PDA

Bekijk Volledige Versie : "islam"-site doet da'wa d.m.v. chantage en bedreigingen.



Rabi'ah.
12-10-04, 15:31
amazigh_moslima
Newbie



Lid geworden: 20 april 2004
Geslacht: vrouw
Locatie: Nederland
Berichten: 17

Status is Offline Geplaatst op: 17 mei 2004 om 20:59 | IP Genoteerd

--------------------------------------------------------------------------------

de bestraffing als je niet bid of op tijd bid *Belangerijk* (Bericht #)

Met de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle

De Bestraffing als je niet bidt

Allah zal de genen die niet bidden of niet op tijd bidden, op 15 manieren straffen.

6 daarvan zijn straffen op deze wereld, 3 bij het doodgaan (sterfbed), 3 in het graf, en 3 wanneer je uit het graf komt (Dag Des Oordeels).

De 6 straffen, waarmee je gestraft word op de wereld:

1- Allah haalt "Barakah" weg van je leven. Hij maakt je leven korter.

2- Allah haalt de vrede van je gezicht weg. (daar bedoel ik mee, je kan aan iemands gezicht

zien of hij een mo’mien, een goede moslim, is of niet) .

3- Je krijgt voor geen enkele daad die je doet, hoe goed die daad ook is, geen "Agr".

4- Allah luistert niet naar je Doua's.

5- Allah laat de mensen een afstandje van hem houden. ( Vooral de "Saali7een"..)

6- Als andere moslims dou’a voor je doen, luistert Allah er ook niet naar.

De 3 straffen tijdens het doodgaan.

1- Als je dood gaat, dan is ben je alleen; niemand staat naast jou.

2- Je gaat dood terwijl je vreselijke honger heeft.

3- Je gaat dood terwijl je nog vreselijker dorst hebt. Ookal geven ze jou al het water op

de wereld.

De 3 straffen in het graf:

1- Allah laat jouw graf alsmaar smaller en smaller worden, totdat al je botten en gewrichten

uit de kom vliegen, en dus niet meer op de juiste plek liggen. (De dode voelt alles in zijn

graf).

2- Zijn graf zal vol met vuur uit "Djihanam"zitten.

3- Allah zal een slang op hem afsturen die: "El shogaa3 el Aqra3 " heet. Deze zal je slaan

omdat je niet gebeden hebt. Als je salaat El Fajr niet hebt gebeden, slaat hij jou tot salaat el

Dohr. Als je deze ook niet hebt gebeden, gaat hij door tot salaat el Magreb etc.. Bij elke

klap die je krijgt, zak je 70 armen lang, diep de grond in.

De 3 straffen op De dag Des Oordeels:

1- Allah stuurt iemand (duivel) op je af, die jou de weg naar Djihanam steeds mooier

laat lijken. En dat hij je er vervolgens makkelijk mee naartoe neemt.

2- Allah zal met woede naar jou kijken.( met "3ain el ghadab"). Dan zal jou gezichts huid en

vlees er afvallen.

3- Hij krijgt zeer zware straffen.

Ik heb dit vertaald uit het Arabisch, om het op de site te kunnen zetten. Dus Insha’Allah is het een beetje duidelijk voor jullie……….

Ik had ergens een waargebeurd verhaal gelezen over een moslima die doden wast.

Het verhaal ging als volgt:

Op een dag werd deze vrouw opgebeld door een man, die haar vroeg om zijn overleden dochter te komen wassen. Die vrouw las zoals gewoonlijk koran voordat ze weg ging. Toen ze was aangekomen bij het huis, zei de vader van het overleden meisje dat ze snel naar binnen moest. Hij duwde haar een lege kamer in, en deed daarna meteen de deur van de kamer op slot.................... De vrouw schrok natuurlijk, en klopte hard op de deur zodat hij die weer open maakte. Maar niemand deed open….. Ze vroeg vanachter de deur waarom ze dat deden, ze kon zo toch ook het meisje niet wassen? ! ? De vader antwoordde dat hij spullen voor haar zou halen, als ze maar niet weg ging als de vorige Hij zei dat toen ze zijn dochter zagen, niet verder wilden. Hij kwam de kamer binnen met water en de rest van de spullen, zette ze op de grond en deed vervolgens de deur weer op slot. De vrouw keek de kamer rond, en zag het dode lichaam op de grond, met daar overheen een wit laken. …Ze liep er naartoe en haalde het laken weg, en keek naar het gezicht, dat nauwelijks te herkennen was; het was zo zwart als kool, en het zag er heel verbrand uit. Ze schrok natuurlijk, maar begon hardop koran te lezen. En uiteindelijk begon ze het meisje te wassen. Toen ze het lichaam waste, begon de huid op te lossen, alsof het los zat. Maar ze ging gewoon door…. Tot er niks meer van de huid over was.

De volgende dag ging de vrouw naar een geleerde toe, en vertelde hem over wat er was gebeurd. Hij vertelde haar dat het gezicht van het meisje zo zwart en verbrand was omdat ze niet bad. En dat haar huid oploste, dat kwam doordat ze geen hijab droeg……….
de bestraffing als je niet bid of op tijd bidde

bron: www.islaam.nl

-----------------------------------------------------------------------------------

En let vooral op de tegenstelling tussen de beginformule en de rest van de tekst.

Kweet nu alleen ff niet of ik dit denk: :haha:

Of dit: :moe:

Karin.N
12-10-04, 19:03
Wat als je je nu laat cremeren, dan gelden de straffen in het graf niet :hihi:

Joesoef
12-10-04, 19:09
:moe:

Zwarte Schaap
12-10-04, 19:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Kweet nu alleen ff niet of ik dit denk: :haha:

Of dit: :moe:

Dat heb ik vaak ook met jouw berichten.

Joesoef
12-10-04, 19:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat heb ik vaak ook met jouw berichten.


Och jee, wat scherp ! :giechel:

Dutchguy
12-10-04, 19:16
Geplaatst door Rabi'ah.
amazigh_moslima
Newbie



Lid geworden: 20 april 2004
Geslacht: vrouw
Locatie: Nederland
Berichten: 17

Status is Offline Geplaatst op: 17 mei 2004 om 20:59 | IP Genoteerd

--------------------------------------------------------------------------------

de bestraffing als je niet bid of op tijd bid *Belangerijk* (Bericht #)

Met de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle

De Bestraffing als je niet bidt

Allah zal de genen die niet bidden of niet op tijd bidden, op 15 manieren straffen.

6 daarvan zijn straffen op deze wereld, 3 bij het doodgaan (sterfbed), 3 in het graf, en 3 wanneer je uit het graf komt (Dag Des Oordeels).

De 6 straffen, waarmee je gestraft word op de wereld:

1- Allah haalt "Barakah" weg van je leven. Hij maakt je leven korter.

2- Allah haalt de vrede van je gezicht weg. (daar bedoel ik mee, je kan aan iemands gezicht

zien of hij een mo’mien, een goede moslim, is of niet) .

3- Je krijgt voor geen enkele daad die je doet, hoe goed die daad ook is, geen "Agr".

4- Allah luistert niet naar je Doua's.

5- Allah laat de mensen een afstandje van hem houden. ( Vooral de "Saali7een"..)

6- Als andere moslims dou’a voor je doen, luistert Allah er ook niet naar.

De 3 straffen tijdens het doodgaan.

1- Als je dood gaat, dan is ben je alleen; niemand staat naast jou.

2- Je gaat dood terwijl je vreselijke honger heeft.

3- Je gaat dood terwijl je nog vreselijker dorst hebt. Ookal geven ze jou al het water op

de wereld.

De 3 straffen in het graf:

1- Allah laat jouw graf alsmaar smaller en smaller worden, totdat al je botten en gewrichten

uit de kom vliegen, en dus niet meer op de juiste plek liggen. (De dode voelt alles in zijn

graf).

2- Zijn graf zal vol met vuur uit "Djihanam"zitten.

3- Allah zal een slang op hem afsturen die: "El shogaa3 el Aqra3 " heet. Deze zal je slaan

omdat je niet gebeden hebt. Als je salaat El Fajr niet hebt gebeden, slaat hij jou tot salaat el

Dohr. Als je deze ook niet hebt gebeden, gaat hij door tot salaat el Magreb etc.. Bij elke

klap die je krijgt, zak je 70 armen lang, diep de grond in.

De 3 straffen op De dag Des Oordeels:

1- Allah stuurt iemand (duivel) op je af, die jou de weg naar Djihanam steeds mooier

laat lijken. En dat hij je er vervolgens makkelijk mee naartoe neemt.

2- Allah zal met woede naar jou kijken.( met "3ain el ghadab"). Dan zal jou gezichts huid en

vlees er afvallen.

3- Hij krijgt zeer zware straffen.

Ik heb dit vertaald uit het Arabisch, om het op de site te kunnen zetten. Dus Insha’Allah is het een beetje duidelijk voor jullie……….

Ik had ergens een waargebeurd verhaal gelezen over een moslima die doden wast.

Het verhaal ging als volgt:

Op een dag werd deze vrouw opgebeld door een man, die haar vroeg om zijn overleden dochter te komen wassen. Die vrouw las zoals gewoonlijk koran voordat ze weg ging. Toen ze was aangekomen bij het huis, zei de vader van het overleden meisje dat ze snel naar binnen moest. Hij duwde haar een lege kamer in, en deed daarna meteen de deur van de kamer op slot.................... De vrouw schrok natuurlijk, en klopte hard op de deur zodat hij die weer open maakte. Maar niemand deed open….. Ze vroeg vanachter de deur waarom ze dat deden, ze kon zo toch ook het meisje niet wassen? ! ? De vader antwoordde dat hij spullen voor haar zou halen, als ze maar niet weg ging als de vorige Hij zei dat toen ze zijn dochter zagen, niet verder wilden. Hij kwam de kamer binnen met water en de rest van de spullen, zette ze op de grond en deed vervolgens de deur weer op slot. De vrouw keek de kamer rond, en zag het dode lichaam op de grond, met daar overheen een wit laken. …Ze liep er naartoe en haalde het laken weg, en keek naar het gezicht, dat nauwelijks te herkennen was; het was zo zwart als kool, en het zag er heel verbrand uit. Ze schrok natuurlijk, maar begon hardop koran te lezen. En uiteindelijk begon ze het meisje te wassen. Toen ze het lichaam waste, begon de huid op te lossen, alsof het los zat. Maar ze ging gewoon door…. Tot er niks meer van de huid over was.

De volgende dag ging de vrouw naar een geleerde toe, en vertelde hem over wat er was gebeurd. Hij vertelde haar dat het gezicht van het meisje zo zwart en verbrand was omdat ze niet bad. En dat haar huid oploste, dat kwam doordat ze geen hijab droeg……….
de bestraffing als je niet bid of op tijd bidde

bron: www.islaam.nl

-----------------------------------------------------------------------------------

En let vooral op de tegenstelling tussen de beginformule en de rest van de tekst.

Kweet nu alleen ff niet of ik dit denk: :haha:

Of dit: :moe:

Zijn er sowieso nog mensen die dit letterlijk nemen dan? :confused:

~Panthera~
12-10-04, 19:16
Geplaatst door Rabi'ah.

Kweet nu alleen ff niet of ik dit denk: :haha:

Of dit: :moe:
-------------------------------

Ik denk nu effe dit: :moe:

En dit: :maf2:

AdamX
12-10-04, 20:34
het klinkt misschien raar, maar is wel waar en wie het niet gelooft zal het wel erachter komen, maar dan is het helaas wel laat :schok:
en dan zal je wensen om terug te keren naar de aarde om je leven te verbeteren! maar nee je hebt je kans al verpest op aarde.

Moge Allah ons beschermen tegen het vuur, amien.

freya
12-10-04, 20:41
Geplaatst door AdamX
het klinkt misschien raar, maar is wel waar

Vandaar al die jong gestorven moslima's met zwartgeblakerde gezichten waar de huid van af valt!

De kranten staan er vol mee, het is echt een groot probleem in de uitvaartcentra, dat alleen maar kan worden opgelost door een groot hoofddoeken offensief. :fplet:

En dat is dan de belangrijkste reden om toch maar te gaan bidden :rolleyes:

Wat is dat voor geloof?

Hamza-T
12-10-04, 20:42
Zei de vriendin van Ali Reza die mij met de dood bedreigde en hoopte dat de minha (mutazilla inquisitie) nogmaals op de soennieten werd toegepast.

freya
12-10-04, 20:46
Geplaatst door Hamza-T
Zei de vriendin van Ali Reza die mij met de dood bedreigde en hoopte dat de minha (mutazilla inquisitie) nogmaals op de soennieten werd toegepast.

Wie heeft jou met de dood bedreigd?

AdamX
12-10-04, 20:54
Geplaatst door freya
Vandaar al die jong gestorven moslima's met zwartgeblakerde gezichten waar de huid van af valt!

daar weet ik nisk van en heb ze ook niet gezien, en niet ieder moslim verdient het paradijs en sommige moslims gaan zelfs naar de hel en pas later mogen ze het paradijs in, tenzij God hun vergeeft, wa Allaho a3lam.

De kranten staan er vol mee, het is echt een groot probleem in de uitvaartcentra, dat alleen maar kan worden opgelost door een groot hoofddoeken offensief. :fplet:

En dat is dan de belangrijkste reden om toch maar te gaan bidden :rolleyes:

Wat is dat voor geloof?

de mensen zijn geschapen om als doel God te aanbieden en het beste hier op aarde van te maken zondere het leven hierna te vergeten!

nisk is GRATISH in dit leven, voor wat hoort wat en ja een moslism hoort te bidden

maar maak jij maar geen zorgen, jij bent toch geen moslima :ego:

freya
12-10-04, 20:58
Geplaatst door AdamX

maar maak jij maar geen zorgen, jij bent toch geen moslima :ego:

Ik maak me soms wel zorgen over medemensen die hun leven lang in angst zitten voor de hel.

Hamza-T
12-10-04, 20:59
De beste maat (sekteleider) van Rabiah mevrouw Freya, en niet dat ik aangifte heb gedaan of om aandacht vraag.
Ik vind dat Rabiah nogal in haar eigen poppenkast verwikkeld is.

AdamX
12-10-04, 21:03
Geplaatst door freya
Ik maak me soms wel zorgen over medemensen die hun leven lang in angst zitten voor de hel.

is niet nodig hoor, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf.
Alleen je ziet het verkeerd, want de gelovigen verlangen naar het paradijs en doen hun best om de hel te vermijden das heel wat anders dan leven met angst!!!

ik denk dat iemand die niet bidt, maar wel gelooft dat God bestaat en dat ook hel en pardijs bestaat eerder zich zorgen maakt en in angst leeft.

:handbang: :fpuh:

Joesoef
12-10-04, 21:24
Ik heb altijd wat problemen met mensen die geloven omdat ze bang zijn voor hel en verdoemenis. Je gelooft uit liefde voor God, niet uit angst.

AdamX
12-10-04, 21:34
Geplaatst door Joesoef
Ik heb altijd wat problemen met mensen die geloven omdat ze bang zijn voor hel en verdoemenis. Je gelooft uit liefde voor God, niet uit angst.

helemaal mee eens, maar door te bidden kom je wel in contact met God!! dus als ej van God houdt dan hoor je te bidden!!

AdamX
12-10-04, 21:59
bedankt voor de uitleg, als ik het goed heb begrijpen moeten we aan alle drie punten houden! dat lijkt me wle logisch

AdamX
12-10-04, 22:08
Geplaatst door deleted user
Ne3em dat klopt. Het is een samenhang. Om maar een simpel voorbeeldje te geven; je vreest de bestraffing en dat je zult dwalen, je houd van Allaah om hetgeen Hij je geschonken heeft en nog zal schenken, en je hoopt dat Hij jouw zal leiden en blijven leiden...

prefect uitgelegd :goedzo: ;)

Joesoef
12-10-04, 22:10
Geplaatst door AdamX
helemaal mee eens, maar door te bidden kom je wel in contact met God!! dus als ej van God houdt dan hoor je te bidden!!

Het klinkt op die manier alleen een beetje als bidden met een pistool tegen je hoofd.

AdamX
12-10-04, 23:05
Geplaatst door Joesoef
Het klinkt op die manier alleen een beetje als bidden met een pistool tegen je hoofd.

doe maar lekker stoer zolang je nog leeft :D

biertje????????

Joesoef
12-10-04, 23:07
Geplaatst door AdamX
doe maar lekker stoer zolang je nog leeft :D

biertje????????


Waar slaat dat nu weer op. Svp niets op mij projecteren.

AdamX
12-10-04, 23:15
niet bang zijn, allesh komt goeT

freya
13-10-04, 09:41
Geplaatst door AdamX

ik denk dat iemand die niet bidt, maar wel gelooft dat God bestaat en dat ook hel en pardijs bestaat eerder zich zorgen maakt en in angst leeft.


En dus wordt je door angst gedreven om toch maar te gaan bidden. Een angst die je wordt aangepraat door mensen die zelf ook geen andere reden kunnen bedenken om te bidden. Anders zouden ze die wel geven bij hun pogingen anderen aan het bidden te krijgen.

Denk jij echt dat Allah de mens heeft geschapen met een vrije wil, om ze vervolgens sadistisch te kunnen afstraffen als ze zich niet aan regeltjes houden die door mensen in de ahadith zijn verzameld.

Als dat jouw beeld van God is, dan maak ik me ook zorgen om jou.

Karin.N
13-10-04, 10:20
Geplaatst door freya
En dus wordt je door angst gedreven om toch maar te gaan bidden. Een angst die je wordt aangepraat door mensen die zelf ook geen andere reden kunnen bedenken om te bidden. Anders zouden ze die wel geven bij hun pogingen anderen aan het bidden te krijgen.

Denk jij echt dat Allah de mens heeft geschapen met een vrije wil, om ze vervolgens sadistisch te kunnen afstraffen als ze zich niet aan regeltjes houden die door mensen in de ahadith zijn verzameld.

Als dat jouw beeld van God is, dan maak ik me ook zorgen om jou.


:duim:

sjaen
13-10-04, 11:08
Geplaatst door deleted user
Dat is niet correct hoor. Geloof zoals deze uitgelegt is in al-Islaam behoort uit drie elementen te bestaan, namelijk: Hoop, Vrees en Liefde.

En er zijn bekende sektes die meer waarde hechten aan bijvoorbeeld alleen vrees, en je hebt weer anderen die alleen waarde hechten aan liefde en je hebt weer anderen die alleen waarde hechten aan hoop. Dat is onjuist.

En het komt tot uiting in spraak en daden, zoals dat mooi is weergegeven in het volgende plaatje:

http://www.spubs.com/sps/images/eemaan1.gif

Liefde is onvoorwaardelijk.
Liefde waar voorwaarden aan gesteld worden is chantage en manipulatie!

freya
13-10-04, 11:09
Geplaatst door sjaen
Liefde is onvoorwaardelijk.
Liefde waar voorwaarden aan gesteld worden is chantage en manipulatie!

:duim:

fatiha elg...
13-10-04, 11:27
Misschien iets voor jou Rabi'ah? (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=113217)


..en voor sjaen en freya etc. Gewoon om ff te lezen. Lezen kan geen kwaad...

Joesoef
13-10-04, 11:27
Geplaatst door sjaen
Liefde is onvoorwaardelijk.
Liefde waar voorwaarden aan gesteld worden is chantage en manipulatie!

Mooie sig.

fatiha elg...
13-10-04, 11:33
Geplaatst door deleted user
Dat is niet correct hoor. Geloof zoals deze uitgelegt is in al-Islaam behoort uit drie elementen te bestaan, namelijk: Hoop, Vrees en Liefde.

En er zijn bekende sektes die meer waarde hechten aan bijvoorbeeld alleen vrees, en je hebt weer anderen die alleen waarde hechten aan liefde en je hebt weer anderen die alleen waarde hechten aan hoop. Dat is onjuist.

En het komt tot uiting in spraak en daden, zoals dat mooi is weergegeven in het volgende plaatje:

http://www.spubs.com/sps/images/eemaan1.gif


Das waar.

En liefde voor God behoort wederzijds te zijn of niet soms?

Ps vraag is voor de ongelovigen bedoeld.

freya
13-10-04, 11:40
Geplaatst door fatiha elg...
Misschien iets voor jou Rabi'ah? (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=113217)


..en voor sjaen en freya etc. Gewoon om ff te lezen. Lezen kan geen kwaad...

Interesant stuk voor iemand die beweert dat aids een straf van Allah is voor zedenloosheid :moe:

freya
13-10-04, 11:41
Geplaatst door fatiha elg...
Das waar.

En liefde voor God behoort wederzijds te zijn of niet soms?

Ps vraag is voor de ongelovigen bedoeld.

Waarom stel je een vraag over de relatie met God(in) aan ongelovigen?

fatiha elg...
13-10-04, 11:46
Geplaatst door freya
Interesant stuk voor iemand die beweert dat aids een straf van Allah is voor zedenloosheid :moe:



Hmm.. niet helemaal gelezen dus.

Boekje kopen en deel 3 lezen, dat staat er nog exp! Ligt het aan mij of ben jij gewoon dom?

fatiha elg...
13-10-04, 11:50
Geplaatst door freya
Waarom stel je een vraag over de relatie met God(in) aan ongelovigen?


En waarom geven zij God de schuld van alle ellende die in hun leven is als zij niet in Hem geloven?!


Ps is je niet verplicht om de vraag te beantwoorden hoor. Wil je dat niet, hou je dan terzijde.

mark61
13-10-04, 12:09
Geplaatst door fatiha elg...
Das waar.

En liefde voor God behoort wederzijds te zijn of niet soms?

Ps vraag is voor de ongelovigen bedoeld.

Ongelovigen hebben daar per definitie geen antwoord op.

freya
13-10-04, 12:30
Geplaatst door fatiha elg...
Hmm.. niet helemaal gelezen dus.

Boekje kopen en deel 3 lezen, dat staat er nog exp! Ligt het aan mij of ben jij gewoon dom?

Ik heb gewoon geen geduld om zoveel religieuze blabla door te werken.


Ik heb al een geloof, dank u :fpetaf:

mark61
13-10-04, 12:36
Geplaatst door fatiha elg...
Ligt het aan mij of ben jij gewoon dom?

Het ligt aan jou.

mark61
13-10-04, 12:37
Geplaatst door fatiha elg...
En waarom geven zij God de schuld van alle ellende die in hun leven is als zij niet in Hem geloven?

Kan het dommer? Iemand die niet in god gelooft kan m/haar ook niet de schuld geven.

freya
13-10-04, 12:45
Geplaatst door mark61
Het ligt aan jou.

:fpetaf:

mark61
13-10-04, 12:47
Geplaatst door freya
:fpetaf:

sorry inkoppertje op de woensdagmiddag.

Siah
13-10-04, 12:50
Geplaatst door sjaen
Liefde is onvoorwaardelijk.
Liefde waar voorwaarden aan gesteld worden is chantage en manipulatie!


meeeens; :alien:
maar de vracht-wagen van de liefde is bij de laatse scherpe bocht, niet meegegaan en viel ie vervolgens in een diep ravijn af. :blowen:




__________________
Op het diepste niveau delen we elkaars dromen......

nou; nu dat ik er steeds meer over nadenk;
..
dacht ik niet tegenwoordig. :tover:

Siah
13-10-04, 12:58
Geplaatst door freya

Ik heb al een geloof, dank u :fpetaf:

dacht dat je er geen eén had;
..

waar heb je die intussentijd vandaan gehald?
toch niet van die, nu-halen-over-eén-jaar-betalen dingtjes hé? :argwaan:

freya
13-10-04, 13:03
Geplaatst door Siah
dacht dat je er geen eén had;
..

waar heb je die intussentijd vandaan gehald?
toch niet van die, nu-halen-over-eén-jaar-betalen dingtjes hé? :argwaan:

nee hoor, mijn geloof heb ik niet ff gehaald, maar het is in ca 30 jaar zo gegroeid (heb ik net zitten uitrekenen)

En betalen voor geloofskwesties daar doe ik niet aan mee.

fatiha elg...
13-10-04, 13:15
Geplaatst door mark61
Kan het dommer? Iemand die niet in god gelooft kan m/haar ook niet de schuld geven.


Er zijn mensen die het wel doen, al is het dan onterecht, want zij geloven niet Hem dus waarom doen ze dat dan wel?

Dat was mijn stelling smartass.

fatiha elg...
13-10-04, 13:17
Geplaatst door freya
Ik heb gewoon geen geduld om zoveel religieuze blabla door te werken.


Ik heb al een geloof, dank u :fpetaf:


hmm..

alialibaba37
13-10-04, 13:19
ik heb een nicht, haar armen zijn helemaal verbrand tot aan haar polsen.deze vrouw is ontwaakt van de dood. het heeft in de krant gestaan. ze vertelde me over de straf die zij heeft meegemaakt tijdens haar dood.

beste broeder en zuster ,
het verhaal is vreselijk.ik durf het niet te vertellen.
het heeft alles te maken met het gebed.

freya
13-10-04, 13:24
Geplaatst door alialibaba37
ik heb een nicht, haar armen zijn helemaal verbrand tot haar polsen.deze vrouw is ontwaakt van de dood. het heeft in de krant gestaan. ze vertelde me over de straf die zij heeft meegemaakt tijdens haar dood.

beste broeder en zuster ,
het verhaal is vreselijk.ik durf het niet te vertellen.

En dus moet iedereen nu zo bang worden dat we spontaan 10x per dag gaan bidden:rolleyes:


En dat is dan de bedoeling van de islam, mensen zo bang maken dat ze niets anders durven doen of denken dan wat zij denken dat er letterlijk in de koran staat. :rolleyes:

O nee ik vergeet de ahadith, die moeten ook allemaal letterlijk worden opgevoldg, anders zal je vreselijk gestraft worden :student: :duizelig:

Siah
13-10-04, 15:29
Geplaatst door freya
En dus moet iedereen nu zo bang worden dat we spontaan 10x per dag gaan bidden:rolleyes:
:student: :duizelig:

surf je zelf geen 10 keer pe dag op deze forum? :stout:
:chef:






;

Siah
13-10-04, 15:37
Geplaatst door freya
nee hoor, mijn geloof heb ik niet ff gehaald, maar het is in ca 30 jaar zo gegroeid (heb ik net zitten uitrekenen)



hmm,
snel gegroeid;
wat voor mest heb je daarvoor gebruikt? :stout:
geintje :D

zou je dat ook voor mij gaan uitrekenen? :hardlach:
ben zelf analfabeet :bril:
..


En betalen voor geloofskwesties daar doe ik niet aan mee.

ik doe aan alles mee wat me nieuwsgierig maakt. :tover:

freya
13-10-04, 15:37
Geplaatst door Siah
surf je zelf geen 10 keer pe dag op deze forum? :stout:
:chef:


En tot wie bid ik hier dan? :maf2:

prikkerd
13-10-04, 16:16
ik bedreig bij deze Rabiah met de hel en de eeuwige bestraffing in het hiernamaals als niet bidt volgens de koran EN de soennah



p.s doe maar gerust een aangifte netals wilders :kalasniko

Rabi'ah.
13-10-04, 16:32
Geplaatst door Joesoef
Ik heb altijd wat problemen met mensen die geloven omdat ze bang zijn voor hel en verdoemenis. Je gelooft uit liefde voor God, niet uit angst.

Precies, helemaal mee eens. :duim:

Mensen die een angst voor eeuwige marteling als stok achter de deur nodig hebben, geloven niet echt.

Kdenk ook trouwens dat de wereld er een stuk beter uit zou zien als iedereen zich uitsluitend bezig zou houden met zijn eigen zieleheil.

Ansari
13-10-04, 20:55
Geplaatst door Joesoef
Het klinkt op die manier alleen een beetje als bidden met een pistool tegen je hoofd.

Heb je ooit de moeite gedaan om de quran even open te doen en te checken wat het zegt over vrees jegens Allah?

sjaen
13-10-04, 21:42
Geplaatst door Siah
meeeens; :alien:
maar de vracht-wagen van de liefde is bij de laatse scherpe bocht, niet meegegaan en viel ie vervolgens in een diep ravijn af. :blowen:

Hebben we het nog over het topic mens-God verhouding of wordt je nu persoonlijk en heb je het over menselijke relaties?




nou; nu dat ik er steeds meer over nadenk;
..
dacht ik niet tegenwoordig. :tover:

Waarom niet?
:huil:

deleted user
13-10-04, 21:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies, helemaal mee eens. :duim:

Mensen die een angst voor eeuwige marteling als stok achter de deur nodig hebben, geloven niet echt.

Kdenk ook trouwens dat de wereld er een stuk beter uit zou zien als iedereen zich uitsluitend bezig zou houden met zijn eigen zieleheil.

Worshipping Allaah out of Love, Fear and Hope

One of the most beautiful thing about the concept of worship in Islaam is the truly unique way in which it incorporates the feelings of love, fear and hope within the hearts of the worshippers of Allaah. Understanding how to combine these three qualities into the worship ('ibaadah) of Allaah is one of the most essential things that every Muslim must grasp, not least because every sect which has drifted from the Straight Path has strayed in this aspect of worship. The deviation of the other Religions in this regards is clear for all to see: "God is Love! Jesus is Love!" say the Christians, denying the fact that God should be feared too. As for the Jews, then their hearts are filled only with hope - hope in the belief that the Fire will not touch them since they are the "Promised People".

In Islaam however, no worship is complete without the presence of all three qualities: LOVE of Allaah, Hope in His Mercy and FEAR of His Punishment. Contemplate the opening Soorah of the Qur'aan - Sooratul Faatihah - and you will see for yourself.

Aaayah 1: "All Praise [and Thanks] are for Allaah, Rabb of all the worlds."

In this opening aayah (verse) of the Qur'aan, we have LOVE of Allaah and every time we recite this aayah we are testifying to our love for Allaah. How is that you ask? It is because in this aayah, we are acknowledging that Allaah is our Rabb and the Rabb of all the worlds. Rabb is usually translated as 'the Lord', but this translation does not do justification to this name of Allaah and all the meanings that this name carries. In reality Rabb means that Allaah is the Creator of everything; He sustains and nourishes everything; He gives life and death; anything good which we have is from Him; everything is dependent on Him and nothing can happen unless He wills it. Furthermore, for the Muslim He - the Rabb - is the One who has guided us to the TTruth and given us good morals and manners.

This is when we testify that Allaah is our Rabb, then we are acknowledging that He is the One who has given us so many blessings - so many that we tried to enumerate Hiis blessings upon us, we could not count them. So how could we not love Him? After all, we know that when someone gives us even a small gift or shows even a small act of kindness towards us, then we develop so much love for them on account of that - so imagine then the love we should [1] have for our Rabb who has given us everything: nice families, shelter, security, food, health, and above all, Guidance to Islaam and the Sunnah. We should be overwhelming in our love for Him and thank Him and say: "All Praises [and Thanks] are for Allaah, Rabbil-'aalameen."

Aayah 2: "The Rahman [Merciful] and the Raheem [Mercy-Giving]."

In the first aayah of Sooratul-Faatihah, Allaah mentioned that He was ar-Rabb. In the next aayah two more of His beautiful names are mentioned: ar-Rahmaan and ar-Raheem. Ar-Rahman means that He is the Most Merciful, that is, His Nature or His Essence is Merciful. Ar-Raheem means that He is the Giver of Mercy, in other words, His actions are full of Mercy and He shows Mercy to His creation. [2]

When we mention these two names of Allaah, then we have HOPE. Since He has described Himself as so full of Mercy then we have hope that He will forgive out sins, and no matter how numerous out sins may be, we should never lose this hope, because Allaah has told us: "O My slaves who have transgressed against themselves! Despair not of the Mercy of Allah verily Allah forgives all sins [except shirk]. Truly He is the Oft-Forgiving, the Mercy-Giving." [az-Zumar (39):53].

The need to have FEAR in our worship is shown by the next aayah of Sooratul-Faatihah:

Aayah 3: "King/Master of the Day of Judgment."

When we recite this aayah we are reminding ourselves of the Day of Judgment - that awful Day, when we shall all stand before Allaah, naked, uncircumcised and barefooted. Some will be sweating so much that it will go seventy arm-length into the earth. People will appear drunk though they are no. On this Day, every person will stand before Allaah and account for his sins, knowing that not even the smallest action which he did is hidden from Allaah:

"So whosoever does good equal to the weight of an atom shall see it. And whosoever does evil equal to the weight of an atom shall see it." [az-Zalzalah (99):7-8].

So when we recite this third aayah of Sooratul-Faatihah, we remind ourselves of this Judgment and accountability and that should bring about in us a sense of fear - that maybe out evil actions will be too great and we will be responsible for it - may Allaah protect us from such a fate.

Then the next verse goes on to say:

"You alone we worship." i.e. we single out Allah for our worship. And how do we worship Him? With LOVE, HOPE and FEAR. And in order to achieve these qualities, we need Allah's assistance, so we say then: "We seek Your Aid." [1:4].

STRIKING THE BALANCE

After understanding the need to have love, fear and hope in our worship, the question that now arises is: in what proportions should these qualities be present in our worship? Again we turn to the Qur'aan for our answer.

"Call upon Him with Fear and Hope." [al-A'raff(7):56].

And also:

"Their sides forsake their beds, to invoke their Lord in Fear and Hope." [as-Sajdah(32):16].

So both fear and hope should be present in our hearts in equal proportions. Anas reported that the Prophet , entered upon a young boy who was dying. The Prophet asked: "How are you?" The boy replied: "O Messenger of Allaah, I am in-between hoping in Allaah and fearing for my sins." The Prophet said: "The like of these two qualities do not unite in the heart of a servant except that Allaah gives him what he hopes for and protects him from what he feared." [3]

Therefore, whenever we do a good action, we should have hope that it has been accepted by Allaah, but at the same time we should also have fear that maybe it isn't enough or that the good deed has not been worthy of acceptance. Likewise when we sin, we should have hope that Allah will accept out Repentance and forgive us, but we should also fear that we may be accountable for it.

This balance should also be reflected in out da'wah (which of course is also worship). So when we invite others to the Truth, we should not give them the impression that they have "nothing to worry about"; nor do we suggest that they are doomed forever. Rather, we couple warnings with encouragement. We inform them of the horrors of the Fire as well as telling them about the bliss of Paradise. Just as we find Allaah telling us in the Qur'aan:

"Verily your Lord is Quick in Punishment and verily He is Oft-Forgiving, the Giver of Mercy." [al-A'raaf(7):167].

And our Righteous Predecessors used to say:

"He who worships Allaah with hope only is a Murji'ee. He who worships Him in fear only is a Harooree [Khaarijee]. And he who worships Allaah in love only is a Zindeeq [e.g. Soofees, Christians]. But he who worships Allaah in fear, love and hope is a Muwahhid Mu'min [a believer upon Tawheed." [4]

The Murji'ah were a sect that emerged within the first century of Islaam. The people of this sect (known as murji'ees) believe that sins do not affect faith, i.e. no matter what sins a person commits, his eemaan (faith) is complete and perfect. They worship Allaah only with hope because they believe that as along as one believed and testified to Islaam, they would enter Paradise regardless of their actions.

Unfortunately, all too often nowadays we find a somewhat similar attitude amongst the Muslims today, which is why we find that so often when we try to advise someone to turn to the Deen and abandon sin, they just point to their hearts and say, "Allaah knows what's in my heart", or that "Allah forgives" or something similar.

As for the Khawaarij, they worshipped Allaah in fear only because they held that anyone who committed major sins was a unbeliever and would therefore dwell in Hellfire forever. This, of course, is gross extremism and a straying from the correct Path. The Prophet said: "There were two men from Banoo Israa'eel who strove equally. One of them committed sins and the other strove hard in worship. And the one who strove in worship continued to see the other sin and kept saying to him: 'Desist'. So one day, he found him committing a sin and so said to him: 'Desist'. So he replied: "Leave me to my Lord; have you been sent as a watcher over me?" He said: "By Allaah, Allaah will nor forgive you, nor will Allaah admit you to Paradise." Then their soul were taken and they came together before the Lord of the Worlds. So He said to the one who strove in worship: "Did you have knowledge of Me, or did you have any power over what was in my Hands?" And He said to the sinner: "Go and enter Paradise through My Mercy." And He said to the other: "Take him to the Fire." Aboo Hurairah said: "By Him is Whose Hand is my soul! He spoke a word which destroyed this world and the Hereafter for him." [5]

Therefore we should never say of anyone that he or she is a 'lost cause' or 'doomed' or the like since this is a great sin. However, we fear for those who commit major sins because they have been threatened with punishment in the Qur'aan. It is up to Allaah whether He chooses to punish them or whether He will forgive them

The Zanaadiqah - or the heretics - are groups, such as many of the Soofees who have become like the Christians and reduced the religion to just 'love' and so all their talk and all their mystical practices are centered around developing more 'love'.

It is thus clear how imbalances in any of the three qualities of worship can lead to major deviation and straying from the True Guidance, Therefore it is important for every Muslim to inculcate all three things in his heart properly. As was mentioned before, the fear and hope should be in equal proportions [6] but as for love, then that should be uppermost, As Fudayl ibn Iyyaad (d.187H) said: "The love is better than fear. The fear checks us from sinning, and the love makes us to do what is prescribed with an open heart." [7]

May Allaah Subhaanahu wa Ta'aala grant us what we hope for and protect us from what we fear. Aameen.



Footnotes:

1. This is why the Prophet encouraged us to give gifts to one another. He said: "Give gifts to one another, you will come to love one another." [Hasan - Collected in al-Bukhaaree's al-Adabul-Mufrad & declared hasan by al-Albaanee in al-Irwaa(1601).

2. As explained by Ibnul-Qayyim (d.751H) in Badaa'i-ul-Faawaa'id & others.

3. Hasan - Collected by at-Tirmidhee & Ibn Maajah. Authenticated by al-Albaanee in Ahkaamul-Janaa'iz (no. 2).

4. Quoted by ibn Rajab in at-Takhweef minan-Naar as the saying of one of the Salaf.

5. Saheeh - Reported by Aboo Hurairah & collected in Aboo Daawood (eng. trans. vol.3 p.1365 no.4883). Authenticatd by al-Albaanee in Saheehul-Jaami (4455).

6. This was the opinion of most of the Salaf. Al-Fudayl ibn 'Iyyaad said that when one is healthy and well, then fear should predominate, but when terminally ill then hope should predominate - so that one should strive to do good when well and not despair of Allaah's Mercy when terminally ill. [At-Takhweef minan-Naar].

7. Reported in at-Takhweef minan-Naar of Ibn Rajab. Note that some scholars hold that fear is better than love. Allaah knows best.

Joesoef
13-10-04, 22:25
Geplaatst door Ansari
Heb je ooit de moeite gedaan om de quran even open te doen en te checken wat het zegt over vrees jegens Allah?


Pardon?

Omdat ik Allah als een bron van liefde zie bid ik niet, lees ik niet de Koran en zet ik mij niet in voor mijn geloof?