PDA

Bekijk Volledige Versie : De gemiddelde Nederlander zit tjokvol met kapsones.



Joesoef
15-10-04, 07:18
Nederlander is blij met zichzelf

Uitgegeven: 15 oktober 2004 07:36



RIJSWIJK - De gemiddelde Nederlander heeft het zeer met zichzelf getroffen. Het overgrote deel van de bevolking vindt zich gezellig, tolerant en gezagsgetrouw. Nuchter en zuinig, zijn kwalificaties die als typerend voor ons als land gelden.

Dat leert een vrijdag gepresenteerd onderzoek door het Historisch Nieuwsblad onder 683 ondervraagden. Nuchter volk, oordeelt 79 procent in de steekproef, gevolgd door 48 procent dat 'zuinig' aangeeft. Gezellig, vindt 48 procent.

Ondernemingszin en handelsgeest komt op 40 procent van de stemmen. Zo'n 36 procent noemt tolerantie als belangrijkste eigenschap.

Als het om zichzelf gaat, vindt evenwel liefst 92 procent zich tolerant. Niet meer dan 52 procent herkent zichzelf als zuinig. Daarentegen klopt 93 procent zich op de borst als gezellig persoon, 92 procent als nuchter en 76 procent als gezagsgetrouw.



www.nu.nl

barfly
15-10-04, 07:21
Ik herken mezelf hier niet in. :zozo:

Joesoef
15-10-04, 07:29
Geplaatst door barfly
Ik herken mezelf hier niet in. :zozo:


Ik geloof ook niet dat de gemiddelde Nederlander op maroc.nl gaat zitten prikken :D.

barfly
15-10-04, 07:40
Geplaatst door Joesoef
Ik geloof ook niet dat de gemiddelde Nederlander op maroc.nl gaat zitten prikken :D.

Hmm daar had ik nog niet aan gedacht :haha:

Tomas
15-10-04, 09:04
Geplaatst door Joesoef
Nederlander is blij met zichzelf

Uitgegeven: 15 oktober 2004 07:36



RIJSWIJK - De gemiddelde Nederlander heeft het zeer met zichzelf getroffen. Het overgrote deel van de bevolking vindt zich gezellig, tolerant en gezagsgetrouw. Nuchter en zuinig, zijn kwalificaties die als typerend voor ons als land gelden.

Dat leert een vrijdag gepresenteerd onderzoek door het Historisch Nieuwsblad onder 683 ondervraagden. Nuchter volk, oordeelt 79 procent in de steekproef, gevolgd door 48 procent dat 'zuinig' aangeeft. Gezellig, vindt 48 procent.

Ondernemingszin en handelsgeest komt op 40 procent van de stemmen. Zo'n 36 procent noemt tolerantie als belangrijkste eigenschap.

Als het om zichzelf gaat, vindt evenwel liefst 92 procent zich tolerant. Niet meer dan 52 procent herkent zichzelf als zuinig. Daarentegen klopt 93 procent zich op de borst als gezellig persoon, 92 procent als nuchter en 76 procent als gezagsgetrouw.



www.nu.nl

Ik ben wel benieuwd naar die 8% die zichzelf intolerant vindt, die 7% die zichzelf ongezellig vindt en die 8% die zichzelf niet erg nuchter vindt. Dat getuigd toch wel van heel erg veel zelfkennis. Een mooie eigenschap vind ik persoonlijk.

mrz
15-10-04, 09:25
"Tjokvol kapsones", you mean.
"Met", dat kan een patatje zijn. :rolleyes:

En waren toch juist de allochtonen die "sterk" waren in "ondernemings"-zin? Nederlanders denken volgens mij dan eerder juist aan "zingeving", als je mij vraagt. Kijk, nou doe ik het weer. Weer een zin. :droef: