PDA

Bekijk Volledige Versie : Autochtone Europeanen leidde daders aanslagen Madrid op



Joesoef
12-10-04, 07:14
'Spaanse mijnwerker leidde daders aanslagen Madrid op'

Uitgegeven: 12 oktober 2004 07:59

MADRID - De Guardia Civil (militaire politie) in Spanje vermoedt dat mijnwerker José Emilio Trashorras de daders van de aanslagen van Madrid onderricht gaf in het werken met explosieven. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport van de Guardia Civil over de aanslagen van 11 maart.

De Spaanse krant El País citeerde dinsdag uit geheime passages van het rapport van de Guardia Civil. Medewerkers van de militaire politie pakten oud-mijnwerker Trashorras op 23 maart op.


Explosieven

Aanvankelijk verdacht de Spaanse politie hem uitsluitend van het leveren van explosieven aan de militante moslims die de aanslagen op vier forensentreinen pleegden. Uit passages van het onderzoeksrapport over de aanslagen blijkt echter dat Trashorras zeer nauwe contacten onderhield met de daders van de terreuracties.

Daardoor heeft bij de Guardia Civil de mening postgevat dat Trashorras de terroristen opleidde voor het werken met explosieven. Bovendien blijkt uit de notities dat Trashorras waarschijnlijk niet op eigen houtje werkte. De Guardia Civil concludeerde dat een georganiseerd netwerk van crimuinelen achter de explosievenroof zat.

Door de aanslagen van Madrid kwamen bijna tweehonderd mensen om het leven. Verscheidene daders van de terreuracties pleegden begin april zelfmoord in een flat in Madrid, toen ze door de Guardia Civil werden belaagd.

Spoetnik
12-10-04, 12:27
Nee toch :o

Uiteraard toen ik dit al suggereerde slechts dagen na de madrid aanslagen was ik een "gestoorde" complottheorist, om de woorden van 151NP aan te halen.

Nu nog even de link aantonen dus deze figuur en fascisten uit het Franco tijdperk en het complot is rond.

mark61
12-10-04, 12:30
Tsja, of toch met de ETA natuurlijk :) Dan zijn helemaal de rapen gaar. Moeten de verkiezingen dan over?

Spoetnik
12-10-04, 12:38
Geplaatst door mark61
Tsja, of toch met de ETA natuurlijk :) Dan zijn helemaal de rapen gaar. Moeten de verkiezingen dan over?

Het is inmiddels al bekend dat de Guardia Civil voor de aanslag al op de hoogte was van de verkoop van de explosieven, door middel van informanten. De link met het fascisten regime van Franco lijkt me dus meer voor de hand liggen.

mark61
12-10-04, 12:39
Geplaatst door Spoetnik
Het is inmiddels al bekend dat de Guardia Civil voor de aanslag al op de hoogte was van de verkoop van de explosieven, door middel van informanten. De link met het fascisten regime van Franco lijkt me dus meer voor de hand liggen.

Je dacht dat de GC niet infitreert in de ETA?

Spoetnik
12-10-04, 12:41
Geplaatst door mark61
Je dacht dat de GC niet infitreert in de ETA?

Ik volg je niet..

Je wilt zeggen dat de Franco fascisten de ETA en de Islamisten met elkaar in contact hebben gebracht?

Voor mij staat het vast dat Extreem-Rechts samenwerken met de Islamisten.

mark61
12-10-04, 12:49
Geplaatst door Spoetnik
Ik volg je niet..

Je wilt zeggen dat de Franco fascisten de ETA en de Islamisten met elkaar in contact hebben gebracht?

Voor mij staat het vast dat Extreem-Rechts samenwerken met de Islamisten.

Dat zou heel goed kunnen. Waarom niet? Zo zouden ze twee vliegen in 1 klap kunnen slaan. Ik zeg ook niet dat het zo is, ik noem een mogelijkheid naast of in aanvulling op jouw mogelijkheid.