PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje...



Turkish_boy
17-10-04, 18:22
Ik heb gehoort dat je tijden het vasten je tanden mag poetsen.
Ik betwijfel het echter. Nou vraag ik het aan de mensen die er echt verstand van hebben mag ik mijn tanden poetsen tijdens het vasten?

barneveld
17-10-04, 19:08
Geplaatst door Turkish_boy
Ik heb gehoort dat je tijden het vasten je tanden mag poetsen.
Ik betwijfel het echter. Nou vraag ik het aan de mensen die er echt verstand van hebben mag ik mijn tanden poetsen tijdens het vasten?

jij wel anders is het hier niet uit te houden

Turkish_boy
17-10-04, 19:17
Geplaatst door barneveld
jij wel anders is het hier niet uit te houden
Het is maar een vraagje moet je niet meteen hard komen.

barneveld
17-10-04, 19:18
Geplaatst door Turkish_boy
Het is maar een vraagje moet je niet meteen hard komen.

het is een marokkaans grapje

Turkish_boy
17-10-04, 19:25
Geplaatst door barneveld
het is een marokkaans grapje

:nerveus: ik snap hem niet maarja,
weet je het antwoord?

barneveld
17-10-04, 19:28
Geplaatst door Turkish_boy
:nerveus: ik snap hem niet maarja,
weet je het antwoord?

ik kan je wel een antword geven maar weet niet of je er wat aan hebt.

Turkish_boy
17-10-04, 19:37
Geplaatst door barneveld
ik kan je wel een antword geven maar weet niet of je er wat aan hebt.

Wat denk je?

Siah
17-10-04, 19:38
Geplaatst door barneveld
jij wel anders is het hier niet uit te houden

:haha:

Siah
17-10-04, 19:41
Geplaatst door Turkish_boy
Ik heb gehoort dat je tijden het vasten je tanden mag poetsen.
Ik betwijfel het echter. Nou vraag ik het aan de mensen die er echt verstand van hebben mag ik mijn tanden poetsen tijdens het vasten?

volgens mij is dat geen probleem; :chef:
zolang je geen tandpasta inslikt. :hardlach:

barneveld
17-10-04, 19:50
Geplaatst door Siah
volgens mij is dat geen probleem; :chef:
zolang je geen tandpasta inslikt. :hardlach:


en iets anders

Zwarte Schaap
17-10-04, 20:09
Geplaatst door Turkish_boy
Ik heb gehoort dat je tijden het vasten je tanden mag poetsen.
Ik betwijfel het echter. Nou vraag ik het aan de mensen die er echt verstand van hebben mag ik mijn tanden poetsen tijdens het vasten?

Antwoord van Khalil El Moumni, Imam van de Nasr Moskee te Rotterdam:

Iemand die vast mag zijn tanden reinigen met zijn vingers en met een stokje van de arak-boompje. Wat betreft tandpasta, de godsdienstgeleerden stellen dat het niet mag, want tandpasta bevat een sterke stof die ongemerkt tot de keel kan doordringen. Daarom zeiden ze dat het beter is voor diegene die vast dit te vermijden, zodat hij niet in het vebodene vervalt. Maar God weet dit het best.

barneveld
17-10-04, 20:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Antwoord van Khalil El Moumni, Imam van de Nasr Moskee te Rotterdam:

Iemand die vast mag zijn tanden reinigen met zijn vingers en met een stokje van de arak-boompje. Wat betreft tandpast, de godsdienstgeleerden stellen dat het niet mag, want tandpasta bevat een sterke stof die ongemerkt tot de keel kan doordringen. Daarom zeiden ze dat het beter is voor diegene die vast dit te vermijden, zodat hij niet in het vebodene vervalt. Maar God weet dit het best.


is dat het zelfde el moumni als van de tv

Zwarte Schaap
17-10-04, 21:13
Geplaatst door barneveld
is dat het zelfde el moumni als van de tv

Ja

barneveld
17-10-04, 21:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja


oke

Siah
17-10-04, 22:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Antwoord van Khalil El Moumni, Imam van de Nasr Moskee te Rotterdam:

Iemand die vast mag zijn tanden reinigen met zijn vingers en met een stokje van de arak-boompje. Wat betreft tandpasta, de godsdienstgeleerden stellen dat het niet mag, want tandpasta bevat een sterke stof die ongemerkt tot de keel kan doordringen. Daarom zeiden ze dat het beter is voor diegene die vast dit te vermijden, zodat hij niet in het vebodene vervalt. Maar God weet dit het best.

pffffffff
moeilijke instructies;
als dat zo is, zijn dan veel mensen die dat niet goed doen.
..

er is ook een uitzonderingen; :nerd:
als je kunstgebit hebt, kan je dat natuurlijk wel met tandpasta poetsen. :hardlach:

PS: wat is eigenlijk een arak-boompje?
:confused:

AdamX
17-10-04, 22:48
Geplaatst door Siah
pffffffff
moeilijke instructies;
als dat zo is, zijn dan veel mensen die dat niet goed doen.
..

er is ook een uitzonderingen; :nerd:
als je kunstgebit hebt, kan je dat natuurlijk wel met tandpasta poetsen. :hardlach:

PS: wat is eigenlijk een arak-boompje?
:confused:

ik gebruik zelf wel een heel klein beetje tandpasta en ik merk nisk van in mn keel.

met ark-boompje bedoelt ie siwak das een houtje stukje waarmee je tnaden schoon kan maken,.

Dutchguy
17-10-04, 23:10
Geplaatst door barneveld
is dat het zelfde el moumni als van de tv

El Moumni heeft er wel vaker naast gezeten, niet echt iemand waar ik mijn adviezen vandaan zou halen.

barneveld
17-10-04, 23:17
Geplaatst door Dutchguy
El Moumni heeft er wel vaker naast gezeten, niet echt iemand waar ik mijn adviezen vandaan zou halen.

de media wil je op de verkeerde pad sturen, al moumni is oke

Dutchguy
17-10-04, 23:41
Geplaatst door barneveld
de media wil je op de verkeerde pad sturen, al moumni is oke

Ik vind hem net zo "ok" als de paus.

~Panthera~
17-10-04, 23:47
Geplaatst door Dutchguy
Ik vind hem net zo "ok" als de paus.
------------

En die is helemaal niet "ok" :D

Zwarte Schaap
18-10-04, 09:25
Geplaatst door Dutchguy
El Moumni heeft er wel vaker naast gezeten, niet echt iemand waar ik mijn adviezen vandaan zou halen.

Geef maar een voorbeeld, jij als homosexueel hebt natuurlijk niets aan de adviezen van El Moumni. Nova heeft gewoon een vies spelletje gespeeld en dat weet jij ook. El moumni heeft gewoon de mening van de Islam over homosexualiteit na navraag eerlijk beantwoord.

Jij weet ook dat NOVA doel bewust een relletje uitlokte voor de Islamhetze. Want toen NOVA hem vroeg over geweld tegen homosexuelen en hij daarvoor waarschuwde en zei dat het niet tollerabel was, is dit doelbewust niet uitgezonden terwijl het programma juist daar over ging.

Siah
18-10-04, 10:33
Geplaatst door Zwarte Schaap

Jij weet ook dat NOVA doel bewust een relletje uitlokte voor de Islamhetze. Want toen NOVA hem vroeg over geweld tegen homosexuelen en hij daarvoor waarschuwde en zei dat het niet tollerabel was, is dit doelbewust niet uitgezonden terwijl het programma juist daar over ging.



op tv gebeurt virtually niets anders dan "knippen"-e:kotsen2:n-"plakken".
..

Dutchguy
18-10-04, 13:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geef maar een voorbeeld, jij als homosexueel hebt natuurlijk niets aan de adviezen van El Moumni. Nova heeft gewoon een vies spelletje gespeeld en dat weet jij ook. El moumni heeft gewoon de mening van de Islam over homosexualiteit na navraag eerlijk beantwoord.

Jij weet ook dat NOVA doel bewust een relletje uitlokte voor de Islamhetze. Want toen NOVA hem vroeg over geweld tegen homosexuelen en hij daarvoor waarschuwde en zei dat het niet tollerabel was, is dit doelbewust niet uitgezonden terwijl het programma juist daar over ging.

Ik ben er heel blij mee dat El Moumni homosexualiteit als ziekte typeert die ook nog een besmettelijk is.

Joepie.

:moe:

David
18-10-04, 13:06
Geplaatst door Dutchguy
Ik ben er heel blij mee dat El Moumni homosexualiteit als ziekte typeert die ook nog een besmettelijk is.

Joepie.

:moe:



Die El Moumni mag die Arak-stok van mij heel ergens anders douwen. Of van mijn part helemaal de Arak-boom in.

Tomas
18-10-04, 13:08
Geplaatst door Dutchguy
Ik ben er heel blij mee dat El Moumni homosexualiteit als ziekte typeert die ook nog een besmettelijk is.

Joepie.

:moe:

Hij zegt slechts de waarheid en de nederlandse media heeft de leugenachtige streek uit gehaald om dit op tv uit te zenden.

David
18-10-04, 13:09
Geplaatst door Tomas
Hij zegt slechts de waarheid en de nederlandse media heeft de leugenachtige streek uit gehaald om dit op tv uit te zenden.


Dat komt omdat Nederland een heel rascistisch land is. En anti-moslim, natuurlijk.

Dutchguy
18-10-04, 13:16
Geplaatst door David
Die El Moumni mag die Arak-stok van mij heel ergens anders douwen. Of van mijn part helemaal de Arak-boom in.

Zullen we 'm daar in gooien? :engel:

Dutchguy
18-10-04, 13:17
Geplaatst door Tomas
Hij zegt slechts de waarheid en de nederlandse media heeft de leugenachtige streek uit gehaald om dit op tv uit te zenden.

Zou maar een beetje bij me uit de buurt blijven Tomas. Voor je 't weet krijg je het ook.

David
18-10-04, 13:20
Geplaatst door Dutchguy
Zou maar een beetje bij me uit de buurt blijven Tomas. Voor je 't weet krijg je het ook.


Engerd.

Dutchguy
18-10-04, 13:27
Geplaatst door David
Engerd.

Jij ook.
Eng.

Boe!

David
18-10-04, 13:30
Geplaatst door Dutchguy
Jij ook.
Eng.

Boe!


Ach man, ga toch je tanden poetsen met een twijg! Mietje. :roker:

Dutchguy
18-10-04, 13:39
Geplaatst door David
Ach man, ga toch je tanden poetsen met een twijg! Mietje. :roker:

Maar in die boom hangt al een boze boskabouter dus dat gaat niet lukken.

David
18-10-04, 13:41
Geplaatst door Dutchguy
Maar in die boom hangt al een boze boskabouter dus dat gaat niet lukken.


Adem eens flink over die boskabouter heen en steek hem aan met je besmettelijke deformatie - dat zou pas gillen zijn.


:melig:

nl-x
18-10-04, 13:42
Is die El-Moumni nog Imam!? Belachelijk. Zo iemand zou toch (schuldig of niet) gewoon moeten opstappen? Zo geeft hij kwaadwillende gewoon nog eens een stok om mee te slaan.

En getuige het feit dat hij arakstokkies boven anderen verkiest, gok ik dat hij ze niet echt op een rijtje heeft. God weet het beter idd. Maar ik hoef niets van die vent.

David
18-10-04, 13:47
Geplaatst door nl-x
Is die El-Moumni nog Imam!? Belachelijk. Zo iemand zou toch (schuldig of niet) gewoon moeten opstappen? Zo geeft hij kwaadwillende gewoon nog eens een stok om mee te slaan.

En getuige het feit dat hij arakstokkies boven anderen verkiest, gok ik dat hij ze niet echt op een rijtje heeft. God weet het beter idd. Maar ik hoef niets van die vent.


Mijn vraag blijft: wat is nou precies arak, en waarom is dat beter dan, ik noem maar wat, berk? Of beuk? of den?

Dutchguy
18-10-04, 13:50
Geplaatst door David
Adem eens flink over die boskabouter heen en steek hem aan met je besmettelijke deformatie - dat zou pas gillen zijn.


:melig:

:hihi:

David
18-10-04, 13:54
Geplaatst door Dutchguy
:hihi:


Mag je eigenlijk de Argos in met een witte jurk?

miss_moi20
18-10-04, 14:30
Geplaatst door Turkish_boy
Ik heb gehoort dat je tijden het vasten je tanden mag poetsen.
Ik betwijfel het echter. Nou vraag ik het aan de mensen die er echt verstand van hebben mag ik mijn tanden poetsen tijdens het vasten?









??? Als je je tanden poetst nadat je hebt gegeten voordat de tijd aanbreekt dat je niet meer mag eten is toch voldoende?? Daarna hoef je je tanden toch niet meer te poetsen, want je eet niet meer.....
Dan mag het wel, want je stopt met tanden poetsen voordat de tijd aanbreekt dat je moet beginnnen met vasten.........en ik zie geen reden dat je je tanden gedurende de dag dat je aan het vasten bent nog een keer wilt poetsen, want je eet niks.......

k

miss_moi20
18-10-04, 14:35
Geplaatst door David
Die El Moumni mag die Arak-stok van mij heel ergens anders douwen. Of van mijn part helemaal de Arak-boom in.





hahaha :moe:

David
18-10-04, 14:43
Geplaatst door miss_moi20
hahaha :moe:


Nee, hij is gevat.

miss_moi20
18-10-04, 14:48
Geplaatst door David
Nee, hij is gevat.







In je dromen...

Sih@m
18-10-04, 14:48
Is tandenpoetsen met tandpaste toegestaan tijdens het vasten?

Vraag: Is het toegestaan om de tanden te poetsen met tandpasta na de eerste zonschemering tijdens het vasten? En als het wel toegestaan is, maakt het bloed wat van de tanden vrij komt tijdens het gebruik van de tandenborstel, het vasten ongeldig?
Antwoord:
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Het is toegestaan om na de eerste zonschemering, (wanneer men zich onthoudt van het eten, drinken…) gebruik te maken van tandpasta en een tandenborstel om de tanden te poetsen. Sommige geleerden zien het als afkeurenswaardig voor een vastende om de siewaak te gebruiken na de middag, omdat de geur uit de mond van een vastende verdwijnt. Men kan wel de etensresten van zijn tanden verwijderen. Wat betreft het gebruik van tandpasta, het is af te raden om het te gebruiken, dit omdat tandpasta een geur en smaak heeft. Het beste is dat men tandpasta na de sahoer gebruikt, en als het toch noodzakelijk gebruikt moet worden dan moet er rekening gehouden worden met het slikken van de tandenpasta.

Het bloed dat vrij komt van de tanden na het poetsen met een tandenborstel maakt het vasten niet ongeldig.

(Van de fatawa van Sheikh Ibn Djiebrien) Cyber-imam, St.Alwaqf, Moslim Jongeren Holland



Sih@m.

David
18-10-04, 14:50
Geplaatst door miss_moi20
In je dromen...


De keuken in, vrouw. En je mond houden als mannen aan het woord zijn!

:fpetaf:

miss_moi20
18-10-04, 14:51
Geplaatst door Sih@m
Is tandenpoetsen met tandpaste toegestaan tijdens het vasten?

Vraag: Is het toegestaan om de tanden te poetsen met tandpasta na de eerste zonschemering tijdens het vasten? En als het wel toegestaan is, maakt het bloed wat van de tanden vrij komt tijdens het gebruik van de tandenborstel, het vasten ongeldig?
Antwoord:
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Het is toegestaan om na de eerste zonschemering, (wanneer men zich onthoudt van het eten, drinken…) gebruik te maken van tandpasta en een tandenborstel om de tanden te poetsen. Sommige geleerden zien het als afkeurenswaardig voor een vastende om de siewaak te gebruiken na de middag, omdat de geur uit de mond van een vastende verdwijnt. Men kan wel de etensresten van zijn tanden verwijderen. Wat betreft het gebruik van tandpasta, het is af te raden om het te gebruiken, dit omdat tandpasta een geur en smaak heeft. Het beste is dat men tandpasta na de sahoer gebruikt, en als het toch noodzakelijk gebruikt moet worden dan moet er rekening gehouden worden met het slikken van de tandenpasta.

Het bloed dat vrij komt van de tanden na het poetsen met een tandenborstel maakt het vasten niet ongeldig.

(Van de fatawa van Sheikh Ibn Djiebrien) Cyber-imam, St.Alwaqf, Moslim Jongeren Holland



Sih@m.







:duim:

miss_moi20
18-10-04, 14:52
Geplaatst door David
De keuken in, vrouw. En je mond houden als mannen aan het woord zijn!

:fpetaf:









Man......jij??? :haha:

David
18-10-04, 14:54
Geplaatst door miss_moi20
Man......jij??? :haha:


Meer man dan jij ooit zal krijgen, en meer vrouw dan jij ooit zal zijn.

Sih@m
18-10-04, 14:56
Geplaatst door miss_moi20
:duim:

Graag gedaan!

Sih@m.

miss_moi20
18-10-04, 14:58
Geplaatst door David
Meer man dan jij ooit zal krijgen, en meer vrouw dan jij ooit zal zijn.






:loog: ik zie het al voor me hoe jij er dan uit moet zien, met je meer vrouw dan mij en daarnaast toch mannelijk...... :verward:

David
18-10-04, 15:06
Geplaatst door miss_moi20
:loog: ik zie het al voor me hoe jij er dan uit moet zien, met je meer vrouw dan mij en daarnaast toch mannelijk...... :verward:


En als je dan bedenkt dat ik een tamelijk doorsnee kerel ben.....

mark61
18-10-04, 15:43
Geplaatst door Sih@m
... Sommige geleerden zien het als afkeurenswaardig voor een vastende om de siewaak te gebruiken na de middag, omdat de geur uit de mond van een vastende verdwijnt....

Staat hier nou: een goede moslim stinkt uit zijn bek? Of begrijp ik het verkeerd?

David
18-10-04, 15:46
Geplaatst door mark61
Staat hier nou: een goede moslim stinkt uit zijn bek? Of begrijp ik het verkeerd?


Ach, een voorhuid is nog viezer. Toch?

mark61
18-10-04, 15:48
Geplaatst door David
Ach, een voorhuid is nog viezer. Toch?

Hangt van de voorhuid in kwestie af, denk ik.

David
18-10-04, 15:52
Geplaatst door mark61
Hangt van de voorhuid in kwestie af, denk ik.


Niet als je strikt in de leer bent.

mark61
18-10-04, 15:53
Geplaatst door David
Niet als je strikt in de leer bent.

Tsja, wie is dat nog vandaag de dag. Jij? Ik? Bush? Kerry? Zij allebei wel denk ik.

I'm off, kamelen kijken.

http://www.biosagenda.nl/index.php?action=film&filmID=10067

:zwaai:

Turkish_boy
18-10-04, 16:29
Iedereen die antwoorden gaf bendakt. Ik heb besloten om toch maar gewoon uit mijn bek te blijven stinken :turkije:
Van mij part kan er een slotje op deze topic (die ik trouwens nog nooit heb gezien! Het valt me echt op hoor op elke forums zie je wel gesloten topics hier is alles open)

barneveld
18-10-04, 22:27
Geplaatst door David
De keuken in, vrouw. En je mond houden als mannen aan het woord zijn!

:fpetaf: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu: :lachu:

Joesoef
18-10-04, 22:40
Geplaatst door David
Niet als je strikt in de leer bent.


:zozo:

Sih@m
19-10-04, 14:09
Geplaatst door mark61
Staat hier nou: een goede moslim stinkt uit zijn bek? Of begrijp ik het verkeerd?

Nee helemaal verkeerd begrepen jongeman!!!
Er staat precies wat je leest!!! So lees goed!!

Sih@m