PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse jongeren vernielen buurtcentrum



Vissea
12-10-04, 10:10
Van nu.nl:


Uitgegeven: 12 oktober 2004 10:36
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2004 10:36

HAARLEM - Een groep van twintig tot dertig Marokkaanse jongeren heeft maandagmiddag in Haarlem een ruimte van buurtcentrum Prisma vernield. Een groep ouderen die les had in het naastgelegen computerlokaal kon zich net op tijd in veiligheid brengen. De politie heeft een 21-jarige Haarlemmer opgepakt, zo bevestigde dinsdag een politiewoordvoerder.

De jongeren waren boos omdat de ouderen les kregen op 'hun' computers. Jarenlang was in het gebouw een jongerencentrum gevestigd, waar de Marokkaanse jongeren veel kwamen. Het pand is sinds begin dit jaar verbouwd voor meerdere doeleinden en ook in gebruik bij andere buurtbewoners, onder wie ouderen.




De jongeren kunnen drie middagen per week op de computers terecht. Op maandagmiddag moeten ze tot half vier wachten voordat ze konden internetten. Dat duurde de groep te lang. De jongeren kiepten onder meer een tennistafel door een raam en vernielden een bar.

De politie hoopt op korte termijn meer jongeren aan te kunnen houden die bij het incident waren betrokken.

sjaen
12-10-04, 10:29
Wat 'n schatjes.
:(

amadeus
12-10-04, 10:31
Toch wel erg dat die oude zakken die kindertjes hun computers hebben afgepakt!

Mark
12-10-04, 10:34
bejaarden zijn gewoon vervelend, in de supermarkt lopen ze in de weg en op de snelweg rijden ze te langzaam. Het werd tijd dat iemand er iets aan deed.

freya
12-10-04, 10:36
Geplaatst door Vissea
Van nu.nl:


Uitgegeven: 12 oktober 2004 10:36
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2004 10:36

HAARLEM - Een groep van twintig tot dertig Marokkaanse jongeren heeft maandagmiddag in Haarlem een ruimte van buurtcentrum Prisma vernield. Een groep ouderen die les had in het naastgelegen computerlokaal kon zich net op tijd in veiligheid brengen. De politie heeft een 21-jarige Haarlemmer opgepakt, zo bevestigde dinsdag een politiewoordvoerder.

De jongeren waren boos omdat de ouderen les kregen op 'hun' computers. Jarenlang was in het gebouw een jongerencentrum gevestigd, waar de Marokkaanse jongeren veel kwamen. Het pand is sinds begin dit jaar verbouwd voor meerdere doeleinden en ook in gebruik bij andere buurtbewoners, onder wie ouderen.




De jongeren kunnen drie middagen per week op de computers terecht. Op maandagmiddag moeten ze tot half vier wachten voordat ze konden internetten. Dat duurde de groep te lang. De jongeren kiepten onder meer een tennistafel door een raam en vernielden een bar.

De politie hoopt op korte termijn meer jongeren aan te kunnen houden die bij het incident waren betrokken.

We wachten even rustig af wat er over een paar dagen overeind is gebleven van dit artikeltje.

Het zwakt zichzelf al af :hihi:
Kop: buurtcentrum vernield
verderop: 1 ruimte in het buurtcentrum
verderop: 1 raam en een bar

:rolleyes:



:denk:

Zullen we eens wedden deze keer?
Volgende week is gebleken dat:
A/ het niet alleen Marokkanen waren
B/ de ruzie over veel meer dan alleen het computergebruik ging

Ik zet 5 euro in :duivels:

Mark
12-10-04, 10:38
Geplaatst door freya
We wachten even rustig af wat er over een paar dagen overeind is gebleven van dit artikeltje.

Het zwakt zichzelf al af :hihi:
Kop: buurtcentrum vernield
verderop: 1 ruimte in het buurtcentrum
verderop: 1 raam en een bar

:rolleyes:



:denk:

Zullen we eens wedden deze keer?
Volgende week is gebleken dat:
A/ het niet alleen Marokkanen waren
B/ de ruzie over veel meer dan alleen het computergebruik ging

Ik zet 5 euro in :duivels:

ik zeg toch al, het zijn die kut-bejaarden!

kom jij wel eens in dat centrum?

Goodnight
12-10-04, 10:38
Geplaatst door freya
We wachten even rustig af wat er over een paar dagen overeind is gebleven van dit artikeltje.

Het zwakt zichzelf al af :hihi:
Kop: buurtcentrum vernield
verderop: 1 ruimte in het buurtcentrum
verderop: 1 raam en een bar

:rolleyes:



:denk:

Zullen we eens wedden deze keer?
Volgende week is gebleken dat:
A/ het niet alleen Marokkanen waren
B/ de ruzie over veel meer dan alleen het computergebruik ging

Ik zet 5 euro in :duivels:

Dat je uberhaupt nog de moeite neemt om te reageren....
Toen ik de titel al zag kreeg ik zo'n :rolleyes: gevoel.....

mark61
12-10-04, 10:39
Geplaatst door freya
Ik zet 5 euro in :duivels:

Kom kom, niet zo gierig. Of vind je het zielig voor visea?

Tomas
12-10-04, 10:42
Even voor de goede orde: Mag je hier wel kantekeningen plaatsen of vragen over stellen? Ik zie wel dat sommige dat al doen, maar ik wil eerst even zeker weten.

Mark
12-10-04, 10:45
Geplaatst door Tomas
Even voor de goede orde: Mag je hier wel kantekeningen plaatsen of vragen over stellen? Ik zie wel dat sommige dat al doen, maar ik wil eerst even zeker weten.

je mag geen kanttekeningen bij de vragen van freya stellen als je dat wilt weten.

Tomas
12-10-04, 10:46
Geplaatst door Mark
je mag geen kanttekeningen bij de vragen van freya stellen als je dat wilt weten.

Ik ben niet achterlijk.

sjaen
12-10-04, 10:47
Geplaatst door freya
We wachten even rustig af wat er over een paar dagen overeind is gebleven van dit artikeltje.

Het zwakt zichzelf al af :hihi:
Kop: buurtcentrum vernield
verderop: 1 ruimte in het buurtcentrum
verderop: 1 raam en een bar

:rolleyes:


:denk:

Zullen we eens wedden deze keer?
Volgende week is gebleken dat:
A/ het niet alleen Marokkanen waren
B/ de ruzie over veel meer dan alleen het computergebruik ging

Ik zet 5 euro in :duivels:


Ben benieuwd!

Mark
12-10-04, 10:49
Geplaatst door Tomas
Ik ben niet achterlijk.

mag ik daar kanttekeningen bijzetten? :)

Mark
12-10-04, 10:49
Het echte sneue van dit verhaal is dat die jongens eindelijk op hun computers mochten....

en dat toen msn plat lag :haha:

Mark
12-10-04, 10:50
Gelukkig is er geen echte schade want de belastingbetalers van Haarlem repareren de boel wel :)

Tomas
12-10-04, 10:51
Is dit drie op een rij?

Dutchguy
12-10-04, 10:53
Kan Tonino nog wat van leren. Kijk, zo sloop je een computer. :o

amadeus
12-10-04, 10:59
Meer info:


Marokkanen slaan pc lokaal aan gort - Haarlems dagblad

Een groep van 20 tot 30 Marokkaanse jongeren heeft gistermiddag het computerlokaal van het buurtcentrum Prisma in Schalkwijk kort en klein geslagen. De groep van tien ouderen die daar computerles had, kon zich op tijd veilig uit de voeten maken. De politie heeft een van de raddraaiers, een 21-jarige Haarlemmer en bekende van de politie, aangehouden.

De veldslag vormt het hoogtepunt van een al jaren slepend conflict over het gebouw Prisma aan de Laan van Angers. De voormalige gymzaal met twee kleine ruimten ernaast was jarenlang een jongerencentrum, voornamelijk in gebruik bij de Marokkaanse jongeren uit de wijken. Begin dit jaar is het gebouw opgeknapt en werd het een multifunctioneel gebouw van de welzijnsstichting Radius. Daardoor mochten ook buurtbewoners en met name ouderen ervan gebruik maken.

De jongeren moesten zich beperken tot drie inloopmiddagen. Drie weken geleden ging in het computerlokaal een cursus van start voor ouderen. ,,Die Marokkaanse jongens pikten het niet dat zij op maandagmiddag niet achter 'hun' computers mochten internetten.

"Wij zitten daar van 14 tot 15.15 uur en de jongeren mogen er vanaf half vier terecht. Daar konden ze niet op wachten. Vorige week bezetten zij het lokaal toen wij even pauze hadden. En nu stormden ze binnen, riepen dat we onze jassen en sleutels moesten pakken en wegwezen. Daarna hebben ze alles kort en klein geslagen. Werkelijk verschrikkelijk'', laat een van de cursisten later op de middag weten.

Bij Radius waren ze al bang voor een nieuwe confrontatie. De jongeren zijn het er niet mee eens dat zij tijdens hun inloopmiddag niet continu kunnen internetten, maar dat er ook een cursus is. Over de schade en hoe het nu verder moet kon cursuscoördinator Esther Loohuis gisteren nog niets zeggen.

freya
12-10-04, 11:04
Geplaatst door amadeus
Een groep van 20 tot 30 Marokkaanse jongeren heeft gistermiddag het computerlokaal van het buurtcentrum Prisma in Schalkwijk kort en klein geslagen.


Een groep van twintig tot dertig Marokkaanse jongeren heeft maandagmiddag in Haarlem een ruimte van buurtcentrum Prisma vernield. Een groep ouderen die les had in het naastgelegen computerlokaal kon zich net op tijd in veiligheid brengen.

Het wordt steeds spannender, tis net een online detective-serie zo :)

Wie lost dit op: Wie heeft Wat, Waar gedaan?

freya
12-10-04, 11:07
Geplaatst door Tomas
Even voor de goede orde: Mag je hier wel kantekeningen plaatsen of vragen over stellen? Ik zie wel dat sommige dat al doen, maar ik wil eerst even zeker weten.

ga je gang Tomas, dit keer heb je mijn toestemming :maf2:

Tomas
12-10-04, 11:09
Geplaatst door freya
ga je gang Tomas, dit keer heb je mijn toestemming :maf2:

Waarom? Of mag ik dat niet vragen?

DEMOcraat
12-10-04, 11:16
Geplaatst door Vissea
Van nu.nl:


Uitgegeven: 12 oktober 2004 10:36
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2004 10:36

HAARLEM - Een groep van twintig tot dertig Marokkaanse jongeren heeft maandagmiddag in Haarlem een ruimte van buurtcentrum Prisma vernield. Een groep ouderen die les had in het naastgelegen computerlokaal kon zich net op tijd in veiligheid brengen. De politie heeft een 21-jarige Haarlemmer opgepakt, zo bevestigde dinsdag een politiewoordvoerder.

De jongeren waren boos omdat de ouderen les kregen op 'hun' computers. Jarenlang was in het gebouw een jongerencentrum gevestigd, waar de Marokkaanse jongeren veel kwamen. Het pand is sinds begin dit jaar verbouwd voor meerdere doeleinden en ook in gebruik bij andere buurtbewoners, onder wie ouderen.




De jongeren kunnen drie middagen per week op de computers terecht. Op maandagmiddag moeten ze tot half vier wachten voordat ze konden internetten. Dat duurde de groep te lang. De jongeren kiepten onder meer een tennistafel door een raam en vernielden een bar.

De politie hoopt op korte termijn meer jongeren aan te kunnen houden die bij het incident waren betrokken.

wat een slechte organisatie zeg.
waarom gaan die oudjes niet in de ochtend want die hebben toch niets te doen en uitslapen kunnen ze ook niet.

freya
12-10-04, 11:16
Geplaatst door Tomas
Waarom? Of mag ik dat niet vragen?

:rolleyes:

Omdat ik het zeg natuurlijk!

Tomas
12-10-04, 11:20
Geplaatst door DEMOcraat
wat een slechte organisatie zeg.
waarom gaan die oudjes niet in de ochtend want die hebben toch niets te doen en uitslapen kunnen ze ook niet.

En wat vind je van de handelswijze van de jongeren, eigenlijk?

Tomas
12-10-04, 11:20
Geplaatst door freya
:rolleyes:

Omdat ik het zeg natuurlijk!

Snap je al hoe het zit met de lokalen?

freya
12-10-04, 11:21
Geplaatst door Tomas
Snap je al hoe het zit met de lokalen?

Nee, kan jij me dat uitleggen?

Tomas
12-10-04, 11:25
Geplaatst door freya
Nee, kan jij me dat uitleggen?

Nee. Ik vermoed dat de jongeren zich niet helemaal tot 1 lokaal hebben beperkt, aangezien er ook over en weer vriendelijke woorden zijn gesproken. Maar ik geloof ook niet dat er van hier iemand bij was of er op een andere wijze meer van zou kunnen weten. Anders merken we dat wel.

Breez
12-10-04, 11:58
Geplaatst door amadeus
Meer info:


Marokkanen slaan pc lokaal aan gort - Haarlems dagblad

Een groep van 20 tot 30 Marokkaanse jongeren heeft gistermiddag het computerlokaal van het buurtcentrum Prisma in Schalkwijk kort en klein geslagen. De groep van tien ouderen die daar computerles had, kon zich op tijd veilig uit de voeten maken. De politie heeft een van de raddraaiers, een 21-jarige Haarlemmer en bekende van de politie, aangehouden.

De veldslag vormt het hoogtepunt van een al jaren slepend conflict over het gebouw Prisma aan de Laan van Angers. De voormalige gymzaal met twee kleine ruimten ernaast was jarenlang een jongerencentrum, voornamelijk in gebruik bij de Marokkaanse jongeren uit de wijken. Begin dit jaar is het gebouw opgeknapt en werd het een multifunctioneel gebouw van de welzijnsstichting Radius. Daardoor mochten ook buurtbewoners en met name ouderen ervan gebruik maken.

De jongeren moesten zich beperken tot drie inloopmiddagen. Drie weken geleden ging in het computerlokaal een cursus van start voor ouderen. ,,Die Marokkaanse jongens pikten het niet dat zij op maandagmiddag niet achter 'hun' computers mochten internetten.

"Wij zitten daar van 14 tot 15.15 uur en de jongeren mogen er vanaf half vier terecht. Daar konden ze niet op wachten. Vorige week bezetten zij het lokaal toen wij even pauze hadden. En nu stormden ze binnen, riepen dat we onze jassen en sleutels moesten pakken en wegwezen. Daarna hebben ze alles kort en klein geslagen. Werkelijk verschrikkelijk'', laat een van de cursisten later op de middag weten.

Bij Radius waren ze al bang voor een nieuwe confrontatie. De jongeren zijn het er niet mee eens dat zij tijdens hun inloopmiddag niet continu kunnen internetten, maar dat er ook een cursus is. Over de schade en hoe het nu verder moet kon cursuscoördinator Esther Loohuis gisteren nog niets zeggen.


Al elf jaar lang is Prisma het hart van Schalkwijk. Jongeren, niet alleen Marokkaanse, komen daar dagelijks en proberen een beetje de dagelijkse sleur te verdrijven. 2 jaar geleden kwam stichting Radius met het idee om Prisma te slopen en het buurthuis niet meer te runnen. Het geld wat hiermee verdiend zou worden zou gestoken kunnen worden in andere buurtprojecten in de omgeving, net buiten schalkwijk(!). Enkele jongerenwerkers en vrijwilligers hebben toen met man en macht gewerkt om het centrum alsnog draaiende te houden. En vorig jaar is Prisma na een- voor een groot gedeelte door de jongeren uitgevoerd, opknapbeurt heropend. Stichting Radius heeft na de opening ook ingezien dat het jongerencentrum wel degelijk potentie heeft en heeft enkele computers met internetaansluiting in het pand gezet. Zodat de jongeren gebruik kunnen maken van het internet. Eveneens is toen besloten om het pand meerdere doeleinden te geven. Namelijk het geven van Nederlandse Taallessen aan allochtone vrouwen (aangegeven als activiteit met prioriteit). Het begeleiden van leerlingen in de bovenste klassen van de basisschool en de onderbouw van het voorgezet onderwijs met huiswerkklassen en het geven van computercursussen aan bejaarden. De inloop voor de jongeren ging van 4 halve dagen terug naar 1 middag en 1 avond. In overleg met vrijwilligers en de jongeren is toen besloten om 1 halve dag per week het centrum open te gooien door vrijwilligers zodat de jongeren wat vaker gebruik kunnen maken van het pand dan bedoeld is. Tot 3 weken geleden.

3 weken geleden kwam het bericht van de stichting dat 1 van de middagen, de maandagmiddag, opgeofferd zou worden om op die middag computerlessen te geven aan bejaarden. Van 13.00 tot 1500, het jongerencentrum is dan gesloten dus vormt dat geen probleem en van 1530 tot 1730, en op deze tijdstippen is het centrum geopend voor de inloop. Dit was niet volgens afspraak en zodoende waren de jongerenwerkers, jongeren en de vrijwilligers het er niet mee eens. En hebben dit probleem aangekaart bij de coördinator van de stichting en de gemeente, jeugdmedewerkers bij de politie en de wethouder. Eveneens is gewezen op het feit dat dit probleem zou kunnen escaleren. Tevergeefs nu blijkt. Één klas cursisten was makkelijk erin te plannen. Maar de tweede zou verschoven moeten worden naar een moment waarop er geen gebruik wordt gemaakt van het gebouw. Dit probleem is vorige week nog opgelost, doordat de gemoederen gesust konden worden. Gister heeft het vlam gevat doordat een coördinator het nodig vond om handtastelijk te worden. De zaal is vernield tijdens en na een handgemeen met de Coördinator. En vervolgens is de politie gebeld. Het gebouw is verder nog intact en alle computers werken nog.

Hoe kan men van deze jongeren iets verwachten als diegene waar ze tegen opkijken, in dit geval de stichting, afspraken maakt die ze vervolgens breken en de jongens in de kou(!) laten staan.

[-Al3-]

Mark
12-10-04, 12:05
Geplaatst door Breez
Al elf jaar lang is Prisma het hart van Schalkwijk. Jongeren, niet alleen Marokkaanse, komen daar dagelijks en proberen een beetje de dagelijkse sleur te verdrijven. 2 jaar geleden kwam stichting Radius met het idee om Prisma te slopen en het buurthuis niet meer te runnen. Het geld wat hiermee verdiend zou worden zou gestoken kunnen worden in andere buurtprojecten in de omgeving, net buiten schalkwijk(!). Enkele jongerenwerkers en vrijwilligers hebben toen met man en macht gewerkt om het centrum alsnog draaiende te houden. En vorig jaar is Prisma na een- voor een groot gedeelte door de jongeren uitgevoerd, opknapbeurt heropend. Stichting Radius heeft na de opening ook ingezien dat het jongerencentrum wel degelijk potentie heeft en heeft enkele computers met internetaansluiting in het pand gezet. Zodat de jongeren gebruik kunnen maken van het internet. Eveneens is toen besloten om het pand meerdere doeleinden te geven. Namelijk het geven van Nederlandse Taallessen aan allochtone vrouwen (aangegeven als activiteit met prioriteit). Het begeleiden van leerlingen in de bovenste klassen van de basisschool en de onderbouw van het voorgezet onderwijs met huiswerkklassen en het geven van computercursussen aan bejaarden. De inloop voor de jongeren ging van 4 halve dagen terug naar 1 middag en 1 avond. In overleg met vrijwilligers en de jongeren is toen besloten om 1 halve dag per week het centrum open te gooien door vrijwilligers zodat de jongeren wat vaker gebruik kunnen maken van het pand dan bedoeld is. Tot 3 weken geleden.

3 weken geleden kwam het bericht van de stichting dat 1 van de middagen, de maandagmiddag, opgeofferd zou worden om op die middag computerlessen te geven aan bejaarden. Van 13.00 tot 1500, het jongerencentrum is dan gesloten dus vormt dat geen probleem en van 1530 tot 1730, en op deze tijdstippen is het centrum geopend voor de inloop. Dit was niet volgens afspraak en zodoende waren de jongerenwerkers, jongeren en de vrijwilligers het er niet mee eens. En hebben dit probleem aangekaart bij de coördinator van de stichting en de gemeente, jeugdmedewerkers bij de politie en de wethouder. Eveneens is gewezen op het feit dat dit probleem zou kunnen escaleren. Tevergeefs nu blijkt. Één klas cursisten was makkelijk erin te plannen. Maar de tweede zou verschoven moeten worden naar een moment waarop er geen gebruik wordt gemaakt van het gebouw. Dit probleem is vorige week nog opgelost, doordat de gemoederen gesust konden worden. Gister heeft het vlam gevat doordat een coördinator het nodig vond om handtastelijk te worden. De zaal is vernield tijdens en na een handgemeen met de Coördinator. En vervolgens is de politie gebeld. Het gebouw is verder nog intact en alle computers werken nog.

Hoe kan men van deze jongeren iets verwachten als diegene waar ze tegen opkijken, in dit geval de stichting, afspraken maakt die ze vervolgens breken en de jongens in de kou(!) laten staan.

[-Al3-]

heb je een tijdelijk onderduik adres nodig?

Tomas
12-10-04, 12:10
Geplaatst door Breez

Eveneens is gewezen op het feit dat dit probleem zou kunnen escaleren.


Wat bedoel je hiermee? Is het soms vanzelfsprekend dat als gratis diensten en mankracht wordt teruggedraaid dat je dan een geweldsuitbarsting kunt verwachten? En waarom is dat dan zo?


Gister heeft het vlam gevat doordat een coördinator het nodig vond om handtastelijk te worden.


Wat bedoel je met handtastelijk? Werd er iemand plots onzedelijk betast zonder aanleiding?

Als ik vragen mag.

mark61
12-10-04, 12:16
Ik heb ook nog een fascistoïde vraag: moeten jongeren (nou ja, jongens neem ik aan) om 15.30 niet op school zitten of werken? En zo nee, kunnen ze niet eerst even hun huiswerk doen, een eindje gaan wandelen, een goed boek lezen, gamen of een kopje thee gaan drinken bij 1 van hen thuis? :hihi: opa opa.

DEMOcraat
12-10-04, 12:20
Geplaatst door Tomas
En wat vind je van de handelswijze van de jongeren, eigenlijk?

ik weet niet welke straf je kan krijgen voor het vernielen van een bar..

Mark
12-10-04, 12:21
Geplaatst door DEMOcraat
ik weet niet welke straf je kan krijgen voor het vernielen van een bar..

10 uur plantsoenendienst ofzo?

mark61
12-10-04, 12:24
Geplaatst door DEMOcraat
ik weet niet welke straf je kan krijgen voor het vernielen van een bar..

Misschien kan je nog zeggen dat je tegen de duivelse uitvinding alcohol strijdt. Krijg je daar weer subsidie voor.

Tomas
12-10-04, 12:24
Geplaatst door DEMOcraat
ik weet niet welke straf je kan krijgen voor het vernielen van een bar..

Ik dacht meer aan de bejaarden. Hoe die het hebben ervaren met hun rolatortjes etc. Kan je je daar iets bij voorstellen?

mark61
12-10-04, 12:28
Geplaatst door Breez
... Eveneens is gewezen op het feit dat dit probleem zou kunnen escaleren. [-Al3-][/i]

Ik kan dit niet anders opvatten dan als dreigement. Hoe is het anders bedoeld? Je kan over zo'n rooster praten, maar als het dan niet naar je zin is is dat pech, want je hebt er niets over te zeggen. Een internetcafé kost trouwens geen cent. Als je een mobieltje kan betalen kan je dat ook betalen.

Kaafir
12-10-04, 12:33
Typisch! De vooroordelen worden weer eens bevestigd, en maar roepen dat ze gestigmatiseerd worden. Natuurlijk is er weer geweld nodig om deze ouderen weg te jagen, die "hun" centrum binnendringen. Nu heeft niemand meer iets aan die computers, maar ach, dat betalen die Nederlanders wel weer.

Die ouderen hebben hun hele leven de belasting betaald waarmee het buurthuis gebouwd is. Een beetje respect is ver te zoeken weer.

Moeten die jongens op die tijden eigenlijk niet werken c.q. op school zitten?

Tomas
12-10-04, 12:34
Geplaatst door mark61
Ik kan dit niet anders opvatten dan als dreigement. Hoe is het anders bedoeld? Je kan over zo'n rooster praten, maar als het dan niet naar je zin is is dat pech, want je hebt er niets over te zeggen. Een internetcafé kost trouwens geen cent. Als je een mobieltje kan betalen kan je dat ook betalen.

Als ze moeilijk gaan doen over je fasctistische vragen, gewoon zeggen dat 't van Freya mocht.

mark61
12-10-04, 12:37
Geplaatst door Tomas
Als ze moeilijk gaan doen over je fasctistische vragen, gewoon zeggen dat 't van Freya mocht.

Neuh, dat gold alleen voor jou en in dit geval.

DEMOcraat
12-10-04, 12:43
Geplaatst door mark61
Misschien kan je nog zeggen dat je tegen de duivelse uitvinding alcohol strijdt. Krijg je daar weer subsidie voor.

:wohaa:

freya
12-10-04, 12:47
Geplaatst door Kaafir
Nu heeft niemand meer iets aan die computers, maar ach, dat betalen die Nederlanders wel weer.


Er is niks mis met die computers, had je kunnen lezen :moe:

mark61
12-10-04, 12:50
Geplaatst door DEMOcraat
:wohaa:

Tomas vroeg nog even hoe je het voor die ouderen vond.

Julien
12-10-04, 12:51
:( boeieeh en nu, moeten we gaan huilen?

freya
12-10-04, 12:54
Geplaatst door mark61
Je kan over zo'n rooster praten, maar als het dan niet naar je zin is is dat pech, want je hebt er niets over te zeggen.

En dat laatste is dus juist de frustratie.

Van 4 dagen terug naar 2 middagen en dan wordt daar ook nog eens tijd vanaf gehaald.

En waarom, kon de bejaardencomputerles niet op een ander tijdstip? Waarom krijgen de bejaarden voorrang op de jongeren die toch al heel wat hadden ingeleverd.

Uit dit hele verhaal blijkt een knurftigheid, waar mijn haren recht van overeind gaan staan.


O ja en dan is het natuurlijk nodig hier, om te zeggen dat ik het gebruik van geweld afkeur.

DEMOcraat
12-10-04, 12:55
Geplaatst door Tomas
Ik dacht meer aan de bejaarden. Hoe die het hebben ervaren met hun rolatortjes etc. Kan je je daar iets bij voorstellen?

die zullen niets gemerkt hebben vooral als ze bepaalde onfrisse sites aan het bekijken zijn.

Tomas
12-10-04, 13:04
Geplaatst door freya
En dat laatste is dus juist de frustratie.

Van 4 dagen terug naar 2 middagen en dan wordt daar ook nog eens tijd vanaf gehaald.

En waarom, kon de bejaardencomputerles niet op een ander tijdstip? Waarom krijgen de bejaarden voorrang op de jongeren die toch al heel wat hadden ingeleverd.

Uit dit hele verhaal blijkt een knurftigheid, waar mijn haren recht van overeind gaan staan.


O ja en dan is het natuurlijk nodig hier, om te zeggen dat ik het gebruik van geweld afkeur.

Maar je vind het hier wel proportioneel toegepast? Want je maakt je tot nu toe alleen maar druk over de organisatie van het buurthuis en het waarheidsgehalte van de berichtgeving.

mark61
12-10-04, 13:04
Geplaatst door freya
En dat laatste is dus juist de frustratie.

...O ja en dan is het natuurlijk nodig hier, om te zeggen dat ik het gebruik van geweld afkeur.

Ik ben nog van de tijd dat je een gegeven paard niet in de bek kijkt. Zegt opa. Als je levensgeluk afhangt van 2 x 2 uur per week internetten mankeert er wat in je bovenkamer denk ik. Waarom ze niet naar een internetcafé kunnen is mij ook onduidelijk.

Wat doet het er nou toe of die bejaarden op een andere tijd hadden kunnen...? Het gaat hier om twee dingen: een gratis voorziening die niet essentiëel is als een 'recht' beschouwen, en gewelddadig worden.

Maar intussen vind ik nog steeds dat we niet genoeg weten, en de lezingen van het incident zullen zeker altijd blijven verschillen.

Tomas
12-10-04, 13:08
Geplaatst door DEMOcraat
die zullen niets gemerkt hebben vooral als ze bepaalde onfrisse sites aan het bekijken zijn.

OK. Ik neem maar aan dat je het niet over je eigen opa en oma hebt.

freya
12-10-04, 13:09
Geplaatst door Tomas
Maar je vind het hier wel proportioneel toegepast? Want je maakt je tot nu toe alleen maar druk over de organisatie van het buurthuis en het waarheidsgehalte van de berichtgeving.

:rolleyes:

Tomas
12-10-04, 13:10
Geplaatst door freya
:rolleyes:

Ik ben compleet verrasd. Deze zag ik ff niet aankomen.

freya
12-10-04, 13:14
Geplaatst door mark61
Ik ben nog van de tijd dat je een gegeven paard niet in de bek kijkt. Zegt opa. Als je levensgeluk afhangt van 2 x 2 uur per week internetten mankeert er wat in je bovenkamer denk ik. Waarom ze niet naar een internetcafé kunnen is mij ook onduidelijk.

Wat doet het er nou toe of die bejaarden op een andere tijd hadden kunnen...? Het gaat hier om twee dingen: een gratis voorziening die niet essentiëel is als een 'recht' beschouwen, en gewelddadig worden.

Maar intussen vind ik nog steeds dat we niet genoeg weten, en de lezingen van het incident zullen zeker altijd blijven verschillen.

Ik denk dat het hebben van een eigen plek in de buurt voor jongeren wel een heel essentieel iets is.

En als je die plek dan weer afneemt, dan maak je een hoop emoties los, dat zou ieder welzijnswerker zelf kunnen bedenken.

Dat geweldadig worden, daar ben ik het niet mee eens. Maar lets face it, jongeren worden wel geweldadig om minder, zoals een doelpunt te veel gescoord door de verkeerd voetbalclub :moe:

mark61
12-10-04, 13:31
Geplaatst door freya
Ik denk dat het hebben van een eigen plek in de buurt voor jongeren wel een heel essentieel iets is.

Ik niet. De enige eigen plek die ik had was een ijskoud kamertje van 2 bij 2. Ohoho wat was ik zielig. Ik heb nooit begrepen waarom jongeren een 'eigen plek' nodig hebben om in groepsverband rond te hangen. Werkelijk niet. Ik deed en doe dingen samen met anderen. De plek waar je dat doet variëert dan. Dus wat is er dan mis met samen naar een internetcafé gaan? Ik dacht eigenlijk dat je in de bibliotheek ook kan internetten.


En als je die plek dan weer afneemt, dan maak je een hoop emoties los, dat zou ieder welzijnswerker zelf kunnen bedenken.

Er wordt helemaal niets afgenomen, ten eerste was het niet van hen en ten tweede is er om praktische redenen een beperkende roosterwijziging ingevoerd.


Dat geweldadig worden, daar ben ik het niet mee eens. Maar lets face it, jongeren worden wel geweldadig om minder, zoals een doelpunt te veel gescoord door de verkeerde voetbalclub :moe:

Das net zo krankzinnig. Maar daar hebben ze dan tenminste eerst zelf voor betaald.

Dus hoe dan ook vind ik dit over het paard getilde verwende aggressieve klootzakjes. Wat hun etnische of (sub)culturele achtergrond ook mag zijn.

Spoetnik
12-10-04, 13:33
Die jongens hadden beter niet kunnen meehelpen dat buurtcentrum op te knappen, er komt immers toch alleen maar ruzie van, want in dit land is er geen instelling die zich aan afspraken kan houden.

Mill
12-10-04, 13:52
Ik kreeg net een mailtje binnen van iemand die van een kennis had gehoord dat een van die bejaarden dezelfde avond nog door iemand gezien schijnt te zijn in een restaurant, waar ze heel vrolijk deed. Wat bleek nou? De oude kenau en haar bejaarde vriendjes hadden die jongens geprovoceerd en toen de politie kwam snel het slachtoffer uitgehangen. Daarna zijn ze uit eten gegaan om de geslaagde streek te vieren.

DJGP
12-10-04, 14:10
Geplaatst door DEMOcraat
ik weet niet welke straf je kan krijgen voor het vernielen van een bar..

Ehm, het vergoeden van de herstelkosten van de bar?

DEMOcraat
12-10-04, 14:43
Geplaatst door Tomas
OK. Ik neem maar aan dat je het niet over je eigen opa en oma hebt.

nee tomas in de moskee hebben ze geen internet aansluiting.

Rabi'ah.
12-10-04, 15:35
Geplaatst door Mark
bejaarden zijn gewoon vervelend, in de supermarkt lopen ze in de weg en op de snelweg rijden ze te langzaam. Het werd tijd dat iemand er iets aan deed.


:haha:


@ Freya: Ik moet ineens denken aan dat antisemitisme-in-Antwerpentopic. :rolleyes:

Breez
12-10-04, 15:39
@Mark, Ik bedank vriendeijk. Niet nodig. Had gister mijn handen vol, kon toen wel wat hulp gebruiken van een gote sterke blanke man. Waar was je toen :p



Geplaatst door Tomas
Wat bedoel je hiermee? Is het soms vanzelfsprekend dat als gratis diensten en mankracht wordt teruggedraaid dat je dan een geweldsuitbarsting kunt verwachten? En waarom is dat dan zo?

De waarschuwing kwam van de jeugdwerkers. Die hebben tijdens intern overleg dat gemaakte afspraken niet teruggedraaid kan worden. Je kan niet een half centrum eerst willen slopen, dan door de jongens laten opknappen om het vervolgens af te nemen. Waar het gebouw nog geen 3jaar geleden 5middagen en avonden per week geopend was moest de Stichting bezuinigen en werden het slechts drie dagen. Na de verbouwing werden het er 2. En nu moet er op die 2 weer gekort worden. Elk signaal was afkomstig van de jongerenwerkers.






Wat bedoel je met handtastelijk? Werd er iemand plots onzedelijk betast zonder aanleiding?

Als ik vragen mag.

Handtastelijk als in het betere duw en trekwerk.

Breez
12-10-04, 15:40
Geplaatst door DEMOcraat
ik weet niet welke straf je kan krijgen voor het vernielen van een bar..


Die bar is in gebouwd door de jongens zelf, en die gaven gistermiddag gelijk te kennen dat ze al het vernielde, of ze dat zelf nou vernield hebben of niet, zelf vergoeden, zo niet opknappen.

Breez
12-10-04, 15:41
Geplaatst door Kaafir
Typisch! De vooroordelen worden weer eens bevestigd, en maar roepen dat ze gestigmatiseerd worden. Natuurlijk is er weer geweld nodig om deze ouderen weg te jagen, die "hun" centrum binnendringen. Nu heeft niemand meer iets aan die computers, maar ach, dat betalen die Nederlanders wel weer.

Die ouderen hebben hun hele leven de belasting betaald waarmee het buurthuis gebouwd is. Een beetje respect is ver te zoeken weer.

Moeten die jongens op die tijden eigenlijk niet werken c.q. op school zitten?


Typisch, lullen over iets waar je niets van weet.

Alle computers hebben het overleefd. Al wat kapot is zijn 3 tafels, 6 stoelen. Bar en een leeggespoten poederblusser.

Jongerencentrum gaat open na schooltijd, 15.00.

Breez
12-10-04, 15:59
Nog ff wat korte side-info.

-Vernieligen zijn aangericht door een 12tal jongeren. Niet alle 33. Veel van deze jongeren waren van een nabij gelegen buurt. Een buurt waar de coördinator die gisteren voor de ophef zorgde eerst jongerenwerker was. Voor die buurt is door de gemeente veel geld uitgetrokken. Geld is aangekomen bij de stichting en plannen zijn er gemaakt. Vervolgens is er nooit wat met de plannen of het geld gedaan. En zijn alle activiteiten en inloopuren daar van de een op andere dag gestaakt en heeft de jongerenwerker promotie gemaakt tot coördinator(!). Nadat veel jongeren hoorden(sms/tel) dat de voormalige jongerenwerker nu in een andere buurt de tent aan het sluiten is, kwam het gepeupel aanrijden. Scooters en fietsen. Een laatste afrekening als het ware. Veel van de reguliere bezoekers hebben geprobeerd om deze jongens tegen te houden. Maar daar was geen beginnen aan. Vervolgens vond er dus een handgemeen plaats tussen 1 van de jongens en de coördinator en begon het getyf.

-Het centrum was dus onlangs verbouwd, dit na lang getouwtrek tussen de beherende stichting, jongerenwerkers (die in dienst zijn bij de stichting) en de vrijwilligers. Het gebouw zou tegen de grond gaan omdat een woningcorporatie er een flat wilt bouwen. Met de sloop van het jongerencentrum zou de stichting enkele tonnen (waarschijnlijk 3) opstrijken. Dit geld kan de stichting goed gebruiken met de komende bezuinigingen op het oog. Maar de sloop is dus voorkomen, en dit was de stichting een doorn in het oog.Vervolgens is besloten om de sloop van het centrum voor 7 jaar uit te stellen. Daarna gaat men weer om de tafel zitten. Tenzij er eerder een reden toe is. Met deze afspraak is men ook met het idee gekomen om het centrum voor verschillende doelgroepen te gebruiken. Iets wat ik overigens enkel toejuich.

Op prioriteitsvolgorde,
--Op 3 ochtenden in de week taallessen voor allochtone moeders. Een project wat nooit van de grond gekomen is en waar veel geld voor gereserveerd is. Dit terwijl de taallessen nu al 8 weken gaande dienen te zijn!

-- 2 inloopmiddagen/avonden. Georganiseerd en onder toezicht van de jeugdwerkers. Tijdens deze middagen/avonden kan er op maandagmiddag en woensdagavond na 20.00 gebruik worden gemaakt van het internet. Op woensdagmiddag van 17.00 is de internet ruimte gereserveerd voor huiswerkbegeleiding en mogen de jongeren die komen voor de inloop enkel de zaal in.

-- 1 middag waar computercursussen worden gegeven aan ouderen die zich hiervoor hebben opgegeven bij de stichting. 2 klassen van om en nabij de 10 ouderen per klas.

-- 1 vrije inloopavond, onder gedeeld toezicht van de vrijwilligers. Op zondagavond. Centrum is toegankelijk voor iedereen gebruik van internet staat open voor iedereen.

De inloop loopt op rolletjes. De vrije inloop gaat als gesmeerd. De taallessen komen niet van de grond, en van alle vrije momente waarop het centrum ongebruikt erbij ligt. Wil de stichting op een al bezet moment gebruik maken van het gebouw. Onderhandelen over verschuiving van de inloopuren wilde men niets van weten, en een eventuele verplaatsing van de cursusuren was ook uit den boze. Een klas kan met gemak op maandagmiddag tussen 1300. en 1500. Deze klas heeft ook zijn les gehad, 2 zelfs (wat tolerant van die kids) en de tweede groep nog geen enkele. In die groep zat mijn buurvrouw. :(

Er is overigens contact geweest met enkele cursisten van de computerles. Aan hen is uitgelegd dat wat gaande is niets met ze te maken heeft en de situatie is ook uitgelegd. Demonstratief zijn toen enkele van deze ouderen vorige week al weggegaan van deze lessen."Onzin, wij kunnen ook wel op donderdag internetten."

Voor mij is het wachten op De Telegraaf van morgen. Kijken wat voor leuks daarin staat.

Voor de goede orde, betreur alles ten zeerste en het is spijtig dat dit gebeurd is en dat Stichting Radius dit heeft toegestaan. Schandalig.

freya
12-10-04, 16:41
Geplaatst door Breez
Nog ff wat korte side-info.

-Vernieligen zijn aangericht door een 12tal jongeren. Niet alle 33. Veel van deze jongeren waren van een nabij gelegen buurt. Een buurt waar de coördinator die gisteren voor de ophef zorgde eerst jongerenwerker was. Voor die buurt is door de gemeente veel geld uitgetrokken. Geld is aangekomen bij de stichting en plannen zijn er gemaakt. Vervolgens is er nooit wat met de plannen of het geld gedaan. En zijn alle activiteiten en inloopuren daar van de een op andere dag gestaakt en heeft de jongerenwerker promotie gemaakt tot coördinator(!). Nadat veel jongeren hoorden(sms/tel) dat de voormalige jongerenwerker nu in een andere buurt de tent aan het sluiten is, kwam het gepeupel aanrijden. Scooters en fietsen. Een laatste afrekening als het ware. Veel van de reguliere bezoekers hebben geprobeerd om deze jongens tegen te houden. Maar daar was geen beginnen aan. Vervolgens vond er dus een handgemeen plaats tussen 1 van de jongens en de coördinator en begon het getyf.

-Het centrum was dus onlangs verbouwd, dit na lang getouwtrek tussen de beherende stichting, jongerenwerkers (die in dienst zijn bij de stichting) en de vrijwilligers. Het gebouw zou tegen de grond gaan omdat een woningcorporatie er een flat wilt bouwen. Met de sloop van het jongerencentrum zou de stichting enkele tonnen (waarschijnlijk 3) opstrijken. Dit geld kan de stichting goed gebruiken met de komende bezuinigingen op het oog. Maar de sloop is dus voorkomen, en dit was de stichting een doorn in het oog.Vervolgens is besloten om de sloop van het centrum voor 7 jaar uit te stellen. Daarna gaat men weer om de tafel zitten. Tenzij er eerder een reden toe is. Met deze afspraak is men ook met het idee gekomen om het centrum voor verschillende doelgroepen te gebruiken. Iets wat ik overigens enkel toejuich.

Op prioriteitsvolgorde,
--Op 3 ochtenden in de week taallessen voor allochtone moeders. Een project wat nooit van de grond gekomen is en waar veel geld voor gereserveerd is. Dit terwijl de taallessen nu al 8 weken gaande dienen te zijn!

-- 2 inloopmiddagen/avonden. Georganiseerd en onder toezicht van de jeugdwerkers. Tijdens deze middagen/avonden kan er op maandagmiddag en woensdagavond na 20.00 gebruik worden gemaakt van het internet. Op woensdagmiddag van 17.00 is de internet ruimte gereserveerd voor huiswerkbegeleiding en mogen de jongeren die komen voor de inloop enkel de zaal in.

-- 1 middag waar computercursussen worden gegeven aan ouderen die zich hiervoor hebben opgegeven bij de stichting. 2 klassen van om en nabij de 10 ouderen per klas.

-- 1 vrije inloopavond, onder gedeeld toezicht van de vrijwilligers. Op zondagavond. Centrum is toegankelijk voor iedereen gebruik van internet staat open voor iedereen.

De inloop loopt op rolletjes. De vrije inloop gaat als gesmeerd. De taallessen komen niet van de grond, en van alle vrije momente waarop het centrum ongebruikt erbij ligt. Wil de stichting op een al bezet moment gebruik maken van het gebouw. Onderhandelen over verschuiving van de inloopuren wilde men niets van weten, en een eventuele verplaatsing van de cursusuren was ook uit den boze. Een klas kan met gemak op maandagmiddag tussen 1300. en 1500. Deze klas heeft ook zijn les gehad, 2 zelfs (wat tolerant van die kids) en de tweede groep nog geen enkele. In die groep zat mijn buurvrouw. :(

Er is overigens contact geweest met enkele cursisten van de computerles. Aan hen is uitgelegd dat wat gaande is niets met ze te maken heeft en de situatie is ook uitgelegd. Demonstratief zijn toen enkele van deze ouderen vorige week al weggegaan van deze lessen."Onzin, wij kunnen ook wel op donderdag internetten."

Voor mij is het wachten op De Telegraaf van morgen. Kijken wat voor leuks daarin staat.

Voor de goede orde, betreur alles ten zeerste en het is spijtig dat dit gebeurd is en dat Stichting Radius dit heeft toegestaan. Schandalig.

Zeg met zoveel inside information is er geen lol meer aan te wedden! :mad:


Verder had ik dus gewoon meteen gelijk :ego:


:strik:

Julien
12-10-04, 16:44
Geplaatst door Breez
Voor mij is het wachten op De Telegraaf van morgen. Kijken wat voor leuks daarin staat.

Voor de goede orde, betreur alles ten zeerste en het is spijtig dat dit gebeurd is en dat Stichting Radius dit heeft toegestaan. Schandalig.

tja..heb je die reacties op Fok gezien? dit land wordt echt steeds gekker..ik snap nog steeds niet wat de nieuwswaarde is van dit..

p.s. die laatste alinea heb je later er bij toegevoegd..waarschijnlijk had je wel in de gaten dat er weer van die zeikerds zijn die denken dat je iets probeert goed te praten, terwijl je alleen TERECHT de gebeurtenis nuanceert.

ik zie die gezichten van die oudjes al voor me "och, die buitenlanders toch weer, het zijn allemaal criminelen" :moe: ontzettend beperkte mensen!

Breez
12-10-04, 16:46
Geplaatst door Julien
tja..heb je die reacties op Fok gezien? dit land wordt echt steeds gekker..ik snap nog steeds niet wat de nieuwswaarde is van dit..

p.s. die laatste alinea heb je later er bij toegevoegd..waarschijnlijk had je wel in de gaten dat er weer van die zeikerds zijn die denken dat je iets probeert goed te praten, terwijl je alleen TERECHT de gebeurtenis nuanceert.

ik zie die gezichten van die oudjes al voor me "och, die buitenlanders toch weer, het zijn allemaal criminelen" :moe: ontzettend beperkte mensen!

Sinds wanneer lees ik de onzin op fok.nl. Kan me eigenlijk niet zo boeien. Vooral als ik zie dat ik het hele voorval van dichtbij heb meegemaakt en totaal iets anders lees op websites en in krantenartikelen. Oudjes, die ik gesproken heb, namen het vrij sportief op.

Zwarte Schaap
12-10-04, 16:47
Geplaatst door freya
Maar lets face it, jongeren worden wel geweldadig om minder, zoals een doelpunt te veel gescoord door de verkeerd voetbalclub :moe:

Zwolle-fans ontzet om molestatie ‘Eagle‘
van een onzer verslaggevers

11 OKTOBER 2004 - ZWOLLE/DEVENTER - Regiopolitie IJsselland laat weten de zaak nog in onderzoek te hebben. ‘Maar we hebben op dit moment nog niets te melden.‘
Han Dijkslag wil daarom, als voorzitter van de supportersclub, wachten met een officiële reactie. Hij laat wel doorschemeren het verhaal van het meisje bijzonder ongeloofwaardig te vinden.

‘We hopen dat het onderzoek snel wordt afgerond‘, zegt hij met het oog op rehabilitatie van zijn supporters.

Op de supporterssites op internet is inmiddels een discussie op gang gekomen over het opmerkelijke voorval. Diverse supportersgroepen in het land zijn zo geschokt dat ze Zwolse supporters op de korrel willen nemen. Ze zouden de komende maanden ‘wel wat kunnen verwachten‘. De supporters van FCZwolle houden ondertussen hun twijfels. ‘FC Zwolle is een kleine club waarvan de vaste supporters elkaar bijna allemaal persoonlijk kennen of in elk geval weten welke groep zich ongeveer waar bevindt. Maar niemand binnen de vaste kern supporters van FC Zwolle weet iets van een groep van vijftien man die met de trein naar de uitwedstrijd tegen Sparta zou zijn gegaan. Niemand heeft iets gehoord of gezien. Bovendien moet het station erg druk zijn geweest op dat tijdstip en hangen er overal camera‘s. Eventuele verdachten zouden dus in no-time opgespoord kunnen worden.‘

Het slachtoffer is overigens wel bekend in Zwolse supporterskringen. Ze zou een slechte naam hebben vanwege haar uitlatingen op de supporterssite van FCZwolle. Een supporter meldt: ‘Dit heeft naar mijn weten inderdaad wel eens geleid tot het bespugen van het meisje door een groep jonge supporters van FCZwolle die haar gedrag niet meer tolereerden.‘

Mocht het hele verhaal wél op waarheid berusten dan willen de ware fans nadrukkelijk afstand nemen van de daders. ‘Iedere supporter die zich supporter mag noemen is absoluut tegen deze vorm van geweld. Dit zijn geen supporters van een voetbalclub en zo zullen ze dan ook door ons nooit en te nimmer worden genoemd.‘

Het meisje deed afgelopen week aangifte bij de politie. Ze verklaarde op het station in Zwolle te zijn mishandeld. Volgens haar ging het om FC Zwolle-fans. Ze zou voor de keus zijn gesteld te kiezen tussen GA Eagles en Zwolle. Toen het meisje koos voor de Deventer club, zou ze flink zijn mishandeld.


Bron: Deventer Dagblad 11/10/04

Breez
12-10-04, 16:49
Geplaatst door freya

Zullen we eens wedden deze keer?
Volgende week is gebleken dat:
A/ het niet alleen Marokkanen waren
B/ de ruzie over veel meer dan alleen het computergebruik ging

Ik zet 5 euro in :duivels:


Grotendeels Marokkanen. Maar de buurtbewoners zijn grotendeels Marokkanen. Ik woon in een hele nette buurt. En de ruzie gaat over meer dan enkel het computergebruik.

Breez
12-10-04, 16:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zwolle-fans ontzet om molestatie ‘Eagle‘
van een onzer verslaggevers

11 OKTOBER 2004 - ZWOLLE/DEVENTER - Regiopolitie IJsselland laat weten de zaak nog in onderzoek te hebben. ‘Maar we hebben op dit moment nog niets te melden.‘
Han Dijkslag wil daarom, als voorzitter van de supportersclub, wachten met een officiële reactie. Hij laat wel doorschemeren het verhaal van het meisje bijzonder ongeloofwaardig te vinden.

‘We hopen dat het onderzoek snel wordt afgerond‘, zegt hij met het oog op rehabilitatie van zijn supporters.

Op de supporterssites op internet is inmiddels een discussie op gang gekomen over het opmerkelijke voorval. Diverse supportersgroepen in het land zijn zo geschokt dat ze Zwolse supporters op de korrel willen nemen. Ze zouden de komende maanden ‘wel wat kunnen verwachten‘. De supporters van FCZwolle houden ondertussen hun twijfels. ‘FC Zwolle is een kleine club waarvan de vaste supporters elkaar bijna allemaal persoonlijk kennen of in elk geval weten welke groep zich ongeveer waar bevindt. Maar niemand binnen de vaste kern supporters van FC Zwolle weet iets van een groep van vijftien man die met de trein naar de uitwedstrijd tegen Sparta zou zijn gegaan. Niemand heeft iets gehoord of gezien. Bovendien moet het station erg druk zijn geweest op dat tijdstip en hangen er overal camera‘s. Eventuele verdachten zouden dus in no-time opgespoord kunnen worden.‘

Het slachtoffer is overigens wel bekend in Zwolse supporterskringen. Ze zou een slechte naam hebben vanwege haar uitlatingen op de supporterssite van FCZwolle. Een supporter meldt: ‘Dit heeft naar mijn weten inderdaad wel eens geleid tot het bespugen van het meisje door een groep jonge supporters van FCZwolle die haar gedrag niet meer tolereerden.‘

Mocht het hele verhaal wél op waarheid berusten dan willen de ware fans nadrukkelijk afstand nemen van de daders. ‘Iedere supporter die zich supporter mag noemen is absoluut tegen deze vorm van geweld. Dit zijn geen supporters van een voetbalclub en zo zullen ze dan ook door ons nooit en te nimmer worden genoemd.‘

Het meisje deed afgelopen week aangifte bij de politie. Ze verklaarde op het station in Zwolle te zijn mishandeld. Volgens haar ging het om FC Zwolle-fans. Ze zou voor de keus zijn gesteld te kiezen tussen GA Eagles en Zwolle. Toen het meisje koos voor de Deventer club, zou ze flink zijn mishandeld.


Bron: Deventer Dagblad 11/10/04


Voor hoeveel euro's is er schade aangericht bij dat meisje :rolleyes:

Tomas
12-10-04, 16:57
Geplaatst door Breez
Nadat veel jongeren hoorden(sms/tel) dat de voormalige jongerenwerker nu in een andere buurt de tent aan het sluiten is, kwam het gepeupel aanrijden. Scooters en fietsen. Een laatste afrekening als het ware. Veel van de reguliere bezoekers hebben geprobeerd om deze jongens tegen te houden. Maar daar was geen beginnen aan. Vervolgens vond er dus een handgemeen plaats tussen 1 van de jongens en de coördinator en begon het getyf.


Ik vind het maar vreemd dat je blijft beweren dat het allemaal begonnen is door een handgemeen van een coordinator.



Voor de goede orde, betreur alles ten zeerste en het is spijtig dat dit gebeurd is en dat Stichting Radius dit heeft toegestaan. Schandalig.

Wat bedoel je nou met dit laatste?

Siah
12-10-04, 17:07
Geplaatst door Mark
bejaarden zijn gewoon vervelend, in de supermarkt lopen ze in de weg en op de snelweg rijden ze te langzaam. Het werd tijd dat iemand er iets aan deed.

:hihi:

Breez
12-10-04, 17:08
Geplaatst door Tomas
Ik vind het maar vreemd dat je blijft beweren dat het allemaal begonnen is door een handgemeen van een coordinator.



Heel simpel. Die kids luisteren naar mij. Als ik(jongerenwerker/vrijwilliger) wat van ze vraag, gebeurt dat ook. Geen geschreeuw betekent stilte en als ik om rust vraag dan heb kan je een speld horen vallen. Vind 1 van hen het nodig om niet te luisteren dan zijn de 'consequenties' voor zijn rekening,simple and plain. Maar als de coördinator vindt dat hij zonodig zijn handen moet gebruiken, dan is het over, ik verlies op dat moment alle controle. En dan loopt het uit de hand. En trek ik mijn handen er vanaf. Er is namelijk een ander die het 'beter' kan.

Met het laatste bedoel ik wat ik in een voorgaande post ook gezegd heb. Stichting maakt beloftes die niet nagekomen worden. En ik kan me enigzins voorstellen dat de jongens dan geirriteerd en gefrustreerd raken. Om maar niet te beginnen over de stress van de vrijwilligers en jongerenwerkers die elke week met een nieuwe teleurstelling moeten komen voor de bezoekers.

Siah
12-10-04, 17:11
dit verhaal is Te kort en Te simpel om vervolgens over te discussieren! :zegniets: :D



Geplaatst door Vissea
Van nu.nl:
Uitgegeven: 12 oktober 2004 10:36
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2004 10:36
HAARLEM - Een groep van twintig tot dertig Marokkaanse jongeren heeft maandagmiddag in Haarlem een ruimte van buurtcentrum Prisma vernield. Een groep ouderen die les had in het naastgelegen computerlokaal kon zich net op tijd in veiligheid brengen. De politie heeft een 21-jarige Haarlemmer opgepakt, zo bevestigde dinsdag een politiewoordvoerder.
De jongeren waren boos omdat de ouderen les kregen op 'hun' computers. Jarenlang was in het gebouw een jongerencentrum gevestigd, waar de Marokkaanse jongeren veel kwamen. Het pand is sinds begin dit jaar verbouwd voor meerdere doeleinden en ook in gebruik bij andere buurtbewoners, onder wie ouderen.
De jongeren kunnen drie middagen per week op de computers terecht. Op maandagmiddag moeten ze tot half vier wachten voordat ze konden internetten. Dat duurde de groep te lang. De jongeren kiepten onder meer een tennistafel door een raam en vernielden een bar.
De politie hoopt op korte termijn meer jongeren aan te kunnen houden die bij het incident waren betrokken.

Breez
12-10-04, 17:13
Geplaatst door Siah
dit verhaal is Te kort en Te simpel om vervolgens over te discussieren! :zegniets: :D

Marokkanen!

Siah
12-10-04, 17:14
Geplaatst door Tomas
Als ze moeilijk gaan doen over je fasctistische vragen, gewoon zeggen dat 't van Freya mocht. :boogjes:













:haha:

mark61
12-10-04, 17:40
Geplaatst door Breez
Nog ff wat korte side-info....Voor de goede orde, betreur alles ten zeerste en het is spijtig dat dit gebeurd is en dat Stichting Radius dit heeft toegestaan. Schandalig.

Kijk, dat is nou nog s informatie. :duim: Helaas krijg je die verder nooit over het woeden der gehele wereld.

Lucky Strike
12-10-04, 18:25
ok jongens ik ben hier niet om een oorlog te ontketenen maar ik snap een paar dingen niet...

20 tot 30 marokkaanse jongeren vernielen een buurtcentrum omdat ze niet op die tijd van een computer gebruik mochten maken. Misschien voede ze zich aangevallen, omdat mensen hun uren steeds 'inpikten', en eerlijk gezegt snap ik die achterdocht wel een beetje, maar geloof me. Niet alles wordt gedaan puur om jullie tegen te werken.

Luister even goed...

1. Buurtcentrum word gemollesteerd
2. Het zijn 20 tot 30 marokkanen

waarom?

1. Ze vonden het onterecht dat hun uren werden weggegeven als cursus uren voor ouderen
2. Ze voelen zich in een hoekje gedrukt worden. Steeds dat gedoe met marokkanen, altijd gezeur. Het zijn altijd dezeflde, ze krijgen altijd de schuld en iedereen kijkt ze scheef aan...

fijn... dan was dit dus geen oplossing! wat gebeurt er nu? je ziet het al op FOK.nl.. nog meer haat jegens de marokkaanse gemeenschap. PC-Verslaafde marokkanen mogen eventjes niet op de PC en gelijk trappen ze alles maar in elkaar. Ik heb het hier nie teens over het feit dat de Nederlandse Belastingbetalers dit moeten betalen, ze hun eigen buurtcentrum hebben vernield en dat ze waarschijnlijk nooit meer in dat centrum mogen komen.

Waarom zoeken jullie problemen op en ipv het juist de goede kant op te werken gebruiken jullie geweld

Ik zeg hier "jullie" omdat ik na het lezen van de reacties alleen maar kon concluderen dat jullie het nogal eens waren met deze marokkaanse kinderen...

Denk toch eens na, wees toch eens tollerant! Voelen jullie je benadeeld omdat jullie GRATIS gebruik mogen maken van internet, computers (!!!) en zelfs een leuk centrum hebben... en dan het ONTERECHT vinden dat anderen er ook gebruik van maken? Op 'jullie' uren? niet alles waar iedereen gebruik van kan maken is gelijk van iedereen, het is van diegene die het in gebruik stellen voor anderen...

En dan nog de 1ste pagina reacties van mensen die vinden dat de "oudjes" maar vervelend zijn... doe toch nie zo stoer, later loop jij ook met een stok derbij en dan vind je het ook vervelend als er niemand voor je opstaat in de bus. Wees toch niet zo verdomd kortzichtig! Dat is puur racistme... van jullie kant dus... schaam je


MvG,
Hugo

Lucky Strike
12-10-04, 18:30
Geplaatst door Breez
Heel simpel. Die kids luisteren naar mij. Als ik(jongerenwerker/vrijwilliger) wat van ze vraag, gebeurt dat ook. Geen geschreeuw betekent stilte en als ik om rust vraag dan heb kan je een speld horen vallen. Vind 1 van hen het nodig om niet te luisteren dan zijn de 'consequenties' voor zijn rekening,simple and plain. Maar als de coördinator vindt dat hij zonodig zijn handen moet gebruiken, dan is het over, ik verlies op dat moment alle controle. En dan loopt het uit de hand. En trek ik mijn handen er vanaf. Er is namelijk een ander die het 'beter' kan.

Met het laatste bedoel ik wat ik in een voorgaande post ook gezegd heb. Stichting maakt beloftes die niet nagekomen worden. En ik kan me enigzins voorstellen dat de jongens dan geirriteerd en gefrustreerd raken. Om maar niet te beginnen over de stress van de vrijwilligers en jongerenwerkers die elke week met een nieuwe teleurstelling moeten komen voor de bezoekers.


kijk dit bedoel ik... EEN BUURTCENTRUM LOOPT NOU NIET EENMAAL HELEMAAL PERFECT ALS EEN GEOLIEDE MACHINE... jullie denken dat bij "nederlanders" alles perfect gaat en als er een marokkaan aan de pas komt dat er dan pas problemen zijn? is dat het? nee? ik hoop het niet... OVERAL gebeuren fouten... ook in andere landen, maar zie ik niet vaak dan vervolgens 20 to 30 jongeren in een buurtcentrum dingen vernielen. Ja, er was misschien weinig schade.. maar het zijn toch weer de marokkanen.. het is jullie reputatie...

nogmaals: ik probeer hier geen ruzie of wat dan ook te veroorzaken. Als ik beledigende dingen heb gezegd spijt het mij bij voorbaat en zal ik graag de text opnieuw formuleren.

Zwarte Schaap
12-10-04, 18:38
Geplaatst door Lucky Strike
ok jongens ik ben hier niet om een oorlog te ontketenen maar ik snap een paar dingen niet...

20 tot 30 marokkaanse jongeren vernielen een buurtcentrum omdat ze niet op die tijd van een computer gebruik mochten maken. Misschien voede ze zich aangevallen, omdat mensen hun uren steeds 'inpikten', en eerlijk gezegt snap ik die achterdocht wel een beetje, maar geloof me. Niet alles wordt gedaan puur om jullie tegen te werken.

Luister even goed...

1. Buurtcentrum word gemollesteerd
2. Het zijn 20 tot 30 marokkanen

waarom?

1. Ze vonden het onterecht dat hun uren werden weggegeven als cursus uren voor ouderen
2. Ze voelen zich in een hoekje gedrukt worden. Steeds dat gedoe met marokkanen, altijd gezeur. Het zijn altijd dezeflde, ze krijgen altijd de schuld en iedereen kijkt ze scheef aan...

fijn... dan was dit dus geen oplossing! wat gebeurt er nu? je ziet het al op FOK.nl.. nog meer haat jegens de marokkaanse gemeenschap. PC-Verslaafde marokkanen mogen eventjes niet op de PC en gelijk trappen ze alles maar in elkaar. Ik heb het hier nie teens over het feit dat de Nederlandse Belastingbetalers dit moeten betalen, ze hun eigen buurtcentrum hebben vernield en dat ze waarschijnlijk nooit meer in dat centrum mogen komen.

Waarom zoeken jullie problemen op en ipv het juist de goede kant op te werken gebruiken jullie geweld

Ik zeg hier "jullie" omdat ik na het lezen van de reacties alleen maar kon concluderen dat jullie het nogal eens waren met deze marokkaanse kinderen...

Denk toch eens na, wees toch eens tollerant! Voelen jullie je benadeeld omdat jullie GRATIS gebruik mogen maken van internet, computers (!!!) en zelfs een leuk centrum hebben... en dan het ONTERECHT vinden dat anderen er ook gebruik van maken? Op 'jullie' uren? niet alles waar iedereen gebruik van kan maken is gelijk van iedereen, het is van diegene die het in gebruik stellen voor anderen...

En dan nog de 1ste pagina reacties van mensen die vinden dat de "oudjes" maar vervelend zijn... doe toch nie zo stoer, later loop jij ook met een stok derbij en dan vind je het ook vervelend als er niemand voor je opstaat in de bus. Wees toch niet zo verdomd kortzichtig! Dat is puur racistme... van jullie kant dus... schaam je


MvG,
Hugo

Je hebt gelijk het ligt aan onze cultuur. Onze cultuur loopt achter bij jouw superieure aardappelvreterscultuur. Wij Marokkanen moeten onze achterlijke normen en waarden achter ons laten en een keer gaan assimileren en opgaan in de Nederlandse samenleving.

Het is bewezen dat de Islam alleen maar geweld voortbrengt, kijk maar in Belgie en Frankrijk, daar veroorzaken de Marokkaanen en moslims bijna alle problemen. Daarom geef ik je gelijk de Islam deugt niet.We moeten nu seculier denken en mischien dat we onze geweldscultuur achter ons laten. We moeten net als de Nederlanders met elkaar in overleg gaan en niet zoals wij Moslims en Marokkanen dat met geweld doen.

Dank je wel Hugo je hebt me aan het denken gezet.

Leve de Koningin !! Hoezee hoezee !!

Lucky Strike
12-10-04, 19:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je hebt gelijk het ligt aan onze cultuur. Onze cultuur loopt achter bij jouw superieure aardappelvreterscultuur. Wij Marokkanen moeten onze achterlijke normen en waarden achter ons laten en een keer gaan assimileren en opgaan in de Nederlandse samenleving.

Het is bewezen dat de Islam alleen maar geweld voortbrengt, kijk maar in Belgie en Frankrijk, daar veroorzaken de Marokkaanen en moslims bijna alle problemen. Daarom geef ik je gelijk de Islam deugt niet.We moeten nu seculier denken en mischien dat we onze geweldscultuur achter ons laten. We moeten net als de Nederlanders met elkaar in overleg gaan en niet zoals wij Moslims en Marokkanen dat met geweld doen.

Dank je wel Hugo je hebt me aan het denken gezet.

Leve de Koningin !! Hoezee hoezee !!

zucht kijk jullie krijgen deze beschuldigingen te vaak dus hebben jullie je woordje wel klaar.

Ik zeg NIETS over de islam.. NIETS over dat het aan jullie cultuur ligt.. zeg alleen maar dat het toch niet slim is om dat buurtcentrum te vernielen.



Wat jij niet wilt dat U geschiedt, doe dat dan ook een ander niet.

wat als het jou buurtcentrum was, door jou opgezet enz wat zou je dan ervan vinden? Nog leuker, het is jou buurtcentrum! deze rekening gaat door naar de belasting :S leuk he

freya
12-10-04, 19:42
Geplaatst door Lucky Strike
ok jongens ik ben hier niet om een oorlog te ontketenen maar ik snap een paar dingen niet...

20 tot 30 marokkaanse jongeren vernielen een buurtcentrum omdat ze niet op die tijd van een computer gebruik mochten maken. Misschien voede ze zich aangevallen, omdat mensen hun uren steeds 'inpikten', en eerlijk gezegt snap ik die achterdocht wel een beetje, maar geloof me. Niet alles wordt gedaan puur om jullie tegen te werken.

Luister even goed...

1. Buurtcentrum word gemollesteerd
2. Het zijn 20 tot 30 marokkanen

waarom?

1. Ze vonden het onterecht dat hun uren werden weggegeven als cursus uren voor ouderen
2. Ze voelen zich in een hoekje gedrukt worden. Steeds dat gedoe met marokkanen, altijd gezeur. Het zijn altijd dezeflde, ze krijgen altijd de schuld en iedereen kijkt ze scheef aan...

fijn... dan was dit dus geen oplossing! wat gebeurt er nu? je ziet het al op FOK.nl.. nog meer haat jegens de marokkaanse gemeenschap. PC-Verslaafde marokkanen mogen eventjes niet op de PC en gelijk trappen ze alles maar in elkaar. Ik heb het hier nie teens over het feit dat de Nederlandse Belastingbetalers dit moeten betalen, ze hun eigen buurtcentrum hebben vernield en dat ze waarschijnlijk nooit meer in dat centrum mogen komen.

Waarom zoeken jullie problemen op en ipv het juist de goede kant op te werken gebruiken jullie geweld

Ik zeg hier "jullie" omdat ik na het lezen van de reacties alleen maar kon concluderen dat jullie het nogal eens waren met deze marokkaanse kinderen...

Denk toch eens na, wees toch eens tollerant! Voelen jullie je benadeeld omdat jullie GRATIS gebruik mogen maken van internet, computers (!!!) en zelfs een leuk centrum hebben... en dan het ONTERECHT vinden dat anderen er ook gebruik van maken? Op 'jullie' uren? niet alles waar iedereen gebruik van kan maken is gelijk van iedereen, het is van diegene die het in gebruik stellen voor anderen...

En dan nog de 1ste pagina reacties van mensen die vinden dat de "oudjes" maar vervelend zijn... doe toch nie zo stoer, later loop jij ook met een stok derbij en dan vind je het ook vervelend als er niemand voor je opstaat in de bus. Wees toch niet zo verdomd kortzichtig! Dat is puur racistme... van jullie kant dus... schaam je


MvG,
Hugo

:melig: Hugo is echt nieuw hier :duizelig:

freya
12-10-04, 19:43
Geplaatst door Zwarte Schaap

Leve de Koningin !! Hoezee hoezee !!

:lol:

Lucky Strike
12-10-04, 19:45
ja ik ben nieuw en maar denk maar niet dat ik niet weet wat er gaande is. ik weet van onderdrukking, ik weet van de media aandacht op de negatieve dingen en de positive dingen worden verdraaid maar toch, een buurtcentrum vernield en het enige wat ik hier lees zijn positive reacties...

freya
12-10-04, 19:53
Geplaatst door Lucky Strike
ja ik ben nieuw en maar denk maar niet dat ik niet weet wat er gaande is. ik weet van onderdrukking, ik weet van de media aandacht op de negatieve dingen en de positive dingen worden verdraaid maar toch, een buurtcentrum vernield en het enige wat ik hier lees zijn positive reacties...

Lees eerst maar eens een tijdje mee hier, voordat je een oordeel over de reacties geeft.

Wie bedoel je in 's hemelsnaam met jullie in jullie reacties ? :haha:



Tipje: er wordt hier veelvuldig gebruik gemaakt van ironie en sarcasme.
En jij maakt jezelf volkomen belachelijk met je tirade :rolleyes:



(ik dacht kom laat ik die jongen even uit z'n lijden verlossen :engel: )

Lucky Strike
12-10-04, 19:56
grappig :) dan ik heb een andere voorstelling bij sarcasme :)

freya
12-10-04, 20:04
Geplaatst door Lucky Strike

En dan nog de 1ste pagina reacties van mensen die vinden dat de "oudjes" maar vervelend zijn... doe toch nie zo stoer, later loop jij ook met een stok derbij en dan vind je het ook vervelend als er niemand voor je opstaat in de bus. Wees toch niet zo verdomd kortzichtig! Dat is puur racistme... van jullie kant dus... schaam je


Op pagina 1 van deze topic schrijft 1 iemand van Marokkaanse afkomst.
En dat is dan ook nog eens geen echte jongere meer. :vreemd:

:zozo: En nu mag jij gaan raden wie dat is :hihi:

Al Sawt
12-10-04, 20:05
Geplaatst door Lucky Strike
ja ik ben nieuw en maar denk maar niet dat ik niet weet wat er gaande is. ik weet van onderdrukking, ik weet van de media aandacht op de negatieve dingen en de positive dingen worden verdraaid maar toch, een buurtcentrum vernield en het enige wat ik hier lees zijn positive reacties... Hoe het ook mag zijn, welkom op Maroc.nl.

We hebben altijd behoefte aan vers bloed!

freya
12-10-04, 20:07
Geplaatst door Al Sawt
Hoe het ook mag zijn, welkom op Maroc.nl.

We hebben altijd behoefte aan vers bloed!

:duivels: :ninja2: :moeilijk:

Zwarte Schaap
12-10-04, 20:23
Geplaatst door Lucky Strike
zucht kijk jullie krijgen deze beschuldigingen te vaak dus hebben jullie je woordje wel klaar.

Ik zeg NIETS over de islam.. NIETS over dat het aan jullie cultuur ligt.. zeg alleen maar dat het toch niet slim is om dat buurtcentrum te vernielen.

Wat jij niet wilt dat U geschiedt, doe dat dan ook een ander niet.


Jullie is Moslim en Marokkanenvolk.



wat als het jou buurtcentrum was, door jou opgezet enz wat zou je dan ervan vinden? Nog leuker, het is jou buurtcentrum! deze rekening gaat door naar de belasting :S leuk he


Geweld bij jeugd aangepakt

van een onzer verslaggevers

11 OKTOBER 2004 - KAMPEN - Voor de aanpak en het voorkomen van jeugdcriminaliteit trekt de provincie Overijssel de komende drie jaar 900.000 euro extra uit. Daarmee wil het College van Gedeputeerde Staten een impuls geven aan een betere aanpak van jeugdcriminaliteit.

Uit cijfers blijkt dat de toename van jeugdcriminaliteit ernstiger is dan men had vermoed. Met name geweld en seksuele delicten nemen toe. Ook is een toename te zien in alcohol- en drugsgebruik en groepscriminaliteit. Ook binnen het onderwijs neemt geweld hand over hand toe. ‘Wij willen vooral projecten van gemeenten, instellingen, politie en justitie ondersteunen om de criminaliteit onder jongeren te verminderen‘, aldus gedeputeerde Ranter.

Van de 300.000 euro die per jaar beschikbaar is, komt de helft ten goede aan projecten die criminaliteit voorkomen. De andere helft is bedoeld voor projecten die criminaliteit onder jongeren aanpakken. Een goed voorbeeld is het project ‘Een Veilige School‘, dat in een aantal gemeenten in uitvoering is. Ranter: ‘Een veilig schoolklimaat is een voorwaarde voor goed onderwijs. De ervaringen die al zijn opgedaan met het vergroten van de veiligheid op scholen en de opvang van risicoleerlingen moet je benutten. Wij steunen het invoeren van dit project in Overijssel.‘

Voor de aanpak van de jeugdcriminaliteit willen Gedeputeerde Staten meer werk maken van de zogenaamde Eigen-Recht conferenties en het project voor veelplegers voortzetten.

De Echt-Recht conferenties zijn een middel om de daders te confronteren met de gevolgen van hun gedrag. Dader en slachtoffer komen in een Echt-Recht conferentie samen. ‘Uit onderzoek blijkt dat de kans op herhaling hierdoor vermindert. Bovendien helpt de ontmoeting het slachtoffer bij de verwerking van het incident‘, aldus de gedeputeerde. Met de provinciale bijdrage kunnen zowel in het arrondissement Zwolle, waartoe Kampen behoort, als Almelo dertig conferenties gehouden worden.

In de regio Kampen worden veelplegers van 12 tot 18 jaar gedurende drie maanden begeleid en wordt een goede daginvulling geboden, zodat zij niet in herhaling vallen en dus geen overlast meer veroorzaken. Met een bijdrage wordt ook dit project in 2005 voortgezet.

Bron: De Kampener Dagblad 11/10/04

Zwarte Schaap
12-10-04, 20:29
Jeugdbende slaat toe met Smac-sleutel
GRONINGEN - De politie in Groningen heeft zestien jongeren aangehouden die ervan worden verdacht met zogenoemde Smac-sleuteltjes tientallen inbraken in Suzuki Alto's te hebben gepleegd. Het ijzeren staafje is bevestigd aan vleesblikjes van Smac om ze te openen.


De jongeren gebruikten het sleuteltje ook om garageboxen en schuurtjes binnen te komen, aldus de politie dinsdag. De sloten gingen open door er met het staafje in te wrikken.

In totaal heeft de politie met de aanhouding van de groep jongeren, die in leeftijd variëren van 14 tot 20 jaar, meer dan honderd misdrijven kunnen oplossen. Daarbij ging het naast de auto-inbraken vooral om inbraken in woningen en sportkantines. De groep ging in wisselende samenstelling op pad. De buit bestond uit onder meer camera's, sieraden en computers en was vooral bestemd voor eigen gebruik. De totale waarde wordt geschat op enkele tienduizenden euro's.

De zaak kwam eind juli aan het rollen, nadat een 16-jarige jongen uit Groningen en een jongen zonder vaste woon- of verblijfplaats bij een inbraak in Haren op heterdaad waren betrapt. De aanhoudingen van de overige veertien jongeren, afkomstig uit Groningen, Haren, Oldehove en Sauwerd, vonden in de daaropvolgende maanden plaats.

Negen verdachten zijn inmiddels voorgeleid aan de rechter-commissaris. Vier van hen zitten nog vast. De andere verdachten zijn inmiddels op vrije voeten gesteld.

Bron: Telegraaf 12/10/04

Zwarte Schaap
12-10-04, 20:41
Vier portiers van disco vast na mishandeling
van een onzer verslaggevers

12 OKTOBER 2004 - DINXPERLO - Vier uitsmijters van de Dinxperlose discotheek Achterhoek Arena zitten vast op verdenking van zware mishandeling van minimaal twee bezoekers. Gisterochtend zijn twee mannen aangehouden; vorige week waren al twee andere medewerkers opgepakt.

Een 22-jarige Dinxperloër heeft aangifte gedaan. Hij zit thuis met een gebroken pols en een gebroken neus. De Dinxperloër wilde na afloop van zijn bezoek aan de Achterhoek Arena buiten een sigaret opsteken.

‘Er vielen wat woorden en toen een kameraad van mij een vraag stelde, kreeg hij meteen een klap voor zijn hoofd. We hebben toen wel gezegd wat we er van vonden, maar vertrokken op de fiets. Nog geen twintig meter verder werd ik klem gereden door een auto. Twee uitsmijters kwamen aanrennen en sleepten me naar binnen. Ze duwden me in een kamertje en begonnen met een man of vijf tot zes op me in te slaan en te schoppen. Wel tien minuten lang.‘ ‘Ik mocht pas weg nadat ik gezegd had dat ik de Achterhoek Arena een leuke tent vond‘, vertelt het slachtoffer. Hij wil niet met naam in de krant uit angst voor represailles. Een ander slachtoffer moest na een incident met diverse verwondingen worden opgenomen in het ziekenhuis. Ook hij heeft aangifte gedaan. Bij de politie waren al eerder klachten binnengekomen over de Achterhoek Arena, maar de bewijzen waren tot nu toe te mager. Meer mededelingen wil de politie niet geven.

Een woordvoerster van de discotheek wil niet reageren op de beschuldigingen. ‘We hebben geen zin in een welles-nietesverhaal in de krant. We kunnen op dit moment beter niets zeggen.‘ Burgemeester H. van der Woude van Dinxperlo is verrast door de ernstige mishandelingen. ‘We hebben tot nu toe goede ervaringen met de Achterhoek Arena. Met de vorige eigenaren hadden we duidelijke afspraken. We hebben met de nieuwe eigenaren ook een goed gesprek gehad over de inzet van professionele beveiliging. Ik ben dan ook verbaasd over dit incident.‘


Bron: Gelders Dagblad 12/10/04

freya
12-10-04, 20:44
Ja Schaap het is wel weer duidelijk nu :duizelig:




Lang leve de koningin, hoezee hoezee! :haha:

Zwarte Schaap
12-10-04, 21:03
Geplaatst door freya
Ja Schaap het is wel weer duidelijk nu :duizelig:

Lang leve de koningin, hoezee hoezee! :haha:

Dat was alleen de oogst van de dagbladen van de Stentor. En dan heb ik de vrouwenmishandeling, oudersmishandeling, knokpartijen, Filmproject voor jongeren om zich beter te gedragen, overvallen, pedofiliezaken ..etc.. erbuiten gehouden. Laat staan als ik serieus de oogst van Nederland zou doornemen.


Leve de Koningin Hoezee Hoezee !!

Lucky Strike
12-10-04, 21:48
ZS ken jij een land zonder criminaliteit, ethische fouten etc? denk het niet. 3 voorbeelden geven hoeft niet, ik weet ook wel hoe de wereld zit, en kan ook wel 9999999 andere voorbeelden geven van andere gevallen...


waar het mij om ging is denk ik dat ik inderdaad het forum te serieus nam misschien...

desondanks wel gezellig hier :) i'll stick around for a while

(als jullie k*t marokkaantjes nu ff kappen met mij af te kraken) :duivels: :maf:

Breez
12-10-04, 21:55
Geplaatst door Lucky Strike
kijk dit bedoel ik... EEN BUURTCENTRUM LOOPT NOU NIET EENMAAL HELEMAAL PERFECT ALS EEN GEOLIEDE MACHINE... jullie denken dat bij "nederlanders" alles perfect gaat en als er een marokkaan aan de pas komt dat er dan pas problemen zijn? is dat het? nee? ik hoop het niet... OVERAL gebeuren fouten... ook in andere landen, maar zie ik niet vaak dan vervolgens 20 to 30 jongeren in een buurtcentrum dingen vernielen. Ja, er was misschien weinig schade.. maar het zijn toch weer de marokkanen.. het is jullie reputatie...

nogmaals: ik probeer hier geen ruzie of wat dan ook te veroorzaken. Als ik beledigende dingen heb gezegd spijt het mij bij voorbaat en zal ik graag de text opnieuw formuleren.


Voor de goede orde, als je mijn eerste post terugleest op deze topii zie je dat ik het heb over jongeren. Jongeren maken gebruik van het centrum. Dat de artikelen en jij spreken van Marokkaanse jongeren begrijp ik nog steeds niet.

Zwarte Schaap
12-10-04, 21:55
Geplaatst door Lucky Strike
ZS ken jij een land zonder criminaliteit, ethische fouten etc? denk het niet. 3 voorbeelden geven hoeft niet, ik weet ook wel hoe de wereld zit, en kan ook wel 9999999 andere voorbeelden geven van andere gevallen...


waar het mij om ging is denk ik dat ik inderdaad het forum te serieus nam misschien...

desondanks wel gezellig hier :) i'll stick around for a while

(als jullie k*t marokkaantjes nu ff kappen met mij af te kraken) :duivels: :maf:

Les van de dag: Crminaliteit en overlast komt overal voor en is het dus een beetje dom om Marokkanen in het algemeen aan te spreken op gevallen waarbij Marokkanen betrokken zijn. Ook valt het op dat men graag de nationalitiet van Marokkanen vermeld in de krant bij evntuele overlast.

Overigens veraadt jouw gebruik van ZS een beetje dat je hier wel bekend bent op dit forum, maar vooralsnog geef ik je het voordeel van de twijfel, dus welkom.

Breez
12-10-04, 22:02
ok jongens ik ben hier niet om een oorlog te ontketenen maar ik snap een paar dingen niet...

Brand los.


[...]

Uitgewoed.

Als je een beetje tellen kan, dan zou je dus eventueel tot het volgende kunnen zijn gekomen. Het centrum is de stichting een doorn in het oog. De jongeren zijn de enige reden dat het centrum nog open is, en zijn tegelijkertijd de personen die het gebouw grotendeels opgeknapt hebben. Meer dan 40gasten bewapend met kwasten en hamers die een flinke tijd gehamerd en geklust hebben om het gebouw een tweede leven te gunnen. Veel van de gebruikte goederen die zich in het gebouw bevonden zijn door de jongeren zelf betaald. Dvd-speler. Ping-pong-tafel(kutwoord!). En vele andere zaken die gebruikt worden. Daarnaast was `t leeuwendeel van de molesteerders jongens die iets hadden tegen de persoon die hen nu opnieuw weg wilde hebben. En weer iets wilde sluiten. Daarna volgende (derde keer) een handgemeen. De zaken zijn uit de hand gelopen en de volgende dag kon ik dus heel wat anders in de lokale krant lezen. Triest, haast triester dan het voorgevallene.

barneveld
12-10-04, 22:38
Geplaatst door Lucky Strike
ZS ken jij een land zonder criminaliteit, ethische fouten etc? denk het niet. 3 voorbeelden geven hoeft niet, ik weet ook wel hoe de wereld zit, en kan ook wel 9999999 andere voorbeelden geven van andere gevallen...


waar het mij om ging is denk ik dat ik inderdaad het forum te serieus nam misschien...

desondanks wel gezellig hier :) i'll stick around for a while

(als jullie k*t marokkaantjes nu ff kappen met mij af te kraken) :duivels: :maf:
jamer dat ik er niet was anders had ik ook meegeholpen om om het gebouw profisioneel te slopen

freya
13-10-04, 09:52
De nick geeft al aan welke kwaliteit bijdragen deze nieuwe(?) prikker produceert.

:moe:

Siah
13-10-04, 16:39
Geplaatst door barneveld
jamer dat ik er niet was anders had ik ook meegeholpen om om het gebouw pro
fisioneel te slopen

in dit geval, zou amateuristisch, veel meer effect en impact hebben dan de betaalde profesionalistisch; denk ik. :cool:
met fenomenale passie, ongeordend, lekker wild, voortwoekerend en met een steeds van gedaante veranderende voortvloeiende eigene ritme.
om niet op z'n postmoderns het gaan zeggen, "geen stijl".

:zegniets:

was effe fantaseren :hardlach: