PDA

Bekijk Volledige Versie : Omstandigheden ouders kunnen sekse baby bepalen



Couscousje
20-10-04, 14:00
Omstandigheden ouders kunnen sekse baby bepalen

Uitgegeven: 20 oktober 2004 13:48

LONDEN - De omstandigheden waarin een man en vrouw leven als zij een kind verwekken, zijn mogelijk van invloed op het geslacht van hun nakomeling. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat stellen die getrouwd zijn of samenwonen, meer kans hebben een jongen te krijgen dan ouders die niet bij elkaar wonen.

Het onderzoek is gepubliceerd in het Britse wetenschappelijke tijdschrift The Royal Society. De BBC lichtte daar woensdag passages uit.

Jongetje

Het Amerikaanse onderzoek is gebaseerd op gegevens van 86.436 geboorten. Van de baby's van stellen die samenleefden ten tijde van de conceptie, was 51,5 procent een jongetje. Van de kinderen die zijn verwekt door ouders die niet bij elkaar woonden, was dat 49,9 procent.

Dat lijkt een klein verschil, maar het maakt volgens de onderzoeker statistisch gezien op de wereldbevolking heel veel uit. De wetenschappers zeggen dat hun ontdekking de relatieve daling in de geboorte van jongetjes kan verklaren, die zich de afgelopen dertig jaar in een aantal ontwikkelde landen heeft voorgedaan.

Stabiel

Eerdere studies suggereerden al dat vrouwen die niet in een stabiele, monogame relatie moeder worden, minder kans hebben op een jongen. Mannelijke embryo's zijn minder sterk dan vrouwelijke en moeten daarom meer worden gekoesterd tijdens de zwangerschap om die tot het einde toe te overleven. Mogelijk zijn vrouwen met een stabiele relatie meer in de gelegenheid om die koestering te bieden, denken de onderzoekers.

:rolleyes:

Ik vind dit wel een heel curieus bericht.

Aan de 1e kant heb ik zoiets van: nou en?

Aan de andere kant... ook. :moe:

Cc

Couscousje
20-10-04, 14:05
Geplaatst door Marruecos
Volgens mij hadden ze net goed de invloed van 'het wel of niet dragen van hoge hakken door de moeder' als criterium kunnen nemen. Misschien waren de cijfers dan wel wat boeiender geweest. :verward:

Kan ik trouwens bij jou een aanvraag indienen voor een wenkbrauw optrekkende smiley?

We waren er op WSDB over uit dat we er nogal eentje nodig hadden...

Cc

Couscousje
20-10-04, 14:35
http://smileys.75thtrombone.com/o/eyebrow.gif

Cc

Couscousje
20-10-04, 14:39
Alvast bedankt!

Cc

~Panthera~
20-10-04, 15:06
Geplaatst door Couscousje
Omstandigheden ouders kunnen sekse baby bepalen

Uitgegeven: 20 oktober 2004 13:48

LONDEN - De omstandigheden waarin een man en vrouw leven als zij een kind verwekken, zijn mogelijk van invloed op het geslacht van hun nakomeling. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat stellen die getrouwd zijn of samenwonen, meer kans hebben een jongen te krijgen dan ouders die niet bij elkaar wonen.

Het onderzoek is gepubliceerd in het Britse wetenschappelijke tijdschrift The Royal Society. De BBC lichtte daar woensdag passages uit.

Jongetje

Het Amerikaanse onderzoek is gebaseerd op gegevens van 86.436 geboorten. Van de baby's van stellen die samenleefden ten tijde van de conceptie, was 51,5 procent een jongetje. Van de kinderen die zijn verwekt door ouders die niet bij elkaar woonden, was dat 49,9 procent.

Dat lijkt een klein verschil, maar het maakt volgens de onderzoeker statistisch gezien op de wereldbevolking heel veel uit. De wetenschappers zeggen dat hun ontdekking de relatieve daling in de geboorte van jongetjes kan verklaren, die zich de afgelopen dertig jaar in een aantal ontwikkelde landen heeft voorgedaan.

Stabiel

Eerdere studies suggereerden al dat vrouwen die niet in een stabiele, monogame relatie moeder worden, minder kans hebben op een jongen. Mannelijke embryo's zijn minder sterk dan vrouwelijke en moeten daarom meer worden gekoesterd tijdens de zwangerschap om die tot het einde toe te overleven. Mogelijk zijn vrouwen met een stabiele relatie meer in de gelegenheid om die koestering te bieden, denken de onderzoekers.

:rolleyes:

Ik vind dit wel een heel curieus bericht.

Aan de 1e kant heb ik zoiets van: nou en?

Aan de andere kant... ook. :moe:

Cc
---------------------------------


slappe watjes. :moe:

:D

wytze
20-10-04, 16:41
"Mannelijke embryo's zijn minder sterk dan vrouwelijke"
:wow: Da's Nieuws!!!
Overigens is dit idd een curieus bericht. Zo ongeveer alles wordt tegenwoordig (abusievelijk) toegedicht aan een of ander gen, maar plots blijkt dit voor een van de meest genetisch bepaalde zaken anders te liggen. :confused:
Maar ik vind dat verschil 51,5- 49,9 eigenlijk wel meevallen. Ben er althans niet van onder de indruk.

freya
20-10-04, 18:25
Geplaatst door Couscousje
Eerdere studies suggereerden al dat vrouwen die niet in een stabiele, monogame relatie moeder worden, minder kans hebben op een jongen. Mannelijke embryo's zijn minder sterk dan vrouwelijke en moeten daarom meer worden gekoesterd tijdens de zwangerschap om die tot het einde toe te overleven. Mogelijk zijn vrouwen met een stabiele relatie meer in de gelegenheid om die koestering te bieden, denken de onderzoekers.


Hier staat dus dat ongehuwde zwangere vrouwen vaker een miskraam krijgen als ze zwanger zijn van een jongetje :auw2:

DEMOcraat
20-10-04, 20:33
dus bush en zijn vrouw wonen niet bij elkaar...

freya
20-10-04, 20:39
Nog even en we zijn weer terug bij af:
"Als een meisje wordt geboren dan is dat een straf van God wegens onzedelijkheid" :moe:

Kiekeboe
20-10-04, 21:08
Geplaatst door Couscousje
Omstandigheden ouders kunnen sekse baby bepalen

Uitgegeven: 20 oktober 2004 13:48

LONDEN - De omstandigheden waarin een man en vrouw leven als zij een kind verwekken, zijn mogelijk van invloed op het geslacht van hun nakomeling. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat stellen die getrouwd zijn of samenwonen, meer kans hebben een jongen te krijgen dan ouders die niet bij elkaar wonen.



gewoon je sokken aanhouden, dan kom het zoontje wel...

Ourzazate
20-10-04, 23:33
Geplaatst door Couscousje
Omstandigheden ouders kunnen sekse baby bepalen

Uitgegeven: 20 oktober 2004 13:48

LONDEN - De omstandigheden waarin een man en vrouw leven als zij een kind verwekken, zijn mogelijk van invloed op het geslacht van hun nakomeling. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat stellen die getrouwd zijn of samenwonen, meer kans hebben een jongen te krijgen dan ouders die niet bij elkaar wonen.

Het onderzoek is gepubliceerd in het Britse wetenschappelijke tijdschrift The Royal Society. De BBC lichtte daar woensdag passages uit.



Ik heb een hele andere theorie bedacht;

Als een man en vrouw sex hebben en de man laat de vrouw alle hoeken van de slaapkammer zien waarbij de mannelijke sexuele drive de overhand heeft dan wordt het een jongen...:). Is het tegenovergestelde het geval dan wordt het een meisje. Bij een 'gelijk spel' zou een tweeling (j/m) soelaas kunnen bieden. Dan vraag je je waarschijnlijk af hoe het zit met paartjes die 2, 3 jongetjes tegelijk krijgen; dan was de man gedurende de nacht Tarzan...:). En als er 9 maanden later 2 of meer meisjes uitfloepen dan was de vrouw heer en meester tussen de lakens...:).

Je ziet heel vaak negerinnetjes (anti/suri) vooral meisjes krijgen en heel vaak als eerste kind. Dat geldt ook voor blanke dames die een neger als partner hebben...:). Zulke dames hebben vaak een sterke behoefte aan sexuele bevrediging heb ik begrepen...:). Dat zou mijn theorie bevestigen...:).