PDA

Bekijk Volledige Versie : De kunst van Het Leven



Orakel
19-10-04, 22:37
De kunst van Het Leven

Wat is het doel van de levenskunst? Jezelf een mooi leven bezorgen, aldus de Duitse filosoof Wilhelm Schmid. Gelovigen antwoorden: leven met God. Hoe sta jij in het leven?

10-vragen-test (http://www.katholieknederland.nl/receptenvoordeziel/)


Vallen en opstaan

Uw score : 21

Verklaring:
Je hebt genoeg meegemaakt, om te weten dat je van de goede zaken des levens maar beter kunt genieten, want anders is het altijd doffe ellende. Je probeert er het beste van te maken. Bravo! Maar ben je soms niet een tikkeltje te serieus bezig met je levensproject? Je hebt niet alles zelf in de hand. Lach er eens keer om, in plaats van er zo diep over na te denken.

Dr Seuss
19-10-04, 22:45
Snee.

24 points, zelfde tekstje :-\

Orakel
19-10-04, 22:49
Geplaatst door Dr Seuss
Snee.

24 points, zelfde tekstje :-\

Volgens de toelichting moet jij dan al yoga-end en mantra's hummend richting een neo-Baghwanistische beweging en voortaan als Ashanti door het leven.
Of je klem zuipen.
Lastig kiezen, kweetut.

Dr Seuss
19-10-04, 22:51
Geplaatst door Orakel
Volgens de toelichting moet jij dan al yoga-end en mantra's hummend richting een neo-Baghwanistische beweging en voortaan als Ashanti door het leven.
Of je klem zuipen.
Lastig kiezen, kweetut.

Ik zuip me klem, de rest doet Freya. En zeg nou zelf: who's having the fun?

Dutchguy
19-10-04, 23:09
18 punten, zelfde tekst als Orakel had. Ben dus een beetje te serieus.
Iemand zin in buitenspelen?

sjaen
19-10-04, 23:15
http://www.levenskwaliteit.nl/

:tover:

mark61
19-10-04, 23:34
24. Waarom je daar Ghanees (ashanti) van wordt, beats me.

Ourzazate
19-10-04, 23:41
Uw score : 20

Zelfde verklaring als Orakel...:). Nadenken is toch goed?

sjaen
19-10-04, 23:54
Ook 20 pt: 'k moet meer lachen en minder nadenken!

:lachu: is :duim:

~Panthera~
19-10-04, 23:58
Vangnet

Uw score : 24
Verklaring: Een vrije val is aan jou niet besteedt. Maar bergbeklimmen met touw, dat durf je wel aan. Loslaten is eng, maar je kent uit ervaring de nieuwe vrijheid waartoe het leidt. Elke dichtgeslagen deur, opent tien nieuwe deuren. Houden zo. Je hebt genoeg vertrouwen, in jezelf, in de wereld, in God, om te weten dat er altijd iemand is waar je op terug kunt vallen.


Dolle pret. :moe:

Joesoef
20-10-04, 00:04
:moe:

Uw score : 19
Verklaring:
Je hebt genoeg meegemaakt, om te weten dat je van de goede zaken des levens maar beter kunt genieten, want anders is het altijd doffe ellende. Je probeert er het beste van te maken. Bravo! Maar ben je soms niet een tikkeltje te serieus bezig met je levensproject? Je hebt niet alles zelf in de hand. Lach er eens keer om, in plaats van er zo diep over na te denken.

~Panthera~
20-10-04, 00:08
OK.....geeft het maar toe : WIE was die Oeran Oetang ? :hihi:

TonH
20-10-04, 00:30
Toedeledoki!

Uw score : 28
Verklaring:
Als iets niet gaat zoals jij het wil, dan ben je al weer vertrokken. Toedeledoki! Op naar iets nieuws. Jij bent een ware meester in het loslaten. Je pakt de dingen zo voorlopig aan, dat je niet eens voelt dat je het loslaat. Lekker pijnloos, op de korte duur. Maar op de lange duur leidt het nergens toe. Een beetje vasthoudendheid betrachten kan geen kwaad.


En dat helemaal zonder Oerang Oetang :hihi:

Alleen met vraag 7 kon ik niets:

7. Je bent jarig. Tijd voor een groot feest. Hoe pak je dat aan?
A. Ik schakel een cateringbedrijf in zodat ik nergens aan hoef te denken.
B. Ik regel alles tot in de puntjes, het moet perfect in orde zijn.
C. Ik schenk bij aankomst van de gasten een glaasje in, en laat het dan aan hen zelf over.

Ik vier mijn verjaardag NOOIT. :ego:

Pytaghoras
20-10-04, 02:42
Vallen en opstaan

Uw score : 22
Verklaring:
Je hebt genoeg meegemaakt, om te weten dat je van de goede zaken des levens maar beter kunt genieten, want anders is het altijd doffe ellende. Je probeert er het beste van te maken. Bravo! Maar ben je soms niet een tikkeltje te serieus bezig met je levensproject? Je hebt niet alles zelf in de hand. Lach er eens keer om, in plaats van er zo diep over na te denken.


Heeft dat misschien te maken met maroc.nl dat de scores van iedereen ongeveer dezelfde zijn?

Mark
20-10-04, 02:55
Fuifnummer

Uw score : 26
Verklaring:
Dansend ga je door het leven. Het leven is een groot feest, vind jij. Er zijn maar weinig dingen waar jij je goede humeur door laat vergallen. Levenskunst is bij jou vooral levenslust. Van de kunst de moeilijke zaken des levens het hoofd te bieden, heb je minder kaas gegeten. Je leven mist daardoor soms wel wat diepgang. Je mag soms best wat langer bij bepaalde zaken stilstaan.


zo daar kunnen jullie wat van leren stelletje zuurpruimen! :fpimp:

Rabi'ah.
20-10-04, 20:56
Uw score : 20
Verklaring:
Je hebt genoeg meegemaakt, om te weten dat je van de goede zaken des levens maar beter kunt genieten, want anders is het altijd doffe ellende. Je probeert er het beste van te maken. Bravo! Maar ben je soms niet een tikkeltje te serieus bezig met je levensproject? Je hebt niet alles zelf in de hand. Lach er eens keer om, in plaats van er zo diep over na te denken.

Kiekeboe
20-10-04, 21:20
Vangnet

Uw score : 20
Verklaring: Een vrije val is aan jou niet besteedt. Maar bergbeklimmen met touw, dat durf je wel aan. Loslaten is eng, maar je kent uit ervaring de nieuwe vrijheid waartoe het leidt. Elke dichtgeslagen deur, opent tien nieuwe deuren. Houden zo. Je hebt genoeg vertrouwen, in jezelf, in de wereld, in God, om te weten dat er altijd iemand is waar je op terug kunt vallen.


:)