PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims vallen varkenshouderijen aan



Kiekeboe
21-10-04, 08:32
Moslims vallen varkenshouderijen aan
JAKARTA - Met machetes gewapende moslims hebben woensdag in de Centraal-Indonesische provincie Sulawesi verscheidene varkenshouderijen van christenen aangevallen en rond de twintig varkens afgeslacht. De lucht van de varkenshouderijen is beledigend, vooral tijdens de ramadan, luidde het argument van een plaatselijke moslimleider.
In Sulawesi escaleerden de spanningen tussen moslims en christenen in 2002 tot een geweldsuitbarsting die aan zeker duizend mensen het leven kostte.
Ruim 80 procent van de 210 miljoen zielen tellende Indonesische bevolking is moslim. Christenen vormen een minderheid van rond de 10 procent.


peacefull thinking :o

Couscousje
21-10-04, 08:39
Ik begin echt een hekel te krijgen aan "moslims".

Cc

mrz
21-10-04, 09:09
Ga jij maar fijn een hekel krijgen aan de overgave van overgave. Goeie tijd dat dat was, toen hadden mensen nog hersens. Als ik nog steeds jouw hersens ben waarom begin ik dan ook steeds meer een hekel te krijgen aan de domheid van sommige "moslims", wat ik aanneem dat je jezelf ook noemt?

Btw, dat oog daar drukt angst uit.... Guilty. :zweep: Of what? I dunno.
Zal wel weer "mooi" gevonden moeten worden ofzo, een angstige blik die schuld aan weet ik wat voor domme dingen uitdrukt dat een of ander verwrongen schoonheidsideaal in de marrokaanse cultuur voor moet stellen ofzo zoals dat misschien ontstaan is in de loop der tijd. Nou... Nee. Grote pupillen is ook gewoon haat, enzo. You know?

dicksr
21-10-04, 09:19
Geplaatst door Couscousje
Ik begin echt een hekel te krijgen aan "moslims".

Cc

Ik denk dat het meer te maken heeft met z.g. moslimleiders

dicksr
21-10-04, 09:21
Geplaatst door mrz
Ga jij maar fijn een hekel krijgen aan de overgave van overgave. Goeie tijd dat dat was, toen hadden mensen nog hersens. Als ik nog steeds jouw hersens ben waarom begin ik dan ook steeds meer een hekel te krijgen aan de domheid van sommige "moslims", wat ik aanneem dat je jezelf ook noemt?

Btw, dat oog daar drukt angst uit.... Guilty. :zweep: Of what? I dunno.
Zal wel weer "mooi" gevonden moeten worden ofzo, een angstige blik die schuld aan weet ik wat voor domme dingen uitdrukt dat een of ander verwrongen schoonheidsideaal in de marrokaanse cultuur voor moet stellen ofzo zoals dat misschien ontstaan is in de loop der tijd. Nou... Nee. Grote pupillen is ook gewoon haat, enzo. You know?

Een buitengewoon belangwekkende bijdrage.
dank je.

mrz
21-10-04, 09:28
Alstublieft. In retrospect. :mad: :cheefbek:

Couscousje
21-10-04, 09:48
Geplaatst door dicksr
Ik denk dat het meer te maken heeft met z.g. moslimleiders

De "moslims" hebben anders nog altijd de keus om iets wel of niet te doen.

Ik geloof dat niemand ze gedwongen heeft die varkens af te slachten.

Cc

mrz
21-10-04, 09:54
Precies. Je hebt vast ook mensen die op ganzen lijken ofzo, maar hoor je die klagen als een groep ganzen dan een stukje verderop gaan zitten?

Zelf lijk ik in het echt meer op een kwaaie kwiet geloof ik, maar dat terzijde.

dicksr
21-10-04, 09:59
Geplaatst door Couscousje
De "moslims" hebben anders nog altijd de keus om iets wel of niet te doen.

Ik geloof dat niemand ze gedwongen heeft die varkens af te slachten.

Cc

Alle mensen hebben altijd de keus om iets wel of niet te doen. De cosequenties zijn echter niet altijd voor alle mensen aanvaardbaar. Het is op basis van die consequenties dat "leiders" volgelingen tot dit soort handelingen kunnen brengen.

Dwang is natuurlijk relatief. Maar als je een oproep van een Imam (ik weet niet of dat in dit geval zo is) die door alle anderen wel wordt opgevolgd, zelf niet opvolgt, krijg je geen straf van de Imam, maar van je buren.

mrz
21-10-04, 10:10
Oh ja, dat wilde ik nog vragen cc, misschien weet jij meer van?

Als ik af en toe opzij kijk als ik gedouched heb zeg om handdoek te pakken zie ik soort van waas met allemaal paarse lichtpuntjes... In begin best wel eng, dacht: "Help! Ik zit in de matrix".... Maar het blijft behoorlijk vreemd!

Maargoed, had dat op iets jeugdiger leeftijd veel meer moet ik zeggen geloof ik, valt laatste tijd wel mee. :)