PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël: 13 jarig meisje volkomen terecht dood geschoten.



Joesoef
17-10-04, 09:55
Israël: meisje terecht beschoten



van onze correspondent AD BLOEMENDAAL



TEL AVIV - De tragische dood van een dertienjarig Palestijns schoolmeisje bij een Israëlische legerpost in de Gazastrook is niet te wijten aan onethisch gedrag van de plaatselijke compagniescommandant. Dat is de conclusie van een eerste onderzoek van het Israëlische leger.

Volgens het onderzoek bevond het meisje zich in verboden militair gebied, had ze een bom in haar schooltas kunnen vervoeren en is daarom terecht beschoten. Ook zou niet zijn gebleken dat de compagniescommandant het munitiemagazijn van zijn wapen in het lijkje heeft leeggeschoten, zoals enkele soldaten eerder verklaarden.

Dat de commandant na het incident van zijn post is ontheven, heeft volgens het rapport niet te maken met de dood van het meisje, maar met zijn slechte functioneren binnen de eenheid en met operationele fouten. Volgens berichten in de Israëlische pers heeft de commandant tijdens het onderzoek gezegd dat enkele oudere soldaten hem erbij wilden lappen en daarom hebben beweerd dat hij een magazijn in het lichaam van het meisje leegschoot. Andere soldaten hebben bevestigd dat veel soldaten een hekel hadden aan hun commandant wegens de harde discipline die hij de compagnie oplegde.

Het incident deed zich voor op 5 oktober, toen soldaten in de versterkte post bij Rafah 'een verdachte figuur' signaleerden die op hen af kwam. Een paar uur eerder was de positie onder vuur genomen door Palestijnse militanten.

''De eenheid, die dacht te maken te hebben met een militant, opende het vuur en raakte de figuur,'' vermeldt het rapport. Daarna verlieten de commandant en een groep soldaten de positie om poolshoogte te nemen. Daarbij werden ze opnieuw onder vuur genomen.

''De soldaten beantwoorden het vuur en trokken zich terug,'' is de lezing van het leger. ''Tot het tegendeel is bewezen aanvaardt de stafchef de lezing van de compagniescommandant dat hij in de grond schoot, in antwoord op vijandelijk vuur in zijn richting.''

Er loopt nog een onderzoek door de militaire politie.

Parlementsleden van de Israëlische oppositie hebben het interne onderzoek door het leger gekritiseerd. Zij menen dat hier een onafhankelijk juridisch onderzoek op zijn plaats was geweest.


© Het Parool, 16-10-2004

Amiticia
17-10-04, 10:00
:droef:

Siah
17-10-04, 11:08
há joesoef: :tover:
je bent actief aan het troepen verzamelen;
en lever je daarmee een prima bijdrage aan riool-journalistiek en in dat geval, de mond/iale israelische lobby;
.
als een "aspirant-Drager" van de selectieve mac-troepen uit de prullen-woorden-container; voorlopig een act-ieve assistent van on-ze
"correspondent" AD BLOEMENDAAL;
.

succ/es :hardlach:

Siah
17-10-04, 11:13
:ergleuk:
http://www.maroc.nl/photopost/data/3048/28887born_to_kill_.jpg

Joesoef
17-10-04, 12:08
Geplaatst door Siah
há joesoef: :tover:
je bent actief aan het troepen verzamelen;
en lever je daarmee een prima bijdrage aan riool-journalistiek en in dat geval, de mond/iale israelische lobby;
.
als een "aspirant-Drager" van de selectieve mac-troepen uit de prullen-woorden-container; voorlopig een act-ieve assistent van on-ze
"correspondent" AD BLOEMENDAAL;
.

succ/es :hardlach:


Que? De header van het topic zegt niets over mijn mening, de emoticon ervoor wel.

Turkish_boy
17-10-04, 18:20
Geplaatst door Siah
há joesoef: :tover:
je bent actief aan het troepen verzamelen;
en lever je daarmee een prima bijdrage aan riool-journalistiek en in dat geval, de mond/iale israelische lobby;
.
als een "aspirant-Drager" van de selectieve mac-troepen uit de prullen-woorden-container; voorlopig een act-ieve assistent van on-ze
"correspondent" AD BLOEMENDAAL;
.

succ/es :hardlach:

Israeliers zijn eikels.... Ik mag ze niet omdat ze veel moslims onderdrukken. Dat doen ze vooral in Palestina.

Karin.N
17-10-04, 18:48
Dit soort berichten zullen we nog veel vaker horen: Palestijns meisje doodgeschoten, Israelische peuter doodgeschoten, Palestijns babytje gedood, Israelische jongen neergeschoten.................

Zolang Israel (met de USA) en de Palestijnen (met de Arabische wereld) doorgaan op de ingeslagen weg, zal geweld met geweld beantwoord worden. Dat hierop doden volgen is duidelijk.

In het conflict is er geen sprake van 1 waarheid. Beide partijen en hun bondgenoten en hun sympathisanten claimen hun eigen waarheid als de werkelijke waarheid.

Daarnaast verliest men ook de realiteit uit het oog.
Realiteit is namelijk dat zowel de Palestijnen als de Israeliers daar beiden ook in de toekomst zullen wonen.

En wie dat niet wenst te zien, zal moeten leren leven met het geweld en de daarop volgende slachtoffers, waaronder dus ook kinderen!

Siah
17-10-04, 19:13
Geplaatst door Joesoef
Que? De header van het topic zegt niets over mijn mening, de emoticon ervoor wel.

jammer;
ik dacht dat je benieuwd was om een anderemans mening te horen;
ben zelf altijd benieuwd hoe de anderen denken:hardlach: so je mag tegen me rustig zeggen wat je wilt; al scheld je me uit naar mijn voormoeders, :hardlach: vind ik het geen probleem.
uiteindelijk zijn die texten door a-n-d-e-r-en ges-chreven; en ik probeerde voor jou, alleen te beschrijven wat ik die laatse drie dagen zag. nitz persoonlijks natuurlijk!! :mrt2:

door die een paar laatste artikels, kreeg ik ineens een andere en tegenstrijdig beeld dan wat ik van jou gewend was(om effe zo te zeggen). :tover:

Siah
17-10-04, 19:20
Geplaatst door Turkish_boy
Israeliers zijn eikels.... Ik mag ze niet omdat ze veel moslims onderdrukken. Dat doen ze vooral in Palestina.

niet dat de israeliers eikel zijn;
..
maar de "staat" is terroristisch!
.

en 'onderdrukken' is eigenlijk heel erg zacht gezegd!!
ik weet natuurlijk wat je bedoeld; :D

Siah
17-10-04, 19:22
Geplaatst door Karin.N
Dit soort berichten zullen we nog veel vaker horen: Palestijns meisje doodgeschoten, Israelische peuter doodgeschoten, Palestijns babytje gedood, Israelische jongen neergeschoten.................

Zolang Israel (met de USA) en de Palestijnen (met de Arabische wereld) doorgaan op de ingeslagen weg, zal geweld met geweld beantwoord worden. Dat hierop doden volgen is duidelijk.

In het conflict is er geen sprake van 1 waarheid. Beide partijen en hun bondgenoten en hun sympathisanten claimen hun eigen waarheid als de werkelijke waarheid.

Daarnaast verliest men ook de realiteit uit het oog.
Realiteit is namelijk dat zowel de Palestijnen als de Israeliers daar beiden ook in de toekomst zullen wonen.

En wie dat niet wenst te zien, zal moeten leren leven met het geweld en de daarop volgende slachtoffers, waaronder dus ook kinderen!

















verveeld