PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkije stemt in met onaantastbare status Amerika?



deleted user
21-10-04, 13:12
gewist

mark61
21-10-04, 13:17
Nee, dat is juist als ze niet mee zouden doen.

mark61
21-10-04, 15:32
Geplaatst door deleted user
Maar dan stem je toch toe met het voorrecht die de Amerikaanse president geniet boven de rest van de deelnemers? : /

Zoals het er nu voorstaat zijn de deelnemers tegen het Amerikaanse standpunt. Je kan natuurlijk ook niets doen. Lijkt me geen redelijk alternatief. Andere landen laten zich omkopen/dwingen door de VS om niet mee te doen, dus voor Turkije, dat zo afhankelijk is van VS militaire steun, is het al heel onafhankelijk, zo'n stap.

mark61
21-10-04, 18:59
Geplaatst door deleted user
Is het niet gewoon een keuze voor het minst kwade? Ik denk namelijk van wel. Want stel nou dat ze niet toe zouden treden, en de situatie ontstaat dat zij hoogstaande Amerikaanse gevangenen volgens hun eigen rechtssysteem hadden willen berechten. Dan had Amerika sancties op kunnen leggen. Nu hoeft dat niet, echter in feite is er geen verschil behalve dat dit soort gevangenen eerst naar Schiphol gaan. Wat dat betreft toont N-Korea meer karakter. Zo'n wereld is geen wereld voor vrede en rust, zoals Bush dat beweert. Zo'n wereld is een wereld van je doet wat ik zeg (wat in mijn voordeel is) of je hoort er niet bij. En dan kijk ik even verder dan alleen de EU. Aangezien de vrije markt zich daar niet toe beperkt. Deze houding is mijns inziens ook 1 van de oorzaken geweest dat voor ging aan WO2.

Ik begrijp je niet. Maar in ieder geval, het ICC is opgericht om misdadigers tegen de menselijkheid uit welk land dan ook te kunnen berechten. Er zijn al 100 landen bij aangesloten. Dat de VS niet meedoet is jammer, maar moet je dan het hele ding maar opheffen?

In het theoretische geval dat er een Amerikaan voor het ICC verschijnt zal het de VS toch meer moeite kosten om daar wat aan te doen dan als in dit geval Turkije alleen zou staan.