PDA

Bekijk Volledige Versie : Bush verwierp plan voor islamitische vredesmacht Irak



deleted user
19-10-04, 10:43
gewist

mark61
19-10-04, 10:53
Interessant. Vroeg me altijd al af waarom dat nooit ter sprake was gekomen. Dan had de VS er nog met enig fatsoen weg kunnen komen. Als Kerry president werd had Abdullah het nog een keer kunnen proberen. Was vandaag niet het stemmen in Florida begonnen? Ze hebben drie weken de tijd.

mark61
19-10-04, 11:26
Geplaatst door deleted user
Wat bedoel je daarmee? :)

Ach, het gaat natuurlijk altijd om 'je gezicht redden'. Op dit moment weten de Amerikanen niet hoe ze weg moeten komen. Maar binnenkort zullen ze wanhopig worden. Al was het plan geloof ik om in de loop van 2005 op te teren. Ik denk dat Kerry eerder geneigd is de boel over te dragen aan iemand anders, de VN, of wie dan ook die de boel wil overnemen. Ik begrijp dan ook niet dat de Arabische Liga niet actiever is. Maar die zullen het zoals gewoonlijk wel niet eens kunnen worden.

Of wat had jij voor een plan om dit op te lossen? Directe terugtrekking van de Amerikanen? Wat gebeurt er dan, denk je?

Spoetnik
19-10-04, 14:02
Geplaatst door mark61
Ik begrijp dan ook niet dat de Arabische Liga niet actiever is.

Nou ze boden toch een vredesmacht aan onder de leiding van de VN? Het zijn de Amerikanen die dit hebben afgewezen. Onduidelijk is waarom, maar zoals ik al 2 jaar geleden zei, het doel van Bush is om Iraq te vernietigen en de het midden-oosten in chaos te storten.

Wat zei Bush ook al weer tegen Bob Woodward? "We will export death and violence to the four corners of the earth in defense of our great nation."

Zie je, nu de economie van de VS zo slecht is gewordne, ze zulke enorme schulden hebben, is het enige export product waar ze nog flink geld mee kunnen vernietigen: de oorlog.

mark61
19-10-04, 14:24
Geplaatst door deleted user
Niet eens worden? Kwam het maar zo ver.

Ik vind de weigering van Bush tekenent, als hij zo graag het imago van zijn land in de moslim-wereld had willen verbeteren, dan was dit zijn kans om daar consequent in te zijn.

Das nou precies wat ik bedoel.


Wie heeft het hier over directe terugtrekking?

Ik deed een suggestie omdat ik graag wil weten wat jij ervan denkt. Dus wat denk jij dat er gedaan zou moeten worden?

mark61
19-10-04, 14:26
Geplaatst door Spoetnik
Nou ze boden toch een vredesmacht aan onder de leiding van de VN? Het zijn de Amerikanen die dit hebben afgewezen. Onduidelijk is waarom, maar zoals ik al 2 jaar geleden zei, het doel van Bush is om Iraq te vernietigen en de het midden-oosten in chaos te storten.

Nou ja dat ontsteeg toch niet de bilateraaltjes van prins Abdullah? Ze zouden natuurlijk een lobby kunnen beginnen met andere landen, het leidt ongetwijfeld tot niets, maar dan hebben ze het tenminste geprobeerd. Maar ik mag aannemen dat ze braaf naar Washington luisteren.


Wat zei Bush ook al weer tegen Bob Woodward? "We will export death and violence to the four corners of the earth in defense of our great nation."

:hihi: Zei die dat? In een zeldzaam moment van oprechtheid?

mark61
19-10-04, 15:26
Geplaatst door deleted user
Nu dat ze er al zijn, vind ik dat ze moeten blijven totdat het veilig genoeg is voor de Irakeese burgers.

Ik krijg eerder de indruk dat het zo onveilig is voor Irakese burgers omdat de Amerikanen er zijn.


Maar mijn algemene oordeel is dat als hetgeen dat zich voor de afzetting afspeelde minder levens en onheil kostte dan hetgeen zich erna of tijdens de inval afspeelde, dat dan mijn voorkeur uit gaat naar de situatie van voor de operatie tot afzetting.

Mja.