PDA

Bekijk Volledige Versie : Westerse popmuziek is des duivels.



Zwarte Schaap
12-10-04, 15:13
Honderden jongeren aanwezig tijdens presentatie in Irene

Joe Schimmel: 'Popmuziek is duivels'

Een bomvol Irene, met daarbuiten net zoveel jeugd als binnen. Joe Schimmel, de bekende Amerikaan die strijdt tegen popmuziek en de kwade invloeden daarvan, bracht vorige week een bezoek aan Urk en trok de nodige belangstellenden. Schimmel is momenteel op tournee in Nederland met zijn videopresentatie 'They sold their souls for rock and roll'.

http://www.opurk.nl/gifs/1110schimmel1.jpg

Schimmel werkt voor deze tournee samen met Stichting Naar House en Stichting Schreeuw om Leven. Op woensdagavond werd er in De Koningshof een bijeenkomst georganiseerd voor jeugdwerkers. Zij waren uitgenodigd om meer te horen over de gevaren van popmuziek. Een dag later, werd er in een bomvol Zalencentrum Irene een presentatie gegeven.

Luut Schraal, bekend onder zijn artiestennaam Rudy Ray en als voormalig diskjockey van De Dichte Deur/Havana Club en huidig medewerker van Waypoint, verzorgde een korte inleiding, waarin hij vertelde over het keerpunt in zijn leven. "Ik werkte altijd met veel plezier als diskjockey in de Dichte, tot het moment dat ik me niet meer zo lekker voelde bij die functie. Later bleek dat rond de tijd dat ik dat gevoel kreeg, een groep christenen in een kring rondom de Dichte had gestaan. Ze hadden gebeden om de Dichte te bevrijden van de machten van het kwaad. Vanaf die tijd ben ik me meer met het geloof bezig gaan houden en nu kan ik zeggen dat een leven met Jezus veel gaver is dan een leven zonder hem."

Schraal wilde wel benadrukken dat muziek emotie bij mensen loshaalt en dat dat niet per definitie verkeerd hoeft te zijn. Hij wilde dan ook niet zo ver gaan om popmuziek 'duivels' te noemen, maar riep op tot voorzichtigheid. "Mijn advies: selecteer eerst voordat je aankoopt. Kijk en luister goed naar de songteksten. De laatste jaren voeren seks en agressie veel meer de boventoon in de muziek, wees daar voor gewaarschuwd."

'Doe wat je zelf wilt'
Na de inleiding van de voormalig diskjockey nam Schimmel het woord, waarna hij anderhalf uur lang zijn boodschap over het kwaad van popmuziek verkondigde. Hij ondersteunde zijn gepassioneerde betoog met filmbeelden die af en toe wat wazig en shockerend overkwamen. Volgens de ex-rockmuzikant, die naar eigen zeggen vroeger ook teksten voor 'de satan' schreef, is popmuziek een instrument van de duivel. Satan zou de muziek gebruiken als aanbiddingsmiddel en als middel om jongeren te onderwijzen. Schimmel wees daarbij met name op de invloed van Aleister Crowley, een overleden heroïneverslaafde occulte leider, die volgens de Amerikaan veel volgelingen onder popmuzikanten heeft. "Het motto van Crowley is altijd geweest: 'Doe wat je zelf wilt' en dat wordt ook door popmuzikanten verkondigd. Daarnaast geven veel rocksterren zelf toe dat ze door de duivel zijn gebruikt."

Jammer genoeg duurde de presentatie van Schimmel zo lang, dat op de helft hiervan de eerste jongeren het Irene al verlieten. Het forum, bemand door Joe Schimmel, Johan Vreugdenhil, Gert van Vugt (Naar House), Luut Schraal en dominee Bos (emeritus predikant Christelijke Gereformeerde Kerk), moest het na de presentatie van Schimmel daarom met een half gevulde zaal doen. Niettemin probeerde discussieleider Riekelt Pasterkamp (journalist bij het RD) de aanwezigen te prikkelen en kwamen er toch wel wat vragen los. Zo vroeg een meisje zich af of er ook goede popmuziek bestond, wat een aardige discussie tussen de forumleden opleverde. Volgens Johan Vreugdenhil bestond zoiets niet, terwijl Luut Schraal daar nog niet helemaal zeker over was.

De organisatie was zeer tevreden over de opkomst van de avond en belegt deze week daarom nog een bijeenkomst waarbij de film van Schimmel in z'n totaliteit wordt vertoond. Deze presentatie vindt plaats aanstaande donderdagavond om 19.30 uur in de aula van de Pieter Zandt.

fatiha elg...
12-10-04, 15:21
Wie is de eerste die zong?

Julien
12-10-04, 15:32
ZS zijn dit nou jouw vrienden?

liesel
12-10-04, 15:39
gare christenfundis.

fatiha elg...
12-10-04, 16:14
Geplaatst door fatiha elg...
Wie is de eerste die zong?


De duivel.

Zwarte Schaap
12-10-04, 16:19
Geplaatst door Julien
ZS zijn dit nou jouw vrienden?

Het zijn mijn landgenoten.

mark61
12-10-04, 16:27
Wat moet de EO dan nog met die reli-pop, reli-heavy metal en reli-hiphop en reli-weetikveel?

Urk, dat is toch waar ze die Turkse snackbarhouder hebben 'verdreven'? Zeker een daad van de heere. Of kwam dat door de popmuziekduivel?

Al Sawt
12-10-04, 17:05
Geplaatst door mark61
Wat moet de EO dan nog met die reli-pop, reli-heavy metal en reli-hiphop en reli-weetikveel?

Urk, dat is toch waar ze die Turkse snackbarhouder hebben 'verdreven'? Zeker een daad van de heere. Of kwam dat door de popmuziekduivel? En waar ze ook aan ethische schoonmaak doen.

freya
12-10-04, 17:21
Geplaatst door Zwarte Schaap

Schimmel wees daarbij met name op de invloed van Aleister Crowley, een overleden heroïneverslaafde occulte leider, die volgens de Amerikaan veel volgelingen onder popmuzikanten heeft. "Het motto van Crowley is altijd geweest: 'Doe wat je zelf wilt' en dat wordt ook door popmuzikanten verkondigd.

En dan weer voor het gemak maar half citeren.

Het motto van Crowley is: Do what thou willst, AND HARM NO OTHER

Om die regel in je leven toe te passen heb je heel wat meer zelfonderzoek, ethiek en integriteit nodig, dan als je je waarheden uit kant en klare boekjes haalt. :moe:

Satanisten zijn dan ook vaak bijzonder prettige mensen :)

Wortel
12-10-04, 18:08
Was het niet Jerry Lee Lewis die zei: "If i am going to hell for my Rock & Roll it 'll be while i'm playing the piano!"
:wohaa:

~Panthera~
12-10-04, 18:49
Weer zo'n achterlijk groepje.
Volgens mij komt het door de herfst: alle eikels vallen weer uit de boom. :moe:

Lucky Strike
12-10-04, 18:58
Geplaatst door mark61
Wat moet de EO dan nog met die reli-pop, reli-heavy metal en reli-hiphop en reli-weetikveel?

Urk, dat is toch waar ze die Turkse snackbarhouder hebben 'verdreven'? Zeker een daad van de heere. Of kwam dat door de popmuziekduivel?

Dat klinkt als Urk..

Welkom in Urk, de ergste christengemeente van nederland. Het enige stadje dat niet hoeft te vrezen voor aanslagen van Bin Laden, omdat Urk zelfs in zijn visie te radicaal is :)

had s een meisje op vakantie.. kwam uit Urk... moest eerst met der trouwen voordat ik zelfs maar haar een kus kon geven :confused: :confused:



Voor de mensen die het willen weten:

kijk, ik ben "ongelovig", heb respect voor mensen die geloven maar als het radicaal wordt haak ik snel af. Vind trouwens tegenwoordig dat bij "wereldproblemen" (homohuwelijk, stamcelonderzoek, recht van vrouwen, etc etc) teveel wordt gekeken naar de bijbel, koran... Denk zelf erover na! leef je leven met kennis...

geluk komt met blijdschap, blijdschap met liefde, liefde met vertrouwen, vertrouwen met kennis... kennis is de key volgens mij, dus lijk thet mij niet slim om te leven volgens andermans kennis. Zien is geloven voo rmij :)

sorry dat ik zo afdwaalde :)

Dutchguy
12-10-04, 19:14
Sorry maar dit werkt toch behoorlijk op de lachspieren. Kan dit toch niet helemaal serieus nemen. Zijn in Urk toch behoorlijk de weg kwijt.

~Panthera~
12-10-04, 19:20
Geplaatst door Dutchguy
Sorry maar dit werkt toch behoorlijk op de lachspieren. Kan dit toch niet helemaal serieus nemen. Zijn in Urk toch behoorlijk de weg kwijt.
--------------------------

Komt waarschijnlijk hier door:


Jongeren massaal aan de coke in Urk

De politie in Urk is geschrokken van het grote aantal inwoners dat zich bezighoudt met drugshandel. De afgelopen weken zijn 21 jongeren opgepakt, hoofdzakelijk uit de gemeente aan het IJsselmeer. Zij zouden kilo's cocaïne hebben verhandeld.

De meeste jongeren zijn rond de 20 jaar oud. Een van hen heeft een horecazaak. Een van de verdachten zat gisteren nog vast. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten. De herkomst van de cocaïne is nog onduidelijk.

Volgens burgemeester D. Schutte van Urk waren al jaren geruchten over de drugshandel, maar is met ingrijpen gewacht op het juiste moment. R. van Dijk, voorzitter van de plaatselijke horecavereniging, is niet verbaasd over het grootschalige cocaïnegebruik onder de Urker jongeren. Volgens hem wordt overal gesnoven, ook in kroegen. Van Dijk zegt al jaren te hebben gewaarschuwd voor het groeiende drugsgebruik, maar zegt geen gehoor te hebben gevonden. ,,Drugs is hier een moeilijk woord.''

Oorzaak is volgens de kroegbaas dat jongeren in het dorp veel werken, veel geld verdienen en zo gemakkelijk aan harddrugs kunnen komen. Hij schat dat enkele honderden jongeren cocaïne snuiven. Urk telt bijna 17.000 inwoners.

Urk is niet het eerste vissersdorp waar problemen zijn met jongeren en drugs. Een artikel over cocaïnegebruik in de vissersbranche in Spakenburg leidde in februari tot een rechtszaak. Een regionale krant had geschreven dat werkgevers lijntjes cocaïne verstrekten aan jongeren vanaf 14 jaar. De rechter oordeelde dat de krant niet hoefde te rectificeren omdat misverstanden over het verhaal in een hoofdartikel al waren rechtgezet.
bron: NRC
--------------------

Dan lees je waarschijnlijk alle songteksten op zijn kop. :D

Joesoef
12-10-04, 19:37
Voor het zingen de kerk uit :wohaa:

Dutchguy
12-10-04, 19:38
Geplaatst door Joesoef
Voor het zingen de kerk uit :wohaa:

Letterlijk EN figuurlijk ja. :D

~Panthera~
12-10-04, 19:38
Geplaatst door Joesoef
Voor het zingen de kerk uit :wohaa:
-------------------------


:lol:

Hadden ze dat nou allemaal maar gedaan op Urk. :moe:

:D

Joesoef
12-10-04, 19:40
Denk eerder dat het er zo druk was omdat er in Urk gewoon geen ene hol te doen is (op paling roken na dan, al roken ze daar volgens mij veel meer dan alleen paling).

Lucky Strike
12-10-04, 19:42
Geplaatst door Joesoef
Denk eerder dat het er zo druk was omdat er in Urk gewoon geen ene hol te doen is (op paling roken na dan, al roken ze daar volgens mij veel meer dan alleen paling).

hahaha

mja tis frustrerend dat een gemeente waar GOD bovenaan alles staat de meeste jongeren aan de coke zitten :)

~Panthera~
12-10-04, 19:42
Geplaatst door Joesoef
Denk eerder dat het er zo druk was omdat er in Urk gewoon geen ene hol te doen is (op paling roken na dan, al roken ze daar volgens mij veel meer dan alleen paling).
------------------------------



:blowen:

Hamza-T
12-10-04, 20:38
Joesoef, yo Ittus inter-rap t'r is!

sjo
12-10-04, 22:58
Geplaatst door Lucky Strike
hahaha

mja tis frustrerend dat een gemeente waar GOD bovenaan alles staat de meeste jongeren aan de coke zitten :)

Eindelijk een dorp gevonden in dit land met de achterlijkheidsgraad die jullie bekend voorkomt jongens ?

gr.
sjo

Wortel
13-10-04, 06:24
Uiteindelijk is en blijft dit hele topic wat mij betreft een non-topic. Eenieder hier kent mijn positie zo onderhand wel een beetje, en ik speel en zing zelf in een rockband. Ik vind het, kortom, weer een vorm van christen(?)dommelijke spruitjesluchterige bigotterie om westerse popmuziek als duivels te verklaren. Er is een groot verschil tussen riffs spelen en coke snuiven. Dat laatste gaat trouwens erg ten koste van de creativiteit om nummers te schrijven, laat staan maat te houden.