PDA

Bekijk Volledige Versie : Aids is (zionistisch ?) Westers complot

Pagina's : 1 [2]

Dr Seuss
14-10-04, 17:31
Geplaatst door Spoetnik
Hehe, destijds zag men in de VS, Europa als een getribaliseerd continent dat altijd oorlogvoerde, waar je als Amerikaan beter zo min mogelijk mee te maken kunt hebben.

Geef ze 's ongelijk.

Overigens was het Marshall niet zozeer bedoeld om de Europeanen te helpen, maar om het rode gevaar te bezweren, Marshall was een van de belangrijkste anti-communist havikken in het Amerikaanse leger.
Daarmee sloeg je vorige opmerking over het Marshall-plan weer nergens op. Je draait je eigen redeneringen om.

Spoetnik
14-10-04, 17:35
Geplaatst door Dr Seuss
Geef ze 's ongelijk.

Daarom was jouw "Europa is een westerse samenleving waaraan je inderdaad hulpgelden zoals het Marshall-plan kan verschaffen." ook zo fout.

Daarmee sloeg je vorige opmerking over het Marshall-plan weer nergens op. Je draait je eigen redeneringen om.

Nee hoor het Marshall plan werd verkocht als een plan om de Europeanen te helpen (al was het bedoeld om het rode gevaar te bezweren), als de Amerikanen destijds hadden gedacht zoals jouw negatieve gedachten over Afrikanen, dan zou het Marshall plan er nooit zijn gekomen.

DJGP
14-10-04, 17:38
Geplaatst door Marsipulami

Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken wees als eerste op de omstreden opvattingen van de Nobelprijswinnares. Het ministerie feliciteerde de Keniaanse, maar haastte zich ook te verklaren dat er ,,belangrijke meningsverschillen'' bestonden tussen haar en Washington.

Mij is ooit, door een arts, verteld dat 'levenslange' gevangenen in de VS mee konden doen aan (farmaceutische) experimenten; wie aan zo'n experiment meedeed, en het overleefde, kreeg diens vrijheid terug.
Als AIDS in een laboratorium in de VS is gemaakt, dan is het meest waarschijnlijk dat het op deze manier de wereld in is geholpen.

Misschien bedoelen ze met "belangrijke meningsverschillen" dat ze het wel in een laboratorium hebben gemaakt, maar dat ze daarna de controle erover zijn kwijtgeraakt.

Dr Seuss
14-10-04, 17:45
Geplaatst door Spoetnik
Daarom was jouw "Europa is een westerse samenleving waaraan je inderdaad hulpgelden zoals het Marshall-plan kan verschaffen." ook zo fout.

Hoezo? Dat we oorlog voer(d)en wil nog niet zeggen dat er geen basis was voor een democratische rechtsstaat, of geen kader waarin er alle bereidheid was om gezamenlijk aan de wederopbouw te werken.

Nee hoor het Marshall plan werd verkocht als een plan om de Europeanen te helpen (al was het bedoeld om het rode gevaar te bezweren), als de Amerikanen destijds hadden gedacht zoals jouw negatieve gedachten over Afrikanen, dan zou het Marshall plan er nooit zijn gekomen.
Dan heb je historische feiten gemist. Dan gejengel van (sommige) Europeanen leidde ook tot fricties. De VS-uitdrukking "If you don't like our peaches, stop shaking our tree" is indertijd beroemd geworden.
En daarbij ben jij degene die negatief denkt over Afrikanen: ik vind ze helemaal niet zwak of zo hulpeloos als jij (in Novib-jargon) wilt doen voorkomen.

~Panthera~
14-10-04, 17:50
Geplaatst door mark61
Zeg maar dat er heel veel poesjes in de wereld zijn, die het veel zwaarder hebben dan zij.
----------------------

Jaaaaaa.....mijn poesjes hebben het :duim:
Beter dan menig Afrikaan ja. :moe:

Spoetnik
14-10-04, 18:47
Geplaatst door Dr Seuss
Hoezo? Dat we oorlog voer(d)en wil nog niet zeggen dat er geen basis was voor een democratische rechtsstaat, of geen kader waarin er alle bereidheid was om gezamenlijk aan de wederopbouw te werken.

ik vind ze helemaal niet zwak of zo hulpeloos als jij (in Novib-jargon) wilt doen voorkomen.

Haha, alleen omdat zeg dat sterkere de zwakkere moeten helpen, maak jij ervan dat Afrikanen hulpeloos zijn. Maar als ik het volgende fraais wat jij schreef over Afrikanen aanhaalde:

Even terug gaan naar het volgende:
En hoe dacht je al dat fraais in Afrika te implementeren in al die door en door corrupte systemen, zonder infrastructuur, zonder ervaring, zonder de eeuwenlange basis voor democratische principes, zonder logistiek, zonder handelskennis, met het oeverloze - en begrijpelijke- gesteggel over natuurlijke bronnen; de clancultuur, stammenstrijd, de geheel andere culturele en religieuze/mystieke achtergronden?

Dan lijkt mijn visie een stuk positiever dan die van jou. In de VS zag men Europa tijdens het Marshall plan als barbaars, een continent dat door stammenstrijd werd verscheurt, waar beschaving geen kans had, netzoals jij Afrika nu ziet :)

Dr Seuss
14-10-04, 19:33
Geplaatst door Spoetnik
Haha, alleen omdat zeg dat sterkere de zwakkere moeten helpen, maak jij ervan dat Afrikanen hulpeloos zijn. Maar als ik het volgende fraais wat jij schreef over Afrikanen aanhaalde:...

Dan lijkt mijn visie een stuk positiever dan die van jou.

Dat lijkt zo: is niet zo.

In de VS zag men Europa tijdens het Marshall plan als barbaars, een continent dat door stammenstrijd werd verscheurt, waar beschaving geen kans had, netzoals jij Afrika nu ziet :)

Ik zeg dat het westerse model in Afrika vooralsnog weinig kans maakt.
Is dat westerse model het enige dat jij als beschaving beschouwt?

kaassieforreal
14-10-04, 19:44
Even weer terug naar de topic.

Laat ik voorop stellen dat ik oog heb voor het individuele leed dat gepaard gaat met het bezwijken aan de ziekte AIDS maar ik ben maar matig enthousiast over het idee dat AIDS vooral met medicijnen moet worden bestreden. AIDS, dat is hier al eerder gemeld wordt door die medicijncocktails niet genezen, de groei van het virus wordt een halt toe geroepen zodat het imuunsystem van de getroffene er weer een beetje bovenop komt.

Dat betekent dat degene die met zo'n behandeling weer opknapt zich weer een slag in de rondte zou kunnen n**ken en zo weer voor een geval of 20 extra besmettingen kunnen gaan zorgen als deze persoon geen adequate maatregelen treft deze besmetting te voorkomen. En het feit is gewoon dat Afrikanen voortdurend onveilige seks hebben al dan niet gedwongen. Pas als dat lek gedicht wordt kan je een probleem effectief aanpakken, pappen en nathouden met medicijnen blijft in mijn ogen een druppel op een gloeiende plaat.
Het lijkt me duidelijk dat het verspreiden van allerlei onzingeruchten dan in ieder geval voor een politica niet de juiste manier is om het lot van haar onderdanen te verbeteren.

Of het westen na superieur is of niet vind ik in deze discussie niet eens interessant, we hebben met onze wetenschap in ieder geval ondubbelzinnig vastgesteld dat ook in het geval van AIDS een besmetting nog altijd beter kan worden voorkomen dan worden behandeld

rja
14-10-04, 19:57
Geplaatst door kaassieforreal
Dat betekent dat degene die met zo'n behandeling weer opknapt zich weer een slag in de rondte zou kunnen n**ken en zo weer voor een geval of 20 extra besmettingen kunnen gaan zorgen als deze persoon geen adequate maatregelen treft deze besmetting te voorkomen. En het feit is gewoon dat Afrikanen voortdurend onveilige seks hebben al dan niet gedwongen. Pas als dat lek gedicht wordt kan je een probleem effectief aanpakken, pappen en nathouden met medicijnen blijft in mijn ogen een druppel op een gloeiende plaat.
Het lijkt me duidelijk dat het verspreiden van allerlei onzingeruchten dan in ieder geval voor een politica niet de juiste manier is om het lot van haar onderdanen te verbeteren.
[/B]
Dat de Afrikanen veiliger moeten vrijen is duidelijk, maar of ze het geld hebben om condooms te kopen waag ik te betwijfelen.

Spoetnik
15-10-04, 17:48
Geplaatst door Dr Seuss
Ik zeg dat het westerse model in Afrika vooralsnog weinig kans maakt.
Is dat westerse model het enige dat jij als beschaving beschouwt?

Destijds in de VS dacht men dat er in Europa geen werkelijkheid gecreeerd kon worden waarin vrede een kans had. Ik zou dus graag beschaving gelijk willen stellen aan vrede. Ik heb het dan ook helemaal niet gehad over "westerse modellen" ofiets dergelijk. Ik had het over een "marshall" plan waarbij het westen haar middelen en kennis inzet om Afrikaanse landen te helpen een goede gezondheidszorg en goed onderwijssysteem op te zetten. Daarin zit geen Westers model, maar een humaan model.

Maar nu ik jouw gedachtegang beter begrijp door de vragen die jij stelt aan mij, wordt het aan mij duidelijk dat jij gezondheidszorg en onderwijs beschouwt als een Westers model. Denk jij dan dat Afrikanen niet instaat zijn om onderwijs en gezondsheidzorg te runnen? Ik vind je suggestie behoorlijk raciaal namelijk.

Wat ik constateer is dat Afrikanen niet de middelen hebben (moge dit kennis, geld, grondstoffen zijn) om iets dergelijks zonder hulp op te zetten, wat jij echter lijkt te suggeren dat Afrikanen hiertoe uberhaupt niet toe instaat zijn, zelfs wanneer kennis, geld andere soort hulp tot hun beschikking staat. Met een dergelijk negatieve, raciale wereldvisie ben ik het niet eens.

Spoetnik
15-10-04, 19:14
Even weer terug naar de topic.

Nou de topic gaat over uitspraken gedaan door de Nobelprijswinnares. Deze zijn gelekt door een anonieme Amerikaanse functionaris met een beetje onduidelijk agenda, maar het is dan wel bedoeld de Nobelprijs door het slijk te halen, of om deze dame haar reputatie in het Westen te besmeuren. In haar uitspraken heeft ze het over de onduidelijke oorsprong van AIDS, waar zij uiteraard gelijk in heeft. Het is immers nog steeds niet duidelijk waar AIDS vandaan komt, de apentheorie nou niet bepaald goed onderbouwd. Er is over AIDS overigens nog een heleboel niet bekend, maar daarmee ga ik off-topic. Bovendien vraagt zij zich af waarom de wereld Afrika in de steek laat, terwijl Afrikanen creperen. Dit is een punt waar ik op in ging, maar dit zorgde helaas voor enorm heftige reacties, met name omdat mensen mijn teksten, analogien en woordgebruik niet goed lazen of begrepen.

kaassieforreal
15-10-04, 22:28
Geplaatst door Spoetnik
Nou de topic gaat over uitspraken gedaan door de Nobelprijswinnares. Deze zijn gelekt door een anonieme Amerikaanse functionaris met een beetje onduidelijk agenda, maar het is dan wel bedoeld de Nobelprijs door het slijk te halen, of om deze dame haar reputatie in het Westen te besmeuren.

Ik verwacht van een nobelprijs winnares toch een iets gefundeerder verhaal. En, dat heb ik al eerder gesteld, niemand is gebaat bij het verspreiden van bullocks als het gaat om het effectief de baas worden van een verschrikkelijke ziekte.

In haar uitspraken heeft ze het over de onduidelijke oorsprong van AIDS, waar zij uiteraard gelijk in heeft.

Dit vat precies samen waar ik me bij Maathai zo aan stoor:

"De milieuactiviste erkende dat ze geen enkel wetenschappelijk bewijs heeft voor haar stelling. Ze is gepromoveerd op veterinaire biologie. "

A. Iemand die ook maar iets snapt van veterinaire biologie weet dat je niet zo maar een virus even "kweekt" in een laboratorium. Dat is nou juist het probleem van uitbraken van ziektes zoals AIDS en SARS, viri kunnen gewoon van het een op andere moment op een specifiek punt veranderen van een simpel kwaaltje in een nauwelijks te controleren massamoordenaar zonder dat er ook maar ťťn laborant aan te pas is gekomen.
B. Als wetenschapper pas je er dus wel voor openlijk te speculeren als je bewijsvoering niet rond is, als je geloofwaardigheid je lief is zorg je voor bewijs. Maathai erkent zelf dat ze een slap rondje suggestie geeft.
C. Als veterinair bioloog moet je op de hoogte zijn van het ontstaan en de manier van verspreiden van het AIDS virus. Praat dan geen stront over allerlei complottheorieen maar ontwikkel een effectief programma om AIDS de baas te worden.

Maathai zit er zo overduidelijk naast, maar ik snap inmiddels wel vanwege jouw agenda waarom je zulke quatsch wil verdedigen.

Het is immers nog steeds niet duidelijk waar AIDS vandaan komt, de apentheorie nou niet bepaald goed onderbouwd.

Dit is complete onzin. Het bij primaten als de chimpansee en mangabey gevonden SIV virus is zeer nauw verwant aan de menselijke variant HIV. Bovendien wordt er in Afrika veelvuldig apenvlees gebruikt voor de menselijke consumptie. Besmetting via bloed contact en het eten van rauw vlees is zeer aannemelijk. Als er al controverse bestaat over AIDS is het vooral rond de constatering dat het virus blijkbaar in eerste instantie vrij 'koest' is gebleven, er zijn zat Afrikanen die besmet zijn maar er geen gezondheidsproblemen mee kregen, maar pas in een later stadium erg aggressief is gaan werken op het auto-imuunsysteem van de drager. Overigens is deze informatie kinderlijk eenvoudig op Internet te vinden, maar ja als het niet past in je agenda...

Er is over AIDS overigens nog een heleboel niet bekend, maar daarmee ga ik off-topic. Bovendien vraagt zij zich af waarom de wereld Afrika in de steek laat, terwijl Afrikanen creperen. Dit is een punt waar ik op in ging, maar dit zorgde helaas voor enorm heftige reacties, met name omdat mensen mijn teksten, analogien en woordgebruik niet goed lazen of begrepen.

Als jij nou echt wat zo veel had gegeven om het lot van een gemiddeld Afrikaans slachtoffer dan had je je toch in ieder geval al lang en breed kunnen informeren over het probleem, die indruk geef je niet echt, sterker nog, heb jij je poeplap al opengetrokken en de stichting stop AIDS now al van een gift voorzien zoals je wel verwacht van het westen?
Ik krijg de indruk, en daarin sta ik geloof ik niet alleen, dat jij AIDS vooral gebruikt als een mooie kapstok voor je haat tegen het westen. Tsja dan kan je her en der wel wat tegenstand verwachten.

Dr Seuss
15-10-04, 22:35
Geplaatst door Spoetnik
Wat ik constateer is dat Afrikanen niet de middelen hebben (moge dit kennis, geld, grondstoffen zijn) om iets dergelijks zonder hulp op te zetten, wat jij echter lijkt te suggeren dat Afrikanen hiertoe uberhaupt niet toe instaat zijn, zelfs wanneer kennis, geld andere soort hulp tot hun beschikking staat.

Dat suggereer ik niet. Ik ga ervan uit dat Afrikanen zelf wel weten wat ze willen en kunnen - en dat is niet datgene wat jij als westerling hebt bedacht dat het beste voor ze is.

Met een dergelijk negatieve, raciale wereldvisie ben ik het niet eens.
Jij bent een te rabiate moralist en te grimmige aanvaller om echt hart te kunnen hebben voor een continent als Afrika, of voor uberhaupt iets of iemand. Het enige wat jou interesseert is jouw eigen gelijk en je betweterigheid.

mark61
15-10-04, 22:59
...A. Iemand die ook maar iets snapt van veterinaire biologie weet dat je niet zo maar een virus even "kweekt" in een laboratorium. ... Praat dan geen stront over allerlei complottheorieen maar ontwikkel een effectief programma om AIDS de baas te worden....

Ik heb me er s in verdiept en het blijkt dat er inderdaad grote onduidelijkheid is over hoe eea in zijn werk is gegaan. De meest populaire theorie zegt dat in chimpansees door het eten van andere apen twee virussen een fusie zijn aangegaan tot dat SIV virus. Dat moet al voor 1959 zijn gebeurd, maar misschien nog veel eerder. Nou komen apen lang niet overal in Afrika voor en worden ze ook niet veel gegeten. Verder is er een theorie, niet zo populair maar ook zeker niet gefalsifiŽerd, dat dat virus in pokkeninentingen terecht is gekomen. Die werden namelijk gekweekt in apenlevers (sic). Aanvankelijk beweerde men in chimpansee-levers, maar voor slechts 1 van de drie plaatsen in de wereld (die in Amerika) is met zekerheid vastgesteld dat dat niet in chimpanseelevers werd gedaan, en dat die trouwens niet besmet waren. Er was namelijk nog weefsel van die dieren van 40 jaar terug somewhere in a fridge in ik dacht Houston. Wat er in BelgiŽ is gebeurd is trouwens onduidelijk.

Vervolgens is de vraag waarom de eerste westerse patiŽnt, 'patient zero', pas in de jaren 80 opdook. De Canadese steward was dat geloof ik. Hoewel er in de zelfde periode de Noorse zeeman was, en nog een mysterieus slachtoffer.

Enfin, tis allemaal niet duidelijk, maar ws. is in het ergste geval per ongeluk een tot dan toe onbekend virus verspreid.

Lees het hier nog s na. Een heel plausibel, voorzichtig verhaal met veel vraagtekens:

http://www.avert.org/origins.htm

mark61
15-10-04, 23:03
Jij bent een te rabiate moralist en te grimmige aanvaller om echt hart te kunnen hebben voor een continent als Afrika, of voor uberhaupt iets of iemand. Het enige wat jou interesseert is jouw eigen gelijk en je betweterigheid.

Die indruk krijg ik ook, Lennart. Je maakt de indruk over Afrika en de Afrikanen heen te banjeren om bepaalde standpunten te verdedigen die niets met Afrika te maken hebben. De werkelijkheid in Afrika en de echte problemen van Afrika in zijn geheel interesseren je in ieder geval geen klap.