PDA

Bekijk Volledige Versie : Deskundige, kom maar op met je argumenten



Olive Yao
12-10-04, 17:24
Geplaatst door Al Sawt
Deskundige in verlichting en andere geschiedvervalsingen.

Al Sawt
12-10-04, 17:39
Kies maar over welke onderwerpen en ik hak er genadeloos er in.

Al Sawt
12-10-04, 17:41
O ja!

Je moet me beloven, dat je niet met de mening van andere prikkers gaat discussieren.

Al Sawt
12-10-04, 17:57
Olive Yao,


Zullen we het hebben over zogenaamde Joods-Christelijke tradities, geneugten van de Franse revolutie en de alom geprijzen verlichting?

sjaen
12-10-04, 17:59
_
'Elke dag zonder nieuw idee is een verloren dag'

_

Graag herinneren wij u aan een bijzondere bijeenkomst die Ode binnenkort organiseert.

_

De Hongaarse wetenschapper en publicist Ervin Laszlo komt 28 oktober 2004 voor Ode naar Nederland en zal een inspirerende lezing houden.Hij geeft uitleg over zijn theorie van het informatieveld; dat zou volgens Laszlo het begin van een betere, duurzame wereld inluiden.

_

Zijn visie is niet alleen inspirerend, maar ook invloedrijk omdat zij wordt 'gehoord' door toonaangevende leiders in internationale politiek en bedrijfsleven.

_

Hij_was succesvol concertpianist, maar besloot zijn leven te wijden aan de wetenschap. Hij legde de fundamenten voor de systeemtheorie, waarmee de wetten van biologische systemen worden gerelateerd aan de ontwikkeling van de samenleving. Nu is hij het informatieveld op het spoor - ook wel het Zero Point Field genaamd - dat mensheid en universum verbindt. Met die visie nam Laszlo ook het initiatief voor de Club van Boedapest.

Ervin Laszlo was tevens genomineerd voor de Nobelprijs van de Vrede

_

Lees het interview met Laszlo wat in Ode verscheen. Klik hier

_

Bijeenkomst
Locatie: Rhone Congres Center, Rhoneweg 12-14, 1043 AH te Amsterdam
Datum: donderdag 28 oktober, tijd: 19.30 - 22.00 uur
Deelname: 45 euro, 30% korting voor Ode-abonnees 31,50 euro
Registratie: via www.theprojectnetwork.nl of telefonisch 020 - 624 25 42

_

Ode-evenementen worden door The Project Network georganiseerd.

Zij organiseren seminars en workshops rondom sprekers en thema's die onze wereld positief kunnen veranderen. Wilt u op de hoogte gehouden worden van alle evenementen die door The Project Network worden georganiseerd, klik dan hier om je aan te melden voor hun nieuwsbrief.
_
:tik:

Al Sawt
12-10-04, 19:35
Olive waar blijf je met je reactie?

Olive Yao
12-10-04, 20:05
Geplaatst door Al Sawt
Olive waar blijf je met je reactie?
Al Sawt plaatst al 4 berichten zonder argumenten voor zijn eigen stelling.
Voorbeeld van waarom ik hem ooit De Stem die niets zegt noemde.

Al Sawt
12-10-04, 20:09
Geplaatst door Olive Yao
Al Sawt plaatst al 4 berichten zonder argumenten voor zijn eigen stelling. Speel je kat en muis spelletje?

Ik heb je al eerder gevraagd, wijs de onderwerpen aan en ik hak er genadeloos op in.

Want ik diverse stellingen die te maken hebben met 'verlichting'.


Kom op met die stelling, waar jij aan stoort!

Al Sawt
12-10-04, 20:12
Geplaatst door Olive Yao
De Stem die niets zegt noemde. Vreemde opmerking. Vooral als je beseft, dat jij de gene bent die met meningen van andere prikkers discussie voert.

Ook heb ik in discussie met jouw vaak het laatste woord.
Zelfreflectie is voor jouw van toepassing.

Olive Yao
12-10-04, 20:55
... 6 berichten ...


Geplaatst door De Stem die niets zegt
Speel je kat en muis spelletje?

Ik heb je al eerder gevraagd, wijs de onderwerpen aan ...
:confused:
Jij wijst toch zelf het onderwerp aan in je onderschrift?


... en ik hak er genadeloos op in
(...)


Kom op met die stelling, waar jij aan stoort!
:confused:
Die heb je toch zelf al gesteld? Wie stelt bewijst.


Vreemde opmerking. Vooral als je beseft, dat jij de gene bent die met meningen van andere prikkers discussie voert.
Rede is onpersoonlijk.


Ook heb ik in discussie met jouw vaak het laatste woord.
Daarom geef ik je deze keer het eerste woord.


Zelfreflectie is voor jouw van toepassing.
Klopt. Is misschien wel moeilijk. Ken jij jezelf goed?

Olive Yao
12-10-04, 20:58
... 7 berichten ...


Geplaatst door De Stem die niets zegt
:zegniets:

Al Sawt
12-10-04, 21:47
Oke Olive.


Ik ben benieuwd of je instaat bent, om mijn argumenten te kraken.

Moment!

barneveld
12-10-04, 22:41
dit lijkt op vakkenvullen alleen met minder smaak

Julien
12-10-04, 22:43
:auw2: wie snapt dit topic?

wat is er mis met de verlichting?

barneveld
12-10-04, 22:46
Geplaatst door Julien
:auw2: wie snapt dit topic?

wat is er mis met de verlichting?

voor verlichting moet je naar de topic vakkenvullen

vlegeltje
12-10-04, 23:04
Geplaatst door Julien
:auw2: wie snapt dit topic?

wat is er mis met de verlichting?

Lampje doorgebrand? :argwaan: :vreemd:

Spoetnik
13-10-04, 00:13
Als taaldeskundige zal ik even uitleggen waar deze topic over gaat.

Olive vraagt zich af welke argumenten Al Sawt heeft hierover:
Geplaatst door Al Sawt
Deskundige in verlichting en andere geschiedvervalsingen.

Dit lezend denk ik dat Olive zal denken, "Verlichting is geschiedvervalsing? Geef eens argumenten."

Maar wellicht zegt Al Sawt gewoon Deskundige in het verlichten van mensen, en anders geschiedvervalsingen.....

Siah
13-10-04, 02:40
Geplaatst door barneveld
voor verlichting moet je naar de topic vakkenvullen

:hihi:

Siah
13-10-04, 02:43
Geplaatst door Julien
:auw2: wie snapt dit topic?

wat is er mis met de verlichting?

te:maffia:verlicht!
.
stoort mijn ogen soms :cool: :D

Siah
13-10-04, 02:48
Geplaatst door Olive Yao


dat is alleen een korte reactie; maar waarop?

haal eerst de context. :wink:
dan kunnen we misschien beter vullenvakken :hardlach:

mrz
13-10-04, 04:38
Laat me raden... D.U.?
Een oorlog voeren tegen iemand zonder magnetron en daar wel grapjes over maken waar de honden geen brood van lusten? lol.

I mean... What would that make you? Ontoerekeningsvatbaar?... :jammer:

freya
13-10-04, 09:57
Geplaatst door barneveld
voor verlichting moet je naar de topic vakkenvullen

:lol:

Siah
13-10-04, 12:17
Deskundige?

:confused:
..
.


O ja, dat bedoel je :hardlach:

fatiha elg...
13-10-04, 18:56
Leuke koppel, die twee.

Olive Yao
28-10-04, 15:50
Geplaatst door Al Sawt
Oke Olive.

Ik ben benieuwd of je instaat bent, om mijn argumenten te kraken.

Moment!
... 8 berichten ...

taouanza
28-10-04, 15:53
Geplaatst door Julien
:auw2: wie snapt dit topic?

wat is er mis met de verlichting?

Het kan soms fel zijn dat je als het ware binnenshuis een zonnebril nodig hebt.

Al Sawt
28-10-04, 19:44
Brand maar los, Olijf.

Ik hoop dat je steekhoudende argumenten hebt.

Al Sawt
28-10-04, 19:49
Geplaatst door Olive Yao
Ha Magica Arabica,

Macht beheersen in conditio sine qua non voor elke samenleving. Onder andere macht van levens- en wereldbeschouwingen - in de samenleving en over 's mensens geest.
Een levensbeschouwing kan andersdenkenden en z'n eigen onderdanen onderdrukken.
Waneer een levensbeschouwing teveel macht over je geest heeft, kun je fanaticus worden.
Dus volgens Olive Yao, kan godsdienst van iemand een fanaticus maken? Hoe zit het met seculirisme?



Laïcitiet en neutraliteit zijn bedoeld om die macht te beheersen.
Olijfje praat over laïcitiet en neutraliteit, alsof ze wondermiddelen zijn.

Alsof ze in alle politieke omstandigheden, een seculiere democratie zullen en kunnen waarborgen.

Wat de reinste onzin is. We zaggen het in interbellum, met de opkomst van Nazisme en communisme. Waar waren laïcitiet en neutraliteit? Waarom boden ze geen bescherming tegen fanatisme?

Olijf weet net zo goed als ik; dat laïcitiet en neutraliteit luxe waarden zijn, die alleen in een welvarende samenleving kunnen gedijen.

Een samenleving die stagneert of te kampen hebt met interne problemen, zal laïcitiet en neutraliteit overboord gooien.


Laïcitiet en neutraliteit zijn bedoeld om die macht te beheersen.
Het idee is: wijs bepaalde letterlijke en figuurlijke ruimtes aan waarin levensbeschouwingen zich niet manifesteren.
Dit zijn een soort vrijhavens, en een bufferzone tussen verschillende levens- en wereldbeschouwingen.
Lees verder:

Om dit te snappen moet je nadenken over het verband tussen macht en je manifesteren.
(Zodra de amerikanen in Bagdad waren haalden ze het beeld van Sadam omver).
Het is belangrijk voor mensen of iets waarneembaar is.
Hier komen we een tegenstrijdigheid tegen.

Volgens Olive hebben laïciteit en neutraliteit ruimtes of buffers(Denk aan parlement, scholen, staatsinstellingen) nodig waar levens of wereldbeschouwing zich niet mag manifesteren.

Vervolgens gaat ze een voorbeeld aanhalen van een voorval op.....straat.

Het neerhalen van Saddam`s beeld, had wereldwijd en vooral in Irak een krachtig signaal afgegeven. En de plaats van delict, was een plein en geen bufferzone.

Hieruit kunnen we gerust conclusie trekken, dat de zogenaamde bufferzones geen enkele nut hebben.

Voorvallen op straat en in de publieke leven, hebben een veel krachtige uitstraling op het zelfde publieke leven dan voorvallen in zogenaamde bufferzones.


Zo probeert Europa het juiste evenwicht te bewaren tussen vrijheid van levens- en wereldbeschouwing en begrenzing ervan. Is dat zo? En zal het ook lukken, in mindere tijden?


Het gaat hierbij niet om individueën, bijvoorbeeld moslima's met hoofddoekjes. Het gaat om groepen mensen, levensbeschouwingen, sociale processen en beginselen. Sociale processen, inderdaad!
De samenleving is volop in beweging en beinvloedbaar door externe (oa. politieke) processen.

Het zal zowel bergafwaarts of opwaarts gaan en als het afwaarts gaat, dan zullen laïciteit / neutraliteit sneuvelen.




Je moet dan wel met een alternatief komen:
- een andere manier om ze te beheersen
- of het aan het vrije spel van maatschappelijke krachten overlaten. Of je kan als staat maatschappelijke krachten, afzwakken. Denk daarbij aan het bestrijden van achterstandsbuurten en werkloosheid onder migranten. Ernstige problemen die Frankrijk treffen en door een sluierwet worden gecamoufleerd.


Om het te beoordelen zou ik te rade gaan bij de geschiedenis.
Zo wil ik het niet aan het vrije spel van maatschappelijke krachten overlaten, want die zijn vaak niet zo aardig tegen elkaar. Dat is toch geen nieuws voor je? Als iemand geschiedenislessen nodig heeft, dan is het Olive wel.

Je verklaart laïciteit / neutraliteit heilig, om vervolgens naar maatschappelijke krachten te wijzen. Maar je faalt echter, om laïciteit / neutraliteit onderschikt te maken aan maatschappelijke krachten.

Geschiedenis heeft keer op keer bewijzen, dat maatschappelijke krachten sterker zijn dan alle politieke instituties.