PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezin alles kwijt door Marokkaanse terreur



Mark
20-10-04, 00:38
Gezin alles kwijt door Marokkaanse terreur

Bron: De Telegraaf (restricted)
Gepubliceerd: dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:27


In de afgelopen jaren zijn ze alles kwijtgeraakt. Hun huis, hun huwelijk, hun rustige leven. Tegenwoordig zitten ze ergens in het midden van het land onder gedoken. Tegenover De Telegraaf doen Brigitte de Birk (39) en haar ex-man Rinus Bauman (52) verhaal over een uit de hand gelopen ruzie met hun voormalige Marokkaanse buren. De zaak is nog altijd niet opgelost.

"Al jaren zijn we op de vlucht voor de bloedwraak van een stel Marokkanen. Ons hele leven is naar de bliksem. Het enige advies dat de politie ons ooit gaf, is dat we beter kunnen emigreren. Als Nederlanders weggestuurd worden uit je eigen land omdat buitenlanders je bedreigen. Dit is zó gestoord! We worden gediscrimineerd in ons eigen land", zo vertelt Brigitte.

De problemen begonnen in 2002, vlak na de moord op Pim Fortuyn. Op dat moment woonden ze drie maanden in hun nieuwe huis en was de omgang met Marokkaanse buurtgenoten vrij goed te noemen, alleen met de 16-jarige zoon van één van de twee gezinnen wilde het niet vlotten. Op de ramen hadden ze de leus 'Pim bedankt' geplakt. Vlak na de begrafenis van Fortuyn escaleerde de boel plotsklaps.

Die dag zat Birgitte met een Amerikaanse jeansbroek in de tuin, toen op een gegeven moment de Marokkaanse buurjongen passeerde en begon te schelden. Brigitte: "Hij riep: 'Hoer, trek die broek uit! Fortuyn is de eerste, er zullen er meer volgen'. Rinus schreeuwde wat terug. Voor ik het wist sloeg mijn buurjongen me met zijn vuisten tegen de grond." Al snel escaleerde het handgemeen, waar tientallen Marokkanen zich mee gingen bemoeien. Uiteindelijk wist de politie hen te ontzetten.

Op het politiebureau moesten Rinus en Birgitte een verklaring afleggen. Tot hun eigen verbazing werden ze in boeien geslagen. Na verhoren door rechercheurs bleek dat tijdens het handgemeen de moeder van de Marokkaanse buurjongen in elkaar was gezakt en overleden. Ze werden beschuldigd van doodslag.

Voor hun eigen bescherming werden ze vastgehouden op het politiebureau. Intussen was het gehele interieur kort en klein geslagen door buurtbewoners, evenals de auto. Ook de ramen van de auto van de Nederlandse buren moesten het ontgelden. Een dag later verschijnt de burgemeester op de lokale televise. Om een Marokkaanse rel te voorkomen, deelt hij mee dat de Nederlanders niet meer terug in de straat komen.

Sinds het incident worden ze achtervolgd. Hun huis hebben ze niet meer teruggezien. Middels hun schriftelijke toestemming kon geregeld worden dat hun spullen uit de woning werden verwijderd. De schade is nimmer vergoed. Intussen is hun huwelijk op de klippen gelopen en heeft Birgitte haar baan in een modezaak moeten opgeven.

Gesprekken met de politie hebben nooit iets uitgehaald. "De politie zegt nu zelfs glashard dat we maar beter kunnen emigreren. Dat is toch te gek voor woorden. Dat is gewoon de omgekeerde wereld!" Ook burgemeester Elzinga wil niets kwijt, hoewel het destijds zijn beslissing was in het plan van aanpak.

Mark
20-10-04, 00:39
wat een pakkende titel :blij:

Marsipulami
20-10-04, 00:51
Pff zullen wel weer volbloedracisten met de nodige waanvoorstellingen zijn die zitten te zeuren om aandacht.

Mark
20-10-04, 00:55
In welke stad speelde zich dit af?

Die marokkanen ook altijd, waarom denken jullie dat ik zo vaak in het buitenland zit? ze zitten me achterna :p

nl-x
20-10-04, 00:57
Typisch telegraaf...

Wederhoor, das toch een Duits worstje?

nl-x
20-10-04, 00:57
Geplaatst door Mark
In welke stad speelde zich dit af?

Die marokkanen ook altijd, waarom denken jullie dat ik zo vaak in het buitenland zit? ze zitten me achterna :p
Toch niet in Marokko he?

Mark
20-10-04, 01:00
Geplaatst door nl-x
Toch niet in Marokko he?

ik zou niet durven :wink:

ZbaqZbaq
20-10-04, 01:49
nope...dit heeft zich afgespeeld in het westland...in Monster geloof ik...en het verhaal is inderdaad heeel anders dan hier door de telegraaf neergezet wordt.

Mark
20-10-04, 02:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
nope...dit heeft zich afgespeeld in het westland...in Monster geloof ik...en het verhaal is inderdaad heeel anders dan hier door de telegraaf neergezet wordt.

In Monster? Wonen daar tientallen Marokkanen? Dat is dan zeker 50% van de bevolking :rolleyes:

ZbaqZbaq
20-10-04, 02:02
Geplaatst door Mark
In Monster? Wonen daar tientallen Marokkanen? Dat is dan zeker 50% van de bevolking :rolleyes:

Mocro's never die...they just multiply :D

~Panthera~
20-10-04, 03:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
en het verhaal is inderdaad heeel anders dan hier door de telegraaf neergezet wordt.
-------------------------


ELK verhaal is heel anders dan hoe het door de Telegraaf neergezet wordt. :D
Daarom heet het ook "Het Leugenblaadje" :moe:

Julien
20-10-04, 07:33
Hoe weet iedereen dan zo goed dat dit verhaal niet klopt? Hebben jullie bewijzen?

Mark
20-10-04, 07:38
Geplaatst door Julien
Hoe weet iedereen dan zo goed dat dit verhaal niet klopt? Hebben jullie bewijzen?

Heb je niet gelezen? Het was blijkbaar een groep nazis uit Amsterdam die door de telegraaf zijn ingehuurd om een marokkaanse oma in Monster dood te slaan!

Julien
20-10-04, 07:41
Geplaatst door Mark
Heb je niet gelezen? Het was blijkbaar een groep nazis uit Amsterdam die door de telegraaf zijn ingehuurd om een marokkaanse oma in Monster dood te slaan!

nee..wat is de bron? Islamitisch Nieuwsblad ofzo? :p

Couscousje
20-10-04, 07:41
Geplaatst door Marruecos
Goed voor ze! Ze liegt een end weg, dat wijf. Ik heb gehoord dat dat mannetje van haar een notoire racist is en dat hij de moeder van de jongen in kwestie ter hand had genomen.

Ik geloof dat stelletje dus voor geen meter. Dat verhaal is bekend en het is zeker niet zo gegaan zoals het daar is opgetekend. Afvoeren die hap! :duim:

Weet je het zeker?

Het komt bij mij anders behoorlijk geloofwaardig over.

Marokkanen zijn echt geen lieverdjes. In ons geval is er meestal vuur waar rook is.

Cc

Mark
20-10-04, 07:47
Geplaatst door Julien
nee..wat is de bron? Islamitisch Nieuwsblad ofzo? :p

bron = www.maroc.nl

:fpetaf:

Max Stirner
20-10-04, 11:30
Geplaatst door Marruecos
Goed voor ze! Ze liegt een end weg, dat wijf. Ik heb gehoord dat dat mannetje van haar een notoire racist is en dat hij de moeder van de jongen in kwestie ter hand had genomen.

Ik geloof dat stelletje dus voor geen meter. Dat verhaal is bekend en het is zeker niet zo gegaan zoals het daar is opgetekend. Afvoeren die hap! :duim:


`Ik heb gehoord dat`..... :D

Met zulke `bewijzen` en argumentaties vind ik je voorlopig niet veel geloofwaardiger dan De Telegraaf.

freya
20-10-04, 11:45
Geplaatst door Max Stirner
`Ik heb gehoord dat`..... :D

Met zulke `bewijzen` en argumentaties vind ik je voorlopig niet veel geloofwaardiger dan De Telegraaf.

En met welke bewijzen kwam de telegraaf ook alweer precies?

Max Stirner
20-10-04, 11:52
Geplaatst door freya
En met welke bewijzen kwam de telegraaf ook alweer precies?


Zij komen met een verhaal gebaseerd op beweringen van die mensen.

= inderdaad geen bewijs, maar:

Iedereen die - zonder iets van de zaak te weten - bij voorbaat zegt dat er niets aan de hand is (omdat het Marokkanen zijn) is wat mij betreft net zo onbenullig bezig als diegenen die nu al zeker weten dat er wel wat aan de hand is (omdat het Marokkanen zijn).

freya
20-10-04, 11:59
Geplaatst door Max Stirner

Iedereen die - zonder iets van de zaak te weten - bij voorbaat zegt dat er niets aan de hand is (omdat het Marokkanen zijn) is wat mij betreft net zo onbenullig bezig als diegenen die nu al zeker weten dat er wel wat aan de hand is (omdat het Marokkanen zijn).

Volgens mij weten een aantal mensen hier wel meer van de zaak.

Jouw aanname dat men hier zegt dat het verhaal anders is, alleen maar omdat het over Marokkanen gaat, zegt veel over jou :moe:

Max Stirner
20-10-04, 12:29
Geplaatst door freya
Volgens mij weten een aantal mensen hier wel meer van de zaak.

Jouw aanname dat men hier zegt dat het verhaal anders is, alleen maar omdat het over Marokkanen gaat, zegt veel over jou :moe:

Volgens mij is er voorlopig nog enigheid over de vraag of het zich heeft afgespeeld in Buitenveldert, Bos en Lommer of Monster.....

Het zou best kunnen dat De Telegraaf weer eens van een mug een olifant maakt hoor. Ik weet verder niets van deze zaak af en dat pretendeer ik ook niet.

Cohen
20-10-04, 13:14
Geplaatst door ZbaqZbaq
nope...dit heeft zich afgespeeld in het westland...in Monster geloof ik...en het verhaal is inderdaad heeel anders dan hier door de telegraaf neergezet wordt.

Het speelde zich af in honselersdijk (inderdaad Westland, voormalig gemeente Naaldwijk). Dat gezin had niet alleen bonje met de Marokkaanse gemeenschap daar. Ook met de autochtonen boterde het niet (alleen dat maakt het verhaal meteen minder sensationeel, maar we zijn erger gewend van de telegraaf, lees: WOII). Dat gezin had vooral problemen met zichzelf, politie stond elke dag aan de deur (huiselijk geweld, verstoring vd openbare orde etc. etc.) Wat er gezegd is precies door de jongen (zijn bijnaam is Joe) en/of de buren weten alleen zij. Feit is dat het echtpaar met z'n 2en Joe (1.55) aan het lynchen waren, na aanleiding vd woordenwisseling. Toen zijn moeder hem hoorde schreeuwen, liep ze erop af. Zij wilde natuurlijk haar zoon weghalen (die vent weegt meer dan 100kg!), die vent heeft toen dat vrouwtje een paar rake klappen gegeven. De gezondheid van de betrokken vrouw was altijd al kwakkelend, dit werd de genadestoot.
Er tegenover zaten een paar marokkaanse vrouwen in een speeltuintje te chillen met de koters. Zij hoorde ook dat geschreeuw, toen zij arriveerden zagen ze dat Joe z'n moeder in elkaar zakte en overleed. Daarna brak de hel los, hystirische marokkaanse vrouwen en kinderen schreeuwen, politie, ME, toegesnelde marokkaanse EN NEDERLANDSE omwonenden waren op de chaos afgekomen en ZOWEL de marokkaanse als ook DE NEDERLANDSE jongeren hebben de woning en de auto inderdaad met stenen bewerkt. Nederlandse buurtbewoners kwamen huilend bij het gezin aan om hun excuses aan te bieden. Het was een ongeschreven feit dat dat gezin uitgesproken rascisten zijn. De politie heeft hen meteen beschermd, dus zij zijn geen haar gekrenkt. Het gezin van meerdere minderjarige kinderen woont er nog steeds, weliswaar zonder moeder. Dit gezin was daar geplaats omdat ze bij de woning hiervoor ook trammelant hadden met de buurt, een soort kolonisten dus.

Waarom het weer in de telegraaf onder een andere wending is gekomen zal wellicht meerdere redenen hebben. Een hiervan is dat (tfoe, kan ff niet op z'n naam komen) een columnist / schrijver van deze smegmakrant in Honselersdijk woont. Let op en je zult vaker bullshit over marokkanen in het westland lezen in de telegraaf (selectieve aand8). Voordat het trendy was om mocro's te stigmatiseren was dit namelijk al het geval. Het Westland is Neerlands 3e economische motor (na Schiphol en R'dam haven), meer dan gemidd. protestants --> sommigen 'deelgemeenten' stemmen meer dan 90% CDA, meer dan gemidd. te besteden, moeten niets hebben van Hagenezen, Hoekenezen en al helemaal niet van zwarten / turken (lees: Marokkanen, want andere etniciteiten heb je daar niet). Nu zijn al die KKK gehuchten bij elkaar gegaan (www.gemeentewestland.nl). Zijn voorbeelden ten over van KKK-acties, die ik jullie zal besparen. Indien ik zou mogen generaliseren, dan zou ik stellen dat Westlanders en Limburgens de goorste van Nederland zijn.

Cohen
20-10-04, 13:17
Regionieuws (15 mei 2002)
Dood na ruzie
Tijdens een ruzie dinsdagavond in de Nachtegaalstraat in Honselersdijk is een 46-jarige bewoonster van deze straat gereanimeerd.

Zij is per ambulance naar het Leyenburgziekenhuis overgebracht en daar overleden.

De politie heeft een echtpaar uit de straat, dat betrokken was bij de ruzie, gearresteerd op verdenking van bedreiging.

Het bleef nog lang onrustig in de omgeving; de ruiten van de woning van het aangehouden echtpaar werden vernield, evenals hun auto.

Cohen
20-10-04, 13:19
Regionieuws (16 mei 2002)
Vrouw overlijdt na ruzie
Een 46-jarige vrouw is dinsdagavond na een ruzie in de Nachtegaalstraat in Honselersdijk overleden.

De vrouw kwam naar buiten toen daar een ruzie gaande was waarbij werd gescholden en geslagen. De politie was al gearriveerd.

Buiten werd de vrouw onwel en moest worden gereanimeerd. In het ziekenhuis is zij overleden.

Een echtpaar van 50 en 36 jaar dat bij de ruzie betrokken zou zijn, is door de politie gearresteerd.

Ook daarna was het nog onrustig in de straat. De ruiten van de woning en de auto van het gearresteerde echtpaar werden vernield.

De politie zoekt getuigen

Cohen
20-10-04, 13:25
De politie / justitie heeft indd niet kunnen bewijzen dat ze door de klappen is overleden, sterker nog, omdat er op dat moment geen getuigen waren (joe-1 tegen 2-het paar) kan er niet eens bewezen worden dat ze klappen heeft gehad. Echter als het je eigen moeder is en je ziet dat ze klappen heeft gehad, waarna ze bezwijkt kan geen bewijs je nog schelen. Payback will be a bitch, als de verblijfplaats van die tokkies bekend word.

mark61
20-10-04, 13:30
Geplaatst door Cohen
Het speelde zich af in honselersdijk (inderdaad Westland, voormalig gemeente Naaldwijk)....Indien ik zou mogen generaliseren, dan zou ik stellen dat Westlanders en Limburgens de goorste van Nederland zijn.

Jouw verhaal geloof ik nou blindelings. Ook al heb je geen bronnen. :hihi:

Maar misschien ben ik bevooroordeeld tegen de Telegraaf. :hihi:

Dr Seuss
20-10-04, 13:41
Geplaatst door Cohen
De politie / justitie heeft indd niet kunnen bewijzen dat ze door de klappen is overleden, sterker nog, omdat er op dat moment geen getuigen waren (joe-1 tegen 2-het paar) kan er niet eens bewezen worden dat ze klappen heeft gehad. Echter als het je eigen moeder is en je ziet dat ze klappen heeft gehad, waarna ze bezwijkt kan geen bewijs je nog schelen. Payback will be a bitch, als de verblijfplaats van die tokkies bekend word.

Dan zou autopsie kunnen uitwijzen wie de waarheid spreekt.

Maar gewelddadige payback is zinloos, en leidt van kwaad tot erger. Liever dan een witte mars, zoals na de dood van Rene Steegmans.

mark61
20-10-04, 13:46
Geplaatst door Dr Seuss
Dan zou autopsie kunnen uitwijzen wie de waarheid spreekt.

Bij een autopsie is ongetwijfeld niet meer vast te stellen of er klappen zijn gevallen. En zelfs als dat wel zo is, gaat het moeilijk worden een causaal verband te leggen, of te ontkennen met de -neem ik maar even aan- hartstilstand. En trouwens, is er geen autopsie geweest? In het ziekenhuis zullen ze toch wel minstens een doodsoorzaak hebben opgegeven?


Maar gewelddadige payback is zinloos, en leidt van kwaad tot erger. Liever dan een witte mars, zoals na de dood van Rene Steegmans.

Een 'inquest' zou een oplossing zijn, maar die hebben we in NL helaas niet. (Een openbaar gerechtelijk vooronderzoek naar de precieze doodsoorzaak: natuurlijk, 'inflicted' of zelfmoord. Vzv mijn GB tv-kennis strekt)

Cohen
20-10-04, 13:57
Geplaatst door Dr Seuss
Dan zou autopsie kunnen uitwijzen wie de waarheid spreekt.

Maar gewelddadige payback is zinloos, en leidt van kwaad tot erger. Liever dan een witte mars, zoals na de dood van Rene Steegmans.

Tja, feit is dat die vrouw dood is en niet meer terugkomt. Moslims hebben daar vrede mee, want God heeft dit tijdstip voor haar vastgesteld. De manier waarop daarentegen schreeuwt om payback. Alleen dit artikel weer in de telegraaf, tegen het zere been aan blijven trappen. Dus fok autopsie, die jongen weet wat hij gezien heeft, kijk hij heeft een veelfout aan klappen gehad, maar omdat hij gezond was kon hij het hebben. De moeder daarentegen.....dus..maar vergeven zou beter zijn, ben ik met je eens. Alleen dat kan alleen wanneer er eerlijk en oprecht schuld word betuigd en de schuldige nederig om vereving vraagt. Eerder volstaat alleen terugwerkende kracht.

mark61
20-10-04, 14:25
Geplaatst door Cohen
Tja, feit is dat die vrouw dood is en niet meer terugkomt. Moslims hebben daar vrede mee,...Alleen dat kan alleen wanneer er eerlijk en oprecht schuld word betuigd en de schuldige nederig om vereving vraagt. Eerder volstaat alleen terugwerkende kracht.

In een beschaafde samenleving, christelijk, islamitisch of anderszins, neemt de rechtspraak de wraak over van het individu, en pleegt die dus in naam van de gemeenschap. Daar is de hele shari`a, maar ook de westerse rechtspraak, nu net voor bedacht.

Dus als iemand aansprakelijk kan worden gehouden voor haar dood, dan moet hij of zij dat ook worden gehouden.

Vergeven is mooi, maar staat daar los van.

Dr Seuss
20-10-04, 14:31
Geplaatst door Cohen
vergeven zou beter zijn, ben ik met je eens. Alleen dat kan alleen wanneer er eerlijk en oprecht schuld word betuigd en de schuldige nederig om vereving vraagt. Eerder volstaat alleen terugwerkende kracht.

Dan negeer je dus de wet, want jij stelt nu zelf de regels van het recht vast en koppelt daar ook een strafmaat aan.

Dat kan natuurlijk niet. Misdaad en tragedie zijn helaas onderdeel van onze samenleving en daar moeten we mee zien te leven, hoe moeilijk dat soms ook is.

Julien
20-10-04, 14:34
er zijn dus 2 kanten van het verhaal, die allebei even bevooroordeeld zijn..

ik denk toch dat het het beste zou zijn om autopsie op die vrouw te doen...en als ze idd door klappen van die racisten is omgekomen dan hoort deze familie in de gevangenis! sowieso is het verkeerd om een hele familie te terroriseren zodat ze zelfs in heel Nederland niet veilig zijn.

Julien
20-10-04, 14:35
Geplaatst door Marruecos
Je speelt het naieve Fransmannetje wel erg goed. :/

net zo goed als vele anderen wil ik niet blindelings geloven wat bevooroordeelde mensen zeggen..dat noem ik niet naief.

Dr Seuss
20-10-04, 14:39
Geplaatst door Julien
er zijn dus 2 kanten van het verhaal, die allebei even bevooroordeeld zijn..

ik denk toch dat het het beste zou zijn om autopsie op die vrouw te doen...en als ze idd door klappen van die racisten is omgekomen dan hoort deze familie in de gevangenis! sowieso is het verkeerd om een hele familie te terroriseren zodat ze zelfs in heel Nederland niet veilig zijn.

Het rare is dat dit verhaal al 2,5 jaar oud is (vlak na de moord op Fortuyn). Autopsie kan dus niet meer, denk ik. Die is blijkbaar indertijd ook niet gepleegd, ondanks dat de jongen beweerde dat zijn moeder slaag heeft gekregen. Vreemd. Van zoiets blijft bewijsmateriaal achter op de huid (sorry voor de klinische omschrijving van deze tragedie).

Maar payback is blijkbaar al lang aan de gang, ondanks dat de juridische afwikkeling van deze zaak in nevelen is gehuld.

mark61
20-10-04, 15:04
Geplaatst door Dr Seuss
Het rare is dat dit verhaal al 2,5 jaar oud is (vlak na de moord op Fortuyn).... ondanks dat de juridische afwikkeling van deze zaak in nevelen is gehuld.

Er is ongetwijfeld nog een ziekenhuisrapport.

Vreemd inderdaad dat er nooit meer wat van is vernomen. Al wordt er wel gemeld dat ze beschuldigd zijn van doodslag. Misschien is die zaak geseponeerd bij gebrek aan bewijs, bijvoorbeeld omdat niemand de man de vrouw heeft zien slaan, of omdat er geen medisch verband tussen het slaan en het overlijden kon worden vastgesteld. Als van alle opwinding haar hart het begaf is het verband dus juridisch indirect, maar gevoelsmatig direct. Immers, als die ruzie niet was ontstaan, had ze nu nog geleefd....

Tamelijk recent nog was er zo'n geval van een burenruzie, waarbij 1 oudere buurman het leven liet omdat door de opwinding zijn hart het begaf. Ik dacht dat de 'dader' toen ook niet voor doodslag veroordeeld is.

Nog klinischer: klappen hoeven geen sporen achter te laten en het verband met interne gevolgen hoeft ook niet direct, of zelfs ooit, duidelijk te worden. Als ik goed ben geïnformeerd. Ik kan nog wel klinisch verdergaan, maar dat vind ik niet kies.

mark61
20-10-04, 15:05
Geplaatst door Julien
er zijn dus 2 kanten van het verhaal, die allebei even bevooroordeeld zijn..

ik denk toch dat het het beste zou zijn om autopsie op die vrouw te doen...en als ze idd door klappen van die racisten is omgekomen dan hoort deze familie in de gevangenis! sowieso is het verkeerd om een hele familie te terroriseren zodat ze zelfs in heel Nederland niet veilig zijn.

Ik zie niet in waarom Cohen's verhaal bevooroordeeld zou zijn. Alleen omdat hij volgens jouw inschatting Marokkaans is? Bovendien vraag ik me af of de verhalen wel zo tegenstrijdig zijn. In de Telegraaf wordt gewoon veel weggelaten, ws.

Cohen
20-10-04, 15:11
Geplaatst door Dr Seuss
Dan negeer je dus de wet, want jij stelt nu zelf de regels van het recht vast en koppelt daar ook een strafmaat aan.


Vriend, wat maakt het uit of ik de regel maak of een ander schepsel. Degene die de Nederlandse wet (+strafmaat) heeft vastgesteld is toch niet meer dan? Kijk, als er nou een goddelijke grondslag aan te pas komt (waarom ik niet zo moet beredeneren), dan geef ik je gelijk, hetgeen nu niet het geval is.

Dr Seuss
20-10-04, 15:12
Geplaatst door mark61
Ik zie niet in waarom Cohen's verhaal bevooroordeeld zou zijn. Alleen omdat hij volgens jouw inschatting Marokkaans is? Bovendien vraag ik me af of de verhalen wel zo tegenstrijdig zijn. In de Telegraaf wordt gewoon veel weggelaten, ws.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/14860991/Op_de_vlucht_in_eigen_land.html

Hier het hele verhaal zoals gisteren (geloof ik) verschenen in Telegraaf.
Het is een heel andere lezing, dus iemand staat hier te liegen. Maar blijkbaar is payback al 2,5 jaar aan de gang, is het indertijd voor de rechter gekomen (er komt een advocaat aan het woord) en is er dus geen dood door schuld vastgesteld.

Cohen
20-10-04, 15:16
Geplaatst door Julien
er zijn dus 2 kanten van het verhaal, die allebei even bevooroordeeld zijn..


Jij tegendraadse 'La vache qui rit'-kauwende k-fransoos, na aanleiding van wat stel jij vast dat ik bevooroordeeld ben? En dan nog wel EVEN bevooroordeeld, rukkert jij ben hier degene die bevooroordeeld is. Want jij gaat ervan uit.................weet je wat, laat ook maar ook. Als een dierbare van die vrouw dit gaat lezen, dan ga ik me schuldig voelen, omdat we al die shit weer oprakelen.

Dr Seuss
20-10-04, 15:18
Geplaatst door Cohen
Vriend, wat maakt het uit of ik de regel maak of een ander schepsel. Degene die de Nederlandse wet (+strafmaat) heeft vastgesteld is toch niet meer dan?

Het verschil is dat de wet niet wordt bepaald door 1 schepsel, maar door een compleet juridisch apparaat die ook nog 's aan allerlei andere regels gebonden zijn. Dat is anders dan 1 schepsel dat in dezen voornamelijk geleid wordt door emoties, hetgeen eigengericht is.


Kijk, als er nou een goddelijke grondslag aan te pas komt (waarom ik niet zo moet beredeneren), dan geef ik je gelijk, hetgeen nu niet het geval is.

Als je die erbij wilt hebben: de ouders van Khalid hielden het ook op de wens van Allah, waardoor hun zoon geen blaam trof. Hij was slechts het instrument, zeiden ze (hebben ze zich later voor verexcuseerd, voor die uitspraak). Volgens die redeneertrant zouden de mensen in Honselersdijk ook geen blaam treffen: dus je ziet hoe krom dat is. Vooropgesteld dat ze schuldig zijn - en ik kan geen wijs uit de rechtsgang hieromtrent.

Cohen
20-10-04, 15:23
De relatie met de twee Marokkaanse gezinnen aan de overkant van de straat verloopt aanvankelijk prima, herinnert Rinus zich

Wat een leugens, dat hele artikel staat er vol mee, ongeloof. Werkelijk waar ongelooflijk. Doodsoorzaak is inderdaad wel een infarct, echter wat was de aanleiding??!!!! Wat een teringlaaiers die mongolen van de telegraaf.

Cohen
20-10-04, 15:32
Geplaatst door Dr Seuss
Het verschil is dat de wet niet wordt bepaald door 1 schepsel, maar door een compleet juridisch apparaat die ook nog 's aan allerlei andere regels gebonden zijn. Dat is anders dan 1 schepsel dat in dezen voornamelijk geleid wordt door emoties, hetgeen eigengericht is.



Als je die erbij wilt hebben: de ouders van Khalid hielden het ook op de wens van Allah, waardoor hun zoon geen blaam trof. Hij was slechts het instrument, zeiden ze (hebben ze zich later voor verexcuseerd, voor die uitspraak). Volgens die redeneertrant zouden de mensen in Honselersdijk ook geen blaam treffen: dus je ziet hoe krom dat is. Vooropgesteld dat ze schuldig zijn - en ik kan geen wijs uit de rechtsgang hieromtrent.


Apparaat?? Hoeveel schepsel heb je daar voor nodig? Er hebben meer dan miljoen mensen gestemd op het kadaver van die kale nicht. Ook academisch geschoolde rukkers, dus die vlieger gaat niet op.

En waarom haal je dat voorval van Khalid erbij? Ga jij mij nou met je arrogante smoel vertellen wat die arme ouders bedoelden? Jesus man, doet me denken aan de arrogantie van The Britisch Empire. Die redeneerden ook altijd voor de gedupeerden die ze gingen koloniseren, in de trend van: Wij weten beter wat goed voor hun is. Rot toch op man, Khalid z'n moeder bedoelde dat die gast die het loodje heeft gelegd --> zijn tijdstip aanstaande was. Daar kon zij mee leven, niet dat haar zoon het heeft gedaan, dat is weer iets anders. Trouwens, dat heb ik toch ook gezegd in mijn eerste pol, er staat dat moslims er vrede mee hebben, omdat god het tijdstip heeft vastgesteld voor die vrouw. Alleen de manier waarop ze aan haar einde is gekomen is weer iets anders.

Waarom noem jij je eigenlijk dr.?

mark61
20-10-04, 15:37
Geplaatst door Dr Seuss
Hier het hele verhaal zoals gisteren (geloof ik) verschenen in Telegraaf.
Het is een heel andere lezing, dus iemand staat hier te liegen. Maar blijkbaar is payback al 2,5 jaar aan de gang, is het indertijd voor de rechter gekomen (er komt een advocaat aan het woord) en is er dus geen dood door schuld vastgesteld.

Zo anders vind ik die lezing niet. Dr hoeft niemand te liegen. Ik zag Cohen ook niet direct het medische verband tussen klappen en overlijden leggen. Er wordt in het artikel ook niets gezegd over klappen die zouden zijn uitgedeeld. Ik denk dat die hele zaak niet eens is voorgekomen. Een advocaat wordt meteen toegewezen bij een arrestatie. Maar als ze na vier dagen worden vrijgelaten is er niet eens sprake van voorarrest.

Maar goed, zoals ik al zei, juridisch is er misschien geen chocola van te maken, een sterfgeval tijdens een rel heeft natuurlijk altijd een causaal sfeertje om zich heen hangen.

Een meute het-recht-in-eigen-hand-nemende-burgers is sowieso niks, ook niet als een Turks gezin wordt weggepest, toch? Slap optreden van de politie, as usual. Bang voor escalatie, heet dat geloof ik. Laat de meute maar uitrazen.

TonH
20-10-04, 15:41
Geplaatst door Dr Seuss
Het rare is dat dit verhaal al 2,5 jaar oud is (vlak na de moord op Fortuyn).

Daarmee doet het me ook sterk denken aan een 'opgewarmt' verhaal. In de trant van die verhalen in de Amsterdamse Diamantbuurt. En dan wordt het verhaal van Cohen wel aannemelijker dan dat in de Telegraaf.

Dr Seuss
20-10-04, 15:44
Geplaatst door Cohen
Apparaat?? Hoeveel schepsel heb je daar voor nodig? Er hebben meer dan miljoen mensen gestemd op het kadaver van die kale nicht. Ook academisch geschoolde rukkers, dus die vlieger gaat niet op.

Dat is politiek: dat is weer iets heel anders dan het bepalen van de wet.


En waarom haal je dat voorval van Khalid erbij?
Eigenlijk vooral omdat het tot een witte mars heeft geleid: omdat je recht halen via individuele wraakacties van kwaad tot erger leidt. Het geval van die overleden vrouw is al erg genoeg.


Ga jij mij nou met je arrogante smoel vertellen

tut tut


wat die arme ouders bedoelden? Jesus man, doet me denken aan de arrogantie van The Britisch Empire. Die redeneerden ook altijd voor de gedupeerden die ze gingen koloniseren, in de trend van: Wij weten beter wat goed voor hun is. Rot toch op man, Khalid z'n moeder bedoelde dat die gast die het loodje heeft gelegd --> zijn tijdstip aanstaande was. Daar kon zij mee leven, niet dat haar zoon het heeft gedaan, dat is weer iets anders. Trouwens, dat heb ik toch ook gezegd in mijn eerste pol, er staat dat moslims er vrede mee hebben, omdat god het tijdstip heeft vastgesteld voor die vrouw. Alleen de manier waarop ze aan haar einde is gekomen is weer iets anders.

Die vrouw is op een tragische manier aan haar einde gekomen. Het is akelig dat het verhaal op deze manier opgerakeld wordt: het geheel verdient wel een betere memorial service, dat ben ik met je eens.
En toch blijf ik tegen persoonlijke revanche, anders is het einde zoek.



Waarom noem jij je eigenlijk dr
Ik ben ergens heel goed in.

mark61
20-10-04, 15:44
Geplaatst door Cohen
...Doodsoorzaak is inderdaad wel een infarct, echter wat was de aanleiding??!!!! Wat een teringlijers die mongolen van de telegraaf.

Nou ja, cruciaal is wat je hiermee bedoelt:


De gezondheid van de betrokken vrouw was altijd al kwakkelend, dit werd de genadestoot.

Voor een rechtzaak is dus van belang wat het verband is tussen klappen en hartinfarct. Technisch is dat er ws. niet. Alleen de hoogoplopende emoties spelen ws. een rol. Dus in hoeverre is iemand dan schuldig aan haar dood?

Hoe zou jij het beoordelen als de situatie andersom was geweest? Aso autochtone vrouw krijgt hartinfarct na pakweg ruzie omdat een Marokkaanse familie een poster van Bin Laden voor het raam hangt met de tekst 'Osama bedankt'? En pa klappen uitdeelt, o.a. aan zoon van aso-vrouw die begint te schreeuwen? Is het dan anders, of ben je dan net zo verontwaardigd?

Tomas
20-10-04, 15:45
Geplaatst door TonH
Daarmee doet het me ook sterk denken aan een 'opgewarmt' verhaal. In de trant van die verhalen in de Amsterdamse Diamantbuurt. En dan wordt het verhaal van Cohen wel aannemelijker dan dat in de Telegraaf.

Voor die "Tokkies" leeft het nog steeds getuige de reactie van Cohen.

mark61
20-10-04, 15:46
Geplaatst door Dr Seuss
Ik ben ergens heel goed in.

Kan je het weer niet laten?

Dr Seuss
20-10-04, 15:47
Geplaatst door mark61
Kan je het weer niet laten?

Wellicht stemt het hem wat milder als hij weet dat ik een zij ben.

TonH
20-10-04, 15:48
Geplaatst door Dr Seuss
Wellicht stemt het hem wat milder als hij weet dat ik een zij ben.

:D

Dr Seuss
20-10-04, 15:52
Geplaatst door mark61
Zo anders vind ik die lezing niet. Dr hoeft niemand te liegen. Ik zag Cohen ook niet direct het medische verband tussen klappen en overlijden leggen. Er wordt in het artikel ook niets gezegd over klappen die zouden zijn uitgedeeld. Ik denk dat die hele zaak niet eens is voorgekomen. Een advocaat wordt meteen toegewezen bij een arrestatie. Maar als ze na vier dagen worden vrijgelaten is er niet eens sprake van voorarrest.

Maar goed, zoals ik al zei, juridisch is er misschien geen chocola van te maken, een sterfgeval tijdens een rel heeft natuurlijk altijd een causaal sfeertje om zich heen hangen.

Een meute het-recht-in-eigen-hand-nemende-burgers is sowieso niks, ook niet als een Turks gezin wordt weggepest, toch? Slap optreden van de politie, as usual. Bang voor escalatie, heet dat geloof ik. Laat de meute maar uitrazen.

Hoe causaal ook: de vrouw is overleden vanwege het tumult.
Dan moet je terug naar de oorzaak: wie is de aanstichter van dat tumult?
Lijkt me onmogelijk om dat te bepalen. Als er al een pestsfeer over en weer hing, was dit het moment dat het kruitvat escaleerde in een vechtpartij.

mark61
20-10-04, 15:59
Geplaatst door Dr Seuss
Wellicht stemt het hem wat milder als hij weet dat ik een zij ben.

Dat zou maar zo een plotselinge omslag tot gevolg kunnen hebben. Though you never know, of course.

mark61
20-10-04, 15:59
Geplaatst door TonH
:D

Kijk, bij jou werkt t alvast.

mark61
20-10-04, 16:01
Geplaatst door Dr Seuss
Hoe causaal ook: de vrouw is overleden vanwege het tumult.
Dan moet je terug naar de oorzaak: wie is de aanstichter van dat tumult?
Lijkt me onmogelijk om dat te bepalen. Als er al een pestsfeer over en weer hing, was dit het moment dat het kruitvat escaleerde in een vechtpartij.

Juridisch niks van te bakken zou ik zeggen. Blijft het gesundes Volksempfinden. Dat blijkbaar nog steeds niet is uitgeraasd.

Tomas
20-10-04, 16:01
Geplaatst door Dr Seuss
Hoe causaal ook: de vrouw is overleden vanwege het tumult.


Dat kan je al niet hard maken. Ze had een gebrekkig gezondheid stond ergens zag ik, dus dat is waarschijnlijker de oorzaak. Het tumult is niet veel meer dan een omschrijving van de locatie en het tijdstip.

TonH
20-10-04, 16:13
Geplaatst door mark61
Kijk, bij jou werkt t alvast.

Een 'zij' werkt bij mij bijna altijd :hihi:

mark61
20-10-04, 17:07
Geplaatst door TonH
Een 'zij' werkt bij mij bijna altijd :hihi:

Smeerlap. Misschien is het wel een ouwe knar. :eek:

TonH
20-10-04, 17:35
Geplaatst door mark61
Smeerlap. Misschien is het wel een ouwe knar. :eek:

Voor jouw een vraag... :stout:

mark61
20-10-04, 17:49
Geplaatst door TonH
Voor jouw een vraag... :stout:

Toen wist ik nog niet dat je eerbaar gehuwd was. Dat maakt je gelonk naar Seuss des te twijfelachtiger. :hihi:

mark61
20-10-04, 17:53
Geplaatst door mark61
Nou ja, cruciaal is wat je hiermee bedoelt:

Voor een rechtzaak is dus van belang wat het verband is tussen klappen en hartinfarct. Technisch is dat er ws. niet. Alleen de hoogoplopende emoties spelen ws. een rol. Dus in hoeverre is iemand dan schuldig aan haar dood?

Hoe zou jij het beoordelen als de situatie andersom was geweest? Aso autochtone vrouw krijgt hartinfarct na pakweg ruzie omdat een Marokkaanse familie een poster van Bin Laden voor het raam hangt met de tekst 'Osama bedankt'? En pa klappen uitdeelt, o.a. aan zoon van aso-vrouw die begint te schreeuwen? Is het dan anders, of ben je dan net zo verontwaardigd?

Jammer nou dat op het moment suprême Cohen has left the building. Ben echt benieuwd naar je antwoord.

Cohen
21-10-04, 09:46
Geplaatst door mark61

Hoe zou jij het beoordelen als de situatie andersom was geweest? Aso autochtone vrouw krijgt hartinfarct na pakweg ruzie omdat een Marokkaanse familie een poster van Bin Laden voor het raam hangt met de tekst 'Osama bedankt'? En pa klappen uitdeelt, o.a. aan zoon van aso-vrouw die begint te schreeuwen? Is het dan anders, of ben je dan net zo verontwaardigd?

Net zo verontwaardigd, indien er onwaarheden in de krant zouden komen. Maarre waarom word ik hierover ten verantwoording geroepen? Zegt dat niet wat over jou? Je gaat er al vanuit dat ik selectief verontwaardig ben. Zoals de waard is............rukker.

Cohen
21-10-04, 09:52
Geplaatst door Dr Seuss
Dat is politiek: dat is weer iets heel anders dan het bepalen van de wet.

>>De wetten worden naar mijn weten door de politiek bepaald (wetsvoorstel, stemmen over aanname of reject..)

Eigenlijk vooral omdat het tot een witte mars heeft geleid: omdat je recht halen via individuele wraakacties van kwaad tot erger leidt. Het geval van die overleden vrouw is al erg genoeg.



>>Klopt


Ik ben ergens heel goed in.

Ok dan, dus je bent een vrouw die ergens heel erg goed in is. Nou weet je wat, spreken we na zonsondergang af en dan mag je me showen hoe goed je bent;)

mark61
21-10-04, 11:11
Geplaatst door Cohen
rukker.

Jaja, rustig maar. Ik roep hier niemand ter verantwoording. Twas alleen een verzoek tot gedachtenexperiment. Mijn vraag was dus eigenlijk:

Voor een rechtzaak is dus van belang wat het verband is tussen klappen en hartinfarct. Technisch is dat er ws. niet. Alleen de hoogoplopende emoties spelen ws. een rol. Dus in hoeverre is iemand dan schuldig aan haar dood?

Julien
21-10-04, 12:11
Geplaatst door Cohen
Jij tegendraadse 'La vache qui rit'-kauwende k-fransoos, na aanleiding van wat stel jij vast dat ik bevooroordeeld ben? En dan nog wel EVEN bevooroordeeld, rukkert jij ben hier degene die bevooroordeeld is. Want jij gaat ervan uit.................weet je wat, laat ook maar ook. Als een dierbare van die vrouw dit gaat lezen, dan ga ik me schuldig voelen, omdat we al die shit weer oprakelen.

:moe:
als je de telegraaf bevooroordeeld vindt omdat ze "rechts" is, dan vind ik de versie van het verhaal van een marokkaanse gemeenschap die (begrijpelijk) voor elkaar opkomt, net zo bevooroordeeld.

en met dat schelden maak je je verhaal niet geloofwaardiger.

David
21-10-04, 12:14
Geplaatst door Julien
en met dat schelden maak je je verhaal niet geloofwaardiger.


Ach, ik vind die glimlachende, Franse koetjes altijd wel schattig.

mark61
21-10-04, 12:16
Geplaatst door David
Ach, ik vind die glimlachende, Franse koetjes altijd wel schattig.

Misschien bedoelt hij dat gerukker.

David
21-10-04, 12:35
Geplaatst door mark61
Misschien bedoelt hij dat gerukker.


Dat zou kunnen natuurlijk. Maar gaan die koetjes daar niet nóg vrolijker van glimlachen?

Julien
21-10-04, 12:37
Geplaatst door David
Dat zou kunnen natuurlijk. Maar gaan die koetjes daar niet nóg vrolijker van glimlachen?

toen ik klein was heb ik trouwens zoveel Vache Qui Rit gegeten dat ik er nu niet meer tegen kan. Als ik die lachende rooie koe zie word ik al kotsmisselijk :D

mark61
21-10-04, 13:07
Geplaatst door David
Dat zou kunnen natuurlijk. Maar gaan die koetjes daar niet nóg vrolijker van glimlachen?

Kweenie, tegenwoordig is dat allemaal gemechaniseerd.

David
21-10-04, 13:17
Geplaatst door mark61
Kweenie, tegenwoordig is dat allemaal gemechaniseerd.


Tja, de vooruitgang, hè!

Siah
22-10-04, 11:38
:roken: