PDA

Bekijk Volledige Versie : Saoedi-Arabie is discriminerend bezig



Julien
10-10-04, 19:46
Saudi-Arabië stelt ramadan verplicht
Gepubliceerd: zondag 10 oktober 2004 @ 16:03
Iedere buitenlander die in Saudi-Arabië de regels van de islamitische vastenmaand Ramadan overtreedt kan subiet het land worden uitgezet. Dat heeft het Saudische ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten. Voor moslims is het een religieuze plicht om tijdens de ramadan van zonsopgang tot zonsondergang niet te eten, drinken en roken.

Buitenlanders die tijdens de ramadan in het openbaar eten, drinken en roken, verliezen hun werkvergunning en worden uitgezet. In Saudi-Arabië wonen meer dan vijf miljoen buitenlandse werknemers.

Volgens het Saudische ministerie is de regel ingesteld om te voorkomen dat buitenlanders de religieuze gevoelens van Saudi-Arabiërs kwetsen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/47057

Wizdom
10-10-04, 19:52
Geplaatst door Julien
Saudi-Arabië stelt ramadan verplicht
Gepubliceerd: zondag 10 oktober 2004 @ 16:03
Iedere buitenlander die in Saudi-Arabië de regels van de islamitische vastenmaand Ramadan overtreedt kan subiet het land worden uitgezet. Dat heeft het Saudische ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten. Voor moslims is het een religieuze plicht om tijdens de ramadan van zonsopgang tot zonsondergang niet te eten, drinken en roken.

Buitenlanders die tijdens de ramadan in het openbaar eten, drinken en roken, verliezen hun werkvergunning en worden uitgezet. In Saudi-Arabië wonen meer dan vijf miljoen buitenlandse werknemers.

Volgens het Saudische ministerie is de regel ingesteld om te voorkomen dat buitenlanders de religieuze gevoelens van Saudi-Arabiërs kwetsen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/47057

Dat is helemaal niet discrimenerend. Elk land heeft zijn basis-regels. Zo mag je hier gelukkig (nog) niet in je naakie buiten rond lopen. Zo mag je in de Ramadan in het Islamitische bakermat niet openlijk eten als iedereen in het land bezig is met het vasten.

Het is wel discriminerend dat je je in een openbare school niet mag bepalen of je wel of geen hoofddoek mag dragen. Immers openbaar staat voor neutraal en mengt zich niet in met kledingsvormen...

Wizdom
10-10-04, 19:57
Geplaatst door Wizdom
Dat is helemaal niet discrimenerend. Elk land heeft zijn basis-regels. Zo mag je hier gelukkig (nog) niet in je naakie buiten rond lopen. Zo mag je in de Ramadan in het Islamitische bakermat niet openlijk eten als iedereen in het land bezig is met het vasten.

Het is wel discriminerend dat je je in een openbare school niet mag bepalen of je wel of geen hoofddoek mag dragen. Immers openbaar staat voor neutraal en mengt zich niet in met kledingsvormen...

In weze is het hoofdoekjes verbod niets anders dan een inbreuk op de democratische beginselen dat een individu vrijheid van expressie mag hebben...

Julien
10-10-04, 20:00
verschil met 1 minuut stilte en deze wet in S-Arabie is dat die 1 minuut stilte voor iedereen bedoeld is, en niet alleen voor christenen.

Wizdom
10-10-04, 20:02
Geplaatst door Julien
verschil met 1 minuut stilte en deze wet in S-Arabie is dat die 1 minuut stilte voor iedereen bedoeld is, en niet alleen voor christenen.

Nou dat is dan wel te merken in Palestina, Tjetsjenie en Irak... om maar een paar landen te noemen...

Julien
10-10-04, 20:02
verschil tussen deze wet in S-Arabie en het Franse religieuze symbolen-verbod is dat er in Frankrijk niemand verplicht wordt om iets te doen, men heeft voor elke gelovige dezelfde regels..in S-Arabie worden juist niet-moslims gediscrimineert.

Julien
10-10-04, 20:05
maar als het Westen iets eist van allochtonen dan is de wereld te klein.. volgens Al Qaida hebben christenen nu het recht om saoedie-arabiers te gijzelen :rolleyes:

Wizdom
10-10-04, 20:06
Geplaatst door Julien
verschil tussen deze wet in S-Arabie en het Franse religieuze symbolen-verbod is dat er in Frankrijk niemand verplicht wordt om iets te doen, men heeft voor elke gelovige dezelfde regels..in S-Arabie worden juist niet-moslims gediscrimineert.

Dat is niet juist... de wetten gelden ook voor Moslims... Indien een zondige Moslim zich niet aan de regels houdt wordt hij ook net zo goed aan de regels gehouden...

Het verschil in Frankrijk zit hem in dat deze regel speciaal ontwikkeld is "in de strijd tegen de oprukkende Islam"... Dat zie je nu hier ook in Nederland waar er allerlei proefballonetjes worden opgelaten zoals laatst het zogenaamde "Hirshi Ali jongens besnijdenis syndroom"...

Julien
10-10-04, 20:11
Geplaatst door Wizdom
Dat is niet juist... de wetten gelden ook voor Moslims... Indien een zondige Moslim zich niet aan de regels houdt wordt hij ook net zo goed aan de regels gehouden...

Het verschil in Frankrijk zit hem in dat deze regel speciaal ontwikkeld is "in de strijd tegen de oprukkende Islam"... Dat zie je nu hier ook in Nederland waar er allerlei proefballonetjes worden opgelaten zoals laatst het zogenaamde "Hirshi Ali jongens besnijdenis syndroom"...

moslims worden iig niet het land uitgezet in Frankrijk als ze zich niet aan de wet houden..

maar goed, als er serieus mensen zo dom zijn om deze Saoedische wet te vergelijken met een wet die al decennialang bestaat in o.a. Frankrijk n Turkije, dan verwacht ik door al die tegenstanders van de Franse anti-hoofddoekjeswet een hoop protestdemonstraties tegen Saoedie-Arabie!

nl-x
10-10-04, 20:11
Geplaatst door Julien
verschil tussen deze wet in S-Arabie en het Franse religieuze symbolen-verbod is dat er in Frankrijk niemand verplicht wordt om iets te doen, men heeft voor elke gelovige dezelfde regels..in S-Arabie worden juist niet-moslims gediscrimineert.
Deze beredenering slaat nergens op. Beide wetten verbieden alle mensen in een land om iets te doen. De ene verbiedt eten in het openbaar. De andere verbiedt bepaalde kledingstukken in openbare scholen.

Ik vind beide wetten racistisch. Alhoewel ik van het verbod in Saoudi Arabie wel kan begrijpen waardoor deze praktisch zou kunnen lijken. Toch is het een racistische wet gezien het feit dat het hier om verboden gaat inzake geloofsovertuiging. Daarnaast zijn de genoemde straffen absurd.

Wizdom
10-10-04, 20:12
Geplaatst door Wizdom
Dat is niet juist... de wetten gelden ook voor Moslims... Indien een zondige Moslim zich niet aan de regels houdt wordt hij ook net zo goed aan de regels gehouden...

Het verschil in Frankrijk zit hem in dat deze regel speciaal ontwikkeld is "in de strijd tegen de oprukkende Islam"... Dat zie je nu hier ook in Nederland waar er allerlei proefballonetjes worden opgelaten zoals laatst het zogenaamde "Hirshi Ali jongens besnijdenis syndroom"...

Het komt er eigenlijk op neer dat men vijandigheid uitoefent op basis van belemmeringen door creatieve regelgeving om mensen te belemmeren in het uitoefenen van hun religie...

Het is niets anders dan vijandigheid...

DEMOcraat
10-10-04, 20:16
Geplaatst door Julien
in S-Arabie worden juist niet-moslims gediscrimineert.

dat is geen discriminatie dat zijn de normen en warden die daar van toepassing zijn ben je daar mee niet eens dan moet je in dat land niet werken.
ik vraag me af of die allochtoonen ook verplicht worden om intergratie cursussen te volgen.

mark61
10-10-04, 20:25
Geplaatst door Wizdom
In weze is het hoofdoekjes verbod niets anders dan een inbreuk op de democratische beginselen dat een individu vrijheid van expressie mag hebben...

Die vrijheid strekt zich dan zeker niet uit tot culinaire expressie? Of, wacht, SA is geen democratie...

mark61
10-10-04, 20:27
Geplaatst door DEMOcraat
dat is geen discriminatie dat zijn de normen en waarden die daar van toepassing zijn ben je daar mee niet eens dan moet je in dat land niet werken.

Tsja dan kan je zo ook over NL redeneren. Mazzel. Gek dat sommige landen altijd wat gelijker zijn dan andere landen.

Julien
10-10-04, 20:33
Geplaatst door DEMOcraat
dat is geen discriminatie dat zijn de normen en warden die daar van toepassing zijn ben je daar mee niet eens dan moet je in dat land niet werken.
ik vraag me af of die allochtoonen ook verplicht worden om intergratie cursussen te volgen.

dus Frankrijk zou alle moslims die zich niet aan de laicité houden ook het land uit moeten zetten? :moe:

en maar klagen over dat intolerante Westen :moe:

nl-x
10-10-04, 20:33
Geplaatst door mark61
Tsja dan kan je zo ook over NL redeneren. Mazzel. Gek dat sommige landen altijd wat gelijker zijn dan andere landen.
Het enige dat hier eigenlijk gesteld kan worden is dat SA net zo racistisch bezig is als Frankrijk.

Bestaat de kans eigenlijk dat SA dit als reactie brengt op de wet in Frankrijk? Zo van als Moslims in Christenland niet mogen deelnemen aan de samenleven, dan weren wij Christenen in Moslimland?

Op zich best grappig nu (lacht u ook al? :moe: ). SA voert een duidelijk racistische wet door en Europa heeft geen poot om op te staan en geen enkel recht van spreken.

nl-x
10-10-04, 20:35
Geplaatst door Julien
dus Frankrijk zou alle moslims die zich niet aan de laicité houden ook het land uit moeten zetten? :moe:
Ik vraag me trouwens eigenlijk wat erger is. Een volwassen persoon zn tijdelijke verblijfsvergunning intrekken. Of een kind uitsluiten van de landelijke onderwijsfaciliteiten.

Julien
10-10-04, 20:37
Geplaatst door nl-x
Het enige dat hier eigenlijk gesteld kan worden is dat SA net zo racistisch bezig is als Frankrijk.

Bestaat de kans eigenlijk dat SA dit als reactie brengt op de wet in Frankrijk? Zo van als Moslims in Christenland niet mogen deelnemen aan de samenleven, dan weren wij Christenen in Moslimland?

Op zich best grappig nu (lacht u ook al? :moe: ). SA voert een duidelijke racistische wet door en Europa heeft geen poot om op te staan en geen enkel recht van spreken.

die vergelijking is echt zo scheef als maar wat, want zelfs al zou je een hoofddoek op school willen opdoen dan kun je ook in Frankrijk naar een islamitische particuliere school

en daarnaast kent Frankrijk geen straffen voor mensen die zich niet aan deze wet houden..

en daarnaast wordt er in Frankrijk geen religie opgelegd, maar juist alle religies gelijk behandeld! In S-Arabie wordt 1 geloof (de islam) opgedrongen aan iedereen.

maar nogmaals, als je Frankrijk persé met S-Arabie wilt vergelijken..waar blijven dan al die demonstraties en boze topics tegen Saoedie-Arabie

mark61
10-10-04, 20:39
Geplaatst door nl-x
Het enige dat hier eigenlijk gesteld kan worden is dat SA net zo racistisch bezig is als Frankrijk.

Bestaat de kans eigenlijk dat SA dit als reactie brengt op de wet in Frankrijk? Zo van als Moslims in Christenland niet mogen deelnemen aan de samenleven, dan weren wij Christenen in Moslimland?

Op zich best grappig nu (lacht u ook al? :moe: ). SA voert een duidelijke racistische wet door en Europa heeft geen poot om op te staan en geen enkel recht van spreken.

Ik denk dat ze in SA niet wakker liggen van Frankrijk. Waar ligt dat? Of andersom.

De link met racisme zie ik ook niet. Ff niet zo slordig met je woorden. Het gaat hier over godsdienst. Ik neem aan dat christelijke Egyptenaren ook op hun lazerij krijgen als ze kauwend over straat gaan in ar-Riyadh.

By the way, als het locale Hilton ook 'openbaar' is zijn ze een maand omzet kwijt daar, want dan zit iedereen in Dubai.

DEMOcraat
10-10-04, 20:41
Geplaatst door Julien
dus Frankrijk zou alle moslims die zich niet aan de laicité houden ook het land uit moeten zetten? :moe:

en maar klagen over dat intolerante Westen :moe:

ik wist niet dat de franse wet niet op moslims van toepassing was.aan welke wet moeten de moslims zich aanhouden in frankrijk.


als chirac een dictator was had je geen allochtonen in frankrijk..

Wizdom
10-10-04, 20:41
Geplaatst door Julien
die vergelijking is echt zo scheef als maar wat, want zelfs al zou je een hoofddoek op school willen opdoen dan kun je ook in Frankrijk naar een islamitische particuliere school

en daarnaast kent Frankrijk geen straffen voor mensen die zich niet aan deze wet houden..

en daarnaast wordt er in Frankrijk geen religie opgelegd, maar juist alle religies gelijk behandeld! In S-Arabie wordt 1 geloof (de islam) opgedrongen aan iedereen.

maar nogmaals, als je Frankrijk persé met S-Arabie wilt vergelijken..waar blijven dan al die demonstraties en boze topics tegen Saoedie-Arabie

Er is een groot verschil...

SA is SA zoals het al 1400 jaar is, niks mis mee. Frankrijk beroept zich op verlichting en renessaince die wel erg draaikonterig is de laatste tijd... Waarom perkt men de Moslims de laatste tijd in hun rechten wanneer men voorheen gewoon Moslim kon zijn zonder zich beperkt te voelen in zijn eigen vrijheid... Dit is openlijke verandering van beleid die niet te verhullen is...

nl-x
10-10-04, 20:45
Geplaatst door Julien
die vergelijking is echt zo scheef als maar wat, want zelfs al zou je een hoofddoek op school willen opdoen dan kun je ook in Frankrijk naar een islamitische particuliere school
Tsja, en de niet-Moslim kan ook nog altijd in het niet-openbaar gaan eten.


Geplaatst door Julien
en daarnaast kent Frankrijk geen straffen voor mensen die zich niet aan deze wet houden..
Wat noem je het niet mogen deelnemen aan het openbare onderwijs, waarvoor je wel geacht wordt mee te betalen?


Geplaatst door Julien
en daarnaast wordt er in Frankrijk geen religie opgelegd, maar juist alle religies gelijk behandeld! In S-Arabie wordt 1 geloof (de islam) opgedrongen aan iedereen.
Nee, in Frankrijk worden nu alle religies (met uitzondering van het Christense) geweerd van het openbare leven. Om te beginnen met scholen. In SA krijgt de Islamiet nu wat extra hulp. Net anders doch nog fout. Je kan niet stellen dat het verbod op eten tijdens het algemene vasten een anders of niet gelovige weerhoudt om zn geloof te beoefenen.


Geplaatst door Julien
maar nogmaals, als je Frankrijk persé met S-Arabie wilt vergelijken..waar blijven dan al die demonstraties en boze topics tegen Saoedie-Arabie
Ja, waar blijven die demonstraties? Zou het toch zijn dat het voorstel van S-Arabie minder erg is? Voor mij staat het vast: beide zijn racistisch.

Julien
10-10-04, 20:46
Geplaatst door DEMOcraat
ik wist niet dat de franse wet niet op moslims van toepassing was.aan welke wet moeten de moslims zich aanhouden in frankrijk.


als chirac een dictator was had je geen allochtonen in frankrijk..

jij beweert dat buitenlanders die zich niet aan de normen en waarden van S-A houden, het land uitmoeten. Nou, dat is net zo stom als Fr zou beweren dat moslima's die een hoofddoek dragen op school het land uitmoeten.. (waar moeten ze trouwens naar toe? :D In Turkije, Tunesie en Algerije bestaan ong. dezelfde wetten maar goed dat terzijde...)

je opmerking over Chirac is echt beledigend voor deze beste man, want Chirac is de meest moslim-vriendelijke president van West-Europa. Hij wordt door veel Fransen ook "l'embrasseur des beurs" (NoordAfrikanen-kusser) genoemd.. hij is vaker vriendschappelijk in de Islamitische landen op bezoek geweest dan alle europese leiders bij elkaar.

Davud
10-10-04, 20:48
Kijk, ik denk dat je een beetje in de vergelijking moet blijven.

Als hier in west-europa het christendom, de heidense ZON-dag, de dag om de zonnegod te aanbidden, tot sabbathdag hebben gemaakt, en iedere burger op de zondagse rustdag verplicht laten rusten (zondagsrust, verplichte sluitingsdag voor handel), leg ik mij daarbij neer.

Ik ga ook niet op zondag voor de kerkdiensten, feestvieren, en uitbundig plezier maken.

Welnu, het vasten is de uiting van de religie van de grote groep daar in SA.

Je hoeft niet mee te doen, maar aub. heb een beetje respect, en ga daar niet schranzen voor de ogen, terwijl 90% wordt beproefd door honger en dorst.

Het is juist verplicht geworden, omdat is gebleken dat de niet-vastenden, geen respect tonen.

En als de overheid moet kiezen, dan kiest zij voor de grote groep.

En nu niet komen janken:oh, wij worden gediscrimineerd.

degenen van de niet-moslims die daar werken verdienen fortuinen, en IN HET OPENBAAR eventjes niet eten, daar sterf je niet van.

Ze zeggen toch niet dat je zelf ook moet vasten?

Kortom: draai de rollen niet om: het sluierverbod hier en het eten in het openbaar- verbod daar zijn 2 totaal verschillende vergelijken.

het verbod op de sluier is definitief, en het niet-eten slechts beperkt verbod: namelijk in het openbaar en beperkt tot de Ramazan.

Ps. meevasten zou een goede optie zijn, voor de trouwens veel te zwaarlijvige dikke nekken in SA :)


Davud

Julien
10-10-04, 20:49
Geplaatst door nl-x
Ja, waar blijven die demonstraties? Zou het toch zijn dat het voorstel van S-Arabie minder erg is? Voor mij staat het vast: beide zijn racistisch.

ik denk dat het komt door hypocrisie..

alleen al het feit dat men hier gelijk begint over Frankrijk zegt al genoeg..

nl-x
10-10-04, 20:50
Geplaatst door mark61
De link met racisme zie ik ook niet. Ff niet zo slordig met je woorden. Het gaat hier over godsdienst. Ik neem aan dat christelijke Egyptenaren ook op hun lazerij krijgen als ze kauwend over straat gaan in ar-Riyadh.
Racisme en discriminatie door elkaar gehaald. Ok. Dank. (Same shit, different crap :D)

mark61
10-10-04, 20:51
Geplaatst door nl-x
Je kan niet stellen dat het verbod op eten tijdens het algemene vasten een anders of niet gelovige weerhoudt om zn geloof te beoefenen.

Je kan ook niet stellen dat het verbod op een hoofddoek een gelovige weerhoudt zijn (haar) geloof te beoefenen. Alleen zijn geloof niet.

nl-x
10-10-04, 20:52
Geplaatst door Julien
ik denk dat het komt door hypocrisie..

alleen al het feit dat men hier gelijk begint over Frankrijk zegt al genoeg..
Dat men begint over Frankrijk is terecht.

En de ware reden waarom je trouwens geen demonstraties hoeft te verwachten is duidelijk. 1) SA geeft je op je flikker als je r gaat demonstreren (naar, maar waar). en 2) De Christenen hier hebben lang niet meer de broederlijke band onder elkaar, dat zij hier gaan demonstreren voor wat daar gebeurt. en 3) Deze wet heeft op zich weinig impact. Nobody gives.

mark61
10-10-04, 20:53
Geplaatst door Julien
ik denk dat het komt door hypocrisie..

Wie verwacht er wat anders dan van SA, de risée van 90% van de moslims?

Ja dan moet jij met je Franse neus niet zo'n topic gaan posten. Das vragen om ellende :hihi:

DEMOcraat
10-10-04, 20:57
Geplaatst door Julien
jij beweert dat buitenlanders die zich niet aan de normen en waarden van S-A houden, het land uitmoeten. Nou, dat is net zo stom als Fr zou beweren dat moslima's die een hoofddoek dragen op school het land uitmoeten.. (waar moeten ze trouwens naar toe? :D In Turkije, Tunesie en Algerije bestaan ong. dezelfde wetten maar goed dat terzijde...)
die meisjes met hoofddoekjes op school worden het land niet uitgezet maar in hun huis opgesloten omdat ze niet naar school mogen.
die wet in SA is op ieder burger van toepassing moslim of geen moslim.


[i]je opmerking over Chirac is echt beledigend voor deze beste man, want Chirac is de meest moslim-vriendelijke president van West-Europa. Hij wordt door veel Fransen ook "l'embrasseur des beurs" (NoordAfrikanen-kusser) genoemd.. hij is vaker vriendschappelijk in de Islamitische landen op bezoek geweest dan alle europese leiders bij elkaar. [/B]
dat moet je niet als beledigend opvatten julien heb zelf veel respect voor chirac.

nl-x
10-10-04, 20:59
Geplaatst door mark61
Je kan ook niet stellen dat het verbod op een hoofddoek een gelovige weerhoudt zijn (haar) geloof te beoefenen. Alleen zijn geloof niet.

Sorry, ik volg je even niet meer. Wat zegt u?

De koran is duidelijk. De hoofddoek is verplicht voor moslima's. Dus kan ik stellen dat een verbod op een hoofddoek een gelovige (moslima) weerhoudt haar geloof te beoefenen.

Als een Christen, Jood, Boedhist, Scientoloog of wie ik ook maar vergeten ben mij duidelijk kan maken dat hij/zij van zn geloof in het openbaar overdag MOET eten, trek ik mij woorden terug.

Maar dat doet er niet veel toe. Ik heb al gezegd dat SA verkeerd bezig is hiermee. Ik viel alleen over Julien's mening hierover.

Julien
10-10-04, 21:10
Italie stelt naar de kerk gaan op Pasen verplicht

Iedere buitenlander die in Italie de regels van het Christelijke Paasfeest overtreedt kan subiet het land worden uitgezet. Dat heeft het Italiaanse ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten. Voor Christenen is het een religieuze plicht om tijdens Pasen naar de Heilige Mis te gaan.

Buitenlanders/ allochtonen die tijdens Pasen niet naar de kerk gaan verliezen hun werkvergunning en worden uitgezet. In Italie wonen meer dan tien miljoen buitenlandse werknemers/allochtonen.

Volgens het Italiaanse ministerie is de regel ingesteld om te voorkomen dat buitenlanders de religieuze gevoelens van Italianen kwetsen.

(Italie is het heiligste land voor veel christenen en er wonen 90% Christenen)

..je wilt toch niet beweren dat dit tot ophef had gezorgd bij veel prikkers die nu deze discriminatie van SA bagetaliseren.

DEMOcraat
10-10-04, 21:15
Geplaatst door Julien
Italie stelt naar de kerk gaan op Pasen verplicht

Iedere buitenlander die in Italie de regels van het Christelijke Paasfeest overtreedt kan subiet het land worden uitgezet. Dat heeft het Italiaanse ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten. Voor Christenen is het een religieuze plicht om tijdens Pasen naar de Heilige Mis te gaan.

Buitenlanders/ allochtonen die tijdens Pasen niet naar de kerk gaan verliezen hun werkvergunning en worden uitgezet. In Italie wonen meer dan tien miljoen buitenlandse werknemers/allochtonen.

Volgens het Italiaanse ministerie is de regel ingesteld om te voorkomen dat buitenlanders de religieuze gevoelens van Italianen kwetsen.

(Italie is het heiligste land voor veel christenen en er wonen 90% Christenen)

..je wilt toch niet beweren dat dit tot ophef had gezorgd bij veel prikkers die nu deze discriminatie van SA bagetaliseren.

moesten die buitenlanders in SA tijdens de ramadan ook vasten...als jij dat bedoelde dan is er sprake van discriminatie..

nl-x
10-10-04, 21:29
Geplaatst door Julien
Italie stelt naar de kerk gaan op Pasen verplicht

Iedere buitenlander die in Italie de regels van het Christelijke Paasfeest overtreedt kan subiet het land worden uitgezet. Dat heeft het Italiaanse ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten. Voor Christenen is het een religieuze plicht om tijdens Pasen naar de Heilige Mis te gaan.

Buitenlanders/ allochtonen die tijdens Pasen niet naar de kerk gaan verliezen hun werkvergunning en worden uitgezet. In Italie wonen meer dan tien miljoen buitenlandse werknemers/allochtonen.

Volgens het Italiaanse ministerie is de regel ingesteld om te voorkomen dat buitenlanders de religieuze gevoelens van Italianen kwetsen.

(Italie is het heiligste land voor veel christenen en er wonen 90% Christenen)

..je wilt toch niet beweren dat dit tot ophef had gezorgd bij veel prikkers die nu deze discriminatie van SA bagetaliseren.

Ow, ow ow ! Ik weet er ook een hilarische :D ...
Frankrijk verbiedt hoofddoek

Het Franse senaat zal zich buigen over het gevolg van een rechtzaak gespannen door twee Moslimmeisjes hun Joodse vader. De meisjes vonden het onterecht dat zij met hun godsdienstelijke verplichte hoofddoek de toegang tot hun school zou worden ontzegd.

En wat dacht je van deze grap die ik net bedacht.

Meisje scheert hoofd kaal om naar school te kunnen

Een meisje in Frankrijk is afgelopen maandag met een kaalgeschoren hoofd naar school gekomen. Omdat sindskort de hoofddoek in Frankrijk per wet verboden is op scholen heeft het meisje naar eigen zeggen geen andere keus gehad dan haar hoofd kaal te scheren. Ze wou namelijk noch de Franse wetten, noch de Islamitische wetten overtreden.


:kotsen:

sjaen
10-10-04, 21:35
Geplaatst door DEMOcraat
moesten die buitenlanders in SA tijdens de ramadan ook vasten...als jij dat bedoelde dan is er sprake van discriminatie..

Is een kantine openbaar?!

Julien
10-10-04, 21:35
Geplaatst door DEMOcraat
moesten die buitenlanders in SA tijdens de ramadan ook vasten...als jij dat bedoelde dan is er sprake van discriminatie..


Buitenlanders die tijdens de ramadan in het openbaar eten, drinken en roken, verliezen hun werkvergunning en worden uitgezet

@NLX: niemand heeft verplicht dat meisje zichzelf kaal te scheren..maar een trieste zaak is het zeker!

DEMOcraat
10-10-04, 21:40
Geplaatst door sjaen
Is een kantine openbaar?!
in nederland mag je niet roken in de kantine...

nl-x
10-10-04, 21:43
Geplaatst door DEMOcraat
in nederland mag je niet roken in de kantine... Vuile racisten :D

DEMOcraat
10-10-04, 21:44
Geplaatst door Julien
@NLX: niemand heeft verplicht dat meisje zichzelf kaal te scheren..maar een trieste zaak is het zeker!

dus ze worden niet verplicht om tijdens de ramadan te vasten en de moskee te bezoeken.



[i]Italie stelt naar de kerk gaan op Pasen verplicht

Iedere buitenlander die in Italie de regels van het Christelijke Paasfeest overtreedt kan subiet het land worden uitgezet. Dat heeft het Italiaanse ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten. Voor Christenen is het een religieuze plicht om tijdens Pasen naar de Heilige Mis te gaan.

Buitenlanders/ allochtonen die tijdens Pasen niet naar de kerk gaan verliezen hun werkvergunning en worden uitgezet. In Italie wonen meer dan tien miljoen buitenlandse werknemers/allochtonen.

Volgens het Italiaanse ministerie is de regel ingesteld om te voorkomen dat buitenlanders de religieuze gevoelens van Italianen kwetsen.

(Italie is het heiligste land voor veel christenen en er wonen 90% Christenen)

..je wilt toch niet beweren dat dit tot ophef had gezorgd bij veel prikkers die nu deze discriminatie van SA bagetaliseren.[/B]

hier worden ze verplicht om naar de kerk te gaan..

rja
10-10-04, 21:44
Geplaatst door Wizdom
[Het is wel discriminerend dat je je in een openbare school niet mag bepalen of je wel of geen hoofddoek mag dragen. Immers openbaar staat voor neutraal en mengt zich niet in met kledingsvormen... [/B]
In SA ben verplicht als vrouw om een hoofddoek op te doen, of je moslim bent of niet.

Als je het over discriminerende regime's in wereld hebt , is SA een van de ergste.

sjaen
10-10-04, 22:02
Geplaatst door DEMOcraat
in nederland mag je niet roken in de kantine...

Maar wel eten!


Half uur pauze, woont 20 min van je werk af, dat haal je dus nooit!
Alternatief: met je broodtrommeltje op het toilet!
Lekker land dat S.A.


Met dank aan Rabi'ah:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=112703&perpage=15&display=&pagenumber=1

DEMOcraat
10-10-04, 22:09
Geplaatst door sjaen
Maar wel eten!


Half uur pauze, woont 20 min van je werk af, dat haal je dus nooit!
Alternatief: met je broodtrommeltje op het toilet!
Lekker land dat S.A.

[/url]

en hoe zit het met moslims die in nederland werken en 5 keer per dag moeten bidden krijgen ze ook 5 keer pauze en een schone ruimte om te kunnen bidden.

sjaen
10-10-04, 22:19
Geplaatst door DEMOcraat
en hoe zit het met moslims die in nederland werken en 5 keer per dag moeten bidden krijgen ze ook 5 keer pauze en een schone ruimte om te kunnen bidden.


Bidden kun je elke minuut van de dag!

http://www.wrr.nl/ne/werkdocumenten_tekst.php?id=96

DEMOcraat
10-10-04, 22:26
Geplaatst door sjaen
Bidden kun je elke minuut van de dag!

http://www.wrr.nl/ne/werkdocumenten_tekst.php?id=96

weleens van vaste gebedstijden gehoord en die zijn niet voor niets neem ik aan..

sjaen
10-10-04, 23:11
Geplaatst door DEMOcraat
weleens van vaste gebedstijden gehoord en die zijn niet voor niets neem ik aan..

Dat moet je niet aan mij vragen, mijn God heeft geen klokje! trouwens een ritueel vergelijken met de basisbehoefte van eten................ :rolleyes:

sjaen
10-10-04, 23:22
Geplaatst door deleted user
Men komt in SA anders niets tekort hoor.

http://www.saudiaramco.com


zolang men tenminste niet "Anders gelovig is!

Je kunt als voetbaltrainer goed geld verdienen, maar als je naar de Kerk wilt, zul je het vliegtuig moeten nemen!!

Ryadh - De Indiase christen, Brian Savio O'Connor (36) werd op 25 maart aangehouden omdat hij niet zou hebben deelgenomen aan het islamitische avondgebed. Hoewel O'Conner kon aantonen dat hij christen is, werd hij door agenten van de Muttawa, de godsdienstige politie, geschopt en geslagen en meegenomen naar het bureau.

Later vertelde O'Connor aan vrienden die hem in de gevangenis bezochten dat hij zeven uur lang op zijn kop werd opgehangen en getrapt en geslagen. Bovendien werd hij met elektriciteitsdraad op zijn rug en voetzolen geslagen.

Volgens een medewerker van de Indiase ambassade in Ryadh wordt O'Connor beschuldigd van verspreiding van het christelijke geloof en de verkoop van alcohol. Dit is allebei verboden in het streng islamitische Saoedi-Arabië.

Hoewel O'Connor al tien weken gevangen wordt gehouden, is er nog geen enkele vorm van proces geweest. Er is zelfs nog geen officiële aanklacht tegen hem ingediend. (Compass Direct)

http://www.opendoors.nl/htm/?p=ranglijst

mark61
10-10-04, 23:39
Geplaatst door DEMOcraat
dat moet je niet als beledigend opvatten julien heb zelf veel respect voor chirac.

Das gek, ik vind het maar een boef.

nl-x
10-10-04, 23:42
Geplaatst door sjaen
Dat moet je niet aan mij vragen, mijn God heeft geen klokje!
Zal jij toch even vreemd opkijken wanneer jouw tijd gekomen is :P

mark61
10-10-04, 23:54
Geplaatst door nl-x
Sorry, ik volg je even niet meer. Wat zegt u?
...Maar dat doet er niet veel toe. Ik heb al gezegd dat SA verkeerd bezig is hiermee. Ik viel alleen over Julien's mening hierover.

Ah, we gaan lekker theologisch doen. Die verplichting geldt niet noodzakelijkerwijs voor de moslima in de dar ul-harb. Is uitgebreide jurisprudentie, enfin fiqh, over. De koran is op dit punt overigens niet vreselijk duidelijk, o.a. wegens het ontbreken van de woorden 'haar' en 'hoofd'.

Het gegeven dat veel moslima's, in de dar ul-islam zowel als de dar ul-harb, geen hoofddoek dragen is ook niet bevorderlijk voor het idee dat het een halszaak is. Het feit dat er zelfs moslimlanden zijn waar het dragen van hoofddoeken onder bepaalde omstandigheden, meestal ook in het onderwijs, verboden is, maakt dat idee nog minder sterk. Ik dacht ook niet dat er enige schriftgeleerde is die beweert dat moslima's die geen hoofddoek dragen automatisch naar de hel gaan. Anders brak er in genoemde landen wel opstand uit (zoals bijv. in Turkije toen de adhaan opeens in het Turks werd omgeroepen. Da ging iets te ver)

In any case wordt de andere helft van de moslims niet gestoord in enige bezigheid.

Een kledingvoorschrift is geen godsdienstbeoefening. Het is een voorschrift dat voortvloeit uit de religie, maar geen religieus voorschrift, zoals salaat of zakaat.

In SA ben ik verder niet geïnteresseerd. En wat ik vind van hoofddoekdraagrecht weet je al, denk ik.

mark61
10-10-04, 23:55
Geplaatst door sjaen
Is een kantine openbaar?!

Dat vroeg ik ook al, maar dan met Hilton als kantine.

mark61
10-10-04, 23:59
Geplaatst door DEMOcraat
weleens van vaste gebedstijden gehoord en die zijn niet voor niets neem ik aan..

Ik hoop maar dat ze dat niet bij Saudi Airlines doen op weg naar Singapore. Of in een kerncentrale. Kan je verzekeren dat ze dat niet doen.

sjaen
11-10-04, 00:08
Geplaatst door mark61
Dat vroeg ik ook al, maar dan met Hilton als kantine.

Oh Jee, je gaat hopelijk toch geen link leggen met ......!

Ourzazate
11-10-04, 00:12
Geplaatst door Julien
verschil met 1 minuut stilte en deze wet in S-Arabie is dat die 1 minuut stilte voor iedereen bedoeld is, en niet alleen voor christenen.

Zo is ook het opbrengen van respect voor de Ramadan en voor hen die aan de Ramadan doen voor iedereen bedoeld in SA en niet alleen voor christenen...:).

ps: Wat vind je er van dat ongelovigen sommige heilige plaatsen in SA niet mogen betreden? Ook discriminerend zeker...:).

mark61
11-10-04, 00:15
Geplaatst door sjaen
Oh Jee, je gaat hopelijk toch geen link leggen met ......!

Met wat?

mark61
11-10-04, 00:18
Geplaatst door Ourzazate
ps: Wat vind je er van dat ongelovigen sommige heilige plaatsen in SA niet mogen betreden? Ook discriminerend zeker...:).

Nou ik eigenlijk wel ja. Het viel me op dat je als ongelovige in Marokko ook nergens in mag. Zo blijft er weinig te toeristen over, vooral als je wel in islamitische architectuur geïnteresseerd bent. Dit in tegenstelling tot Turkije en andere landen, waar je hartelijk welkom bent, als je je maar gedraagt. Net of de islam in Marokko bedreigd wordt. Een ontspannen indruk maakt het allemaal niet.

Julien
11-10-04, 00:21
Geplaatst door Ourzazate
Zo is ook het opbrengen van respect voor de Ramadan en voor hen die aan de Ramadan doen voor iedereen bedoeld in SA en niet alleen voor christenen...:).

ps: Wat vind je er van dat ongelovigen sommige heilige plaatsen in SA niet mogen betreden? Ook discriminerend zeker...:).

op zich is dat ook een beetje discriminerend ja.. ik mag als niet-moslim de stad Mekka niet binnen, maar jullie moslims mogen best de Heilige Sint Pieterkerk betreden.

maar een heilige stad niet ingaan, vind ik toch wat minder erg dan een maand lang een hele dag niet eten of drinken in het openbaar

Ourzazate
11-10-04, 00:22
Geplaatst door mark61
Nou ik eigenlijk wel ja. Het viel me op dat je als ongelovige in Marokko ook nergens in mag. Zo blijft er weinig te toeristen over, vooral als je wel in islamitische architectuur geïnteresseerd bent. Dit in tegenstelling tot Turkije en andere landen, waar je hartelijk welkom bent, als je je maar gedraagt. Net of de islam in Marokko bedreigd wordt. Een ontspannen indruk maakt het allemaal niet.

In Turkije ben je niet overal welkom hoor. Het is trouwens geen kwestie van welkom zijn of niet maar eerder van respect voor de godsdienst...:). En dat wordt soms vertaald naar al dan niet gelovig zijn.

Waar was je niet welkom in Marokko?

sjaen
11-10-04, 00:26
Geplaatst door mark61
Met wat?

Gelukkig pffffff, dan is het goed!

Davud
11-10-04, 00:28
Vrede,

Over turken gesproken ( zie vlag bovenaan).

Wat mij echt opvalt is dat de grootste islam-haters (duitsers, belgen, nederlanders), zich zo vriendelijk en begripvol gedragen in Turkije, en ook in Egypte.

Het kan niet op: altijd maar lachen en vriendelijk zijn.

Vreemd, zou het goede weer er iets mee te maken hebben?

Maar zodra ze terug zijn, is het weer lekker anti-islam geblazen.



Vrede


Davud

sjaen
11-10-04, 00:29
Geplaatst door Ourzazate
Zo is ook het opbrengen van respect voor de Ramadan en voor hen die aan de Ramadan doen voor iedereen bedoeld in SA en niet alleen voor christenen...:).


Even aanhaken bij mark61: Hoe lossen ze dat in Hotels op? Sluit men de eetzaal?

Ourzazate
11-10-04, 00:30
Geplaatst door Julien
op zich is dat ook een beetje discriminerend ja.. ik mag als niet-moslim de stad Mekka niet binnen, maar jullie moslims mogen best de Heilige Sint Pieterkerk betreden.

maar een heilige stad niet ingaan, vind ik toch wat minder erg dan een maand lang een hele dag niet eten of drinken in het openbaar

Principieel gezien mag je als moslim geen kerk betreden waar God volmondig en onomwonden wordt gelijkgesteld aan anderen (Jezus, Maria, kruis)...:). Dat is zoals je weet schering en inslag in de katholieke kerken...:). Maar ik begrijp wel wat je wil zeggen. Toch geloof ik niet dat alle kerken op aarde moslims toelaten, er zijn in de VS zelfs kerken die geen zwarte christenen toelaten...:).

Ik denk dat het alleen maar fair is dat je in een land de regels en de wetten respecteert. Of je het er nu mee eens bent of niet. Maar ik vind het wel grappig dat je begrip kunt opbrengen voor de mening van de Franse regering tav het hoofddoekje (hetgeen een permanent gevolg heeft voor islamitische meisjes) maar niet voor de mening van de SA regering die maar 1 maand per jaar invloed heeft op niet-moslims...:).

mark61
11-10-04, 00:33
Geplaatst door Ourzazate
In Turkije ben je niet overal welkom hoor. Het is trouwens geen kwestie van welkom zijn of niet maar eerder van respect voor de godsdienst...:). En dat wordt soms vertaald naar al dan niet gelovig zijn.

Waar was je niet welkom in Marokko?

Overal waar ik zoal in wilde wel. Met respect natuurlijk. Koutoubia is sowieso dicht, Moulay Ibrahim, moskeeën die als enige gebouwen geen Franse opschriften hebben leken me ook niet open.

mark61
11-10-04, 00:39
Geplaatst door Davud
...Wat mij echt opvalt is dat de grootste islam-haters (duitsers, belgen, nederlanders), zich zo vriendelijk en begripvol gedragen in Turkije, en ook in Egypte.

Zo zo, ben jij ff lekker aan het generaliseren en discrimineren. Heb je daar persoonlijk onderzoek naar gedaan?


Het kan niet op: altijd maar lachen en vriendelijk zijn.
...
Maar zodra ze terug zijn, is het weer lekker anti-islam geblazen.

Misschien dat ze het prima vinden wat Turken in Turkije doen. Maar het wat minder vinden als ze het hier doen. Hoe zou je het vinden als moslims in NL zo behandeld zouden worden als christenen in Turkije? Die bovendien geen recente immigranten zijn, maar al honderden jaren voor de komst van de Turken daar woonden, dus eigenlijk zgn. autochtonen zijn?

Tis allemaal niet perfect in de wereld.

Ourzazate
11-10-04, 00:40
Geplaatst door Davud

Wat mij echt opvalt is dat de grootste islam-haters (duitsers, belgen, nederlanders), zich zo vriendelijk en begripvol gedragen in Turkije, en ook in Egypte.

Het kan niet op: altijd maar lachen en vriendelijk zijn.


Als er in Europa 1 bevolkingsgroep is die hypocriet (waarvan je de lach/vriendelijkheid in twijfel moet trekken) is dan is het de Nederlandse wel...:). Een Nederlander zal nooit in je gezicht zeggen wat ie ECHT van je vindt. En maar lachen, maar achter je rug ben jij zwaar het mikpunt. Grappig is dat ze ook onderling zo zijn. Lachen bij elkaar maar als de persoon in kwestie weg is dan vallen hun maskers op de grond. Soms griezelig...:).

De Fransen/Italianen zijn veel eerlijker en beleefder. Hebben ze iets tegen je dan zeggen ze het recht in je gezicht...:). De Duitsers ook, maar in mindere mate dan de Fransen/Italianen vind ik...:).

ps: Natuurlijk scheer ik nu niet alle Nederlanders kaal, maar het merendeel voldoet wel aan bovenstaand profiel...:).

Davud
11-10-04, 00:46
Vrede,

Als het van mij afhing zou ik ze slechts onder strikte groepsbegeleiding toelaten.

Ze begrijpen niets van de cultuur en de godsdienst, en ze sleuren overal hun "open-mind" mee: "alles moet toch kunnen?"

Ik denk dat ik Turkije en Egypte wel 10 maal beter ken als eender welke niet-turk.

reisbegeleiding is een hel, vooral met bovenvermelde groepen.

de zuiderse culturen, zij begrijpen dat beter, italianen, en grieken enz...

Maar mijn opmerking was over de gespleten-persoonlijkheidssyndroom.

De turk van wie zij daar gastvrijheid hebben gehad in hun huis, zouden ze hier niet eens willen herkennen.

Tot de volgende vakantie....

My 2cents.

Vrede


Davud

Ourzazate
11-10-04, 00:46
Geplaatst door mark61
Overal waar ik zoal in wilde wel. Met respect natuurlijk. Koutoubia is sowieso dicht, Moulay Ibrahim, moskeeën die als enige gebouwen geen Franse opschriften hebben leken me ook niet open.

Ik verwelkom vrijwel elk jaar wel Europeanen, Amerikanen in mijn ouderlijk huis in Marokko en zij hebben nooit geklaagd over plaatsen waar zij niet in zouden mogen in Marokko. Ik heb met sommige van hen getoerd door Marokko en moskeeen kwamen wij gewoon binnen...:). Schoentjes uit en huplakee naar binnen...:).

Moulay Ibrahim bij Marrakech?

Julien
11-10-04, 00:47
Geplaatst door Ourzazate
Als er in Europa 1 bevolkingsgroep is die hypocriet (waarvan je de lach/vriendelijkheid in twijfel moet trekken) is dan is het de Nederlandse wel...:). Een Nederlander zal nooit in je gezicht zeggen wat ie van je vindt. En maar lachen, maar achter je rug ben jij zwaar het mikpunt. Grappig is dat ze ook onderling zo zijn. Lachen bij elkaar maar als de persoon in kwestie weg is dan vallen hun maskers op de grond. Soms griezelig...:).

De Fransen/Italianen zijn veel eerlijker en beleefder. Hebben ze iets tegen je dan zeggen ze het recht in je gezicht...:). De Duitsers ook, maar in mindere mate dan de Fransen/Italianen vind ik...:).

ps: Natuurlijk scheer ik nu niet alle Nederlanders kaal, maar het merendeel voldoet wel aan bovenstaand profiel...:).

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm typisch :p

ik heb juist het idee dat de Nederlander veel meer dingen recht in je gezicht zegt, ze hebben vaak een grote mond en zeggen waar het op staat.. maar goed, dat is mijn indruk van de nederlander en de indruk die mijn ouders van ze hebben (we moeten hier vaak om lachen)

Zuid-Europeanen zijn juist veel meer sneeky.. achter je rug om roddelen, dat kunnen marokkanen trouwens ook heel goed ;)

Ik zal nooit vergeten; was ik bij mijn oma in Italia..komt er zo'n nederlandse toerist stoer doen met z'n paar woorden italiaanse kennis..mijn oma zo heel aardig doen en uit beleefdheid hem wat te eten aanbieden..zooo aan het eind van de avond toen we aan het eten waren (hij was weer weg), schold ze hem toch uit "hebben die mensen bij jou in nederland allemaal sandalen met witte sokken aan??" etc etc hahah

~Panthera~
11-10-04, 00:50
Geplaatst door Ourzazate
Als er in Europa 1 bevolkingsgroep is die hypocriet (waarvan je de lach/vriendelijkheid in twijfel moet trekken) is dan is het de Nederlandse wel...:). Een Nederlander zal nooit in je gezicht zeggen wat ie ECHT van je vindt. En maar lachen, maar achter je rug ben jij zwaar het mikpunt. Grappig is dat ze ook onderling zo zijn. Lachen bij elkaar maar als de persoon in kwestie weg is dan vallen hun maskers op de grond. Soms griezelig...:).

De Fransen/Italianen zijn veel eerlijker en beleefder. Hebben ze iets tegen je dan zeggen ze het recht in je gezicht...:). De Duitsers ook, maar in mindere mate dan de Fransen/Italianen vind ik...:).

ps: Natuurlijk scheer ik nu niet alle Nederlanders kaal, maar het merendeel voldoet wel aan bovenstaand profiel...:).
-----------


Shit zeg, ik weet niet met wat voor een Nederlanders jij omgaat, maar ik zou ze niet over de vloer willen. :moe:
En ik ken ze ook niet.

mark61
11-10-04, 00:54
Geplaatst door Ourzazate
Ik verwelkom vrijwel elk jaar wel Europeanen, Amerikanen in mijn ouderlijk huis in Marokko en zij hebben nooit geklaagd over plaatsen waar zij niet in zouden mogen in Marokko. Ik heb met sommige van hen getoerd door Marokko en moskeeen kwamen wij gewoon binnen...:). Schoentjes uit en huplakee naar binnen...:).

Moulay Ibrahim bij Marrakech?

Yep. Mijn gezelschap probeerde het nog met 'hij is moslim', maar dan moest ik mn papieren maar laten zien, vond de gardien. Malloot. Papieren...heb jij papieren dat je moslim bent? Kan ik die ff lenen?

mark61
11-10-04, 00:56
Geplaatst door Ourzazate
Als er in Europa 1 bevolkingsgroep is ... Natuurlijk scheer ik nu niet alle Nederlanders over 1 kam, maar het merendeel voldoet wel aan bovenstaand profiel...:).

Wat een rare NLers ken jij. Weet je zeker dat het geen Zuideuropese allo's waren? Alle buitenlanders verwijten Nlers juist altijd dat ze zo bot en direct zijn en zo maar de waarheid over je kwijt willen

mark61
11-10-04, 00:59
Geplaatst door Davud
Vrede,

...
Tot de volgende vakantie....


O ja, in gastvrijheid nemen maar niet geven zijn NLers erg goed.

Reisbegeleiding is altijd een hel. NL toeristen zijn overal een hel.

Ik heb wel s een Griekse restauranteigenaar gevraagd wie de ergste toeristen waren. 'Grieken' brulde hij meteen...gek genoeg.

Ourzazate
11-10-04, 01:18
Geplaatst door Julien
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm typisch :p

ik heb juist het idee dat de Nederlander veel meer dingen recht in je gezicht zegt, ze hebben vaak een grote mond en zeggen waar het op staat.. maar goed, dat is mijn indruk van de nederlander en de indruk die mijn ouders van ze hebben (we moeten hier vaak om lachen)

Zuid-Europeanen zijn juist veel meer sneeky.. achter je rug om roddelen, dat kunnen marokkanen trouwens ook heel goed ;)

Ik zal nooit vergeten; was ik bij mijn oma in Italia..komt er zo'n nederlandse toerist stoer doen met z'n paar woorden italiaanse kennis..mijn oma zo heel aardig doen en uit beleefdheid hem wat te eten aanbieden..zooo aan het eind van de avond toen we aan het eten waren (hij was weer weg), schold ze hem toch uit "hebben die mensen bij jou in nederland allemaal sandalen met witte sokken aan??" etc etc hahah

Overal waar ik kom in Nederland ervaar ik Nederlanders zo. Of het nu in Groningen, Amsterdam, Maastricht of Brabant is...:). Natuurlijk heb ik hele coole Nederlandse vrienden en vriendinnen maar dat is slechts een handjevol...:). Nederlanders hebben misschien een grote mond, maar ik en met mij veel mensen die ik ken heb ervaren dat ze vnl. verschillende gezichten hebben. Dan met name tav hoe zij met jou omgaan...:).

Zuid-Europeanen zijn over het algemeen geniepiger dan West-Europeanen, maar ze zijn daar wel eerlijker tav hoe ze over je denken. Fransen zijn dat bij uitstek...:).

ps: Wat jouw oma deed hoef je niet te verwachten van een NL oma...:). Zomaar eten aangeboden krijgen...:).

Ourzazate
11-10-04, 01:19
Geplaatst door ~Panthera~
-----------


Shit zeg, ik weet niet met wat voor een Nederlanders jij omgaat, maar ik zou ze niet over de vloer willen. :moe:
En ik ken ze ook niet.

Ik ken ze wel en ik ga meer uit plichtsbesef met ze om dan dat ik er zin in heb...:).

Ourzazate
11-10-04, 01:23
Geplaatst door mark61
Yep. Mijn gezelschap probeerde het nog met 'hij is moslim', maar dan moest ik mn papieren maar laten zien, vond de gardien. Malloot. Papieren...heb jij papieren dat je moslim bent? Kan ik die ff lenen?

Zulke ratten willen volgens mij gewoon geld...:). Je moet gewiekster gezelschap met je meenemen als je alles probleemloos wil bezoeken. Als er mensen in Marokko zijn die absoluut niet leven/handelen volgens de Islam dan zijn het ambtenaren wel en voornamelijk die uit het lage kader...:).

Ourzazate
11-10-04, 01:25
Geplaatst door mark61
Alle buitenlanders verwijten Nlers juist altijd dat ze zo bot en direct zijn en zo maar de waarheid over je kwijt willen

Achter je rug ja, maar niet in je gezicht...:). Ik moet er wel bij vermelden dat de laatste 2 jaar de maatschappij in NL wel aan het veranderen is; opener en recht voor zijn raap...:).

sjaen
11-10-04, 01:28
Geplaatst door Ourzazate
Ik ken ze wel en ik ga meer uit plichtsbesef met ze om dan dat ik er zin in heb...:).

A pro po: (Je duim moet zo langzamerhand knalrood zijn)

Hoe zit het nou met die Hotels? weet je nog!

Voor het geval dat:
Here's a Simple Way to Boost Your Memory

If you want to sharpen your memory, attention span, and learning ability, put on your walking shoes and get going.

A study of more than 18,000 women ages 70 to 81 from the Harvard School of Public Health concluded that the more active we are, the better our cognition, reports HealthDayNews.

The study: Led by Jennifer Weuve, the Harvard team tested the women, who were all part of the long-running Nurses' Health Study, for verbal memory, attention, and other gauges of cognitive functioning. In addition, they were asked about typical physical activities in which they participated, and the researchers converted that information into what it would be in terms of miles walked.

The results: HealthDayNews reports that among the women who put in the highest of five levels of activity, which would be the equivalent of six or more hours of weekly walking at an easy pace, there was a 20 percent lower risk of cognitive impairment, compared with women in the lowest level of activity, which was the equivalent of walking less than two hours a week at an easy pace. An easy pace is walking one mile in 20 to 30 minutes. If you walk one mile in 16 to 20 minutes, then one and a half hours of weekly walking will give you the full cognitive benefits.

How does walking give your brain a workout? Weuve said there is evidence that better cardiovascular health is related to better cognitive function. Physical activity also appears to have a direct effect on the brain itself," she told HealthDayNews. "It appears to promote the production of chemicals in the brain, called nerve growth factors, that improve the brain cells' survival and growth."

The study was published in the Journal of the American Medical Association

~Panthera~
11-10-04, 01:34
Geplaatst door Ourzazate
Ik ken ze wel en ik ga meer uit plichtsbesef met ze om dan dat ik er zin in heb...:).
--------------


Gelukkig hoef ik dat niet te doen. :)

Ourzazate
11-10-04, 01:40
Geplaatst door sjaen
A pro po: (Je duim moet zo langzamerhand knalrood zijn)

Valt wel mee, heel de dag ijs op gehad...:). I hate the game!



Geplaatst door sjaen

Hoe zit het nou met die Hotels? weet je nog!

Nou, ik krijg binnenkort alle info die ik nog nodig heb uit Canada. In Marokko werken ze perfect mee en ze willen zelfs geld vooruit schieten, dus dat zit wel snor...:).

Hoe zit het met het reclamebureau? Weet je nog!


Geplaatst door sjaen

Voor het geval dat:
Here's a Simple Way to Boost Your Memory

If you want to sharpen your memory, attention span, and learning ability, put on your walking shoes and get going.

A study of more than 18,000 women ages 70 to 81 from the Harvard School of Public Health concluded that the more active we are, the better our cognition, reports HealthDayNews.

The study: Led by Jennifer Weuve, the Harvard team tested the women, who were all part of the long-running Nurses' Health Study, for verbal memory, attention, and other gauges of cognitive functioning. In addition, they were asked about typical physical activities in which they participated, and the researchers converted that information into what it would be in terms of miles walked.

The results: HealthDayNews reports that among the women who put in the highest of five levels of activity, which would be the equivalent of six or more hours of weekly walking at an easy pace, there was a 20 percent lower risk of cognitive impairment, compared with women in the lowest level of activity, which was the equivalent of walking less than two hours a week at an easy pace. An easy pace is walking one mile in 20 to 30 minutes. If you walk one mile in 16 to 20 minutes, then one and a half hours of weekly walking will give you the full cognitive benefits.

How does walking give your brain a workout? Weuve said there is evidence that better cardiovascular health is related to better cognitive function. Physical activity also appears to have a direct effect on the brain itself," she told HealthDayNews. "It appears to promote the production of chemicals in the brain, called nerve growth factors, that improve the brain cells' survival and growth."

The study was published in the Journal of the American Medical Association

Dat wist ik al...:). Schrijven zorgt ook voor meer intelligentie. Volgens onderzoeken maakt het zelfs niet uit wat je schrijft. En de beste intellectuele prikkel is het schrijven van een stukje waarna je het gaat herschrijven in een andere vorm...:).

Ourzazate
11-10-04, 01:43
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Gelukkig hoef ik dat niet te doen. :)

Dat weet je niet. Ieder mens heeft zo nu en dan te maken met mensen waar ie liever niet mee te maken heeft...:).

nl-x
11-10-04, 08:22
Geplaatst door mark61
Yep. Mijn gezelschap probeerde het nog met 'hij is moslim', maar dan moest ik mn papieren maar laten zien, vond de gardien. Malloot. Papieren...heb jij papieren dat je moslim bent? Kan ik die ff lenen?

Ooooooooooooooohw! Zeg dat dan :)... Die vent wou gewoon even wat geld zien :D...

LiaCarina
11-10-04, 08:25
Geplaatst door Julien
Saudi-Arabië stelt ramadan verplicht
Gepubliceerd: zondag 10 oktober 2004 @ 16:03
Iedere buitenlander die in Saudi-Arabië de regels van de islamitische vastenmaand Ramadan overtreedt kan subiet het land worden uitgezet. Dat heeft het Saudische ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten. Voor moslims is het een religieuze plicht om tijdens de ramadan van zonsopgang tot zonsondergang niet te eten, drinken en roken.

Buitenlanders die tijdens de ramadan in het openbaar eten, drinken en roken, verliezen hun werkvergunning en worden uitgezet. In Saudi-Arabië wonen meer dan vijf miljoen buitenlandse werknemers.

Volgens het Saudische ministerie is de regel ingesteld om te voorkomen dat buitenlanders de religieuze gevoelens van Saudi-Arabiërs kwetsen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/47057


Dit doet me denken aan de hoofddoeken kwestie. Binnen mag je het wel dragen en buiten niet. Hoe lang gaat dit eigenlijk door? Het ene land verbied de mensen dit, ander land weer dat. Hilarisch gewoon. Oke welk land will be next. We hebben Frankrijk gehad, Nl, Belgie, A.B ook. Ik gok nu op......Rusland.
Jullie?

sjaen
11-10-04, 09:03
Geplaatst door Ourzazate
Valt wel mee, heel de dag ijs op gehad...:). I hate the game!

You're loving it!



Nou, ik krijg binnenkort alle info die ik nog nodig heb uit Canada. In Marokko werken ze perfect mee en ze willen zelfs geld vooruit schieten, dus dat zit wel snor...:).

Maak je niet druk, Hotel S.A. volstaat hoor.


Hoe zit het met het reclamebureau? Weet
je nog!

Ehh nee, sorry!
(Ik zal mijn eigen advies maar ter harte nemen en vanmiddag een flink stuk gaan lopen!)


Dat wist ik al...:). Schrijven zorgt ook voor meer intelligentie. Volgens onderzoeken maakt het zelfs niet uit wat je schrijft. En de beste intellectuele prikkel is het schrijven van een stukje waarna je het gaat herschrijven in een andere vorm...:).

Dus het is niet waar!, topic is verzinsel!
Leuk hoor.
:ergleuk:

Karin.N
11-10-04, 09:37
Stel, je bent moslim en je wilt voor 100% leven volgens de Quraan. Dat zal in een westers land vrijwel onmogelijk zijn. Je kunt dan moeilijk verwachten dat de samenleving zich naar jou richt. In een land als SA zul je minder belemmeringen tegenkomen bij het uitoefenen van je geloof.

Wanneer je als moslim in het westen een leven wil opbouwen, betekent het dat je compromissen moet sluiten. Het is hier bijv. gangbaar dat je handen schuldt tussen man en vrouw, hier zijn geen aparte werelden voor man en vrouw. Dat is een gegeven dat je moet accepteren, netzogoed als scheiding tussen kerk en staat.

Wanneer je in een islamtisch land verblijft als niet moslim, betekent het dat je je zult moeten aanpassen aan de daar geldende regels. Zelf heb ik de nodige ervaring opgedaan in verschillende islamitische landen waaronder SA, Pakistan en Jemen. En er wordt van niet moslims in verscheidene islamitische landen m.i. een grotere aanpassing gevraagd, dan aan moslims hier in Nederland. Hier kun je als moslima met hoofddoek over straat, daar moest ik verplicht gesluierd. Ik had geen keus. Bagage werd soms zelfs gecontroleerd op het bezit van bijbels. Deze mochten nl. niet ingevoerd worden!

Ieder land zal echter respect moeten tonen voor andere religies en culturen. Dat betekent dat mensen vrijelijk hun geloof moet kunnen belijden. Dat er geen religie verplicht mag worden gesteld of mag worden verboden.

sjaen
11-10-04, 09:54
Geplaatst door Karin.N
Stel, je bent moslim en je wilt voor 100% leven volgens de Quraan. Dat zal in een westers land vrijwel onmogelijk zijn. Je kunt dan moeilijk verwachten dat de samenleving zich naar jou richt. In een land als SA zul je minder belemmeringen tegenkomen bij het uitoefenen van je geloof.

Wanneer je als moslim in het westen een leven wil opbouwen, betekent het dat je compromissen moet sluiten. Het is hier bijv. gangbaar dat je handen schuldt tussen man en vrouw, hier zijn geen aparte werelden voor man en vrouw. Dat is een gegeven dat je moet accepteren, netzogoed als scheiding tussen kerk en staat.

Wanneer je in een islamtisch land verblijft als niet moslim, betekent het dat je je zult moeten aanpassen aan de daar geldende regels. Zelf heb ik de nodige ervaring opgedaan in verschillende islamitische landen waaronder SA, Pakistan en Jemen. En er wordt van niet moslims in verscheidene islamitische landen m.i. een grotere aanpassing gevraagd, dan aan moslims hier in Nederland. Hier kun je als moslima met hoofddoek over straat, daar moest ik verplicht gesluierd. Ik had geen keus. Bagage werd soms zelfs gecontroleerd op het bezit van bijbels. Deze mochten nl. niet ingevoerd worden!

Ieder land zal echter respect moeten tonen voor andere religies en culturen. Dat betekent dat mensen vrijelijk hun geloof moet kunnen belijden. Dat er geen religie verplicht mag worden gesteld of mag worden verboden.

Goed gesproken.
:wijs:

DEMOcraat
11-10-04, 11:48
Geplaatst door sjaen
Dat moet je niet aan mij vragen, mijn God heeft geen klokje! trouwens een ritueel vergelijken met de basisbehoefte van eten................ :rolleyes:

dat vraag ik je ook niet maar kennelijk wist je dat niet als je verklaart, Bidden kun je elke minuut van de dag..

je wordt niet geacht om niet te eten je moet dat alleen niet openbaar doen..en de meeste buitelanders in sa werken in de huishouding.

DEMOcraat
11-10-04, 11:49
Geplaatst door mark61
Das gek, ik vind het maar een boef.
ieder zijn mening mark...

DEMOcraat
11-10-04, 11:51
Geplaatst door mark61
Ik hoop maar dat ze dat niet bij Saudi Airlines doen op weg naar Singapore. Of in een kerncentrale. Kan je verzekeren dat ze dat niet doen.

tegenwoordig hebben ze ook automatische piloot..
een gebed duurt niet langer dan 3 minuuten..

mark61
11-10-04, 12:56
Geplaatst door DEMOcraat
ieder zijn mening mark...

Nou dat vond de Franse justitie ook maar alle zaken zijn in de doofpot gestopt. Presidentiële immuniteit heet dat geloof ik.

mark61
11-10-04, 13:01
Geplaatst door DEMOcraat
tegenwoordig hebben ze ook automatische piloot..
een gebed duurt niet langer dan 3 minuuten..

:) Als je het niet erg vindt vlieg ik met iemand anders. Maar serieus, je denkt toch niet dat die lui (of miljoenen andere mensen in 'gevoelige' functies) dat doen? In dat geval kunnen alle niet-moslims vijf keer per dag snel even wat achter hun kiezen proppen als iedereen zijn salaat verricht. sorry, zit je te pesten. ik houd onmiddellijk op :)

Al vraag ik me wel serieus af (nee het is niet belangrijk) of er nog wat geserveerd wordt aan boord van isl. vluchten tijdens ramadan. Een uitgehongerde piloot lijkt mij ook niks trouwens. Nou ja, je bent natuurlijk op reis, dan kan je je vasten uitstellen dacht ik.

mark61
11-10-04, 13:02
Geplaatst door Ourzazate
Achter je rug ja, maar niet in je gezicht...:). Ik moet er wel bij vermelden dat de laatste 2 jaar de maatschappij in NL wel aan het veranderen is; opener en recht voor zijn raap...:).

Nou, alsof je daar blij mee bent...:)

mark61
11-10-04, 13:09
Geplaatst door nl-x
Ooooooooooooooohw! Zeg dat dan :)... Die vent wou gewoon even wat geld zien :D...

Tante was die dag niet van zins te betalen. We hadden al een akkefietje met een verkeersagent gehad. Kostte ook weer 100 DH. Anders werd het een proces verbaal.

DEMOcraat
11-10-04, 14:41
Geplaatst door mark61
:) Als je het niet erg vindt vlieg ik met iemand anders. Maar serieus, je denkt toch niet dat die lui (of miljoenen andere mensen in 'gevoelige' functies) dat doen? In dat geval kunnen alle niet-moslims vijf keer per dag snel even wat achter hun kiezen proppen als iedereen zijn salaat verricht. sorry, zit je te pesten. ik houd onmiddellijk op :)

Al vraag ik me wel serieus af (nee het is niet belangrijk) of er nog wat geserveerd wordt aan boord van isl. vluchten tijdens ramadan. Een uitgehongerde piloot lijkt mij ook niks trouwens. Nou ja, je bent natuurlijk op reis, dan kan je je vasten uitstellen dacht ik.

nee mark heb zelf geen bedoelingen om iemand te pesten waarom zou ik...
volgens mij is er maar een kleine gedeelte van moslims die zich aan gebeds tijden houdt..ik heb een tijdje geleden een programma over SA gezien daar was wel te zien dat sommige winkels sluiten voor een gebed of alle diensten het zelfde voorbeeld nemen weet ik niet...

maar ja zoals je zegt men kan daar snel iets proppen tijdens de salaat en wel 5 keer per dag..

ik denk dat de vluchten tijdens de ramadan gewoon doorgaan zoals voor de ramadan..een tijdje geleden mocht een marokkaanse vliegtuig niet vertrekken omdat de piloot te veel gedronken heeft..

mark61
11-10-04, 14:48
Geplaatst door DEMOcraat
nee mark heb zelf geen bedoelingen om iemand te pesten waarom zou ik...

Nee ik zat jou te pesten bedoel ik.


een tijdje geleden mocht een marokkaanse vliegtuig niet vertrekken omdat de piloot te veel gedronken heeft..

Oei de RAM is ook niet meer wat het geweest is...

DEMOcraat
11-10-04, 14:53
Geplaatst door mark61
Nee ik zat jou te pesten bedoel ik.
het is mij niet opgevallen ik let er niet op..



[i]Oei de RAM is ook niet meer wat het geweest is... [/B]
jij kan het weten,ben je ook met die ram naar marokko gegaan had je niets gemerkt aan die piloot..

mark61
11-10-04, 15:01
Geplaatst door DEMOcraat
het is mij niet opgevallen ik let er niet op..

jij kan het weten,ben je ook met die ram naar marokko gegaan had je niets gemerkt aan die piloot..

Nee het was transavia. Daar waren ze al begonnen met de Ramadan.:)

Ourzazate
11-10-04, 15:22
Geplaatst door sjaen
You're loving it!

Nee hating...:).


Geplaatst door sjaen

Maak je niet druk, Hotel S.A. volstaat hoor.

Ik maak me nooit druk...:).



Geplaatst door sjaen

Ehh nee, sorry!
(Ik zal mijn eigen advies maar ter harte nemen en vanmiddag een flink stuk gaan lopen!)

Doe dat, misschien gaat er een lichtje branden...:).



Geplaatst door sjaen

Dus het is niet waar!, topic is verzinsel!
Leuk hoor.
:ergleuk:

Wat is niet waar en welke topic is een verzinsel? Het is fantastisch...:).

sjaen
11-10-04, 15:45
Geplaatst door Ourzazate
Wat is niet waar en welke topic is een verzinsel? Het is fantastisch...:).



Schrijven zorgt ook voor meer intelligentie. Volgens onderzoeken maakt het zelfs niet uit wat je schrijft. En de beste intellectuele prikkel is het schrijven van een stukje waarna je het gaat herschrijven in een andere vorm...:). [/B]

Waar slaat dit dan op?

Trouwens ik wil nog steeds weten hoe ze dat oplossen in Hotels?
Is er iemand anders die dit weet? Bil@l misschien!

Ik heb heerlijk in het zonnetje gelopen, maar kan nog steeds niet de link tussen jou en 'reclamebureau?' leggen.

Ourzazate
11-10-04, 22:21
Geplaatst door sjaen
Waar slaat dit dan op?

Zowel sporten als schrijven is goed voor het geheugen. Dat is wetenschappelijk bewezen...:).



Geplaatst door sjaen

Trouwens ik wil nog steeds weten hoe ze dat oplossen in Hotels?
Is er iemand anders die dit weet? Bil@l misschien!

Ik heb heerlijk in het zonnetje gelopen, maar kan nog steeds niet de link tussen jou en 'reclamebureau?' leggen.

Vraag aan Bilal...:). Er is geen link tussen mij en rb maar tussen jou en rb. Een kwartiertje joggen in V park is onvoldoende...:).

sjaen
11-10-04, 23:00
Geplaatst door Ourzazate
Zowel sporten als schrijven is goed voor het geheugen. Dat is wetenschappelijk bewezen...:).




Vraag aan Bilal...:). Er is geen link tussen mij en rb maar tussen jou en rb. Een kwartiertje joggen in V park is onvoldoende...:).

Sorry, je wordt te wazig voor mij.

Maar je bent een kei in het verdraaien en uitwijken van antwoorden. :fpetaf:

sjo
12-10-04, 00:01
Geplaatst door Ourzazate
Ik ken ze wel en ik ga meer uit plichtsbesef met ze om dan dat ik er zin in heb...:).

Zeg dat dan ook tegen die coole vrienden en vriendinnen van je....

Gaat u daar maar even zitten . Hoeveel jaartjes ben je nu al weer ?

gr.
sjo

Ourzazate
12-10-04, 10:58
Geplaatst door sjaen
Sorry, je wordt te wazig voor mij.

Maar je bent een kei in het verdraaien en uitwijken van antwoorden. :fpetaf:

Te veel wijntjes?

Verdraaien en uitwijken heb ik van jou geleerd...:).

Ourzazate
12-10-04, 11:00
Geplaatst door sjo
Zeg dat dan ook tegen die coole vrienden en vriendinnen van je....

gr.
sjo

Met vrienden ga je om omdat je dat wil, met mensen op school of op je werk doe je dat (vaak) omdat het moet. Dat zijn toch echt 2 verschillende dingen...:).

sjaen
12-10-04, 11:49
Geplaatst door Ourzazate
Te veel wijntjes?

Verdraaien en uitwijken heb ik van jou geleerd...:).

Mocht je nog het antwoord weten, dan hoor ik het wel!

Goodnight
12-10-04, 11:52
Geplaatst door Julien
moslims worden iig niet het land uitgezet in Frankrijk als ze zich niet aan de wet houden..

! mensen die zich niet aan de wet houden in Frankrijk en buitelander zijn worden zeer degelijk het land uitgekicked.

Ken een vader en zoon uit ons dorpje die nu daar vertoeven en de rest van het gezin in Frankrijk.

Ik vind het land uitzetten van mensen die eten op straat een te zware straf, maar men weet dat dit daar niet kan.Dus waarom zou je provoceren?
Bovendien is dit ook een eeuwenoude wet, bestaat namelijk sinds de stichting van de Islam.
Moslims wonen al deccenia lang in Europa, hoofddoekjes worden ook langer gedragen.De wetten die dit verbieden gelden pas sinds dit jaar.

Als je niet vast en je gaat om wat voor reden dan ook toch eten, doe het dan niet openbaar.
Is wel zo netjes tegenover mensen die wel vasten, zeker als je je in een land bevindt waar vasten een regel is.

mark61
12-10-04, 11:57
Geplaatst door Goodnight
Is wel zo netjes tegenover mensen die wel vasten, zeker als je je in een land bevindt waar vasten een regel is.

Dat is zeker zo. Maar aan de ene kant denk ik niet dat al die westerlingen kauwend over straat lopen, en aan de andere kant is daar een wet voor maken natuurlijk potsierlijk. Maar goed, kan mij het schelen...dr is wel meer loos in SA.

Ourzazate
12-10-04, 11:59
Geplaatst door sjaen
Mocht je nog het antwoord weten, dan hoor ik het wel!

Antwoord waarop...?

freya
12-10-04, 12:15
Geplaatst door Ourzazate
Als er in Europa 1 bevolkingsgroep is die hypocriet (waarvan je de lach/vriendelijkheid in twijfel moet trekken) is dan is het de Nederlandse wel...:). Een Nederlander zal nooit in je gezicht zeggen wat ie ECHT van je vindt. En maar lachen, maar achter je rug ben jij zwaar het mikpunt. Grappig is dat ze ook onderling zo zijn. Lachen bij elkaar maar als de persoon in kwestie weg is dan vallen hun maskers op de grond. Soms griezelig...:).


En laat ik nou precies diezelfde indruk hebben van Marokkanen :rolleyes:

Ourzazate
12-10-04, 12:43
Geplaatst door freya
En laat ik nou precies diezelfde indruk hebben van Marokkanen :rolleyes:

Die indruk had je niet maar ook Marokkanen zijn (over het algemeen) hypocriet. Niet op de manier zoals Nederlanders trouwens...:). Dat zie je toch echt vnl terug bij Nederlandse mensen en vrijwel niet bij bijv. Fransen zoals ik aangaf...:).

Julien
12-10-04, 12:44
Geplaatst door Goodnight
mensen die zich niet aan de wet houden in Frankrijk en buitelander zijn worden zeer degelijk het land uitgekicked.

Ken een vader en zoon uit ons dorpje die nu daar vertoeven en de rest van het gezin in Frankrijk.

Ik vind het land uitzetten van mensen die eten op straat een te zware straf, maar men weet dat dit daar niet kan.Dus waarom zou je provoceren?
Bovendien is dit ook een eeuwenoude wet, bestaat namelijk sinds de stichting van de Islam.
Moslims wonen al deccenia lang in Europa, hoofddoekjes worden ook langer gedragen.De wetten die dit verbieden gelden pas sinds dit jaar.

Als je niet vast en je gaat om wat voor reden dan ook toch eten, doe het dan niet openbaar.
Is wel zo netjes tegenover mensen die wel vasten, zeker als je je in een land bevindt waar vasten een regel is.

het verbod op hoofddoekjes, kruizen en keppeltjes op openbare scholen bestond ook al langer in Frankrijk, alleen stond het niet duidelijk genoeg in de wet.

nou, als je dan zoveel begrip kunt opbrengen voor die Saoedi-Arabiers, ben ik blij dat je ook eindelijk begrip kunt opbrengen voor Frankrijk en haar religieuze symbolen-verbod op openbare scholen ;)

laat ik dus niemand meer daar over horen klagen, S-A heeft blijkbaar ook dat recht.

mark61
12-10-04, 12:48
Geplaatst door Julien
het verbod op hoofddoekjes, kruizen en keppeltjes op openbare scholen bestond ook al langer in Frankrijk, alleen stond het niet duidelijk genoeg in de wet.

Als ik Olive Yao mag geloven bestaat dat verbod sinds 1905. En tieren de kruisbeelden in de klas welig. Dus waarom het dan 100 jaar lang zo onduidelijk was en niemand erover viel, maar nu opeens wel, blijft de vraag.


laat ik dus niemand meer daar over horen klagen, S-A heeft blijkbaar ook dat recht.

Niemand hier beschouwt SA als een parlementaire democratie. Zelfs Bilal niet, mag ik aannemen. Misschien is dat het verschil.

mark61
12-10-04, 12:52
Geplaatst door Ourzazate
Die indruk had je niet

Hoe weet jij nou wat Freya voor indruk heeft?


maar ook Marokkanen zijn (over het algemeen) hypocriet. Niet op de manier zoals Nederlanders trouwens...:). Dat zie je toch echt vnl terug bij Nederlandse mensen en vrijwel niet bij bijv. Fransen zoals ik aangaf...:).

Je bedoelt, Fransen stemmen op Le Pen en geven openlijk uiting aan hun racisme?

Verder ben je wel ontzettend vaag aan het doen als ik en Sjaen vragen hoe ze de ramadan in internationale hotels doen. Ws. weet je dat niet, maar zeg dat dan gewoon ipv dat vage gedoe.

Goodnight
12-10-04, 13:15
Geplaatst door Julien
het verbod op hoofddoekjes, kruizen en keppeltjes op openbare scholen bestond ook al langer in Frankrijk, alleen stond het niet duidelijk genoeg in de wet.[quote] blijft de vraag waarom het nu pas dit jaar van kracht is :rolleyes:

[quote]nou, als je dan zoveel begrip kunt opbrengen voor die Saoedi-Arabiers, ben ik blij dat je ook eindelijk begrip kunt opbrengen voor Frankrijk en haar religieuze symbolen-verbod op openbare scholen ;) nee hoor, ga me geen dingen in de mond leggen.Ik heb letterlijk gezegd.Ik vind deze maatregel te ver gaan,mensen het land uitzetten als ze tijdens de ramadan openlijk eten.
Ik vind wel dat van niet-moslims gevraagd kan worden om niet openlijk te eten, ze worden niet verplicht te vasten ( in tegenstelling tot Frankrijk die het hoofddoekje verbiedt) dus jouw ens dat ik eindelijk begrip kan opbrengen voor het verbod van Frankrijk moet ik helaas de grond in boren :wink:


laat ik dus niemand meer daar over horen klagen, S-A heeft blijkbaar ook dat recht. S-A heeft neemt dat recht, net zoals het verboden was om op zondag te werken in Nederland.
Maar ik dacht dat de verlichte Europeanen zich liever niet spiegelen aan een land als S-A.......

Julien
12-10-04, 13:19
Geplaatst door Goodnight
nee hoor, ga me geen dingen in de mond leggen.Ik heb letterlijk gezegd.Ik vind deze maatregel te ver gaan,mensen het land uitzetten als ze tijdens de ramadan openlijk eten.
Ik vind wel dat van niet-moslims gevraagd kan worden om niet openlijk te eten, ze worden niet verplicht te vasten ( in tegenstelling tot Frankrijk die het hoofddoekje verbiedt) dus jouw ens dat ik eindelijk begrip kan opbrengen voor het verbod van Frankrijk moet ik helaas de grond in boren :wink:

S-A heeft neemt dat recht, net zoals het verboden was om op zondag te werken in Nederland.
Maar ik dacht dat de verlichte Europeanen zich liever niet spiegelen aan een land als S-A.......

dan ben je hypocriet, want als je vindt dat buitenlanders/ allochtonen zich wel aan de normen en waarden van het ene land moeten houden, dan geldt dat ook voor een ander land. en of dat land nu verlicht is of niet, doet niet ter zake.

daarnaast blijf ik er bij dat deze eis van S-A veel zwaarder is dan de eis die Frankrijk stelt. En wat betreft die zondagsrust; elk land op de wereld kent z'n vrije dag..bij de 1 is dat zondag, bij de ander vrijdag, bij de ander zaterdag..dat is iets doodnormaals.

freya
12-10-04, 13:22
Geplaatst door Ourzazate
Die indruk had je niet maar ook Marokkanen zijn (over het algemeen) hypocriet. Niet op de manier zoals Nederlanders trouwens...:). Dat zie je toch echt vnl terug bij Nederlandse mensen en vrijwel niet bij bijv. Fransen zoals ik aangaf...:).

Hoe weet jij nu wat mijn indruk wel of niet is? :confused:

Maar goed als we hier toch aan het generaliseren zijn dan moet ik toch echt ff kwijt dat de grootste hypocrieten die ik ken Marokkanen zijn :p

Mijn verblijf in Marokko was voor mij een echte eyeopener wat dat betreft, zo erg heb ik het in Nederland nooit meegemaakt :moe:

Tomas
12-10-04, 13:25
Geplaatst door Julien
dan ben je hypocriet, want als je vindt dat buitenlanders/ allochtonen zich wel aan de normen en waarden van het ene land moeten houden, dan geldt dat ook voor een ander land. en of dat land nu verlicht is of niet, doet niet ter zake.

daarnaast blijf ik er bij dat deze eis van S-A veel zwaarder is dan de eis die Frankrijk stelt. En wat betreft die zondagsrust; elk land op de wereld kent z'n vrije dag..bij de 1 is dat zondag, bij de ander vrijdag, bij de ander zaterdag..dat is iets doodnormaals.

Er is niks normaals aan de zondagsrust. Het is een achterlijke archaische dogmatische intolerante paternalistische regeling.

Goodnight
12-10-04, 13:28
Geplaatst door Julien
dan ben je hypocriet, want als je vindt dat buitenlanders/ allochtonen zich wel aan de normen en waarden van het ene land moeten houden, dan geldt dat ook voor een ander land. en of dat land nu verlicht is of niet, doet niet ter zake. je leest wederom niet goed:
Ik zal het volgende keer voor je tekenen.
De buitelanders hoeven NIET te vasten, maar enige respect opbrengen voor een vastende is niet veel gevraagd.Je kan ipv buiten een broodje eten gewoon op je kantoor eten of in je eigen huis.Je krijgt geen inval.Er is dus geen inbreuk op iemands religie.er wordt hen alleen gevraagd rekening te houden met vastenden.Het hoofddoekjesissue daarentegen is wel een inbreuk op iemands religie.Je mag je religie niet uitdragen en met alle respect ik vind dat er wel een groot verschil zit tussen een hoofddoek en een broodje!!
En dat het land 'verlicht'is doet er degelijk wel toe.Europa vindt zichzelf op een totaal ander niveau dan S-A.


daarnaast blijf ik er bij dat deze eis van S-A veel zwaarder is dan de eis die Frankrijk stelt. En wat betreft die zondagsrust; elk land op de wereld kent z'n vrije dag..bij de 1 is dat zondag, bij de ander vrijdag, bij de ander zaterdag..dat is iets doodnormaals.

Hoezo zwaar?Wat is er zwaar aan dat je in plaats van op straat je broodje aan tafel in huis eet?Je lijdt heus geen honger daardoor hoor en je wordt ook niet gedwongen om mee te vasten.

Welk land houd dan vrijdags rust?
Ik ken wel landen waarvan de bevolking die dag naar de moskee gaat op een bepaald tijdstip en die vervolgens weer aan het werk gaan na het bidden.Bovendien hebben de meeste van die landen de rustdag zaterdag en zondag.........terwijl het voor hen niet eens een religieuze betekenis heeft...

mark61
12-10-04, 13:39
Geplaatst door Julien
dan ben je hypocriet, want als je vindt dat buitenlanders/ allochtonen zich wel aan de normen en waarden van het ene land moeten houden, dan geldt dat ook voor een ander land. en of dat land nu verlicht is of niet, doet niet ter zake.

Foutje. De meeste Franse moslims zijn bij mijn weten Franse staatsburgers. In SA is dat: nul. In NL weet ik het niet eens. Half half?

mark61
12-10-04, 13:42
Geplaatst door Goodnight
( in tegenstelling tot Frankrijk die het hoofddoekje verbiedt)

Tsja dan moet ik toch zeggen: op openbare scholen. Elke Franse moslima kan ook naar een islamitische school, probleem opgelost. Het feit dat als ik het goed begrijp de overgrote meerderheid van de Franse moslima's zonder hoofddoek naar dezelfde school is gegaan als altijd toont dacht ik aan dat het niet zo'n halszaak is of was. Om je hoofd te gaan kaalscheren is dan een theatraal, maar ietwat sullig gedrag.

Overigens weet je wat ik denk van hoofddoekjes in het algemeen en op school in het bijzonder.

Ourzazate
12-10-04, 13:49
Geplaatst door mark61
Hoe weet jij nou wat Freya voor indruk heeft?

Je bedoelt, Fransen stemmen op Le Pen en geven openlijk uiting aan hun racisme?

Verder ben je wel ontzettend vaag aan het doen als ik en Sjaen vragen hoe ze de ramadan in internationale hotels doen. Ws. weet je dat niet, maar zeg dat dan gewoon ipv dat vage gedoe.

Dat weet ik niet maar dat denk ik...:). Freya maakt er immers nooit medling van, en nu Ourzazate er mee aan komt zetten blijkt ook zij 'toevallig' dezelfde mening toebedeeld tav Marokkanen...:).

Wat je daar over Fransen zegt klopt wel voor een deel. Nederlanders denken meer; 'ik heb niets tegen buitenlanders zolang ze niet naast me komen wonen...' Dat eerste zeggen ze en dat laatste denken ze...:). Fransen kunnen zeggen dat ze je niet mogen, maar blijven nog beleefd en respectvol en er is niets respectvoller dan eerlijkheid tov elkaar...:).

Ik dacht dat tante Sjaen iets anders bedoelde. Maar zoals ik al zei zou je dat aan Bilal moeten vragen...:).

mark61
12-10-04, 13:51
Geplaatst door Ourzazate
Fransen kunnen zeggen dat ze je niet mogen, maar blijven nog beleefd en respectvol en er is niets respectvoller dan eerlijkheid tov elkaar...:).

Ik heb geheel andere ervaringen toen ik met allochtoon gezelschap op vakantie ging in Frankrijk. Eén van de redenen waarom ik niet meer in F op vakantie ga.

Ourzazate
12-10-04, 13:55
Geplaatst door freya
Hoe weet jij nu wat mijn indruk wel of niet is? :confused:

Maar goed als we hier toch aan het generaliseren zijn dan moet ik toch echt ff kwijt dat de grootste hypocrieten die ik ken Marokkanen zijn :p

Mijn verblijf in Marokko was voor mij een echte eyeopener wat dat betreft, zo erg heb ik het in Nederland nooit meegemaakt :moe:

Lees mijn eerder reply op Mark...:).

plus

Je hebt verschillende manieren om hypocriet te zijn; tav godsdienst bijv. Ik had het meer over gewoon zeggen wat je van een ander vindt zonder al die nep vriendelijkheid...:). In Europa zijn ze daar In Frankrijk veel verder in dan in Nederland...:).

Och, je bent 1 x in Marokko geweest en je meent direct een oordeel te kunnen vellen op de bevolking daar? Je leert mensen pas kennen als je jaren met ze eet, drinkt, slaapt, ze geld uitleent, vraagt om hulp, tussen hen leeft etc. Niet na 2 weekjes Agadir. Echt niet...:).

Ourzazate
12-10-04, 13:57
Geplaatst door mark61
Ik heb geheel andere ervaringen toen ik met allochtoon gezelschap op vakantie ging in Frankrijk. Eén van de redenen waarom ik niet meer in F op vakantie ga.

Vakantieplaatsen (weet nie of je dat bedoelt) zijn niet representatief voor het gedrag van een bepaalde bevolking...:). Ik kom vaak in Frankrijk en met mij vele anderen en we delen dezelfde mening voor wat betreft de Franse bevolking...:).

mark61
12-10-04, 13:59
Geplaatst door Ourzazate
Vakantieplaatsen (weet nie of je dat bedoelt)

Overal en nergens

Julien
12-10-04, 14:28
Geplaatst door Goodnight
je leest wederom niet goed:
Ik zal het volgende keer voor je tekenen.
De buitelanders hoeven NIET te vasten, maar enige respect opbrengen voor een vastende is niet veel gevraagd.Je kan ipv buiten een broodje eten gewoon op je kantoor eten of in je eigen huis.Je krijgt geen inval.Er is dus geen inbreuk op iemands religie.er wordt hen alleen gevraagd rekening te houden met vastenden.Het hoofddoekjesissue daarentegen is wel een inbreuk op iemands religie.Je mag je religie niet uitdragen en met alle respect ik vind dat er wel een groot verschil zit tussen een hoofddoek en een broodje!!
En dat het land 'verlicht'is doet er degelijk wel toe.Europa vindt zichzelf op een totaal ander niveau dan S-A.



Hoezo zwaar?Wat is er zwaar aan dat je in plaats van op straat je broodje aan tafel in huis eet?Je lijdt heus geen honger daardoor hoor en je wordt ook niet gedwongen om mee te vasten.

Welk land houd dan vrijdags rust?
Ik ken wel landen waarvan de bevolking die dag naar de moskee gaat op een bepaald tijdstip en die vervolgens weer aan het werk gaan na het bidden.Bovendien hebben de meeste van die landen de rustdag zaterdag en zondag.........terwijl het voor hen niet eens een religieuze betekenis heeft...

in de praktijk komt het er wel op neer dat de niet-moslims moeten vasten..want ook alle eetgelegenheden zijn overdag dan gesloten.

zoals mark61 al zegt, geldt in Frankrijk alleen een hoofddoekverbod op openbare scholen, buiten mag iedereen een hoofddoek dragen. dit is dus zeg maar een omgekeerde situatie (S-A verbiedt iets in het openbaar, Frankrijk verbiedt iets in publieke ruimtes)..

maar de discussie wat zwaarder is doet niet ter zake! het gaat om het principe! en het feit dat jij wel begrip hebt voor S-A dat eist van burgers/buitenlanders dat ze zich houden aan Islamitische normen, maar geen begrip hebt voor Frankrijk dat eist dat burgers zich houden aan seculiere normen..noem ik hypocriet.

Julien
12-10-04, 14:30
Geplaatst door mark61
Foutje. De meeste Franse moslims zijn bij mijn weten Franse staatsburgers. In SA is dat: nul. In NL weet ik het niet eens. Half half?

ik denk dat er ook wel wat niet-moslims in S-A leven die ook burger zijn..en voor hen geldt deze wet dan toch ook?

mark61
12-10-04, 16:22
Geplaatst door Julien
ik denk dat er ook wel wat niet-moslims in S-A leven die ook burger zijn..en voor hen geldt deze wet dan toch ook?

Wie wil er nou Saoediër worden? Vooral als hij/zij geen moslim is? Het is trouwens in het algemeen erg moeilijk om burger te worden van een Arabisch land, las ik laatst nog ergens. Een verblijfsvergunning voor Marokko is al een hels karwei. Tenzij je geld hebt natuurlijk. Veel buitenlanders in Marokko gaan elke drie maanden even naar Algeciras.

freya
12-10-04, 17:02
Geplaatst door Ourzazate


Och, je bent 1 x in Marokko geweest en je meent direct een oordeel te kunnen vellen op de bevolking daar? Je leert mensen pas kennen als je jaren met ze eet, drinkt, slaapt, ze geld uitleent, vraagt om hulp, tussen hen leeft etc. Niet na 2 weekjes Agadir. Echt niet...:).

Wat zit jij vol vooroordelen zeg :duizelig:

2 weekjes Agadir, mijn neus!

freya
12-10-04, 17:08
Geplaatst door Ourzazate

Je hebt verschillende manieren om hypocriet te zijn; tav godsdienst bijv. Ik had het meer over gewoon zeggen wat je van een ander vindt zonder al die nep vriendelijkheid...:). In Europa zijn ze daar In Frankrijk veel verder in dan in Nederland...:).


Ik heb het over verschillende vormen van hypocriet zijn. Zowel godsdienstig als de overdreven gastvrijheid:
"Oh kom binnen, jullie blijven toch wel eten, nee nog niet weg gaan, jullie zijn hier altijd welkom" en als de gasten weg zijn hoor je"Goddank die zijn opgerot, gooi die bloemen van ze in de vuilnisbak, ik wil niks van die lui in huis" En zo ken ik nog zo wat voorbeeldjes.

Het altijd makkelijk om met de vinger naar een ander te wijzen. In bijbelse termen heet dat: wel de splinter in het oog van een ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.

Ourzazate
12-10-04, 18:17
Geplaatst door freya
Wat zit jij vol vooroordelen zeg :duizelig:

2 weekjes Agadir, mijn neus!

Oh, 3 weekjes dan...:).

Ourzazate
12-10-04, 18:28
Geplaatst door freya
Ik heb het over verschillende vormen van hypocriet zijn. Zowel godsdienstig als de overdreven gastvrijheid:
"Oh kom binnen, jullie blijven toch wel eten, nee nog niet weg gaan, jullie zijn hier altijd welkom" en als de gasten weg zijn hoor je"Goddank die zijn opgerot, gooi die bloemen van ze in de vuilnisbak, ik wil niks van die lui in huis" En zo ken ik nog zo wat voorbeeldjes.

Het altijd makkelijk om met de vinger naar een ander te wijzen. In bijbelse termen heet dat: wel de splinter in het oog van een ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.

Het voorbeeldje dat je aangeeft is misschien een ervaring van jezelf, maar dat wil niet zeggen dat alle mensen zo denken...:). Het zuiden van Marokko bijvoorbeeld is heel gastvrij, dat zit in de mentaliteit en in de cultuur. Ik hoor zelden toeristen klagen...:). In Casablanca is dat weer anders.

Hier in Nederland stond ik verbaasd toen ik voor het eerst werd uitgenodigd om te komen eten bij een NL gezin. Tijdens het eten kwam een kennis van ze langs. Nou, die heeft aan de andere kant van de woonkamer even moeten wachten totdat we klaar waren met bikken. Uiteindelijk bleek dit de normaalste zaak van de wereld te zijn in Nederland...:confused:. Nog een vb; vandaag word je uitgenodigd en je bent met 3 personen dan krijg je ieder 1 kopje koffie en 3 koekjes op de tafel, waarna je van je gastheer te horen krijgt dat het tijd is om weg te gaan...:). Welkom in Nederland...:).

Jouw verwijzing naar de Bijbel is wel mooi, maar ik redeneer altijd zo; wat ik overheb voor anderen, verwacht ik ook van anderen. Dus als ik vriendelijkheid toon of gastvrijheid of wat dan ook dan is het niet meer dan normaal dat je dat ook terug krijgt...:).

Julien
12-10-04, 18:36
Geplaatst door Ourzazate
Het voorbeeldje dat je aangeeft is misschien een ervaring van jezelf, maar dat wil niet zeggen dat alle mensen zo denken...:). Het zuiden van Marokko bijvoorbeeld is heel gastvrij, dat zit in de mentaliteit en in de cultuur. Ik hoor zelden toeristen klagen...:). In Casablanca is dat weer anders.

Hier in Nederland stond ik verbaasd toen ik voor het eerst werd uitgenodigd om te komen eten bij een NL gezin. Tijdens het eten kwam een kennis van ze langs. Nou, die heeft aan de andere kant van de woonkamer even moeten wachten totdat we klaar waren met bikken. Uiteindelijk bleek dit de normaalste zaak van de wereld te zijn in Nederland...:confused:. Nog een vb; vandaag word je uitgenodigd en je bent met 3 personen dan krijg je ieder 1 kopje koffie en 3 koekjes op de tafel, waarna je van je gastheer te horen krijgt dat het tijd is om weg te gaan...:). Welkom in Nederland...:).

Jouw verwijzing naar de Bijbel is wel mooi, maar ik redeneer altijd zo; wat ik overheb voor anderen, verwacht ik ook van anderen. Dus als ik vriendelijkheid toon of gastvrijheid of wat dan ook dan is het niet meer dan normaal dat je dat ook terug krijgt...:).

dit beeld had/ heb ik ook van Nederlanders. Maar hier blijkt niet die sneeky-heid uit waar jij nederlanders van beschuldigt. ik denk echt dat zuid-europeanen grotere roddelaars zijn dan noord-europeanen.

Lucky Strike
12-10-04, 18:46
Geplaatst door Wizdom
Dat is helemaal niet discrimenerend. Elk land heeft zijn basis-regels. Zo mag je hier gelukkig (nog) niet in je naakie buiten rond lopen. Zo mag je in de Ramadan in het Islamitische bakermat niet openlijk eten als iedereen in het land bezig is met het vasten.

Het is wel discriminerend dat je je in een openbare school niet mag bepalen of je wel of geen hoofddoek mag dragen. Immers openbaar staat voor neutraal en mengt zich niet in met kledingsvormen...


ken jij een land waar je altijd in je naakie mag buitenlopen? er zijn overal regels. Trouwens, nederland heeft nudistenkampen.. kan je de hele dag in je blote reet rondhuppelen bij het bos / strand / de zee...


Over het topic, ik vind dat je als buitenlander de regels van het land moet respecteren, en niet eten. Het wordt pas discriminerend op het moment dat het land ervoor uit wordt gezet. Zet er een hele flinke boete op zodat mensen wel weten dat het serieus is, maar dat het niet discriminerend is.

Ook tijdens de dodenherdenking wordt er wel wat lawaai gemaakt, en die mensen worden ook gewoon opgepakt als onrustzaaiers. Ik heb het hier niet over het voorval met allochtonen...

Ourzazate
12-10-04, 19:21
Geplaatst door Julien
dit beeld had/ heb ik ook van Nederlanders. Maar hier blijkt niet die sneeky-heid uit waar jij nederlanders van beschuldigt. ik denk echt dat zuid-europeanen grotere roddelaars zijn dan noord-europeanen.

Als je beter zou lezen zou je zien dat ik niets zeg over sneeky en Nederlanders...:). Ik heb het ook niet zozeer over roddelen want daar zijn alle mensen heel goed in, de een meer dan de ander en vrouwen heel erg...:). Ik had het meer over maskers die worden opgezet terwijl mensen liever de waarheid horen hoe hard die ook is dan nepheid...:).

~Panthera~
12-10-04, 19:24
Geplaatst door Ourzazate
Als je beter zou lezen zou je zien dat ik niets zeg over sneeky en Nederlanders...:). Ik heb het ook niet zozeer over roddelen want daar zijn alle mensen heel goed in, de een meer dan de ander en vrouwen heel erg ...:). Ik had het meer over maskers die worden opgezet terwijl mensen liever de waarheid horen hoe hard die ook is dan nepheid...:).
---------------------


:regie: roddelen is haram. :moe:

Ourzazate
12-10-04, 19:28
Geplaatst door Olive Yao
Waar lees je dat?

In de Koran...:).

Ourzazate
12-10-04, 19:29
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------


:regie: roddelen is haram. :moe:

Iets wat is kan toch gewoon gezegd worden? Het is geen leedvermaak hoor, ik betreur het ook dat de meeste vrouwen van roddelen hun sport hebben gemaakt...:(.

freya
12-10-04, 19:36
Geplaatst door Ourzazate
Het voorbeeldje dat je aangeeft is misschien een ervaring van jezelf, maar dat wil niet zeggen dat alle mensen zo denken...:). Het zuiden van Marokko bijvoorbeeld is heel gastvrij, dat zit in de mentaliteit en in de cultuur. Ik hoor zelden toeristen klagen...:). In Casablanca is dat weer anders.

Hier in Nederland stond ik verbaasd toen ik voor het eerst werd uitgenodigd om te komen eten bij een NL gezin. Tijdens het eten kwam een kennis van ze langs. Nou, die heeft aan de andere kant van de woonkamer even moeten wachten totdat we klaar waren met bikken. Uiteindelijk bleek dit de normaalste zaak van de wereld te zijn in Nederland...:confused:. Nog een vb; vandaag word je uitgenodigd en je bent met 3 personen dan krijg je ieder 1 kopje koffie en 3 koekjes op de tafel, waarna je van je gastheer te horen krijgt dat het tijd is om weg te gaan...:). Welkom in Nederland...:).

Jouw verwijzing naar de Bijbel is wel mooi, maar ik redeneer altijd zo; wat ik overheb voor anderen, verwacht ik ook van anderen. Dus als ik vriendelijkheid toon of gastvrijheid of wat dan ook dan is het niet meer dan normaal dat je dat ook terug krijgt...:).

We hadden het hier over iemand eerlijk de waarheid zeggen dacht ik.

Ik kom liever bij een Nederlander die eerlijk zegt "ik heb geen tijd om voor jou te koken vandaag"

Dan bij een Marokkaan of Turk die zich in allerlei bochten wringt om maar niet te laten merken dat ik heel erg ongelegen kom.

~Panthera~
12-10-04, 19:40
Geplaatst door Ourzazate
Iets wat is kan toch gewoon gezegd worden? Het is geen leedvermaak hoor, ik betreur het ook dat de meeste vrouwen van roddelen hun sport hebben gemaakt...:(.
------------------

Nee, de kerels niet, natuurlijk. :rolleyes:

Ourzazate
12-10-04, 19:44
Geplaatst door Olive Yao
Waar? Wat staat daar dan?

In de 33e soerat...:).

Ourzazate
12-10-04, 19:47
Geplaatst door freya
We hadden het hier over iemand eerlijk de waarheid zeggen dacht ik.

Ik kom liever bij een Nederlander die eerlijk zegt "ik heb geen tijd om voor jou te koken vandaag"

Dan bij een Marokkaan of Turk die zich in allerlei bochten wringt om maar niet te laten merken dat ik heel erg ongelegen kom.

Dat is het 'm juist. De Nederlander waar jij bij komt gaat dus wel koken, maar jij mag toekijken en niet mee eten...:).

Kom je bij die Marokkaan of Turk tijdens of vlak voor het avondeten dan kun je gewoon aanschuiven...:).

Ik kies liever dat laatste...:).

Ourzazate
12-10-04, 19:48
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Nee, de kerels niet, natuurlijk. :rolleyes:

Kerels in mindere mate...:).

Al Sawt
12-10-04, 19:53
Geplaatst door Olive Yao


Waar lees je in de koran dat vrouwen geen hoofdhaar mogen laten zien? Dat is een Joodse wet.

Getrouwde vrouwen dienen hun hoofd kaal te scheren, zodat ze niet aantrekkelijk worden voor andere mannen.

~Panthera~
12-10-04, 19:55
Geplaatst door Ourzazate
Kerels in mindere mate...:).
------------------


Aha, minder maakt het dus beter ? :vlammen:
Dacht het niet.

freya
12-10-04, 19:55
Geplaatst door Ourzazate
Dat is het 'm juist. De Nederlander waar jij bij komt gaat dus wel koken, maar jij mag toekijken en niet mee eten...:).

Kom je bij die Marokkaan of Turk tijdens of vlak voor het avondeten dan kun je gewoon aanschuiven...:).

Ik kies liever dat laatste...:).

Je verandert van onderwerp, we hadden het over dingen recht voor je raap zeggen :fplet:

sjo
12-10-04, 23:16
Geplaatst door Ourzazate
Iets wat is kan toch gewoon gezegd worden? Het is geen leedvermaak hoor, ik betreur het ook dat de meeste vrouwen van roddelen hun sport hebben gemaakt...:(.

Wat kun jij ongelofelijk lang doorzuigen zeg......daar moet je jarenlang op geoefend hebben.

gr.
sjo

Ourzazate
12-10-04, 23:20
Geplaatst door ~Panthera~
------------------


Aha, minder maakt het dus beter ? :vlammen:
Dacht het niet.

Dat heb ik ook niet beweerd...:). Jij zei mannen niet en ik zeg mannen in mindere mate. Vrouwen daarentegen zijn daar meer mee bezig...:). Het is slechts een constatering.

Ourzazate
12-10-04, 23:43
Geplaatst door Olive Yao
Wat staat daar dan?

In het Engels; O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers to draw their cloaks (veils) all over their bodies. That will be better, that they should be known so as not to be annoyed. And God is Ever Oft-Forgiving, Most Merciful.

Het Arabische woord dat wordt gebruikt is jalabeeb (mv van jalbaab) hetgeen het losse kledingstuk is waarmee een vrouw haar lichaam bedekt...:).

Verder staat in 24:31; En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen...'

De hadiths bevestigen dit alles...:). Alle Islamgeleerden gedurende de eeuwen zijn het over eens dat het dragen van een hoofddoek een plicht is voor iedere moslimvrouw. Maar het niet dragen van een hoofddoek wil niet zeggen dat je geen moslim bent of minder moslim bent...:).

Ourzazate
12-10-04, 23:45
Geplaatst door sjo
Wat kun jij ongelofelijk lang doorzuigen zeg......daar moet je jarenlang op geoefend hebben.

gr.
sjo

En jij kan ongelofelijk lang doorlikken...:). Ik vraag me ernstig af hoe het is gesteld met jouw tong...:).

nl-x
13-10-04, 09:11
Geplaatst door Goodnight
nee hoor, ga me geen dingen in de mond leggen.Ik heb letterlijk gezegd.Ik vind deze maatregel te ver gaan,mensen het land uitzetten als ze tijdens de ramadan openlijk eten.
Ik vind wel dat van niet-moslims gevraagd kan worden om niet openlijk te eten, ze worden niet verplicht te vasten ( in tegenstelling tot Frankrijk die het hoofddoekje verbiedt) dus jouw ens dat ik eindelijk begrip kan opbrengen voor het verbod van Frankrijk moet ik helaas de grond in boren :wink:
Ik vind dat elke straf op openlijk eten te ver gaat. Het is gewoon discriminerend om jouw geloof voor een ander leidend te maken. Ik vind ook dat ik als hier in Nederland (of desnoods Frankrijk) niet gevraagd kan worden om niet te eten en om niet m'n hoofddoek op te doen omdat ik daarmee een ander zn (niet) geloof stoor.


Geplaatst door Goodnight
S-A heeft neemt dat recht, net zoals het verboden was om op zondag te werken in Nederland.
Ja, maar... Uhm. Dan ga je wel voorbij aan het feit.. Dat uhm... Ja maar... uhm... Touché :wijs:

nl-x
13-10-04, 09:15
Geplaatst door Julien
daarnaast blijf ik er bij dat deze eis van S-A veel zwaarder is dan de eis die Frankrijk stelt.
Het niet in het openbaar eten is zwaarder dan je hoofddoek afdoen? Ow, vertel...

nl-x
13-10-04, 09:16
Geplaatst door freya
En laat ik nou precies diezelfde indruk hebben van Marokkanen :rolleyes:
racist :D

nl-x
13-10-04, 09:35
Geplaatst door Olive Yao
Waar lees je dat?


Waar lees je in de koran dat vrouwen geen hoofdhaar mogen laten zien?
Waar in de Nederlandse wet staat dat ik het weghalen van straatstenen om ze daarna door de autoruit van mn buurman te gooien verboden is?

Vraag aub geen lastige vragen alleen omdat je weet dat ze lastig zijn, maar wel weet dat er uiteindelijk een antwoord voor bestaat. :/
Precies, ik ken de Koran niet uit mn hoofd. Maar ik weet wel wat er ruwweg instaat.

freya
13-10-04, 09:44
Geplaatst door nl-x
racist :D

Er wordt hier met twee maten gemeten! :fplet:


:p

sjo
14-10-04, 15:41
Geplaatst door Ourzazate
En jij kan ongelofelijk lang doorlikken...:). Ik vraag me ernstig af hoe het is gesteld met jouw tong...:).

Wil je dat echt weten ? We worden het wel eens denk ik.........

gr.
sjo

mark61
14-10-04, 17:02
Geplaatst door Ourzazate
Verder staat in 24:31; En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen...'

... Maar het niet dragen van een hoofddoek wil niet zeggen dat je geen moslim bent of minder moslim bent...:).

Dat 'hoofd' in 'hoofddoeken' heeft die vertaler zelf verzonnen, want dat staat niet in de koran. Zo weet ook niemand hoe lang vrouwenkleding moet zijn, want dat staat nergens.

Ourzazate
15-10-04, 22:57
Geplaatst door sjo
Wil je dat echt weten ? We worden het wel eens denk ik.........

gr.
sjo

Ik denk dat ie versleten is...:). Waar zouden we het eens over worden?

Ourzazate
15-10-04, 23:02
Geplaatst door mark61
Dat 'hoofd' in 'hoofddoeken' heeft die vertaler zelf verzonnen, want dat staat niet in de koran. Zo weet ook niemand hoe lang vrouwenkleding moet zijn, want dat staat nergens.

Ow dus jij bent uit het niets de expert op het gebied van Arabische taal? Kun jij mij dan vertellen wat jalabeeb betekent...? Tafsir is trouwens alleen voorbehouden aan de islamitische geleerden en zij zijn het er zonder uitzondering over eens wat er met die doeken wordt bedoeld...:).

mark61
15-10-04, 23:09
Geplaatst door Ourzazate
Ow dus jij bent uit het niets de expert op het gebied van Arabische taal? Kun jij mij dan vertellen wat jalabeeb betekent...? Tafsir is trouwens alleen voorbehouden aan de islamitische geleerden en zij zijn het er zonder uitzondering over eens wat er met die doeken wordt bedoeld...:).

Niet geheel vanuit het niets. Wat weet jij wel niet van mijn expertise eigenlijk? Waar komt de jouwe vandaan?

Het is niet waar dat er geen afwijkende meningen zijn, er zijn zoals gewoonlijk altijd wel dissidente geleerden te vinden. Jalabeeb is niet het probleem, maar khimaar . Bij mijn weten houden isl. geleerden zich nooit en never bezig met taalkundige problemen, omdat ze daar simpelweg geen verstand van hebben. Zo zijn er controverses over leenwoorden, en veranderen woorden van betekenis in de loop van de tijd. Jalabeeb betekende in 634 niet noodzakelijkerwijs hetzelfde als in 2004 in Riyaad. Overigens dacht ik dat het hoofddoek-voorschrift in de eerste plaats op een hadith gebaseerd is, maar ik kan me vergissen.

Hoe dan ook, het interesseert me nauwelijks. Hoe meer hoofddoeken hoe meer vreugd.:)

Ourzazate
15-10-04, 23:25
Geplaatst door mark61
Niet geheel vanuit het niets. Wat weet jij wel niet van mijn expertise eigenlijk? Waar komt de jouwe vandaan?

Jij spreekt de Arabische taal niet. Vergeef me als ik het fout heb, maar mi zegt dat voldoende...:).


Geplaatst door mark61

Het is niet waar dat er geen afwijkende meningen zijn, er zijn zoals gewoonlijk altijd wel dissidente geleerden te vinden. Jalabeeb is niet het probleem, maar khimaar . Bij mijn weten houden isl. geleerden zich nooit en never bezig met taalkundige problemen, omdat ze daar simpelweg geen verstand van hebben. Zo zijn er controverses over leenwoorden, en veranderen woorden van betekenis in de loop van de tijd. Jalabeeb betekende in 634 niet noodzakelijkerwijs hetzelfde als in 2004 in Riyaad. Overigens dacht ik dat het hoofddoek-voorschrift in de eerste plaats op een hadith gebaseerd is, maar ik kan me vergissen.

De erkende islamitische geleerden zoals die van de Al Azhar Uni en die van de Islam Conf. in Libanon zijn het er al eeuwen over eens hoe het zit met de hoofddoek...:). Zij hebben ook taalwetenschappen in hun studiepaketten...:).

De hoofddoek wordt verplicht gesteld in de Koran en in de hadiths. Simpel...:). Zij die menen te kunnen zeggen dat de hoofddoek geen plicht is zeggen dat er in de Koran niet expleciet hoofddoek staat. Maar zulke mensen spreken meer dan vaak de taal niet of hebben de Tafsir van de Koran niet bestudeerd...:).


Geplaatst door mark61

Hoe dan ook, het interesseert me nauwelijks. Hoe meer hoofddoeken hoe meer vreugd.:)

Waar maak je je dan druk om...:).