PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Islamitische school soms een getto'



Joesoef
15-10-04, 08:04
Integratie / 'Islamitische school soms een getto'
van onze verslaggever
2004-10-15

DEN HAAG - Moslims moeten zich niet opsluiten in aparte scholen en moskeeën die zo uit '1001 Nacht' lijken te komen. Maar de Nederlandse overheid moet ook niet zo geobsedeerd raken door die paar radicale moslims, en eens wat meer oog krijgen voor de welwillende meerderheid.



Tariq Ramadan, bejubelde én verketterde moslimintellectueel, bracht gisteren zijn pleidooi voor een hedendaagse Europese islam naar politiek Den Haag. Werd hem onlangs nog een visum voor de Verenigde Staten geweigerd -hij zou staatsgevaarlijk zijn-, minister Verdonk van integratie wilde wel eens horen wat Ramadan te melden had.

De VVD-bewindsvrouw liet hem gisteren op een besloten bijeenkomst haar ambtenaren toespreken.

Ramadan zou zowel de moslims als de niet-moslims in Nederland een aai geven, zei hij in een interview vóór de toespraak. Maar ze kregen ook allemaal een tik op de vingers.

,,De Nederlandse overheid laat zich afleiden door de radicale moslims die zichtbaarder zijn en harder roepen. Zij moet op zoek naar de gematigde mensen die in de luwte bouwen aan een Europese islam'', aldus Ramadan.

Ramadan, zoon van Egyptische ouders, doceert aan twee Zwitserse universiteiten en is razend populair onder veel islamitische jongeren in Europa en daarbuiten. Hij wordt beschuldigd van banden met terroristen en antisemitisme, maar nooit is iets hardgemaakt.

Hij spreekt zich uit tegen islamitische scholen. ,,De scholen zijn soms getto's waar de kinderen een schizofrene levenshouding wordt aangeleerd. Ik geloof dat de interactie op een openbare school het beste is voor kinderen. Ik ben niet tegen het principe van islamitische scholen. Ik ben op twee, drie islamitische scholen geweest die midden in de samenleving stonden. Maar het is niet de oplossing voor de toekomst.''

Hij heeft begrip voor de Rotterdamse Leefbaar-wethouder Marco Pastors, die vergeefs probeerde de bouw van een oriëntaalse moskee in Rotterdam tegen te houden. ,,We moeten een nieuwe creativiteit gebruiken om moskeeën te bouwen in een westerse stijl.''

ZbaqZbaq
15-10-04, 09:44
Ik vind dat ie op moet flikkeren met zijn Europese Islam....

flapdrol komt ons ff vertellen dat Islamitische scholen getto's zijn en dat we moskeen moeten bouwen op een "onzichtbare" manier.

freya
15-10-04, 09:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik vind dat ie op moet flikkeren met zijn Europese Islam....

flapdrol komt ons ff vertellen dat Islamitische scholen getto's zijn en dat we moskeen moeten bouwen op een "onzichtbare" manier.

IJzersterke argumentatie :moe:

Tomas
15-10-04, 09:59
Geplaatst door Joesoef
Hij spreekt zich uit tegen islamitische scholen. ,,De scholen zijn soms getto's waar de kinderen een schizofrene levenshouding wordt aangeleerd. Ik geloof dat de interactie op een openbare school het beste is voor kinderen. Ik ben niet tegen het principe van islamitische scholen. Ik ben op twee, drie islamitische scholen geweest die midden in de samenleving stonden. Maar het is niet de oplossing voor de toekomst.''


Getto klinkt mij heel erg negatief in de oren. Ik denk dan direct aan de scholen waar ik nogal wat sterke verhalen van vrienden en kennissen in het onderwijs over hoor. Dat zijn dan wel voornamelijk zwarte scholen, scholen die van origine christelijk of openbaar waren, maar absoluut geen islamitische school. Volgens mij doen die het juist heel erg goed. Ik weet alleen niet hoe het later met die kinderen gaat die van islamitische scholen afkomen. Zal dat zoveel anders zijn dan die fundi christelijke scholen hier? Maar als de keus is of zwarte scholen of islamitische scholen, dan kies ik hoedanook voor islamitische scholen op dit moment.

deleted user
15-10-04, 10:12
Ik kan me alleen in de opmerking over de moskee-bouw vinden. Verder had hij best wel mogen aansporen tot het stimuleren van de moskee-gang onder de jongeren.

Ik ben niet echt een fan van deze man. Zoals in het stuk beweert wordt.

Mark
15-10-04, 10:14
Kunnen jullie niet eens zo'n mooie moskee bouwen met mozaiken zoals in Iran? :)

Tomas
15-10-04, 10:14
Geplaatst door deleted user
Verder had hij best wel mogen aansporen tot het stimuleren van de moskee-gang onder de jongeren.

Tegen regeringsambtenaren??


Ik ben niet echt een fan van deze man. Zoals in het stuk beweert wordt.

Wees gerust, je naam wordt niet genoemd.

David
15-10-04, 10:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik vind dat ie op moet flikkeren met zijn Europese Islam....

flapdrol komt ons ff vertellen dat Islamitische scholen getto's zijn en dat we moskeen moeten bouwen op een "onzichtbare" manier.



Onze ZZ is wat mij betreft politicus van de eeuw.

deleted user
15-10-04, 10:22
Geplaatst door Tomas
[B]Tegen regeringsambtenaren??

Ehm, jah? Die zijn naar verluid zelfs al bezig om het band tussen de Imaams en de jongeren te verbeteren, aangezien deze er bijna niet is. Een adviesje op dit vlak had geen kwaad gekund.

Tomas
15-10-04, 10:26
Geplaatst door deleted user
Ehm, jah? Die zijn naar verluid zelfs al bezig om het band tussen de Imaams en de jongeren te verbeteren, aangezien deze er bijna niet is. Een adviesje op dit vlak had geen kwaad gekund.

Haal je duim uit je mond. Regeringsambtenaren geven geen religie-advies aan jongeren. Alleen AHA probeert dat stiekem, maar da's een politica.

deleted user
15-10-04, 12:23
Geplaatst door Tomas
Haal je duim uit je mond. Regeringsambtenaren geven geen religie-advies aan jongeren. Alleen AHA probeert dat stiekem, maar da's een politica.

Inni sayiem. :)

'Klik tussen imams en jongeren ontbreekt'

Uitgegeven op 14 oktober 2004 om 18:28 uur, bijgewerkt om 19:12

De 'klik' tussen imams en allochtone jongeren ontbreekt in veel gevallen. Mede daarom is het belangrijk imams in hun land van herkomst een inburgeringstoets te laten afleggen voordat zij naar Nederland komen. Dat heeft minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie donderdag gezegd. Verdonk zegt zich wel te beseffen dat er een 'subtiele' grens is tussen kerk en staat. Deze mag niet worden overtreden, meent zij.

Verdonk is van plan een aantal voorwaarden te stellen aan de inburgeringstoets voor imams. Zo moeten zij de Nederlandse taal leren, moeten zij op de hoogte zijn van de Nederlandse hofhouding en moeten zij weten dat huiselijk geweld en eerwraak niet worden getolereerd. "Afwijkend gedrag is een reden ze te weigeren", aldus de bewindsvrouw.

Een pasklare oplossing heeft Verdonk niet voorhanden, erkent ze. Wel benadrukte zij zich 'niet te bemoeien met de interpretatie van de islam'. Ook bijvoorbeeld katholieke priesters die uit Afrika naar Nederland willen komen om te prediken worden onderworpen aan een inburgeringstoets, zei Verdonk desgevraagd.

Nieuws.nl

mark61
15-10-04, 12:41
Geplaatst door Mark
Kunnen jullie niet eens zo'n mooie moskee bouwen met mozaiken zoals in Iran? :)

Voor die moskee in Rotterdam hadden een Marokkaanse en een Turkse student in Rotterdam, en een Iraanse studente te Delft, een ander ontwerp gemaakt, maar het moskeebestuur was in zee gegaan met twee NL architecten die niets van moskee-architectuur wisten, even wat boekjes ingekeken hadden, en op de proppen kwamen met zo'n Efteling-1001-nachtmoskee. Stereotype (Osmaans-Byzantijns) geval.

observer
15-10-04, 15:00
Geplaatst door Mark
Kunnen jullie niet eens zo'n mooie moskee bouwen met mozaiken zoals in Iran? :) heb er pas 1 in lissabon gezien

mooi met tegels bedekt moderne vormgeving met een gekrulde minaret

erg mooi en paste ook in de omgeving met oa musea en andere bebouwen bij een park

nog een flinke ook

(het is geloof ik ook de enige iets wat de acceptatie locaal ten goede zal zijn gekomen)

Zwarte Schaap
15-10-04, 15:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik vind dat ie op moet flikkeren met zijn Europese Islam....

flapdrol komt ons ff vertellen dat Islamitische scholen getto's zijn en dat we moskeen moeten bouwen op een "onzichtbare" manier.

Helemaal mee eens. Deze man lijkt zich alleen maar populair te willen maken.

Op zijn Rotterdams: Optieven met deze Egyptische hond.

Zo dat is gezegd.

Goodnight
15-10-04, 15:06
Zbaqzbaq, wat een emotie's toch en het is nogal wel ramadan....:hihi:

Ik meen me toch te herinneren dat je zeer verontwaardigd was omdat deze mijnheer niet in de VS les mocht gaan geven?

Kan ook zijn dat ik me hierin vergis ( in dat geval excuses) maar er was toen een ellenlange topic aan besteed.

David
15-10-04, 15:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Helemaal mee eens. Deze man lijkt zich alleen maar populair te willen maken.


Dat is hem dan niet helemaal gelukt. Waarom zo boos op deze meneer?

Goodnight
15-10-04, 15:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Helemaal mee eens. Deze man lijkt zich alleen maar populair te willen maken.

Op zijn Rotterdams: Optieven met deze Egyptische hond.

Zo dat is gezegd.

ZS, daar gaan weer 20 hasanat.....zo houden jij en ZZ niets over hoor.:vreemd:

David
15-10-04, 15:08
Geplaatst door Goodnight
hasanat....


Wat is hasanat?

TonH
15-10-04, 15:10
Geplaatst door Mark
Kunnen jullie niet eens zo'n mooie moskee bouwen met mozaiken zoals in Iran? :)

Ah, of als in Buchara of Samarkand :duim:

http://studyrussian.com/seidenstrasse/pic/buchara_portal.jpg

Zwarte Schaap
15-10-04, 15:12
Geplaatst door Goodnight
ZS, daar gaan weer 20 hasanat.....zo houden jij en ZZ niets over hoor.:vreemd:

Voor dergelijke onderdanige laffe honden heb ik wel 1000 hasanat voor over.

David
15-10-04, 15:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor dergelijke onderdanige laffe honden heb ik wel 1000 hasanat voor over.



HALLO! Goodnight! Zwart Schaap! Wat is hasanat?

Goodnight
15-10-04, 15:14
Geplaatst door David
Wat is hasanat?

dat zijn de zegeningen die je krijgt tijdens de ramadan.
Maar dan moet alles vasten dus ook:

je tong: geen scheldwoorden, of roddelen etc.
je ogen: je mag niet naar verboden ( haram) zaken kijken
je oren: je mag niet naar haram zaken luisteren, dus niet roddelen etc.
je handen: dus geen slechte handelingen verrichten of scheldwoorden intikken :hihi:
je voeten: die mogen niet naar slechte plekken gaan.
je maag: je mag niet eten tussen zonsopgang en zonsondergang

Voor dit krijg je dus allemaal zegeningen of juist niet als je ze verkeerd gebruikt.

liya
15-10-04, 15:14
Tariq heeft echt wel brains en hij gebruikt ze tenminste !!! Luister en leer! Lees en leer !!

Ik ben zelf lerares en spijtig genoed moet ik inderdaad vaststellen dat wanneer er meer dan 50% allochtonen op een school zitten het leer niveau bijvoorbeeld naar beneden gaat. De meeste kinderen hebben een taalachterstand die sneller wordt weggewerkt in niet-concentratiescholen omdat ze daar meer nederlands praten met andere kinderen! Op deze manier hebben andere vakken er niet onder te lijden.

Ben helemaal niet tegen moslimscholen hé, don't get me wrong just telling u the facts.

Goodnight
15-10-04, 15:15
Geplaatst door David
HALLO! Goodnight! Zwart Schaap! Wat is hasanat?

geduld beste David....(ik moet me heel rustig houden) :hihi:

Goodnight
15-10-04, 15:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor dergelijke onderdanige laffe honden heb ik wel 1000 hasanat voor over.

oops, u don't know what u are saying :fplet:

mark61
15-10-04, 15:18
http://profielen.hro.nl/www/moskee_292_196.jpg

Cum laude afgestudeerd op moskee volgens poldermodel
Afgestudeerd in 2003

Afgelopen januari studeerden vier architecten cum laude af aan de Academie van Bouwkunst van de Hogeschool Rotterdam: Ergün Erkocu, Abdeluahab Hammiche, Adnan Akyüz en Deniz Yilmaz. Ze opereren onder de naam Me Mar en realiseerden een eigentijds ontwerp als antwoord op het traditionele ontwerp voor de Essalaam moskee in de wijk Parkstad/Feijenoord.

De laatste tijd is er veel discussie geweest over de bouw van moskeeën in Nederland. De uitstraling van moskeeën heeft een te fors Efteling-gehalte en zou niet passen binnen de westerse architectuurstijl die in Nederland gangbaar is. Nieuwe moskeeën komen vaak tot stand in opdracht van een rijke sjeik. Wat volgt, is een kopie van een bestaande moskee uit het oosten: een koepel en een minaret.
Voor Me Mar reden om eens na te denken over de betekenis van de moskee in de Nederlandse samenleving. Wat Me Mar voor ogen had, was het ontwerpen van een multifunctioneel gebouw waarin alle bevolkingsgroepen zich thuis kunnen voelen en dat tegelijkertijd een moskee herbergt. Dit uitgangspunt resulteerde in een prachtig eigentijds ontwerp, waarbij nagedacht is over de plaats in de omgeving, de parkeerproblematiek en de financiering van het gebouw.
In het ontwerp is er naast de gebedsruimte ook plaats voor een bazar, een Turks badhuis, een restaurant en een loungeruimte. Bij de gebedsruimte is niet alleen rekening gehouden met de oriëntatie op Mekka, maar ook gezorgd dat de 2500 bezoekers makkelijk naar binnen en naar buiten kunnen. Een aantal poorten geeft toegang tot de ovale ruimte. In de poorten zijn kastjes gemaakt waarin schoenen kunnen worden opgeborgen. Een verbetering van de bestaande situatie, want volgens Ergün - zelf moskeeganger - is het altijd maar weer afwachten of je met je eigen paar schoenen naar huis gaat. Een ander detail is dat de ingangen voor mannen en vrouwen naast elkaar gelegen zijn. In traditionele gebouwen gaan vrouwen door de achterdeur naar binnen en mannen door de hoofdingang. Me Mar hanteert het idee dat families samen naar de moskee gaan en dat alleen de gebedsruimtes voor mannen en vrouwen gescheiden blijven.
Doordat het gebouw meerdere functies heeft, kan het zichzelf financieren. Er is een zogenaamde CultiFunctiZaal gecreëerd die door de in hoogte verplaatsbare tribunes ook geschikt is voor concerten, toneeluitvoeringen, grote feesten en huwelijken.
Voordat de vier architecten aan dit project begonnen, stelden zij zich ten doel iets te maken wat realistisch is. En ze hebben veel enthousiaste reacties gehad, vertelt Abdeluahab Hammiche: ‘Vooral ook uit de groep van de eerste generatie, de vaders, die zo langzamerhand weer terug willen naar het land van herkomst. Voor hen is het belangrijk dat ze hun kinderen met een gerust hart kunnen achterlaten in de wetenschap dat het geloof op een eigen manier beleden kan worden.’
Meer info: www.mucumo.tk

Pauline Tonkens

http://profielen.hro.nl/www/11aftxt.htm

me mar = mimar = architect.

Zwarte Schaap
15-10-04, 15:19
Geplaatst door Goodnight
oops, u don't know what u are saying :fplet:

Ik weet wat ik zeg en neem er geen letter van terug.
Tfoe !

David
15-10-04, 15:19
Geplaatst door Goodnight
dat zijn de zegeningen die je krijgt tijdens de ramadan.
Maar dan moet alles vasten dus ook:

je tong: geen scheldwoorden, of roddelen etc.
je ogen: je mag niet naar verboden ( haram) zaken kijken
je oren: je mag niet naar haram zaken luisteren, dus niet roddelen etc.
je handen: dus geen slechte handelingen verrichten of scheldwoorden intikken :hihi:
je voeten: die mogen niet naar slechte plekken gaan.
je maag: je mag niet eten tussen zonsopgang en zonsondergang

Voor dit krijg je dus allemaal zegeningen of juist niet als je ze verkeerd gebruikt.


Zenk joe for de uitleg! Dat met die ogen en die tong, ik weet niet of je dat vol gaat houden, mevrouwtje! Valt het allemaal een beetje mee?

Zwarte Schaap
15-10-04, 15:24
Geplaatst door liya
Tariq heeft echt wel brains en hij gebruikt ze tenminste !!! Luister en leer! Lees en leer !!

Ik ben zelf lerares en spijtig genoed moet ik inderdaad vaststellen dat wanneer er meer dan 50% allochtonen op een school zitten het leer niveau bijvoorbeeld naar beneden gaat. De meeste kinderen hebben een taalachterstand die sneller wordt weggewerkt in niet-concentratiescholen omdat ze daar meer nederlands praten met andere kinderen! Op deze manier hebben andere vakken er niet onder te lijden.

Ben helemaal niet tegen moslimscholen hé, don't get me wrong just telling u the facts.

Leuk verhaaltje allemaal maar onderzoek heeft al uitgewezen dat leerlingen van Islamitische scholen beter presteren dan zwarte scholen. Verder is het verschil met de witte scholen miniem. Dus waar praat je over?

David
15-10-04, 15:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leuk verhaaltje allemaal maar onderzoek heeft al uitgewezen dat leerlingen van Islamitische scholen beter presteren dan zwarte scholen. Verder is het verschil met de witte scholen miniem. Dus waar praat je over?


Schaapje, schaapje! Volgens mij maakt het niet eten, niet drinken, niet roken je een tikkeltje prikkelbaar vandaag. Red je het allemaal wel?

Spoetnik
15-10-04, 15:35
Geplaatst door mark61
http://profielen.hro.nl/www/moskee_292_196.jpg

Cum laude afgestudeerd op moskee volgens poldermodel
Afgestudeerd in 2003

Afgelopen januari studeerden vier architecten cum laude af aan de Academie van Bouwkunst van de Hogeschool Rotterdam: Ergün Erkocu, Abdeluahab Hammiche, Adnan Akyüz en Deniz Yilmaz. Ze opereren onder de naam Me Mar en realiseerden een eigentijds ontwerp als antwoord op het traditionele ontwerp voor de Essalaam moskee in de wijk Parkstad/Feijenoord.

De laatste tijd is er veel discussie geweest over de bouw van moskeeën in Nederland. De uitstraling van moskeeën heeft een te fors Efteling-gehalte en zou niet passen binnen de westerse architectuurstijl die in Nederland gangbaar is. Nieuwe moskeeën komen vaak tot stand in opdracht van een rijke sjeik. Wat volgt, is een kopie van een bestaande moskee uit het oosten: een koepel en een minaret.
Voor Me Mar reden om eens na te denken over de betekenis van de moskee in de Nederlandse samenleving. Wat Me Mar voor ogen had, was het ontwerpen van een multifunctioneel gebouw waarin alle bevolkingsgroepen zich thuis kunnen voelen en dat tegelijkertijd een moskee herbergt. Dit uitgangspunt resulteerde in een prachtig eigentijds ontwerp, waarbij nagedacht is over de plaats in de omgeving, de parkeerproblematiek en de financiering van het gebouw.
In het ontwerp is er naast de gebedsruimte ook plaats voor een bazar, een Turks badhuis, een restaurant en een loungeruimte. Bij de gebedsruimte is niet alleen rekening gehouden met de oriëntatie op Mekka, maar ook gezorgd dat de 2500 bezoekers makkelijk naar binnen en naar buiten kunnen. Een aantal poorten geeft toegang tot de ovale ruimte. In de poorten zijn kastjes gemaakt waarin schoenen kunnen worden opgeborgen. Een verbetering van de bestaande situatie, want volgens Ergün - zelf moskeeganger - is het altijd maar weer afwachten of je met je eigen paar schoenen naar huis gaat. Een ander detail is dat de ingangen voor mannen en vrouwen naast elkaar gelegen zijn. In traditionele gebouwen gaan vrouwen door de achterdeur naar binnen en mannen door de hoofdingang. Me Mar hanteert het idee dat families samen naar de moskee gaan en dat alleen de gebedsruimtes voor mannen en vrouwen gescheiden blijven.
Doordat het gebouw meerdere functies heeft, kan het zichzelf financieren. Er is een zogenaamde CultiFunctiZaal gecreëerd die door de in hoogte verplaatsbare tribunes ook geschikt is voor concerten, toneeluitvoeringen, grote feesten en huwelijken.
Voordat de vier architecten aan dit project begonnen, stelden zij zich ten doel iets te maken wat realistisch is. En ze hebben veel enthousiaste reacties gehad, vertelt Abdeluahab Hammiche: ‘Vooral ook uit de groep van de eerste generatie, de vaders, die zo langzamerhand weer terug willen naar het land van herkomst. Voor hen is het belangrijk dat ze hun kinderen met een gerust hart kunnen achterlaten in de wetenschap dat het geloof op een eigen manier beleden kan worden.’
Meer info: www.mucumo.tk

Pauline Tonkens

http://profielen.hro.nl/www/11aftxt.htm

me mar = mimar = architect.

Hey mooi ding, echt uitnodigend.. .en die windmolens zijn goed bedacht.

Zwarte Schaap
15-10-04, 15:46
Geplaatst door David
Schaapje, schaapje! Volgens mij maakt het niet eten, niet drinken, niet roken je een tikkeltje prikkelbaar vandaag. Red je het allemaal wel? Nee hoor davidje, ik heb daar vrijwel nooit last van.

Ik irriteer me aan deze Egytische laffe onderdanige hond die zijn meesters wil plezieren. Hij wil natuurlijk niet gezien worden als fundamentalist, dan gaat ie maar zaken roepen waar hij geen verstand van heeft.

Dat ie begrip heeft voor Marco pastoor is de druppel die de emmer deed overlopen. Dat is racist nummer 1 in Rotterdam.

Goodnight
15-10-04, 16:09
Geplaatst door David
Zenk joe for de uitleg! Dat met die ogen en die tong, ik weet niet of je dat vol gaat houden, mevrouwtje! Valt het allemaal een beetje mee?

jawel, ik rpobeer de hele dag aan alleen bloemetjes te denken.En als iemand iets lelijks zegt, blijf ik heel debielig vrolijk.
De ogen tsja....ikkuh zap door als ze rare dingen gaan doen in as the world turns...maar daar gebeurt toch nu niets onfatsoenlijks :hihi:

Ik wordt alleen geconfronteerd met het getier van ZS :giechel:

TonH
15-10-04, 16:13
Geplaatst door Goodnight
jawel, ik rpobeer de hele dag aan alleen bloemetjes te denken.

Pas maar op dat er niet ook nog 'bijtjes' bij komen. :D

Goodnight
15-10-04, 16:24
Geplaatst door TonH
Pas maar op dat er niet ook nog 'bijtjes' bij komen. :D

Ik had het al gepost toen ik me bedacht dat een of andere wiseguy dat zou gaan zeggen :rolleyes:

TonH
15-10-04, 16:40
Geplaatst door Goodnight
Ik had het al gepost toen ik me bedacht dat een of andere wiseguy dat zou gaan zeggen :rolleyes:

:engel:

Siah
15-10-04, 22:43
Geplaatst door TonH
Ah, of als in Buchara of Samarkand :duim:

http://studyrussian.com/seidenstrasse/pic/buchara_portal.jpg

coole foto!

Siah
15-10-04, 23:08
............:ergleuk:

Integratie / 'Islamitische school soms een getto'
van onze verslaggever
2004-10-15
DEN HAAG - Moslims moeten zich niet opsluiten in aparte scholen en moskeeën die zo uit '1001 Nacht' lijken te komen.





Maar de Nederlandse overheid moet ook niet zo geobsedeerd raken door die paar radicale moslims, en eens wat meer oog krijgen voor de welwillende meerderheid.

wat een blinde kip zeg! :duizelig:



,De Nederlandse overheid laat zich afleiden door de radicale moslims die zichtbaarder zijn en harder roepen.

arme staat; kan geen weerstand bieden tegen de ver-leiding; en wordt telkens afgeleid door die "radicalen". :hardlach:



Hij spreekt zich uit tegen islamitische scholen. ,,De scholen zijn soms getto's waar de kinderen een schizofrene levenshouding wordt aangeleerd.

komt het omdat die scholen islamitisch zijn(?) :auw2:
zijn die kinderen, de enige die een schizofrene "leven" leiden.
of geld het virtually voor iedereen tegenwoordig;
..
.
ik denk dat dat een bijverschijsel is(en soms serious storend); als resltaat van de paranoide capitalistische systeem.
:loens:

mark61
15-10-04, 23:11
Geplaatst door Siah
...
ik denk dat dat een bijverschijsel is (en soms serious storend); als resultaat van het paranoïde kapitalistische systeem. :loens:

Nee in Noord-Korea, daar is het pas fijn moslim zijn.

Siah
15-10-04, 23:26
Geplaatst door mark61
Nee in Noord-Korea, daar is het pas fijn moslim zijn.

:auw2:
heb je ook iets anders dan vooraal tegenwerpingen??
of is dat je Stijl van je zogenaamde discourse :D
...
..
.

in US is nog veel erger! :hardlach:

mark61
16-10-04, 00:36
Geplaatst door Siah
:auw2:
heb je ook iets anders dan vooraal tegenwerpingen??
of is dat je Stijl van je zogenaamde discourse :D

Ik doe ook wel lange lappen, kijk maar s rond. Maar losse kietelopmerkingen vind ik ook leuk. Iets op tegen?:)

Wat ze in Amerika doen weet ik niet en wil ik ook niet weten. Brrr.

sjaen
16-10-04, 01:18
Geplaatst door Siah
.
paranoide kapitalistische systeem.
:loens:


P.C. tje! Welke software gebruik je!

Just teasing! :giechel:

Siah
16-10-04, 01:42
Geplaatst door sjaen
P.C. tje! Welke software gebruik je!

Just teasing! :giechel:

ok :hardlach: maar
hoe bedoel je?

is een pc eigen aan een capitalistisch systeem? :vreemd:

Siah
16-10-04, 01:52
Geplaatst door mark61
Ik doe ook wel lange lappen , kijk maar s rond. Maar losse kietelopmerkingen vind ik ook leuk. Iets op tegen?:)

inderdaad die zijn vaak lange lappen, :D



Wat ze in Amerika doen weet ik niet en wil ik ook niet weten. Brrr.

ikke wel;
want dan kan je ongeveer raden wat er in nederland later gaat gebeuren. :hardlach:

sjaen
16-10-04, 09:31
Geplaatst door Siah
ok :hardlach: maar
hoe bedoel je?

is een pc eigen aan een capitalistisch systeem? :vreemd:



Software/Microsoft!!!!!?:hardlach:

mark61
16-10-04, 11:36
Geplaatst door Siah
inderdaad die zijn vaak lange lappen, :D

Nou dan. En ik schrijf ze tenminste zelf :ego:


ikke wel;
want dan kan je ongeveer raden wat er in nederland later gaat gebeuren. :hardlach:

Gek, dat kan ik zo wel raden. Als je eenmaal weet hoe het werkt, is het genoeg, want in de VS verandert niet zoveel. Overigens lijkt de situatie van allo's in de VS geloof ik niet erg op die van allo's in NL.

Siah
16-10-04, 15:26
Geplaatst door sjaen
Software/Microsoft!!!!!?:hardlach:

oops! :verward: