PDA

Bekijk Volledige Versie : Lang leve de republiek !



Joesoef
23-10-04, 14:35
Het Koninklijk Huis kost schatkist 95 miljoen

Uitgegeven: 23 oktober 2004 12:30
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2004 12:31

DEN HAAG - Het Koninklijk Huis staat voor komend jaar voor 95 miljoen euro in de boeken. Dat is 10 miljoen meer dan in de begrotingsstukken die rond prinsjesdag werden verspreid. Het verschil komt voor een belangrijk deel door de kosten van het zilveren jubileum, die daar niet in waren meegenomen. Die kosten komen op 8,4 miljoen, aldus waarnemend premier Zalm in een brief die maandag naar de Tweede Kamer gaat.

Het is niet duidelijk waarom het 25-jarig jubileum van koningin Beatrix niet was meegenomen in de begroting. Hetzelfde geldt voor de kosten van de Rijksvoorlichtingsdienst (135.000 euro) en overige personele kosten (850.000 euro).


De uitkeringen aan leden van het Koninklijk Huis (6,2 miljoen euro) vormen dus slechts een kleine minderheid van de totale kosten. Alleen al voor de beveiliging van de paleizen staat 32 miljoen euro. Dat is exclusief de persoonsbeveiliging die op 6,8 miljoen komt.

Seif
23-10-04, 15:05
Deze bedragen zeggen mij pas wat als ze worden vergeleken met de kosten van een republiek.

Mill
23-10-04, 15:30
Geplaatst door Seif
Deze bedragen zeggen mij pas wat als ze worden vergeleken met de kosten van een republiek.

Een republiek heeft geen extra kosten. We hoeven helemaal geen president te hebben, we hebben al een premier. Het koningshuis moet gewoon uit de vergelijking worden geknipt. Corrupte, zich met lakeien, paleizen en bolides omringende uitkeringstrekkers, SS-ers, jagers op zeldzaam wild, en reactionaire eikels.

Orakel
23-10-04, 15:39
Geplaatst door Joesoef
Het Koninklijk Huis kost schatkist 95 miljoen


95 : 16 = 5,9375 euri per inwoner per jaar.
Als we de zaak nu es omdraaien:
iedere inwoner staat per maand 1 euro af om een ander miljonair te maken.
16 miljoen per maand = 16 miljonairs per maand x 12 = 192 miljonairs per jaar erbij. Over 83333.33 jaar is dan iedere inwoner miljonair!!

Max Stirner
23-10-04, 15:49
Geplaatst door Orakel
95 : 16 = 5,9375 euri per inwoner per jaar.
Als we de zaak nu es omdraaien:
iedere inwoner staat per maand 1 euro af om een ander miljonair te maken.
16 miljoen per maand = 16 miljonairs per maand x 12 = 192 miljonairs per jaar erbij. Over 83333.33 jaar is dan iedere inwoner miljonair!!


Nee. Iedereen heeft 1 miljoen x een euro moeten weggeven.

:student: 1.000.000 - 1.000.000 = 0

Max Stirner
23-10-04, 15:57
Geplaatst door Orakel
95 : 16 = 5,9375 euri per inwoner per jaar.
Als we de zaak nu es omdraaien:
iedere inwoner staat per maand 1 euro af om een ander miljonair te maken.
16 miljoen per maand = 16 miljonairs per maand x 12 = 192 miljonairs per jaar erbij. Over 83333.33 jaar is dan iedere inwoner miljonair!!


Als we daarentegen het Koningshuis afschaffen is iedereen over ruim 168.421,05 jaar miljonair!! :lole:

Kdenk dat we met deze argumentatie de Nederlandse bevolking wel tot het Republikanisme kunnen bekeren.

Orakel
23-10-04, 16:30
Geplaatst door Max Stirner
Nee. Iedereen heeft 1 miljoen x een euro moeten weggeven.

:student: 1.000.000 - 1.000.000 = 0

Kamme niet schelen, ik sta vooraan qua alfabet. Dus pass die doekoe hoor.

Siah
23-10-04, 16:54
Geplaatst door Orakel
95 : 16 = 5,9375 euri per inwoner per jaar.
Als we de zaak nu es omdraaien:
iedere inwoner staat per maand 1 euro af om een ander miljonair te maken.
16 miljoen per maand = 16 miljonairs per maand x 12 = 192 miljonairs per jaar erbij. Over 83333.33 jaar is dan iedere inwoner miljonair!!

:haha: :hihi:

Siah
23-10-04, 16:59
Geplaatst door Max Stirner
Als we daarentegen het Koningshuis afschaffen is iedereen over ruim 168.421,05 jaar miljonair!! :lole:
Kdenk dat we met deze argumentatie de Nederlandse bevolking wel tot het Republikanisme kunnen bekeren.

de integratie op z'n hoogtepunt :hihi:

~Panthera~
23-10-04, 17:02
Geplaatst door Orakel
Kamme niet schelen, ik sta vooraan qua alfabet. Dus pass die doekoe hoor.
-------------------


:lol: k geef je hierbij ook ff mijn rek.nr. oke ? :stout:

:lachu:

mark61
23-10-04, 23:05
Geplaatst door Max Stirner
Nee. Iedereen heeft 1 miljoen x een euro moeten weggeven.

:student: 1.000.000 - 1.000.000 = 0

Wie wordt er 1.000.000 maanden oud?

Al Sawt
23-10-04, 23:18
Monarchie, is passè! Het is een Middeleeuwse instituut, die snel mogelijk opgedoekt dient te worden.

Tomas
23-10-04, 23:27
Ik ben echt veel en veel goedkoper president.

mark61
23-10-04, 23:28
Ik vind het wel wat hebben. Om wie moeten we ons anders vrolijk maken? Aan wie kunnen we ons anders heerlijk ergeren? Weet er iemand hoe de presidenten van Duitsland en Italië heten? Nou dan!

Ik vind 95 miljoen een koopje voor een real-life soap. Enig idee wat GTST kost, en wie dat betaalt?

Tomas
23-10-04, 23:30
Geplaatst door mark61
Ik vind het wel wat hebben. Om wie moeten we ons anders vrolijk maken? Aan wie kunnen we ons anders heerlijk ergeren? Weet er iemand hoe de presidenten van Duitsland en Italië heten? Nou dan!

Ik vind 95 miljoen een koopje voor een real-life soap. Enig idee wat GTST kost, en wie dat betaalt?

En ik doe dat en onderga dat ook allemaal voor echt veel en veel minder.

Dutchguy
23-10-04, 23:35
Balkenende als president, moet je toch ook niet aan denken?!

nl-x
23-10-04, 23:36
Geplaatst door Max Stirner
Als we daarentegen het Koningshuis afschaffen is iedereen over ruim 168.421,05 jaar miljonair!! :lole:

Kdenk dat we met deze argumentatie de Nederlandse bevolking wel tot het Republikanisme kunnen bekeren.
Omdat het ruim 2x zo lang duurt voordat we miljonair zijn? 168duizend is meer dan 83duizend hoor...

mark61
23-10-04, 23:46
Geplaatst door Tomas
En ik doe dat en onderga dat ook allemaal voor echt veel en veel minder.

Je betaalt ongevraagd mee aan zowel het koninklijk huis als GTST.

al-gorithm
24-10-04, 00:37
Geplaatst door Al Sawt
Monarchie, is passè! Het is een Middeleeuwse instituut, die snel mogelijk opgedoekt dient te worden.


De monarchie een middeleeuws instituut? Jij bent waarlijk een deskundige in geschiedvervalsen...

De monarchie is een van de oudste regeringsvormen, denk bijv. aan de keizers van China, de Maya koningen, de Perzische Achaemenid koningen of de Romeinse keizers.

mulan
24-10-04, 00:43
Geplaatst door Orakel
95 : 16 = 5,9375 euri per inwoner per jaar.
Als we de zaak nu es omdraaien:
iedere inwoner staat per maand 1 euro af om een ander miljonair te maken.
16 miljoen per maand = 16 miljonairs per maand x 12 = 192 miljonairs per jaar erbij. Over 83333.33 jaar is dan iedere inwoner miljonair!!

Freaky!!!!!!!! Dit was ik me minder dan een week geleden ook aan het bedenken :lole: .........ja ik weet het,ik moet een leven zoeken :moe:

ZbaqZbaq
24-10-04, 01:48
Koningin zit er bij gratie Gods....dus het volk kan haar nooit weg knikkeren.

rja
24-10-04, 09:35
Geplaatst door ZbaqZbaq
Koningin zit er bij gratie Gods....dus het volk kan haar nooit weg knikkeren.
Wat een onzin,

We zijn een monarchie zolang het volk dit wil of de familie Oranje-Nassau hier nog zin in heeft. Je hebt een twee derde meerderheid nodig om onze grondwet te wijzigen om een republiek te worden. Dit zie ik niet gauw gebeuren, dan moeten er grote schandalen binnen de Koninklijke familie gebeuren, een grote meerderheid van de Nederlanders is voor de monarchie

Beatrix is volgens met plezier onze koningin, ze zal dit waarschijnlijk nog lang doen, zolang haar gezondheid en haar leeftijd dit toelaten. Bij Willem-Alexander en Maxima is de monarchie volgens mij in goede handen, of Amalia wel zin heeft om Koningin te worden moet nog blijken, misschien lijkt ze op Juliana, die met tegenzin onze Koningin was.

Al Sawt
25-10-04, 01:59
Geplaatst door al-gorithm
De monarchie een middeleeuws instituut? Jij bent waarlijk een deskundige in geschiedvervalsen...

De monarchie is een van de oudste regeringsvormen, denk bijv. aan de keizers van China, de Maya koningen, de Perzische Achaemenid koningen of de Romeinse keizers. Daarom is het ook verouderd!

Door het gebruiken van de term; 'middeleeuwse', wil ik alleen de context ervan verduidelijken.


Dus bespaar me je geschiedenisles!

ZbaqZbaq
25-10-04, 02:22
Geplaatst door rja
Wat een onzin,

We zijn een monarchie zolang het volk dit wil of de familie Oranje-Nassau hier nog zin in heeft. Je hebt een twee derde meerderheid nodig om onze grondwet te wijzigen om een republiek te worden.

Onder die wet zal de Koningin nooit haar handtekening zetten :D

mark61
25-10-04, 12:20
Geplaatst door ZbaqZbaq
Onder die wet zal de Koningin nooit haar handtekening zetten :D

Dan wordt ze afgezet. Goedschiks of kwaadschiks. In België heeft Boudewijn ook wel eens een wet niet willen ondertekenen. Toen werd hij voor 1 dag afgezet. Echt waar.

David
25-10-04, 12:24
Geplaatst door ZbaqZbaq
Koningin zit er bij gratie Gods....dus het volk kan haar nooit weg knikkeren.


:haha:

Tomas
25-10-04, 12:26
Geplaatst door mark61
Je betaalt ongevraagd mee aan zowel het koninklijk huis als GTST.

Het koninklijkhuis betaal ik ongevraagd aan mee middels belasting, maar als de vrije markt zijn werk doet dan zijn het de rtl-kijkers die indirect middels reclame inkomsten gtst betalen. De fabrikanten gaan er vanuit dat het geld waarmee rtl gtst kan maken terug verdient wordt door de extra boodschappen die die kijkertjes doen. Of dat echt zo is, weet je natuurlijk nooit zeker.

Tomas
25-10-04, 12:27
Geplaatst door mark61
Dan wordt ze afgezet. Goedschiks of kwaadschiks. In België heeft Boudewijn ook wel eens een wet niet willen ondertekenen. Toen werd hij voor 1 dag afgezet. Echt waar.

Wat was dat ookalweer? Abortus, eutanasie of iets met homo's?

mark61
25-10-04, 12:57
Geplaatst door Tomas
Het koninklijkhuis betaal ik ongevraagd aan mee middels belasting, maar als de vrije markt zijn werk doet dan zijn het de rtl-kijkers die indirect middels reclame inkomsten gtst betalen. De fabrikanten gaan er vanuit dat het geld waarmee rtl gtst kan maken terug verdient wordt door de extra boodschappen die die kijkertjes doen. Of dat echt zo is, weet je natuurlijk nooit zeker.

Weet jij zeker dat in jouw huishouden niets wordt gekocht dat wordt geadverteerd op een tv-station? Die fabrikanten weten het zeker, anders zouden ze niet adverteren. Ik geloof dat het bij auto's helemaal absurd is; iets van 20% van de kostprijs is reclame en promotie.

mark61
25-10-04, 12:57
Geplaatst door Tomas
Wat was dat ookalweer? Abortus, eutanasie of iets met homo's?

Abortus dacht ik. De schijnheil. Treedt dan af en ga in Vaticaanstad wonen.

Tomas
25-10-04, 13:11
Geplaatst door mark61
Weet jij zeker dat in jouw huishouden niets wordt gekocht dat wordt geadverteerd op een tv-station? Die fabrikanten weten het zeker, anders zouden ze niet adverteren. Ik geloof dat het bij auto's helemaal absurd is; iets van 20% van de kostprijs is reclame en promotie.

Natuurlijk kopen wij dingen die ook geadverteerd worden. Maar dat komt dan omdat ze bv goedkoop zijn omdat ze veel gekocht worden door rtl-kijkers. Veel omzet maakt de prijs vaak laag. Dan proviteer ik er dus van.

mark61
25-10-04, 13:35
Geplaatst door Tomas
Natuurlijk kopen wij dingen die ook geadverteerd worden. Maar dat komt dan omdat ze bv goedkoop zijn omdat ze veel gekocht worden door rtl-kijkers. Veel omzet maakt de prijs vaak laag. Dan proviteer ik er dus van.

In ieder geval kost dat je veel en veel meer dan het koninklijk huis. QED: het koninklijk huis als reality soap is vele malen goedkoper dan een virtuele soap.

Tomas
25-10-04, 13:47
Geplaatst door mark61
In ieder geval kost dat je veel en veel meer dan het koninklijk huis. QED: het koninklijk huis als reality soap is vele malen goedkoper dan een virtuele soap.

Ik blijf erbij dat ik niet meebetaal aan gtst. Dat wordt betaald uit advertentie-inkomsten die zich voornamelijk richten op rtl-publiek. Dat de een vrije markt die draait op adverteren volstrekt ondoorzichtig is wat dit ount betreft, maakt het principe niet minder. En dat adverteren pruducten duurder maken is nog maar de vraag. Het kost natuurlijk wel geld, maar het is heel goed mogelijk dat dit betaald wordt uit de extra winst door de grotere omzet.

mark61
25-10-04, 13:55
Geplaatst door Tomas
Ik blijf erbij dat ik niet meebetaal aan gtst. Dat wordt betaald uit advertentie-inkomsten die zich voornamelijk richten op rtl-publiek. Dat de een vrije markt die draait op adverteren volstrekt ondoorzichtig is wat dit ount betreft, maakt het principe niet minder. En dat adverteren pruducten duurder maken is nog maar de vraag. Het kost natuurlijk wel geld, maar het is heel goed mogelijk dat dit betaald wordt uit de extra winst door de grotere omzet.

Reclame is een extra kostencomponent, dat is alles. Laag of hoog, GTST wordt erdoor gefinancierd. En door niets anders.

Het lijkt me onvermijdelijk dat je produkten in huis hebt die geadverteerd worden op commerciële zenders, ook al wil je je niet encanailleren hmpf.

Tomas
25-10-04, 14:19
Geplaatst door mark61
Reclame is een extra kostencomponent, dat is alles. Laag of hoog, GTST wordt erdoor gefinancierd. En door niets anders.

Het lijkt me onvermijdelijk dat je produkten in huis hebt die geadverteerd worden op commerciële zenders, ook al wil je je niet encanailleren hmpf.

Om dit te controleren moet ik kijken welke producten er rondom gtst worden geadverteerd, of deze producten ook niet toevallig worden geadveerd rond een programma dat wel door iemand uit ons gezin bekeken wordt en of er niet toevallig een goedkoper alternatief beschikbaar. Da's me gewoon teveel werk. Dus ik ga er voor 't gemak vanuit dat gtst publiek een andere doelgroep is.

mark61
25-10-04, 14:57
Geplaatst door Tomas
Om dit te controleren moet ik kijken welke producten er rondom gtst worden geadverteerd, of deze producten ook niet toevallig worden geadveerd rond een programma dat wel door iemand uit ons gezin bekeken wordt en of er niet toevallig een goedkoper alternatief beschikbaar. Da's me gewoon teveel werk. Dus ik ga er voor 't gemak vanuit dat gtst publiek een andere doelgroep is.

Gewoon huismerk kopen?