PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Veel Turkse vrouwen accepteren pak slaag van echtgenoot'



Pagina's : [1] 2

freya
21-10-04, 13:28
'Veel Turkse vrouwen accepteren pak slaag van echtgenoot'


ANKARA - Ruim eenderde van de Turkse vrouwen vindt dat ze slaag verdienen als zij ruzie maken met hun man, hem seks weigeren of het eten laten aanbranden. Dat is de uitkomst van een enquête die het Turkse persbureau Anatolië donderdag heeft gepubliceerd.

Uit het onderzoek blijkt dat 39 procent van de vrouwen in Turkije vindt dat haar man gelijk heeft als hij haar slaat om ten minste één van de volgende redenen: het eten laten verbranden, de mening van haar man betwisten, onnodig geld uitgeven, de kinderen verwaarlozen of weigeren seks met hem te hebben. Op het Turkse platteland is dat percentage 57.


De peiling is gehouden onder ruim 8000 getrouwde vrouwen door de Hacettepe Universiteit in Ankara, op kosten van de Europese Unie en de Turkse regering. De EU, waarvan Turkije lid wil worden, oefent druk uit op Ankara om de rechten van vrouwen beter te beschermen.

:moe:

freya
21-10-04, 13:49
Ik ben op een overwegend Marokkaans forum ( nee niet dit dus) ook wel moslima's tegen gekomen die volhielden dat verkrachting in het huwelijk niet bestaat, omdat de man altijd recht op sex heeft.
(schijn je ergens uit de koran te kunnen halen :moe: )

Als ik dit soort dingen lees, dan zie ik het somber in voor de emancipatie van moslima's. Vooral als moslima's die wel tegen dit soort cultuuruitingen in de islam ingaan, al snel voor ongelovige worden uitgescholden en daar hoeft dus niet naar geluisterd te worden :moe:

David
21-10-04, 13:55
Geplaatst door freya
Ik ben op een overwegend Marokkaans forum ( nee niet dit dus) ook wel moslima's tegen gekomen die volhielden dat verkrachting in het huwelijk niet bestaat, omdat de man altijd recht op sex heeft.
(schijn je ergens uit de koran te kunnen halen :moe: )

Als ik dit soort dingen lees, dan zie ik het somber in voor de emancipatie van moslima's. Vooral als moslima's die wel tegen dit soort cultuuruitingen in de islam ingaan, al snel voor ongelovige worden uitgescholden en daar hoeft dus niet naar geluisterd te worden :moe:


Ik vind het altijd zo eng dat slachtoffers zichzelf zo conditioneren dat ze zichzelf gaan zien als schuldig.

Dr Seuss
21-10-04, 14:23
Geplaatst door deleted user
[B]Een moslim probeert zich aan zijn/haar godsdienst te houden. Dat betekent in dit geval dat de vrouw, indien het niet schadelijk is voor haar, tegemoet moet komen wanneer de man omgang met haar verlangt.



Laat me raden. Dat is een interpretatie die door mannen is opgesteld :-\

Dan nog. Wat is er leuk aan seks als je weet dat de ander helemaal geen zin in je heeft? 'n Kwestie van stug doorpompen?

Ik mis hier op elk front te religieuze beleving.

Seif
21-10-04, 14:24
Klinkt goed! Waar kan ik er een bestellen?

David
21-10-04, 14:27
Geplaatst door deleted user
Een moslim probeert zich aan zijn/haar godsdienst te houden. Dat betekent in dit geval dat de vrouw, indien het niet schadelijk is voor haar, tegemoet moet komen wanneer de man omgang met haar verlangt. Natuurlijk betekent dat niet, dat de vrouw geen verlangens zou hebben. Maar i.t.t. de westerse cultuur, geloven moslims niet dat de verlangens van de vrouw in een zelfde mate aanwezig zijn als bij de man.

Een man heeft andere capaciteiten met betrekking tot seksuele omgang dan de vrouw. Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel. Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is.


Dit moet een grap zijn! Toch? Toch? :confused:

sjaen
21-10-04, 14:30
Geplaatst door deleted user
Een moslim probeert zich aan zijn/haar godsdienst te houden. Dat betekent in dit geval dat de vrouw, indien het niet schadelijk is voor haar, tegemoet moet komen wanneer de man omgang met haar verlangt. Natuurlijk betekent dat niet, dat de vrouw geen verlangens zou hebben. Maar i.t.t. de westerse cultuur, geloven moslims niet dat de verlangens van de vrouw in een zelfde mate aanwezig zijn als bij de man.

Een man heeft andere capaciteiten met betrekking tot seksuele omgang dan de vrouw. Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel. Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is.


:schok:


@!###!!!!*!&££¢€€€€€€€€£££££$$$$$$££###!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!


:kotsen2:



:kotsen:



:aftel:

Dr Seuss
21-10-04, 14:31
Geplaatst door Seif
Klinkt goed! Waar kan ik er een bestellen?

Voor 1319,- per maand heb je er een.

Eelke
21-10-04, 14:32
Geplaatst door David
Dit moet een grap zijn! Toch? Toch? :confused:

Ik vrees van niet..

Groet, groet Eelke

sienia
21-10-04, 14:47
Geplaatst door deleted user
Een moslim probeert zich aan zijn/haar godsdienst te houden. Dat betekent in dit geval dat de vrouw, indien het niet schadelijk is voor haar, tegemoet moet komen wanneer de man omgang met haar verlangt. Natuurlijk betekent dat niet, dat de vrouw geen verlangens zou hebben. Maar i.t.t. de westerse cultuur, geloven moslims niet dat de verlangens van de vrouw in een zelfde mate aanwezig zijn als bij de man.

Een man heeft andere capaciteiten met betrekking tot seksuele omgang dan de vrouw. Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel. Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is.

Kwor er een beetje kriegel van als mannen verkrachting/dwang willen goedpraten met dit soort regelrechte onzin.
Hoe kun je met iemand naar bed willen totaal tegen haar zin? Alsof de religie het greintje menselijkheid in je doodt ipv aanwakkert.

Misselijk.

David
21-10-04, 14:49
Geplaatst door sienia
Alsof de religie het greintje menselijkheid in je doodt ipv aanwakkert.

Misselijk.


Hier kun je religie niet de schuld van geven. Zo is hij nu eenmaal. Pathetisch.

David
21-10-04, 14:49
Geplaatst door deleted user
De waarheid is hard voor de ongelovigen. Stay tuned, er komt nog meer. :boer:


Je vind het leuk, hè?

freya
21-10-04, 14:53
Geplaatst door deleted user
Een moslim probeert zich aan zijn/haar godsdienst te houden. Dat betekent in dit geval dat de vrouw, indien het niet schadelijk is voor haar, tegemoet moet komen wanneer de man omgang met haar verlangt. Natuurlijk betekent dat niet, dat de vrouw geen verlangens zou hebben. Maar i.t.t. de westerse cultuur, geloven moslims niet dat de verlangens van de vrouw in een zelfde mate aanwezig zijn als bij de man.

Dus moet ze maar lijdzaam gaan liggen en hem zijn gang laten gaan op elk moment dat hij dat wil :kotsen:


Een man heeft andere capaciteiten met betrekking tot seksuele omgang dan de vrouw. Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel. Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is.

Dus een getrouwde vrouw is eigenlijk niet meer dan een hoer!

Ze wordt door haar man onderhouden en dus moet ze zonder enig lustgevoel maar altijd voor hem klaarliggen :mad:

Noem je dat respect en gelijkwaardigheid?!

mark61
21-10-04, 14:54
Geplaatst door deleted user
De waarheid is hard.

Voor moslima's dan. Voor moslims is de waarheid blijkbaar pervers.

David
21-10-04, 14:59
Geplaatst door deleted user
Maar de moslima's die veel kennis hebben van hun geloof niet.


Die gaan gewoon op commando op hun rug liggen.

freya
21-10-04, 14:59
Geplaatst door deleted user
Voor bepaalde moslima's kan het ook hard zijn inderdaad. Maar de moslima's die veel kennis hebben van hun geloof niet. Die nemen namelijk niet alles aan voor waar en zijn ook krachtiger in hun onderscheidingsvermogen. :)

Zolang ze maar wel klaar blijven voor hun man, toch?

:moe:

sienia
21-10-04, 15:01
Geplaatst door deleted user
Voor bepaalde moslima's kan het ook hard zijn inderdaad. Maar de moslima's die veel kennis hebben van hun geloof niet. Die nemen namelijk niet alles aan voor waar en zijn ook krachtiger in hun onderscheidingsvermogen. :)

Ah dan ist goed.
Je bent gewoon een schifting aan het maken tussen goede en slechte moslima's.
Guess waar ik toe behoor.
;)

freya
21-10-04, 15:01
Geplaatst door David
Die gaan gewoon op commando op hun rug liggen.

Welke Engelse koningin kreg ook alweer het volgende advies bij haar uithuwelijking:

Close your eyes and think of England




Close your eyes and think of Allah :kotsen2:

David
21-10-04, 15:04
Geplaatst door freya
Welke Engelse koningin kreg ook alweer het volgende advies bij haar uithuwelijking:

Close your eyes and think of England




Close your eyes and think of Allah :kotsen2:


Ik heb geen woorden meer. En dat durft zich man te noemen.

mark61
21-10-04, 15:20
Geplaatst door deleted user
Voor bepaalde moslima's kan het ook hard zijn inderdaad. Maar de moslima's die veel kennis hebben van hun geloof niet. Die nemen namelijk niet alles aan voor waar en zijn ook krachtiger in hun onderscheidingsvermogen. :)

Wat betekent dit nou weer? Onderscheid tussen wat en wat? Wat is wel en wat is niet waar?

Kennis van hun geloof? Verkracht worden is een goede daad?

Lie back and think of the Sunnah and the Prophet?

Dutchguy
21-10-04, 15:23
Douw 'm maar in een blik corned beef als je je niet kan beheersen en je vrouw wil 'm niet.

Net als je denkt dat het niet achterlijker kan... :mad:

Goodnight
21-10-04, 15:24
Gezien het zeer grote aantal fake orgasmes zit Bilal er niet ver naast.
Dus snap jullie 'verontwaardigde' reacties even niet!

Laatst was er een of ander programma waar het over sex ging.Bleek dat ongeveer 40% (!!!!) van de vrouwen regelmatig een orgasme faked.

Dus met andere woorden absoluut geen zin heeft in sex, maar toch aan de wensen van de man tegenmoet komt.
Alleen dat wordt dan schijnheilig ontkend.

Mannen gaan nu eenmaal anders om met sex dan vrouwen.
En dat je dat erkent hoeft heus niet te betekenen dat je je lijdzaam laat gebruiken als de man dat wil.
Maar je ogen sluiten voor deze verschillen heeft ook geen zin.

Een vrouw mag haar man alleen onder bepaalde omstandigheden weigeren binnen de Islam, omgekeerd geldt dit ook voor de man.

David
21-10-04, 15:26
Geplaatst door Goodnight
Gezien het zeer grote aantal fake orgasmes zit Bilal er niet ver naast.
Dus snap jullie 'verontwaardigde' reacties even niet!

Laatst was er een of ander programma waar het over sex ging.Bleek dat ongeveer 40% (!!!!) van de vrouwen regelmatig een orgasme faked.

Dus met andere woorden absoluut geen zin heeft in sex, maar toch aan de wensen van de man tegenmoet komt.
Alleen dat wordt dan schijnheilig ontkend.

Mannen gaan nu eenmaal anders om met sex dan vrouwen.
En dat je dat erkent hoeft heus niet te betekenen dat je je lijdzaam laat gebruiken als de man dat wil.
Maar je ogen sluiten voor deze verschillen heeft ook geen zin.

Een vrouw mag haar man alleen onder bepaalde omstandigheden weigeren binnen de Islam, omgekeerd geldt dit ook voor de man.


Hoe kan je nou sex willen met iemand die geen zin heeft? Daar is toch geen bal aan, als de ander er als een norse zoutzak bijligt? Dan doe je maar je best om de ander te interesseren, en anders ga je maar een boekje lezen en aan iets anders denken.

Goodnight
21-10-04, 15:29
Geplaatst door David
Dan doe je maar je best om de ander te interesseren, en anders ga je maar een boekje lezen en aan iets anders denken.

Misschien dat er nu wel een kwartje valt bij de meesten???

mark61
21-10-04, 15:31
Geplaatst door Goodnight
Laatst was er een of ander programma waar het over sex ging.Bleek dat ongeveer 40% (!!!!) van de vrouwen regelmatig een orgasme faked.

Dus met andere woorden absoluut geen zin heeft in sex, maar toch aan de wensen van de man tegenmoet komt.
...

Dat zijn inderdaad heel andere woorden. Dat een vrouw niet klaarkomt van de daad en/of dat ze een orgasme faket wil nog niet zeggen dat ze er geen zin in heeft. Of dacht jij van wel? Wat dat met verkrachting te maken heeft is mij volledig duister.

David
21-10-04, 15:32
Geplaatst door Goodnight
Misschien dat er nu wel een kwartje valt bij de meesten???


Ik had altijd een redelijk hoge pet op van mijn heterosexuele medemannen. Was dat onterecht?

Dutchguy
21-10-04, 15:33
Geplaatst door Goodnight
Gezien het zeer grote aantal fake orgasmes zit Bilal er niet ver naast.
Dus snap jullie 'verontwaardigde' reacties even niet!

Laatst was er een of ander programma waar het over sex ging.Bleek dat ongeveer 40% (!!!!) van de vrouwen regelmatig een orgasme faked.

Dus met andere woorden absoluut geen zin heeft in sex, maar toch aan de wensen van de man tegenmoet komt.
Alleen dat wordt dan schijnheilig ontkend.

Mannen gaan nu eenmaal anders om met sex dan vrouwen.
En dat je dat erkent hoeft heus niet te betekenen dat je je lijdzaam laat gebruiken als de man dat wil.
Maar je ogen sluiten voor deze verschillen heeft ook geen zin.

Een vrouw mag haar man alleen onder bepaalde omstandigheden weigeren binnen de Islam, omgekeerd geldt dit ook voor de man.

Bilal zegt dat de vrouw de man sexueel ter wille MOET zijn. Da's wel effe andere koek dan geen zin hebben in sex maar om van het gezeur af te zijn toch maar toegeven.

Ik neem aan dat je dat onderscheid toch wel ziet? Alhoewel ik beide gevallen afkeurenswaardig vind. Als je partner geen zin in sex heeft dan moet je dat gewoon accepteren.

Lampo
21-10-04, 15:34
Geplaatst door Goodnight

Een vrouw mag haar man alleen onder bepaalde omstandigheden weigeren binnen de Islam, omgekeerd geldt dit ook voor de man.

Wat een triestigheid.......

Goodnight
21-10-04, 15:35
Geplaatst door mark61
Dat zijn inderdaad heel andere woorden. Dat een vrouw niet klaarkomt van de daad en/of dat ze een orgasme faket wil nog niet zeggen dat ze er geen zin in heeft. Of dacht jij van wel? Wat dat met verkrachting te maken heeft is mij volledig duister.

van de ondervraagde vrouwen bleek dat ze eerlijk gezegd geen zin hadden in sex,maar dit deden om de man te pleasen.
Op het moment dat jij gaat faken in bed, dan ben je niet opgewonden en dus heb je geen zin in sex.

Verkrachting valt niet goed te praten, maar volgens mij deed Bilal dat ook niet......

Dr Seuss
21-10-04, 15:35
Geplaatst door Goodnight
Een vrouw mag haar man alleen onder bepaalde omstandigheden weigeren binnen de Islam, omgekeerd geldt dit ook voor de man.

Belachelijk. Wat gaat het een ander aan of jij wel of geen zin hebt in seks?

"Je moet van de islam. Benen wijd."

Absurd.

Goodnight
21-10-04, 15:37
Geplaatst door Dutchguy
Bilal zegt dat de vrouw de man sexueel ter wille MOET zijn. Da's wel effe andere koek dan geen zin hebben in sex maar om van het gezeur af te zijn toch maar toegeven.


nee hoor, vindt dat hier geen onderscheid in zit.Waarom zou je toegeven om van het gezeur af te komen?
nee is nee toch?Of geldt het in dit geval niet,maar wel in het eerstgenoemde geval.

Goodnight
21-10-04, 15:38
Geplaatst door Lampo
Wat een triestigheid....... nee jij bent lekker wil je zeggen.

al qalam
21-10-04, 15:38
Geplaatst door Goodnight
Gezien het zeer grote aantal fake orgasmes zit Bilal er niet ver naast.
Dus snap jullie 'verontwaardigde' reacties even niet!

Laatst was er een of ander programma waar het over sex ging.Bleek dat ongeveer 40% (!!!!) van de vrouwen regelmatig een orgasme faked.

Dus met andere woorden absoluut geen zin heeft in sex, maar toch aan de wensen van de man tegenmoet komt.


Faken betekend dat het lang genoeg geduurt heeft. Geen zin hebben wil zeggen er niet aan willen beginnen, toch wel een verschil.

mark61
21-10-04, 15:39
Geplaatst door Goodnight
van de ondervraagde vrouwen bleek dat ze eerlijk gezegd geen zin hadden in sex, maar dit deden om de man te pleasen.
Op het moment dat jij gaat faken in bed, dan ben je niet opgewonden en dus heb je geen zin in sex.

Pleasen is wat anders dan moeten. Op het moment dat je gaat faken in bed heb je misschien geen zin meer of wil je nog meer pleasen. Misschien dat de dames zelf nog meer redenen kunnen aanvoeren. Dat vrouwen faken vind ik erg stom, maar wat dat met verplichte seks te maken heeft is mij nog steeds een raadsel.


Verkrachting valt niet goed te praten, maar volgens mij deed Bilal dat ook niet......

'Moeten' betekent in mijn woordenboek maar 1 ding.

Dr Seuss
21-10-04, 15:40
Geplaatst door Goodnight
van de ondervraagde vrouwen bleek dat ze eerlijk gezegd geen zin hadden in sex,maar dit deden om de man te pleasen.
Op het moment dat jij gaat faken in bed, dan ben je niet opgewonden en dus heb je geen zin in sex.

En vonden die faking vrouwen het dan ook terecht dat ze een pak slaag kregen?


Verkrachting valt niet goed te praten, maar volgens mij deed Bilal dat ook niet......
Je bent er anders hard mee bezig.

Goodnight
21-10-04, 15:40
Geplaatst door Dr Seuss
Belachelijk. Wat gaat het een ander aan of jij wel of geen zin hebt in seks?

"Je moet van de islam. Benen wijd."

Absurd.

een beetje kort door de bocht maar afijn....

Waar het om gaat is dat men het beestje een andere naam geeft maar dat het gewoon op hetzelfde neerkomt.

Nu is het afkeurenswaardig omdat het in de Islam als een verplichting wordt gesteld dat je je huwelijkse plichten nakomt.
Maar in het geval wat ik noemde waarbij blijkt dat een overgroot deel van de vrouwen faked ( DUS GEEN ZIN HEEFT IN SEX MAAR HET DOET OMDAT HET WORDT VERWACHT) wordt afgedaan als ja maar....

maar goed...eindeloze discussie en ik moet ervandoors.

David
21-10-04, 15:40
Even terug naar de hoofddiscussie. Slaan is natuurlijk altijd verkeerd, of het nu om geld, sex of aangebrande piepers gaat. Dat wilde ik even gezegd hebben voordat we weer oeverloos over al dan niet zin in sex dooremmeren. En het is tamelijk ernstig dat die dames het zelf nog goedpraten ook.

Dutchguy
21-10-04, 15:41
Geplaatst door Goodnight
nee hoor, vindt dat hier geen onderscheid in zit.Waarom zou je toegeven om van het gezeur af te komen?
nee is nee toch?Of geldt het in dit geval niet,maar wel in het eerstgenoemde geval.

Zit wel degelijk een verschil in, het woord 'moeten' dat Bilal gebruikt is hier belangrijk en juist datgene waar ik me hier zo kwaad over maak.

mark61
21-10-04, 15:48
Geplaatst door David
Even terug naar de hoofddiscussie. Slaan is natuurlijk altijd verkeerd, of het nu om geld, sex of aangebrande piepers gaat. Dat wilde ik even gezegd hebben voordat we weer oeverloos over al dan niet zin in sex dooremmeren. En het is tamelijk ernstig dat die dames het zelf nog goedpraten ook.

Joris Luyendijk
Een goede man slaat soms zijn vrouw
ISBN: 9041701516

Het boek
Joris Luyendijk verbleef vanaf de zomer van 1995 dertien maanden in Egypte. Tijdens dit jaar onderging Luyendijk een ware cultuurschok. Alle beelden die de westerse maatschappij over ontwikkelingslanden voorschotelt, worden van tafel geveegd. De titel doet vermoeden dat Luyendijk afgeeft op het stereotype beeld van de fundamentalistische moslim die vrouwen onderdrukt, maar het tegendeel is waar: de zin 'Een goede man slaat soms zijn vrouw' tekende hij op uit de mond van een hoog opgeleide, liberaal denkende vrouw.

http://www.hmpboeken.nl/detailboek.asp?isbn=9041701516

Regelmatig kom je moslima's tegen die slaan een teken van liefde vinden, dit afgezet tegen de 'onverschilligheid' van de westerse man over wat de vrouw doet. Hier noemen we dat gemeenlijk masochisme, dacht ik. Of geïnternaliseerde onderdrukking, dat ben ik even kwijt.

David
21-10-04, 15:53
Geplaatst door mark61
Regelmatig kom je moslima's tegen die slaan een teken van liefde vinden, dit afgezet tegen de 'onverschilligheid' van de westerse man over wat de vrouw doet. Hier noemen we dat gemeenlijk masochisme, dacht ik. Of geïnternaliseerde onderdrukking, dat ben ik even kwijt.


Ik kan er met m'n verstand niet bij.

mark61
21-10-04, 15:56
Geplaatst door David
Ik kan er met m'n verstand niet bij.

Ik met mijn gevoel ook niet. Moeten we dit nou aanmerken als cultuurverschil, of zijn er in NL ook vrouwen te vinden die graag in elkaar geramd worden? Met godsdienst heeft het overigens werkelijk niets te maken.

nl-x
21-10-04, 16:01
Er bestaat een grote wereld bij vrouwen tussen geen behoefte aan sex en geen sex willen.

Een heleboel vrouwen kunnen op een moment geen behoefte aan sex hebben, maar toch gaan sexen wanneer de man dat vraagt. Dat beschouw ik niet als iets ergs. Zolang ze maar niet te kennen hebben gegeven geen sex te willen hebben op dat ogenblik, want dan kom je in de sfeer van geen sex willen.

En het heeft overigens weinig zin om tegen te spreken dat vrouwen in het algemeen VEEL minder vaak zin hebben in sex.

nl-x
21-10-04, 16:05
Geplaatst door mark61
Regelmatig kom je moslima's tegen die slaan een teken van liefde vinden Pff. Regelmatig kom ik hetzelfde bij Nederlandse vrouwen tegen. Die zijn er alleen niet net zo openlijk over. (Ze weten dat het niet hoort, maar houden toch hun snavel itt denken dat het wel hoort en erkennen.)

Ik snap wel dat het juist het erkennen is dat jullie nu zo walgt. Maar volgens mij proberen jullie ook snel te ontkennen dat vrouwen slaan bij Nederlanders ook (regelmatig) voorkomt.

wytze
21-10-04, 16:07
Wat mij betreft is sex pas echt fijn als je er allebei zin in hebt en van geniet. Ik geniet niet als mijn partner niet geniet. En veel vrouwen die ik ken hebben over het algemeen evenveel zin in sex en even vaak als mannen.

Wat prostituees betreft: er bestaat wel degelijk ook mannelijke prostitutie

freya
21-10-04, 16:09
Geplaatst door Goodnight
Gezien het zeer grote aantal fake orgasmes zit Bilal er niet ver naast.
Dus snap jullie 'verontwaardigde' reacties even niet!

Laatst was er een of ander programma waar het over sex ging.Bleek dat ongeveer 40% (!!!!) van de vrouwen regelmatig een orgasme faked.

Dus met andere woorden absoluut geen zin heeft in sex, maar toch aan de wensen van de man tegenmoet komt.


Doe niet zo ongelovelijk dom zeg! :mad:

Zin in sex hebben en een orgasme krijgen hoeven voor vrouwen niet samen te gaan :moe:

Mijn Godin, dus als een vrouw geen orgasme krijgt, had ze zeker geen zin, dus kan ze voortaan altijd wel ff verkracht worden.
Maakt niet uit voor een vrouw, die hoeft toch alleen maar ff te gaan liggen :kotsen2::kotsen2::kotsen2:

David
21-10-04, 16:13
Geplaatst door nl-x
Pff. Regelmatig kom ik hetzelfde bij Nederlandse vrouwen tegen. Die zijn er alleen niet net zo openlijk over. (Ze weten dat het niet hoort, maar houden toch hun snavel itt denken dat het wel hoort en erkennen.)

Ik snap wel dat het juist het erkennen is dat jullie nu zo walgt. Maar volgens mij proberen jullie ook snel te ontkennen dat vrouwen slaan bij Nederlanders ook (regelmatig) voorkomt.


Ik ontken niks, ik weet donders goed dat er in Nederland ook veel geweld tegen vrouwen is. Waar ik van schrik is dat die Turkse dames uit dat onderzoek het blijkbaar terecht vinden. Dat vind ik echt eng. En waar ik ook heel erg van schrik is het betoog van Bilal over de sexualiteit van de vrouw. Dat een weldenkende vrouw gaat liggen en haar kop houdt, omdat meneer van dienst te zijn en dat dat zo hoort. Mijn god, zijn we sinds het stenen tijdperk nou echt niks opgeschoten? Ik word hier heel droevig van.

wytze
21-10-04, 16:15
freya,

maar een orgasme faken laat wel zien dat er nog flink wat schort in vele slaapkamers. Anders zou de vrouw gewoon kunnen aangeven "nu genoeg. nou even stoppen"

freya
21-10-04, 16:23
Geplaatst door wytze
freya,

maar een orgasme faken laat wel zien dat er nog flink wat schort in vele slaapkamers. Anders zou de vrouw gewoon kunnen aangeven "nu genoeg. nou even stoppen"

Faken is dom. Ik heb mijn minaars altijd duidelijk gemaakt dat ze niet hoeven te verwachten dat het met net als in 'natuurfilms' zal gaan.

Ik vertel ze ook dat ik weldegelijk heel erg kan genieten van sex, ook zonder orgasme.


Vandaar dat ik steil achterover sla van de beweringen van Goodnight :moe:

Zij heeft duidelijk geen flauw idee waar ze over praat.

Het lijkt er op dat zij in feite geen idee heeft wat genieten van sex werkelijk kan zijn, als ze met zo'n theorie aan durft te komen :moe: :moe: :moe:

Dr Seuss
21-10-04, 16:25
Geplaatst door nl-x
Pff. Regelmatig kom ik hetzelfde bij Nederlandse vrouwen tegen. Die zijn er alleen niet net zo openlijk over. (Ze weten dat het niet hoort, maar houden toch hun snavel itt denken dat het wel hoort en erkennen.)

Ik snap wel dat het juist het erkennen is dat jullie nu zo walgt. Maar volgens mij proberen jullie ook snel te ontkennen dat vrouwen slaan bij Nederlanders ook (regelmatig) voorkomt.

Niemand zal ontkennen dat mishandeling voorkomt.
Alleen is het volgens Hollanders strafbaar, en verkondig jij de islamitische visie dat slaan gerechtvaardigd is. Da's heel raar, vinden wij westerlingen.

freya
21-10-04, 16:27
Geplaatst door Goodnight

Verkrachting valt niet goed te praten, maar volgens mij deed Bilal dat ook niet......

Op het moment dat je stelt dat een moslima alleen in bepaalde gevallen sex mag weigeren, dan zit je zelf verkrachting goed te praten!

Max Stirner
21-10-04, 16:27
Geplaatst door deleted user
As promised. :)

FF puur pragmatisch: zoete broodjes bakken is toch veel effectiever dan slaan? :)

David
21-10-04, 16:28
Geplaatst door Max Stirner
FF puur pragmatisch: zoete broodjes bakken is toch veel effectiever dan slaan? :)


Daar is 'ie blijkbaar niet toe in staat. Geweld is het wapen van de zwakken van geest.

nl-x
21-10-04, 16:33
Geplaatst door Max Stirner
FF puur pragmatisch: zoete broodjes bakken is toch veel effectiever dan slaan? :)
zoete broodjes slaan heeft ook wel effect hoor :chef:

nl-x
21-10-04, 16:35
Geplaatst door Dr Seuss
Alleen is het volgens Hollanders strafbaar, en verkondig jij de islamitische visie dat slaan gerechtvaardigd is.
Owjah joh? Waar doe ik dat dan ook al weer?

Max Stirner
21-10-04, 16:37
Geplaatst door David
Daar is 'ie blijkbaar niet toe in staat. Geweld is het wapen van de zwakken van geest.

Dat weet je niet. Hij citeert alleen wat er in de Koran over gezegd wordt.......dat wil niet perse zeggen dat hij dat daadwerkelijk in de praktijk brengt - tis namelijk niet `effectief` :D en het maakt het er niet gezelliger op in bed. :)

David
21-10-04, 16:42
Geplaatst door Max Stirner
Dat weet je niet. Hij citeert alleen wat er in de Koran over gezegd wordt.......dat wil niet perse zeggen dat hij dat daadwerkelijk in de praktijk brengt - tis namelijk niet `effectief` :D en het maakt het er niet gezelliger op in bed. :)


Da's waar. Maar ik blijf erbij dat geweld afkeurenswaardig is, en zeker tegen de persoon waar je van houdt. In welk boek het gepropageerd of goedgepraat wordt, interesseert me niet. Het blijft een zwaktebod.

David
21-10-04, 16:55
[QUOTE]Geplaatst door deleted user
Despite allowing beating women in this limited case, generous men do not beat their women as the prophet PBUH once said:

[b]“the best among you are those who do not abuse or beat their wives”.

The best among you are those who treat their wives with gentleness, kindness, mercy, and love. The best role model is the prophet PBUH who said:

“the best amongst you, are the best for their wives, and I am the best of you for my wives.”

It has been narrated that he PBUH never ever hit any of his wives, nor he ever hit his servants, or even an animal. The prophet PBUH found it so strange from some men who beat their wives at the beginning of the day and sleep with them toward the end of day. If the husband for any reason lost his temper and allowed himself to hit his wife, he should apologize, and pledge not to do it again. He also should take the initiative to reconcile with her. Repentance is a good feature of the righteous, and generous men.

“the best amongst you do not hit”.


Het blijft bevoogdend gelul en gaat uit van verregaande ongelijkheid. Walgelijk.

David
21-10-04, 17:00
Geplaatst door deleted user
Gelukkig ben jij dan ook geen maatgevende voorbeeld, alhamdoe li llaah. :)


Ik kon er op wachten, vroeg of laat zou je uitgeluld zijn. Ik zou zo denken dat ik in dit opzicht heláás geen maatgevend voorbeeld ben. Stel je toch voor, een geweldloze wereld waarin partners elkaar zouden respecteren en gelijkwaardig aan elkaar zijn! Moet voor veel kerels een impotentieveroorzakende nachtmerrie zijn! Dat ze hun favoriete (en vaak ook enige) kunstje niet meer kunnen toepassen: onderdrukken en de baas spelen, met een of ander antiek drukwerkje in de hand om hun gelijk te halen.

ammehoela, inderdaad.

Max Stirner
21-10-04, 17:03
[QUOTE]Geplaatst door deleted user
Despite allowing beating women in this limited case, generous men do not beat their women as the prophet PBUH once said:

[b]“the best among you are those who do not abuse or beat their wives”.



Dus ook in de Koran staat dat mannen die hun vrouw slaan in feite gewoon gefrustreerde losers zijn? :)

freya
21-10-04, 17:05
Geplaatst door deleted user

Het in stand houden van een huwelijk tussen man en vrouw, boven alles.

Waarom gaan er dan zoveel ahadith over scheiden?

:duivels:

David
21-10-04, 17:06
Geplaatst door deleted user

Het in stand houden van een huwelijk tussen man en vrouw, boven alles. Hetero-Pride.


En als ze niet goedschiks wil blijven, dan maar kwaadschiks. Noem dat maar pride.

Goodnight
21-10-04, 17:10
Geplaatst door Dr Seuss
En vonden die faking vrouwen het dan ook terecht dat ze een pak slaag kregen? ow kan me anders niet herinneren dat een moslim man zijn vrouw een pak slaag mag geven als ze niet wil sexen...die regel is nieuw voor mij.



Je bent er anders hard mee bezig. Denk nou maar gewoon voorjezelf, daar heb je je handen vol aan.

Max Stirner
21-10-04, 17:18
Geplaatst door Goodnight [/i]
[B]ow kan me anders niet herinneren dat een moslim man zijn vrouw een pak slaag mag geven als ze niet wil sexen...die regel is nieuw voor mij.


Als zij jullie ongehoorzaam zijn, dan mag u haar op de broek geven.

:D

Goodnight
21-10-04, 17:23
Geplaatst door freya
Doe niet zo ongelovelijk dom zeg! :mad: pardon?
Wil jij even niet zo'n toontje tegen mij aanslaan.Die bewaar je maar voor anderen die daar wel behoefte aan hebben.Kom op zeg....

Zin in sex hebben en een orgasme krijgen hoeven voor vrouwen niet samen te gaan :moe:


Mijn Godin, dus als een vrouw geen orgasme krijgt, had ze zeker geen zin, dus kan ze voortaan altijd wel ff verkracht worden.
Maakt niet uit voor een vrouw, die hoeft toch alleen maar ff te gaan liggen :kotsen2::kotsen2::kotsen2:

ten eerste: ik ben zelf ook een vrouw dus je hoeft mij heus niet te overtuigen of vertellen wat het verschil is tussen faken en sexen omdat het nu eenmaal moet.

ten tweede: ik praat verkrachting of slaag niet goed, zou het zelf ook niet accepteren.

ten derde: probeer ik een aantal 'selectief verontwaardigde' personen aan het verstand te brengen dat de Islam niet hoe dan ook van een vrouw eist dat ze met haar man naar bed gaat, maar dat het logisch onderdeel is van een huwelijk dat je een gezond sexleven met elkaar hebt.
Een vrouw mag haar man niet weigeren en andersom ook niet tenzij daar goeie redenen voor zijn.Ze hebben ruzie, ze is ziek, ze walgt van hem iedere reden die goede sex in de weg staat is er 1.
Maar nee, jullie lezen alleen het woordje moeten en schreeuwen moord en brand.
In plaats van uit te pluizen wat nou werkelijk de essentie is van het hele verhaal pinnen jullie je vast op het woordje 'moeten'.

Bovendien gaf Bilal aan dat de sexbehoeftes van vrouwen en mannen niet hetzelfde is, uitzonderingen daargelaten.Dit is gewoon een feit hoe graag men het anders wil zien.Een vrouw is id toe in staat om sex te hebben zonder dat het haar wat doet.Een man moet om het grof te zeggen een stijve hebben anders lukt het hem met geen enkele mogelijkheid.Ja tenzij hij Viagra gebruikt.

verder vind ik de verontwaardiging gewoon schijnheilig, want iets doen omdat het moet en iets doen omdat je je verplicht voelt zijn voor mij en en het zelfde.
Dus faken is wat mij betreft iets doen omdat het van je verwacht wordt.
Want als het niet als een verplichting ervaren werd, zou de vrouw in kwestie zeggen: ho maar, ik heb er geen zin meer in.Nee ipv daarvan gaat ze gewoon tegen haar gevoelens in toch door om die man maar te pleasen.

Goodnight
21-10-04, 17:26
Geplaatst door wytze
freya,

maar een orgasme faken laat wel zien dat er nog flink wat schort in vele slaapkamers. Anders zou de vrouw gewoon kunnen aangeven "nu genoeg. nou even stoppen"

psies!

Goodnight
21-10-04, 17:34
Geplaatst door freya
Vandaar dat ik steil achterover sla van de beweringen van Goodnight :moe:

Zij heeft duidelijk geen flauw idee waar ze over praat.

Het lijkt er op dat zij in feite geen idee heeft wat genieten van sex werkelijk kan zijn, als ze met zo'n theorie aan durft te komen :moe: :moe: :moe:

je mag steil achterover slaan...denk je er wel aan weer overeind te komen?
Jij kan er blijkbaar niet mee om gaan dat er mensen zijn die anders denken dan jij.Het is ur way or the highway!

Jij hoeft mij niet te vertellen hoe ik er over moet denken en al helemaal niet te suggereren dat ik niet weet waar ik over praat.
Ik weet heel goed waar ik het over heb, dat mijn mening niet die van jouw is betekent niet dat ik geen benul heb van dingen.

En ja ik durf met deze theorie aan te komen, so face it.En ja ik weet heeeeeeeeeel goed wat genieten is dus daar hoef je het ook niet op te gooien wat ik nogal een rare persoonlijke steek onder water vind.
En jij noemt mij dom....please!

Goodnight
21-10-04, 17:36
Geplaatst door freya
Op het moment dat je stelt dat een moslima alleen in bepaalde gevallen sex mag weigeren, dan zit je zelf verkrachting goed te praten! je moet even een leesbril kopen goed lezen Truus.

verder: bespaar me je 'verontwaardiging...heb ik ff geen boodschap aan!

Goodnight
21-10-04, 17:39
Geplaatst door Max Stirner
:D

ik lees niets over sex :D

mark61
21-10-04, 17:42
Geplaatst door nl-x
Pff. ...dat vrouwen slaan bij Nederlanders ook (regelmatig) voorkomt.

Heb je het nou over mishandeling in het algemeen of over vrouwen die het goed vinden dat hun man hen slaat? Ik ken geen NL vrouw die dat ooit beweerd heeft. Jij wel? In dat geval is ze net zo ziek.

Max Stirner
21-10-04, 17:51
Geplaatst door Goodnight
ik lees niets over sex :D



Beetje makkelijk........

Er zijn natuurlijk een heleboel zaken waarbij de vrouw haar man moet gehoorzamen - eten koken, afwassen, bier halen en......seks :handbang:

freya
21-10-04, 17:58
Geplaatst door Goodnight


ten eerste: ik ben zelf ook een vrouw dus je hoeft mij heus niet te overtuigen of vertellen wat het verschil is tussen faken en sexen omdat het nu eenmaal moet.

Lees nog eens even na wat je geschreven hebt :moe:


Laatst was er een of ander programma waar het over sex ging.Bleek dat ongeveer 40% (!!!!) van de vrouwen regelmatig een orgasme faked.

Dus met andere woorden absoluut geen zin heeft in sex, maar toch aan de wensen van de man tegenmoet komt./

Dat is klinkklare nonsens!

Ik heb zo vaak sex gehad zonder orgasme en ik heb nog nooit sex gehad terwijl ik er geen zin in had! Zelfs nog nooit zin gemaakt om een ventje te plezieren.

Dit:
ten tweede: ik praat verkrachting of slaag niet goed, zou het zelf ook niet accepteren.

ten derde: probeer ik een aantal 'selectief verontwaardigde' personen aan het verstand te brengen dat de Islam niet hoe dan ook van een vrouw eist dat ze met haar man naar bed gaat, maar dat het logisch onderdeel is van een huwelijk dat je een gezond sexleven met elkaar hebt.

is wel heel erg in tegenspraak met dit:


Een vrouw mag haar man niet weigeren en andersom ook niet tenzij daar goeie redenen voor zijn

En dan weer dit;

Ze hebben ruzie, ze is ziek, ze walgt van hem iedere reden die goede sex in de weg staat is er 1.

Wat is het nou?
Mag een vrouw haar man sex weigeren of niet?

Aan een kant zit je vrome praatjes na te kletsen om vervolgen weer snel terug te krabbelen :moe:


Maar nee, jullie lezen alleen het woordje moeten en schreeuwen moord en brand.
In plaats van uit te pluizen wat nou werkelijk de essentie is van het hele verhaal pinnen jullie je vast op het woordje 'moeten'.

En hoe moeten wij die essentie uit deze brei van tegenstrijdige uitspraken plukken?


Bovendien gaf Bilal aan dat de sexbehoeftes van vrouwen en mannen niet hetzelfde is, uitzonderingen daargelaten.Dit is gewoon een feit hoe graag men het anders wil zien.Een vrouw is id toe in staat om sex te hebben zonder dat het haar wat doet.Een man moet om het grof te zeggen een stijve hebben anders lukt het hem met geen enkele mogelijkheid.Ja tenzij hij Viagra gebruikt.

En dus? Is het niet zo erg voor haar om verkracht te worden? Is het niet zo erg voor haar om te faken? Is het niet zo erg voor haar om dan maar even zin te maken? Is het niet zo erg voor haar om altijd klaar te moeten liggen?


verder vind ik de verontwaardiging gewoon schijnheilig, want iets doen omdat het moet en iets doen omdat je je verplicht voelt zijn voor mij en en het zelfde.
Dus faken is wat mij betreft iets doen omdat het van je verwacht wordt.
Want als het niet als een verplichting ervaren werd, zou de vrouw in kwestie zeggen: ho maar, ik heb er geen zin meer in.Nee ipv daarvan gaat ze gewoon tegen haar gevoelens in toch door om die man maar te pleasen.

Er zit een wereld van verschil tussen even een beetje kreunen en iemand aan en in je lijf laten zitten terwijl jij daar geen zin in hebt :rolleyes:

freya
21-10-04, 18:02
Geplaatst door Goodnight
je mag steil achterover slaan...denk je er wel aan weer overeind te komen?
Jij kan er blijkbaar niet mee om gaan dat er mensen zijn die anders denken dan jij.Het is ur way or the highway!

Jij hoeft mij niet te vertellen hoe ik er over moet denken en al helemaal niet te suggereren dat ik niet weet waar ik over praat.
Ik weet heel goed waar ik het over heb, dat mijn mening niet die van jouw is betekent niet dat ik geen benul heb van dingen.

En ja ik durf met deze theorie aan te komen, so face it.En ja ik weet heeeeeeeeeel goed wat genieten is dus daar hoef je het ook niet op te gooien wat ik nogal een rare persoonlijke steek onder water vind.
En jij noemt mij dom....please!

beetje boos?
Gevoelige snaar geraakt zeker :moe:

Als je zo'n domme stelling poneert kan je tegengas verwachten liefje. Als je daar niet tegen kan dan moet je eerst maar eens beter nadenken voordat je hier allerlei onzin neerpent :moe:

Goodnight
21-10-04, 18:02
Geplaatst door Max Stirner
Beetje makkelijk........

Er zijn natuurlijk een heleboel zaken waarbij de vrouw haar man moet gehoorzamen - eten koken, afwassen, bier halen en......seks :handbang:
Zo simpel is het niet.....
Er staat ook een vers waar in staat dat de beste mannen diegenen zijn die hun vrouwen goed behandelen......

Er is zelfs een overlevering waarbij een man het advies kreeg de kuren van zijn vrouw te verduren (misschien dat Bilal weet welke dit is).Zijn vrouw maakte er een gewonte van tegen hem tekeer te gaan als haar iets niet beviel.Hij sloeg haar niet maar vroeg zich wel af wat ie er mee aan moest.
Toen kreeg hij het advies het te accepetern want zij was wel diegene die voor hem zorgde en daar moest hij dankbaar voor zijn.

helaas hoor je niets van dit soort verhalen, maar alleen dat de vrouwen in de Islam dit moeten of dat moeten anders zwaait er wat voor ze.

Een vrouw heeft zelfs het recht van haar man te scheiden als de sex niet naar wens is.Dit soort dingen hoor je niet over de Islam en daar kan ik me ontzettend kwaad over maken.

freya
21-10-04, 18:04
Geplaatst door Goodnight
je moet even een leesbril kopen goed lezen Truus.

verder: bespaar me je 'verontwaardiging...heb ik ff geen boodschap aan!

Lees eerst nog eens even rustig je eigen post door, voordat je mij een leesbril aanpraat.

Als het allemaal verkeerd begrepen wordt, dan ligt dat aan jouw formulering en niet aan mijn leesvermogen :moe:

Goodnight
21-10-04, 18:06
Geplaatst door freya
beetje boos?
Gevoelige snaar geraakt zeker :moe:

Als je zo'n domme stelling poneert kan je tegengas verwachten liefje. Als je daar niet tegen kan dan moet je eerst maar eens beter nadenken voordat je hier allerlei onzin neerpent :moe:

als ik me goed herinner was jij diegene die persoonlijk begon te worden.
gevoelige snaar geraakt?
je klinkt een beetje als een kapotte grammafoonplaat......dit zinnetje wordt er namelijk telkens in gegooid door mensen die van alles brullen en als men daar op reageert roepen: ow gevoeleige snaar geraakt zeker?

Dat kan ik ook van jou zeggen Freya...heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt dat je als een dolle stier mensen persoonlijk gaat aanvallen?

Dat jij het dom vind is voor mij geen reden om het niet neer te zetten.Dat jij niet kan reageren zonder persoonlijk te worden is niet alleen dom, maar meer laag bij de grond.Dat je je heil moet zoeken tot zulke streken zegt meer over jou.

Verder staat het mij vrij om neer te zetten wat ik wil, en hoe jij reageert zo kan je ook de bal terug verwachten.

Goodnight
21-10-04, 18:08
Geplaatst door freya
Lees eerst nog eens even rustig je eigen post door, voordat je mij een leesbril aanpraat.

Als het allemaal verkeerd begrepen wordt, dan ligt dat aan jouw formulering en niet aan mijn leesvermogen :moe:

Nee...ik hoef het niet terug te lezen.Dat jij het niet snapt of wil snappen is echt jouw probleem niet het mijne.
Dus ga nou niet proberen het bij mij neer te leggen.

freya
21-10-04, 18:08
Geplaatst door Goodnight
als ik me goed herinner was jij diegene die persoonlijk begon te worden.
gevoelige snaar geraakt?
je klinkt een beetje als een kapotte grammafoonplaat......dit zinnetje wordt er namelijk telkens in gegooid door mensen die van alles brullen en als men daar op reageert roepen: ow gevoeleige snaar geraakt zeker?

Dat kan ik ook van jou zeggen Freya...heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt dat je als een dolle stier mensen persoonlijk gaat aanvallen?

Dat jij het dom vind is voor mij geen reden om het niet neer te zetten.Dat jij niet kan reageren zonder persoonlijk te worden is niet alleen dom, maar meer laag bij de grond.Dat je je heil moet zoeken tot zulke streken zegt meer over jou.

Verder staat het mij vrij om neer te zetten wat ik wil, en hoe jij reageert zo kan je ook de bal terug verwachten.

De enige dolle stier hier ben jij :moe:

Max Stirner
21-10-04, 18:08
Geplaatst door Goodnight [/i]
[B]Zo simpel is het niet.....

:confused:



:(

freya
21-10-04, 18:10
Geplaatst door Goodnight
Nee...ik hoef het niet terug te lezen.Dat jij het niet snapt of wil snappen is echt jouw probleem niet het mijne.
Dus ga nou niet proberen het bij mij neer te leggen.

Nee vooral niet doen hoor.

Stel je voor dat het idd nogal warrig is wat je hier in je woede allemaal zit te spuien :moe:

mark61
21-10-04, 18:12
Geplaatst door Goodnight
Nee...ik hoef het niet terug te lezen.Dat jij het niet snapt of wil snappen is echt jouw probleem niet het mijne.
Dus ga nou niet proberen het bij mij neer te leggen.

Ik begrijp er anders ondertussen ook niks meer van. Je hebt nu zoveel tegenstrijdigheden gepost dat ik blij ben dat ik niet met je getrouwd ben. :hihi: ik zou tenonder gaan aan de onzekerheid

Goodnight
21-10-04, 18:13
Geplaatst door freya
Lees nog eens even na wat je geschreven hebt :moe:


Laatst was er een of ander programma waar het over sex ging.Bleek dat ongeveer 40% (!!!!) van de vrouwen regelmatig een orgasme faked.

Dus met andere woorden absoluut geen zin heeft in sex, maar toch aan de wensen van de man tegenmoet komt./

[quote]Dat is klinkklare nonsens! dan moet je je klacht deponeren bij de programma makers!


Ik heb zo vaak sex gehad zonder orgasme en ik heb nog nooit sex gehad terwijl ik er geen zin in had! Zelfs nog nooit zin gemaakt om een ventje te plezieren. ik ben niet geintresseerd in jouw persoonlijke ervaringen.Dit ging over een groot onderzoek en niet over jouw persoonlijke bed ervaringen.







Er zit een wereld van verschil tussen even een beetje kreunen en iemand aan en in je lijf laten zitten terwijl jij daar geen zin in hebt :rolleyes: ja natuurlijk...bij de eerst zit er niemand aan en in haar toch?ze geniet er eigenlijk stiekempjes van :rolleyes:

Goodnight
21-10-04, 18:16
Geplaatst door mark61
Ik begrijp er anders ondertussen ook niks meer van. Je hebt nu zoveel tegenstrijdigheden gepost dat ik blij ben dat ik niet met je getrouwd ben. :hihi: ik zou tenonder gaan aan de onzekerheid

dat gevoel is wederzijds...maar gelukkig denkt mijn man daar anders over.

freya
21-10-04, 18:16
Geplaatst door Goodnight
dan moet je je klacht deponeren bij de programma makers!


Was die conclussie van hen dan? Dat die vrouwen dus absuluut geen zin in sex hadden in the first place?


ik ben niet geintresseerd in jouw persoonlijke ervaringen.Dit ging over een groot onderzoek en niet over jouw persoonlijke bed ervaringen.

Ik weerleg hiermee jouw stelling dat het niet krijgen van een orgasme betekent dat je geen zin in sex had.



ja natuurlijk...bij de eerst zit er niemand aan en in haar toch?ze geniet er eigenlijk stiekempjes van :rolleyes:

Waar gaat dit over? :confused:

Ik blijf nog steeds bij mijn stelling dat jij klaarblijkerlijk niet goed weet waar je over praat :moe:

Goodnight
21-10-04, 18:18
Geplaatst door freya
Ik blijf nog steeds bij mijn stelling dat jij klaarblijkerlijk niet goed weet waar je over praat :moe:

is goed meid...geloof jij dat maar.
Kan je nu lekker rustig slapen?

freya
21-10-04, 18:20
Geplaatst door Goodnight

Kan je nu lekker rustig slapen?

Nee want ik kan dus echt niet begrijpen dat een over het algemeen weldenkend persoon als jij plotseling zulke bagger kan schrijven :moe:

freya
21-10-04, 18:22
Geplaatst door Goodnight
is goed meid...geloof jij dat maar.
Kan je nu lekker rustig slapen?

Je gaat BTW totaal niet in op mijn weerlegging van jouw stelling.

Goodnight
21-10-04, 18:22
Geplaatst door freya
Nee want ik kan dus echt niet begrijpen dat een over het algemeen weldenkend persoon als jij plotseling zulke bagger kan schrijven :moe:

laten we het maar op houden dat of ik wordt verkeerd begrepen of ik leg het verkeerd uit.

In beide gevallen: so be it.

Ik heb eerlijk gezegd ook verder geen zin om het er verder over te hebben.

Goodnight
21-10-04, 18:23
Geplaatst door freya
Je gaat BTW totaal niet in op mijn weerlegging van jouw stelling.

Nee omdat dit me meer tijd en energie kost dan me lief is.

Joesoef
21-10-04, 18:27
Geplaatst door deleted user
Maar i.t.t. de westerse cultuur, geloven moslims niet dat de verlangens van de vrouw in een zelfde mate aanwezig zijn als bij de man.

Een man heeft andere capaciteiten met betrekking tot seksuele omgang dan de vrouw. Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel. Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is.


Ik kan absoluut niet geloven dat iemand anno 2004 levend in Nederland dit soort achtelijke walgelijke onzin kan neer typen.

Het is ramadan dus ik vloek even niet want anders zou het de langste vloek van de afgelopen jaren zijn.

Dit is echt niet te geloven.


Begrijp je eigenlijk wel wat voor een walgelijke onzin je net hebt neergeschreven?

freya
21-10-04, 18:30
Geplaatst door Joesoef

Begrijp je eigenlijk wel wat voor een walgelijke onzen je net hebt neergeschreven?

Nee, dat is het m nou net, dat begrijpt hij niet :moe:

freya
21-10-04, 18:36
Geplaatst door deleted user
Sure. Daarom reageert ook iedereen inhoudelijk behalve ik he, omdat ik het niet begrijp... :o

@Joesoef, jij vindt dingen die veel belangrijker zijn ook walgelijk...

Wat nou inhoudelijk, je negeert mijn reactie op jouw post ,die door joesoef geciteerd werd en bent gauw over een ander onderwerp begonnen :rolleyes:

Joesoef
21-10-04, 18:49
Geplaatst door deleted user
Sure. Daarom reageert ook iedereen inhoudelijk behalve ik he, omdat ik het niet begrijp... :o

@Joesoef, jij vindt dingen die veel belangrijker zijn ook walgelijk...


So What, je mag aan mij net zoveel topics besteden als je maar wilt.

Maar hetgeen wat jij net over vrouwen hebt geschreven vind ik echt walgelijk en onzin. Vooral hoe dat laatste overvloeid naar hoeren.

Vrouwen niet dezelfde verlangens als mannen. Onzin.

Tomas
21-10-04, 18:57
Even mijn puntje: Het is echt veel effectiever als je er een vroegtijdig eind aan wilt maken om een orgamse te faken dan te vragen: ben je al klaar? Een goed gefaket orgasme is onweerstaanbaar.

freya
21-10-04, 19:01
Geplaatst door Tomas
Even mijn puntje: Het is echt veel effectiever als je er een vroegtijdig eind aan wilt maken om een orgamse te faken dan te vragen: ben je al klaar? Een goed gefaket orgasme is onweerstaanbaar.

:hihi:
dat zal dus ook wel de reden zijn dat er zoveel gefaked wordt

Joesoef
21-10-04, 19:17
Geplaatst door deleted user
Dat vindt Joesoef walgelijk. http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif


Waarom verdraai jij mijn woorden?

freya
21-10-04, 19:28
Geplaatst door deleted user
Dat vindt Joesoef walgelijk. http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif

Zie je wel, je begrijpt het echt niet.

Ga je nog op mijn opmerkingen reageren?

Tomas
21-10-04, 19:45
Geplaatst door deleted user
Doe ik dat dan? Ik zie bijna geen verschil tussen wat Tomas schrijft en wat ik schrijf. Als je het in zijn context plaatst tenminste. :)

Mijn context? Waar heb je het over?

Kiekeboe
21-10-04, 19:50
Geplaatst door deleted user

Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel.

ooh je bent een vrouw, nou dan mag je names ons ook spreken.


Geplaatst door deleted user

Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. .

je gaat zeker altijd met je vrienden, achter elkaar voor een mooi prijsje.. lekker he


Geplaatst door deleted user

Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is.

oooh nu komt de aap uit de mouw, of het slurfje uit het gulpje. Je krijgt hem maar één keer per vrijpartij omhoog. Je bent zo'n lummel die na een keer klaarkomen er niks meer van bakt.
Hoef je je niet schuil te houden achter zo'n slap excuus, je kan in therapie.

Vrouwen zijn zoveel sterker dan mannen, en dan vooral van mannen zoals jij, die een Koran nodig heeft om te laten zien dat hij recht heeft op sex wanneer hij dat wilt.
Allah heeft je twee handen gegeven, tien vingers gebruik ze wanneer je behoefte te groot wordt.
Ook voor je achteringang, schijnen mannen erg lekker te vinden op het moment supreme..... Try it zou k zeggen :)

freya
21-10-04, 20:06
Ik herhaal mijn opmerkingen naar aanleiding van Bilal's eerste post nog maar even:


Dus een getrouwde vrouw is eigenlijk niet meer dan een hoer!

Ze wordt door haar man onderhouden en dus moet ze zonder enig lustgevoel maar altijd voor hem klaarliggen

Noem je dat respect en gelijkwaardigheid?!

freya
21-10-04, 20:20
Geplaatst door deleted user
Nee.

Nee.

Irrelevant.


:wtf:

wat bedoel je dan met :


Een moslim probeert zich aan zijn/haar godsdienst te houden. Dat betekent in dit geval dat de vrouw , indien het niet schadelijk is voor haar, tegemoet moet komen wanneer de man omgang met haar verlangt. Natuurlijk betekent dat niet, dat de vrouw geen verlangens zou hebben. Maar i.t.t. de westerse cultuur, geloven moslims niet dat de verlangens van de vrouw in een zelfde mate aanwezig zijn als bij de man.

Een man heeft andere capaciteiten met betrekking tot seksuele omgang dan de vrouw. Een vrouw kan bijvoorbeeld meerdere 'seksuele relaties' hebben zonder enige lustgevoel. Zoals bijvoorbeeld het geval is bij prostituees; zij kunnen met een groot aantal mannen sex hebben, direct achter elkaar, voor geld. Terwijl de man hier niet dezelfde capaciteiten toe heeft wanneer lustgevoel niet aanwezig is.

Als een vrouw ertoe in staat is om zonder gevoel sex te hebben en bovendien verplicht is om haar man tegemoet te komen. dan wordt ze dus gewoon als een soort gebruiksvoorwerp gezien.

Tel daar bij op dat volgens de islam een man verantwoordelijk is voor het onderhouden van de vrouw en voila: we hebben een dame die ervoor betaald wordt om klaar te gaan liggen op elk moment dat de man dat wil.

Dat heet in mijn woordenboek een hoer.

Ourzazate
21-10-04, 20:27
Geplaatst door freya

Tel daar bij op dat volgens de islam een man verantwoordelijk is voor het onderhouden van de vrouw en voila: we hebben een dame die ervoor betaald wordt om klaar te gaan liggen op elk moment dat de man dat wil.

Dat heet in mijn woordenboek een hoer.

Als je niets weet over de Islam zoals bij jou heel sterk het geval is dan moet je geen domme conclusies trekken over deze godsdienst... Islam is echt niet wat mevrouw Freya er van maakt...:jammer:.

ps: Hoeren zijn vrouwen hier in NL die zich hoeren laten noemen door hun zonen/dochters of die aan partnerruil doen onder het mom van 'uit liefde voor mijn man'...:).

Zwarte Schaap
21-10-04, 20:29
Geplaatst door freya
Dat heet in mijn woordenboek een hoer.

Mijn woordenboek zegt dat het een publieke vrouw is. Ik zie een getrouwde vrouw niet als een publieke vrouw.

freya
21-10-04, 20:32
Geplaatst door Ourzazate
Als je niets weet over de Islam zoals bij jou heel sterk het geval is dan moet je geen domme conclusies trekken over deze godsdienst... Islam is echt niet wat mevrouw Freya er van maakt...:jammer:.


:haha: wat zou jij graag willen dat dit waar was! :haha:

Ourzazate
21-10-04, 20:36
Geplaatst door freya
:haha: wat zou jij graag willen dat dit waar was! :haha:

Blijkens jouw reacties loop je over van de vooroordelen en onbegrippen tav de Islam. Om maar te zwijgen over misinterpretaties die je er triomfantelijk op na houdt...:jammer:.

Ik zou willen dat ik ongelijk had, maar jouw bijdragen spreken toch echt boekdelen...:).

freya
21-10-04, 20:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn woordenboek zegt dat het een publieke vrouw is. Ik zie een getrouwde vrouw niet als een publieke vrouw.

Geloof mij er zijn getrouwde vrouwen die zich ook door andere mannen dan hun echtgenoot laten betalen voor sex.

En er zijn ongetrouwde vrouwen die helemaal gratis, uit liefde sex hebben met maar 1 man.


volgens de van Dale is een hoer een prostituee

en dat betekent dan weer:

pros·ti·tu·ee (de ~ (v.), ~s)
1 vrouw die tegen betaling seksuele handelingen verricht => cocotte, een meisje van plezier, een publieke vrouw, hoer, kalle, lichtekooi, snol, temeier

freya
21-10-04, 20:42
Geplaatst door Ourzazate
Blijkens jouw reacties loop je over van de vooroordelen en onbegrippen tav de Islam. Om maar te zwijgen over misinterpretaties die je er triomfantelijk op na houdt...:jammer:.

Ik zou willen dat ik ongelijk had, maar jouw bijdragen spreken toch echt boekdelen...:).

Ik hou bepaalde mensen een spiegel voor, door hun eigen uitspraken uit te vergroten. :fpetaf:

Dat het ze vervolgens niet bevalt wat ze dan lezen, heeft niets te maken met mijn kennis over de islam :haha:

freya
21-10-04, 20:43
Geplaatst door freya
Ik hou bepaalde mensen een spiegel voor, door hun eigen uitspraken uit te vergroten. :fpetaf:

Dat het ze vervolgens niet bevalt wat ze dan lezen, heeft niets te maken met mijn kennis over de islam :haha:

BTW een denkfout die veel moslims maken is dat als je maar genoeg over de islam weet je vanzelf wel moslim zal worden.

Nou ik ben het levende bewijs van het tegendeel. :fpetaf:

Zwarte Schaap
21-10-04, 20:46
Geplaatst door freya
Geloof mij er zijn getrouwde vrouwen die zich ook door andere mannen dan hun echtgenoot laten betalen voor sex.

En er zijn ongetrouwde vrouwen die helemaal gratis, uit liefde sex hebben met maar 1 man.


volgens de van Dale is een hoer een prostituee

en dat betekent dan weer:

pros·ti·tu·ee (de ~ (v.), ~s)
1 vrouw die tegen betaling seksuele handelingen verricht => cocotte, een meisje van plezier, een publieke vrouw, hoer, kalle, lichtekooi, snol, temeier

Blijft staan dat er een publieke factor moet zijn. Voor meerdere mannen beschikbaar zijn tegen betaling. IK neem aan dat de getrouwde vrouwen waar jullie het over hebben niet voor publieke doeleinden bestemd zijn.

Conclusie: I casu zijn de vrouwen waar jij het over hebt geen hoeren.

Ourzazate
21-10-04, 20:47
Geplaatst door freya
Ik hou bepaalde mensen een spiegel voor, door hun eigen uitspraken uit te vergroten. :fpetaf:

Dat het ze vervolgens niet bevalt wat ze dan lezen, heeft niets te maken met mijn kennis over de islam :haha:

Je houdt mensen helemaal geen spiegel voor, althans niet in de Islam discussies waarin jij participeert...:). Zoals ik al zei ben je bevooroordeeld en begrijp je niet wat er wordt bedoeld.

Ik kan ook iets lezen wat mij niet bevalt, maar wat wel waar is en wat klopt adhv de geleverde argumenten. Dat is bij jou niet het geval. Je trekt conclusies die zinloos zijn...:).

Ourzazate
21-10-04, 20:54
Geplaatst door freya
BTW een denkfout die veel moslims maken is dat als je maar genoeg over de islam weet je vanzelf wel moslim zal worden.

Nou ik ben het levende bewijs van het tegendeel. :fpetaf:

Die denkfout wordt helemaal niet gemaakt. Alweer trek je een conclusie die nergens op gebaseerd is behalve op jouw vage gedachtenkronkels die je er op nahoudt tav de Islam/moslims...:jammer:.

Dit bedoel ik nou.

Moslims geloven niet dat als je veel weet over de Islam je vanzelf moslim wordt. Er zijn tig deskundigen op het gebied van de Islam die geen moslim zijn. Abu Talib (oom vd profeet) die Mohammed opbracht was ongelovig en stierf ongelovig en hij was in the middle of belief (zo te zeggen)...:).

ps: Jij bent nergens het tegendeel van want jouw stelling klopt niet en je weet amper wat over de essentie van de Islam. Meen niet dat een paar boekjes uit de plaatselijke bibliotheek jou carte blanche geven om onzin uit te kramen over deze godsdienst.

freya
21-10-04, 20:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Blijft staan dat er een publieke factor moet zijn. Voor meerdere mannen beschikbaar zijn tegen betaling. IK neem aan dat de getrouwde vrouwen waar jullie het over hebben niet voor publieke doeleinden bestemd zijn.

Conclusie: I casu zijn de vrouwen waar jij het over hebt geen hoeren.

Ben ik niet met je eens.
Iemand is een hoer als hij/zij zich laat betalen voor sex. In het openbaar of niet dat maakt voor mij niet uit. Op het moment dat je sex met iemand hebt in ruil voor iets anders, ben je jezelf aan het verkopen.
Ik zou in zo'n geval al mijn zelfrespect kwijt zijn.

freya
21-10-04, 21:03
Geplaatst door Ourzazate
Je houdt mensen helemaal geen spiegel voor, althans niet in de Islam discussies waarin jij participeert...:). Zoals ik al zei ben je bevooroordeeld en begrijp je niet wat er wordt bedoeld.

Jij kan helemaal niet weten wat ik wel of niet begrijp :fplet:
Ik kies ervoor om uitspraken, die ik belachelijk of op het randje vind, uit te vergroten, zodat het duidelijk kan worden wat er in feite gezegd wordt.

Eerlijk gezegd hoop ik dat dit mensen aan het nadenken zet. Veel moslims hier roepen gewoon maar iets dat ze toevallig eens ergens hebben opgevangen, zonder dat ze er eerst zelf fatsoenlijk over hebben nagedacht. Je ziet dan ook dat ze geen antwoord op mijn vragen hebben en alleen kunnen roepen dat ik niks van de islam weet :haha:

En dat laatste is echt belachelijk, ik verdiep me al langer in de islam dan de meeste van deze schreeuwlelijkers leven :rolleyes:

Zwarte Schaap
21-10-04, 21:07
Geplaatst door freya
Ben ik niet met je eens.
Iemand is een hoer als hij/zij zich laat betalen voor sex. In het openbaar of niet dat maakt voor mij niet uit. Op het moment dat je sex met iemand hebt in ruil voor iets anders, ben je jezelf aan het verkopen.
Ik zou in zo'n geval al mijn zelfrespect kwijt zijn.

Het probleem met jou is dat jij doet alsof die relatie alleen op basis van die factoren bestaat. Je vergeet de genegenheid voor elkaar, de gemeenschappelijke kinderen, de familie, het samenleven, het lief en leed delen...etc.... Daarnaast negeer je de belangrijkste factor voor het hoer zijn, namelijk de publiekelijkheid ervan.

freya
21-10-04, 21:08
Geplaatst door deleted user
De ongelovige heidenen, die de tegenstanders waren van de profeet Salla llaahoe‘alayhi wa sallam, die hij bestreden had, gaven toe dat Allaah de Verhevene inderdaad de Schepper, Voorziener en de Maker van deze wereld is. Toch maakte dit hen niet tot Moslims.

Het bewijs hiervoor vinden we in ayah 31 van soerat Yoenoes, waarin staat; Zeg: Wie schenkt jullie voorziening uit de hemel en de aarde”, of: “Wie heeft macht over (het scheppen van) het horen en het zien en wie brengt het levende voort uit het dode en wie brengt het dode voort uit het levende, en wie verordent het bestuur?” Zij zullen zeggen: “Allaah.” Zeg dan: “Zullen jullie dan niet vrezen?”

Dus maak je maar geen illusies. :fpetaf:

Illusies waarover? :confused:

Ik heb mijn eigen geloof en ben daar heel tevreden over :fpetaf:

freya
21-10-04, 21:09
Geplaatst door Ourzazate
Die denkfout wordt helemaal niet gemaakt. Alweer trek je een conclusie die nergens op gebaseerd is behalve op jouw vage gedachtenkronkels die je er op nahoudt tav de Islam/moslims...:jammer:.

Dit bedoel ik nou.

Moslims geloven niet dat als je veel weet over de Islam je vanzelf moslim wordt. Er zijn tig deskundigen op het gebied van de Islam die geen moslim zijn. Abu Talib (oom vd profeet) die Mohammed opbracht was ongelovig en stierf ongelovig en hij was in the middle of belief (zo te zeggen)...:).

ps: Jij bent nergens het tegendeel van want jouw stelling klopt niet en je weet amper wat over de essentie van de Islam. Meen niet dat een paar boekjes uit de plaatselijke bibliotheek jou carte blanche geven om onzin uit te kramen over deze godsdienst.

:rolleyes:

Ourzazate
21-10-04, 21:14
Geplaatst door freya
Jij kan helemaal niet weten wat ik wel of niet begrijp :fplet:
Ik kies ervoor om uitspraken, die ik belachelijk of op het randje vind, uit te vergroten, zodat het duidelijk kan worden wat er in feite gezegd wordt.

Aan de hand van jouw conclusies kan ik een aardig beeld opmaken van of je het begrijpt of niet. Jij begrijpt het niet...:). Jij spreekt vaak in termen van moslims dit of Islam dat waarbij je het niet laat om te generaliseren. Een uitspraak van iemand (die moslim is) hoeft niet perse islamitisch te zijn, daar ook wel eens aan gedacht?



Geplaatst door freya

Eerlijk gezegd hoop ik dat dit mensen aan het nadenken zet. Veel moslims hier roepen gewoon maar iets dat ze toevallig eens ergens hebben opgevangen, zonder dat ze er eerst zelf fatsoenlijk over hebben nagedacht. Je ziet dan ook dat ze geen antwoord op mijn vragen hebben en alleen kunnen roepen dat ik niks van de islam weet :haha:

Ik denk dat de moslims op dit forum slim genoeg zijn om zelf na te denken en zij hebben jou niet nodig om ze aan het denken te zetten. En zeker niet iemand die de Islam voor geen mm begrijpt...:). No offence, maar je weet echt niets van wat er wordt bedoeld met de Islam. Ik antwoord al jouw vragen en opmerkingen, ik denk dat eerder jij degene bent die dat niet doet (ramadan topic)...:).



Geplaatst door freya

En dat laatste is echt belachelijk, ik verdiep me al langer in de islam dan de meeste van deze schreeuwlelijkers leven :rolleyes:

Dat betwijfel ik. Maar dan nog, je verdiepen in de Islam is iets anders dan de Islam uitleggen zoals jij wil dat ie wordt uitgelegd. Dat is wat jij doet...:).

freya
21-10-04, 21:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het probleem met jou is dat jij doet alsof die relatie alleen op basis van die factoren bestaat. Je vergeet de genegenheid voor elkaar, de gemeenschappelijke kinderen, de familie, het samenleven, het lief en leed delen...etc....

Sorry schaap, maar huwelijken die gebaseerd zijn op dezelfde culturele gebruiken als die belachelijke regel dat mannen altijd recht op sex hebben, zijn bepaald niet gebaseerd op genegenheid.



Daarnaast negeer je de belangrijkste factor voor het hoer zijn, namelijk de publiekelijkheid ervan.

Ik vind dat dus echt niet de belangrijkste factor.

De belangrijkste factor voor mij is het verkopen van je lichaam. Dat kan ook eenmalig in het geniep en dat kan dus ook binnen een huwelijk.

Een vrouw die openlijk meerdere minaars tegelijk heeft zonder zich te laten betalen is voor mij gewoon een sterke vrije vrouw en absoluut geen hoer.

Ourzazate
21-10-04, 21:15
Geplaatst door freya
:rolleyes:

:)

ps: Dat zou ik ook denken als ik geen woorden meer had...:).

freya
21-10-04, 21:21
Geplaatst door Ourzazate
Een uitspraak van iemand (die moslim is) hoeft niet perse islamitisch te zijn, daar ook wel eens aan gedacht?

Jeetje wat een open deur, ga is in het archief onder mijn naam zoeken hoe vaak ik dit ook al gezegd heb.


Ik denk dat de moslims op dit forum slim genoeg zijn om zelf na te denken en zij hebben jou niet nodig om ze aan het denken te zetten.

Dus duidelijk wel, dat blijkt steeds weer als ze zich uit een discussie terugtrekken terwijl er nog een heleboel vragen open staan :haha:


En zeker niet iemand die de Islam voor geen mm begrijpt...:). No offence, maar je weet echt niets van wat er wordt bedoeld met de Islam. Ik antwoord al jouw vragen en opmerkingen, ik denk dat eerder jij degene bent die dat niet doet (ramadan topic)...:).

Ga jij maar eens oude posts van mij lezen, om te zien hoe vaak ik de islam hier ook heb zitten verdedigen.

Mijn stelling over de gewoontes tijdens de ramadan is alleen maar meerder malen bevestigd door diverse artikelen die hier door anderen zijn geplaatst.



Dat betwijfel ik. Maar dan nog, je verdiepen in de Islam is iets anders dan de Islam uitleggen zoals jij wil dat ie wordt uitgelegd. Dat is wat jij doet...:).

Je betwijfelt maar wat je wilt.
En ik leg niets uit, ik leg alleen de vinger op een paar zere plekken bij sommige mensen.:)

freya
21-10-04, 21:23
Geplaatst door Ourzazate
:)

ps: Dat zou ik ook denken als ik geen woorden meer had...:).

Als jij niets ander hebt in te brengen dan alleen maar "jij weet niets van de islam!" dan heb ik geen zin meer nee.

Zwarte Schaap
21-10-04, 21:37
Geplaatst door freya
Sorry schaap, maar huwelijken die gebaseerd zijn op dezelfde culturele gebruiken als die belachelijke regel dat mannen altijd recht op sex hebben, zijn bepaald niet gebaseerd op genegenheid.

Zoals ik al eerder zei je negeert voor het gemak een hele rits factoren die wel essentieel zijn in een huwelijk.


Ik vind dat dus echt niet de belangrijkste factor. Ja maar wat jij vindt is niet de juiste definitie.


De belangrijkste factor voor mij is het verkopen van je lichaam. Dat kan ook eenmalig in het geniep en dat kan dus ook binnen een huwelijk. Dan moet er wel sprake zijn van daadwerkelijk verkopen.


Een vrouw die openlijk meerdere minaars tegelijk heeft zonder zich te laten betalen is voor mij gewoon een sterke vrije vrouw en absoluut geen hoer. Dit is weer zo een onnodige uitvlucht. We hebben het over publiekelijk verkopen.

Een sterke vrouw is geen vrouw die met meerdere mannen onbetaald sex heeft. De definitie van een sterke vrouw is bij mij totaal iets anders.

Ourzazate
21-10-04, 21:44
Geplaatst door freya
Jeetje wat een open deur, ga is in het archief onder mijn naam zoeken hoe vaak ik dit ook al gezegd heb.

Ik zoek niets. Ik heb al veel reacties van je gelezen die mijn gelijk bevestigen...:).



Geplaatst door freya

Dus duidelijk wel, dat blijkt steeds weer als ze zich uit een discussie terugtrekken terwijl er nog een heleboel vragen open staan :haha:

Ik herinner me dat jij je terugtrok uit een eerdere discussie over Ramadan...:). De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet van onderen...:).



Geplaatst door freya

Ga jij maar eens oude posts van mij lezen, om te zien hoe vaak ik de islam hier ook heb zitten verdedigen.

Dus als je zo nu en dan de Islam verdedigt dan heb je ook het recht om de Islam zo nu en dan zwart te maken? Selectieve zwartmaking...:jammer:. Of je de Islam nu verdedigd hebt of niet doet niets af aan jouw tekortkomingen om te begrijpen wat er op bepaalde gebieden binnen de Islam wordt bedoeld met bepaalde onderwerpen.

Ik ben de eerste die toe zal geven dat zelfs (veel) moslims onmachtig zijn op dit gebied door vaak een tekort aan kennis. Maar ook het onvermogen om te begrijpen speelt vaak een rol. Ik denk dat bij jou beide punten een rol spelen...:).


Geplaatst door freya

Mijn stelling over de gewoontes tijdens de ramadan is alleen maar meerder malen bevestigd door diverse artikelen die hier door anderen zijn geplaatst.

Waarom verwijs je daar dan niet naar in een reactie...:). Jij baseerde jouw mening tav ramadanbeleving op een paar weekjes bezoek in Marokko. Dan zeg ik dat een paar weekjes te kort zijn om een beeld te vormen van ramadanbeleving door moslims in Marokko. Ook moet je je afvragen waar je dan in Marokko bent geweest. De ene plaats is de andere niet en dat geldt ook voor de mensen die in die plaatsen leven.

En wat deed je? Adhv een verblijf in Marokko meende je een beeld te kunnen bouwen van de beleving van het vasten door moslims aldaar. Waarbij je niet schuwde om vooroordelen en generaliseren in je bouwpakket te gebruiken...:jammer:.


Geplaatst door freya

Je betwijfelt maar wat je wilt.
En ik leg niets uit, ik leg alleen de vinger op een paar zere plekken bij sommige mensen.:)

Ik heb alle reden om te twijfelen...:).

Jij legt de vinger niet op de zere plek, dat is 't 'm juist. Jij bezorgt mensen zoals mij alleen maar tijdverspilling omdat we alles weer voor de zoveelste keer moeten uitleggen, terwijl een beetje zelfstudie van jouw kant bergen werk zou verzetten...:D.

Vooruit dan maar, een vrouw is volgens de Islam geen hoer. Dat maak jij er van. Volgens Freya is een vrouw een hoer, niet volgens de Islam. De vrouw heeft binnen de Islam rechten waar veel moslims niets van weten noch jij oh Islam deskundige Freya...:). In Arabie heeft de vrouw heel veel rechten gekregen die het voorheen niet had. Dat het Arabisch patriarchaat na het heengaan van Mohammed er een zooitje van heeft gemaakt en cultuur en godsdienst met elkaar samen heeft gesmeden is niet de schuld van de Islam, maar de schuld van de mensen...:).

Ik adviseer je de rol van Aisha te bestuderen in Arabie tijdens en na het leven van Mohammed. Niet auto-rijden in SA is geen islamitisch gebod maar een despotisch gebod, dat geldt ook voor het slaan van vrouwen of het weerhouden van vrouwen om naar school te gaan (Taliban) en zo kan ik een hele rij culturele mismaaksels afgaan...:).

Uithuwelijken, zo vaak in 1 adem met de Islam genoemd door onwetende autochtonen, heeft niets te maken met Islam maar met cultuur. De Islam schrijft voor dat een vrouw kostbaar is en respect behoeft zoals ieder mens. Een meisje heeft het recht om (haar partner) te kiezen of om een door haar ouders voorgestelde huwelijkskandidaat te weigeren...:).

De essentie van de Islam is niet wat mensen (moslims) er van maken, maar wat God er mee heeft bedoeld...:).

Ourzazate
21-10-04, 21:46
Geplaatst door freya
Als jij niets ander hebt in te brengen dan alleen maar "jij weet niets van de islam!" dan heb ik geen zin meer nee.

Ik zeg weliswaar dat je niets weet van Islam (wat gezien jouw vele reacties een feit is :D), maar ik geef ook argumenten aan...:). Maar daar reageer je niet op...:vreemd:.

freya
21-10-04, 21:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoals ik al eerder zei je negeert voor het gemak een hele rits factoren die wel essentieel zijn in een huwelijk.


Wat ik probeer te zeggen is, dat in bepalde cultuuren huwelijken helemaal niet gebaseerd zijn op genegenheid, maar op verplichting. Omdat je aan elkaar bent uitgehuwelijkt bv. Of omdat het nu eenmaal niet geaccepteerd is om ongehuwd te blijven. In diezelfde culturen is het leven van mannen en vrouwen vrijwel totaal gescheiden, ze komen elkaar alleen tegen aan de maaltijd en in bed.
En juist in deze culturen zal je veel aanhangers vinden van de regel dat mannen altijd recht op sex hebben.

In dit verband wil ik even terugverwijzen naar de, in het oorspronkelijke artikel van dit topic genoemde, Turkse plattelandscultuur.


Ja maar wat jij vindt is niet de juiste definitie.

Hoho ik heb net de officiele definitie uit de van Dale gegeven en die is: iemand die tegen betaling sexuele handelingen vericht


Dan moet er wel sprake zijn van daadwerkelijk verkopen.

verkopen is iets leveren tegen betaling, ik ken geen andere definitie. Veel verkopen worden gesloten zonder reclame te maken, waar jij waarschijnlijk op doelt.


Dit is weer zo een onnodige uitvlucht. We hebben het over publiekelijk verkopen.

Een sterke vrouw is geen vrouw die met meerdere mannen onbetaald sex heeft. De definitie van een sterke vrouw is bij mij totaal iets anders.

Schaap wij hebben nu eenmaal een totaal andere kijk op het leven.

Ik geef mijn mening, in mijn beleving is een vrouw die sex levert in ruil voor iets anders een hoer. Ik begrijp dat dat voor jou een totaal nieuwe manier is om naar bepaalde zaken te kijken. Het zij zo.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar het is onmogelijk om mij van mijn ongelijk te overtuigen.

Stiekum hoop ik natuurlijk wel dat dat mij wel bij jou lukt :p :strik:

freya
21-10-04, 22:02
Geplaatst door Ourzazate
Jij baseerde jouw mening tav ramadanbeleving op een paar weekjes bezoek in Marokko. Dan zeg ik dat een paar weekjes te kort zijn om een beeld te vormen van ramadanbeleving door moslims in Marokko. Ook moet je je afvragen waar je dan in Marokko bent geweest. De ene plaats is de andere niet en dat geldt ook voor de mensen die in die plaatsen leven.

Mijn Godin!
Dit geeft wel heel erg aan hoe vol met vooroordelen jij zit :haha:

De gedachte komt niet eens bij je op dat mijn bezoek aan Marokko wel een veel langer dan een paar weekjes geduurd kan hebben :rolleyes:

Ik ga niet in details treden, maar ik heb het familieleven in een bepaalde klasse in Marokko heel goed leren kennen :moe:



Vooruit dan maar, een vrouw is volgens de Islam geen hoer. Dat maak jij er van.

Nee dat maak ik er NIET van.

Ik zeg dat volgens de redenering van Bilal een getrouwde vrouw in de islam een hoer is.

Klein verschil, waar jij in de verontwaardiging blind over heen leest :haha:


De vrouw heeft binnen de Islam rechten waar veel moslims niets van weten noch jij oh Islam deskundige Freya...

:slapen:



In Arabie heeft de vrouw heel veel rechten gekregen die het voorheen niet had.

Dat betwijfel ik zeer, is ook geen historisch bewijs voor.



Dat het Arabisch patriarchaat na het heengaan van Mohammed er een zooitje van heeft gemaakt en cultuur en godsdienst met elkaar samen heeft gesmeden is niet de schuld van de Islam, maar de schuld van de mensen...:).

Helemaal mee eens


Ik adviseer je de rol van Aisha te bestuderen in Arabie tijdens en na het leven van Mohammed. Niet auto-rijden in SA is geen islamitisch gebod maar een despotisch gebod, dat geldt ook voor het slaan van vrouwen of het weerhouden van vrouwen om naar school te gaan (Taliban) en zo kan ik een hele rij culturele mismaaksels afgaan...:).

:slapen:


Uithuwelijken, zo vaak in 1 adem met de Islam genoemd door onwetende autochtonen, heeft niets te maken met Islam maar met cultuur. De Islam schrijft voor dat een vrouw kostbaar is en respect behoeft zoals ieder mens. Een meisje heeft het recht om (haar partner) te kiezen of om een door haar ouders voorgestelde huwelijkskandidaat te weigeren...:).

:slapen:


De essentie van de Islam is niet wat mensen (moslims) er van maken, maar wat God er mee heeft bedoeld...:).

:duim:

Zwarte Schaap
21-10-04, 22:10
Geplaatst door freya
Wat ik probeer te zeggen is, dat in bepalde cultuuren huwelijken helemaal niet gebaseerd zijn op genegenheid, maar op verplichting. Omdat je aan elkaar bent uitgehuwelijkt bv. Of omdat het nu eenmaal niet geaccepteerd is om ongehuwd te blijven. In diezelfde culturen is het leven van mannen en vrouwen vrijwel totaal gescheiden, ze komen elkaar alleen tegen aan de maaltijd en in bed.
En juist in deze culturen zal je veel aanhangers vinden van de regel dat mannen altijd recht op sex hebben.

In dit verband wil ik even terugverwijzen naar de, in het oorspronkelijke artikel van dit topic genoemde, Turkse plattelandscultuur.

Die cultuur heb je hier ook in Nederland. Mij gaat het maar om 1 ding dat jij andere vrouwen hoeren noemt. IK vind die definitie absoluut niet van toepassing.


Hoho ik heb net de officiele definitie uit de van Dale gegeven en die is: iemand die tegen betaling sexuele handelingen vericht Ik ken geen huwelijk waar het voorkomt dat de man na sex zijn vrouw betaalt. En verder moet een hoer publiekelijk zijn, voor meerdere mannen toegankelijk. Mijn woordenboek zegt: Publieke vrouw, vrouw die ontucht als beroep uitoefent.


verkopen is iets leveren tegen betaling, ik ken geen andere definitie. Veel verkopen worden gesloten zonder reclame te maken, waar jij waarschijnlijk op doelt. Dan is een werknemer de hoer van zijn werkgever. Dan is een huisvrouw de hoer voor haar werkende man. etc... Daarom moet je de definitie van verkopen wel juist toepassen en dat doe jij niet.




Schaap wij hebben nu eenmaal een totaal andere kijk op het leven.

Ik geef mijn mening, in mijn beleving is een vrouw die sex levert in ruil voor iets anders een hoer. Ik begrijp dat dat voor jou een totaal nieuwe manier is om naar bepaalde zaken te kijken. Het zij zo.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar het is onmogelijk om mij van mijn ongelijk te overtuigen.

Stiekum hoop ik natuurlijk wel dat dat mij wel bij jou lukt :p :strik:

Jij negeert de vele elementen/basis van een huwelijk en kiest alleen datgene uit en rekt het begrip zover uit dat het in jouw straatje past. Dat is verkeerd en onjuist want daaarmee bestempel je bijna alle huisvrouwen tot hoeren.

freya
21-10-04, 22:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die cultuur heb je hier ook in Nederland. Mij gaat het maar om 1 ding dat jij andere vrouwen hoeren noemt. IK vind die definitie niet van absoluut niet van toepassing.

UH....... heb jij dat ook niet wel eens gedaan?
Ik herinner mij een topic over kelders.................

:p


Ik ken geen huwelijk waar het voorkomt dat de man na sex zijn vrouw betaalt.

Niet direct na de daad, maar in feite wel op het moment dat hij de boodschappen, huur en haar kleding betaald.


En verder moet een hoer publiekelijk zijn, voor meerdere mannen toegankelijk. Mijn woordenboek zegt: Publieke vrouw, vrouw die ontucht als beroep uitoefent.

Maar jouw woordenboek is niet de van Dale! :fplet:


Dan is een werknemer de hoer van zijn werkgever.

Nee want dan gaat het niet om sex


Dan is een huisvrouw de hoer voor haar werkende man. etc...

He he, je begint het door te krijgen :p


Daarom moet je de definitie van verkopen wel juist toepassen en dat doe jij niet.

Dat zeg jij




Jij negeert de vele elementen/basis van een huwelijk en kiest alleen datgene uit en rekt het begrip zover uit dat het in jouw straatje past. Dat is verkeerd en onjuist want daaarmee bestempel je bijna alle huisvrouwen tot hoeren.

Nee dat doe ik niet, een huisvrouw die alleen uit liefde en lust met haar man vrijt is absoluut geen hoer. Zij wordt uitsluitend 'betaald' voor haar huishoudelijk werk, dat lijkt me meer dan redelijk.
Pas op het moment dat er een sexuele verplichting speelt begint het een duistere relatie te worden.

Zwarte Schaap
21-10-04, 22:31
Geplaatst door freya
UH....... heb jij dat ook niet wel eens gedaan?
Ik herinner mij een topic over kelders.................

:p

IK daag je uit om dat te bewijzen. Je liegt nu aantoonbaar.


Niet direct na de daad, maar in feite wel op het moment dat hij de boodschappen, huur en haar kleding betaald. Dan is elke huisvrouw een hoer.


Maar jouw woordenboek is niet de van Dale! :fplet: Jouw woordenboek heeft het ook over publieke vrouw.


He he, je begint het door te krijgen :p Dan beledig je nu de meerderheid van de vrouwen in de wereld.


Dat zeg jij Je kunt het niet weerspreken.


Nee dat doe ik niet, een huisvrouw die alleen uit liefde en lust met haar man vrijt is absoluut geen hoer. Zij wordt uitsluitend 'betaald' voor haar huishoudelijk werk, dat lijkt me meer dan redelijk.
Pas op het moment dat er een sexuele verplichting speelt begint het een duistere relatie te worden Dan spreek je jezelf hier tegen , hierboven zeg je dat ik het begin te begrijpen waar ik het heb over de huisvrouw als hoer.

De definitie van hoer geldt alleen als het louter en alleen de sexuele relatie betreft tegen directe betaling en het een publieke dienst is. Punt.

freya
21-10-04, 22:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
IK daag je uit om dat te bewijzen. Je liegt nu aantoonbaar.


Ik lieg nooit schaap, dat is een geloofskwestie voor mij :moe:

Ik ga die discussie niet uit de diepe Maroc.nl-krochten opdiepen, maar ik herinner me echt wel bepaalde uitspraken van jou over meisjes die zich niet volgens jouw morele standaard gedragen, Mss gebruikte je niet letterlijk het woord hoer, maar het was voor iedereen wel duidelijk wat je bedoelde.




De definitie van hoer geldt alleen als het louter en alleen de sexuele relatie betreft tegen directe betaling en het een publieke dienst is. Punt.

Jouw definitie, niet de mijne.

iig kan je mijn redenering heel goed volgen, anders zou je niet zo zitten te sleutelen aan de verfijning van de definitie van het woord :p

Zwarte Schaap
21-10-04, 23:07
Geplaatst door freya
Ik lieg nooit schaap, dat is een geloofskwestie voor mij :moe:

Ik ga die discussie niet uit de diepe Maroc.nl-krochten opdiepen, maar ik herinner me echt wel bepaalde uitspraken van jou over meisjes die zich niet volgens jouw morele standaard gedragen, Mss gebruikte je niet letterlijk het woord hoer, maar het was voor iedereen wel duidelijk wat je bedoelde.

Alsjeblieft ik heb de discussie voor je opgezocht. Kom maar op.
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=71557



Jouw definitie, niet de mijne.

iig kan je mijn redenering heel goed volgen, anders zou je niet zo zitten te sleutelen aan de verfijning van de definitie van het woord :p Ik probeer je te overtuigen dat jouw definitie van hoer, aantoonbaar onjuist is en je daarmee onterecht vele vrouwen beledigt.

freya
21-10-04, 23:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Alsjeblieft ik heb de discussie voor je opgezocht. Kom maar op.
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=71557

Doe me een lol zeg! 28 pagina's :duizelig:



Ik probeer je te overtuigen dat jouw definitie van hoer, aantoonbaar onjuist is en je daarmee onterecht vele vrouwen beledigt.

Maar lieverd, MIJN definitie staat gewoon in de van Dale :fplet: :p

Het is pas een belediging als vrouwen binnen het huwelijk gedwongen worden tot sex. Dan worden ze beledigd door hun echtgenoten die ze reduceren tot gebruiksvoorwerpen.

Zwarte Schaap
21-10-04, 23:30
Geplaatst door freya
Doe me een lol zeg! 28 pagina's :duizelig:

Jouw probleem, als je wat beweert over iemand moet je het ook kunnen bewijzen, anders blijf je een leugenares ! :fpuh:


Maar lieverd, MIJN definitie staat gewoon in de van Dale :fplet: :p Die je niet volledig hanteert.


Het is pas een belediging als vrouwen binnen het huwelijk gedwongen worden tot sex. Dan worden ze beledigd door hun echtgenoten die ze reduceren tot gebruiksvoorwerpen. Daar discusseren jij en ik op dit moment niet over. We hebben het over wie jij allemaal hoer noemt.

Tomas
21-10-04, 23:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daar discusseren jij en ik op dit moment niet over. We hebben het over wie jij allemaal hoer noemt.

Precies. 't is een schande om vrouwen die onder bedreging van slaag verplicht sex hebben hoer te noemen.

freya
21-10-04, 23:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Janders blijf je een leugenares ! :fpuh:


Niet van die grote woorden gebruiken Schaapje! :ninja2:


Die je niet volledig hanteert.

GRRRR je begint irritant te worden

hoer (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] prostituee

pros·ti·tu·ee (de ~ (v.), ~s)
1 vrouw die tegen betaling seksuele handelingen verricht => cocotte, een meisje van plezier, een publieke vrouw, hoer, kalle, lichtekooi, snol, temeier

De woorden in blauw zijn synoniemen, geen verdere verklaringen.


Daar discusseren jij en ik op dit moment niet over. We hebben het over wie jij allemaal hoer noemt.

Ik bepaal zelf wel waar ik wel of niet over discussier :ego:

:fpuh:

freya
21-10-04, 23:41
Geplaatst door Tomas
Precies. 't is een schande om vrouwen die onder bedreging van slaag verplicht sex hebben hoer te noemen.

Dat is anders voor veel professionele hoeren helaas de dagelijkse praktijk.

Zwarte Schaap
21-10-04, 23:54
Geplaatst door freya
Niet van die grote woorden gebruiken Schaapje! :ninja2:

Ik vond jouw bewering pas echt groots, dat verdient een grote antwoord terug.


GRRRR je begint irritant te worden

hoer (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] prostituee

pros·ti·tu·ee (de ~ (v.), ~s)
1 vrouw die tegen betaling seksuele handelingen verricht => cocotte, een meisje van plezier, een publieke vrouw, hoer, kalle, lichtekooi, snol, temeier

De woorden in blauw zijn synoniemen, geen verdere verklaringen.Ik zie nog steeds geen betaling voor de sexuele handeling na de daad in een huwelijken. De doel van de relatie is niet louter en alleen de sex.


Ik bepaal zelf wel waar ik wel of niet over discussier :ego:

:fpuh: Je mag bepalen wat je wilt , maar je komt natuurlijk niet overtuigend over als je de discussie waar wij het over hebben ontwijkt

DEMOcraat
22-10-04, 01:33
als ik hier sommige reacties lees komt een beeld voor me of alle moslims geen tijd hebben voor iets anders dan alleen voor sex.ik vind het een regelrechte vooroordeel en een achterlijke gedachte.
ik zeg liever niets over de alochtonen.

Mark
22-10-04, 01:34
Waarlijk!! Dit is een van de mooiste discussies in tijden :hihi:

Mijn dank gaat vooral uit naar Bilal voor zijn duidelijke uiteenzetting van de visie van de Islam betreffende dit onderwerp :duim:

En ik heb ook weer wat geleerd! Als een vrouw tijdens sex geen orgasme krijgt dan had ze eigenlijk helemaal geen zin! Dat zal een hoop mannen gerust stellen :wink:

David
22-10-04, 08:33
Geplaatst door Mark
Waarlijk!! Dit is een van de mooiste discussies in tijden :hihi:

Mijn dank gaat vooral uit naar Bilal voor zijn duidelijke uiteenzetting van de visie van de Islam betreffende dit onderwerp :duim:


Mijn respect voor Freya voor haar oeverloze geduld! En uiteraard dank aan ZS voor zijn verhelderende bijdragen, maar dat geldt eigenlijk voor iedere discussie!

Mark
22-10-04, 08:39
Geplaatst door David
Mijn respect voor Freya voor haar oeverloze geduld! En uiteraard dank aan ZS voor zijn verhelderende bijdragen, maar dat geldt eigenlijk voor iedere discussie!

Bilal heeft ZS zwaar overtroffen deze discussie :eek:

David
22-10-04, 08:49
Geplaatst door Mark
Bilal heeft ZS zwaar overtroffen deze discussie :eek:


Da's meestal zo. ZS is de dagelijkse maaltijd, Bilal is het fijnproeversgebeuren.

freya
22-10-04, 09:43
Geplaatst door Zwarte Schaap

Ik zie nog steeds geen betaling voor de sexuele handeling na de daad in een huwelijken. De doel van de relatie is niet louter en alleen de sex.


Lieverd, de mannen die bij een hoer hun hele hart uitstorten zou jij niet de kost willen geven :hihi:

Maar je hebt gelijk het huwelijk wordt niet specifiek genoemd in de van Dale, maar de straat, achter het raam en in een bordeel ook niet :)


Je mag bepalen wat je wilt , maar je komt natuurlijk niet overtuigend over als je de discussie waar wij het over hebben ontwijkt

Ik ontwijk niks, ik leg zelfs af en toe een extra zijlijntje :p



Laten we er maar mee ophouden schaap, wij zullen het hier nooit over eens worden.
Mijn kijk op het leven staat lijnrecht tegenover de jouwe. En zeg nou zelf, dat levert wel leuke pittige discussies op :D

Mill
22-10-04, 09:56
Flink wat gemist, zo te zien. :watte?:

Waarom gaat de discussie nu over de definitie van hoer als het topic is dat vrouwen geslagen mogen worden als ze niet willen neuken?

Bil@l, wat zegt je handleiding over vrouwen die mannen in elkaar beuken als ze hem niet omhoog krijgen of als ze de barbecue laten aanbranden?

David
22-10-04, 09:57
Hoe zit het eigenlijk met Turkse lesbiennes? Beuken die ook leuk mee?


:fplet:

freya
22-10-04, 10:00
Geplaatst door Mill


Waarom gaat de discussie nu over de definitie van hoer als het topic is dat vrouwen geslagen mogen worden als ze niet willen neuken?



Dat is mijn schuld :strik:

Lees al die bladzijdes maar ff door, dan begrijp je het wel :hihi:

mark61
22-10-04, 10:02
Geplaatst door David
Hoe zit het eigenlijk met Turkse lesbiennes? Beuken die ook leuk mee?
:fplet:

Ja, maar wel stiekem.

Zwarte Schaap
22-10-04, 10:02
Geplaatst door freya
Lieverd, de mannen die bij een hoer hun hele hart uitstorten zou jij niet de kost willen geven :hihihi Ik heb daar geen ervaring mee.


Maar je hebt gelijk het huwelijk wordt niet specifiek genoemd in de van Dale, maar de straat, achter het raam en in een bordeel ook niet :) Het huwelijk zal er ook nooit in voorkomen ook ! Gewoon de juiste definitie toepassen.

hu·we·lijk (het ~, ~en)
1 wettelijk geregelde verbintenis tot het samenleven van twee personen => echtverbintenis, echtvereniging, huwelijksband, matrimonium
2 huwelijkssluiting
3 het samenleven van twee personen volgens het huwelijksrecht => de /echtelijke/gehuwde/huwelijkse/ staat

bor·deel (het ~, -delen)
1 gelegenheid waar prostitutie bedreven wordt => een huis van ontucht, een huis van plezier, eroscentrum, hoerenhuis, hoerenkast, hoerenkot, hoerentent, massagesalon, sekshuis, Venustempel, verwenhuis, wiphotel


Ik ontwijk niks, ik leg zelfs af en toe een extra zijlijntje :p Als je zijlijntjes erbij haalt en het onderwerp negeert dan is dat ontwijken.


Laten we er maar mee ophouden schaap, wij zullen het hier nooit over eens worden.
Mijn kijk op het leven staat lijnrecht tegenover de jouwe. En zeg nou zelf, dat levert wel leuke pittige discussies op :D

Dat klopt ik zal kuise vrouwen nooit hoeren noemen.

David
22-10-04, 10:05
Geplaatst door mark61
Ja, maar wel stiekem.


Aha, verborgen mishandeling! Da's nog erger!

Mill
22-10-04, 10:08
Geplaatst door freya
Uit het onderzoek blijkt dat 39 procent van de vrouwen in Turkije vindt dat haar man gelijk heeft als hij haar slaat om ten minste één van de volgende redenen: het eten laten verbranden, de mening van haar man betwisten, onnodig geld uitgeven, de kinderen verwaarlozen of weigeren seks met hem te hebben. Op het Turkse platteland is dat percentage 57.

Toch triest dat zelfs op het Turkse platteland, waar men nog godvruchtig is, maar liefst 43% van de vrouwen bestaat uit gore bounties. :brozac:


als hij haar slaat om ten minste één van de volgende redenen: de mening van haar man betwisten

Dit is wel een aardige slaag-grond voor Bil@l.

Man: Allah bestaat niet!
Vrouw: Welles!
Man: Pats! Beng!

David
22-10-04, 10:24
Geplaatst door Mill
Dit is wel een aardige slaag-grond voor Bil@l.

Man: Allah bestaat niet!
Vrouw: Welles!
Man: Pats! Beng!



:D

mark61
22-10-04, 11:33
Waar komt die enquete eigenlijk vandaan. Kan noch op de site van Anadolu Ajansi, noch op die van de Hacettepe ook maar iets vinden.

Hmm, het komt uit de Telegraaf zie ik.

freya
22-10-04, 12:04
Geplaatst door Zwarte Schaap

Dat klopt ik zal kuise vrouwen nooit hoeren noemen.

Ik wil nog 1 ding verduidelijken.
Ik vind dat mannen die sex van hun vrouw eisen, omdat ze getrouwd zijn en hij in haar onderhoud voorziet, hun vrouw als hoer zien en behandelen.

De vrouw in zo'n situatie vind ik alleen maar zwak en dom. :moe:

Zwarte Schaap
22-10-04, 12:28
Geplaatst door freya
Ik wil nog 1 ding verduidelijken.
Ik vind dat mannen die sex van hun vrouw eisen, omdat ze getrouwd zijn en hij in haar onderhoud voorziet, hun vrouw als hoer zien en behandelen.

De vrouw in zo'n situatie vind ik alleen maar zwak en dom. :moe:

Ik weet niet hoe die mannen hun vrouw zien, jij zegt dat ze haar als hoer zien, nou ik weet dat zo net niet. Een hoer is een negatieve woord om je vrouw zo te noemen.

In een huwelijk spelen er veel meer zaken dan sex alleen en om alleen daarom alleen vrouwen dom en zwak te noemen zou ik niet durven.

Zwarte Schaap
22-10-04, 12:31
Geplaatst door mark61
Waar komt die enquete eigenlijk vandaan. Kan noch op de site van Anadolu Ajansi, noch op die van de Hacettepe ook maar iets vinden.

Hmm, het komt uit de Telegraaf zie ik.

For example, the United Nations Committee on the Elimination of Discrimination against Women (CEDAW) found high rates of violence against women in Turkey. In many cases, domestic violence was deemed socially acceptable even by the victimized women themselves, CEDAW cited a 1989 study by Hacettepe University which claimed that 44.9 per cent of Turkish women "think that the husband has a right to beat the wife when she does not obey him", while 45 per cent of Turkish men shared that belief

freya
22-10-04, 12:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet niet hoe die mannen hun vrouw zien, jij zegt dat ze haar als hoer zien, nou ik weet dat zo net niet. Een hoer is een negatieve woord om je vrouw zo te noemen.


Ben je het wel met me eens dat mannen die sex van hun vrouw eisen, haar als ondergeschikte zien die hem gewoon maar heeft te plezieren?

En dat vrouwen die vinden dat hun man het recht heeft zoiets van hen te eisen zich onderdanig opstellen?

mark61
22-10-04, 12:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
For example, the United Nations Committee on the Elimination of Discrimination against Women... while 45 per cent of Turkish men shared that belief

Das 15 jaar geleden, niet afgelopen donderdag, zoals dit artikel stelt. Maar bedankt voor je research. Freya nog niet over gehoord :)

Een Turkse vriendin van mij moest hartelijk lachen. Ze dacht dat het onderzoek wellicht ergens in Koerdistan was gedaan.

nl-x
22-10-04, 12:52
Geplaatst door freya
Ik wil nog 1 ding verduidelijken.
Ik vind dat mannen die sex van hun vrouw eisen, omdat ze getrouwd zijn en hij in haar onderhoud voorziet, hun vrouw als hoer zien en behandelen.

De vrouw in zo'n situatie vind ik alleen maar zwak en dom. :moe:

Ik vind eigenlijk dat een man wel bepaalde bedrechten heeft. Daarmee bedoel ik niet dat een man een vrouw mag dwingen op zijn roep het bed in te duiken. Maar er zijn volgens mij wel vrouwen die gewoon domweg praktisch nooit zin in sex hebben. Deze vrouwen schamen zich dan ook te veel om bijvoorbeeld daarvoor naar counseling te gaan. (bestaat dat eigenlijk hier wel voor?)

Om hier een scheiding voor aan te vragen lijkt mij paardemiddel. En omdat vreemdgaan in de Islamitische cultuur sterk wordt afgewezen, vind ik dat een man wel rechten heeft op een redelijke hoeveelheid sex. Ik houd mij opzettelijk verre van hoeveel dat dan moet zijn. En uiteraard nogmaals, niet op oproep.

Je ziet je vrouw, vind ik, niet als hoer omdat je sex van haar verlangt. Hij onderhoudt haar, als het goed is, ook niet alleen wanneer hem dat schikt. Vrouwen die sex weigeren omdat ze ruzie hebben, omdat ze echt geen zin heeft of omdat ze ziek is kan ik nog wel begrijpen. Vrouwen die geen sex willen hebben omdat ze iets proberen te bewerkstelligen... Dat vind ik pas hoerig.

Doch vind ik het uiteraard niet goed als de man verwacht dat de vrouw maar op oproep even plat moet gaan. (Ja, ik herhaal dit maar continu voordat ik ook word aangevallen.)

mark61
22-10-04, 13:04
Geplaatst door nl-x
Ik vind eigenlijk dat een man wel bepaalde bedrechten heeft. Daarmee bedoel ik niet dat een man een vrouw mag dwingen op zijn roep het bed in te duiken. Maar er zijn volgens mij wel vrouwen die gewoon domweg praktisch nooit zin in sex hebben. ...

Hoeveel zijn dat er in de praktijk denk je? Ik schat minder dan 1 %. En hoe denk je dat dat zo gekomen is? Aangeboren? Of zou het te maken kunnen hebben met ervaringen in het verleden? In any case gaat het dan om een psychische stoornis. Gezonde mannen en gezonde vrouwen hebben zin in sex, alleen soms misschien niet met elkaar, en de een meer dan de ander natuurlijk, maar goed.

In mijn wellicht gebrekkige ervaring heeft een vrouw alleen zin in sex als alles in haar en tussen haar en haar man goed zit. Voor een man doet dat er niet zo veel toe, sex is sex. Geen zin in sex is dan vaak een teken dat er iets mis is in de relatie. Maar dat is vaak om diverse redenen weer niet bespreekbaar. Een mislukt huwelijk of een huwelijk dat 'op' is is voor een vrouw een reden om niet meer aan sex te doen. Voor mannen niet.

Ik denk dat juist mannen veel meer dan vrouwen zich doodschamen om counselling te zoeken. Meen ik te weten.

David
22-10-04, 13:07
Geplaatst door nl-x
Ik vind eigenlijk dat een man wel bepaalde bedrechten heeft.


Bullshit. Je hebt nóóit recht op sex. Als je partner met je naar bed wil, is dat heerlijk, en een groot voorrecht - maar nooit een recht.

Eelke
22-10-04, 13:07
Geplaatst door nl-x
Ik vind eigenlijk dat een man wel bepaalde bedrechten heeft. Daarmee bedoel ik niet dat een man een vrouw mag dwingen op zijn roep het bed in te duiken. Maar er zijn volgens mij wel vrouwen die gewoon domweg praktisch nooit zin in sex hebben. Deze vrouwen schamen zich dan ook te veel om bijvoorbeeld daarvoor naar counseling te gaan. (bestaat dat eigenlijk hier wel voor?)

Ja hoor, er zijn genoeg "advies" bureaus waar je langs kunt met deze problemen. Gewoon even bij de huisarts langs voor een verwijs briefje.


Geplaatst door nl-x
Om hier een scheiding voor aan te vragen lijkt mij paardemiddel. En omdat vreemdgaan in de Islamitische cultuur sterk wordt afgewezen, vind ik dat een man wel rechten heeft op een redelijke hoeveelheid sex. Ik houd mij opzettelijk verre van hoeveel dat dan moet zijn. En uiteraard nogmaals, niet op oproep.

Ik denk dat als de vrouw het er niet voor over heeft om haar man te behagen er meer loos is in de relatie dan "geen sex". Zelfs al heb je zelf geen zin kun je nog steeds je partner het wel naar de zin maken. Gewoon omdat je dat graag wilt doen voor je partner.


Geplaatst door nl-x
Je ziet je vrouw, vind ik, niet als hoer omdat je sex van haar verlangt. Hij onderhoudt haar, als het goed is, ook niet alleen wanneer hem dat schikt. Vrouwen die sex weigeren omdat ze ruzie hebben, omdat ze echt geen zin heeft of omdat ze ziek is kan ik nog wel begrijpen. Vrouwen die geen sex willen hebben omdat ze iets proberen te bewerkstelligen... Dat vind ik pas hoerig.

Voor een man is een vrouw natuurlijk ook altijd een beetje een lustobject. Daar maken de dames dan ook graag gebruik van als ze iets willen. Maar ach, mannen willen gewoon gebruikt worden volgens mij. Het blijft altijd een beetje een spel tussen man en vrouw. Pas als het spel omslaat in ernst dan is er iets loos. Vaak is het dan ook een van de weinige dingen waar ze de aandacht van de man te pakken kunnen krijgen. Als paardemiddel is het dus zeker erg effectief.


Geplaatst door nl-x
Doch vind ik het uiteraard niet goed als de man verwacht dat de vrouw maar op oproep even plat moet gaan. (Ja, ik herhaal dit maar continu voordat ik ook word aangevallen.)

Helemaal mee eens.

Groet, groet Eelke

freya
22-10-04, 13:09
Geplaatst door nl-x
Maar er zijn volgens mij wel vrouwen die gewoon domweg praktisch nooit zin in sex hebben. Deze vrouwen schamen zich dan ook te veel om bijvoorbeeld daarvoor naar counseling te gaan. (bestaat dat eigenlijk hier wel voor?)

Om hier een scheiding voor aan te vragen lijkt mij paardemiddel.

Als een vrouw bijna nooit zin heeft in vrijen dan is er gewoon iets structureel mis met de relatie.

In tegendeel tot wat anderen in dit topic beweren, zijn de meeste vrouwen nl alleen maar instaat tot sex als ze zich geliefd, gerespecteerd en geborgen voelen.

Als een vrouw nooit zin heeft, dan moet de man maar eens kritisch kijken naar de manier waarop hij met haar omgaat :fplet:

Scheiding lijkt mij dan juist heel voor de hand liggend.
Is ook volgens de ahadith toegestaan, om als vrouw te scheiden als je je man niet meer leuk/aantrekkelijk vindt.

Eelke
22-10-04, 13:10
Geplaatst door David
Bullshit. Je hebt nóóit recht op sex. Als je partner met je naar bed wil, is dat heerlijk, en een groot voorrecht - maar nooit een recht.

Misschien een noodzakelijk ingredient voor een huwelijk? Misschien kun je beter zeggen dat het een plicht is om te geven. Zonder sex gaat het huwelijk namelijk heel snel naar de knoppen.

Groet, groet Eelke

freya
22-10-04, 13:10
Geplaatst door David
Bullshit. Je hebt nóóit recht op sex. Als je partner met je naar bed wil, is dat heerlijk, en een groot voorrecht - maar nooit een recht.

:lole:

nl-x
22-10-04, 13:11
Geplaatst door mark61
Hoeveel zijn dat er in de praktijk denk je? Ik schat minder dan 1 %. En hoe denk je dat dat zo gekomen is?
Daar zou je je best wel eens in kunnen vergissen. Da's misschien wel zo in Engeland. Maar ik denk dat dankzij bepaalde manieren van opvoeding die percentage veel hoger kan uitpakken.


Geplaatst door mark61
Ik denk dat juist mannen veel meer dan vrouwen zich doodschamen om counselling te zoeken. Meen ik te weten.
Dat zal dan wel. Maar doet er even niet toe.

Eelke
22-10-04, 13:13
Geplaatst door freya
Als een vrouw nooit zin heeft, dan moet de man maar eens kritisch kijken naar de manier waarop hij met haar omgaat :fplet:

Misschien is het beter om niet meteen de schuld bij de man neer te leggen. Als de vrouw nooit aangeeft wat ze wil dan kun je moeilijk de schuld bij de man leggen lijkt me. Een relatie bestaat nog altijd uit twee mensen en beide moeten er aan bijdragen.

Groet, groet Eelke

nl-x
22-10-04, 13:19
Geplaatst door David
Bullshit. Je hebt nóóit recht op sex. Als je partner met je naar bed wil, is dat heerlijk, en een groot voorrecht - maar nooit een recht.
Bullshit. Sex zit nou eenmaal in het huwelijkspakket. Als van je geacht wordt dat je maar met 1 persoon sex heeft (door die persoon), dan is het niet zo gek als die persoon zichzelf daartoe commit.

Je kunt hooguit (terecht) stellen dat je recht niet zo is, dat je naar wens (op moment) sex kan eisen.

David
22-10-04, 13:22
Geplaatst door Eelke
Misschien een noodzakelijk ingredient voor een huwelijk? Misschien kun je beter zeggen dat het een plicht is om te geven. Zonder sex gaat het huwelijk namelijk heel snel naar de knoppen.

Groet, groet Eelke


Hebben jullie nou allemaal van die vreselijke relaties? Ik word hier héél droevig van! Of heb ik mazzel met een fijne partner en een prettig, probleemloos sexleven?

nl-x
22-10-04, 13:22
Geplaatst door Eelke
Ja hoor, er zijn genoeg "advies" bureaus waar je langs kunt met deze problemen. Gewoon even bij de huisarts langs voor een verwijs briefje.
Probeer nou geen open deuren in te trappen. Ik zet er juist een vraagteken achter omdat ik het niet zeker weet. De kern van die zin gaat er om dat de vrouw zich schaamt en niet voor een consult te porren is, (ook) al bestond die.


Geplaatst door Eelke
Ik denk dat als de vrouw het er niet voor over heeft om haar man te behagen er meer loos is in de relatie dan "geen sex". Zelfs al heb je zelf geen zin kun je nog steeds je partner het wel naar de zin maken. Gewoon omdat je dat graag wilt doen voor je partner.
En juist dat wordt nu hier verkrachting genoemd.


Geplaatst door Eelke
Voor een man is een vrouw natuurlijk ook altijd een beetje een lustobject. Daar maken de dames dan ook graag gebruik van als ze iets willen. Maar ach, mannen willen gewoon gebruikt worden volgens mij. Het blijft altijd een beetje een spel tussen man en vrouw. Pas als het spel omslaat in ernst dan is er iets loos. Vaak is het dan ook een van de weinige dingen waar ze de aandacht van de man te pakken kunnen krijgen. Als paardemiddel is het dus zeker erg effectief.
Ik ben bang dat het kliekje hier dus even toevallig niet over zal gaan vallen :moe: :kotsen:

nl-x
22-10-04, 13:24
Geplaatst door freya
Als een vrouw bijna nooit zin heeft in vrijen dan is er gewoon iets structureel mis met de relatie.

In tegendeel tot wat anderen in dit topic beweren, zijn de meeste vrouwen nl alleen maar instaat tot sex als ze zich geliefd, gerespecteerd en geborgen voelen.

Als een vrouw nooit zin heeft, dan moet de man maar eens kritisch kijken naar de manier waarop hij met haar omgaat :fplet:
Daar maak je het jezelf wel erg makkelijk mee van af. Er kunnen tal van redenen zijn waarom een vrouw structureel sex niet wilt hebben. En dat hoeft dan niet aan de man/relatie te liggen.


Geplaatst door freya
Scheiding lijkt mij dan juist heel voor de hand liggend.
Is ook volgens de ahadith toegestaan, om als vrouw te scheiden als je je man niet meer leuk/aantrekkelijk vindt.
Dat betwijvel ik ten zeerste. Je moet overigens wel een erg zwakke relatie hebben om daartoe over te gaan. (obv aantrekkelijkheid.) Oud en lelijk worden we allemaal wel.

nl-x
22-10-04, 13:27
Geplaatst door David
Hebben jullie nou allemaal van die vreselijke relaties? Ik word hier héél droevig van! Of heb ik mazzel met een fijne partner en een prettig, probleemloos sexleven?
Kinderachtig :moe: Mijn relatie en sex is prima.

Tomas
22-10-04, 13:27
Geplaatst door nl-x
Daar maak je het jezelf wel erg makkelijk mee van af. Er kunnen tal van redenen zijn waarom een vrouw structureel sex niet wilt hebben. En dat hoeft dan niet aan de man/relatie te liggen.

Eens. Maar volgens mij gaat de discussie om het feit hoe je dat dan oplost. Met geweld, dwang of commnicatie en eventueel een scheiding? Wat vind jij nou, want dat is mij onduidelijk?

mark61
22-10-04, 13:28
Geplaatst door nl-x
Daar zou je je best wel eens in kunnen vergissen. Da's misschien wel zo in Engeland. Maar ik denk dat dankzij bepaalde manieren van opvoeding die percentage veel hoger kan uitpakken.


Dat zal dan wel. Maar doet er even niet toe.

Welke manieren van opvoeding? En wat vind je van de rest van mijn opmerkingen?

Oh en waarom doet dat er niet toe? Een man die niet wil praten kan zijn sexprobleem ook niet oplossen. Hoe weet jij trouwens zo goed dat vrouwen niet durven? Vrouwen zijn oha talkative, mannen zwijgen over emoties. Denk eerder dat voor velen sex sowieso taboe is, en mannen vrouwen verbieden hulp buitenshuis te zoeken. In dat geval is ze bang voor slaag.

mark61
22-10-04, 13:30
Geplaatst door David
Hebben jullie nou allemaal van die vreselijke relaties? Ik word hier héél droevig van! Of heb ik mazzel met een fijne partner en een prettig, probleemloos sexleven?

Nee, we hebben het altijd over de relatie van de buren. Zelf zijn we probleemloos. :hihi:

nl-x
22-10-04, 13:31
Geplaatst door Tomas
Eens. Maar volgens mij gaat de discussie om het feit hoe je dat dan oplost. Met geweld, dwang of commnicatie en eventueel een scheiding? Wat vind jij nou, want dat is mij onduidelijk?
Het lijkt mij overbodig nog te moeten schrijven dat ik geweld en dwang afkeur. Maar goed, ik ben moslim en heb dus de schijn blijkbaar vanzelfsprekend tegen... Hier komt ie dan:

ZONDER GEWELD OF DWANG :moe:

Tomas
22-10-04, 13:34
Geplaatst door nl-x
Het lijkt mij overbodig nog te moeten schrijven dat ik geweld en dwang afkeur. Maar goed, ik ben moslim en heb dus de schijn blijkbaar vanzelfsprekend tegen... Hier komt ie dan:

ZONDER GEWELD OF DWANG :moe:

OK, duidelijk. Misschien komt het omdat de meeste Moslims hier Bilal bijvallen in zijn stellingen. Een moslim valt een andere bijna nooit af en geeft dus de indruk dat ze het allemaal met elkaar eens zijn. Dat is nu eenmaal lastig.

Eelke
22-10-04, 13:35
Geplaatst door nl-x
Probeer nou geen open deuren in te trappen. Ik zet er juist een vraagteken achter omdat ik het niet zeker weet. De kern van die zin gaat er om dat de vrouw zich schaamt en niet voor een consult te porren is, (ook) al bestond die.

Ik zou me ook niet helemaal prettig voelen, maar de middelen zijn aanwezig (Ook discreet via internet). Seksuologische Hulpverlening (http://www.rutgersnissogroep.nl/external_links/SeksuologischeHulpverlening)


Geplaatst door nl-x
En juist dat wordt nu hier verkrachting genoemd.

Het aanbieden van sex omdat je een ander wilt plezieren is totaal iets anders dan sex eisen omdat het wordt verwacht in een relatie. Die ene is een teken dat je wat voor een ander over hebt, het andere is gewoon verkrachting.


Geplaatst door nl-x
Ik ben bang dat het kliekje hier dus even toevallig niet over zal gaan vallen :moe: :kotsen:

Dat heb je automatisch omdat de mannen vrijwel altijd wel sex willen. Onder het motto: Zelfs slechte sex is lekker.

Groet, groet Eelke

dicksr
22-10-04, 13:36
Geplaatst door David
Hebben jullie nou allemaal van die vreselijke relaties? Ik word hier héél droevig van! Of heb ik mazzel met een fijne partner en een prettig, probleemloos sexleven?

Wrijf het er maar in!

nl-x
22-10-04, 13:37
Geplaatst door mark61
Welke manieren van opvoeding? En wat vind je van de rest van mijn opmerkingen?
Dat een vrouw alleen zin in sex kan hebben als alles tussen haar en haar man goed zit? Dat zie je mij dus niet tegenspreken. Alhoewel hetzelfde on the long run geldt voor de hele relatie.


Geplaatst door mark61
Oh en waarom doet dat er niet toe? Een man die niet wil praten kan zijn sexprobleem ook niet oplossen. Hoe weet jij trouwens zo goed dat vrouwen niet durven? Vrouwen zijn oha talkative, mannen zwijgen over emoties. Denk eerder dat voor velen sex sowieso taboe is, en mannen vrouwen verbieden hulp buitenshuis te zoeken. In dat geval is ze bang voor slaag. Omdat het nu ging over mannen die vermeend vrouwen sex afdwongen. Niet over vrouwen die de man sex afdwingen of mannen die m niet omhoog kunnen krijgen.

dicksr
22-10-04, 13:46
Geplaatst door Goodnight
een beetje kort door de bocht maar afijn....

Waar het om gaat is dat men het beestje een andere naam geeft maar dat het gewoon op hetzelfde neerkomt.

Nu is het afkeurenswaardig omdat het in de Islam als een verplichting wordt gesteld dat je je huwelijkse plichten nakomt.
Maar in het geval wat ik noemde waarbij blijkt dat een overgroot deel van de vrouwen faked ( DUS GEEN ZIN HEEFT IN SEX MAAR HET DOET OMDAT HET WORDT VERWACHT) wordt afgedaan als ja maar....

maar goed...eindeloze discussie en ik moet ervandoors.

Wanneer je de juiste context van het onderzoek hanteert, blijkt dat een heleboel mannen niet de juiste 'techniek' wetn te vinden om de vrouw tot een orgasme te brengen.

Het aangaan van de daad geschiedt echter doorgaans uit de behoefte die daad aan te gaan. Het faken van het orgasme heeft in deze context geen andere betekenis dan de acceptatie van het gebrek aan techniek (of het gebrek aan communicatie) en heeft geenszins te maken met dwang om tot de daad te komen.

nl-x
22-10-04, 13:46
Geplaatst door Tomas
OK, duidelijk. Misschien komt het omdat de meeste Moslims hier Bilal bijvallen in zijn stellingen. Een moslim valt een andere bijna nooit af en geeft dus de indruk dat ze het allemaal met elkaar eens zijn. Dat is nu eenmaal lastig.
Je bedoelt: 'als ie niet wordt aangevallen, ga ik er van uit dat hij is bijgevallen?'

mark61
22-10-04, 13:47
Geplaatst door nl-x
Omdat het nu ging over mannen die vermeend vrouwen sex afdwongen. Niet over vrouwen die de man sex afdwingen of mannen die m niet omhoog kunnen krijgen.

Dat is niet wat ik bedoel. Ik heb het over mannen die niet (zo vaak als ze willen) hun zin krijgen.

Zwarte Schaap
22-10-04, 13:50
Geplaatst door freya
Ben je het wel met me eens dat mannen die sex van hun vrouw eisen, haar als ondergeschikte zien die hem gewoon maar heeft te plezieren?

En dat vrouwen die vinden dat hun man het recht heeft zoiets van hen te eisen zich onderdanig opstellen? Nee dat vind ik niet omdat relaties niet zo inklaar zitten. Wat je doet is een karikatuur maken wat natuurlijk niet overeenkomt met de werkelijkheid.

dicksr
22-10-04, 13:53
Geplaatst door mark61
Joris Luyendijk
Een goede man slaat soms zijn vrouw
ISBN: 9041701516

Het boek
Joris Luyendijk verbleef vanaf de zomer van 1995 dertien maanden in Egypte. Tijdens dit jaar onderging Luyendijk een ware cultuurschok. Alle beelden die de westerse maatschappij over ontwikkelingslanden voorschotelt, worden van tafel geveegd. De titel doet vermoeden dat Luyendijk afgeeft op het stereotype beeld van de fundamentalistische moslim die vrouwen onderdrukt, maar het tegendeel is waar: de zin 'Een goede man slaat soms zijn vrouw' tekende hij op uit de mond van een hoog opgeleide, liberaal denkende vrouw.

http://www.hmpboeken.nl/detailboek.asp?isbn=9041701516

Regelmatig kom je moslima's tegen die slaan een teken van liefde vinden, dit afgezet tegen de 'onverschilligheid' van de westerse man over wat de vrouw doet. Hier noemen we dat gemeenlijk masochisme, dacht ik. Of geïnternaliseerde onderdrukking, dat ben ik even kwijt.

Wat hier speelt is volgens mij wat anders:

Wanneer je gewoon bent genegeerd te worden en je stem(bestaan) wordt niet erkend, dan is iedere vorm van aandacht, ook negatief, een positieve ervaring.

Hetzelfde fenomeen zie je bij verwaarloosde kinderen. Negeren is een ergere marteling dan de aandacht die uit mishandeling blijkt.

De vermeende 'onverschilligheid' van de westerse man t.o.v. zijn vrouw doelt op het gegeven dat slaan van vrouwen als mishandeling wordt beschouwd en dus niet openlijk geschiedt.

Het masochisme waar je op doelt is een sexuele geaardheid en geen beschrijving van een gedwongen toestand.

De geinternaliseerde onderdrukking (volledig negeren) komt meer in de richting.

Tomas
22-10-04, 13:56
Geplaatst door nl-x
Je bedoelt: 'als ie niet wordt aangevallen, ga ik er van uit dat hij is bijgevallen?'

Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel wat ik schreef. Wat is daar ingewikkeld aan?

mark61
22-10-04, 13:57
Geplaatst door dicksr
Wat hier speelt is volgens mij wat anders:

...
De geinternaliseerde onderdrukking (volledig negeren) komt meer in de richting.

O maar deze en dergelijke vrouwen worden niet genegeerd. Tis meer dat het gebruikelijke huwelijk een volledig langs elkaar heen leven behelst.

dicksr
22-10-04, 14:04
Geplaatst door nl-x
Er bestaat een grote wereld bij vrouwen tussen geen behoefte aan sex en geen sex willen.


De behoefte (welke dan ook) komt voort uit de wil. Vrouwen die geen zin (behoefte) hebben aan sex en dit wel doen, bezwijken onder dwang, sociaal, economisch of fysiek, zonder behoefte is er geen wil.


Geplaatst door nl-x

Een heleboel vrouwen kunnen op een moment geen behoefte aan sex hebben, maar toch gaan sexen wanneer de man dat vraagt. Dat beschouw ik niet als iets ergs.

Dat is vreselijk want dan geven ze toe aan een vorm van dwang.


Geplaatst door nl-x

En het heeft overigens weinig zin om tegen te spreken dat vrouwen in het algemeen VEEL minder vaak zin hebben in sex.

Dit is nu werkelijk male chauvinist gelul, werkelijk iedere vorm van wetenschappelijk onderzoek op dit terrein bewijst je ongelijk.

Graag hoor ik van je waar je deze 'objectieve' waarneming vandaan haalt.

Eelke
22-10-04, 14:10
Geplaatst door dicksr
De behoefte (welke dan ook) komt voort uit de wil. Vrouwen die geen zin (behoefte) hebben aan sex en dit wel doen, bezwijken onder dwang, sociaal, economisch of fysiek, zonder behoefte is er geen wil.

Dat is vreselijk want dan geven ze toe aan een vorm van dwang.

Doe je nooit eens iets voor je vrouw gewoon omdat je weet dat ze het fijn vind? Dat zie ik niet als dwang maar de wil om iemand een plezier te doen. Daar is niets mis mee vind ik.

Groet, groet Eelke

dicksr
22-10-04, 14:12
Geplaatst door deleted user
Gelukkig ben jij dan ook geen maatgevende voorbeeld, alhamdoe li llaah. :)

Het in stand houden van een huwelijk tussen man en vrouw, boven alles. Hetero-Pride. :boer:

Onbeschaamd male chauvinist gelul. Uitgaand van verre gaande ongelijkheid je superioriteit botvieren is iets anders dan een huwelijk tussen mn en vrouw in stand houden.

De emanciptie van homo's leeft door binnen de relatie in gelijkwaardigheid en in vrijheid gekozen rollen.

nl-x
22-10-04, 14:13
Geplaatst door dicksr
De behoefte (welke dan ook) komt voort uit de wil. Vrouwen die geen zin (behoefte) hebben aan sex en dit wel doen, bezwijken onder dwang, sociaal, economisch of fysiek, zonder behoefte is er geen wil.Dat is vreselijk want dan geven ze toe aan een vorm van dwang.[/B] Dit is precies wat Eelke net zat te ontkennen. Ze zei dat deze stelling niet werd verkondigd. Wel dus.j

Trouwens, afschuwelijke hoor Dicksr, sex als je er niet op zat te wachten :moe:


Geplaatst door dicksr
Dit is nu werkelijk male chauvinist gelul, werkelijk iedere vorm van wetenschappelijk onderzoek op dit terrein bewijst je ongelijk. Graag hoor ik van je waar je deze 'objectieve' waarneming vandaan haalt.
Begin jij maar eerst met jouw vormen van wetenschappelijk onderzoek. Toch niet die door de pornoindustrie gemaakte sexdocu's laat op rtl5/sbs6 he? Er zijn vele onderzoeken die aantonen wat ik zeg. En heb gen zin om ze er nu bij te gaan pakken. (Ik moet nu nl de deur uit :P Mn auto is gefixt en klaar om opgehaald te worden.)

dicksr
22-10-04, 14:14
Geplaatst door David
Ik kon er op wachten, vroeg of laat zou je uitgeluld zijn. Ik zou zo denken dat ik in dit opzicht heláás geen maatgevend voorbeeld ben. Stel je toch voor, een geweldloze wereld waarin partners elkaar zouden respecteren en gelijkwaardig aan elkaar zijn! Moet voor veel kerels een impotentieveroorzakende nachtmerrie zijn! Dat ze hun favoriete (en vaak ook enige) kunstje niet meer kunnen toepassen: onderdrukken en de baas spelen, met een of ander antiek drukwerkje in de hand om hun gelijk te halen.

ammehoela, inderdaad.

Weet ik eindelijk waar dat ammehoela vandaan komt.

Eelke
22-10-04, 14:33
Geplaatst door nl-x
Dit is precies wat Eelke net zat te ontkennen. Ze zei dat deze stelling niet werd verkondigd. Wel dus.

Er zit hier een heel subtiel verschil in de verschillende stellingen. Stel de man wil sex en de vrouw heeft geen zin. Zodra de man van de vrouw verwacht dat die daar in meegaat heb je dwang. Als de vrouw de man een plezier wil doen en daarom erin meegaat heb je liefde. De vrouw moet dus altijd gewoon NEE kunnen zeggen. Hetzelfde geld voor veel meer dingen in een relatie, alles waar je eigenlijks geen zin in hebt maar toch doet omdat je weet dat je partner het leuk zal vinden.

Groet, groet Eelke

Eelke
Senior Member

Geslacht: Man
Registratie: Dec 2003
Locatie:
Berichten: 773
Strafpunten: 0

dicksr
22-10-04, 14:43
Geplaatst door Kiekeboe
ooh je bent een vrouw, nou dan mag je names ons ook spreken.



je gaat zeker altijd met je vrienden, achter elkaar voor een mooi prijsje.. lekker he



oooh nu komt de aap uit de mouw, of het slurfje uit het gulpje. Je krijgt hem maar één keer per vrijpartij omhoog. Je bent zo'n lummel die na een keer klaarkomen er niks meer van bakt.
Hoef je je niet schuil te houden achter zo'n slap excuus, je kan in therapie.

Vrouwen zijn zoveel sterker dan mannen, en dan vooral van mannen zoals jij, die een Koran nodig heeft om te laten zien dat hij recht heeft op sex wanneer hij dat wilt.
Allah heeft je twee handen gegeven, tien vingers gebruik ze wanneer je behoefte te groot wordt.
Ook voor je achteringang, schijnen mannen erg lekker te vinden op het moment supreme..... Try it zou k zeggen :) :boogie:

dicksr
22-10-04, 14:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Blijft staan dat er een publieke factor moet zijn. Voor meerdere mannen beschikbaar zijn tegen betaling. IK neem aan dat de getrouwde vrouwen waar jullie het over hebben niet voor publieke doeleinden bestemd zijn.

Conclusie: I casu zijn de vrouwen waar jij het over hebt geen hoeren.

Zoek op: betaling

Dit betekent niet uitsluitend geld maar kan ook in natura. En in natura kan van alles betekenen:
liefde
genegenheid
aandacht
bevrediging
geen slaag
etc.

Japio
22-10-04, 14:51
Geplaatst door freya
Faken is dom. Ik heb mijn minaars altijd duidelijk gemaakt dat ze niet hoeven te verwachten dat het met net als in 'natuurfilms' zal gaan.

Ik vertel ze ook dat ik weldegelijk heel erg kan genieten van sex, ook zonder orgasme.


Vandaar dat ik steil achterover sla van de beweringen van Goodnight :moe:

Zij heeft duidelijk geen flauw idee waar ze over praat.

Het lijkt er op dat zij in feite geen idee heeft wat genieten van sex werkelijk kan zijn, als ze met zo'n theorie aan durft te komen :moe: :moe: :moe:

Ja freya , dat is wat mijn vriendin ook altijd zegt, in het begin geloofde ik haar niet zo, later wel. Jij bevestigt het nu ook. Bedankt

Zwarte Schaap
22-10-04, 15:06
Geplaatst door dicksr
Zoek op: betaling

Dit betekent niet uitsluitend geld maar kan ook in natura. En in natura kan van alles betekenen:
liefde
genegenheid
aandacht
bevrediging
geen slaag
etc.

Waar is de publieke factor gebleven? Hoe jij het zo stelt is elke relatie tussen een man en vrouw per definitie één van hoer en hoerenloper.

dicksr
22-10-04, 15:21
Geplaatst door Eelke
Ja hoor, er zijn genoeg "advies" bureaus waar je langs kunt met deze problemen. Gewoon even bij de huisarts langs voor een verwijs briefje.


@NL-x De stap naar counseling, die inderdaad ruim voor handen is, wordt door vrouwen veel makkelijker genomen dan door mannen. Daarbij komt dat vrouwen dit soort zaken relatief makkelijk bespreekt met haar vriendinnen en dat het voor mannen een soort taboe is om over dergelijke zaken met vrienden te spreken.


Geplaatst door Eelke

Ik denk dat als de vrouw het er niet voor over heeft om haar man te behagen er meer loos is in de relatie dan "geen sex". Zelfs al heb je zelf geen zin kun je nog steeds je partner het wel naar de zin maken. Gewoon omdat je dat graag wilt doen voor je partner.


Als je er zelf geen zin in hebt, belazer je je partner, zo eenvoudig is het.



Geplaatst door Eelke

Voor een man is een vrouw natuurlijk ook altijd een beetje een lustobject. Daar maken de dames dan ook graag gebruik van als ze iets willen. Maar ach, mannen willen gewoon gebruikt worden volgens mij. Het blijft altijd een beetje een spel tussen man en vrouw. Pas als het spel omslaat in ernst dan is er iets loos. Vaak is het dan ook een van de weinige dingen waar ze de aandacht van de man te pakken kunnen krijgen. Als paardemiddel is het dus zeker erg effectief.


Wanneer je spreekt van EEN vrouw die een beetje lustobject KAN zijn, dan is dat denk ik (voor mezelf sprekend) wel waar. Overigens denk ik dat dit voor vrouwen t.o.v. EEN man evenzeer waar kan zijn. Maar wanneer je bedoelt ZIJN vrouw, dan ben ik het niet met je eens.



Groet, groet Eelke [/B][/QUOTE]

dicksr
22-10-04, 15:23
Geplaatst door Eelke
Misschien een noodzakelijk ingredient voor een huwelijk? Misschien kun je beter zeggen dat het een plicht is om te geven. Zonder sex gaat het huwelijk namelijk heel snel naar de knoppen.

Groet, groet Eelke

Het kan nooit een PLICHT zijn om sex te geven. Als je sex als plicht zou geven, is het huwelijk/partnership al naar de knoppen.

dicksr
22-10-04, 15:28
Geplaatst door Eelke


Het aanbieden van sex omdat je een ander wilt plezieren is totaal iets anders dan sex eisen omdat het wordt verwacht in een relatie. Die ene is een teken dat je wat voor een ander over hebt, het andere is gewoon verkrachting.


Sex aanbieden (zonder daar zelf zin in te hebben) om je partner te plezieren is een travestie van een relatie.


Geplaatst door Eelke

Dat heb je automatisch omdat de mannen vrijwel altijd wel sex willen. Onder het motto: Zelfs slechte sex is lekker.

Groet, groet Eelke

Gelul

dicksr
22-10-04, 15:32
Geplaatst door mark61
O maar deze en dergelijke vrouwen worden niet genegeerd. Tis meer dat het gebruikelijke huwelijk een volledig langs elkaar heen leven behelst.

Wat is volledig langs elkaar heenleven anders dan (wederzijds, elkaar) negeren of bestaansrecht met individuele motieven ontkennen?

dicksr
22-10-04, 15:39
Geplaatst door nl-x
Dit is precies wat Eelke net zat te ontkennen. Ze zei dat deze stelling niet werd verkondigd. Wel dus.j


Helaas kan ik geen verantwoording nemen voor wat eelke schrijft.


Geplaatst door nl-x

Trouwens, afschuwelijke hoor Dicksr, sex als je er niet op zat te wachten :moe:


Als mij sex door mijn partner wordt aangeboden kan ik daar zin in krijgen (verleid worden en dat is heerlijk )of niet. Krijg ik die zin niet, geen sex.

Geplaatst door nl-x

Begin jij maar eerst met jouw vormen van wetenschappelijk onderzoek. Toch niet die door de pornoindustrie gemaakte sexdocu's laat op rtl5/sbs6 he? Er zijn vele onderzoeken die aantonen wat ik zeg. En heb gen zin om ze er nu bij te gaan pakken. (Ik moet nu nl de deur uit :P Mn auto is gefixt en klaar om opgehaald te worden.)

Geen onderbouw, dan dus onderbuik.

dicksr
22-10-04, 15:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar is de publieke factor gebleven? Hoe jij het zo stelt is elke relatie tussen een man en vrouw per definitie één van hoer en hoerenloper.

Zoek op:

Baatzucht of onbaatzuchtig.

Wellicht heb ik me ongelukkig uitgedrukt.

Wanneer sex wordt aangeboden anders dan vanuit de zin sex te hebben, wordt een ander doel nagestreefd. De sex wordt dan als ruilmiddel voor dat andere doel ingezet, dat heet hoereren, en publiek (als in publieke vrouw) komt daar niet noodzakelijkerwijs in voor.
Het publieke slaat op de professie, binnen een relatie heb ik het in deze context dus over beunhazen.

DEMOcraat
22-10-04, 15:53
Geplaatst door dicksr
Zoek op:

Baatzucht of onbaatzuchtig.

Wellicht heb ik me ongelukkig uitgedrukt.

Wanneer sex wordt aangeboden anders dan vanuit de zin sex te hebben, wordt een ander doel nagestreefd. De sex wordt dan als ruilmiddel voor dat andere doel ingezet, dat heet hoereren, en publiek (als in publieke vrouw) komt daar niet noodzakelijkerwijs in voor.
Het publieke slaat op de professie, binnen een relatie heb ik het in deze context dus over beunhazen.

bedoel je partnerruil dicksr...

Ourzazate
22-10-04, 15:55
Geplaatst door freya
Mijn Godin!
Dit geeft wel heel erg aan hoe vol met vooroordelen jij zit :haha:

De gedachte komt niet eens bij je op dat mijn bezoek aan Marokko wel een veel langer dan een paar weekjes geduurd kan hebben :rolleyes:

Ik ga niet in details treden, maar ik heb het familieleven in een bepaalde klasse in Marokko heel goed leren kennen :moe:

Jij bent degene die vol vooroordelen zit. Het is gewoon meetbaar dat een kort verblijf in een bepaald land niet voldoende is om een hele gemeenschap over 1 kam te kunnen/mogen scheren...:). Hoeveel weekjes je ook in Marokko bent geweest. Zoiets kost jaren, waarbij je verschillende gebieden moet bezoeken. Denk niet dat dat het geval is geweest bij jou...:).



Geplaatst door freya

Nee dat maak ik er NIET van.

Ik zeg dat volgens de redenering van Bilal een getrouwde vrouw in de islam een hoer is.

Klein verschil, waar jij in de verontwaardiging blind over heen leest :haha:

Dat maak JIJ er wel van...:).

Bilal geeft zijn redenering weer en jij maakt er van dat de vrouw binnen de Islam een hoer is. Volgens de redenering van Bilal is de vrouw binnen de Islam geen hoer. Volgens jouw bevooroordeelde misinterpretatie van een simpele stelling is de vrouw binnen de Islam een hoer...:jammer:.

Dat zijn toch echt 2 verschillende zaken...:).

Daarnaast is het zo dat een vrouw binnen het huwelijk inderdaad tegemoet moet treden aan de man EN vice versa. Maar als de vrouw geen zin heeft in sex (waar we nu over spreken) dan heeft zij het recht om dit kenbaar te maken en zich dus te onthouden van sexuele gemeenschap EN vice versa...:).

Sex onder dwang (binnen en buiten een huwelijk) is ten strengste verboden door de profeet. Niet voor niets heeft hij keer op keer gehamerd op geduld...:).




Geplaatst door freya

Dat betwijfel ik zeer, is ook geen historisch bewijs voor.


De geschiedenis van het Arabisch schiereiland (sociale, religieuze etc.) is al eeuwenlang vastgelegd door verscheidene historici. Raadpleeg de databanken van de Universiteit van Leiden maar eens...:).

Zwarte Schaap
22-10-04, 16:01
Geplaatst door dicksr
Zoek op:

Baatzucht of onbaatzuchtig.

Wellicht heb ik me ongelukkig uitgedrukt.

Wanneer sex wordt aangeboden anders dan vanuit de zin sex te hebben, wordt een ander doel nagestreefd. De sex wordt dan als ruilmiddel voor dat andere doel ingezet, dat heet hoereren, en publiek (als in publieke vrouw) komt daar niet noodzakelijkerwijs in voor.
Het publieke slaat op de professie, binnen een relatie heb ik het in deze context dus over beunhazen.

Het primaire doel van sex is voortplanting.

hoe·re·ren (onov.ww.)
1 een ontuchtig leven leiden => hoeren, ontucht plegen

dicksr
22-10-04, 16:02
Geplaatst door DEMOcraat
bedoel je partnerruil dicksr...

Neen, ik bedoel oprechte wederzijdse sex.

Zwarte Schaap
22-10-04, 16:08
Geplaatst door dicksr
Neen, ik bedoel oprechte wederzijdse sex. Is partnerruil dan niet oprecht en wederzijds?

dicksr
22-10-04, 16:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het primaire doel van sex is voortplanting.


Klopt en naar mate het niveau van dier zijn verder wordt ontstegen, worden daar nog een aantal secundaire doelen aan toegevoegd, die in belang het primaire kunnen overstijgen (bijv. in het geval dat er geen kinderwens bestaat of bijvoorbeeld in het geval dat aan de kinderwens is voldaan)


Geplaatst door Zwarte Schaap

hoe·re·ren (onov.ww.)
1 een ontuchtig leven leiden => hoeren, ontucht plegen

Dat is precies mijn punt!

dicksr
22-10-04, 16:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is partnerruil dan niet oprecht en wederzijds?

Dat zou heel goed kunnen, maar was niet uitsluitend de strekking van mijn plaatsing.

wytze
22-10-04, 16:10
Op een aantal punten wil ik iets zeggen. Ten eerste begrijp ik de zware kritiek op Bil@l niet goed want hij laat m.i. juist zien dat slaag binnen de Islam juist eerder wordt afgewezen dan wordt aangemoedigd en dat slaag slechts in zeer beperkte gevallen valt te billijken. Ik heb wel ernstige twijfel over de voetnoot die stelt dat God de man boven de vrouw heeft doen uitmunten. Uitmunten waarin dan?
Ik ben het verder met hem oneens dat vrouwen in het algemeen minder sex in zouden hebben. In dat verband wees nl-x op het feit dat die mindere zin mede door opvoeding kan komen. Daar is tot nu toe niet op doorgegaan, maar ik kan me er heel wat bij voorstellen.
Dicksr beweert dat de behoefte voortkomt uit de wil.
Daar geloof ik helemaal niets van als het gaat om sex.

dicksr
22-10-04, 16:12
Geplaatst door wytze

Dicksr beweert dat de behoefte voortkomt uit de wil.
Daar geloof ik helemaal niets van als het gaat om sex.

Ik ben altijd bereid te leren, waar komt die behoefte dan vandaan?

Zwarte Schaap
22-10-04, 16:12
Geplaatst door dicksr
Klopt en naar mate het niveau van dier zijn verder wordt ontstegen, worden daar nog een aantal secundaire doelen aan toegevoegd, die in belang het primaire kunnen overstijgen (bijv. in het geval dat er geen kinderwens bestaat of bijvoorbeeld in het geval dat aan de kinderwens is voldaan)

Ja en dus?



Dat is precies mijn punt!

Dat punt komt niet overeen met wat je beweert.

wytze
22-10-04, 16:14
Of voortplanting het primaire doel is van sex, is voor mij nog maar de vraag.

Zwarte Schaap
22-10-04, 16:14
Geplaatst door dicksr
Dat zou heel goed kunnen, maar was niet uitsluitend de strekking van mijn plaatsing.


Dus bij partnerruil wordt één van de partijen gedwongen?

freya
22-10-04, 16:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee dat vind ik niet omdat relaties niet zo inklaar zitten. Wat je doet is een karikatuur maken wat natuurlijk niet overeenkomt met de werkelijkheid.

Het is geen karikatuur, het is dagelijkse praktijk.
Overigens niet alleen in moslimkringen, ook in christelijke kringen kwam dit tot voor kort iig veel voor.
Het nakomen van de huwelijkse plichten heette dat dan.

Ik heb persoonlijk een vrouw gekend die jarenlang elke vrijdagavond door haar man verkracht werd, omdat hij vond daar recht op te hebben. Dat was een katholiek :moe:

dicksr
22-10-04, 16:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus bij partnerruil wordt één van de partijen gedwongen?


Geplaatst door DEMOcraat
bedoel je partnerruil dicksr...


Dicksr:
Neen, ik bedoel oprechte wederzijdse sex.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Is partnerruil dan niet oprecht en wederzijds?


Dicksr:
Dat zou heel goed kunnen, maar was niet uitsluitend de strekking van mijn plaatsing.

Niet goed gelezen denk ik: Ik bedoel dat partnerruil heel goed oprecht en wederzijds KAN zijn.

dicksr
22-10-04, 16:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja en dus?


En dus wordt sex ook om andere redenen gepleegd. Uitsluitend sex t.b.v. voortplanting zou inhouden dat wanneer aan die voortplanting is voldaan, de sex zou ophouden voor het betreffende koppel. De werkelijkheid is iets anders.


Geplaatst door Zwarte Schaap

Dat punt komt niet overeen met wat je beweert.

Ja wel ik vind het namelijk ontuchtig wanneer je tegen je zin sex bedrijft om een doel te bereikn.

freya
22-10-04, 16:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar is de publieke factor gebleven? Hoe jij het zo stelt is elke relatie tussen een man en vrouw per definitie één van hoer en hoerenloper.

Nee in een gelijkwaardige relatie, gebaseerd op liefde en waar beide partners evenveel verantwoordelijkheid voor elkaar dragen is er geen sprake van scheve machtsverhoudingen en dus ook niet van prostututie.

dicksr
22-10-04, 16:26
Geplaatst door wytze
Of voortplanting het primaire doel is van sex, is voor mij nog maar de vraag.

Mijn nieuwsgierigheid kent geen grenzen, verlicht mij.

wytze
22-10-04, 16:35
Dicksr, je schrijft zelf al dat sex heel andere doelen kan dienen dan slechts de voortplanting. Welke zijn dat volgens jou dan?
In mijn ogen kan sex vele doelen dienen: voortplanting, energieontlading, energieoplading,
het eenworden met elkaar. Tantra is een religieuze stroming die zeer sterk de spirituele dimensie van sex benadrukte en het bereiken van verlichting dmv sex nastreefde.

wytze
22-10-04, 16:40
oh, ik vergat nog een belangrijke. Het gewoon ervan genieten omdat het zo ongelooflijk heerlijk kan zijn.

freya
22-10-04, 16:45
Geplaatst door Ourzazate
Jij bent degene die vol vooroordelen zit. Het is gewoon meetbaar dat een kort verblijf in een bepaald land niet voldoende is om een hele gemeenschap over 1 kam te kunnen/mogen scheren...:). Hoeveel weekjes je ook in Marokko bent geweest. Zoiets kost jaren, waarbij je verschillende gebieden moet bezoeken. Denk niet dat dat het geval is geweest bij jou...:).

Waar scheer ik de hele marokkaansee gemeenschap over 1 kam? :mad:

Je begint nu echt vervelend te worden, met je rare uit de lucht gegrepen beschuldigingen.

En hoe weet jij dat ik niet al zeg ca 25 jaar ervaring met Marokkanen, Arabieren, Turken en andere moslims heb?



Bilal geeft zijn redenering weer en jij maakt er van dat de vrouw binnen de Islam een hoer is. Volgens de redenering van Bilal is de vrouw binnen de Islam geen hoer. Volgens jouw bevooroordeelde misinterpretatie van een simpele stelling is de vrouw binnen de Islam een hoer...:jammer:.

Daar ben ik nu al 2 dagen over aan het discussieren met Schaap, lees dat maar ff :zwaaien:

Ik zeg btw nergens dat in het algemeen vrouwen in de islam als hoeren worden beschouwd.

toon dat maar eens aan met een voorbeeld



Daarnaast is het zo dat een vrouw binnen het huwelijk inderdaad tegemoet moet treden aan de man EN vice versa. Maar als de vrouw geen zin heeft in sex (waar we nu over spreken) dan heeft zij het recht om dit kenbaar te maken en zich dus te onthouden van sexuele gemeenschap EN vice versa...:).

Sex onder dwang (binnen en buiten een huwelijk) is ten strengste verboden door de profeet. Niet voor niets heeft hij keer op keer gehamerd op geduld...:).

Prima vertel dat dan ook even aan je moslimbroeders die dat nog niet weten.



De geschiedenis van het Arabisch schiereiland (sociale, religieuze etc.) is al eeuwenlang vastgelegd door verscheidene historici. Raadpleeg de databanken van de Universiteit van Leiden maar eens...:).

De ahadith zelf zijn in dit geval bewijs genoeg voor mijn stelling :)

Als de pre-islamitische vrouwen het zo slecht hadden, hoe kwam Khadija dan haar eigen bedrijf, haar geld en haar machtspositie, waar door zij het zich niet alleen kon veroorloven om zelf Mohamed ten huwelijk te vragen, maar hem ook zolang zij leefde kon beschermen tegen zijn tegenstanders? :)

Ik begin jouw gezeur een beetje zat te worden eerlijk gezegd. Je bent alleen maar kwaad omdat ik iets onaardigs zeg over een bepaalde islamitische interpretatie en je begint mij persoonlijk aan te vallen met beschuldigingen die nergens op slaan.

Volgens mij ben je echt nieuw hier en denk je na maar 400 post wel even mij de les te kunnen lezen :haha:

GROW UP!

wytze
22-10-04, 16:50
(ondertussen lijkt het erop dat het met name de dames zijn die hier nu met elkaar slaags raken) :nerveus:

freya
22-10-04, 16:52
Geplaatst door wytze
(ondertussen lijkt het erop dat het met name de dames zijn die hier nu met elkaar slaags raken) :nerveus:

Is ouarzazate een dame? :fucyc:

wytze
22-10-04, 16:57
oops, niet dan? foutje? :rolleyes:

freya
22-10-04, 17:04
Geplaatst door wytze
oops, niet dan? foutje? :rolleyes:

Tis onzijdig :moe:

Ourzazate
22-10-04, 17:30
Geplaatst door freya
Waar scheer ik de hele marokkaansee gemeenschap over 1 kam? :mad:

In verschillende topics...:). En het is niet zozeer de Marokkaanse maar de islamitische gemeenschap die je over 1 kam scheert...:jammer:.


Geplaatst door freya

Je begint nu echt vervelend te worden, met je rare uit de lucht gegrepen beschuldigingen. En hoe weet jij dat ik niet al zeg ca 25 jaar ervaring met Marokkanen, Arabieren, Turken en andere moslims heb?

Maar dat wil niet zeggen dat je dan weet hoe het zit in de Islam en hoe de beleving van het moslim-zijn voor iedere moslim uitpakt...:). Jij hebt dat wel 25 jaar ervaring met moslims, maar niet met alle moslims. En nogmaals die 25 jaar geven jou geen carte blanche om vooroordelen uit te spreken over iets of iemand waar je niets van weet...:).



Geplaatst door freya

Daar ben ik nu al 2 dagen over aan het discussieren met Schaap, lees dat maar ff :zwaaien:
Ik zeg btw nergens dat in het algemeen vrouwen in de islam als hoeren worden beschouwd.
toon dat maar eens aan met een voorbeeld

Dat heb ik al gelezen en je zegt wel dat in de Islam een vrouw een hoer is. Je mag zeggen wat je wil, zolang voor anderen (en bij deze ook voor jou) maar duidelijk is dat je spreekt uit onwetendheid...:).



Geplaatst door freya

Prima vertel dat dan ook even aan je moslimbroeders die dat nog niet weten.

Ik moet dat eerder aan jou vertellen! Daarnaast boeit me weinig hoe vrouwen in Turkije denken tav bepaalde zaken die eerder cultuurgebonden zijn dan die zaken ook maar een grammetje te maken hebben met de Islam. Alsof ik niets beters te doen heb...:).




Geplaatst door freya

De ahadith zelf zijn in dit geval bewijs genoeg voor mijn stelling :)

Als de pre-islamitische vrouwen het zo slecht hadden, hoe kwam Khadija dan haar eigen bedrijf, haar geld en haar machtspositie, waar door zij het zich niet alleen kon veroorloven om zelf Mohamed ten huwelijk te vragen, maar hem ook zolang zij leefde kon beschermen tegen zijn tegenstanders? :)

Ow, dus nu pak je de hadiths wel als historisch bewijs...? Jij bent grappig. Niet alleen ben je bevooroordeeld en pretendeer je te weten hoe de Islam in elkaar steekt dankzij je 25 jaar omgang met moslims en je vakantiebezoekje aan Marokko, nee je spreekt jezelf ook tegen...:). Foei!

Om jouw vraag te beantwoorden; Khadijja was een rijke vrouw net zoals er in heel Arabië vrouwen waren van adel die het zich konden veroorloven om bepaalde (vrouw-onvriendelijke) regels aan de laars te lappen...:). Deze vrouwen vormden slechts 2 procent zo niet minder, dus 98% kon het zich niet veroorloven uit de hoogte te doen en van die 98% was het overgrote gedeelte een soort van 3e rangsburger. Een bekende uitspraak van toen uitgesproken door een arab man van adel als reactie op de hervormingen die Mohammed wilde invoeren voor vrouwen;

'We kleden ze, we voeden ze, we kopen ze! Vrouwen gelijk aan ons (mannen)? Van mijn leven niet!'


Geplaatst door freya

Ik begin jouw gezeur een beetje zat te worden eerlijk gezegd. Je bent alleen maar kwaad omdat ik iets onaardigs zeg over een bepaalde islamitische interpretatie en je begint mij persoonlijk aan te vallen met beschuldigingen die nergens op slaan.

Ik ben helemaal niet kwaad. En ik geef alleen aan wat ik mis zie gaan bij jou. Daar is niets mis mee...:). En echt, ik ben er niet om jou door te slijk te halen, enkel jouw gedachtenkronkels.

Ik ben van mening dat jij geen conclusies moet trekken die slaan op essenties binnen de Islam waarbij je ervan uitgaat dat wat jij zegt ook de daadwerkelijke gang van zaken is binnen de Islam...:). Ik als moslim die jarenlang in islamitische landen heeft geleefd en die de Koran en de hadiths heeft bestudeerd heb de plicht om veweerwoord te voeren. Straks gaan mensen nog denken dat je gelijk hebt...:).


Geplaatst door freya

Volgens mij ben je echt nieuw hier en denk je na maar 400 post wel even mij de les te kunnen lezen :haha:
GROW UP!

Ik ben een bezoeker van Maroc.nl sinds eind '99, begin 2000 ben ik gaan prikken op dit forum toen je nog zichtbare sporen kon achterlaten na een reactie...:). Ik wil jou niet de les lezen, maar ik wil jouw blinde ambitie om de islamdeskundige uit te hangen stopzetten...:).

Als je zelf niet beseft dat je kenniskwaliteiten op het gebied van Islam beneden alle peil zijn, dan ben je of dom of erg onwetend. Ik hou het op het laatste, getuige jouw vele verschijningen op islamgerelateerde topix. Alhoewel, de eerste optie is ook erg aannemelijk, maar daarvoor ken ik je niet goed genoeg, laat dat maar aan anderen over...:).

Dit is een leerzame en onderhoudende reactie, waar je er maar weinig van zult ontvangen...:).

freya
22-10-04, 17:44
Geplaatst door Ourzazate
Als je zelf niet beseft dat je kenniskwaliteiten op het gebied van Islam beneden alle peil zijn, dan ben je of dom of erg onwetend. Ik hou het op het laatste, getuige jouw vele verschijningen op islamgerelateerde topix. Alhoewel, de eerste optie is ook erg aannemelijk, maar daarvoor ken ik je niet goed genoeg, laat dat maar aan anderen over...:).


Ik ben jou ondertussen spuugzat :(

Als er iemand hier dom en onwetend reageert dan ben jij het wel.

Als je hier werkelijk al zo lang op het forun rondhangt dan zou je weten dat jij mij tot nu toe nog helemaal niets nieuws over de islam hebt kunnen vertellen. Sterker nog alles wat jij hier zit te beweren heb ik hier ook al eens eerder beweerd :rolleyes:

Dat jij het niet leuk vind dat ik sommige uitingen tot in het belachelijke uitvergroot is jouw probleem.
Dat jij denkt dat ik hier algemene uitspraken over de islam doe is gewoon een gebrek aan begrijpend leesvermogen.

Ondertussen heb je in deze discussie nog bijna niets anders geroepen dan OH OH! dat is niet waar hoe durf je dat te zeggen! :rolleyes:
Niet bepaald een inhoudelijke bijdrage dus.

Verder strooi je maar wat loze beschuldigingen in het rond. Zoals bv dat ik in een topic over Ramadan vragen onbeantwoord heb gelaten.

Hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=112513&highlight=moslim) is dat topic, wijs jij die vragen maar even aan dan :moe:

Ik ben met je uitgepraat :zwaai:

Bart
22-10-04, 17:48
Geplaatst door Ourzazate
Straks gaan mensen nog denken dat je gelijk hebt...:).

Dat heeft ze ook. Live with it.

Ourzazate
22-10-04, 17:54
Geplaatst door freya
Ik ben jou ondertussen spuugzat :(

Als er iemand hier dom en onwetend reageert dan ben jij het wel.

Als je hier werkelijk al zo lang op het forun rondhangt dan zou je weten dat jij mij tot nu toe nog helemaal niets nieuws over de islam hebt kunnen vertellen. Sterker nog alles wat jij hier zit te beweren heb ik hier ook al eens eerder beweerd :rolleyes:

Dat jij het niet leuk vind dat ik sommige uitingen tot in het belachelijke uitvergroot is jouw probleem.
Dat jij denkt dat ik hier algemene uitspraken over de islam doe is gewoon een gebrek aan begrijpend leesvermogen.

Ondertussen heb je in deze discussie nog bijna niets anders geroepen dan OH OH! dat is niet waar hoe durf je dat te zeggen! :rolleyes:
Niet bepaald een inhoudelijke bijdrage dus.

Verder strooi je maar wat loze beschuldigingen in het rond. Zoals bv dat ik in een topic over Ramadan vragen onbeantwoord heb gelaten.

Hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=112513&highlight=moslim) is dat topic, wijs jij die vragen maar even aan dan :moe:

Ik ben met je uitgepraat :zwaai:

In verschillende topics...:). En het is niet zozeer de Marokkaanse maar de islamitische gemeenschap die je over 1 kam scheert...:jammer:.

Maar dat wil niet zeggen dat je dan weet hoe het zit in de Islam en hoe de beleving van het moslim-zijn voor iedere moslim uitpakt...:). Jij hebt dat wel 25 jaar ervaring met moslims, maar niet met alle moslims. En nogmaals die 25 jaar geven jou geen carte blanche om vooroordelen uit te spreken over iets of iemand waar je niets van weet...:).

Het boeit me weinig hoe vrouwen in Turkije denken tav bepaalde zaken die eerder cultuurgebonden zijn dan die zaken ook maar een grammetje te maken hebben met de Islam. Alsof ik niets beters te doen heb...:).

Ow, dus nu pak je de hadiths wel als historisch bewijs...? Jij bent grappig. Niet alleen ben je bevooroordeeld en pretendeer je te weten hoe de Islam in elkaar steekt dankzij je 25 jaar omgang met moslims en je vakantiebezoekje aan Marokko, nee je spreekt jezelf ook tegen...:). Foei!

Om jouw vraag te beantwoorden; Khadijja was een rijke vrouw net zoals er in heel Arabië vrouwen waren van adel die het zich konden veroorloven om bepaalde (vrouw-onvriendelijke) regels aan de laars te lappen...:). Deze vrouwen vormden slechts 2 procent zo niet minder, dus 98% kon het zich niet veroorloven uit de hoogte te doen en van die 98% was het overgrote gedeelte een soort van 3e rangsburger. Een bekende uitspraak van toen uitgesproken door een arab man van adel als reactie op de hervormingen die Mohammed wilde invoeren voor vrouwen;

'We kleden ze, we voeden ze, we kopen ze! Vrouwen gelijk aan ons (mannen)? Van mijn leven niet!'

Ik ben helemaal niet kwaad. En ik geef alleen aan wat ik mis zie gaan bij jou. Daar is niets mis mee...:). En echt, ik ben er niet om jou door te slijk te halen, enkel jouw gedachtenkronkels.

Ik ben van mening dat jij geen conclusies moet trekken die slaan op essenties binnen de Islam waarbij je ervan uitgaat dat wat jij zegt ook de daadwerkelijke gang van zaken is binnen de Islam...:). Ik als moslim die jarenlang in islamitische landen heeft geleefd en die de Koran en de hadiths heeft bestudeerd heb de plicht om veweerwoord te voeren. Straks gaan mensen nog denken dat je gelijk hebt...:).

Dit is een leerzame en onderhoudende reactie, waar je er maar weinig van zult ontvangen...:).

ps: Blijkbaar ben je wat zinnetjes vergeten. En ook nu antwoord je mijn vragen/opmerkingen niet...:).
pps: Jij vergroot helemaal niets, jij maakt van iets wat niet is iets onzinnigs...:).

Ik ga eten als je 't me niet kwalijk neemt. Immers ik zou jou niet van jouw islamdeskundige-troon willen stoten...:D.

Ourzazate
22-10-04, 17:55
Geplaatst door Bart
Dat heeft ze ook. Live with it.

Waar heeft ze gelijk in? :moe:

prikkerd
22-10-04, 18:09
OOk in voordeel van de vrouw om geen sex zomaar te weigeren


Als weigert zonder geldige reden dan zal man uit 2 dingen kiezen

Halal

(scheiden en)een tweede trouwen die hem niet weigert


Haram
Zina plegen (overspel)





p.s Ferya ga een leven zoeken

Tomas
22-10-04, 18:12
Geplaatst door prikkerd

p.s Ferya ga een leven zoeken

:haha:

freya
22-10-04, 18:15
Geplaatst door Tomas
:haha:

Wat zit je nou kattig te lachen?

:zweep:

Tomas
22-10-04, 18:15
Geplaatst door freya
Wat zit je nou kattig te lachen?

:zweep:

Geef nou maar toe, je kunt gewoon niet tegen het superieure mannelijk intellect op.

freya
22-10-04, 18:17
Geplaatst door Tomas
Geef nou maar toe, je kunt gewoon niet tegen het superieure mannelijk intellect op.

Mannelijk intelect?

waar?!

Tomas
22-10-04, 18:25
Geplaatst door freya
Mannelijk intelect?

waar?!

Vooral zo doorgaan, zo keijg je nooit een man. :droef:

freya
22-10-04, 18:33
Geplaatst door Tomas
Vooral zo doorgaan, zo keijg je nooit een man. :droef:

:haha: als ik alleen een man kan krijgen die wil dat ik zijn niet bestaande intelect superieur verklaar dan hoef ik niet :ego:

Tomas
22-10-04, 19:13
Geplaatst door freya
:haha: als ik alleen een man kan krijgen die wil dat ik zijn niet bestaande intelect superieur verklaar dan hoef ik niet :ego:

Je bent oud genoeg om onderhand te weten, dat je met deze voorwaarde de rest van je leven dus vrijgezel zult blijven. Eigenschuld.

freya
22-10-04, 19:17
Geplaatst door Tomas
Je bent oud genoeg om onderhand te weten, dat je met deze voorwaarde de rest van je leven dus vrijgezel zult blijven. Eigenschuld.

Lang leve de vrijheid :wohaa:

Dr Seuss
22-10-04, 19:19
Geplaatst door freya
Lang leve de vrijheid :wohaa:

De vrijheid met de banaan? Een wat onbeholpen emoticon-keuze :-\

freya
22-10-04, 19:20
Geplaatst door Dr Seuss
De vrijheid met de banaan? Een wat onbeholpen emoticon-keuze :-\

:haha:

Zo dirty is mijn mind dus niet :strik:

Dr Seuss
22-10-04, 19:21
Geplaatst door freya


Zo dirty is mijn mind dus niet :strik:

You can count on me.

freya
22-10-04, 19:22
Geplaatst door deleted user
http://www.twtpubs.com/audio/abukhadeejah/15_life.ram

Waar gaat dit over? :confused:

freya
22-10-04, 19:24
Geplaatst door deleted user
Sex

Goh, ik vond het weinig opwindend :knife_hea

freya
22-10-04, 19:42
Geplaatst door deleted user
Nou zo kort duurt ie niet hoor... :lekpuh:

Zit jij eens niet zulke stoute grapjes te maken tijdens de ramadan :fplet:

Dr Seuss
22-10-04, 19:45
Geplaatst door deleted user
Vrijheid. :)

Hahahahaha... geniale switch :haha:

Zwarte Schaap
22-10-04, 20:24
Geplaatst door dicksr
En dus wordt sex ook om andere redenen gepleegd. Uitsluitend sex t.b.v. voortplanting zou inhouden dat wanneer aan die voortplanting is voldaan, de sex zou ophouden voor het betreffende koppel. De werkelijkheid is iets anders. Jij had het over het feit dat sex anders dan als je er zin hebt hoereren is. Ik zeg dat het primaire doel de voortplanting is. Je kunt sex hebbben als je kinderen wilt krijgen zonder dat je zin in de lustbevrediging hebt.


Ja wel ik vind het namelijk ontuchtig wanneer je tegen je zin sex bedrijft om een doel te bereiken. Wat jij vindt is subjectief en objectief gezien is je bewering onzin. Dan hebben alle mensen zich wel eens bezig gehouden met hoereren, en dat is echt niet wat de definitie hoereren beoogt. Je partner plezieren terwijl je daar eigenlijk geen zin hebt is een teken dat je om elkaar geeft. Als je doel is je partner te plezieren noem ik dat geen hoereren. Je kunt je partner beschermen tegen echte ontuchtige handelingen. Sex heeft dan als doel om de kuisheid te beschermenen. Sex dient meer doelen. Alleen wanneer het doel louter en alleen het commercieel en dus publiekelijk exploiteren is, kunnen we het hoereren noemen.

Voor mensen die het niet erg vinden om wissellende partners te hebben en te delen maakt dat niets uit.

Dr Seuss
22-10-04, 20:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij had het over het feit dat sex anders dan als je er zin hebt hoereren is. Ik zeg dat het primaire doel de voortplanting is. Je kunt sex hebbben als je kinderen wilt krijgen zonder dat je zin in de lustbevrediging hebt.

Wat jij vindt is subjectief en objectief gezien is je bewering onzin. Dan hebben alle mensen zich wel eens bezig gehouden met hoereren, en dat is echt niet wat de definitie hoereren beoogt. Je partner plezieren terwijl je daar eigenlijk geen zin hebt is een teken dat je om elkaar geeft. Als je doel is je partner te plezieren noem ik dat geen hoereren. Je kunt je partner beschermen tegen echte ontuchtige handelingen. Sex heeft dan als doel om de kuisheid te beschermenen. Sex dient meer doelen. Alleen wanneer het doel louter en alleen het commercieel en dus publiekelijk exploiteren is, kunnen we het hoereren noemen.

Voor mensen die het niet erg vinden om wissellende partners te hebben en te delen maakt dat niets uit.

Wat een kennis. Je zou bijna denken dat jij ook aan seks deed.

Zwarte Schaap
22-10-04, 20:36
Geplaatst door freya
Het is geen karikatuur, het is dagelijkse praktijk.
Overigens niet alleen in moslimkringen, ook in christelijke kringen kwam dit tot voor kort iig veel voor.
Het nakomen van de huwelijkse plichten heette dat dan.

Natuurlijk is het een karikatuur, je maakt van de man en de vrouw een karikatuur terwijl dat wel voor kan komen maar niet de standaardpraktijk is in een huwelijk. Vooral doordat je christelijke en islamitische kringen noemt. Alsof dat niet voor zou komen in andere relaties. Dergelijke beschrijving is gewoon een beschrijving van een lompe man.

Een huwelijk is niet alleen lusten maar ook lasten. Ik weet dat jij tegen het huwelijk bent, mischien wil je alleen de lusten, dat is jouw goed recht maar de meesten willen toch een bestendige langdurige relatie en nemen de lasten op de koop toe. En als je ze nog hoeren noemt ja dan houdt het natuurlijk op.


Ik heb persoonlijk een vrouw gekend die jarenlang elke vrijdagavond door haar man verkracht werd, omdat hij vond daar recht op te hebben. Dat was een katholiek :moe: Ik weet niet wat jij onder verkrachten verstaat maar als je er weer zo een uitgerekte definitie op na houdt dan ga ik daar niet op in.

Zwarte Schaap
22-10-04, 20:40
Geplaatst door freya
Nee in een gelijkwaardige relatie, gebaseerd op liefde en waar beide partners evenveel verantwoordelijkheid voor elkaar dragen is er geen sprake van scheve machtsverhoudingen en dus ook niet van prostututie. Voor mij ook niet, maar dat is het gevolg van de definitie van meneer dicksr.