PDA

Bekijk Volledige Versie : Zion-dadels tekoop in moskeen en islamitische slagerijen



ZbaqZbaq
22-10-04, 00:10
Sharon wenst alle moslims een dadelrijke ramadan
(Sunday 17 October 2004 2:13:20 pm)

Giftige dadels in Nederland te koop: de smaak van moord en racisme.

Collaboreer NIET met de zionisten van ‘ISRAEL’
BOYCOTT DE BEZETTINGSMACHT
BOYCOTT DE DADELS VAN DE ZIONISTEN


Koop geen dadels van zionisten.
Ze zijn gedrenkt in het bloed van onze broeders in Palestina.


Steun de bezettingsmacht niet met je geld. Help niet aan het vergieten van bloed van je Palestijnse broeders. Laat je kinderen en jezelf niet vergiftigen met de producten van misdadigers

Financiers van zionistische terreur:
Jordan River en alle varianten o.a. King Salomon
Koop deze dadels niet!


Koop geen dadels waar het land van herkomst niet duidelijk op staat. Ze zijn van de zionisten.

Deze misdadigers verbergen hun identiteit om moslims te misleiden.

Koop halal. Koop schone dadels.
Ze zijn lekkerder. Ze zijn vrij van bloed.
Je helpt moslims Halaal brood te verdienen
En insya’Allah zal je vasten worden beloond en worden je kinderen gezegend


http://www.arabeuropean.org/images/dadels.jpg

bron: arabeuropean.org

mark61
22-10-04, 00:24
Nou daar zijn ze lekker snel mee. Carmel verkoopt al jaren alle mogelijke vruchten in NL. Ik doe dan ook al jaren Carmel-boycot, maar gek genoeg zijn ze nog niet failliet.

Carmel Sharon Fruit
Sharon fruit kan hard gegeten worden (in tegenstelling tot kaki). U kunt de sharon eten als een appel, dan gooit U alleen het kroontje weg. Er zitten geen pitten in. U kunt er ook fantastisch mee garneren: overdwars doorgesneden krijgt U mooie plakjes met een ster motief erin. In de salade kunt U er gewoon blokjes van snijden. De schil is eetbaar, maar voor sommige mensen wat te hard.
http://www.carmelagf.nl/home.html


Ja, dat kan ik me voorstellen

Hninanl
22-10-04, 09:21
Salaam Zbaqzbaq,

De meeste verkooppunten weten dit ook gewoon. Als je ze erop wijst zeggen ze: Dit is wat er op de markt te krijgen is.

Nou, dan eet je ze maar lekker zelf op!"

Te triest voor woorden.

David
22-10-04, 09:39
Geplaatst door ZbaqZbaq


Giftige dadels in Nederland te koop: de smaak van moord en racisme.

Collaboreer NIET met de zionisten van ‘ISRAEL’
BOYCOTT DE BEZETTINGSMACHT
BOYCOTT DE DADELS VAN DE ZIONISTEN

Koop geen dadels van zionisten.
Ze zijn gedrenkt in het bloed van onze broeders in Palestina.

Steun de bezettingsmacht niet met je geld. Help niet aan het vergieten van bloed van je Palestijnse broeders. Laat je kinderen en jezelf niet vergiftigen met de producten van misdadigers

Financiers van zionistische terreur:
Jordan River en alle varianten o.a. King Salomon
Koop deze dadels niet!

Koop geen dadels waar het land van herkomst niet duidelijk op staat. Ze zijn van de zionisten.

Deze misdadigers verbergen hun identiteit om moslims te misleiden.



Zelfs als je inhoudelijk iets zinnigs zegt, ontkracht je het onmiddellijk weer met je hysterische taalgebruik. Praat je altijd zo raar?

Joesoef
22-10-04, 09:46
Geplaatst door Hninanl
Salaam Zbaqzbaq,

De meeste verkooppunten weten dit ook gewoon. Als je ze erop wijst zeggen ze: Dit is wat er op de markt te krijgen is.

Nou, dan eet je ze maar lekker zelf op!"

Te triest voor woorden.


Tijd voor een andere super dan. Iraanse dadels zijn in overvloed verkrijgbaar.

freya
22-10-04, 09:48
Geplaatst door Hninanl

Als je ze erop wijst zeggen ze: Dit is wat er op de markt te krijgen is.


Wat een kul, dan kijken ze niet goed :mad:

Mijn favo Turkse supermarkt verkoopt het iig niet :ego:

Dus gewoon naar een andere winkel gaan dan, zal je zien dat er volgend jaar plotseling toch wel heel andere dadels op de markt zijn :hihi:

observer
22-10-04, 09:59
Geplaatst door Joesoef
Tijd voor een andere super dan. Iraanse dadels zijn in overvloed verkrijgbaar. nee en dat is een beschaafde lieve vrij land

of is het verschil dat iran hardline moslims minder hardline moslims lastig vallen?

sylvester
22-10-04, 12:06
Ik eet ze gewoon helemaal niet!
Dus kan ik ook niet de fout maken om de verkeerde te eten!

Rabi'ah.
22-10-04, 12:21
Wat mij op begint te vallen, is dat de solidariteit vaak ver te zoeken is als er geld verdient kan worden. :moe:

Bij mij in de buurt is er ook een Turkse buurtsuper, gedreven door Turkse Koerden en die verkopen ook doodleuk groente en fruit uit Israël.

Toen een Turkse Palestina-activiste hen daarop wees, kreeg ze doodleuk het antwoord dat ze het wel heel erg vonden wat er in Palestina gebeurde, maar dat ze toch wel geld moesten verdienen.

En op de zwarte markt in Beverwijk staat er ook een Egyptenaar die ruzie heeft met alle andere Egyptenaren daar ( net goed :D ) , omdat hij ook spullen uit Israël verkoopt.


Maargoed, als we allemaal massaal die troep niet meer zouden kopen, zouden die winkeliers idd wel tien keer nadenken voordat ze die producten zouden verkopen.


En mensen informeren werkt ook altijd nog........in de De Wit plaatst mijn moeder al sinds het militaire offensief in 2001 iedere week bordjes bij de avocado's en sinaasappels waarin ze oproept die producten niet te kopen...........inmiddels liggen die avocado's te bederven daar. :hihi:

En komen de sinaasappels ineeeeeeens uit Spanje. :rolleyes:


Groetjes,

Rabiah.

mark61
22-10-04, 12:28
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat mij op begint te vallen, is dat de solidariteit vaak ver te zoeken is als er geld verdient kan worden. :moe:...

Al blijft het de vraag of alle Palestijnen zo blij zouden zijn met een boycot die hun enige inkomstenbron vernietigt. In de Zuidafrikaanse experience waren ook niet alle zwarte Zuidafrikanen even blij.

Waar gehakt wordt vallen spaanders? Het zijn collaborateurs? Of mensen die proberen te overleven?

Enfin, zelf boycot ik toch maar Carmel. Moet Saoedi-Arabië maar aan inkomensaanvulling in Palestina doen. :hihi:

O, en pleur meteen je epilady weg, als dat nog bestaat. Ook made in I.

Dr Seuss
22-10-04, 12:28
En dan ook maar snel de Israelische systemen als MSN en ICQ van je PC afhalen, mensen :) Als je consequent wilt zijn dan.

Goodnight
22-10-04, 12:32
Geplaatst door Joesoef
Tijd voor een andere super dan. Iraanse dadels zijn in overvloed verkrijgbaar. die Kaspische dadels zijn mijn favoriet...echt heeeerlijk.

Overigens, ik kocht ook wel eens van die hele grote lekkere dadels, maar die komen dus uit Israhel...ik koop die niet meer.

Max Stirner
22-10-04, 12:41
Geplaatst door Dr Seuss
En dan ook maar snel de Israelische systemen als MSN en ICQ van je PC afhalen, mensen :) Als je consequent wilt zijn dan.

Doe nou ff niet zo kinderachtig......


:D

freya
22-10-04, 12:44
Geplaatst door Dr Seuss
En dan ook maar snel de Israelische systemen als MSN en ICQ van je PC afhalen, mensen :) Als je consequent wilt zijn dan.

MSN is van microsoft, geen Israelisch bedrijf.

Wat is de link met Israel?

mark61
22-10-04, 12:46
Geplaatst door Goodnight
die Kaspische dadels zijn mijn favoriet...echt heeeerlijk.

Aan de andere kant had je destijds de fall-out van Tsjernobyl op Iraanse produkten, is dat zomaar over? Bovendien zijn ze nogal kwistig met de gifspuit daar. Pistachenoten uit Iran, hoewel heerlijk, ik eet ze wel, zijn met namen chemisch gezien geen aanrader dacht ik.

Max Stirner
22-10-04, 12:47
Geplaatst door freya
MSN is van microsoft, geen Israelisch bedrijf.

Wat is de link met Israel?

De link tussen de VS en Israel?

:D

Goodnight
22-10-04, 12:50
Geplaatst door mark61
Aan de andere kant had je destijds de fall-out van Tsjernobyl op Iraanse produkten, is dat zomaar over? Bovendien zijn ze nogal kwistig met de gifspuit daar. Pistachenoten uit Iran, hoewel heerlijk, ik eet ze wel, zijn met namen chemisch gezien geen aanrader dacht ik.

Ik eet ze sporadisch...maar ze zijn wel lekker.
Beste is natuurlijk als ik de dadels kon krijgen van het dorpje waar ik vandaan kom.
Helaas zijn de palmbomen daar uitgestorven door de jarenlange droogte.

En pistache noten eet ik niet ( meer)

mark61
22-10-04, 12:55
Geplaatst door Goodnight
Ik eet ze sporadisch...maar ze zijn wel lekker.
Beste is natuurlijk als ik de dadels kon krijgen van het dorpje waar ik vandaan kom.
Helaas zijn de palmbomen daar uitgestorven door de jarenlange droogte.


Wat een drama. :huil: Irrigatie onhaalbaar?

Goodnight
22-10-04, 13:06
Geplaatst door mark61
Wat een drama. :huil: Irrigatie onhaalbaar?

nope....ze hebben net genoeg voor drinkwater......
Maar wie weet wat ze in de toekomst zullen bereiken....alleen moet het wel gedaan worden.

Joesoef
22-10-04, 13:07
Geplaatst door observer
nee en dat is een beschaafde lieve vrij land

of is het verschil dat iran hardline moslims minder hardline moslims lastig vallen?


Je kan beter in Iran wonen dan in het fasistische israhel

Joesoef
22-10-04, 13:11
Geplaatst door Goodnight
die Kaspische dadels zijn mijn favoriet...echt heeeerlijk.

Overigens, ik kocht ook wel eens van die hele grote lekkere dadels, maar die komen dus uit Israhel...ik koop die niet meer.


Je hebt inderdaad meerdere klassen, van super uitgedroogd tot mals sappig en dik. De iraanse dadels uit zo een doosje die net niet mals sappig en dik zijn komen over het algemeen uit bam. Maar die supersuper dadels heb ik ook wel eens bij de Iraanse super gezien maar dan los, ze kwamen uit Iran, zeker weten. Welke provincie weet ik niet.

Goodnight
22-10-04, 13:20
[QUOTE]Geplaatst door Joesoef
[B]Je hebt inderdaad meerdere klassen, van super uitgedroogd tot mals sappig en dik. De iraanse dadels uit zo een doosje die net niet mals sappig en dik zijn komen over het algemeen uit bam. Maar die supersuper dadels heb ik ook wel eens bij de Iraanse super gezien maar dan los, ze kwamen uit Iran, zeker weten. Welke provincie weet ik niet. [QUOTE][i]
Ik hou niet van die uitgedroogde dadels.
Ik weet nog toen ik in Marokko woonde of op vakantie was tijdens het dadelseizoen klom ik in die dadelbomen en plukte s'ochtends vroeg verse zachte dadels.Je heb ongelofelijk veel soorten.Van superromig zachte dadels tot hele harde die meestal fijngestampt worden en vooral worden gegeten door mensen die lang onder weg zijn.

Ow dus die superdesuper dadels zijn Iraans?
Hmmm..ik ga maar eens navragen dan.Ik vond ze echt heel lekker ( en duur)

observer
22-10-04, 13:21
Geplaatst door Joesoef
Je kan beter in Iran wonen dan in het fasistische israhel gezien het aantal iraniers wat vertrokken is is niet iedereen het eens met je

onderdrukking is onderdrukking of de dader nu de koran of de tora leest

iranse regime is net zo fout

observer
22-10-04, 13:24
Geplaatst door freya
MSN is van microsoft, geen Israelisch bedrijf.

Wat is de link met Israel? alleen icq is (oorspronkelijk) israelisch, mirabilis is ergens vorige eeuw door aol opgekocht

maar ja ook yahoo en apple zijn amerikaans en de meest open source komt er ook vandaan dus dan maar weer brieven schrijven (*en per duif laten bezorgen vanwege de amerikaanse vrachtwagens)

Joesoef
22-10-04, 13:26
Geplaatst door Goodnight
Ow dus die superdesuper dadels zijn Iraans?
Hmmm..ik ga maar eens navragen dan.Ik vond ze echt heel lekker ( en duur)

Die super de super heb ik in ieder geval bij de Iraanse super zien liggen, en volgens de verkoper waren ze Iraans.

Je kan ook een doosje kopen met bijna super dadels (ze hebben wel een strak velletje, niet zo een gerimpelde en ze zijn wat kleiner maar wel zacht). Doosje van 700 gram voor Euro 1,35 dacht ik. Bij de turkse super kan je ze ook krijgen (GENCO, oosterparkstraat, anders de Iraanse super op de rozengracht).

Joesoef
22-10-04, 13:28
Geplaatst door observer
gezien het aantal iraniers wat vertrokken is is niet iedereen het eens met je

onderdrukking is onderdrukking of de dader nu de koran of de tora leest

iranse regime is net zo fout


In Pisrahel hebben alleen Joden een waardig leven. In Iran is iedereen min of meer gelijk. Zlefs de Joden hebben daar een relatief goed leven, terwijl de Palestijnen geen leven meer hebben.

Ourzazate
22-10-04, 16:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
Sharon wenst alle moslims een dadelrijke ramadan
(Sunday 17 October 2004 2:13:20 pm)

Giftige dadels in Nederland te koop: de smaak van moord en racisme.

Collaboreer NIET met de zionisten van ‘ISRAEL’
BOYCOTT DE BEZETTINGSMACHT
BOYCOTT DE DADELS VAN DE ZIONISTEN


Koop geen dadels van zionisten.
Ze zijn gedrenkt in het bloed van onze broeders in Palestina.


Steun de bezettingsmacht niet met je geld. Help niet aan het vergieten van bloed van je Palestijnse broeders. Laat je kinderen en jezelf niet vergiftigen met de producten van misdadigers

Financiers van zionistische terreur:
Jordan River en alle varianten o.a. King Salomon
Koop deze dadels niet!


Koop geen dadels waar het land van herkomst niet duidelijk op staat. Ze zijn van de zionisten.

Deze misdadigers verbergen hun identiteit om moslims te misleiden.

Koop halal. Koop schone dadels.
Ze zijn lekkerder. Ze zijn vrij van bloed.
Je helpt moslims Halaal brood te verdienen
En insya’Allah zal je vasten worden beloond en worden je kinderen gezegend


Beste ZbaqZbaq, weet jij wel hoeveel Palestijnse moslims werken op israelitische grond waar die dadels worden verbouwd...?

Dat geldt trouwens ook voor al die moslims in Nederland die zogenaamd geen dadels kopen afkomstig uit Israel omdat het geld ten goede zou komen aan de zionisten, onwetenden...:).

Dat geldt kom ten goede aan zowel joden als moslims waarmee zij hun gezin te eten en te drinken kunnen geven...:).

Als je redeneert zoals jij doet, dan zou je heel veel zaken hier in Nederland niet moeten kopen die gemaakt zijn in fabrieken in Europa/VS (deels) ten goede van de staat Israel. Ik adviseer je daar eens onderzoek naar te doen...:).

ps: Dadels uit Algerije zijn van een corrupte, niet legitieme regering die haar eigen mensen koud maakt/martelt en die de islamitische regels voor geen letter naleeft. Dat gelt ook voor dadels uit Iran (die kleine donkere zoete dadeltjes)...:). En ik kan je hadiths aangeven waarin staat dat als je bepaalde regels binnen de Islam niet naleeft je geen moslim bent. Dat is van toepassing op de dadelproducenten in Algerije/Tunesie/Iran...:).

freya
22-10-04, 17:03
Geplaatst door Ourzazate
Beste ZbaqZbaq, weet jij wel hoeveel Palestijnse moslims werken op israelitische grond waar die dadels worden verbouwd...?

Dat geldt trouwens ook voor al die moslims in Nederland die zogenaamd geen dadels kopen afkomstig uit Israel omdat het geld ten goede zou komen aan de zionisten, onwetenden...:).

Dat geldt kom ten goede aan zowel joden als moslims waarmee zij hun gezin te eten en te drinken kunnen geven...:).

Maar een totale boycot Israelische producten is wel een van de weinige manieren waarmee Israel op andere gedachten kan worden gebracht.
Zo is het apartheidsregime in Zuid Afrika ook gevallen.

Bovendien is verbouwd op gestolen grond is smerig, maakt niet uit wie daar verder aan verdiend.


Als je redeneert zoals jij doet, dan zou je heel veel zaken hier in Nederland niet moeten kopen die gemaakt zijn in fabrieken in Europa/VS (deels) ten goede van de staat Israel. Ik adviseer je daar eens onderzoek naar te doen...:).

Die lijsten zijn bekend bij mensen die deze boycot serieus nemen.

Verder moet er ook nog een culturele en academische boycot van de grond komen :)


ps: Dadels uit Algerije zijn van een corrupte, niet legitieme regering die haar eigen mensen koud maakt/martelt en die de islamitische regels voor geen letter naleeft. Dat gelt ook voor dadels uit Iran (die kleine donkere zoete dadeltjes)...:). En ik kan je hadiths aangeven waarin staat dat als je bepaalde regels binnen de Islam niet naleeft je geen moslim bent. Dat is van toepassing op de dadelproducenten in Algerije/Tunesie/Iran...:).

Nee Israel volgt de Islamitische regels wel :rolleyes:

En nu hoeft er opeens geen rekening gehouden te worden met de arme boeren die aan de dadels verdienen.

mark61
22-10-04, 17:13
Geplaatst door freya
Maar een totale boycot Israelische producten is wel een van de weinige manieren waarmee Israel op andere gedachten kan worden gebracht.

Intussen hebben die boeren en landarbeiders niet te vreten. En hun gezinnen.


Zo is het apartheidsregime in Zuid Afrika ook gevallen.
...

Hoewel een populaire mythe, is het toch vooral dat, een mythe. De Zuidafrikaanse economie hangt niet aan een sinaasappelboom. Steunt daarentegen op goud en diamant. Die werden niet geboycot. De Klerk kwam geheel autonoom tot het inzicht dat het zo niet verder kon. Sinaasappelen waren ver van zijn mind.

Al Sawt
22-10-04, 17:18
Geplaatst door observer
nee en dat is een beschaafde lieve vrij land

of is het verschil dat iran hardline moslims minder hardline moslims lastig vallen? Ze vallen moslims of andere niet lastig, op basis van een racistische ideologie.

nard
22-10-04, 17:19
Geplaatst door mark61
Nou daar zijn ze lekker snel mee. Carmel verkoopt al jaren alle mogelijke vruchten in NL. Ik doe dan ook al jaren Carmel-boycot, maar gek genoeg zijn ze nog niet failliet.

Carmel Sharon Fruit
Ja, dat kan ik me voorstellen


Sterker nog. Carmel Fruit is een uitstekend produkt dat slechts verkocht wordt via een hoogontwikkeld importeurs- en dealernetwerk. Het ligt bij de beste supermarkten in de schappen en moet voldoen aan de hoogste standaarden. Oorzaak is dat Israël ook in dit opzicht een westers land is.
Kortom; mensen vertrouwen de produkten van Carmel vanwege hun constantheid in kwaliteit en aanvoer. (Toevallig ken ik ongeveer de grootste Nederlandse importeur van Carmel van binnenuit).
Ik hoef niet te verklappen, dit in tegenstelling tot produkten uit de aangrenzende regio of andere landen, die om een aantal redenen, die ik hier ook al ben tegengekomen, gewoon niet of veel minder worden vertrouwd of gewaardeerd.
Oplossing is simpel: produceer en distribueer je Citrus e.d. volgens westerse standaarden en maak het procede inzichtelijk voor de klant en je mag meespelen. Maar ja, dat ligt een beetje moeilijk.......

freya
22-10-04, 17:19
Geplaatst door mark61
Intussen hebben die boeren en landarbeiders niet te vreten. En hun gezinnen.



Hoewel een populaire mythe, is het toch vooral dat, een mythe. De Zuidafrikaanse economie hangt niet aan een sinaasappelboom. Steunt daarentegen op goud en diamant. Die werden niet geboycot. De Klerk kwam geheel autonoom tot het inzicht dat het zo niet verder kon. Sinaasappelen waren ver van zijn mind.

Het ging niet alleen om sinaasappelen :rolleyes:
Zuid Afrika was op het laatst helemaal geisoleerd, kunstenaars, academici, sporters enz, waren nergens meer welkom. Omgekeerd kwam ook bijna niemand meer naar het land toe.
Zo'n positie is niet erg lang vol te houden.

Is mss meer een psychologische oorlogsvoering ipv een economische, maar het gaat om het resultaat :)

Al Sawt
22-10-04, 17:21
Geplaatst door mark61
Aan de andere kant had je destijds de fall-out van Tsjernobyl op Iraanse produkten, is dat zomaar over? Bovendien zijn ze nogal kwistig met de gifspuit daar. Pistachenoten uit Iran, hoewel heerlijk, ik eet ze wel, zijn met namen chemisch gezien geen aanrader dacht ik. Iraanse pistache noten worden doodleuk in Israel verkocht.

Israel heeft zelfs Egyptische terreinvoertuigen gekocht, voor militair gebruik.,

freya
22-10-04, 17:22
Geplaatst door nard
Sterker nog. Carmel Fruit is een uitstekend produkt dat slechts verkocht wordt via een hoogontwikkeld importeurs- en dealernetwerk. Het ligt bij de beste supermarkten in de schappen en moet voldoen aan de hoogste standaarden. Oorzaak is dat Israël ook in dit opzicht een westers land is.
Kortom; mensen vertrouwen de produkten van Carmel vanwege hun constantheid in kwaliteit en aanvoer.
Ik hoef niet te verklappen, dit in tegenstelling tot produkten uit de aangrenzende regio of andere landen, die om een aantal redenen, die ik hier ook al ben tegengekomen, gewoon niet worden vertrouwd of gewaardeerd.
Oplossing is simpel: produceer en distribueer je Citrus e.d. volgens westerse standaarden en maak het procede inzichtelijk voor de klant en je mag meespelen. Maar ja, dat ligt een beetje moeilijk.......

Ja Nard we weten het: Israel is een lichtbaken van beschaving in de regio :kotsen:

mark61
22-10-04, 17:22
Geplaatst door nard
Sterker nog. ...
Oplossing is simpel: produceer en distribueer je Citrus e.d. volgens westerse standaarden en maak het procede inzichtelijk voor de klant en je mag meespelen. Maar ja, dat ligt een beetje moeilijk.......

Lullo. Via die weggebombardeerde haven van Gaza zeker? Een checkpoint passeren duurt zo lang, dat dat fruit dan al verrot is voor het de boot bereikt. Hoe pers je olie uit gekapte olijfbomen? Hoe irrigeer je je land waarvan het water wordt gestolen?

Al Sawt
22-10-04, 17:28
Geplaatst door mark61
Intussen hebben die boeren en landarbeiders niet te vreten. En hun gezinnen.



Hoewel een populaire mythe, is het toch vooral dat, een mythe. De Zuidafrikaanse economie hangt niet aan een sinaasappelboom. Steunt daarentegen op goud en diamant. Die werden niet geboycot. De Klerk kwam geheel autonoom tot het inzicht dat het zo niet verder kon. Sinaasappelen waren ver van zijn mind. Sterker nog: Zuid Afrika kon gewoon Amerikaanse en Europese wapens en technologie aanschaffen.

Ondergang van Apartheid was te danken aan internationale isolemente en de Arabische olieboycot.

Zuid Afrika kon alleen tegen woekerprijzen olie kopen van smokkelaars.

mark61
22-10-04, 17:29
Geplaatst door freya
Het ging niet alleen om sinaasappelen :rolleyes:
...
Is mss meer een psychologische oorlogsvoering ipv een economische, maar het gaat om het resultaat :)

I beg to differ. Blanke Zuidafrikanen vonden die boycot stom en vervelend en haalden hun schouders op. Het sterkte hen in hun eigen gelijk. Net zoals ze in de bible belt in NL geen tv kopen. Weg met de boze buitenwereld.

Juist de gematigden die open stonden voor kritiek en überhaupt voor de wereld werden zo afgesneden van gesprekspartners en eventuele bondgenoten. De universiteiten verrechtsten en de cricketers peinsden er helemaaal niet meer over zwarte spelers op te nemen. De keuze was: meedoen met het systeem of de illegaliteit in. Polarisatie en verharding van standpunten, zodat je op het laatst als blanke alleen nog communist kon zijn als je tegen apartheid was. Ik dacht dat de DP er niet blij mee was.

Al met al had die boycot een negatief effect.

mark61
22-10-04, 17:31
Geplaatst door Al Sawt
Iraanse pistache noten worden doodleuk in Israel verkocht.

Officiëel? Via Libanon zeker. En die Iraniërs weten dat zeker niet....

Al Sawt
22-10-04, 17:35
Geplaatst door nard
Sterker nog. Carmel Fruit is een uitstekend produkt dat slechts verkocht wordt via een hoogontwikkeld importeurs- en dealernetwerk. Het ligt bij de beste supermarkten in de schappen en moet voldoen aan de hoogste standaarden. Oorzaak is dat Israël ook init opzicht een westers land is.. Wat een onzin zeg!

Israel exporteert citrusvruchten aan Europa, in de tijd dat citrusproducerende landen als Portugal en Spanje te kampen hadden met beperkingen.

Na toetreding van Portugal en Spanje, mocht Israel uit 'solidariteit' haar citrusvruchten en andere exportprodukten in Europa blijven afzetten.

En de sterke Pro-Israel lobby in Nederland, zorgt er wel voor dat Carmel in de schappen ligt.

Terwijl het in Frankrijk of Zwisterland nauwelijks te verkrijgen is.

mark61
22-10-04, 17:39
Enfin, doe mij maar een Zuidafrikaanse bioavocado (advocaat voor Rabi`ah)

sjaakie
22-10-04, 19:52
http://users.skynet.be/bk291253/actueel/boycot/boycot.htm

Rabi'ah.
23-10-04, 09:10
Geplaatst door mark61
Enfin, doe mij maar een Zuidafrikaanse bioavocado (advocaat voor Rabi`ah)

Avocado dan. Muggezifter. :moe:

mark61
23-10-04, 10:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Avocado dan. Muggezifter. :moe:

Wat nou? Zelf zeg ik altijd advocaat en manja, dat is er in gesleten. Alleen kijken de mensen je wat gek aan. Tja. Mang...

Rabi'ah.
23-10-04, 12:22
Geplaatst door mark61
Wat nou? Zelf zeg ik altijd advocaat en manja, dat is er in gesleten. Alleen kijken de mensen je wat gek aan. Tja. Mang...

*tyuri*

Yu mek' mi weri. :ego:

observer
23-10-04, 17:01
Geplaatst door Al Sawt
Ze vallen moslims of andere niet lastig, op basis van een racistische ideologie. nee ze onderdrukken en erger iedereen die hun religieuze visie niet steunt

wat is het verschil: ik ben beter want ik geloof beter
of de slachtoffers nu andere of dezelfde ethnische achtergrond hebben

Ourzazate
23-10-04, 17:18
Geplaatst door freya
Maar een totale boycot Israelische producten is wel een van de weinige manieren waarmee Israel op andere gedachten kan worden gebracht.
Zo is het apartheidsregime in Zuid Afrika ook gevallen.

Bovendien is verbouwd op gestolen grond is smerig, maakt niet uit wie daar verder aan verdiend.

Een totale boycot op alle joodse producten is iets anders dan een boycot op de joodse dadels die qua productielijn vnl van palestijnse hand komen. Alleen de eigenaar van het bedrijf is een jood...:).

Producten die verbouwd zijn op gestolen grond zijn inderdaad niet goed, maar de arme Palestijnen die op op die akkers werken zorgen op die manier wel voor eten voor hun gezinnen (die vaak uit 6 of meer kinderen bestaan)...:).

Israel zal de bezetting alleen stopzetten als het westen de Palestijnen serieus neemt en niet met 2 maten meet. Dat zie ik niet zo snel gebeuren...:(.



Geplaatst door freya

Die lijsten zijn bekend bij mensen die deze boycot serieus nemen.
Verder moet er ook nog een culturele en academische boycot van de grond komen :)

Dat lukt nooit van zijn leven.



Geplaatst door freya

Nee Israel volgt de Islamitische regels wel :rolleyes:
En nu hoeft er opeens geen rekening gehouden te worden met de arme boeren die aan de dadels verdienen.

Israelieten zijn geen joden, de Algerijnse regering wel...:). Daarnaast is het zo dat in de arab landen de grootste stukken vruchtbare grond waar grote hoeveelheden van iets worden verbouwd vaak in handen zijn van mensen uit de regering...:). Dat is bijv. zo met Algerijnse, Tunesische en Iraanse dadels.

Dus als je als moslim deze dadels wel koopt dan moet je ook niet zeuren over de joodse dadels...:).

freya
23-10-04, 17:36
Geplaatst door Ourzazate


Dat lukt nooit van zijn leven.


Wacht maar, het heeft nog een paar jaar nodig.

De roep om een boycot wordt steeds sterker en komt van steeds meer kanten.

freya
23-10-04, 17:39
Voor de mensen voor wie een totale Israelboycot een te grote stap is, is dit mss een goed begin:

een boycot van alleen producten uit de illegale nederzettingen (http://www.made-in-israel.nl/)

Daar komt geen Palestijnse boer binnen hoor :fplet:

Ourzazate
23-10-04, 18:49
Geplaatst door freya
Wacht maar, het heeft nog een paar jaar nodig.

De roep om een boycot wordt steeds sterker en komt van steeds meer kanten.

Joden hebben veel te veel macht en kennis in de wereld om zo'n boycot te ondergaan...:). Een paar jaar? Daar hou ik je aan...:).

freya
23-10-04, 19:33
Geplaatst door Ourzazate
Joden hebben veel te veel macht en kennis in de wereld om zo'n boycot te ondergaan...:). Een paar jaar? Daar hou ik je aan...:).

En laat ik nu toevallig een heleboel joden kennen die heel erg voor zo'n totale boycot zijn!

:rolleyes:

Ourzazate
23-10-04, 19:40
Geplaatst door freya
En laat ik nu toevallig een heleboel joden kennen die heel erg voor zo'n totale boycot zijn!

:rolleyes:

Ik sprak niet over zulke joden...:).

freya
23-10-04, 19:45
Geplaatst door Ourzazate
Ik sprak niet over zulke joden...:).

Waarom gebruik je het woord joden dan uberhaubt?

Dat slaat nergens op. In deze kwestie heb je maar 3 soorten mensen:

zionisten
antizionisten
mensen die te dom zijn om een goede keuze te maken


En waartoe je behoort hoeft niets met geloof of afkomst te maken te hebben.

mark61
23-10-04, 20:49
Geplaatst door Rabi'ah.
*tyuri*

Yu mek' mi weri. :ego:

Meesje, no mek tyuri fo mi. Wat is jouw probleem? :hihi:

Rabi'ah.
23-10-04, 20:53
Geplaatst door mark61
Meesje, no mek tyuri fo mi. Wat is jouw probleem? :hihi:

Mi mek' tyuri gi yu san' mi wani. :p

En ik weet waar je huis woont. :D

mark61
23-10-04, 21:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Mi mek' tyuri gi yu san' mi wani. :p

En ik weet waar je huis woont. :D

Het escaleert helemaal uit de hand.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Laten we met een schone luier beginnen.

Ourzazate
23-10-04, 21:44
Geplaatst door freya
Waarom gebruik je het woord joden dan uberhaubt?

Dat slaat nergens op. In deze kwestie heb je maar 3 soorten mensen:

zionisten
antizionisten
mensen die te dom zijn om een goede keuze te maken


En waartoe je behoort hoeft niets met geloof of afkomst te maken te hebben.

Ik sprak dus over zionisten...:).

Al Sawt
23-10-04, 22:42
Geplaatst door observer
nee ze onderdrukken en erger iedereen die hun religieuze visie niet steunt

wat is het verschil: ik ben beter want ik geloof beter
of de slachtoffers nu andere of dezelfde ethnische achtergrond hebben Klopt.

Maar in Israel is het graad erger, omdat Zionisme een combinatie van religieuze waanzin en racisme is. Voorts wordt het door de gehele Israelische samenleving gedragen, wat in schril contrast met Iran staat.

Afrux
24-10-04, 10:42
Zij zijn in ieder geval de lekkerste en kwalitatief de beste dadels die je kunt krijgen. Ik heb dit jaar weer 10 kg aangeschaft. Maar dat ter zijde.

Wie ben ik om een boycot in te stellen? Als de tienduizenden palestijnen die in Israel werken bij ieder grenssluiting protesteren om het weer te open zodat ze aan het werk kunnen. Buiten het feit dat een dadel boycot door 5 mensne helemaal niets uitmaakt, terf je in de eerste plaats hiermee de Palestijnen. Meer dan 60% van de palestijnen is voor zijn leven afhankelijk van de werkgelegehid en economie van Israel.

Ik ben 5000 km verder en ik moet juist het tegenovergestelde doen van de betrokkenen (palestijnen) willen, die ieder keer vragen om het de grenzen te openen zodat ze aan het werk kunnen. Het is te gek voor woorden.


Hoezo een boycot? ALs de Israelische vlag in veel ARabische hoofdsteden wappert!!!


DEnk aan de palestijnen, koop landbouw producten uit Israel en Palestina.

freya
24-10-04, 13:04
Geplaatst door Afrux


DEnk aan de palestijnen, koop landbouw producten uit Israel en Palestina.

En houd de bezetting en onderdrukking in stand!

:moe:

Rabi'ah.
24-10-04, 13:07
Ach, Palestijnen zijn toch maar Arabieren, 't zijn geen Imazighen dus who cares.......:)

mark61
24-10-04, 13:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Ach, Palestijnen zijn toch maar Arabieren, 't zijn geen Imazighen dus who cares.......:)

Nou ja, we kunnen natuurlijk ook Marokkaanse en Algerijnse produkten gaan boycotten vanwege de discriminatie van Imazighen. De vraag is wel of ze er blij mee zullen zijn.

Hmm, toch koop ik nog steeds geen Carmel. Moeilijk...

Rabi'ah.
24-10-04, 14:02
Geplaatst door mark61
Nou ja, we kunnen natuurlijk ook Marokkaanse en Algerijnse produkten gaan boycotten vanwege de discriminatie van Imazighen. De vraag is wel of ze er blij mee zullen zijn.

Hmm, toch koop ik nog steeds geen Carmel. Moeilijk...

Euhm.........mijn bedoeling was niet zozeer om een subdiscussie over Imazighen te beginnen, als wel om Fruxje een spiegel voor te houden.

Kdenk alleen niet dat hij daar gevoelig voor is.

mark61
24-10-04, 15:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Euhm.........mijn bedoeling was niet zozeer om een subdiscussie over Imazighen te beginnen, als wel om Fruxje een spiegel voor te houden.

Kdenk alleen niet dat hij daar gevoelig voor is.

Precies, een spiegel. Afrux zal ongetwijfeld ook zeggen dat hij tegen een boycot van MA / Alg. is om dezelfde redenen. In zijn post zie ik nergens dat hij de Palestijnen geen warm hart toedraagt. Integendeel zelfs. Dus ik begrijp jouw reactie niet.

Afrux
24-10-04, 16:42
Geplaatst door freya
En houd de bezetting en onderdrukking in stand!

:moe:

Je moet je hersenen gebruiken en twee zkane uit elkaar halen.

ten eeerste steun ik op geen enkel manier de bezetting. Isreal moet gewoon de bezette gebieden verlaten.

ten tweede, een dergelijk boycot (die geen enkel effect zal hebben op israel) zal enkele de armen palestijnen treffen. Zij demonstreren zelf tegen de sluiting van de grenzen zodat z emet teinduizenden aan het werk kunnen in Israel. Ten slotte is meer dan d ehelft van d ePalestijnen afhankelijk van israel in zijn levensonderhoud.


Israel zal je niet terffen met ene boycot. De miljarden dollars uit Amerika blijven stromen. Bovendien zijn er zogenaamde islamitische landne die zaken met israel doen.


Je moet USA boycoten en niet alleen dadels (zo simplistisch zijn jullie) , maar alles van olie tot vrouwen. en Niet alleen door 100000 achetrlijke Imazighen die een instrument zijn geworden voor de palestijnse kwestie. Maar door alle islamitishe landen en door door de 1 miljard moslims.


Droom maar verder

Afrux
24-10-04, 16:45
Geplaatst door freya
En houd de bezetting en onderdrukking in stand!

:moe:

Hoe wil je de bezetting eindigen? Door dadels niet meer te kopen! dan ben je erg naief!

helaas kan het het militair ook niet, want moslims staan op militaire en andere niveaus 100 jaar achter.


door deze dadels te kopen draag je enigziens aan het verminderen van het leed van de palestijnen. En nog maals zijzelf vragen erom om te werekn wie ben ik om dan...

Afrux
24-10-04, 16:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Ach, Palestijnen zijn toch maar Arabieren, 't zijn geen Imazighen dus who cares.......:)

Dat is je achterlijke interpertatie. maar ik had niet van je verwacht.


Het is altijd hetzelfde:
Kom je voor de rechten van een volk dan ben je racist.

Ik probeer de zaak objectief te bekijken.

Wat zal een boycot aanrichten? niets en helemaal niets en vooral als het door 5 mensne wordt gesteund. Hoe zo boycot terwijl de vlag van israel wappert in vele islamitische hoofdsteden. Hoe zo boycot terwijl de palestijnen zelf protesteren tegen de sluiting van d egrens, zodat ze weer aan het werk kunnen om bijvoorbeeld dadels te produceren.. het istegenstrijdig...


Ik ga vandaag twee keer meer eten van die lekker dadels door jullie domheid

freya
24-10-04, 16:52
Geplaatst door Afrux
Hoe wil je de bezetting eindigen? Door dadels niet meer te kopen! dan ben je erg naief!

helaas kan het het militair ook niet, want moslims staan op militaire en andere niveaus 100 jaar achter.


door deze dadels te kopen draag je enigziens aan het verminderen van het leed van de palestijnen. En nog maals zijzelf vragen erom om te werekn wie ben ik om dan...

Ik heb in dit topic al ergens uitgelegd hoe ik zie dat een totale boycot een regime kan laten vallen, of iig daarbij mee kan helpen.


Heb jij een concreet plan om de Palestijnen onder de bezetting uit te krijgen? Iets waar wij hier in Europa aan kunnen werken.
Europa waar het Palestijnse probleem is ontstaan en in stand wordt gehouden.

Afrux
24-10-04, 16:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Euhm.........mijn bedoeling was niet zozeer om een subdiscussie over Imazighen te beginnen, als wel om Fruxje een spiegel voor te houden.

Kdenk alleen niet dat hij daar gevoelig voor is.

jouw bedoeling is om je achterlijkheid hier te verkondigen door domme conclusies te terekken.

reageer nou eens inhoudelijk:

Waarom moet ik een product bycoten 5000 km verder. Als de palestijnen zelf op straat komen om te eisen dat ze weer aan het werk kunnen als de gerens gesloten wordt? Wie ben ik?

Deze acties zullen de staat israel niet schaden, vooral als het om twee achterlijke wezens gaat. Deze actie zullen enkel de arme palestijnen treffen die voor meer dan 60% afhankelijk zijn om in leven te blijven door het werk in israel.

Want in landen zoals Libanon waar ze soms al meer dan 50 jaar als vluchteling leven, mogen ze niet een een werkvergunning hebben, laat staan een verblijfsvergunning. en dat geld voor meer van die landen.

Ik zouy zeggen boycot de producten van Egypte of libanon?

Afrux
24-10-04, 16:57
Geplaatst door freya
Ik heb in dit topic al ergens uitgelegd hoe ik zie dat een totale boycot een regime kan laten vallen, of iig daarbij mee kan helpen.


Heb jij een concreet plan om de Palestijnen onder de bezetting uit te krijgen? Iets waar wij hier in Europa aan kunnen werken.
Europa waar het Palestijnse probleem is ontstaan en in stand wordt gehouden.

was het maar waar. Nee de palest9ijnen realisreen zich dat ze alleen voor staan. Dat hoor je ieder dag op aljazeera. Iedereen heeft ze in de steek gelaten. Niemand geeft om ze. Heb je een Arabische land iets horen zeggen na de laatste slachting van Sharon.

Een boycot van dadels terft dus enkel de palestijenen. DE enige oplossing voor de palestijnen is om te proberen onder deze erbarmelijke omstandigheden te komen door te onderhandelen en misschien wel zelfs van hun rechten af te geven. Niemand die ze nog help. Hun ARabische broeders en moslim broeders hebben ze in de steek gelaten.


De enige manier om de bezetting te beindigen, maar dat zal helaas niet gebeuren, is dat de hele islamitische wereld opstaat en de olie productie stop zit. en alle banden afbreekt met het westen. Militaire kunnen ze toch niets.

Maar helaas dit zal dus niet gebeuren.

freya
24-10-04, 16:57
Geplaatst door Afrux

Wat zal een boycot aanrichten? niets en helemaal niets en vooral als het door 5 mensne wordt gesteund.

Doe niet zo dom zeg.

Tot deze boycot wordt in veel Europese landen opgeroepen.In Nederland slaat het het slechtst aan, omdat het hier nu eenmaal vol met zionisten zit :moe:

Je zit weer eens uit je nek te zwetsen omdat het nu toevallig een oproep van de AEL is.

Afrux
24-10-04, 17:02
Geplaatst door freya
Doe niet zo dom zeg.

Tot deze boycot wordt in veel Europese landen opgeroepen.In Nederland slaat het het slechtst aan, omdat het hier nu eenmaal vol met zionisten zit :moe:

Je zit weer eens uit je nek te zwetsen omdat het nu toevallig een oproep van de AEL is.

lees even goed mijn berichten en dan zal je zien waarom ik deze boycot niet steun. Niet met je achterlijkheid denken.

De Palestijnen zelf p[rotesteren om weer aan het werk te gaan. Je help ze en je creert werk juist voor ze door deze producten te kopen. Het klinkt raar maar het is niet anders. Het zijn de palestijnen die voor meer dan 60% afhankelijk zijn van israel om in leven te blijven en niet anders om.


Ik heb deze dadels in bruseels bij de marokkaan gekocht en zijn zijn net even min in parijs te koop. Het heeft niets met zionisten te maken, als je joden bedoeld in Frankrijk wonen de meeste in Europa. Het is een product die door Grrothandels wordt aangeschaft.

Afrux
24-10-04, 17:04
By teh way FREYA,


Mischien is ael voor jou een god, maar voor mij bestaan ze niet eens. laat staan dat ik wakker word van iets dat ze roepen. Wat dat betreft verschillen zijn weinig van hun broeders, want die roepen ook al 40 jaar maar zonder .....

freya
24-10-04, 17:06
Geplaatst door Afrux
lees even goed mijn berichten en dan zal je zien waarom ik deze boycot niet steun. Niet met je achterlijkheid denken.

De Palestijnen zelf p[rotesteren om weer aan het werk te gaan. Je help ze en je creert werk juist voor ze door deze producten te kopen. Het klinkt raar maar het is niet anders. Het zijn de palestijnen die voor meer dan 60% afhankelijk zijn van israel om in leven te blijven en niet anders om.


En dus moet de situatie maar precies zo blijven als die is, want de Palestijnen zijn zo reuze gelukkig :rolleyes:




Ik heb deze dadels in bruseels bij de marokkaan gekocht en zijn zijn net even min in parijs te koop. Het heeft niets met zionisten te maken, als je joden bedoeld in Frankrijk wonen de meeste in Europa. Het is een product die door Grrothandels wordt aangeschaft.

:duim: tegen zoveel domheid kan ik niet op.

freya
24-10-04, 17:08
Geplaatst door Afrux
By teh way FREYA,


Mischien is ael voor jou een god,

lieverd je zou kunnen weten dat ik De Godin aanbid.


:haha:


:moe:

mark61
24-10-04, 17:09
Geplaatst door freya
Heb jij een concreet plan om de Palestijnen onder de bezetting uit te krijgen? Iets waar wij hier in Europa aan kunnen werken.
Europa waar het Palestijnse probleem is ontstaan en in stand wordt gehouden.

Dat in stand houden komt toch vnl. uit Washington. De EU doet alleen importbegunstiging, dacht ik.

mark61
24-10-04, 17:45
Dames, jullie gaan toch wel erg nadrukkelijk niet op Afrux' argumenten in. Het is natuurlijk fantastisch om hier op de canapé moreel superieur te zitten wezen; intussen moeten die Palestijnen dan maar hun kinderen niet kunnen voeden, kleden, een dak boven het hoofd bieden en onderwijs laten volgen? En dat alles geldt natuurlijk ook voor henzelf.

Kan je wel fantastische acties bedenken, die gaan jaren duren, de Palestijnen moeten NU eten. Zuerst kommt das Fressen und dann die Moral. Een alternatief hebben ze nu namelijk niet.

freya
24-10-04, 19:12
Geplaatst door mark61
Dat in stand houden komt toch vnl. uit Washington. De EU doet alleen importbegunstiging, dacht ik.

Israel is toch ook behoorlijk afhankelijk van de handelscontacten met Europa.

Bovendien moet de omkeer in de voorkeursbehandeling van dat rare landje dat elk internationaal recht aan de laars lapt toch ergens beginnen.

Zolang Israel steeds weer morele ondersteuning krijgt door bv mee te mogen doen aan het EUROsongfestival enz enz zal de meerderheid daar altijd weer de kop in het zand kunnen steken en denken dat het allemaal wel mee valt.

Er zijn btw in de Israelische regering echt wel mensen die zich zorgen maken over een evt boycot.
Waarom denk je dat ze overal in Europa propaganda instituten als het CIDI ondersteunen? Welk ander land is zo actief in het bewerken van de publieke opinie in het buitenland?

freya
24-10-04, 19:17
Geplaatst door mark61
Dames, jullie gaan toch wel erg nadrukkelijk niet op Afrux' argumenten in. Het is natuurlijk fantastisch om hier op de canapé moreel superieur te zitten wezen; intussen moeten die Palestijnen dan maar hun kinderen niet kunnen voeden, kleden, een dak boven het hoofd bieden en onderwijs laten volgen? En dat alles geldt natuurlijk ook voor henzelf.

Kan je wel fantastische acties bedenken, die gaan jaren duren, de Palestijnen moeten NU eten. Zuerst kommt das Fressen und dann die Moral. Een alternatief hebben ze nu namelijk niet.

Ook aan jou de vraag: hoe kunnen we anders vanuit hier druk op Israel uitoefenen?

Het is ook fantastisch om moreel superieur werkeloos toe te kijken hoe de Palestijnen langzaam worden uit gedreven en vermoord terwijl ze nog wel een beetje te eten hebben.

Naast een boycot van Israelische producten zouden we juist extra Palestijnse producten moeten kopen. Zeep, olijfolie, dadels bv.
Allemaal verkrijgbaar in Nederland.

mark61
24-10-04, 19:38
Geplaatst door freya
Israel is toch ook behoorlijk afhankelijk van de handelscontacten met Europa....Waarom denk je dat ze overal in Europa propaganda instituten als het CIDI ondersteunen? Welk ander land is zo actief in het bewerken van de publieke opinie in het buitenland?

Het CIDI wordt zorgvuldig niet gefinancierd door Israël. Ze zijn niet gek. :hihi:

Die ommekeer moet dan van een parlementaire meerderheid komen. Die komt hier nooit of te nimmer. Nah ja over 200 jaar misschien. Ik zou vrolijk de Palestijnen bij het Eurosongfestival uitnodigen.

DEMOcraat
24-10-04, 19:39
Geplaatst door Afrux
Je moet je hersenen gebruiken en twee zkane uit elkaar halen.

ten eeerste steun ik op geen enkel manier de bezetting. Isreal moet gewoon de bezette gebieden verlaten.

ten tweede, een dergelijk boycot (die geen enkel effect zal hebben op israel) zal enkele de armen palestijnen treffen. Zij demonstreren zelf tegen de sluiting van de grenzen zodat z emet teinduizenden aan het werk kunnen in Israel. Ten slotte is meer dan d ehelft van d ePalestijnen afhankelijk van israel in zijn levensonderhoud.


Israel zal je niet terffen met ene boycot. De miljarden dollars uit Amerika blijven stromen. Bovendien zijn er zogenaamde islamitische landne die zaken met israel doen.


Je moet USA boycoten en niet alleen dadels (zo simplistisch zijn jullie) , maar alles van olie tot vrouwen. en Niet alleen door 100000 achetrlijke Imazighen die een instrument zijn geworden voor de palestijnse kwestie. Maar door alle islamitishe landen en door door de 1 miljard moslims.


Droom maar verder
niets doen is beter voor palestijnen bedoel je,die boycot is voor mij meer een uiting dat ik niet mee eens ben met die zionistische politiek.

mark61
24-10-04, 19:41
Geplaatst door freya
Ook aan jou de vraag: hoe kunnen we anders vanuit hier druk op Israel uitoefenen?

Vrijwel niet. Stemmen op een partij die niet zo pro-Israel is. Dat is meteen een partij die nooit aan de macht zal komen.


Het is ook fantastisch om moreel superieur werkeloos toe te kijken hoe de Palestijnen langzaam worden uit gedreven en vermoord terwijl ze nog wel een beetje te eten hebben.

Das een beetje overdreven natuurlijk.De bevolking van Palestina neemt bij mijn weten niet af maar toe. Dat is juist waar Sharon zich zo'n zorgen over maakt. In ieder geval zullen ze toch echt te eten moeten hebben.


Naast een boycot van Israelische producten zouden we juist extra Palestijnse producten moeten kopen. Zeep, olijfolie, dadels bv.
Allemaal verkrijgbaar in Nederland.

Dat is wat anders. Maar waar kan je die krijgen?

freya
24-10-04, 19:55
Geplaatst door mark61
Het CIDI wordt zorgvuldig niet gefinancierd door Israël. Ze zijn niet gek. :hihi:

Daarom zei ik ook ondersteund!

De samenwerking is meer dan uitstekend


Die ommekeer moet dan van een parlementaire meerderheid komen. Die komt hier nooit of te nimmer. Nah ja over 200 jaar misschien. Ik zou vrolijk de Palestijnen bij het Eurosongfestival uitnodigen.

En maar achteruit leunen en toekijken hoe ze verder afgeslacht worden.
Dat is dus niet mijn houding, ach het zal toch wel niet helpen dus laat maar :moe:

Als de boycot in Nederland echt gestalte gaat krijgen is dat ook een signaal naar de niet zo pro-Palestijnse partijen dat ze hun beleid moeten bijstellen, willen ze niet veel stemmen verliezen.

De publieke opinie zal niet omslaan door mensen met een houding als die van jou, gelukkig zijn er nog andere mensen die zich wel ergens voor durven in te zetten.

Als de Palestijnen lijden onder de boycot dan zullen we ze als internationale gemeenschap moeten ondersteunen. Je wilt niet weten hoeveel Palestijnen nu ook al voedselhulp nodig hebben.

freya
24-10-04, 20:00
Geplaatst door mark61
Maar waar kan je die krijgen?

Zeep en olijfolie via Kerk in Actie, daar zijn ook grote hoeveelheden te bestellen voor winkels ofzo.

Olijfolie, couscous, dadels en amandelnoten via OXFAM België.
Hier heb ik geen ervaring mee.

Verder zullen op diverse kerstmarkten kerstspulletjes uit Bethlehem verkocht gaan worden.

Het is een begin, deze initiatieven zijn alleen uit te breiden als meer mensen mee werken aan de promotie ervan.

mark61
24-10-04, 20:08
Geplaatst door freya
Daarom zei ik ook ondersteund!
De samenwerking is meer dan uitstekend

Hmpf.


En maar achteruit leunen en toekijken hoe ze verder afgeslacht worden.
Dat is dus niet mijn houding, ach het zal toch wel niet helpen dus laat maar :moe:

Wie zegt dat ik achterover leun? Ik bestrijd alle Israellovers hier en in real life te vuur en te zwaard.


Als de boycot in Nederland echt gestalte gaat krijgen is dat ook een signaal naar de niet zo pro-Palestijnse partijen dat ze hun beleid moeten bijstellen, willen ze niet veel stemmen verliezen.

Ik had mijn eigen boycot al, hoewel ik dus telkens twijfel.


De publieke opinie zal niet omslaan door mensen met een houding als die van jou, gelukkig zijn er nog andere mensen die zich wel ergens voor durven in te zetten.

Met mensen als jij ook niet, als je uitwisselingen met de GJs op dit forum enige indicatie zijn. :). Hoezo 'durf' ik me niet in te zetten? Was dat nou weer voor insinuatie op niks af? Ben ik bang van Ronny met het Draculagebit?


Als de Palestijnen lijden onder de boycot dan zullen we ze als internationale gemeenschap moeten ondersteunen. Je wilt niet weten hoeveel Palestijnen nu ook al voedselhulp nodig hebben.

Dat wil ik niet weten maar ik weet het wel. Tis vnl. de VN die zich daarmee bezig houdt. Een paar sjeiks zouden ook wel hun weekomzet in Marbella kunnen overmaken.

mark61
24-10-04, 20:09
Geplaatst door DEMOcraat
niets doen is beter voor palestijnen bedoel je,die boycot is voor mij meer een uiting dat ik niet mee eens ben met die zionistische politiek.

Dat is het dilemma.

DEMOcraat
24-10-04, 20:16
Geplaatst door mark61
Dat is het dilemma.
voor mij is het een dilemma als je helemaal niets doet zoals die afrux.

mark61
24-10-04, 20:21
Geplaatst door DEMOcraat
voor mij is het een dilemma als je helemaal niets doet zoals die afrux.

Afrux denkt geloof ik juist dat hij de Palestijnen 'in het terrein' ondersteunt, omdat zij zo werk hebben. En dat het echte probleem in de VS ligt. maar goed, dat moet je m zelf vragen.

Ik denk ook dat de echte oplossing alleen uit Washington kan komen (goedschiks of kwaadschiks), en een boycot vnl. moreel effect heeft. Voor onszelf dan, de Palestijnen krijgen er geen hap meer door te eten. Laat staan rechtvaardigheid.

Is het voor jou dan geen dilemma dat je de Palestijnen schade toebrengt door de zionisten 'tegen te werken'?

DEMOcraat
25-10-04, 01:59
Geplaatst door mark61
Afrux denkt geloof ik juist dat hij de Palestijnen 'in het terrein' ondersteunt, omdat zij zo werk hebben. En dat het echte probleem in de VS ligt. maar goed, dat moet je m zelf vragen.
palestijnen ondersteun je niet door zionistische producten te kopen het enigste wat je daar mee ondersteunt is de bezetting.


[i]Ik denk ook dat de echte oplossing alleen uit Washington kan komen (goedschiks of kwaadschiks), en een boycot vnl. moreel effect heeft. Voor onszelf dan, de Palestijnen krijgen er geen hap meer door te eten. Laat staan rechtvaardigheid.[/B]
de enigste oplossing die de palestijnen kunnen verwachten van amerika is die van sharon.
een burgelijke boycot zou nooit hetzefde effect hebben als een staatse,en nogmaals door niets te doen krijgen de palestijnen ook geen hap meer te eten of rechtvaardigheid.


[i]Is het voor jou dan geen dilemma dat je de Palestijnen schade toebrengt door de zionisten 'tegen te werken'? [/B]
volgens de cdi wel ja maar dat geloof ik niet de meeste palestijnen krijgen hulp van de vn en andere hulp oragnisaties.en werken soms deze organisaties de pelestijnen ook tegen.

Afrux
25-10-04, 09:01
Geplaatst door DEMOcraat
voor mij is het een dilemma als je helemaal niets doet zoals die afrux.


Ik zou graag willen weten wat democraat dan doet. Hier op het forum van alles en nog wat verkondigen is erg makkelijk.

Afrux is realistisch, en realiseert zich dat de de msolims te verdeeld en te zwak zijn om iets te kunnen doen. Zij lopen op alle vlakken 100 jaar achter. Wat kan dan een individu doen?

Feit is dat de Palestijnen alleen voor staan, zij zijn 50 jaar onder valse voorwendselen door hun Arbische broeders aan het lijntje gehouden. Want zij zouden israel evrnietiegen in de zee in drijven. De werkelijkheid is anders, Israel is in haar eentje in staat om menig ARabisch land de woestijn in te drijven.

De palestijnen alleen voor en dat weten ze ook. Heb je iemand horen protesteren na de laatste slachting door Sharon? Nee hoor, daar en tegen is een land als Egypte niet eens in staat om onderzoek te doen naar een bom aanslag en daarom was er israelisch hulp nodig.

Hoeze een Boycot? aLS IN eGYPTE MEER DAN 50000 israelisch vakantie vieren.


Mijn punt is dat ik de dadels blijf kopen zolang de palestijnen zelf protestreen tegen de sluiting van de grens omdat ze niet aan het werk kunnen.


Nu wil ik graag weten wat Democraat i.t.t. afrux gedaan heeft!! behalve veel onzin hier verkondigen, maar dat is een eingeschap van de moslims van tegenwoordig, veel woorden maar geen daden.

observer
25-10-04, 10:19
Geplaatst door Al Sawt
Klopt.

Maar in Israel is het graad erger, omdat Zionisme een combinatie van religieuze waanzin en racisme is. Voorts wordt het door de gehele Israelische samenleving gedragen, wat in schril contrast met Iran staat. hmm het zionisme is nooit op religieuze basis geweest, sterker nog het had een sterk socialistische instellen ( de kiboetsen met hun commune achtige struktuur) als er al tegenstand in die tijd was was dat juist uit orthodoxe hoek

feit blijft dat pre netanjahoe en sharon een meerderheid van de israeli voor een vreedzame oplossing was en samen of naast elkaar wilde leven

maar daar hebben de aanslagen een eind aangemaakt (sorry verzetsdaden)

dus mischien heb je gelijk dat een overgrote meerderheid van de israeli de harde lijn tegenwoordig volgt maar dat is zeker niet altijd geweest

en religieuze waanzin is inderdaad voor iran een goede term, in iran wordt 90% door 10% onderdrukt

mark61
25-10-04, 11:23
Geplaatst door observer
...feit blijft dat pre netanjahoe en sharon een meerderheid van de israeli voor een vreedzame oplossing was en samen of naast elkaar wilde leven...

Das dan jammer dat ze op de verkeerde partijen hebben gestemd, want geen enkele Israelische regering wilde ooit een rechtvaardige vrede. Zelfs de meest 'linkse' Meretspartij wil niet alle bezette gebieden opgeven.

freya
25-10-04, 12:21
Deze internationale oproep wordt ondersteund door Mubadara, the Palestinian National Initiative.www.almubadara.org/en/ (http://www.almubadara.org/en/)


The Palestinian National Initiative is a movement that came as a response to popular demands from men and women calling for increased participation by Palestinian citizens in the process of nation building and for the opportunity to participate in the just struggle for the realization of an independent, viable, democratic and prosperous state which guarantees security, justice, equality before the law, and a dignified existence for its citizens.




The Launching of a New International Campaign of Sanctions Against Israel

Summary of Press conference with Dr. Mustafa Barghouthi
October 20, 2004

As Set Forth by Solidarity Movements in the EU Social Forum in order to End the Illegal Occupation of the Palestinian Territories And Enforce International Humanitarian Law and Relevant ICJ Resolutions.

The aim of this press conference is to inform the public about the latest developments in the international movement to bring sanctions against Israel in order to end its aggressive policies and bring peace to the region. There are five factors pushing us to begin this campaign:

1. Continued Israeli occupation and endless attacks, which now comprise the longest military occupation in modern history (37 years to date). In the past three weeks alone, more than 135 Palestinians have been killed, at least 31 of them children under the age of 17. Palestinian houses, land, and infrastructure have been damaged and destroyed continuously for four years.

2. Israel’s development of an Apartheid system, including colonial settlements and the Apartheid Wall, which expropriate Palestinian lands. The International Court of Justice decision that the Apartheid Wall is unlawful and must be removed has been ignored by Israel. It is unacceptable that Israel should violate the Fourth Geneva Convention and international human rights law and impose illegal ‘facts on the ground’ in Jerusalem and elsewhere. The decision of the ICJ calls on all States Parties to the Fourth Geneva Convention to take immediate action to end these violations.

3. Sharon’s deliberate destruction of the “peace process” and the discovery, in light of public statements by Sharon’s bureau chief Dov Weisglass, that Sharon’s ‘Gaza Disengagement Plan’ is only a ploy that hopes to accomplish “the freezing of the peace process.” Weisglass stated that “effectively the whole package called a Palestinian state has been removed indefinitely from our agenda.” It is clear from this and other statements that Sharon’s plan is to stall for time so he can finish building the Apartheid Wall, which will destroy the possibility of a viable Palestinian state and any prospects for peace in the region. Israeli government policy is a threat to the peace and security of both Palestinians and Israelis.

4. The attitude among Israeli rulers that Israel is above international law and unaccountable to the international community. Because Israel enjoys unqualified American support, it believes it can act with impunity and without consideration of human rights, humanitarian concerns or the rule of law.

5. Israeli intervention in Palestinian elections. Israeli occupation forces have attacked and closed election centers in Jerusalem, Bethlehem, and Hebron, in an attempt to destroy prospects for legitimate and democratic Palestinian self-rule.

More than 150 human rights organizations and North American solidarity groups met at the UN building in New York on 13-14 September in an International Conference of Civil Society in Support of the Palestinian People as mandated by UN resolutions 58/18 and 58/19. In London the European Coordinating Committee of NGOs on the Question of Palestine, including groups from Britain, France, Spain, Italy, Germany, Greece, Cyprus, Austria, Holland, Belgium, Luxembourg, and Scandinavia, came together and adopted a unified policy of sanctions against Israel. The results of the meetings were presented to and adopted by the European Social Forum, in which thousands of people from all over Europe participated.

Anglican and Presbyterian Churches in America have also called for divestment campaigns, modeled on the popular sanctions against Apartheid South Africa, which eventually brought that country into line with International Court of Justice rulings.

The international community confirmed that these decisions are not targeted at Jewish or Israeli people. Sanctions will specifically target the Israeli government, whose policies are destroying any prospect for a two-state solution and the possibility of peace, stability, and security in the region. Jonathan Shapiro, a former pilot in the Israeli Air Force and current leader of Israeli refuseniks, publicly called for the sanctions at the European Social Forum in the hopes that they might end the aggressive policies of his government and bring peace and stability to his homeland for both the Israeli and Palestinian people.

The campaign includes popular grassroots activity to pressure governments into imposing the following types of sanctions on Israel:

1. Suspension of the EU-Israel Association Agreement, which Israel signed to on condition that it respected human rights and international law. Because Israel is in grave breach of human rights and international law, the Agreement must be suspended.

2. Ending of all military cooperation with Israel, especially the import and export of weapons.

3. Divestment from Israeli companies and sanctions against purchasing and selling Israeli products.

4. Governmental academic non-cooperation with Israel.

The campaign also calls for Palestinian non-cooperation with the Israeli government, especially regarding the ‘Gaza Disengagement Plan,’ which only serves to turn Gaza into a giant prison while settlements are expanded in the West Bank, until there is a true and real peace process.

December 11 is already set aside by the UN to honor international human rights, and this year it will also be a day to call in a unified voice for sanctions against the Israeli government in order to enforce implementation of the ICJ decisions and other Human Rights laws adopted by the General Assembly of the UN. It will be a day to show solidarity with the Palestinian people in Europe and throughout the world.

In the wake of the ICJ decisions, the international community has a tremendous opportunity to put the Palestinian issue at the center of the humanitarian movement for freedom, equality, and justice. If Palestinians have strong international support, they will have reason to believe in the effectiveness of non-violent resistance. Such a campaign can show Israelis and Palestinians, and the world at large, that non-violent peaceful popular struggle is a viable option and a better option than violence. By using moral force to level the balance of power between Israel and Palestine, a strong statement can be made that a globalized, enlightened world will no longer tolerate the abuses of raw power politics.

With this regime of sanctions against an aggressive Israeli government, we hope to end the moral and physical suffering of the Israeli and Palestinian people.

http://www.palestinemonitor.org/new_web/October_update_archive.htm#sanctions

akram
25-10-04, 12:25
Geplaatst door mark61
Het escaleert helemaal uit de hand.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Laten we met een schone luier beginnen.

Ik weet het zeker, denk ik.
Dit steekt er met kop en schotel bovenuit
Dat is er met de paplepel ingeslagen.
Dat is niet tegen Dobermannsoren gezegd.
Ik ben er helemaal infuus van.
Hij kreeg een staande ovulatie.
Dan sta je mooi voor Jan met de korte lul
Laten we geen oude vissen uit de sloot halen
Kut maar krachtig.
Ik erger me kostelijk.
Ik sta helemaal triplex.
De aandeelhouder wint.
Laten we met een schone luier beginnen.
Dat is vechten tegen de bierkraan.
Het escaleert helemaal uit de hand.
Je brengt mij helemaal van mijn abrikoos.
Nou, dat doe je niet verdienstelijk.
Het is het één of het twee.
Pak je borst maar vast.
Dat legt geen doden aan de zeik.
Iemand dood maken met een blije mus.

freya
25-10-04, 12:27
Geplaatst door akram
Ik weet het zeker, denk ik.
Dit steekt er met kop en schotel bovenuit
Dat is er met de paplepel ingeslagen.
Dat is niet tegen Dobermannsoren gezegd.
Ik ben er helemaal infuus van.
Hij kreeg een staande ovulatie.
Dan sta je mooi voor Jan met de korte lul
Laten we geen oude vissen uit de sloot halen
Kut maar krachtig.
Ik erger me kostelijk.
Ik sta helemaal triplex.
De aandeelhouder wint.
Laten we met een schone luier beginnen.
Dat is vechten tegen de bierkraan.
Het escaleert helemaal uit de hand.
Je brengt mij helemaal van mijn abrikoos.
Nou, dat doe je niet verdienstelijk.
Het is het één of het twee.
Pak je borst maar vast.
Dat legt geen doden aan de zeik.
Iemand dood maken met een blije mus.

:haha:

Cohen
25-10-04, 12:33
Ik werk bij een groot bedrijf >400.000 werknemers wereldwijd. Voor sommige producten moet er eerst (initieel) uitgezocht worden welke leveranciers er zijn en wat hun condities zijn (hoelang bestaan ze al, leveren ze reeds aan concurrenten etc...) Zo komt het ook vaak voor dat er Pisraelische partijen zijn. Elke keer wanneer ik alleen iets moet beslissen / aanbevelen zorg ik ervoor dat de nadelen van de Israelische leveranciers uitvergroot en expliciet worden vermeld. Ik doe veel liever zaken met Canadezen, Fransen, Duitsers en Hollanders. Zijn natuurlijk ook geen heiligen, doch gun ik die ubermeschen aan de Medit. het licht niet.

Maarre over die dadels...........................ik was zaterdag op de grootste openluft markt van nl. (na een paar eeuwen weer) en al die laaiers verkopen die zooi van pisrael. jezus man, dus ik zei het tegen zo'n dude (arab), zzegt ie doodleuk: Beter mijn geld naar de joden dan naar die tiefesarabs. Moest er wel om lachen, maar eigenlijk kunnen we er ook niet omheen. De arabieren zijn een stelletje lanterfanters bij elkaar, lopen de hele dag in een jurk en denken alleen maar voor de korte termijn. Ongelooflijk................. --> totale olieboycot totdat het zionistische bloeddorstige beest tot bedaren is gebracht.

mark61
25-10-04, 12:37
Geplaatst door freya
Deze internationale oproep wordt ondersteund door Mubadara, the Palestinian National Initiative.www.almubadara.org/en/ (http://www.almubadara.org/en/) ...

Hebben alle Palestijnen daarover gestemd? Weten alle Palestijnen überhaupt dat dit manifest bestaat? Of is het over hun hoofden heen bedacht door mensen die weten wat goed voor hen is?

Ik weet het niet. Ik ga voor Afrux' verhaal maar koop nog steeds geen Carmel.

mark61
25-10-04, 12:43
Je moet een gegeven paard niet in de bek zeiken.

Je kon een speld in een hooiberg horen valllen.

Dat slaat nergens over.

Dat helpt geen nut.

Moet je zeggen wie het hoort.

Ik moet niet teveel rijden; ik moet nog drinken.

Er waren 3 doden, waarvan 2 ernstig.

We gaan er met de volle 50% tegenaan.

Ik maak weleens taalfouten, maar ik ben dan ook geen Neerlandici.

Ik spreek vloeibaar Nederlands.

Ik zal je eens een poepie van eigen deeg laten ruiken.

Ik heb met jou nog een varkentje te schillen.

Hij was opslag halfdood.

We moeten nu de koe bij de uiers vatten.

't Is een goed jaar voor de tijd van het weer.

Qua geld kost dat financieel niet duur.

Zo oud als de weg naar Metusalem.

Met de stok op de kippen gaan.

We hoeven niet opnieuw het ei uit te vinden.

Ik ben er erg door gevaccineerd.

Dat introduceert me niks.

Daar kraait geen hond naar.

Iemand blij maken met een dooie mug.

Ik word met scheve schaatsen aangekeken.

Daar komt de kat uit de zak.

Eerst de kat uit de boom zeiken.

Het regent dat het pijpt.

Ik ben mooi met de aap uit de mouw gelogeerd.

Dat is geen vraag op mijn antwoord.

We gaan er met verkrachte eenden tegenaan.

Daar krijg je stierballen van.

Hij heeft z'n arm in een nutella.

Op het scherpst van de schede.

Je moet geen wakkere honden slapend maken.

Ik heb een leuke jas op de kip getokt.

Dat mag de prut niet drekken.

Iedereen moest worden geëjaculeerd.

Executeert u mij.

Zal ik dit blad even voor je copuleren?

Ik heb een gespierde scheur.

Wat insemineer je daarmee?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Het is niet alles koek en ei wat er blinkt.

Er moet kaas op de plank komen.

Ik zou niet naast zijn schoenen willen lopen.

Je imiteert me mateloos.

Je denkt toch zeker niet dat je bang voor me bent?

Ik kan dit niet door de beugel tolereren.

Je nekt uit je lul.

Nu gaat er een lampje bij me rinkelen.

Het was zo stil, je kon een muis horen vallen.

Ik word hier zo moederloos van.

freya
25-10-04, 12:54
Geplaatst door mark61
Hebben alle Palestijnen daarover gestemd? Weten alle Palestijnen überhaupt dat dit manifest bestaat?

Je wet heel goed dat dat onmogelijk is.

Iig wordt het ondersteund door een groep Palestijnen die uitstekende politieke analyses weten te maken.

Mustafa Barghouti schijnt een zeer inspirerend spreker te zijn (heb hem zelf helaas nog steeds niet ontmoet) en is een van de motoren achter dit initiatief.

Zijn broer Marwan was invloedrijk genoeg om door Israel met een schijnproces achter tralies gezet te worden.

mark61
25-10-04, 13:22
Geplaatst door freya
Je wet heel goed dat dat onmogelijk is.

Iig wordt het ondersteund door een groep Palestijnen die uitstekende politieke analyses weten te maken.

Mustafa Barghouti schijnt een zeer inspirerend spreker te zijn (heb hem zelf helaas nog steeds niet ontmoet) en is een van de motoren achter dit initiatief.

Zijn broer Marwan was invloedrijk genoeg om door Israel met een schijnproces achter tralies gezet te worden.

Waarom is dat onmogelijk? Er kan een hoop. Als ze verkiezingen kunnen organiseren kunnen ze ook een referendum of enquete houden. Er kan op de radio, tv of in de krant over gediscussieerd worden. Desnoods verspreiden ze het via moskeeën.

Met de Barghoutietjes zit het wel snor, dacht ik ook. En ze zijn ook populair. Maar dat wil nog niet zeggen dat de Palestijnen in meerderheid achter dit manifest staan.

freya
25-10-04, 15:17
Geplaatst door mark61
Waarom is dat onmogelijk? Er kan een hoop. Als ze verkiezingen kunnen organiseren kunnen ze ook een referendum of enquete houden. Er kan op de radio, tv of in de krant over gediscussieerd worden. Desnoods verspreiden ze het via moskeeën.


Weet je, als je hele bestaan steeds weer op losse schroeven staat, dan heb je weinig energie om aan een academische discussie deel te nemen.

Waarom ga jij niet een leuk publieks-onderzoekje opzetten daar :p

Dr Seuss
25-10-04, 15:22
Geplaatst door freya
Weet je, als je hele bestaan steeds weer op losse schroeven staat, dan heb je weinig energie om aan een academische discussie deel te nemen.

Waarom ga jij niet een leuk publieks-onderzoekje opzetten daar :p

Jouw morele honger leidt tot echte honger.
Alhoewel: die paar kwartjes zal weinig uitmaken. Wat meer helpt, zijn protesten tegen de miljarden die de PA achterover drukt. Maar dat is minder sierlijk voor Het Standpunt.

DEMOcraat
25-10-04, 16:21
Geplaatst door Afrux
Ik zou graag willen weten wat democraat dan doet. Hier op het forum van alles en nog wat verkondigen is erg makkelijk.
ik verkondig hier mijn mening ja terwijl jij de mening van andere arabieren verkondigt zovan als hun niets doen doe ik ook niets.


[i]Afrux is realistisch, en realiseert zich dat de de msolims te verdeeld en te zwak zijn om iets te kunnen doen. Zij lopen op alle vlakken 100 jaar achter. Wat kan dan een individu doen?[/B]
die kan een voorbeeld zijn voor alle moslims die volgens jou 100 jaar achterlopen..een realist neemt geen afwachtende houding zoals jij dat beweert.


[i]Feit is dat de Palestijnen alleen voor staan, zij zijn 50 jaar onder valse voorwendselen door hun Arbische broeders aan het lijntje gehouden. Want zij zouden israel evrnietiegen in de zee in drijven. De werkelijkheid is anders, Israel is in haar eentje in staat om menig ARabisch land de woestijn in te drijven.[/B]
en die zijn weer door america en rusland onder valse voorwendselen aan het lijntje gehouden.
dat israel in (niet in haar eentje)staat is om alle arabische staten de woestijn in te drijven dat weten we al sinds het ontstaan van israel.dat sprookje van je over de arabieren die israel de zee in drijven daar hecht niemand enige waarde aan zelfs de palestijnen niet.


[i]De palestijnen alleen voor en dat weten ze ook. Heb je iemand horen protesteren na de laatste slachting door Sharon? Nee hoor, daar en tegen is een land als Egypte niet eens in staat om onderzoek te doen naar een bom aanslag en daarom was er israelisch hulp nodig.[/B]
demonstraties in landen waarbij een dictatuur heerst heeft geen zin.want die regering is een blijvende bezetting van zijn onderdanen.


[i]Hoeze een Boycot? aLS IN eGYPTE MEER DAN 50000 israelisch vakantie vieren.[/B]
ik weet niet of het door hebt maar er wonen ook joden in israel die niet zionistische zijn..


[i]Mijn punt is dat ik de dadels blijf kopen zolang de palestijnen zelf protestreen tegen de sluiting van de grens omdat ze niet aan het werk kunnen.[/B]
dat is jou mening van mij part mag je ook op vakantie gaan naar die nederzettingen kan je ook gelijk zien wie aan die dadels verdient.


[i]Nu wil ik graag weten wat Democraat i.t.t. afrux gedaan heeft!! behalve veel onzin hier verkondigen, maar dat is een eingeschap van de moslims van tegenwoordig, veel woorden maar geen daden. [/B]
wat wil je zo al weten afrux..ik verkondige mijn mening zoals iedereen dat doet dat jij dat als onzin ervaart dat is jou probleem en die eigenschap kan iedereen hebben daar hoef je geen moslim voor te zijn...
veel woorden maar geen DADELS.. ben benieuwd hoe het bij jou gesteld is eerst Communist nu amazighrst wat zal het volgende zijn..

mark61
25-10-04, 16:22
Geplaatst door freya
Weet je, als je hele bestaan steeds weer op losse schroeven staat, dan heb je weinig energie om aan een academische discussie deel te nemen.

Waarom ga jij niet een leuk publieks-onderzoekje opzetten daar :p

Jij vind dit een academische discussie? Het gaat hier nota bene over of mensen te vreten hebben of niet! Dat vreten wil jij ze voor de Hogere Zaak uit de mond stoten. Wie is hier nou academisch? Heb jij wel s echt honger gehad? Lekker over de hoofden van de arme hongerigen heen contempleren of een boycot het Heilige Doel naderbij zou brengen.

Afrux heeft gewoon gelijk, en dat weet je. Geen landbouwexport is geen werk voor Palestijnse arbeiders, simpel. Slechtere Isr. economie = meer Palestijnse werklozen.

Dat je anderssoortige boycots kan opzetten is duidelijk.

Dus democratie heeft voor jou geen haast? Dat Palestijnse parlement moeten ze maar opdoeken, want dat kost maar geld?

Ik vind je vreselijk cynisch, zo onder je idealistische uiterlijk. De kernvraag of je als Palestijn nog meer en direct wilt lijden met het buitengewoon vage en onzekere uitzicht op verbetering over 10, 20 jaar wil jij overlaten aan de gebroeders Barghouti, want die weten wel wat het beste is voor 2 miljoen man, vrouw en kinderen?

Brrr. Ik moet rillen van jou.

mark61
25-10-04, 16:40
Geplaatst door DEMOcraat
ik verkondig hier mijn mening ja terwijl jij de mening van andere arabieren verkondigt zovan als hun niets doen doe ik ook niets.

De vraag was, wat doe jij nou concreet? Mag ik concluderen, niks?


demonstraties in landen waarbij een dictatuur heerst heeft geen zin.want die regering is een blijvende bezetting van zijn onderdanen.

Das lekker makkelijk. We worden onderdrukt dus kunnen we niks doen. Als ze in Vietnam, Nicaragua, Algerije, heel Oost-Europa, etc. er ook zo over gedacht hadden was er nu nog niks veranderd. Geef jij nu de Arabische mentaliteit weer? Dan heeft Afrux bij deze volledig gelijk.


dat is jou mening van mij part mag je ook op vakantie gaan naar die nederzettingen kan je ook gelijk zien wie aan die dadels verdient.

Volgens mij constateert hij toch echt een FEIT. Dat jij niet kan weerspreken, dus noem je het maar een 'mening'. Sorry hoor, maar das erg stom.

Afrux
25-10-04, 17:27
beste democraat,

nog even en ik had verwacht dat je zou beweren dat je Palestina bevrijd had. Jij zegt dat anderen niets doen en als je die vraag krijgt dan is het antwoord: Ik verkondig mijn mening. Wat doe ik hier dan?


Ik ben de laatste aan wie je moet vertellen dat niet alle israeliers zionisten zijn. Alleen al om het feit dat 1 miljoen Arabische moslims zijn en honderduizenden Arbische joden. Laat staan de andere beschaafde israeliers dus niet de relegieuze achterlijke extremisten (zoals in elke geloof), zoals die artsen die een mooi baan met veel geld opgeven om hun leven te riskeren voor het helpen van Palestijnse kinderen.



Ik ben tegen een boycot die niets zal uithalen tegen Israel en enkel de Arme Palestijnen terft, die voor meer dan 60% afhankelijk zijn om in leven te blijven van Israel. Het is zinloos.

DEMOcraat
25-10-04, 18:35
Geplaatst door mark61
De vraag was, wat doe jij nou concreet? Mag ik concluderen, niks?
wat ik doe is een hele kleine boycot terwijl jullie een hele kleine hulp bieden aan zionisten.die kleintjes is verwaarloosbaar voor ons allen.maar ik zie het als hulp aan palestijnen terwijl afrux hulp biedt aan zionisten hoe klein die ook is al is het maar een gebaar van medelijden en laten merken dat ik mee leef.


[i]Das lekker makkelijk. We worden onderdrukt dus kunnen we niks doen. Als ze in Vietnam, Nicaragua, Algerije, heel Oost-Europa, etc. er ook zo over gedacht hadden was er nu nog niks veranderd. Geef jij nu de Arabische mentaliteit weer? Dan heeft Afrux bij deze volledig gelijk.[/B]
je hebt het verkeerd begrepen mark wat daarmee bedoel is dat je in democratische landen rekening wordt gehouden met demonstraties die tegen de regering worden gehouden.elke 4 jaar worden er verkiezingen gehouden.die landen die je net noemde kan je niet vergelijken mat al die arabische landen.


[i]Volgens mij constateert hij toch echt een FEIT. Dat jij niet kan weerspreken, dus noem je het maar een 'mening'. Sorry hoor, maar das erg stom. [/B]

sorry mark het is net of je het conflict niet kent..de palestijnen protesteeren tegen de sluiting van de grenzen omdat ze niet vrij kunnen doorrijzen het heeft niets te maken met het werken in israel.
FEIT constateer ik pas als ik de bronnen ken en lees eerder niet.

freya
25-10-04, 18:54
Geplaatst door mark61
Jij vind dit een academische discussie? Het gaat hier nota bene over of mensen te vreten hebben of niet! Dat vreten wil jij ze voor de Hogere Zaak uit de mond stoten. Wie is hier nou academisch? Heb jij wel s echt honger gehad? Lekker over de hoofden van de arme hongerigen heen contempleren of een boycot het Heilige Doel naderbij zou brengen.


Nee hier een beetje zitten filosoferen, daar vul je magen zeker wel mee.

Ik heb al gezegd dat de VN maar voor voedselhulp moet zorgen voor de mensen die door een boycot worden getroffen.


Afrux heeft gewoon gelijk, en dat weet je. Geen landbouwexport is geen werk voor Palestijnse arbeiders, simpel. Slechtere Isr. economie = meer Palestijnse werklozen.

Hoeveel Palestijnen uit de bezette gebieden werken nog in Israel als de muur af is?


Dat je anderssoortige boycots kan opzetten is duidelijk.

Zoals? met elke boycot zal je indirect ook Palestijnen treffen.


Dus democratie heeft voor jou geen haast? Dat Palestijnse parlement moeten ze maar opdoeken, want dat kost maar geld?

Uh waar heb ik dat ook alweer precies gezegd? :moe:


Ik vind je vreselijk cynisch, zo onder je idealistische uiterlijk. De kernvraag of je als Palestijn nog meer en direct wilt lijden met het buitengewoon vage en onzekere uitzicht op verbetering over 10, 20 jaar wil jij overlaten aan de gebroeders Barghouti, want die weten wel wat het beste is voor 2 miljoen man, vrouw en kinderen?

Nee we laten de beslissing bij Arafat en Sharon, daar zijn ze allemaal beter mee geholpen :rolleyes:


Brrr. Ik moet rillen van jou.

En ik ril van jouw moraliserende kritiek, zonder dat je met een beter of zelfs maar alternatief plan komt aanzetten.

Kom maar op met je plan dat binnen een paar jaar het probleem oplost dan, mijnheer de betweter :moe:

Altijd fijn om het beter te weten dan een ander in je comfortabele Hollandse huisje achter de PC, terwijl je de gordijnen sluit en verder geen enkele constructieve suggestie weet te doen.

DEMOcraat
25-10-04, 19:39
Geplaatst door Afrux
beste democraat,

nog even en ik had verwacht dat je zou beweren dat je Palestina bevrijd had. Jij zegt dat anderen niets doen en als je die vraag krijgt dan is het antwoord: Ik verkondig mijn mening. Wat doe ik hier dan?
als ik Don Quichot was zou je kunnen beweeren dat ik pelestina kan bevrijden.
ik zeg niet dat andere niets doen ik zeg alleen dat mensen zoals jij het huidige bezetting goed keuren door israelische producten te kopen.


[i]Ik ben de laatste aan wie je moet vertellen dat niet alle israeliers zionisten zijn. Alleen al om het feit dat 1 miljoen Arabische moslims zijn en honderduizenden Arbische joden. Laat staan de andere beschaafde israeliers dus niet de relegieuze achterlijke extremisten (zoals in elke geloof), zoals die artsen die een mooi baan met veel geld opgeven om hun leven te riskeren voor het helpen van Palestijnse kinderen.[/B]
als dat zou is dan moet je ook kunnen verklaren dat de toeristen die egypte bezoeken geen zionisten zijn dus waarom moet egypte die boycoten dan.
ik weet dat je een afkeer hebt tegen alles wat arabische is.


[i]Ik ben tegen een boycot die niets zal uithalen tegen Israel en enkel de Arme Palestijnen terft, die voor meer dan 60% afhankelijk zijn om in leven te blijven van Israel. Het is zinloos. [/B]
het is pas zinloos als je blijft kopen wat van de palestijnen afgepakt is. maar ja zoals ik al eerder zei iemand die afkeer heeft tegen alles wat arabische is kan ook niet anders redeneren en ziet geen verschil tussen die 2 bevolkingsgroepen.

mark61
25-10-04, 19:55
Geplaatst door DEMOcraat
wat ik doe is een hele kleine boycot terwijl jullie een hele kleine hulp bieden aan zionisten.die kleintjes is verwaarloosbaar voor ons allen.maar ik zie het als hulp aan palestijnen terwijl afrux hulp biedt aan zionisten hoe klein die ook is al is het maar een gebaar van medelijden en laten merken dat ik mee leef.

Als je beter had gelezen had je gezien dat ik dat ook doe. Heb ik al drie keer -in totale verwarring :hihi: dat wel- meegedeeld


je hebt het verkeerd begrepen mark wat daarmee bedoel is dat je in democratische landen rekening wordt gehouden met demonstraties die tegen de regering worden gehouden.elke 4 jaar worden er verkiezingen gehouden.die landen die je net noemde kan je niet vergelijken mat al die arabische landen.

Nee dat is zo. Maar een heeel grote demonstratie maakt Arabische heersers ook nerveus. En los daarvan kunnen de mensen zelf natuurlijk een boycot beginnen, of als ze geld hebben dat overmaken. Er zullen toch wel (niet-Palestijnse) Arabische of islamitische organisaties daar actief zijn, hoop ik.


sorry mark het is net of je het conflict niet kent..de palestijnen protesteeren tegen de sluiting van de grenzen omdat ze niet vrij kunnen doorrijzen het heeft niets te maken met het werken in israel.
FEIT constateer ik pas als ik de bronnen ken en lees eerder niet.

Maar waar denk je dat ze heen reizen, afgezien van familiebezoek en universiteiten etc.? Om te werken toch zeker? Ik zal proberen te vinden hoeveel Palestijnen in de Isr. economie werken. Ik weet wel dat door die voortdurende sluitingen Isr. bedrijven 'gastarbeiders' uit Thailand zijn gaan 'importeren', omdat hun Palestijnse werknemers nooit kunnen komen.

mark61
25-10-04, 20:12
As regards the labor market, the process of integration reached its peak in 1992, when more than one-third of all employed persons living in the Occupied Territories worked in Israel (a total of some 116,000 persons), a relationship in many ways unparalleled worldwide. In that year, the income of the Palestinian workers in Israel comprised approximately forty-two percent of the Gross Domestic Product of the Occupied Territories . This figure indicates the significance of the integration to the Palestinian economy as well as to individual Palestinian employees.

...

During 1998, approximately 107,000 Palestinians worked in Israel. Whereas the average number of Palestinians working in Israel and the settlements in 1996-1997 amounted to sixteen to eighteen percent of the work force in the Occupied Territories, that number increased to twenty-two percent in 1998.

http://www.btselem.org/Download/Eemployment.doc

Researched and written by Yehezkel Lein

Fieldwork by Najib Abu-Rokaya

Translated by Zvi Shulman

B'Tselem thanks the following for their assistance in the preparation of this report:

· Hana Zohar, Coordinator of Kav LaOved (Workers' Hotline)
· Attorney Sana Hamud, The Association for Civil Rights in Israel
· Mahmud Di'ab 'Amer, Secretary of the Qalqiliya Branch of the
Palestinian General Federation of Trade Unions
· Attorney Ihab Sa'adi, Nazareth
· Attorney Shlomo Lecker, Jerusalem
· The Center for Democracy and Workers' Rights
· The Palestinian General Federation of Trade Unions

Voordat iemand zegt dat het leugenachtige zionisten zijn. :hihi:

De afhankelijkheid neemt dus af, maar is nog aanzienlijk.

mark61
25-10-04, 20:18
Geplaatst door freya
Nee hier een beetje zitten filosoferen, daar vul je magen zeker wel mee....Altijd fijn om het beter te weten dan een ander in je comfortabele Hollandse huisje achter de PC, terwijl je de gordijnen sluit en verder geen enkele constructieve suggestie weet te doen.

Palestijnen van hun inkomen beroven vind ik geen goed plan. En daar leeg je magen mee. Dus je moet het niet omkeren.

Waarom moet ik een constructieve suggestie doen? Ik moet niks. Ik doe alleen de suggestie de toestand niet nog erger te maken.

Wat er onrealistisch is aan een referendum in een gebied waar ook verkiezingen worden gehouden heb je me nog niet verteld.

Een sportieve en culturele boycot vind ik prima. Politiek nog beter. Alleen weet jij net zo goed als ik dat maar een klein deel van de bevolking van NL geïnteresseerd dan wel om te turnen is. Al ga je op je kop staan. Ik heb niet de illusie dat wat NL doet of nalaat enige invloed op de situatie daar kan hebben. Dat kan je immoreel vinden, of defaitistisch; voor mij is het gewoon realisme. Zodra ik geld heb stuur ik het naar Palestina. Meer kan ik serieus niet doen.

Afrux
25-10-04, 20:23
Beste Freya gebruik eens je verstand.

De Werkende Palestijnen in Israel (meer dan 60 000) springen niet over de muur. Maar moeetn langs de gerns waar ze 100 keer gecontroleerd worden voordat ze israel binnen komen. Zij zijn nodig en Israel en zullen blijven werken ook na de voltooing van de muur. Velen komen van het weekend tot het weekend thuis.

Dus de muur verandert niets...

Dr Seuss
25-10-04, 20:27
Geplaatst door mark61
Zodra ik geld heb stuur ik het naar Palestina. Meer kan ik serieus niet doen.

Aardig van je. Dan kan Mrs Arafat weer een leuk Louis Vuitton-tasje kopen op de Champs-Elysees.

mark61
25-10-04, 20:30
Geplaatst door Dr Seuss
Aardig van je. Dan kan Mrs Arafat weer een leuk Louis Vuitton-tasje kopen op de Champs-Elysees.

Nee, dan had ik het naar haar Parijse pied à terre moeten sturen.

Waarom denk jij dat ik miljonairs ga steunen?

Al met al te dom om grappig te zijn.

Dr Seuss
25-10-04, 20:53
Geplaatst door mark61
Nee, dan had ik het naar haar Parijse pied à terre moeten sturen.

Waarom denk jij dat ik miljonairs ga steunen?

Al met al te dom om grappig te zijn.

Hoe denk je dat ze haar Parijse loft financiert: met haar baantje?

Iwan
25-10-04, 21:06
Geplaatst door Afrux
Beste Freya gebruik eens je verstand.

De Werkende Palestijnen in Israel (meer dan 60 000) springen niet over de muur. Maar moeetn langs de gerns waar ze 100 keer gecontroleerd worden voordat ze israel binnen komen. Zij zijn nodig en Israel en zullen blijven werken ook na de voltooing van de muur. Velen komen van het weekend tot het weekend thuis.

Dus de muur verandert niets...
Beste Afrux gebruik eens je verstand.

De werkende Palestijnen in Israel worden niet rijk van de opbrengsten van die dadels, maar de bedrijven van die dadels wel. Die Palestijnen moeten in israel gaan werken omdat ze geen andere alternatief hebben. Daar speelt de Israel's politiek een groot rol in.
Als Palestijnen wil helpen zijn er genoeg mogelijkheden. Je kan de producten van Israel Boycotten. Daarnaast kan jij ook geld naar Palestijnse gezinnen opsturen.

Al Sawt
25-10-04, 21:26
Geplaatst door observer
hmm het zionisme is nooit op religieuze basis geweest, Alleen maken ze gebruik van een religieuze claim van 2000 jr. geleden.

Geplaatst door observer

sterker nog het had een sterk socialistische instellen ( de kiboetsen met hun commune achtige struktuur) als er al tegenstand in die tijd was was dat juist uit orthodoxe hoek Dat mag zo wel zijn, maar je kan moeilijk ontkennen dat Zionisme van vandaag door Rechts Israel wordt belijdt.

Geplaatst door observer

feit blijft dat pre netanjahoe en sharon een meerderheid van de israeli voor een vreedzame oplossing was en samen of naast elkaar wilde leven
Je beledigt mijn intellect.

Iedereen weet dat geen enkel Israelische premier of partij, voorstander is van een soevereine Palestijnse staat waar alle Joodse nederzettingen ontmanteld zijn. Waar de status van Jeruzalem vastgesteld is en waar de vluchtelingenkwestie geregeld is.

Zowel Sharon, Netanjahoe, Barak en Perez, hebben keer op keer gezegd dat er geen ruimte is voor een Palestijnse staat. In hun ogen en die van miljoenen Israeliers moeten de Palestijnen genoegen nemen met een verijdelde vazaalstaat die bestaat uit townships.

Jullie mogen gerust de Palestijnen de schuld geven van het huidige situatie. Terwijl Israel juist gebaat is bij het handhaven van de status quo.

Maar jullie moeten een ding goed realiseren: Israel is een eiland die omringd is door woeste zeeen. Een eiland die vroeg of laat door de zee zal worden opgeslokt.


Geplaatst door observer

maar daar hebben de aanslagen een eind aangemaakt (sorry verzetsdaden) Niet de aanslagen, maar Israelische halstarrigheid om in te zien dat rechtvaardige vrede onvermijdelijk is.

Geplaatst door observer

dus mischien heb je gelijk dat een overgrote meerderheid van de israeli de harde lijn tegenwoordig volgt maar dat is zeker niet altijd geweest Nee?

Hoe verklaar je de succesvolle campagne van kolonisten, tegen de ontmanteling van Joodse nederzettingen op WB?

Die hadden in de jaren onder Rabin, Perez en Barak, keer op keer de publieke opinie van Israel succesvol overtuigd dat ontmanteling van Joodse nederzettingen en terugkeer van Palestijnse vluchtelingen, einde zou betekenen van Israel.

Ook nu dreigen ze met aanslagen en een interne burgeroorlog in Israel, als nederzettingen in Gaza worden ontmanteld.

Geplaatst door observer

en religieuze waanzin is inderdaad voor iran een goede term, in iran wordt 90% door 10% onderdrukt Wat is erger? Een kleine minderheid die een meerderheid onderdrukt en waar de bevolking onschuldig is. Of een collectieve meerderheid die een volk onderdrukt, omdat ze niet het zelfde godsdienst delen en daarom geen recht hebben op "door god beloofde land".

Israel lijkt meer op de samenlevingen van Nazi-Duitsland en Italie van Mussolinie. Landen waar ook fascisme en misplaatse superioriteit hoogtij vieren.

freya
25-10-04, 22:48
Geplaatst door mark61
As regards the labor market, the process of integration reached its peak in 1992, when more than one-third of all employed persons living in the Occupied Territories worked in Israel (a total of some 116,000 persons), a relationship in many ways unparalleled worldwide. In that year, the income of the Palestinian workers in Israel comprised approximately forty-two percent of the Gross Domestic Product of the Occupied Territories . This figure indicates the significance of the integration to the Palestinian economy as well as to individual Palestinian employees.

...

During 1998, approximately 107,000 Palestinians worked in Israel. Whereas the average number of Palestinians working in Israel and the settlements in 1996-1997 amounted to sixteen to eighteen percent of the work force in the Occupied Territories, that number increased to twenty-two percent in 1998.

http://www.btselem.org/Download/Eemployment.doc

Researched and written by Yehezkel Lein

Fieldwork by Najib Abu-Rokaya

Translated by Zvi Shulman

B'Tselem thanks the following for their assistance in the preparation of this report:

· Hana Zohar, Coordinator of Kav LaOved (Workers' Hotline)
· Attorney Sana Hamud, The Association for Civil Rights in Israel
· Mahmud Di'ab 'Amer, Secretary of the Qalqiliya Branch of the
Palestinian General Federation of Trade Unions
· Attorney Ihab Sa'adi, Nazareth
· Attorney Shlomo Lecker, Jerusalem
· The Center for Democracy and Workers' Rights
· The Palestinian General Federation of Trade Unions

Voordat iemand zegt dat het leugenachtige zionisten zijn. :hihi:

De afhankelijkheid neemt dus af, maar is nog aanzienlijk.

Dat zijn cijfers van voor de intifada :rolleyes:

freya
25-10-04, 22:52
Geplaatst door Afrux


Dus de muur verandert niets...

Kan jij alsjeblieft ophouden met hier zulke baarlijke nonsens te verkopen
:moe:

Je hebt je duidelijk nog nooit in de problematiek verdiept, maar je zit hier wel een stellige mening te verkondigen. :rolleyes.

observer
25-10-04, 22:57
Je beledigt mijn intellect.
(makkelijke beledigende tekst, te makkelijk) :zwaai:

Iedereen weet dat geen enkel Israelische premier of partij, voorstander is van een soevereine Palestijnse staat waar alle Joodse nederzettingen ontmanteld zijn. Waar de status van Jeruzalem vastgesteld is en waar de vluchtelingenkwestie geregeld is.
zulke dingen gebeuren niet eens elkaar leren vertrouwen is daarvoor noodzakelijk.

die kans is er nu niet meer
die kans was er wel

Niet de aanslagen, maar Israelische halstarrigheid om in te zien dat rechtvaardige vrede onvermijdelijk is. je hebt zelf wel eens gezegd hoe kan men verwachten dat de palestijnen over vrede praten terwijl de israeli ze doden

dat werkt beide kanten uit


Wat is erger? Een kleine minderheid die een meerderheid onderdrukt en waar de bevolking onschuldig is. Of een collectieve meerderheid die een volk onderdrukt, omdat ze niet het zelfde godsdienst delen en daarom geen recht hebben op "door god beloofde land".

Israel lijkt meer op de samenlevingen van Nazi-Duitsland en Italie van Mussolinie. Landen waar ook fascisme en misplaatse superioriteit hoogtij vieren. grappig genoeg 2 landen waar niet meer dan 5% van de bevolking zich met die partijen bemoeide, en als je aanneemt dat net als in de sovjet unie een partijkaart hebben noodzakelijk was nog minder dan dat

dus iran past beter erbij dan israel wat meer noord iers, cyprus etc

freya
25-10-04, 23:04
Geplaatst door mark61

Waarom moet ik een constructieve suggestie doen? Ik moet niks. Ik doe alleen de suggestie de toestand niet nog erger te maken.


Nee je moet niks, net zoals je niet altijd overal kritiek op hoeft te leveren.
De toestand kan nauwelijks erger worden gemaakt :moe:


Wat er onrealistisch is aan een referendum in een gebied waar ook verkiezingen worden gehouden heb je me nog niet verteld.

Met welke vernielde infrastructuur zou de PA dat voor elkaar moeten krijgen?


Een sportieve en culturele boycot vind ik prima. Politiek nog beter.

Daar tref je net zo goed ook Palestijnen mee, al is het maar indirect.


Alleen weet jij net zo goed als ik dat maar een klein deel van de bevolking van NL geïnteresseerd dan wel om te turnen is. Al ga je op je kop staan.

Een van de middelen om daar aan te werken is juist een consumenten boycot, dat maakt discussie los en zet dus mensen aan het denken.


Ik heb niet de illusie dat wat NL doet of nalaat enige invloed op de situatie daar kan hebben.

Nederland is een van de 3 landen in de EU die sancties tegen Israel, of alleen maar een veroordeling van het geweld, in Europees verband tegenhouden.
Wat dat betreft heeft Nederland een sleutelpositie, als Nederland de trouwste bondgenoot eenmaal om is, is het een aflopende zaak voor Israel.



Dat kan je immoreel vinden, of defaitistisch; voor mij is het gewoon realisme. Zodra ik geld heb stuur ik het naar Palestina. Meer kan ik serieus niet doen.

Dan zou je wel kunnen, ik ken mensen die veel meer doen dan dat.

Al Sawt
25-10-04, 23:51
Geplaatst door observer

zulke dingen gebeuren niet eens elkaar leren vertrouwen is daarvoor noodzakelijk.

Dus de Palestijnen moeten vertrouwen hebben in een soort slag mensen, die uit historische dwaling hun bezet en hun menselijke waardigheid verkracht?


Geplaatst door observer

die kans is er nu niet meer
die kans was er wel En werdt verpest door de Israelische beleid en Israelische stemgedrag.

Geplaatst door observer

je hebt zelf wel eens gezegd hoe kan men verwachten dat de palestijnen over vrede praten terwijl de israeli ze dodenKlopt! En daar sta ik nog steeds achter.

Geplaatst door observer

dat werkt beide kanten uitVreemde redenering, aangezien Israel de agressor is.

Geplaatst door observer

grappig genoeg 2 landen waar niet meer dan 5% van de bevolking zich met die partijen bemoeide, en als je aanneemt dat net als in de sovjet unie een partijkaart hebben noodzakelijk was nog minder dan dat

dus iran past beter erbij dan israel wat meer noord iers, cyprus etcGrappig!
Dus volgens jou, is Iran op een fascistische ideologie gestoeld?

In Nazi-Duitsland en Italie van Mussolinie, werden des betreffende regimes op handen gedragen door brede lagen van de bevolking.

Ook hadden de Duitsers en de Italianen te maken met een zelfde soort ideologie als de Israeliers nu, nl het fascisme.

Observer je kan glashard ontkennen, dat Israel niet te vergeleken is met Duitsland of Italie en wel belachelijke vergelijkingen met Iran trekken.

Maar er zijn tal van feiten die keihard jouw ongelijk bewijzen.

Al Sawt
25-10-04, 23:52
Geplaatst door Afrux
Ik ben de laatste aan wie je moet vertellen dat niet alle israeliers zionisten zijn. Alleen al om het feit dat 1 miljoen Arabische moslims zijn en honderduizenden Arbische joden. Laat staan de andere beschaafde israeliers dus niet de relegieuze achterlijke extremisten (zoals in elke geloof), zoals die artsen die een mooi baan met veel geld opgeven om hun leven te riskeren voor het helpen van Palestijnse kinderen.
Uiteraard zal je sympathieke Israeliers hebben, die uit gewetensnood de Palestijnen een helpende hand toesteken.

Maar die zijn paar gave appels in een mand vol met rotte appels. De Israelische burgers steunen rechtse tot racistische partijen en zijn overtuigd dat ze nazaten zijn van een zeer twijfelachtige voorval van duizenden jaren terug.

Israelische samenleving is doordrenkt met racistische en radicale elementen. Kijk maar naar de Israelische kabinet die louter bestaat uit racistische partijen,


Geplaatst door Afrux

Ik ben tegen een boycot die niets zal uithalen tegen Israel en enkel de Arme Palestijnen terft, die voor meer dan 60% afhankelijk zijn om in leven te blijven van Israel. Het is zinloos. De Palestijnen worden nauwelijks beter van de Israelische werkgelegenheid. Ze zijn uitgesaneerd door goedkope Aziatische arbeidslaven en goedkope arbeid van Russische Semieten.

DEMOcraat
26-10-04, 01:07
Geplaatst door mark61
Als je beter had gelezen had je gezien dat ik dat ook doe. Heb ik al drie keer -in totale verwarring :hihi: dat wel- meegedeeld
dat klopt mark ik had sommige moeten zeggen inplaats van jullie..


[i]Nee dat is zo. Maar een heeel grote demonstratie maakt Arabische heersers ook nerveus. En los daarvan kunnen de mensen zelf natuurlijk een boycot beginnen, of als ze geld hebben dat overmaken. Er zullen toch wel (niet-Palestijnse) Arabische of islamitische organisaties daar actief zijn, hoop ik.[/B]
nee mark bij heele grote demonstraties vallen altijd heel veel doden.
die mensen hebben niets om tot een boycot te komen dat kan alleen een regering maar dat zie ik niet gebeuren.
mensen die onder een dictatuur leven hebben geen middelen om palestijnen te helpen ze kunnen net het hoofd boven water houden.
een zionist heeft gezegt dat alle moslims geen tijd moeten krijgen om te kunnen denken het enigste wat ze moeten doen wanneer ze wakker worden dat eene dag zien te overleven dus ze moeten niet aan morgen denken.



Maar waar denk je dat ze heen reizen, afgezien van familiebezoek en universiteiten etc.? Om te werken toch zeker? Ik zal proberen te vinden hoeveel Palestijnen in de Isr. economie werken. Ik weet wel dat door die voortdurende sluitingen Isr. bedrijven 'gastarbeiders' uit Thailand zijn gaan 'importeren', omdat hun Palestijnse werknemers nooit kunnen komen. [/B][/QUOTE]

DEMOcraat
26-10-04, 01:18
Geplaatst door mark61
Als je beter had gelezen had je gezien dat ik dat ook doe. Heb ik al drie keer -in totale verwarring :hihi: dat wel- meegedeeld
dat klopt mark ik had sommige moeten zeggen inplaats van jullie..


[i]Nee dat is zo. Maar een heeel grote demonstratie maakt Arabische heersers ook nerveus. En los daarvan kunnen de mensen zelf natuurlijk een boycot beginnen, of als ze geld hebben dat overmaken. Er zullen toch wel (niet-Palestijnse) Arabische of islamitische organisaties daar actief zijn, hoop ik.[/B]
nee mark bij heele grote demonstraties vallen altijd heel veel doden.
die mensen hebben niets om tot een boycot te komen dat kan alleen een regering maar dat zie ik niet gebeuren.
mensen die onder een dictatuur leven hebben geen middelen om palestijnen te helpen ze kunnen net het hoofd boven water houden.
een zionist heeft gezegt dat alle moslims geen tijd moeten krijgen om te kunnen denken het enigste wat ze moeten doen wanneer ze wakker worden dat eene dag zien te overleven dus ze moeten niet aan morgen denken.



[i]Maar waar denk je dat ze heen reizen, afgezien van familiebezoek en universiteiten etc.? Om te werken toch zeker? Ik zal proberen te vinden hoeveel Palestijnen in de Isr. economie werken. Ik weet wel dat door die voortdurende sluitingen Isr. bedrijven 'gastarbeiders' uit Thailand zijn gaan 'importeren', omdat hun Palestijnse werknemers nooit kunnen komen. [/B]
dat er palestijnen in israel werken is een feit.
door die sluiting van de grenzen kunnen palestijnen hun produkten moeilijk aan de man brengen laat staan naar het buitenland.ze kunnen hun land niet bewerken etc.

observer
26-10-04, 09:13
Dus volgens jou, is Iran op een fascistische ideologie gestoeld?

In Nazi-Duitsland en Italie van Mussolinie, werden des betreffende regimes op handen gedragen door brede lagen van de bevolking.

Ook hadden de Duitsers en de Italianen te maken met een zelfde soort ideologie als de Israeliers nu, nl het fascisme.

Observer je kan glashard ontkennen, dat Israel niet te vergeleken is met Duitsland of Italie en wel belachelijke vergelijkingen met Iran trekken.

Maar er zijn tal van feiten die keihard jouw ongelijk bewijzen
iran is een land waar onderscheid gemaakt wordt tussen mensen op basis van hoe ze met hun geloof omgaan

oftewel de ayatollahs en hun aanhangers vinden dat zij beter zijn

als dat niet een kenmerkt is van een nationaal socialistische denkwijze ( waarom heeft iedereen het eigenlijk altijd over fascisme terwijl laten we eerlijk zijn mussolini een kabouter was vergeleken bij hitler)

in zulke regimes heb je altijd een relatief klein actief deel voor en tegen en de rest probeerd niet in het kruisvuur te komen

afhankelijk van hoe effectief de onderdrukking is natuurlijk

dat er in israel mensen rondlopen die zichzelf beter vinden dan palestijnen zeker dat zal zo zijn

maar er is ook prake van een belegeringssyndroom.

je hoeft geen genie te zijn om te kunnen zien dat in zo'n situatie iemand die van buitenaf de zaak probeerd te beinvloeden als deel van het probleem wordt gezien

vandaar dat europa geen voet tussen de deur krijgt

i

Afrux
26-10-04, 10:17
Geplaatst door Afrux

Ik ben tegen een boycot die niets zal uithalen tegen Israel en enkel de Arme Palestijnen terft, die voor meer dan 60% afhankelijk zijn om in leven te blijven van Israel. Het is zinloos.
De Palestijnen worden nauwelijks beter van de Israelische werkgelegenheid. Ze zijn uitgesaneerd door goedkope Aziatische arbeidslaven en goedkope arbeid van Russische Semieten.

Volgens aljazeera is meer dan 60% van de Palestijnen afhankelijk van de economie van Israel om in levensonderhoud te voorzien. DE Palestijnen zijn niet duurder ...

bharospindakaas
01-09-09, 21:54
als men israeli en us produkten boycot kunnen zij geen machtsmisbruik plegen.
kunnen zij geen geld overhouden om mensen te martelen
kunnen ze geen geld hebben om kogels te kopen om arme met geweld te mishandelen.
want waar is de rode kruis en waar is de vn?
snap je dat ik alles van deze org.aan mijn laar lap deze smeerlappen.
dus elke boycot is op een democratische wijze goed.
ik bid tot god dat Hij mij beschermt om niet over te gaan tot geweld deze deze smeerlappen.
je moet hun geld kraan dicht draaien.langzaam maar zeker.
ik koop geen israeli produkten geen enkel niet jood heeft hier voordeel aan.
wij moeten de macht over nemen ook langzaam......
dus de joden hun rol moet zijn uitgespeelt....met voodoo en zonder voodoo

bharospindakaas
01-09-09, 21:57
zonder een bom te gooien en zonder zelfmoord commando moet de satan gepakt worden.

bharospindakaas
01-09-09, 22:06
o ja
op de hollandse tv. wijst de media dat een moslim man geen hand geeft aan een vrouw rita verdonck
maar laat rita hand gaan geven aan iemand van de joden scholen in holland deze geven ook geen hand.
en in de joden scholen is jongens en meisjes apprt.
maar de media van holland wijst dit niet.
ik daag de media uit om te laten zien wat is democratie en laat iemand op die school een film maken?
dan ploseling mag het niet ..
maar deze scholen ontvangen wel mijn belasting centen al 300 jaren van uit indonesai en ook 300 jaren uit suriname.
een mooi voorbeeld dat wij surinamers intelligenter zijn dan alle hollanders.
een onderwijzer ontvangt (niet verdient)meer dan 1800 euro per maand
een onderwijzer verdient ( ja verdient ) in suriname 400 euro per maand waar in die 1400 euro van die surinamer per maand ?
300 jaren hebben wij surinamer gewerkt onder druk .....
dus wil ik van alle hollanders onze geld terug met terug werkende kracht....

Slinger
01-09-09, 22:20
o ja
op de hollandse tv. wijst de media dat een moslim man geen hand geeft aan een vrouw rita verdonck
maar laat rita hand gaan geven aan iemand van de joden scholen in holland deze geven ook geen hand.
en in de joden scholen is jongens en meisjes apprt.
maar de media van holland wijst dit niet.
ik daag de media uit om te laten zien wat is democratie en laat iemand op die school een film maken?
dan ploseling mag het niet ..
maar deze scholen ontvangen wel mijn belasting centen al 300 jaren van uit indonesai en ook 300 jaren uit suriname.
een mooi voorbeeld dat wij surinamers intelligenter zijn dan alle hollanders.
een onderwijzer ontvangt (niet verdient)meer dan 1800 euro per maand
een onderwijzer verdient ( ja verdient ) in suriname 400 euro per maand waar in die 1400 euro van die surinamer per maand ?
300 jaren hebben wij surinamer gewerkt onder druk .....
dus wil ik van alle hollanders onze geld terug met terug werkende kracht....

Volgens mij ontvang je dat iedere maand...

knuppeltje
02-09-09, 10:09
Alweer een poging om een topiclijk te reanimeren.