PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruim duizend mensen bij herdenking verkeersdoden



Goodnight
22-10-04, 09:05
Uitgegeven: 21 oktober 2004 20:58
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2004 21:41

ZEEWOLDE - In Zeewolde zijn donderdagavond ruim duizend mensen bijeengekomen voor de herdenkingsbijeenkomst voor de vijf slachtoffers van het verkeersongeval afgelopen weekeinde. De vijf vonden zondag op de A35 bij Almelo de dood toen de auto waarin zij zaten van de weg raakte en in brand vloog.

De herdenking is in schoolgebouw De Levant. Buiten het gebouw staan videoschermen waarop mensen die niet meer naar binnen kunnen, de bijeenkomst kunnen volgen. De vlag hangt halfstok en er klingt zachte muziek.


Tijdens de bijeenkomst, die om acht uur begon, worden enkele toespraken gehouden. Na afloop laten aanwezigen ballonnen op. Uit enkele toespraken kwam duidelijk het verwijt naar de staat van de weg A35 naar voren.

"Men dempt de put pas als het kalf verdronken is." Zo verwoordde een vriend van een van de slachtoffers zijn twijfels over de toedracht van het ongeval. Ook een vader van een van de slachtoffers liet doorschemeren dat hij het ongeval wijt aan de staat van de weg. Tijdens de herdenkingsbijeenkomst viel een meisje flauw.

sylvester
22-10-04, 12:13
Of je houd je aan de snelheid en er is niks aan de hand!

mark61
22-10-04, 14:01
Wat een klets. Nog geen 5% van de ongelukken heeft ook maar iets te maken met technische omstandigheden. Gewoon stoere gozer, teveel gedronken bij voorkeur, veel te hard rijden, evt. vermoeid en in slaap gevallen. Het is een hele prestatie om van een lap leeg asfalt van ca. 15 meter breed af te raken en iedereen in de auto dood te rijden. Gordels?

~Panthera~
22-10-04, 14:46
Geplaatst door sylvester
Of je houd je aan de snelheid en er is niks aan de hand!
------------

Tja, dat helpt. :roken:
Komt er wel een andere aso je auto binnenrijden. :moe:

sylvester
22-10-04, 16:55
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Tja, dat helpt. :roken:
Komt er wel een andere aso je auto binnenrijden. :moe:

Hoeft niet hoor!
Het was rond een tijdstip dat je haast geen aso's op de weg tegen komt.
Ik vind gewoon dat hij veel te hard heeft gereden terwijl hij dus ook door zijn schuld zijn medepassagiers mee de dood heeft in genomen.
Echt ik vind het best erg hoor hou me ten goede, maar moeten dan alle ongelukken dan maar op t.v. komen?
Nou als dat zou gebeuren dan hebben we aan een half uurtje niet genoeg voor het nieuws ben ik bang.
Nee er zijn niet voor niks regels voor het verkeer opgesteld. :student:

En als het goed is heeft hij ze kunnen leren.

mark61
22-10-04, 17:10
Geplaatst door sylvester
Echt ik vind het best erg hoor hou me ten goede, maar moeten dan alle ongelukken dan maar op t.v. komen?...

In Turkije is dat topamusement. Bij voorkeur close-ups van bloederige slachtoffers. Hmmm lekker griezelen. Het 'verkeersmonster' noemen ze dat dan. Terwijl ze het toch echt zelf doen. Full color op pagina 1 in de krant.

AdamX
22-10-04, 17:16
waren ze dronken?