PDA

Bekijk Volledige Versie : Rare figuren die autochtonen



NIS
14-10-04, 14:14
Niet zo lang geleden, hadden we tig discussies over de Moslims, die het Homo-zijn niet accepteren.

Als ik de berichtigeving van deze week eens doorneem spoor ik bij de Nederlanders precies hetzelfde. Op scholen waar een campagne voor Homo's werd geweigerd.

En als ik het debat van vanochend tussen Bush en Kerry herinner, waren zij tegen het homohuwelijk.

Stelletje hypocrieten dat jullie zijn! :D

mark61
14-10-04, 14:16
Tis wat. Opvallend genoeg hoor je niets over islamitische scholen die het materiaal wegpleurden / terugstuurden. Maar dr is zeker nog geen islamitsch voortgezet onderwijs. Dat weet ik niet eens, maar het zal wel.

NIS
14-10-04, 14:20
Geplaatst door mark61
Opvallend genoeg hoor je niets over islamitische scholen die het materiaal wegpleurden / terugstuurden.

Opvallend genoeg hoor je niks over Moslims die homo's accepteren..

mark61
14-10-04, 14:41
Geplaatst door deleted user
Ik heb pas deze site gemaakt: http://www.ibnghaldoen.nl :)

Tis dus inderdaad de eerste. Leuk, en heel mooi gemaakt. Opvallend hoe achteloos ze ervanuit gaan dat je weet dat het in Rotterdam zit, achteloos R'dam genoemd. Ik vin dat je daar wel even Rotterdam van moet maken :)

En, hebben zij/jullie dat materiaal teruggestuurd/weggegooid? :hihi:

mark61
14-10-04, 14:42
Geplaatst door NIS
Opvallend genoeg hoor je niks over Moslims die homo's accepteren..

Roep dan s :hihi:

Siah
14-10-04, 14:45
Geplaatst door deleted user
Ik heb pas deze site gemaakt: http://www.ibnghaldoen.nl :)

cool;
zouden die licht-groene letters in zwart of donker-groen(-kleuren) kunnen zijn. :nerd:
het nodigt de toeschouwer niet uit.
is een Beetje stoorend voor de ogen.:moe:

:fpetaf:

sylvester
14-10-04, 14:46
Ze hebben niet specifiek het blad weg gegooit vanwege homo's, maar meer om de andere evt. schokkende dingen die erin staan zoals o.a. Balkenende. :blowen:

mark61
14-10-04, 14:54
Geplaatst door deleted user
Lekker boeiend. Er zijn wel belangrijkere dingen hoor. :moe:

Maar waar staat er dan R'dam, i.p.v. Rotterdam? :confused:

Bij de locatie-adressen, ik zocht juist naar waar die school gevestigd is. Een hele mooie site hoor!

mark61
14-10-04, 15:16
Geplaatst door deleted user
Fixed. Thanks! :p

De postcode van Kastanjedaal 1 is 3075 LT. :hihi:

http://www.postcode.nl/index.php?action=search&goto=postcoderesult&address=kastanjedaal+1%2C+rotterdam&search=++Zoek++

Wil je dat ik ook nog even de spelling nakijk of word je nou beroerd van me?

(De naam wordt in het Nederlands meestal Ibn Chaldoen gespeld, in de meest gebruikelijke transcriptie, en ik zag 'abbonement'' ipv. 'abonnement'; tis wel een School hoor)

Verder zou ik het ook handig vinden dat klikken op de naam/logo je terugbrengt naar de homepage. Is sneller dan 'navigatie'. Alleen maar een suggestie hoor, is niet belangrijk. Blijft heel mooi.

mark61
14-10-04, 15:17
Dat 'sabr' onder Agenda en Activiteiten is ijzersterk. Ik houd meteen mijn mond.

Rabi'ah.
14-10-04, 20:15
Geplaatst door mark61
Tis wat. Opvallend genoeg hoor je niets over islamitische scholen die het materiaal wegpleurden / terugstuurden. Maar dr is zeker nog geen islamitsch voortgezet onderwijs. Dat weet ik niet eens, maar het zal wel.

Er is 1 islamitische middelbare school in A'dam-West.

rja
14-10-04, 20:22
Geplaatst door NIS
Niet zo lang geleden, hadden we tig discussies over de Moslims, die het Homo-zijn niet accepteren.

Als ik de berichtigeving van deze week eens doorneem spoor ik bij de Nederlanders precies hetzelfde. Op scholen waar een campagne voor Homo's werd geweigerd.

En als ik het debat van vanochend tussen Bush en Kerry herinner, waren zij tegen het homohuwelijk.

Stelletje hypocrieten dat jullie zijn! :D
Nederland was het eerste land in de wereld die het homo huwelijk had , we dachten dat het goed ging met de homo emancipatie in Nederland.

Is het een grote tegenvaller dat onder de Islamtische burgers in dit land, deze homo emancipatie nog ver weg is.

rja
14-10-04, 20:54
Geplaatst door deleted user
En de Joodse burgers? :)
De meeste joden zijn heel lang in Nederland.

Veel orthodoxe joden zijn er niet in Nederland, of zulke daar homohaat is, zoveel als ik heb gezien bij veel van de moslims waag ik te betwijfelen.
.

rja
14-10-04, 21:07
Geplaatst door deleted user
[Ik ben zelf 23 jaar, en geloof ook niet dat iemand als homo geboren is. [/B]
Vindt ik een belachelijke uitspraak, je wordt als homo geboren.

Dat je dit ontkend, zegt veel over jouw.

rja
14-10-04, 21:47
Geplaatst door deleted user
Je staat niet in je eentje in NL. Pim Fortuyn vond het ook 'belachelijk'. [/B]
Ik ben zeker niet in m'n eentje, volgens mij denkt het overgrote deel van de Nederlanders er net zo over.

rja
14-10-04, 22:01
Geplaatst door deleted user
Je kunt misschien hetgeen ik geloof belachelijk vinden. Dat boeit me toch niet. Maar hetgeen ik deed; heb met een homo probleemloos gewerkt, dat kun je niet belachelijk vinden.

Dus concentreer je maar op degenen die homo's pesten of mishandelen. En niet op mijn geloof. Lijkt me veel constructiever en geloofwaardiger.
Zulke denkbeelden werken wel homohaat in de hand.

Zulke uitspraken als van imam el-Moumni , dat homoseksualiteit besmettelijk is, horen niet thuis in de Nederlandse samenleving

rja
14-10-04, 22:28
Geplaatst door deleted user
Er zijn anders genoeg andere geestelijken die geen Moslim zijn, met eenzelfde soort uitspraak. Waarschijnlijk vinden die ook dat jij hier niet thuis hoort.

Ik ben het niet met je eens dat al-Islaam homo-haat in de hand werkt. Grote onzin. Dat zou betekenen dat ik defficient zou zijn in mijn geloof omdat ik niet geloof dat Allaah de man en de vrouw geschapen heeft, opdat zij rust bij elkaar kunnen vinden. Dat geloof ik wel degelijk, zonder dat ik ook maar enige haat koester.

Dat is gewoon karakter/mentaliteit. Heeft niks met geloof te maken.

Mijn geloof woekert geen haat aan.
De katholieke kerk heeft ook bezwaren tegen homosexualiteit, maar onder de gemiddelde katholiek in Nederland wordt homosexualiteit wel geaccepteerd.

Zo ver is het onder veel van de moslims nog niet.

Goodnight
15-10-04, 01:00
Ondertussen werd dat blad wel geweigerd door veel Christelijke scholen.

Homosexualiteit wordt ogenschijnelijk geaccepteerd door het merendeel van de Nederlanders, dit is echt een politiek correcte acceptatie.
Ze vinden het wel kunnen zolang het maar een ver van mijn bed show blijft.
Ik heb genoeg autochtone vrienden die geen problemen met homo's hebben maar zolang het maar niet hun kind is of een ander familie lid.Dat zegt voldoende over de zogenaamde ''acceptatie''.

Dat homosexualiteit verboden is binnen de monotheistische godsdiensten is bekend en niet alleen binnen de Islam.Daar kan je lang of kort over discussieren maar het is gewoon een feit.
Gisteren waren er een paar jongens bij Hanneke Groenteman, een van die jongens woonde niet meer bij zijn ouders vanwege zijn sexuele voorkeur.

En wat Elkhattabi zegt: dat het binnen de Islam niet geaccepteerd is en dat je dat als moslim ook gelooft heeft verder niets met haat te maken.
Blijkbaar zijn er toch bepaalde moslims die in tegenstelling tot mensen zoals jij rja dat onderscheid wel kunnen maken.Je kan omgaan, samenwerken met iemand, bevriend zijn met diegene maar dat hoeft niet te betekenen dat je het met iedere levenskeuze van diegene eens moet zijn.
Ik vraag ook niet van mensen om te begrijpen waarom ik moslim ben.
Zolang er maar geen haat in het spel is.

DEMOcraat
15-10-04, 01:57
Geplaatst door rja
Vindt ik een belachelijke uitspraak, je wordt als homo geboren.

Dat je dit ontkend, zegt veel over jouw.

is het ook erfelijk..

Tomas
15-10-04, 09:29
Geplaatst door Goodnight

Ik vraag ook niet van mensen om te begrijpen waarom ik moslim ben.
Zolang er maar geen haat in het spel is.

Als je toch zelf deze vergelijking maakt: Hoe zou je het dan vinden als er veel scholen (natuurlijk vooral christelijk) een blaadje zouden terugsturen of weigeren waarin om meer begrip voor Moslims werd gevraagd.

Tomas
15-10-04, 09:31
Geplaatst door DEMOcraat
is het ook erfelijk..

Ik denk zelf van wel, maar het is een beetje lastig aan te tonen. Homo's krijgen zelden kinderen om duidelijke redenen. En erfelijkheid van dit soort psychische kenmerken werkt zo complex dat je het alleen uit voldoende statistische gegevens zou kunnen halen.

Goodnight
15-10-04, 09:53
Geplaatst door Tomas
Als je toch zelf deze vergelijking maakt: Hoe zou je het dan vinden als er veel scholen (natuurlijk vooral christelijk) een blaadje zouden terugsturen of weigeren waarin om meer begrip voor Moslims werd gevraagd.

Wacht met deze vraag impliceer je dus alsof ik het begrijp dat die scholen die bladen hebben teruggestuurd en nu denk je dat ik me door deze vergelijking in hetzelfde schuitje bevind.
Ik moet je teleurstellen: ik vind het terugsturen van die bladen niet terecht.Ik verbaas me alleen over de selectiviteit waarmee men te werk gaat.
Ik denk dat als er had gestaan dat alleen Islamitische scholen die bladen hadden teruggestuurd dat de ophef vele malen groter was dan nu het geval was.

En dat mijn beste Tomas is waar ik me aan erger.

Tomas
15-10-04, 09:59
Geplaatst door Goodnight

En dat mijn beste Tomas is waar ik me aan erger.

OK, da's terecht. Maar ik haalde toch echt meer begrip uit je verhaal voor het terugsturen. In de zin dat afkeuren niet perse leidt tot haat. En ik vind nu eenmaal dat het niet perse tot haat leidt, maar wel als belangrijkste voedingsbodem fungeert.

freya
15-10-04, 10:18
Geplaatst door deleted user
Ach, ik probeer gewoon een goede moslim te zijn.


Wat heeft dat te maken met


Ik ben zelf 23 jaar, en geloof ook niet dat iemand als homo geboren is.


Staat er nu ook al in de koran dat homo's gemaakt worden???

En kom nu ajb niet weer met een kopie van Tafsir.com, maar geef gewoon zelf eens antwoord.

David
15-10-04, 14:04
Geplaatst door freya
Staat er nu ook al in de koran dat homo's gemaakt worden???


Het is een opleiding. Een hele pittige. Vier jaar voltijds, of zes jaar deeltijds aan de ZsaZsaGabor University. Afgerond met 2 stages en een praktijkexamen.

Rabi'ah.
15-10-04, 20:02
Geplaatst door David
Het is een opleiding. Een hele pittige. Vier jaar voltijds, of zes jaar deeltijds aan de ZsaZsaGabor University. Afgerond met 2 stages en een praktijkexamen.

:haha:

Whahahhahahahahaha you're evil! :duivels:

Btw: Er staat nergens in de Qor'an dat homo's "gemaakt" worden.

Volgens mij wordt in de Qor'an (maar ik zal het opzoeken als ik wat helderder ben), niet zozeer homoseksualiteit, maar losbandig en onzedelijk gedrag veroordeeld.

En verkrachting, natuurlijk. (Verhaal van Sodom en Gomorra, ook na te lezen in de Bijbel)

Maar wat die homoseksualiteit op zichzelf betreft: Het is minder simpel dan men denkt.

Er is een theorie dat ieder mens tot op zeker hoogte biseksueel is, maar dat dat zich meestal niet openbaart en dat de meeste mensen zich óf sterk tot het andere geslacht aangetrokken voelen (hetgeen niet meer dan logisch en noodzakelijk is, gezien het voortbestaan van de soort) óf tot het eigen geslacht (ook noodzakelijk om overbevolking te voorkomen).

Sociale omstandigheden spelen echter ook een rol.

Ik ken verhalen van mannen die 100% homo zijn, maar zich toch ook seksueel aangetrokken kunnen voelen tot vrouwen en ook weleens verliefd geweest zijn op vrouwen.

Omgekeerd zijn er ook heteroseksuele mensen die ook dat soort gevoelens voor hetzelfde geslacht kunnen hebben.

Verder is het algemeen bekend dat in omstandigheden waar mannen of vrouwen uitsluitend in contact komen met het eigen geslacht (kloosters, samenlevingen met sterke seksescheiding, gevangenissen), zij op een gegeven ogenblik ook homoseksuele neigingen krijgen.

En wat te denken aan die mannen die jaren getrouwd zijn en ook gewoon kinderen hebben met hun vrouw en dan "ineens" homo blijken te zijn?

Of die mannen in het oude Athene die getrouwd waren en verhoudingen hadden met veel jongere jongetjes?

Al deze praktijkgevallen zouden toch niet mogelijk zijn als iedereen alleen maar 100% hetero of homo is/ was?

Zou het niet misschien 99 of 98% kunnen zijn dan?

Ik wacht in spanning jullie reacties af. :wink:


Groetjes,

Rabiah.

amchoum6
15-10-04, 20:09
Geplaatst door NIS
Opvallend genoeg hoor je niks over Moslims die homo's accepteren..


mamnou3 (back)

Pytaghoras
16-10-04, 01:53
Geplaatst door rja
Nederland was het eerste land in de wereld die het homo huwelijk had , we dachten dat het goed ging met de homo emancipatie in Nederland.

Is het een grote tegenvaller dat onder de Islamtische burgers in dit land, deze homo emancipatie nog ver weg is.

De stad in Marokko, waar ik vandaan kom zie je veel homo's rondlopen. Ze zijn daar erg opvallend met hun manier van kleding. Ik zie ze daar nog steeds elke zomervakantie. Niemand van die homo's is uit het raam gegooid. Of kunnen die homo's vliegen?

Rabi'ah.
16-10-04, 10:34
Geplaatst door Pytaghoras
Of kunnen die homo's vliegen?

"I believe I can fly......." :D

(Sorry, ben flauw bezig)

Siah
16-10-04, 15:20
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Whahahhahahahahaha you're evil! :duivels:

Btw: Er staat nergens in de Qor'an dat homo's "gemaakt" worden.

Volgens mij wordt in de Qor'an (maar ik zal het opzoeken als ik wat helderder ben), niet zozeer homoseksualiteit, maar losbandig en onzedelijk gedrag veroordeeld.

En verkrachting, natuurlijk. (Verhaal van Sodom en Gomorra, ook na te lezen in de Bijbel)

Maar wat die homoseksualiteit op zichzelf betreft: Het is minder simpel dan men denkt.

Er is een theorie dat ieder mens tot op zeker hoogte biseksueel is, maar dat dat zich meestal niet openbaart en dat de meeste mensen zich óf sterk tot het andere geslacht aangetrokken voelen (hetgeen niet meer dan logisch en noodzakelijk is, gezien het voortbestaan van de soort) óf tot het eigen geslacht (ook noodzakelijk om overbevolking te voorkomen).

Sociale omstandigheden spelen echter ook een rol.

Ik ken verhalen van mannen die 100% homo zijn, maar zich toch ook seksueel aangetrokken kunnen voelen tot vrouwen en ook weleens verliefd geweest zijn op vrouwen.

Omgekeerd zijn er ook heteroseksuele mensen die ook dat soort gevoelens voor hetzelfde geslacht kunnen hebben.

Verder is het algemeen bekend dat in omstandigheden waar mannen of vrouwen uitsluitend in contact komen met het eigen geslacht (kloosters, samenlevingen met sterke seksescheiding, gevangenissen), zij op een gegeven ogenblik ook homoseksuele neigingen krijgen.

En wat te denken aan die mannen die jaren getrouwd zijn en ook gewoon kinderen hebben met hun vrouw en dan "ineens" homo blijken te zijn?

Of die mannen in het oude Athene die getrouwd waren en verhoudingen hadden met veel jongere jongetjes?

Al deze praktijkgevallen zouden toch niet mogelijk zijn als iedereen alleen maar 100% hetero of homo is/ was?

Zou het niet misschien 99 of 98% kunnen zijn dan?

Ik wacht in spanning jullie reacties af. :wink:


Groetjes,

Rabiah.

ben niet zo geneigd om de mensen complimenten te geven;
eveneens heb ik moeite vaak om evt. complimenten van de mensen aan te horen; :loens: maar tot zover ik erin kan duiken, is dat goedgeschreven.
lekker simpel en duidelijk!

keb zelf de religiouze boeken weinig gelezen (naast wat ik vroeger op school op mijn boord kreeg); maar ben in een religiouze samenleving opgevoed.
daarom kan ik niet zo diep in de paragraaf hieronder duiken;

"Btw: Er staat nergens in de Qor'an dat homo's "gemaakt" worden.
Volgens mij wordt in de Qor'an (maar ik zal het opzoeken als ik wat helderder ben), niet zozeer homoseksualiteit, maar losbandig en onzedelijk gedrag veroordeeld.
En verkrachting, natuurlijk. (Verhaal van Sodom en Gomorra, ook na te lezen in de Bijbel)"

maar je zit in ieder geval wel op een lijn van wat ik daar gehoord heb.
die keurden ook voornamelijk de losbandigheid af.
maar daarnaast is er een probleem,
de grens tussen losbandigheid en niet-losbandigheid is van persoon tot persoon, en van gemeenschap tot gemeenschap, en van sociaal gebied tot sociaal gebied; anders.
om een beeld van te kunnen krijgen, zou men zich in verschillende situaties moeten gaan duiken-en-verblijven; zodat je dat zowel geestelijk als lijfelijk gaat ervaren.
..
.......
.....

en vervolgens hieronder ben ik met je eens (en tot zover ik het voorlopig kan zien, met een kleine opmerkingtje); :D

Maar wat die homoseksualiteit op zichzelf betreft: Het is minder simpel dan men denkt.

Er is een theorie dat ieder mens tot op zeker hoogte biseksueel is, maar dat dat zich meestal niet openbaart en dat de meeste mensen zich óf sterk tot het andere geslacht aangetrokken voelen (hetgeen niet meer dan logisch en noodzakelijk is, gezien het voortbestaan van de soort) óf tot het eigen geslacht (ook noodzakelijk om overbevolking te voorkomen).

Sociale omstandigheden spelen echter ook een rol.

Ik ken verhalen van mannen die 100% homo zijn, maar zich toch ook seksueel aangetrokken kunnen voelen tot vrouwen en ook weleens verliefd geweest zijn op vrouwen.

Omgekeerd zijn er ook heteroseksuele mensen die ook dat soort gevoelens voor hetzelfde geslacht kunnen hebben.

Verder is het algemeen bekend dat in omstandigheden waar mannen of vrouwen uitsluitend in contact komen met het eigen geslacht (kloosters, samenlevingen met sterke seksescheiding, gevangenissen ), zij op een gegeven ogenblik ook homoseksuele neigingen krijgen.

En wat te denken aan die mannen die jaren getrouwd zijn en ook gewoon kinderen hebben met hun vrouw en dan "ineens" homo blijken te zijn?

Of die mannen in het oude Athene die getrouwd waren en verhoudingen hadden met veel jongere jongetjes?

Al deze praktijkgevallen zouden toch niet mogelijk zijn als iedereen alleen maar 100% hetero of homo is/ was?

Zou het niet misschien 99 of 98% kunnen zijn dan?

er is een behoorlijk verschil, en aan de andere kant wat overeenkomsten tussen
kloosters, samenlevingen met (sterke) seksescheiding, gevangenissen;
..
om één of andere manier zijn ze wel-en-niet met elkaar te vergelijken.
(soms hebben ze ook overlappinge;..of zijn ze met/door elkaar gevlochten;.. één voorbeeld daarvan is een jeugd-inrichting; het is En een soort school, En een soort militaire-pand, En een soort kloster, En een soort labratorische-ziekenhuis.)
in kleinere proporties zitten bv de scholen, kloosters en gevangenissen helaas zelf ook ongeveer zo in elkaar)...
..
en één van hun opvallende overeenkomsten, is dat alle drie beperkt zijn tot hun eigene patroon en hun (door mens gemaakte) regels; gevangen in eigen (en naar mijn smaak ongemakkelijke) systeem van punten en posities.
men zou in zo een situaties, binnen een gesloten systeem moeten fun/ctioneren; binnen een begrensde w/eb;
...
....
......
..

:hardlach:
keb weer last van pols en stop ik ermee :tover:

Siah
16-10-04, 16:35
Geplaatst door Rabi'ah.
"I believe I can fly......." :D

(Sorry, ben flauw bezig)

:hardlach:http://www.maroc.nl/photopost/data/3048/2888726.gif

Siah
18-10-04, 00:06
effe tussen/door,


Geplaatst door Tomas
Als je toch zelf deze vergelijking maakt: Hoe zou je het dan vinden als er veel scholen (natuurlijk vooral christelijk) een blaadje zouden terugsturen of weigeren waarin om meer begrip voor Moslims werd gevraagd.

met dezelfde plaatjes, leuzes, satires, ..? :hardlach:

dan mogen ze dat van mij weigeren. :D

en aan de andere kant vind ik het ook erg, als dat een krampachtige pedagogische blad zou worden.
..
het gaat naar mijn mening dus niet zo zeer om wat het is; niet zo zeer om welke onderwerpen die aansnijdt;
maar, om hoe dat uitgebracht en overgebracht wordt. :tover:

Julien
18-10-04, 03:11
Geplaatst door deleted user
Ach, ik probeer gewoon een goede moslim te zijn.

Je staat niet in je eentje in NL. Pim Fortuyn vond het ook 'belachelijk'.

nee hoor, 90% van de wetenschappers denkt er ook zo over (dat je als homo geboren wordt..)

ontopic: moslimhaat komt idd zowel bij chrstenen als bij moslims voor. homo's zijn bijvoorbeeld niet gewenst bij streng-christelijke groeperingen (maar bij de meeste christelijke kerken wel).. echter ken ik geen Christenen die oproepen om homo's te doden, dat is wel iets extreem-islamitisch.

Er zijn zelfs christelijke geestelijken die homo-paren laten trouwen in de Kerk..nou, dat is het toppunt van homo-acceptatie lijkt me.

Tomas
18-10-04, 10:36
Geplaatst door Siah
het gaat naar mijn mening dus niet zo zeer om wat het is; niet zo zeer om welke onderwerpen die aansnijdt;
maar, om hoe dat uitgebracht en overgebracht wordt. :tover:

Dat zou kunnen. Ik wet het niet. Wat ik van het blaadje heb gezien is dat ongeveer van hetzelfde niveau als schookrantjes uit mijn tijd en da's best wel lang geleden. Dat het sindsdien alleen maar weer preutser en puriteinser is geworden kan best. Het is dus lastig om een blaadje te maken dat zoveel mogelijk jongeren aanspreekt en nog lastiger om dan een taboe of vooroordeel te doorbreken. Schoolbesturen zouden dit moeten weten en ik vraag mij dan ook af hoe zuiver deze officiele reden van afwijzing is.