PDA

Bekijk Volledige Versie : Heilige koe



Orakel
11-10-04, 23:20
Voor mij geen nieuws meer, maar voor jullie wel:
me auto is kaduuk.
Pakking naar de knoppen en achteras is een scheetje beef.
Opknappen is duurder dan het beestje waard is, dus ik moet uitkijken naar een ander.
Maarrrrrrr, budget is erg krap en toch moek veel km's maken.
Zo'n 25 tot 30 dkm per jaar.

Nou kan ik voor redelijk weinugh een c220 D krijgen uit '96 of een Golf SDI uit '98.

Een Astra heb ik al es gehad, maar davink niks.

Iemand tips? Waars Sadeeq, want die rijdt geloof ik Mercedes?

TonH
12-10-04, 00:36
Geplaatst door Orakel
Voor mij geen nieuws meer, maar voor jullie wel:
me auto is kaduuk.
Pakking naar de knoppen en achteras is een scheetje beef.
Opknappen is duurder dan het beestje waard is, dus ik moet uitkijken naar een ander.
Maarrrrrrr, budget is erg krap en toch moek veel km's maken.
Zo'n 25 tot 30 dkm per jaar.

Nou kan ik voor redelijk weinugh een c220 D krijgen uit '96 of een Golf SDI uit '98.

Een Astra heb ik al es gehad, maar davink niks.

Iemand tips? Waars Sadeeq, want die rijdt geloof ik Mercedes?

Ben geen expert, maar hoorde wat tips die wel reëel leken:
Bij Mercedes altijd nagaan wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft. Is er een viskar mee getrokken of wat voor kleur heeft de auto.

http://img10.exs.cx/img10/2500/KLPD.jpg

Deze zou ik laten staan :D:


Hetzelfde geldt dubbel en dwars voor een Golf SDI:

http://www.brandweerzwijndrecht.nl/595.2.jpg

Ook maar niet... :p



Maar zonder dollen: da's niet best, dat van je oude bakkie. Succes.

Bart
12-10-04, 12:17
Geplaatst door Orakel
Voor mij geen nieuws meer, maar voor jullie wel:
me auto is kaduuk.
Pakking naar de knoppen en achteras is een scheetje beef.
Opknappen is duurder dan het beestje waard is, dus ik moet uitkijken naar een ander.
Maarrrrrrr, budget is erg krap en toch moek veel km's maken.
Zo'n 25 tot 30 dkm per jaar.

Nou kan ik voor redelijk weinugh een c220 D krijgen uit '96 of een Golf SDI uit '98.

Een Astra heb ik al es gehad, maar davink niks.

Iemand tips? Waars Sadeeq, want die rijdt geloof ik Mercedes?

Hmm, een Golf is in principe beter voor wat je zoekt door zijn duurzaamheid. Met een Mercedes sta je toch wat vaker in de garage en zijn de kosten daarvan ook nog eens hoger (hoewel Volkswagen absoluut niet goedkoop is...). Aan de andere kant is de kans bijzonder groot dat de Golf een afgereden leasebak is terwijl de vorige eigenaars van de Mercedes waarschijnlijk wat voorzichtiger zijn geweest. Ik zou voor je een beslissing neemt beide auto's laten keuren door de ANWB, die doen dat voor weinig en je hebt in ieder geval een betrouwbaar keuringsrapport.

Succes ermee en laat nog eens weten wat de beslissing is geworden!

Tomas
12-10-04, 12:19
Een tijdje terug was de mercedes 200 de goedkoopste auto per kilometer. Bij welk minimale aantal kilometers per jaar dat gold, weet ik niet meer. Ik zal 's zoeken.

mark61
12-10-04, 12:36
Een Golf waar i achter staat is vrijwel zeker afgedraaid door de enthousiaste vorige eigenaar. Met zoveel kilometers per jaar zou ik een LPG-bak (G3) zoeken, dat bespaart je zoveel geld dat je nu alvast een duurdere auto kan kopen. Als je zo weinig geld hebt begrijp ik niet dat je een mercedes overweegt, gezien de kosten aan brandstof, wegenbelasting, verzekering en onderhoud.

@Tomas, je kan toch niet met droge ogen beweren dat het goedkoop is om in een Mercedes te rijden? Ja, je afschrijving van een nieuwe bak is goedkoop.

Goedkoop rijden is toch echt een Suzuki Alto. Echt goedkoop rijden is een klassieker. Geen belasting, lage verzekering. Ik heb er nog een in de aanbieding, maar zonder LPG :hihi:

Tomas
12-10-04, 12:39
Geplaatst door mark61
@Tomas, je kan toch niet met droge ogen beweren dat het goedkoop is om in een Mercedes te rijden? Ja, je afschrijving van een nieuwe bak is goedkoop.


Ik weet de randvoorwaarden niet meer, maar ben erg zeker van dit feit verders. Zal wel bij een aanzienlijk aantal kilometers per jaar gelden. Een mercedes 200 heeft nu eenmaal weinig onderhoud nodig en heeft weinig afschrijving. Alles relatief natuurlijk. Een suzukietje is dan wel goedkoper, zolang ie maar stilstaat. Zodra je daar 50 megameter mee rijdt per jaar heb je er 2 per jaar nodig.

Seif
12-10-04, 12:44
Japanners zijn het beste. Neem een Nissan Sunny ofzo.

mark61
12-10-04, 12:45
Geplaatst door Tomas
Ik weet de randvoorwaarden niet meer, maar ben erg zeker van dit feit verders. Zal wel bij een aanzienlijk aantal kilometers per jaar gelden. Een mercedes 200 heeft nu eenmaal weinig onderhoud nodig en heeft weinig afschrijving. Alles relatief natuurlijk. Een suzukietje is dan wel goedkoper, zolang ie maar stilstaat. Zodra je daar 50 megameter mee rijdt per jaar heb je er 2 per jaar nodig.

Das altijd nog minder dan de goedkoopste Mercedes. Maar zoek het even op, lijkt me erg interessant. Je moet wel eerst het aankoopbedrag kunnen ophoesten natuurlijk.

Tomas
12-10-04, 12:47
Geplaatst door mark61
Das altijd nog minder dan de goedkoopste Mercedes. Maar zoek het even op, lijkt me erg interessant. Je moet wel eerst het aankoopbedrag kunnen ophoesten natuurlijk.

Ik heb al gezocht, maar kan 't niet vinden. Het is denk ik ook alweer een test van een jaar of 4 geleden. En volgens mij geldt dat dan ook voor een 2e handsje als 't voor een nieuwe geldt.

mark61
12-10-04, 12:53
Geplaatst door Tomas
Ik heb al gezocht, maar kan 't niet vinden. Het is denk ik ook alweer een test van een jaar of 4 geleden. En volgens mij geldt dat dan ook voor een 2e handsje als 't voor een nieuwe geldt.

Ik wil wel geloven dat het op 'running costs' slaat, maar niet als het aankoopbedrag en de afschrijving erbij worden betrokken.

Tomas
12-10-04, 12:55
Geplaatst door mark61
Ik wil wel geloven dat het op 'running costs' slaat, maar niet als het aankoopbedrag en de afschrijving erbij worden betrokken.

Zonder afschrijving heeft zo'n "feit" ook geen enkele waarde dus die zat er echt wel bij. Kannut alleen nergens meer terugvinden.

sylvester
12-10-04, 13:19
Het allergoedkoopste is een fiets!

Je hebt geen afschrijving
eventuele verzekering is ook veel goedkoper en het heeft geen brandstof nodig. :rolleyes:

Tomas
12-10-04, 13:20
Geplaatst door sylvester
Het allergoedkoopste is een fiets!

Je hebt geen afschrijving
eventuele verzekering is ook veel goedkoper en het heeft geen brandstof nodig. :rolleyes:

Als je gelooft dat een fiets geen afschrijving heeft dan maak je je wel een beetje verdacht.

mark61
12-10-04, 13:33
Geplaatst door sylvester
Het allergoedkoopste is een fiets!

Je hebt geen afschrijving
eventuele verzekering is ook veel goedkoper en het heeft geen brandstof nodig. :rolleyes:

Daarentegen is 30.000 km per jaar misschien wat teveel gevraagd. De brandstof is zeker niet gratis.

Orakel
13-10-04, 07:13
Meine herrn, danke fur die blume.

Pff, wat een gedoe met die auto's. Kwil ook een leasebak!

Maar goed, de C220 kost 85 euri per maand in de belasting en rijdt 1 op 15.
De SDI is een TDI, kost 75 euri per maand en rijdt 1 op 20.

Reden voor deze keuze is dat deze auto's motorisch erg sterk zijn, maar peperduur als d'r wat mee aan de hand is, dat wel.

Maar je krijgt mij niet in of op een Jappaner.
En ik reed nu noodgedwongen in een Franse auto, maar dat rijdt net zo makkelijk als het uitspreken van de taal ervan: knudde.

Daarnaast is iedereen in dit land knettermesjogge geworden door dik 6 mille te vragen voor een auto van 7 jaar of ouder.

:wat?!:

The queste continues.

barfly
13-10-04, 07:29
Geplaatst door Orakel
Meine herrn, danke fur die blume.

Pff, wat een gedoe met die auto's. Kwil ook een leasebak!

Maar goed, de C220 kost 85 euri per maand in de belasting en rijdt 1 op 15.
De SDI is een TDI, kost 75 euri per maand en rijdt 1 op 20.

Reden voor deze keuze is dat deze auto's motorisch erg sterk zijn, maar peperduur als d'r wat mee aan de hand is, dat wel.

Maar je krijgt mij niet in of op een Jappaner.
En ik reed nu noodgedwongen in een Franse auto, maar dat rijdt net zo makkelijk als het uitspreken van de taal ervan: knudde.

Daarnaast is iedereen in dit land knettermesjogge geworden door dik 6 mille te vragen voor een auto van 7 jaar of ouder.

:wat?!:

The queste continues.

Ik zou voor de Mercedes gaan aangezien je nogal kilometers zegt te maken. Een Mercedes is ruim en rijdt goed en je kan er nog eens een aanrijding mee maken en 't overleven.

Overigens zie ik niet in wat er mis is met Franse wagens? Ze rijden goed (vind ik) en als er iets stuk is dan lig je niet gelijk krom om het te laten maken. Zelfde geld voor Japanners die in aanschaf nog eens goedkoop zijn.

Nog een kanttekening: De kleur. Als die namelijk bijvoorbeeld gifgroen is dan zou ik automatisch voor de andere auto kiezen :p

Seif
13-10-04, 10:20
Geplaatst door Orakel
Maar je krijgt mij niet in of op een Jappaner.


Komt dat omdat Marokkanen hun auto zien als een verlengstuk van hun pik?

Of zit er meer achter?

De Nissan Sunny staat al jaren in de top 5 van de pechstatistieken van de Duitse ANWB(in positieve zin dan). Bovendien is het ook nog eens geen lelijke auto, is ie comfortabel en zuinig. Dus wat je in godsnaam daar tegen kunt hebben snap ik niet. Tenzij je auto een pikvergroter is natuurlijk.

Lucky Strike
13-10-04, 10:36
toyota's zijn de meest betrouwbare auto's.. ik heb er ook een, een starlet. Geen onderhoudskosten en hij's best zuinig!

men broer rijdt mercedes en daar zitten dus wel veel onderhoudskosten aan... der gaat altijd wel wat kapot bij dat ding + het is duurder rijden...

verkijk je niet op het uiterlijk.. mn starlet trekt in zn 2 tot de 100kmph en gaat ongeveer 180-190 max. die mercedes doet het een stuk rustiger aan...


Er is maar 1 nadeel aan een toyota: Als je een keer pech hebt ben de de lul, want de wegenwacht zie nooit vaak een toyota langs de weg staan dus hebben ze er weinig ervaring mee ^^ :haha: echt geloof me, ze zijn zeer betrouwbaar

Orakel
13-10-04, 18:11
Geplaatst door Seif
Komt dat omdat Marokkanen hun auto zien als een verlengstuk van hun pik?

Nee hoor, mijn verlengstukken zijn gemiddeld genomen Nederlands en blond.


Of zit er meer achter?

De Nissan Sunny staat al jaren in de top 5 van de pechstatistieken van de Duitse ANWB(in positieve zin dan). Bovendien is het ook nog eens geen lelijke auto, is ie comfortabel en zuinig. Dus wat je in godsnaam daar tegen kunt hebben snap ik niet. Tenzij je auto een pikvergroter is natuurlijk.

Je gaat toch niet echt met droge ogen beweren dat dit een auto is?

http://www.visitbulgaria.net/rentacar/toyotacorolla2.JPG

Of wel dan?
Types die dat rijden probeer ik altijd van de weg af te drukken, want die gaan met een gereformeerd arrogant hoofd 107 km/u op de linker rijbaan zitten.
En als ze d'r bij Maastricht linksaf moeten, beginnen ze in Grun als links te rijden.
E je heb ze ook die daar nog es een setje wheels onder durven te gooien. As if....

sylvester
13-10-04, 18:15
Echt geloof mij de fiets is toch de goedkoopste versie van vervoer! :lole: