PDA

Bekijk Volledige Versie : westers of niet lees de europesche grondwet en de nederlandse



jaennette
19-10-04, 20:36
Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815
Hoofdstuk 1: Grondrechten
Artikel 1: Gelijke behandeling; discriminatieverbod

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. HIER GAAT HET DUS ALLEMAAL OM DAT IEDEREEN DIE IN NEDERLAND WOONT GELIJK BEHANDELT WORDT..

DAT WORDT JE NIET ALS JE IEMAND WILT HUWEN DIE ELDERS VANDAAN KOMT... DAN ZIJN ER INEENS EISEN VAN INKOMEN EN LEEFTIJD... DAN WORDEN SOMMIGE MENSEN INEENS NIET MEER IN GELIJKE GEVALLEN GELIJK BEHANDELD...

OOK EUROPA HEEFT EEN GELIJKE GRONDWETTEN:

IGC (okt 2003 - juni 2004)
Deel II: Het Handvest van Grondrechten van de Unie
Titel III - Gelijkheid
Artikel II-21: Non-discriminatie

Elke discriminatie op grond van geslacht, ras, kleur, etnische of sociale afkomst, genetische kenmerken, taal, godsdienst of overtuigingen, politieke of andere denkbeelden, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte, een handicap, leeftijd of seksuele gerichtheid, is verboden.

Binnen de werkingssfeer van de Grondwet en onverminderd de bijzondere bepalingen ervan, is iedere discriminatie op grond van nationaliteit verboden.

ZELFS DE EUROPESE GRONDWET VERBIED DISCRIMINATIE. VERDONK DISCRIMINEERD WEL DEGELIJK...
JE HEBT HET RECHT OM HIERTEGEN VREEDZAAM TE DEMONSTREREN OF EEN PETITIE AAN TE BIEDEN

http://www.politiek-actie.net/

TonH
20-10-04, 00:03
De Nederlandse grondwet is eigenlijk een wassen neus. De rechter mag er niet aan toetsen. Dat is het alleenrecht van het parlement en die vindt het, op het onderwijsartikel na, bijna altijd wel best.

Voor echte rechten moet je in Straatsburg zijn. Dus dat non-discriminatie artikel in het Europese Handvest, daar heb je wat aan. Maar dan moet je 'zaak' eerst wel zover gekomen zijn. En dat kost je een paar jaartjes en tonnen.

~Panthera~
20-10-04, 00:06
Geplaatst door TonH
De Nederlandse grondwet is eigenlijk een wassen neus. De rechter mag er niet aan toetsen. Dat is het alleenrecht van het parlement en die vindt het, op het onderwijsartikel na, bijna altijd wel best.

Voor echte rechten moet je in Straatsburg zijn. Dus dat non-discriminatie artikel in het Europese Handvest, daar heb je wat aan. Maar dan moet je 'zaak' eerst wel zover gekomen zijn. En dat kost je een paar jaartjes en tonnen.
-----------------


Dat mensen nog denken dat het echt kan, je recht krijgen. :moe:

TonH
20-10-04, 00:09
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------


Dat mensen nog denken dat het echt kan, je recht krijgen. :moe:

Ach, jeugdig enthousiasme hè?!

Rammen we er hier op Maroc wel uit :hihi:

~Panthera~
20-10-04, 00:20
Geplaatst door TonH
Ach, jeugdig enthousiasme hè?!

Rammen we er hier op Maroc wel uit :hihi:
---------------------

:giechel: :wohaa: :lol:

Hoe later de avond.............. :hihi:

Eelke
20-10-04, 07:00
Geplaatst door jaennette
Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815
Hoofdstuk 1: Grondrechten
Artikel 1: Gelijke behandeling; discriminatieverbod

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. HIER GAAT HET DUS ALLEMAAL OM DAT IEDEREEN DIE IN NEDERLAND WOONT GELIJK BEHANDELT WORDT..

DAT WORDT JE NIET ALS JE IEMAND WILT HUWEN DIE ELDERS VANDAAN KOMT... DAN ZIJN ER INEENS EISEN VAN INKOMEN EN LEEFTIJD... DAN WORDEN SOMMIGE MENSEN INEENS NIET MEER IN GELIJKE GEVALLEN GELIJK BEHANDELD...

Ik als autochtoon moet ook voldoen aan die eis als ik een vrouw uit het buitenland wil halen hoor. Het is dus zeker geen discriminatie, alleen een kwestie van geld. Wie gaat betalen als de partner niet voor zichzelf kan zorgen. De staat wil hier niet voor opdraaien dus vandaar die eis.
Aangezien ik later ook gebruik wil maken van het sociale stelsel (als het er dan nog is) vind ik de regel zo gek nog niet.


Geplaatst door jaennette
OOK EUROPA HEEFT EEN GELIJKE GRONDWETTEN:

IGC (okt 2003 - juni 2004)
Deel II: Het Handvest van Grondrechten van de Unie
Titel III - Gelijkheid
Artikel II-21: Non-discriminatie

Elke discriminatie op grond van geslacht, ras, kleur, etnische of sociale afkomst, genetische kenmerken, taal, godsdienst of overtuigingen, politieke of andere denkbeelden, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte, een handicap, leeftijd of seksuele gerichtheid, is verboden.

Binnen de werkingssfeer van de Grondwet en onverminderd de bijzondere bepalingen ervan, is iedere discriminatie op grond van nationaliteit verboden.

ZELFS DE EUROPESE GRONDWET VERBIED DISCRIMINATIE. VERDONK DISCRIMINEERD WEL DEGELIJK...
JE HEBT HET RECHT OM HIERTEGEN VREEDZAAM TE DEMONSTREREN OF EEN PETITIE AAN TE BIEDEN

http://www.politiek-actie.net/

Maar als je het dan toch discriminatie vind (wat het niet is) waarom ga je dan niet naar het land van je partner? Of is de reden dat de partner hier naartoe moet komen ook gewoon geld..........

Groet, groet Eelke

(Die persoonlijk denk dat Jaennette niet genoeg verdient op de partner over te laten komen)

mark61
20-10-04, 12:17
De meerderheid wordt gediscrimineerd

De nieuwste cijfers

Verdonk heeft eindelijk de precieze bedragen van het minimum inkomensvereiste (na 1 november 2004) gegeven. De effecten daarvan op specifieke groeperingen als jongeren en vrouwen wilde ze ook na herhaald verzoek niet noemen. Geen wonder want dat zou politieke zelfmoord zijn van dit lid van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. De meerderheid van de Nederlanders (54%) wordt gediscrimeerd. Voor groepen kan dit oplopen tot 93%.

De Stichting Buitenlandse Partner dient graag deze politieke doodsteek toe met de nieuwste berekeningen.

59% van de Nederlanders tot 35 jaar en driekwart van alle Nederlandse vrouwen worden uitgesloten. Al deze mensen mogen stemmen.

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/

observer
20-10-04, 12:26
Geplaatst door mark61
De meerderheid wordt gediscrimineerd

[/url] kun je een meerderheid wel discrimineren?


HIER GAAT HET DUS ALLEMAAL OM DAT IEDEREEN DIE IN NEDERLAND WOONT GELIJK BEHANDELT WORDT..

DAT WORDT JE NIET ALS JE IEMAND WILT HUWEN DIE ELDERS VANDAAN KOMT... DAN ZIJN ER INEENS EISEN VAN INKOMEN EN LEEFTIJD... DAN WORDEN SOMMIGE MENSEN INEENS NIET MEER IN GELIJKE GEVALLEN GELIJK BEHANDELD... die regels gelden voor iedereen dus het enige verschil tussen de 2 is tussen iemand uit nederland of uit het buitenland huwen

(strikt genomen geld de grondwet alleen in nederland )

dat in de behandeling verschil zit valt wel te begrijpen lijkt me

aan immigranten mag je eisen stellen

Eelke
20-10-04, 12:28
Geplaatst door mark61
...

De meerderheid van de Nederlanders (54%) wordt gediscrimeerd. Voor groepen kan dit oplopen tot 93%.

59% van de Nederlanders tot 35 jaar en driekwart van alle Nederlandse vrouwen worden uitgesloten. Al deze mensen mogen stemmen.

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/

Maar het gros haalt geen partner uit het buitenland en boeit het dus niet. Misschien willen ze hun bijstand houden en willen ze geen potentiele bijstandtrekkers erbij. Het zal dus allemaal wel meevallen, tenzij alle allochtonen zich gaan vereningen. Dat laatste zal denk ik niet snel gebeuren.

Groet, groet Eelke

mark61
20-10-04, 12:48
Niet alle gezinsmigranten zullen vallen onder de inburgeringsvereisten in het land van herkomst. Groepen die, op grond van internationale verdragen, in elk geval zijn vrijgesteld, zijn gezinsmigranten uit de Europese Unie (circa 5.700), gezinsmigranten en personen uit de ‘verdragslanden’, te weten de Verenigde Staten, Canada, Nieuw-Zeeland en Australië (circa 1.300). Ook aan partners van asielmigranten (circa 5.500) zullen naar alle waarschijnlijkheid geen toelatingsvereisten opgelegd kunnen worden. Circa 20.000 personen zouden in 2002 – als er sprake was geweest van het examen in het land van herkomst – deelgenomen moeten hebben aan het examen.

In de maatschappelijke discussie over gezinsmigratie overheerst het beeld dat gezinsmigranten voornamelijk afkomstig zijn uit Turkije en Marokko. Hoewel er jaarlijks substantiële aantallen bruiden en bruidegommen uit die landen naar ons land komen (in 2002 ruim 9.000 personen), dient dit beeld te worden genuanceerd. Op het totale
aantal van 20.000 gezinsmigranten vormen de gezinsmigranten uit Marokko en Turkije bijna de helft. In totaal worden door gezinsmigranten in circa 160 verschillende landen machtigingen tot voorlopig verblijf aangevraagd, waarbij het aantal per land varieert
van één of enkele tot enkele duizenden.

In de onderstaande tabel zijn de 10 belangrijkste herkomstlanden van huwelijksmigranten in 2002 weergegeven. Landen van de Europese Unie en ‘verdragslanden’ zijn hier buiten beschouwing gelaten, aangezien gezinsvormers en -herenigers uit deze landen zijn vrijgesteld van het inburgeringsexamen. Hetzelfde geldt naar verwachting voor zogenaamde asiellanden.

Landen Aantal huwelijksmigranten in 2002
Turkije 4764
Marokko 4462
Suriname 1890
Voormalige Sovjet Unie 1467 6
Thailand 849
Indonesië 649
China 634 7
Brazilië 494
Filippijnen 368
Colombia 353
(CBS 2002)

Duidelijk is dat ook Oost-Europa, Zuid-Amerika en Azië belangrijke herkomstgebieden zijn van gezinsvormers. Het gaat hier vaak om huwelijken die gesloten worden met een autochtone Nederlandse partner. In 2003 woonden in Nederland zo’n 27.000 echtparen,
van wie één van de partners uit een van deze ‘bruidsdonorlanden’ afkomstig is (CBS 2003). Een onbekend aantal van deze personen bestaat uit asielmigranten.

http://www.justitie.nl/images/11_46016.pdf

Dus formeel gaat het niet om Turken of Marokkanen, of zelfs maar 'gekleurde' mensen, omdat met andere westerse landen verdragen zijn gesloten. En dan ws. vnl. omdat juist NL emigranten naar die landen wilden/gingen. Dus dat weerspreekt Orakel's idee. Het geldt dus ook voor Zwitsers of Noren.

mark61
20-10-04, 12:51
Geplaatst door observer
kun je een meerderheid wel discrimineren?
...
aan immigranten mag je eisen stellen

Ik geef hier niet mijn mening, maar de mening van andere, overwegend 'Hollandse importeurs'.

Ja, je kan een meerderheid met gemak discrimineren. Hoezo niet?

observer
20-10-04, 15:15
normaliter is discriminatie iets wat in normale staten alleen bij een minderheid kan want anders bij de eerste verkiezingen een andere regering

overigens het Europese Hof voor de Mensenrechten in Straatsburg bepaalde dit jaar nog dat in Turkije de hoofddoek op universiteiten mag worden verboden als dat nodig is ter bescherming van de seculiere staat.

dus frankrijk staat ook in haar recht

mark61
20-10-04, 15:53
Geplaatst door observer
normaliter is discriminatie iets wat in normale staten alleen bij een minderheid kan want anders bij de eerste verkiezingen een andere regering...

Niet noodzakelijkerwijs. 80% van de bevolking is tegen de oorlog in Irak. Helaas hebben ze nog andere meningen, die ze belangrijker vinden. Omdat het meer direct hun portemonnee raakt bijvoorbeeld.

In dit geval is de meerderheid (inderdaad) theoretisch, omdat maar heel weinig weinigverdienende Hollanders een buitenlander willen importeren.

Dus meerderheid op zich zegt niks.

jaennette
21-10-04, 19:35
Maar als je het dan toch discriminatie vind (wat het niet is) waarom ga je dan niet naar het land van je partner? Of is de reden dat de partner hier naartoe moet komen ook gewoon geld..........

Groet, groet Eelke

(Die persoonlijk denk dat Jaennette niet genoeg verdient op de partner over te laten komen)


dat heb je dus mis

25 jaar geleden had ik geen inikomenseis toen ik een buitenlandse partner huwden, en was er geen leeftijdsgrens ik was minderjarig en kreeg toestemming van mijn nederlandse ouders om te trouwen met wie ik wilde.

en ik vind dat iedereen dee vrijheid moet hebben om te trouwen wie hij wil.
als ik in nederland trouwt of binnen de europese grenzen. zijn er geen eisen aan leeftijd if inkomen ik mag in de bijstand zitten .

maar alleen als je een partner uit landen als turkeij of marokko tunesie etc wil laten komen. dan is het toch dat het voor sommige groepen moeilijk gemaakt wordt ondanks dat zij het recht hebben gelijk behandelt te worden zoals de grondwet dat voorschrijft.

opeens geldt dit voor sommige groepen ineens niet. je reinste discriminatie of je nou als nederlander of marrokaan of turk uit de voornoemde landen houd wordt je als groep ineens anders behandelt

ik heb het niet over dat turken of marrokanen anders behandelt wordt maar groepen personen die hun oog hebben laten vallen op een partner buiten de eeg. dat is wel degelijk discriminatie.

er er is wel degelijk sprake van ongelijkheid. in de praktijk komt het er op neer dat hoe je het went of keert dat bepaalde groepen die in de minderheid zijn, anders als zij in de meerderheid waren zij in de gelegenheid waren op te komen voor hun recht.

en natuurlijk kan je daar gaan waar je partner is liefde is oneindig.

Maar je hebt ook het recht om gelijk behandelt te worden en daar moet je voor vechten. een grote vuist tegen het onrecht...

ik hoop dat iedereen die vrijheid mag hebben die ik heb mogen hebben..

en eelke je praat als een kip zonder kop... als je iemands achtergrond niet kent moet je oppassen wat je zegt... ik heb mijn tijd gehad en wens dat ieder ander ook toe. ik leef al meer dan 30 jaar tussen alle culturen in en heb een brug weten te slaan tussen culturen daar kunnen velen van leren.. maar al bereik ik niks zwengel ik tenminste wel een discussie aan en zet mensen aan het denken...

observer
21-10-04, 21:58
je noemt het ongelijkheid

ik noem het andere omstandigheden

je hebt het feitelijk gewoon over het immigreren van iemand

in dit geval is er een partner die borg staat
dan moet deze ook die verantwoordelijkheid financieel aankomen

is niets nieuws en elk land heeft het recht aan de grens ho te roepen

Eelke
22-10-04, 07:11
Geplaatst door jaennette

Geplaatst door Eelke Maar als je het dan toch discriminatie vind (wat het niet is) waarom ga je dan niet naar het land van je partner? Of is de reden dat de partner hier naartoe moet komen ook gewoon geld..........

Groet, groet Eelke

(Die persoonlijk denk dat Jaennette niet genoeg verdient op de partner over te laten komen)

dat heb je dus mis

25 jaar geleden had ik geen inikomenseis toen ik een buitenlandse partner huwden, en was er geen leeftijdsgrens ik was minderjarig en kreeg toestemming van mijn nederlandse ouders om te trouwen met wie ik wilde.

en ik vind dat iedereen dee vrijheid moet hebben om te trouwen wie hij wil.

Ik ben het volledig met je eens dat iedereen moet kunnen trouwen met wie hij/zij wil.


als ik in nederland trouwt of binnen de europese grenzen. zijn er geen eisen aan leeftijd if inkomen ik mag in de bijstand zitten .

maar alleen als je een partner uit landen als turkeij of marokko tunesie etc wil laten komen. dan is het toch dat het voor sommige groepen moeilijk gemaakt wordt ondanks dat zij het recht hebben gelijk behandelt te worden zoals de grondwet dat voorschrijft.

Wat je nu probeert te koppelen is het recht om te trouwen en het recht om in Nederland te wonen. Ik denk niet dat je dat zomaar kunt doen.


opeens geldt dit voor sommige groepen ineens niet. je reinste discriminatie of je nou als nederlander of marrokaan of turk uit de voornoemde landen houd wordt je als groep ineens anders behandelt

ik heb het niet over dat turken of marrokanen anders behandelt wordt maar groepen personen die hun oog hebben laten vallen op een partner buiten de eeg. dat is wel degelijk discriminatie.

Een ander recht dat we hebben in Nederland is het sociale stelsel. Er moet in Nederland heel veel betaald worden om dit allemaal mogelijk te maken. Om dit recht te beschermen is het heel erg moeilijk om Nederland binnen te komen als asielzoeker. Waarom zouden deze normen plotseling weg moeten vallen als je gaat trouwen. Waarom heb je plotseling het recht om in Nederland te wonen als je gaat trouwen?


er er is wel degelijk sprake van ongelijkheid. in de praktijk komt het er op neer dat hoe je het went of keert dat bepaalde groepen die in de minderheid zijn, anders als zij in de meerderheid waren zij in de gelegenheid waren op te komen voor hun recht.

De ongelijkheid is dat wij geld hebben en de rest van de wereld niet. Hoewel daar ook nog een hele discussie over op te zetten is (ga ik niet doen) willen we dat geld het liefst in Nederland houden. Hoeveel mensen zouden hun partner uit het buitenland halen als de partner geen aanspraak kan maken op ons sociale stelsel?


en natuurlijk kan je daar gaan waar je partner is liefde is oneindig.

Maar je hebt ook het recht om gelijk behandelt te worden en daar moet je voor vechten. een grote vuist tegen het onrecht...

ik hoop dat iedereen die vrijheid mag hebben die ik heb mogen hebben..

Ik hoop dat ik ook nog van de WW, WAO, AOW en andere uitkeringen kan genieten mocht ik ze nodig hebben.



en eelke je praat als een kip zonder kop... als je iemands achtergrond niet kent moet je oppassen wat je zegt... ik heb mijn tijd gehad en wens dat ieder ander ook toe. ik leef al meer dan 30 jaar tussen alle culturen in en heb een brug weten te slaan tussen culturen daar kunnen velen van leren.. maar al bereik ik niks zwengel ik tenminste wel een discussie aan en zet mensen aan het denken...

Je reageert heel fel in de discussie zodat het lijkt dat je persoonlijk getroffen wordt door de regeling. Verder vind ik de link naar de grondwet niet terzake doende omdat deze alleen in Nederland geld. Maar bij deze mijn excusses voor de uitspraken naar jou persoonlijk.

Groet, groet Eelke

observer
22-10-04, 10:02
Niet noodzakelijkerwijs. 80% van de bevolking is tegen de oorlog in Irak oke maar is het discriminatie als de regering het dan toch doet

dan is elke belastingbetaler in nederland slachtoffer

nou ik er overnadenk :schok:

mark61
22-10-04, 10:04
Geplaatst door observer
oke maar is het discriminatie als de regering het dan toch doet

dan is elke belastingbetaler in nederland slachtoffer

nou ik er overnadenk :schok:

zeg ik! :haha:

TonH
22-10-04, 10:28
Geplaatst door observer
oke maar is het discriminatie als de regering het dan toch doet

dan is elke belastingbetaler in nederland slachtoffer

nou ik er overnadenk :schok:

:lol:

Ethiek en centen blijven lastige bedgenoten...