PDA

Bekijk Volledige Versie : Overheid terreur: Anoniem telefoontje, zwarte tas, vage vermoedens zijn voldoende....



Wizdom
10-10-04, 18:13
Onderzoek naar inval Utrechtse woning.
HILVERSUM - Het ministerie van Justitie laat onderzoeken of de Utrechtse woning waar de politie eind vorige maand een gezin arresteerde, daarna nog is bezocht door anderen. Dat zei minister Donner vrijdag in het actualiteitenprogramma Nova.


Hij meent redenen te hebben om aan te nemen dat de schade die werd aangetroffen in het huis na de inval, niet is veroorzaakt door het arrestatieteam. Hij gaf niet aan door wie de schade wel zou zijn aangericht.

Zondag 26 september deed de politie een inval bij de Marokkaanse familie in Utrecht. Daarbij werden vader, moeder en hun 18-jarige zoon gearresteerd. De politie vermoedde dat er explosieven in het huis zouden zijn. Twee dagen later werden zij weer vrijgelaten, wegens gebrek aan bewijs.


Laat ze in hun eigen achtertuin paniekeren.... Stelletje losgeslagen bobos

Dit is al de zoveelste loze terreur alarm.... Die wel ten koste gaat van onschuldige mensen... en paniekeren van de gemeenschap... Schandalig...

Seif
10-10-04, 18:22
Geplaatst door Wizdom
Laat ze in hun eigen achtertuin paniekeren.... Stelletje losgeslagen bobos

Dit is al de zoveelste loze terreur alarm.... Die wel ten koste gaat van onschuldige mensen... en paniekeren van de gemeenschap... Schandalig...

Er zijn weldegelijk Marokkanen in Nederland in verband gebracht met terreur. Liever een keer ten onrechte bij iemand binnenvallen, dan een keer te weinig.

Maar jij vindt zeker dat we ons als een stelletje makke schapen moeten laten slachten.

euhh
10-10-04, 18:30
Geplaatst door Wizdom
Laat ze in hun eigen achtertuin paniekeren.... Stelletje losgeslagen bobos

Dit is al de zoveelste loze terreur alarm.... Die wel ten koste gaat van onschuldige mensen... en paniekeren van de gemeenschap... Schandalig...

De politie mag al sinds jaar en dag bij een ernstig vermoeden van een strafbaar feit een huis binnenvallen, niks nieuws onder zon hoor.

Wizdom
10-10-04, 18:31
Geplaatst door Seif
Er zijn weldegelijk Marokkanen in Nederland in verband gebracht met terreur. Liever een keer ten onrechte bij iemand binnenvallen, dan een keer te weinig.

Maar jij vindt zeker dat we ons als een stelletje makke schapen moeten laten slachten.

Die onderste zin is stemming makerij....

Wizdom
10-10-04, 18:37
Geplaatst door euhh
De politie mag al sinds jaar en dag bij een ernstig vermoeden van een strafbaar feit een huis binnenvallen, niks nieuws onder zon hoor.

Bij een ernstig onderbouwde vermoeden... Geen anoniem telefoontje en vage vermoedens... Als het te vaak gebeurt worden het meer een soort van racistische razzias en zijn we weer terug in 1940 en moeten we wachten op een bevrijding van terreur...

Seif
10-10-04, 18:44
Geplaatst door Wizdom
Bij een ernstig onderbouwde vermoeden... Geen anoniem telefoontje en vage vermoedens... Als het te vaak gebeurt worden het meer een soort van racistische razzias en zijn we weer terug in 1940 en moeten we wachten op een bevrijding van terreur...

Waar haal jij vandaan dat het gebaseerd was op een telefoontje? Of vage vermoedens? Volgens mij zijn ze binnengevallen op basis van AIVD-info.

Wizdom
10-10-04, 18:47
Geplaatst door Seif
Waar haal jij vandaan dat het gebaseerd was op een telefoontje? Of vage vermoedens? Volgens mij zijn ze binnengevallen op basis van AIVD-info.

Op basis van de successen van de AIVD in het recente verleden kun je er wel vanuit gaan dat de informatie vergaring voortkomt uit anonieme telefoontjes tot het volgen van zwarte tassen...

Davud
10-10-04, 19:43
Bush had ook sterke vermoedens, dat saddam de wereld zou opblazen.

En wat bleek, enkele 10.000en doden later?

Soms is voorzichtigheid geen veiligheidsmaatregel, maar staatsterreur.

Vooral dat "anoniem" telefoontje is ergerlijk: zo kan iedereen met zijn donkere buurman afrekenen.

Burenruzie is nu partijdig geworden: de staat komt tussen, voor de brave blanke bange burgerman, die oh zo braaf zijn belastingen betaalt, en niets steelt, en iedereen met 2 woorden aanspreekt.

" Oh, maar ik heb niets tegen allochtonen, zover ze niet in mijn buurt wonen"

Stelletje hypocrieten!


Laten wij afwachten: misschien binnen kort elke donkerkleurige of baarddragende burger een eigen davidssterretje.

En dan, na enkele duizenden onschuldige slachtoffers, zeggen de brave burgertjes:" Oh, wir haben ess nicht gewusst.'

Terwijl duidelijk diezelfde brave burgertjes hier om die maatregelen vragen, zoals blijkt uit dit topic.

Het zijn die "brave burgertjes" die hier deze maatregelen verdedigen.

Als het je niet aanstaat, vertrekt dan uit nederland.

Allochtonen die hier geboren en getogen zijn hebben evenveel recht om hier te wonen en in vrede te leven.

Damn fools!

shit: ik had beloofd mij niet meer kwaad te maken :)

Davud

DEMOcraat
10-10-04, 20:25
Geplaatst door Seif
Waar haal jij vandaan dat het gebaseerd was op een telefoontje? Of vage vermoedens? Volgens mij zijn ze binnengevallen op basis van AIVD-info.

de vorige versie van aivd deed het niet beter..

De wonderlijke manoeuvres van justitie rond het Opstand-journalistencollectief past in een lange traditie van stupiditeit in het RaRa-onderzoek. De daders van de RaRa-aanslagen werden steeds in linkse hoek gezocht, maar het lijkt erop dat de BVD blind was aan het rechteroog

nard
11-10-04, 09:28
Geplaatst door Wizdom
Laat ze in hun eigen achtertuin paniekeren.... Stelletje losgeslagen bobos

Dit is al de zoveelste loze terreur alarm.... Die wel ten koste gaat van onschuldige mensen... en paniekeren van de gemeenschap... Schandalig...

1. Hier is overigens al een uitgebreide discussie over. Zeker over jouw punt.
klik (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=111682)

2. Wat mij eerder opviel aan dit bericht was de suggestie van minister Donner dat de woning mogelijk tussen bezoek van de politie én publicatie in het nieuws ook nog met een ander bezoek was vereerd. Door "derden" welteverstaan. Wat heel goed kan betekenen dat er door "anderen" is huisgehouden, na aanwezigheid van het arrestatieteam/politie, en dat toen pas de media zijn opgezocht ....
Ik moet toegeven dat het allemaal heel vloeiend en krachtig te werk ging: de familie liet haar grief verwoorden door de heer Sini van Islam en Burgerschap, die tevens raadslid voor de PvdA in Utrecht is. Hij maakte er in zijn eerste radiointerview voor het gemak direct maar even een etnische kwestie van. En blijkbaar was hij ook in staat mevrouw Brouwer, burgermoeder van Utrecht, voor zijn karretje te spannen. Zij vond het op haar beurt weer nodig tegen de minister in te varen, terwijl er toch duidelijk onvoldoende redenen waren om tot zulke krachtig afwijzende uitspraken te komen. Het onderzoek liep toen net.
En de weg waarlangs: uiteraard kregen allen ruim baan in de media.
Samengevat: de mobilisatie van een individuele allochtone familie naar landelijke moslimvertegenwoordigers naar PvdA-politiek verliep zonder enige drempel of weerstand.
Kortom de hele politiek-correcte linkse regentenkermis draaide weer eens gesmeerd. Daar kan geen terrorisme-draaiboek tegenop. :stout:
Vanaf dit punt beschouwd: veel te vroeg, met veel te weinig reden en veel te veel bombarie. Maar dat zijn we wel gewend van de PvdA en media.

Het heeft allemaal iets weg van het kronkelen van een paling, maar ik geef toe; dat is mijn interpretatie.
Vréémd dat je dat punt nou overslaat, Wiz of Oz.

3. Bovendien komt het vaker voor dat politie invalt bij mensen, terwijl achteraf blijkt dat er geen aanleiding was. Danwel door fouten in het vooronderzoek, danwel door fouten in interpretatie van verworven gegevens. Stel je gerust; ook bij autochtonen........... maar blijkbaar rennen die minder snel naar de pers.
Wanneer duidelijk wordt dat de inval en de verdenking onterecht is, dan dient daar op een bepaalde manier genoegdoening te geschieden, want het is heel ingrijpend. Ook daarin kunnen wij ons onderscheiden van autoritaire regimes.

4. Hoe je bij dat "telefoontje, zwarte tas en vage vermoedens" komt, weet ik ook niet, maar zowel het gangbare AIVD- als het Justitieonderzoek heeft hier in Nederland vaak wat meer controlepunten.
Maar misschien dat jij je contacten wat dichter bij het vuur hebt ...... ;)