PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Qaeda kopstukken gevangen op diverse geheime locaties all over the world



Joesoef
12-10-04, 07:12
'VS laten Al-Qaeda kopstukken verdwijnen'

Uitgegeven: 12 oktober 2004 07:36

NEW YORK - De Amerikaanse inlichtingendienst CIA houdt zeker elf kopstukken van al-Qaeda vast op geheime overzeese plekken waar sommigen naar verluidt zouden worden gemarteld. De verdachten zijn opgepakt zonder dat hun familie is ingelicht, het Rode Kruis krijgt geen toegang tot ze en soms wordt niet eens bevestigd dat ze worden vastgehouden, zo maakte de Amerikaanse mensenrechtenbeweging Human Rights Watch (HRW) dinsdag bekend.

HRW spreekt van Latijns-Amerikaanse praktijken van Washington. "Verdwijningen waren een handelsmerk van Latijns-Amerikaanse militaire dictaturen in hun 'vuile oorlog' tegen vermeende subversieven", aldus onderzoeker Reed Brody van de organisatie. "Nu zijn het tactieken waarvan de Verenigde Staten zich bedienen in het conflict met al-Qaeda", meent Brody.


Washington maakt zich door deze handelswijze schuldig aan grove schendingen van het internationaal recht. Volgens HRW hebben de VS internationale verdragen geratificeerd waarmee ze zich hebben verbonden aan het internationaal recht dat dergelijke uitwassen expliciet verbiedt.

euhh
12-10-04, 09:30
Geplaatst door Joesoef
'VS laten Al-Qaeda kopstukken verdwijnen'

Uitgegeven: 12 oktober 2004 07:36

NEW YORK - De Amerikaanse inlichtingendienst CIA houdt zeker elf kopstukken van al-Qaeda vast op geheime overzeese plekken waar sommigen naar verluidt zouden worden gemarteld. De verdachten zijn opgepakt zonder dat hun familie is ingelicht, het Rode Kruis krijgt geen toegang tot ze en soms wordt niet eens bevestigd dat ze worden vastgehouden, zo maakte de Amerikaanse mensenrechtenbeweging Human Rights Watch (HRW) dinsdag bekend.

HRW spreekt van Latijns-Amerikaanse praktijken van Washington. "Verdwijningen waren een handelsmerk van Latijns-Amerikaanse militaire dictaturen in hun 'vuile oorlog' tegen vermeende subversieven", aldus onderzoeker Reed Brody van de organisatie. "Nu zijn het tactieken waarvan de Verenigde Staten zich bedienen in het conflict met al-Qaeda", meent Brody.



Washington maakt zich door deze handelswijze schuldig aan grove schendingen van het internationaal recht. Volgens HRW hebben de VS internationale verdragen geratificeerd waarmee ze zich hebben verbonden aan het internationaal recht dat dergelijke uitwassen expliciet verbiedt.

een burger vliegtuig kapen en in een toren vliegen is ook een grove schending, welkom in de 21ste eeuw.

Joesoef
12-10-04, 09:36
Geplaatst door euhh
een burger vliegtuig kapen en in een toren vliegen is ook een grove schending, welkom in de 21ste eeuw.

Er zal mij wel wat ontgaan, ik zal er wel overheen hebben gelezen. Maar waar staat er dat dit de daders zijn van de 911 aanslag?

Mensen martelen en laten verdwijnen ook. Of ze nu schuldig zijn, onschuldig of verdacht, het maakt niet uit.

plexus
12-10-04, 09:44
Geplaatst door Joesoef
Er zal mij wel wat ontgaan, ik zal er wel overheen hebben gelezen. Maar waar staat er dat dit de daders zijn van de 911 aanslag?

Mensen martelen en laten verdwijnen ook. Of ze nu schuldig zijn, onschuldig of verdacht, het maakt niet uit.

goed lezen Joesoef..er staat Al-Qaida ..lijkt me voldoende

Joesoef
12-10-04, 09:50
Geplaatst door plexus
goed lezen Joesoef..er staat Al-Qaida ..lijkt me voldoende

Voldoende om ze te martelen en hun mensen rechten te ontnemen?

plexus
12-10-04, 09:54
Geplaatst door Joesoef
Voldoende om ze te martelen en hun mensen rechten te ontnemen?

ho ho dat zeg ik niet :fplet:
Het feit dat er Al-Qaida staat is voldoende reden voor euhh om zo'n opmerking te maken....dat was 't meer!

Goodnight
12-10-04, 10:06
Geplaatst door euhh
een burger vliegtuig kapen en in een toren vliegen is ook een grove schending, welkom in de 21ste eeuw.

Volstaat dus dat ze worden 'verdacht' van terorrisme.....

Welkom in de 21ste eeuw?
Volgens mij zit er een steekje bij je los.

Welkom in 14de eeuw zal je bedoelen, met zijn martelpraktijken en heksenjachten.
Mensen zonder enige vorm van proces vasthouden.Zonder dat er zicht op is waar ze nou precies van worden verdacht.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is toch? En het tegendeel kan men niet bewijzen zolang die mensen iedere recht op een proces of verdediging wordt ontnomen!!
Des te meer blijkt uit jouw opmerking hoe dun dat laagje vernis dat men 'beschaving' noemt in werkelijkheid is!!

Joesoef
12-10-04, 10:11
Geplaatst door plexus
ho ho dat zeg ik niet :fplet:
Het feit dat er Al-Qaida staat is voldoende reden voor euhh om zo'n opmerking te maken....dat was 't meer!


Ik ben een beetje aggie vandaag. maak jullie borst maar nat.

euhh
12-10-04, 12:37
Geplaatst door Joesoef
Er zal mij wel wat ontgaan, ik zal er wel overheen hebben gelezen. Maar waar staat er dat dit de daders zijn van de 911 aanslag?

Mensen martelen en laten verdwijnen ook. Of ze nu schuldig zijn, onschuldig of verdacht, het maakt niet uit.



Volstaat dus dat ze worden 'verdacht' van terorrisme.....

Welkom in de 21ste eeuw?
Volgens mij zit er een steekje bij je los.

Welkom in 14de eeuw zal je bedoelen, met zijn martelpraktijken en heksenjachten.
Mensen zonder enige vorm van proces vasthouden.Zonder dat er zicht op is waar ze nou precies van worden verdacht.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is toch? En het tegendeel kan men niet bewijzen zolang die mensen iedere recht op een proces of verdediging wordt ontnomen!!
Des te meer blijkt uit jouw opmerking hoe dun dat laagje vernis dat men 'beschaving' noemt in werkelijkheid is!!

Weet je nu wat ik het mooiste vind, is dat jullie hier zo lekker tegen ageren, en toen een Al-Qaeda leider riep dat het toegestaan was om elke Amerikaan te doden omdat ie doordat ie belastingen betaalde mede schuldig was aan de daden van de Amerikaanse regering, de meesten dit alleen maar konden beamen en konden toejuichen.

Ook in die torens zaten onschuldige mensen, ook in die treinen zaten onschuldige mensen.
Dat heeft AL-Qaeda niet weerhouden om aanslagen te plegen, dus hebben ze zelf de woede van de V.S. op de hals gehaald en de nare mededeling is dat de V.S. de zelfde redenering als AL-Qaeda hanteert,
Rot he, als men met je eigen middelen bestreden wordt.

Zoals ik al zei, de geest is uit de fles en die gaat echt niet terug voor de bloeddorst van de V.S. is gelest, iets waar Duitsland en Japan in het verleden al op een hele dure manier al achter zijn gekomen.

sylvester
12-10-04, 13:25
En toch ben ik het er mee eens, dat wat hun ook gedaan hebben, via een eerlijk rechtsysteem gehoord en eventueel veroordeeld worden.

Want anders kunnen we inderdaad weer terug naar de 14e eeuw!

Spoetnik
12-10-04, 13:31
Geplaatst door euhh
Ook in die torens zaten onschuldige mensen, ook in die treinen zaten onschuldige mensen.

Inderdaad, tijd om extreemrechts in europa weer eens op de pijnbank te leggen.. Ik stel razzia's voor en martelingen. Ook moet de rol van de vrijmetselaars, de rol van bilderberg, de rol van de families Rothschild en Warburg (die al eeuwenlang de oorlogsmachines financieren), en de rol van wapenindustrie eens danig worden onderzocht. :cool:

sylvester
12-10-04, 13:35
Jah terug in de tijd met sweepjes en zo!
Bottenkrakers wat niet luisteren naar de machthebbers!
Dan maar in een cel van 2 bij 2 zonder daglicht en zonder eten lekker uithongeren of honderd zweepslagen en bij wonden er ook nog lekker zout overheen strooien!

Hou toch op!

Hebben we daarvoor gestreden?