PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook excuusarrestant van terrorisme-familie vrij



nl-x
22-10-04, 09:46
Opnieuw terrorismeverdachte vrij

Uitgegeven: 22 oktober 2004 10:01

ROTTERDAM - Het landelijk parket van het Openbaar Ministerie laat vrijdag opnieuw een verdachte van terroristische activiteiten vrij. Het gaat om de 30-jarige man Abdelaziz E., die de nationale recherche enkele weken geleden heeft aangehouden. Zijn advocaten L. Zegveld en B. Böhler hebben dat vrijdag gezegd. Het OM bevestigt dit.

E. wordt ervan verdacht dat hij explosieven heeft vervoerd of in zijn bezit heeft gehad. De man is familie van het gezin uit de Utrechtse Bucheliusstraat waar de politie eind september een grootscheepse inval deed, op zoek naar ontplofbaar materiaal. Dat werd echter niet gevonden.


Enkele gezinsleden werden opgepakt, maar twee dagen later weer vrijgelaten. Na de arrestatie van E. heeft de politie ook zijn woning in Brussel doorzocht. Daar werden eveneens geen explosieven of andere verdachte stoffen of voorwerpen aangetroffen.


Wat ik met mijn titel bedoel? Dat weet je zelf ook wel. Maar toch, om ellelange discussie over mijn woordkeuze te voorkomen:
Toen de Utrechtse familie werd vrijgesproken bleek een familielid gelijktijdig opgepakt te zijn. De media en héél veel mensen spraken er over alsof dat familielid het zou moeten goedpraten dat de familie werd opgepakt. Hij was immers niet gelijk vrijgelaten, dus moest er toch wel wat zijn met die familie... :kotsen2:

Wie stond ook al weer achter een uitspraak: 'Ik vraag me af wat er zou gebeurd zijn als het niet een familie was, maar 2 verdachte jongens.' This is as close as you'll get. Blijkbaar kan je dan wel wekenlang worden opgesloten zonder concrete bewijzen :moe:

Zahera29
22-10-04, 10:51
Ik snap je helemaal NL-X!

Dit soort traumatische dingen zijn echt niet goed te praten.
Stel je eens voor een collega of een buur die je niet mogen, bellen de politie op......

Terrorismebestrijding?
Amehoela, doe dan eerst een gedegen onderzoek en staaf dit met bewijs.
Terrorvoering kun je beter zeggen.

Z29

sylvester
22-10-04, 12:11
Ja dit word de nieuwe vorm van pestten!

Draaien de buren te harde muziek?
Of staat het gezicht van je collega je niet aan?
Bel de politie omdat je denkt dat hij/zij een mogelijke terrorist kan zijn.

freya
22-10-04, 12:18
Geplaatst door sylvester
Ja dit word de nieuwe vorm van pestten!

Draaien de buren te harde muziek?
Of staat het gezicht van je collega je niet aan?
Bel de politie omdat je denkt dat hij/zij een mogelijke terrorist kan zijn.

Dat lukt alleen als het moslims zijn :(

nl-x
22-10-04, 13:03
Geplaatst door freya
Dat lukt alleen als het moslims zijn :(
Hoezo die sippe smiley? Mot je van je niet-moslim buren af?

sylvester
22-10-04, 16:45
Waarom er kunnen ook onder de niet moslims infiltranten zijn hoor!
Als het maar schuift! :lekpuh:

nard
22-10-04, 17:11
Tijd voor aanpassing van ons strafrecht inzake terreur.
De vereiste bewijslast is belachelijk hoog.

Seif
22-10-04, 17:17
Als het gaat om terrorisme, dan heb ik liever dat er een keer iemand ten onrechte wordt opgepakt, dan dat ze iemand een keer ten onrechte laten lopen.

Wat dat betreft kunnen de Marokkanen hun borst nog nat maken, want het valt niet te ontkennen dat Marokkanen na de Saoedisch het vaakst terreur plegen.

freya
22-10-04, 17:28
Geplaatst door nard
Tijd voor aanpassing van ons strafrecht inzake terreur.
De vereiste bewijslast is belachelijk hoog.

Tuurlijk joh, bij de eerste de beste beschuldiging meteen oppakken en afschieten. Voor alle zekerheid. Toch?

freya
22-10-04, 17:29
Geplaatst door Seif

Wat dat betreft kunnen de Marokkanen hun borst nog nat maken, want het valt niet te ontkennen dat Marokkanen na de Saoedisch het vaakst terreur plegen.

Pardon?

nl-x
22-10-04, 21:34
Geplaatst door Seif
Als het gaat om terrorisme, dan heb ik liever dat er een keer iemand ten onrechte wordt opgepakt, dan dat ze iemand een keer ten onrechte laten lopen.

Wat dat betreft kunnen de Marokkanen hun borst nog nat maken, want het valt niet te ontkennen dat Marokkanen na de Saoedisch het vaakst terreur plegen.
Soms is het beter om gewoon je bek te houden en in het verkeer te gaan spelen... :lol:

Seif
22-10-04, 22:38
Geplaatst door nl-x
Soms is het beter om gewoon je bek te houden en in het verkeer te gaan spelen... :lol:

Dat zou je wel willen, lekker ons bek houden totdat we uiteengereten treinstellen op Amsterdam CS zien.

nl-x
22-10-04, 23:15
Geplaatst door Seif
Dat zou je wel willen, lekker ons bek houden totdat we uiteengereten treinstellen op Amsterdam CS zien. ov is voor losers. Couldnt care less :D

nard
22-10-04, 23:17
Geplaatst door freya
Tuurlijk joh, bij de eerste de beste beschuldiging meteen oppakken en afschieten. Voor alle zekerheid. Toch?

Da's meer jouw manier

:)

MAGICA ARABICA
22-10-04, 23:23
Geplaatst door Seif


Wat dat betreft kunnen de Marokkanen hun borst nog nat maken, want het valt niet te ontkennen dat Marokkanen na de Saoedisch het vaakst terreur plegen. Kan je dat staven met bronnen?

Naar mijn inziens zijn het noch Saoudiers en Marokkanen.

Seif
22-10-04, 23:57
Geplaatst door MAGICA ARABICA
Kan je dat staven met bronnen?

Naar mijn inziens zijn het noch Saoudiers en Marokkanen.

Jij volgt toch ook het nieuws neem ik aan? De enige niet-Saoedisch die (zijdelings) bij 911 betrokken waren, waren Marokkanen. En het zijn ook opvallend vaak Marokkanen die opduiken in allerlei onderzoeken. Bij de aanslag in Madrid waren Marokkanen zelfs de hoofddaders.

mark61
23-10-04, 00:15
Geplaatst door nl-x
Soms is het beter om gewoon je bek te houden en in het verkeer te gaan spelen... :lol:

Wa...'s nachts op de A35?

mark61
23-10-04, 00:16
Geplaatst door Seif
Jij volgt toch ook het nieuws neem ik aan? De enige niet-Saoedisch die (zijdelings) bij 911 betrokken waren, waren Marokkanen. En het zijn ook opvallend vaak Marokkanen die opduiken in allerlei onderzoeken. Bij de aanslag in Madrid waren Marokkanen zelfs de hoofddaders.

Fout en fout. Beter krant lezen.

MAGICA ARABICA
23-10-04, 00:54
Geplaatst door mark61
Fout en fout. Beter krant lezen. Correct!

MAGICA ARABICA
23-10-04, 00:58
Geplaatst door Seif
Jij volgt toch ook het nieuws neem ik aan? De enige niet-Saoedisch die (zijdelings) bij 911 betrokken waren, waren Marokkanen. En het zijn ook opvallend vaak Marokkanen die opduiken in allerlei onderzoeken. Bij de aanslag in Madrid waren Marokkanen zelfs de hoofddaders. Marokkanen waren bij de aanslagen van Madrid als uitvoerders en niet als leiders.

Bovendien waren de meeste daders en leiders Algerijenen.


Wat betreft de aanslagen v an 9-11, dat Marokkanen zijdelings betrokken waren, dat heb ik nergens gelezen of gehoord.

Kennelijk haal je je nieuws uit zeer dubieuze bronnen.



Maar dat verbaast me niet.

MAGICA ARABICA
26-10-04, 20:34
no comment ???? :rolleyes: