PDA

Bekijk Volledige Versie : Steun de MVVN (als je echt vrouwen wil steunen)



taouanza
14-10-04, 16:20
Steun de MVVN, steun uw recht als vrouw.

Petitie

De Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland (MVVN) bestaat al ruim 20 jaar. De MVVN is door en voor vrouwen opgericht.
Jarenlang heeft de MVVN door middel van acties en activiteiten zich hard ingezet om de belangen van Marokkaanse vrouwen in Nederland te kunnen behartigen.
We hebben veel vrouwen zien komen en gaan, met verschillende onzekerheden. Na beknopte begeleiding zagen we dezelfde vrouwen vertrekken met een gevoel van onafhankelijkheid en zelfstandigheid. Een gevoel van “ik weet nu zelf waar ik kan beginnen”, en dat dankzij de MVVN. De MVVN heeft gesteund, geïnformeerd, begeleid, geadviseerd, geprobeerd wetswijzigingen te beïnvloeden zodat Marokkaanse vrouwen hun weg kunnen vinden binnen de Nederlandse samenleving.
Maar dat was blijkbaar niet genoeg in de ogen van de gemeente Amsterdam. Want de MVVN en daarbij Marokkaanse vrouwen zijn het slachtoffer geworden van de aanhoudende bezuinigingsmaatregelen van de gemeente Amsterdam. De gemeente Amsterdam wil per 1 januari 2005 de subsidie voor de MVVN definitief stoppen, en zoals het er nu naar uit ziet betekent dit het einde van de MVVN. Waardoor Marokkaanse vrouwen het meest getroffen zullen worden.

MAAR DE MVVN VERZET ZICH HIERTEGEN. DE MVVN VOORZIET IN DE BEHOEFTE VAN EEN GROTE GROEP MAROKKAANSE VROUWEN OP HET GEBIED VAN HULPVERLENING EN EMANCIPATIE EN DIE HIERVOOR NIET TERECHT KUNNEN BIJ DE REGULIERE INSTELLINGEN.
EN DOOR DEZE BEZUINIGINGEN ZULLEN DEZE VROUWEN VERDWALEN TUSSEN DE “NEDERLANDSE” INSTANTIES.
DUS, BESTE CLIËNTEN, LEDEN, SAMENWERKINGSORGANISATIES, STEUN DE MVVN MET HAAR VERZET, STEUN DE RECHTEN EN DE TOEKOMST VAN MAROKKAANSE VROUWEN.
STEUN DE MVVN, MET UW STEUN STAAN WE STERKER.

NAAM ORGANISATIE HANDTEKENNING

taouanza
14-10-04, 16:20
steun de mvvn door uw handtekening te zetten op deze petitie. met uw handtekening beschermt u de rechten van de marokkaanse vrouw in nederland.

(laat deze petitie ook door vrienden en collaga's ondertekenen)

u kunt de petitie mailen of sturen voor 18 oktober.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland (MVVN)
M.v. B. Bastiaansestraat 60, 1054 SP Amsterdam
T: (020) 689 05 84 , F: (020) 689 14 62

Spoetnik
14-10-04, 16:29
Als ik hen was, zou ik naast deze actie ook contact gaan leggen met andere vrouwenverenigingen, zodat hun toekomst niet van het nederlandse subsidiebeleid afhangt.

sylvester
14-10-04, 16:41
Hmmm kan het ook gewoon zo? :rood: