PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe moeten wij omgaan met onze niet-islamitische buren, met name homosexuelen?



Zwarte Schaap
24-10-04, 08:01
Imam El Moumni beantwoordt een vraag gesteld door de vereniging Dar al Arqam.

Vraag:

Wij zijn een groep jonge moslims, wij willen weten hoe wij moeten omgaan met onze niet-islamitische buren, met name homosexuelen onder hen.

Antwoord:

Moge God ons leiden tot de waarheid. O broeders! De Islam is de godsdienst van het sociale verkeer, verdraagzaamheid, kennismaking, menselijke broederschap, evenals van broederschap die op ons geloof is gebaseerd. Het Boek van onze Heer roept ons de ene keer op met de woorden: O mensen!, de andere keer met de woorden: O mensen die geloven! Het combineert menselijke broederschap met broederschap op basis van het geloof. Om die reden dient een moslim alle mensen goed te behandelen zonder enige onderscheid. ''Godsdienst betekent sociaal verkeer'', zoals een bekende overlevering luidt.

Daarom is de islam de godsdienst van verdraagzaamheid en de ware integratie. Onze godsdienst gebiedt ons om te integreren in alle menselijke samenlevingen op een positieve manier: integreren om de wetenschappen die voor alle mensen nuttig zijn te leren en om deel te nemen aan alles wat nuttig is voor de samenleving. Gods gezant zegt: ''de beste mensen zijn de nuttigste mensen voor anderen. De eerbiedwaardige gezant zei niet: ''De beste mensen zijn de nuttigste mensen voor de moslims'', maar hij zei: ''de beste mensen zijn de nuttogste mensen voor anderen.

De Islam is een godsdienst die ons naastenliefde gebiedt en oplegt, afgezien van iemands geloof, kleur of nationaliteit. Sterker nog:''wij vinden in de heilige Koran verzen waarin God, de Grote Almachtige, het aanbidden van Hem met naastenliefde in verband heeft gebracht. God, de Eerbiedwaardige, zegt: ''Dient God en voegt aan Hem niets als metzgezel toe. en wees goed voor de ouders en ook aan de verwant, de wezen, de behoeftigen, de verwante buur, de niet verwante buur, de niet verwante medeburgers, hij die onderweg is en slaven waarover jullie beschikken.

Gods gezant had joodse buren die hij heel goed behandelde. Hij gaf hen geschenken en aanvaarde ook hun giften. Hij gaf gevolg aan hun uitnodigingen, bezocht hun zieken en volgde hun begrafenisstoet als geste aan het adres van hun familieledenen aanverwanten. Hijleende geld aan hen uit en leende ook van hen. Men vertelt dat een delegatie van christenen van de stam Najran op bezoek bij Gods gezant kwam. Hij ontving hen gastvrij en verwelkomde hen, legde zijn mantel voor hen neer en verzocht hen om erop te gaan zitten. Gods gezant heeft dat slechts gedaan om een leefregel vast te leggen en een voorbeeld te stellen voor zijn gemeenschap, tot de dag van de opstanding.

Tot zover iets in het kort en in het algemeen over de eervolle behandeling die men aan buren is verschuldigd. voor homosexuele buren geldt hetzelfde als voor alle andere mensen. Wanneer en moslim een buurman heeft behorende tot de mensen van Loet, afgezien van zijn nationaliteit en of hij nu moslim is of niet, dan moet hij hem, ten eerste niet bespieden om wat dan ook te weten te komen over zijn omstandigheden. Spioneren is verboden. Dit geldt in het bijzonder voor het bespieden van buren. Homosexualiteit is een van de geheime handelingen, niemand behoort erachter te komen. daarom bemoeit een moslim zich om naastenleifde zonder zich te bemoeien met het prive leven van de homosexuele buurman die daarvoor alleen verantwoordelijk is.

Behalve wanneer homosexuelen hem lastig vallen, dan moet hij dit op gepaste wijze tegenhouden, met name wanneer dit te maken heeft met homosexuele handelingen. Een moslim moet in alles zijn geduld opbrengen. Maar als hij aangetast is met betrekking tot zijn godsdienst en zij eer, dan is er geen geduld meer mogelijk. Dat is wat ik kan zeggen in deze haastige notitie Moge God tot het juiste antwoord leiden. Dat was het.

Lampo
24-10-04, 09:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Behalve wanneer homosexuelen hem lastig vallen, dan moet hij dit op gepaste wijze tegenhouden, met name wanneer dit te maken heeft met homosexuele handelingen. Een moslim moet in alles zijn geduld opbrengen. Maar als hij aangetast is met betrekking tot zijn godsdienst en zij eer, dan is er geen geduld meer mogelijk. Dat is wat ik kan zeggen in deze haastige notitie Moge God tot het juiste antwoord leiden. Dat was het.

Eerst het zoet en dan het (onvermijdelijke) zuur.

Karel
24-10-04, 09:30
wel triest dat je zo'n vraag aan een imam moet stellen.

Maar goed ikzelf loop natuurlijk al jaren met de vraag hoe ik als niet-moslim met mijn marokkaanse islamitische buren moet omgaan.
Moet ik vriendelijk zijn of moet ik ze negeren of ondersteboven van een hoog gebouw gooien, pff ik weet 't echt niet meer

waar is de imam met het antwoord op mijn vragen

Reposent
24-10-04, 09:30
Geplaatst door Lampo
Eerst het zoet en dan het (onvermijdelijke) zuur.

:rolleyes:

Alleen maar logisch toch? Als je wordt lastig gevallen keer je hem/haar toch zeker niet de andere wang toe?

Reposent
24-10-04, 09:32
Geplaatst door Karel
wel triest dat je zo'n vraag aan een imam moet stellen.

Ik loop al jaren met de vraag hoe ik als niet-moslim met mijn marokkaanse islamitische buren moet omgaan.
Moet ik vriendelijk zijn of moet ik ze negeren of ondersteboven van een hoog gebouw gooien, pff ik weet 't echt niet meer

Een praktiserend Moslim wilt meestal weten of dat wat hij doet in overeenstemming is met zijn geloof. En die kennis ligt soms bij anderen en niet bij zichzelf, zoals een imam.

Ps: Wtf, :moe:

Dr Seuss
24-10-04, 10:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Behalve wanneer homosexuelen hem lastig vallen, dan moet hij dit op gepaste wijze tegenhouden, met name wanneer dit te maken heeft met homosexuele handelingen. Een moslim moet in alles zijn geduld opbrengen. Maar als hij aangetast is met betrekking tot zijn godsdienst en zij eer, dan is er geen geduld meer mogelijk. Dat is wat ik kan zeggen in deze haastige notitie Moge God tot het juiste antwoord leiden. Dat was het.

En die gepaste wijze is? Uitleggen aan de homo dat hij er niet van gediend is? Of mogen de jonge jongens, die hun eer en godsdienst te verdedigen hebben, dit naar eigen inzicht invullen? Het vrijbriefje hebben ze net gekregen.

Wat is de gepaste wijze waarop meisjes zich mogen verdedigen tegen jonge moslims die hen op oneerbiedige wijze lastigvallen en betasten?

Wat is de gepaste wijze waarop mensen zich mogen verdedigen tegen jonge moslims die overlast bezorgen? Wat is de gepaste wijze waarop ze zich mogen verdedigen als ze geterroriseerd worden?

Oh, dit alles in het kader van de verdraagzaamheid en de naastenliefde natuurlijk.

Overigens wel een vreemde vraag van die jonge moslims, aangezien hier altijd zo wordt opgeschept hoe tolerant men in islamitische landen is ten opzichte van andere godsdiensten en anders denkenden. Je zou dan verwachten dat ze dit ondertussen wel zouden moeten weten.

Marsipulami
24-10-04, 10:39
Wat mr El Moumni zegt lijkt me klaar, logisch en humaan. Niks mis mee.

Joesoef
24-10-04, 10:42
Geplaatst door Dr Seuss

Blah



Wat is eigenlijk het doel van je reactie, zo snel mogelijk van het onderwerp afdwalen op een manier dat er even flink kritiek kan worden gegeven op alles wat JOU niet zint?

Joesoef
24-10-04, 10:43
Geplaatst door Marsipulami
Wat mr El Moumni zegt lijkt me klaar, logisch en humaan. Niks mis mee.


Dat bedoel ik nu. Er zijn echter reactanten die perse een draai aan de discussie willen geven. Vraag mij niet waarom.

Dutchguy
24-10-04, 10:47
Met het stuk van El Moumni zoals het hier staat is weinig mis. De vraagstelling is wel een beetje curieus. Waarom zou je sowieso anders omgaan met homo's als met andere niet-moslims.
Maar ik zal Henk Krol van de Gaykrant eens mailen hoe ik om dien te gaan met mijn moslimburen.

Marsipulami
24-10-04, 10:53
Geplaatst door Dutchguy
Met het stuk van El Moumni zoals het hier staat is weinig mis. De vraagstelling is wel een beetje curieus.

Er zijn mogelijk ook krachten aan het werk die hem graag zouden betrappen op foute antwoorden. Dan hebben we weer voorpaginanieuws voor de kranten.

Orakel
24-10-04, 11:04
Geplaatst door Karel
[B]wel triest dat je zo'n vraag aan een imam moet stellen.

Is niet triest, is erg slim van ze. Jongeren die op zoek zijn naar de essentie van hun geloof kunnen mekaar makkelijk opkluiten en daar heb ik op Islam en Meer en in real life wel knappe staaltjes van gezien.
Knapen die anderen zeiden dat in het leger marcheren op marsmuziek niet mag omdat muziek haram is, dat je Joden en ongelovigen niet tot vrienden moet nemen, en meer van dat fraais.

Hoe anders waren de reacties hier geweest als het niet imam El Moumni van Van Bommel was geweest?


Maar goed ikzelf loop natuurlijk al jaren met de vraag hoe ik als niet-moslim met mijn marokkaanse islamitische buren moet omgaan.

Daarin kom je niks tekort, want daar bestaan al jaren van die geile cursussen voor. Intercultureel werken, heten die cursussen.
Daarin wordt mensen geleerd hoe ze met mij om moeten gaan, wat ze me moeten vragen bij een sollicitatiegesprek, of ze me beledigen als ze me het feestvarken noemen, of ze me verplicht een hand moeten geven.....

Dr Seuss
24-10-04, 11:12
Wat mij opvalt is de wereldvreemdheid van de vraag, en het gebrek aan opvoedkundige adviezen van de ouders.

Orakel
24-10-04, 11:21
Geplaatst door Dr Seuss
Wat mij opvalt is de wereldvreemdheid van de vraag, en het gebrek aan opvoedkundige adviezen van de ouders.

Nee hoor, dit heeft niks te maken met een gebrek aan opvoedkundige aspecten.
Doordat jongeren hun ouders qua scholingsgraad voorbijstreven, en beschikken over meer (toegang tot) informatie hebben ze meer kennis van zaken betreffende het geloof.
Vragen stellen kan dan alleen nog aan iemand die meer kennis van zaken heeft.

Dr Seuss
24-10-04, 11:24
Geplaatst door Orakel
Nee hoor, dit heeft niks te maken met een gebrek aan opvoedkundige aspecten.
Doordat jongeren hun ouders qua scholingsgraad voorbijstreven, en beschikken over meer (toegang tot) informatie hebben ze meer kennis van zaken betreffende het geloof.
Vragen stellen kan dan alleen nog aan iemand die meer kennis van zaken heeft.

Wat stelt die scholingsgraad voor als ze niet eens weten hoe ze met ongelovige of homoseksuele buren moeten omgaan? Daaruit vloeit immers de logische vraag voort hoe die ouders zelf met ongelovige of homoseksuele buren omgaan.

Dr Seuss
24-10-04, 11:26
Geplaatst door Orakel
Daarin kom je niks tekort, want daar bestaan al jaren van die geile cursussen voor. Intercultureel werken, heten die cursussen.
Daarin wordt mensen geleerd hoe ze met mij om moeten gaan, wat ze me moeten vragen bij een sollicitatiegesprek, of ze me beledigen als ze me het feestvarken noemen, of ze me verplicht een hand moeten geven.....

Is niet heel erg onlogisch, zo'n cursus. Artsen moeten leren dat ze islamitische vrouwen geen hand uit beleefdheid mogen geven, bijvoorbeeld, anders krijgen ze slaag.

Orakel
24-10-04, 11:33
Geplaatst door Dr Seuss
Is niet heel erg onlogisch, zo'n cursus. Artsen moeten leren dat ze islamitische vrouwen geen hand uit beleefdheid mogen geven, bijvoorbeeld, anders krijgen ze slaag.

Dan is de cursus dus net zo onlogisch en wereldvreemd als de vraag van de jongeren aan El Moumni.

Seif
24-10-04, 11:37
Dat impliciete onderscheid tussen Islamitisch en niet-Islamitisch staat me al niet aan.

Joesoef
24-10-04, 11:38
Van welke mps'jes is dr SeuSS een reincardinatie?

Dr Seuss
24-10-04, 11:40
Geplaatst door Orakel
Dan is de cursus dus net zo onlogisch en wereldvreemd als de vraag van de jongeren aan El Moumni.

Integendeel. Dit soort mishandelingen komen voor omdat de arts (of leraar, of noem een beroep) niet precies wist wat wel of niet de woede kan opwekken.

Maar je hebt mijn vraag nog niet beantwoord over hoe de ouders van die moslimjongeren omgaan met hun ongelovige of homoseksuele buren. Of lopen de generaties separaat van elkaar naar de imam omdat ze het geen van beide weten?

Dan klopt het beeld dat hier geschetst wordt van moslimlanden, waar naar verluidt die tolerantie heerst t.a.v. andere geloven en levenswijzen, ook niet echt.

Dr Seuss
24-10-04, 11:43
Geplaatst door Joesoef
Van welke mps'jes is dr SeuSS een reincardinatie?

Alsof dat er toe doet. Zulke rare vragen stel ik toch niet?

Dat ik me afvraag wat 'op gepaste wijze' is om je aangetaste eer danwel godsdienst te verdedigen t.o. homo's, is alweer een volstrekt logische vraag. Daar is door iemand toch wel een simpel antwoord op te geven?

Joesoef
24-10-04, 11:51
Geplaatst door Dr Seuss
Alsof dat er toe doet. Zulke rare vragen stel ik toch niet?

Dat ik me afvraag wat 'op gepaste wijze' is om je aangetaste eer danwel godsdienst te verdedigen t.o. homo's, is alweer een volstrekt logische vraag. Daar is door iemand toch wel een simpel antwoord op te geven?


Antwoorden genoeg, alleen kan jij er niets mee.

Dr Seuss
24-10-04, 11:54
Geplaatst door Joesoef
Antwoorden genoeg, alleen kan jij er niets mee.

Ik heb nog maar 1 invulling van 'op gepaste wijze' gezien, en die was van Schaap: die slaat d'r op. Ik kan niet oordelen in wiens optiek dat gepast is.

Dr Seuss
24-10-04, 12:15
Geplaatst door Orakel

Doordat jongeren hun ouders qua scholingsgraad voorbijstreven, en beschikken over meer (toegang tot) informatie hebben ze meer kennis van zaken betreffende het geloof.
Vragen stellen kan dan alleen nog aan iemand die meer kennis van zaken heeft.

Als die jongeren een scholingsgraad hebben, zou je denken dat ze ondertussen wel weten hoe ze met niet-gelovigen om moeten gaan. Of ze moeten van een islamitische school komen.

Ricardo
24-10-04, 12:16
De Islam is een godsdienst die ons naastenliefde gebiedt en oplegt, afgezien van iemands geloof, kleur of nationaliteit. Sterker nog:''wij vinden in de heilige Koran verzen waarin God, de Grote Almachtige, het aanbidden van Hem met naastenliefde in verband heeft gebracht. God, de Eerbiedwaardige, zegt: ''Dient God en voegt aan Hem niets als metzgezel toe. en wees goed voor de ouders en ook aan de verwant, de wezen, de behoeftigen, de verwante buur, de niet verwante buur, de niet verwante medeburgers, hij die onderweg is en slaven waarover jullie beschikken.

Pff, was vroeger dan toch alles beter...? :brozac:

Julien
24-10-04, 12:24
Geplaatst door Reposent
:rolleyes:

Alleen maar logisch toch? Als je wordt lastig gevallen keer je hem/haar toch zeker niet de andere wang toe?

:denk: nee deed men dat maar eens een keer...

Julien
24-10-04, 12:28
ik denk trouwens dat er een kort antwoord op de vraag gegeven kan worden:

respecteer de ander, zoals je zelf gerespecteerd wilt worden

Als Moslim wens je door je (homoseksuele/ autochtone) buurman toch ook gerespecteerd te worden als je gaat bidden, naar de moskee gaat of de Ramadan doet.

Nou respecteer het dan ook als die buurman homofiel is, met een man zoent, met hem de liefde bedrijft etc.. natuurlijk heb je daar een mening over, maar dat doet niet ter zake.

mark61
24-10-04, 12:39
Geplaatst door Ricardo
De Islam is een godsdienst die ons naastenliefde gebiedt en oplegt, afgezien van iemands geloof, kleur of nationaliteit. Sterker nog:''wij vinden in de heilige Koran verzen waarin God, de Grote Almachtige, het aanbidden van Hem met naastenliefde in verband heeft gebracht. God, de Eerbiedwaardige, zegt: ''Dient God en voegt aan Hem niets als metzgezel toe. en wees goed voor de ouders en ook aan de verwant, de wezen, de behoeftigen, de verwante buur, de niet verwante buur, de niet verwante medeburgers, hij die onderweg is en slaven waarover jullie beschikken.

Pff, was vroeger dan toch alles beter...? :brozac:

Lemme get this straight. Als de godsdienst of de imam er niet was om voorschriften te geven, zou je niet weten hoe je met je buren om moet gaan? Tis dat de imam het zegt, maar anders zou je je buren op hun bek slaan?

Dutchguy
24-10-04, 12:59
Geplaatst door mark61
Lemme get this straight. Als de godsdienst of de imam er niet was om voorschriften te geven, zou je niet weten hoe je met je buren om moet gaan? Tis dat de imam het zegt, maar anders zou je je buren op hun bek slaan?

Dat is inderdaad vreemd. Stel dat ik Henk Krol vroeg hoe ik met gelovigen als buurman om moest gaan, met name met moslims. Dat zou hier toch redelijk vreemd gevonden worden.

Ricardo
24-10-04, 13:28
Geplaatst door mark61
Lemme get this straight. Als de godsdienst of de imam er niet was om voorschriften te geven, zou je niet weten hoe je met je buren om moet gaan? Tis dat de imam het zegt, maar anders zou je je buren op hun bek slaan?

Zo erg is het ook niet. Van nature ga ik altijd al van het goede uit. Maar bepaalde teksten van de iman zou ik wel heel groot op een lichtkrant op Schiphol willen tonen. Worden mensen toch minder angstig. Angst komt vaak door onwetendheid, en is een slechte raadgever. Maar helaas is dat bij velen nog niet zo bekend. :fplayer:

mark61
24-10-04, 13:38
Geplaatst door Ricardo
Zo erg is het ook niet. Van nature ga ik altijd al van het goede uit. Maar bepaalde teksten van de iman zou ik wel heel groot op een lichtkrant op Schiphol willen tonen. Worden mensen toch minder angstig. Angst komt vaak door onwetendheid, en is een slechte raadgever. Maar helaas is dat bij velen nog niet zo bekend. :fplayer:

Ik denk niet dat mensen uit angst en onwetendheid hun buren mishandelen. Ben je niet in de eerste plaats mens, en komt het niet uit je zelf voort (nog voor godsdienst of 'gezagsdragers') om je 'te gedragen'. Is 'wat u niet wil dat u geschiedt...' niet genoeg als uitgangspunt?

Ricardo
24-10-04, 13:42
Helemaal mee eens. Maar de angst blijft een van de grootste gevaren van dez tijd, zowel bij de buren als op internationaalgebied. Let er maar op !

mark61
24-10-04, 13:50
Geplaatst door Ricardo
Helemaal mee eens. Maar de angst blijft een van de grootste gevaren van dez tijd, zowel bij de buren als op internationaalgebied. Let er maar op !

Internationaal wel zeker. Want dat zijn en blijven vreemden. De buren zijn geen vreemden, of hoeven dat niet te zijn. Wel natuurlijk als je eerst naar de imam moet om te vragen of je wel 'goedemorgen buurman' mag zeggen van de koran.

Er zijn ongetwijfeld steile christenen die aan de dominee vragen hoe ze zich moeten opstellen tegen de moslimburen. Maar das een verwaarloosbare minderheid. De meeste mensen hier bepalen zelf wel hoe ze met de buren omgaan. Niet dat dat altijd positief is natuurlijk. Maar dat is een ander verhaal.

Rabi'ah.
24-10-04, 13:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Imam El Moumni beantwoordt een vraag gesteld door de vereniging Dar al Arqam.

Vraag:

Wij zijn een groep jonge moslims, wij willen weten hoe wij moeten omgaan met onze niet-islamitische buren, met name homosexuelen onder hen.

Antwoord:

Moge God ons leiden tot de waarheid. O broeders! De Islam is de godsdienst van het sociale verkeer, verdraagzaamheid, kennismaking, menselijke broederschap, evenals van broederschap die op ons geloof is gebaseerd. Het Boek van onze Heer roept ons de ene keer op met de woorden: O mensen!, de andere keer met de woorden: O mensen die geloven! Het combineert menselijke broederschap met broederschap op basis van het geloof. Om die reden dient een moslim alle mensen goed te behandelen zonder enige onderscheid. ''Godsdienst betekent sociaal verkeer'', zoals een bekende overlevering luidt.

Daarom is de islam de godsdienst van verdraagzaamheid en de ware integratie. Onze godsdienst gebiedt ons om te integreren in alle menselijke samenlevingen op een positieve manier: integreren om de wetenschappen die voor alle mensen nuttig zijn te leren en om deel te nemen aan alles wat nuttig is voor de samenleving. Gods gezant zegt: ''de beste mensen zijn de nuttigste mensen voor anderen. De eerbiedwaardige gezant zei niet: ''De beste mensen zijn de nuttigste mensen voor de moslims'', maar hij zei: ''de beste mensen zijn de nuttogste mensen voor anderen.

De Islam is een godsdienst die ons naastenliefde gebiedt en oplegt, afgezien van iemands geloof, kleur of nationaliteit. Sterker nog:''wij vinden in de heilige Koran verzen waarin God, de Grote Almachtige, het aanbidden van Hem met naastenliefde in verband heeft gebracht. God, de Eerbiedwaardige, zegt: ''Dient God en voegt aan Hem niets als metzgezel toe. en wees goed voor de ouders en ook aan de verwant, de wezen, de behoeftigen, de verwante buur, de niet verwante buur, de niet verwante medeburgers, hij die onderweg is en slaven waarover jullie beschikken.

Gods gezant had joodse buren die hij heel goed behandelde. Hij gaf hen geschenken en aanvaarde ook hun giften. Hij gaf gevolg aan hun uitnodigingen, bezocht hun zieken en volgde hun begrafenisstoet als geste aan het adres van hun familieledenen aanverwanten. Hijleende geld aan hen uit en leende ook van hen. Men vertelt dat een delegatie van christenen van de stam Najran op bezoek bij Gods gezant kwam. Hij ontving hen gastvrij en verwelkomde hen, legde zijn mantel voor hen neer en verzocht hen om erop te gaan zitten. Gods gezant heeft dat slechts gedaan om een leefregel vast te leggen en een voorbeeld te stellen voor zijn gemeenschap, tot de dag van de opstanding.

Tot zover iets in het kort en in het algemeen over de eervolle behandeling die men aan buren is verschuldigd. voor homosexuele buren geldt hetzelfde als voor alle andere mensen. Wanneer en moslim een buurman heeft behorende tot de mensen van Loet, afgezien van zijn nationaliteit en of hij nu moslim is of niet, dan moet hij hem, ten eerste niet bespieden om wat dan ook te weten te komen over zijn omstandigheden. Spioneren is verboden. Dit geldt in het bijzonder voor het bespieden van buren. Homosexualiteit is een van de geheime handelingen, niemand behoort erachter te komen. daarom bemoeit een moslim zich om naastenleifde zonder zich te bemoeien met het prive leven van de homosexuele buurman die daarvoor alleen verantwoordelijk is.

Behalve wanneer homosexuelen hem lastig vallen, dan moet hij dit op gepaste wijze tegenhouden, met name wanneer dit te maken heeft met homosexuele handelingen. Een moslim moet in alles zijn geduld opbrengen. Maar als hij aangetast is met betrekking tot zijn godsdienst en zij eer, dan is er geen geduld meer mogelijk. Dat is wat ik kan zeggen in deze haastige notitie Moge God tot het juiste antwoord leiden. Dat was het.

:duim:

Ik zou het alleen korter gezegd hebben: Gewoon, zoals een moslim iedereen dient te behandelen: Met respect en naastenliefde, tenzij die persoon je kwaad doet, dan mag je je verdedigen.

Dr Seuss
24-10-04, 14:01
Geplaatst door Rabi'ah.
:duim:

Ik zou het alleen korter gezegd hebben: Gewoon, zoals een moslim iedereen dient te behandelen: Met respect en naastenliefde, tenzij die persoon je kwaad doet, dan mag je je verdedigen.

Kan het nog vager?

Wanneer oordeel je dat jou 'kwaad' is aangedaan, en welke middelen hanteer je ter 'verdediging'. Geheel volgens opvoeding, karakter, achtergrond en emotionele toestand kan hier naar eigen inzicht invulling aan gegeven worden.

Rabi'ah.
24-10-04, 14:11
Geplaatst door Dr Seuss
Kan het nog vager?

Wanneer oordeel je dat jou 'kwaad' is aangedaan, en welke middelen hanteer je ter 'verdediging'. Geheel volgens opvoeding, karakter, achtergrond en emotionele toestand kan hier naar eigen inzicht invulling aan gegeven worden.

Ok.......als je homoseksuele buurman gewoon zijn leven leeft zoals hij dat wil, heb je hem met respect te behandelen, of zijn manier van leven je nou aanstaat of niet.

Als hij jou het leven zuur maakt, of je probeert lastig te vallen, of zijn manier van leven probeert op te dringen, mag je je daar met de door de wet toegestane middelen tegen verzetten.

Omgekeerd geldt overigens precies hetzelfde.

nari
24-10-04, 14:12
Geplaatst door Rabi'ah.
:duim:

Ik zou het alleen korter gezegd hebben: Gewoon, zoals een moslim iedereen dient te behandelen: Met respect en naastenliefde, tenzij die persoon je kwaad doet, dan mag je je verdedigen.


:duim:

Rabi'ah.
24-10-04, 14:18
Geplaatst door nari
:duim:

:strik:

mark61
24-10-04, 14:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Ok.......als je homoseksuele buurman gewoon zijn leven leeft zoals hij dat wil, heb je hem met respect te behandelen, of zijn manier van leven je nou aanstaat of niet.

De vraag is, in welk zieke geest komt het überhaupt op om homosexuele buren eventueel anders te behandelen dan willekeurig welke andere buurman, vrouw of kind?

Rabi'ah.
24-10-04, 14:19
Geplaatst door mark61
De vraag is, in welk zieke geest komt het überhaupt op om homosexuele buren eventueel anders te behandelen dan willekeurig welke andere buurman, vrouw of kind?

Geen flauw idee.

Dr Seuss
24-10-04, 14:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Ok.......als je homoseksuele buurman gewoon zijn leven leeft zoals hij dat wil, heb je hem met respect te behandelen, of zijn manier van leven je nou aanstaat of niet.

Als hij jou het leven zuur maakt, of je probeert lastig te vallen, of zijn manier van leven probeert op te dringen, mag je je daar met de door de wet toegestane middelen tegen verzetten.

Omgekeerd geldt overigens precies hetzelfde.

Aha. volgens de wet. Dat zeg jij, dat zegt de imam niet.

Bovendien voegt de imam er aan toe, zonder enige reden, dat homo's wel eens mensen zouden kunnen zijn die je kunnen lastigvallen. Erg tolerant.

Dr Seuss
24-10-04, 14:27
Geplaatst door Ricardo
Zo erg is het ook niet. Van nature ga ik altijd al van het goede uit. Maar bepaalde teksten van de iman zou ik wel heel groot op een lichtkrant op Schiphol willen tonen. Worden mensen toch minder angstig. Angst komt vaak door onwetendheid, en is een slechte raadgever. Maar helaas is dat bij velen nog niet zo bekend. :fplayer:


Welke tekst zou je willen? "Als homo's u, moslims, lastig vallen, verdedig dan uw eer en godsdienst binnen de grenzen van de wet."

Rabi'ah.
24-10-04, 14:31
Geplaatst door Dr Seuss
Aha. volgens de wet. Dat zeg jij, dat zegt de imam niet.

Bovendien voegt de imam er aan toe, zonder enige reden, dat homo's wel eens mensen zouden kunnen zijn die je kunnen lastigvallen. Erg tolerant.

Nobelien, houd eens op met je gezeur en met je spijkers op laag water zoeken.

Je weet dondersgoed wat mijn standpunt ten opzichte van homoseksuelen is en hoe ik sta tegenover mensen die andere mensen in hun vrijheid willen beperken.

En ja, homo's zouden inderdaad andere mensen lastig kunnen vallen, net zoals overigens joden, moslims, Sinti en Roma, hetero's, oude dametjes, winti-gelovigen, Chinezen........

Homo's zijn namelijk mensen net als andere mensen en er zijn dus ook homo's die niet deugen. :moe:

Dr Seuss
24-10-04, 14:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Nobelien, houd eens op met je gezeur en met je spijkers op laag water zoeken.

Je weet dondersgoed wat mijn standpunt ten opzichte van homoseksuelen is en hoe ik sta tegenover mensen die andere mensen in hun vrijheid willen beperken.

En ja, homo's zouden inderdaad andere mensen lastig kunnen vallen, net zoals overigens joden, moslims, Sinti en Roma, hetero's, oude dametjes, winti-gelovigen, Chinezen........

Homo's zijn namelijk mensen net als andere mensen en er zijn dus ook homo's die niet deugen. :moe:
Het is niet mijn schuld dat Schaap met zijn topic een mijnenveld heeft blootgelegd.
Waarom vragen jonge moslims sowieso hoe om te gaan met andersgelovigen en homo's? Niks van hun ouders geleerd? Gaan hun iouders niet met ongelovige buren of homoburen om? Niks op school geleerd? Niks op de islamitische school geleerd? Waarom adviseert de imam op gepaste wijze ermee om te gaan als ze lastig zijn en zegt hij niet wat gepast is of niet? Waarom merkt imam sowieso op dat homo's wel eens lastig kunnen zijn, en waarom licht hij er speciaal de homo's uit?

mark61
24-10-04, 14:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Geen flauw idee.

Ik wel. In de hoofdjes van de 'groep jonge moslims' op pagina 1 van deze topic. Dat kan je zelf toch ook wel opzoeken?

mark61
24-10-04, 14:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Je weet dondersgoed wat mijn standpunt ten opzichte van homoseksuelen is ....

Dat standpunt vind ik altijd wat, ehmm ambivalent.


En ja, homo's zouden inderdaad andere mensen lastig kunnen vallen, net zoals overigens joden, moslims, Sinti en Roma, hetero's, oude dametjes, winti-gelovigen, Chinezen........

Homo's zijn namelijk mensen net als andere mensen en er zijn dus ook homo's die niet deugen. :moe:

Precies. Dus waarom dan die expliciete verwijzing in vraag en antwoord? Waarom vragen ze niet hoe ze zich tegenover Sikhs, Ahmadi's en Turken moeten opstellen? Overigens vragen ze naar geloof en sexuele geaardheid, niet naar etniciteit of leeftijd.

mark61
24-10-04, 15:06
Geplaatst door Dr Seuss
Het is niet mijn schuld dat Schaap met zijn topic een mijnenveld heeft blootgelegd.
Waarom vragen jonge moslims sowieso hoe om te gaan met andersgelovigen en homo's? Niks van hun ouders geleerd? Gaan hun iouders niet met ongelovige buren of homoburen om? Niks op school geleerd? Niks op de islamitische school geleerd? Waarom adviseert de imam op gepaste wijze ermee om te gaan als ze lastig zijn en zegt hij niet wat gepast is of niet? Waarom merkt imam sowieso op dat homo's wel eens lastig kunnen zijn, en waarom licht hij er speciaal de homo's uit?

Yep. Een zogeheten boemerang-topic.

mark61
24-10-04, 15:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Als hij jou het leven zuur maakt, of je probeert lastig te vallen, of zijn manier van leven probeert op te dringen, mag je je daar met de door de wet toegestane middelen tegen verzetten.

Omgekeerd geldt overigens precies hetzelfde.

Vanwaar die fixatie op opdringerige homo's? Op homo's überhaupt?

Kan zijn dat ZS fantastisch veel incidenten heeft meegemaakt, ze zijn dan ook fantastisch buitenproportioneel. Ik noch alle mannen die ik ken hebben ooit zo iets meegemaakt. Nou ja, ik dan een keer. Nog een Marokkaan ook. Ik zou moeten lachen, maar ik doe dat dus niet. Ik ben niet gefixeerd op etniciteit, noch op godsdienst of sexuele geaardheid.

Ricardo
24-10-04, 15:11
Geplaatst door Dr Seuss
Welke tekst zou je willen? "Als homo's u, moslims, lastig vallen, verdedig dan uw eer en godsdienst binnen de grenzen van de wet."

Ga nou eens voor een keer uit van het positieve. Dus, de positieve tekst zetten we op de lichtkrant.
Trouwens binnen de grenzen van de wet kun je alleen maar "netjes" verrdedigen. Dus dat valt ook wel weer mee. :italie:

Zwarte Schaap
24-10-04, 15:15
Geplaatst door mark61
Precies. Dus waarom dan die expliciete verwijzing in vraag en antwoord? Waarom vragen ze niet hoe ze zich tegenover Sikhs, Ahmadi's en Turken moeten opstellen? Overigens vragen ze naar geloof en sexuele geaardheid, niet naar etniciteit of leeftijd.

Omdat de autochtone media en politici vrijwel elke jaar een paar keer een moslimhetze voeren met homosexuelen als inzet. Dan worden er allerlei zaken geroepen die vrijwel altijd negatief zijn voor de Islam en de moslims. Sommige moslims willen precies weten hoe het nu zit en vragen dan een imam hoe ze daar mee moeten omgaan zodat ze conform hun geloof daar mee omgaan.

Rabi'ah.
24-10-04, 15:21
Geplaatst door mark61
Dat standpunt vind ik altijd wat, ehmm ambivalent.


Waarom?

Wat is er mis met het aloude principe van "leven en laten leven" en iedereen met respect behandelen?

Dr Seuss
24-10-04, 15:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Omdat de autochtone media en politici vrijwel elke jaar een paar keer een moslimhetze voeren met homosexuelen als inzet. Dan worden er allerlei zaken geroepen die vrijwel altijd negatief zijn voor de Islam en de moslims. Sommige moslims willen precies weten hoe het nu zit en vragen dan een imam hoe ze daar mee moeten omgaan zodat ze conform hun geloof daar mee omgaan.

En dan volgen ze imam's advies 'op gepaste wijze' op en komen ze in de krant.

Ricardo
24-10-04, 15:26
Geplaatst door Dr Seuss
En dan volgen ze imam's advies 'op gepaste wijze' op en komen ze in de krant.

Zzzzzzz.. :traan2: nu begin je een beertje om mijn neefje van 3 jaar te lijken...

Zwarte Schaap
24-10-04, 15:32
Geplaatst door Dr Seuss
En dan volgen ze imam's advies 'op gepaste wijze' op en komen ze in de krant.

Als je wilt dat ik je serieus neem en tijd aan je besteed moet je wel duidelijke eerlijke vragen stellen en niet van dat soort gluiperige reakties geven die alleen gericht zijn op bittere negativteit.

Het is saai met jou, je prikkelt mijn intellect en creativiteit niet met dergelijke reakties.

Je kunt daarmee mischien wel plezier beleven bij jonge moslims, maar ik ken je nu al te lang en heb je dat toneelstukje al te vaak voor mij uitgevoerd.

mark61
24-10-04, 15:32
Geplaatst door Ricardo
Ga nou eens voor een keer uit van het positieve. Dus, de positieve tekst zetten we op de lichtkrant.
Trouwens binnen de grenzen van de wet kun je alleen maar "netjes" verrdedigen. Dus dat valt ook wel weer mee. :italie:

Die positieve tekst is hier al enige eeuwen bekend. Dat ie niet altijd wordt nageleefd is duidelijk. Een lichtkrant helpt niet zo. Iedereen zal bij zichzelf te rade moeten gaan.

mark61
24-10-04, 15:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Omdat de autochtone media en politici vrijwel elke jaar een paar keer een moslimhetze voeren met homosexuelen als inzet. Dan worden er allerlei zaken geroepen die vrijwel altijd negatief zijn voor de Islam en de moslims. Sommige moslims willen precies weten hoe het nu zit en vragen dan een imam hoe ze daar mee moeten omgaan zodat ze conform hun geloof daar mee omgaan.

Je bent mild :).

Blijft de vraag, waarom kunnen ze dat zelf niet bedenken?

Door die berichten in de autochtone anti-islam-hetze-media gaan ze zowat denken dat die autochtonen gelijk hebben, nl. dat een goed moslim op homo's jaagt? Das wel een heel diepe twijfel aan je geloof. Alsof je je door ongelovigen aan het twijfelen moet laten zetten.

Ricardo
24-10-04, 15:36
Geplaatst door mark61
Die positieve tekst is hier al enige eeuwen bekend. Dat ie niet altijd wordt nageleefd is duidelijk. Een lichtkrant helpt niet zo. Iedereen zal bij zichzelf te rade moeten gaan.

Een beetje marketing voor een betere weeld is toch nooit verkeerd?

:koppel:

mark61
24-10-04, 15:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom?

Wat is er mis met het aloude principe van "leven en laten leven" en iedereen met respect behandelen?

Niks. Maar ik kan me vagelijk herinneren dat je in discussies met David wel s vastliep, als het ware.

mark61
24-10-04, 15:38
Geplaatst door Ricardo
Een beetje marketing voor een betere weeld is toch nooit verkeerd?

:koppel:

De geschiedenis leert dat dat paradoxaal genoeg vaak eindigt in moord en doodslag.

Maar ik begrijp je wel hoor :).

Zwarte Schaap
24-10-04, 15:45
Geplaatst door mark61
Je bent mild :).

Blijft de vraag, waarom kunnen ze dat zelf niet bedenken?

Door die berichten in de autochtone anti-islam-hetze-media gaan ze zowat denken dat die autochtonen gelijk hebben, nl. dat een goed moslim op homo's jaagt? Das wel een heel diepe twijfel aan je geloof. Alsof je je door ongelovigen aan het twijfelen moet laten zetten.

Duidelijkheid verschaffen door vragen te stellen is geen twijfel. Dat is jezelf en anderen zekerheid verschaffen.

Maar zoals ik de reakties van enkele autochtonen lees zie ik dat je deze mensen nooit tevreden kunt stellen, hoe je ze ook tegemoet treedt het blijven bittere mensen die alleen negativiteit kunnen spuwen.

Dutchguy
24-10-04, 15:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Duidelijkheid verschaffen door vragen te stellen is geen twijfel. Dat is jezelf en anderen zekerheid verschaffen.

Maar zoals ik de reakties van enkele autochtonen lees zie ik dat je deze mensen nooit tevreden kunt stellen, hoe je ze ook tegemoet treedt het blijven bittere mensen die alleen negativiteit kunnen spuwen.

Ik weet niet of je op mij doelt maar ik heb duidelijk gezegd dat wat El Moumni hier zegt begrijpelijk is. Blijft staan dat de vraagstelling ietwat vreemd is. Zoals ik zei, ik ga ook niet vragen hoe ik me moet opstellen tegen gelovigen en met name moslims. Moet je ook niet groter maken dan het is.

Zwarte Schaap
24-10-04, 16:05
Geplaatst door Dutchguy
Zoals ik zei, ik ga ook niet vragen hoe ik me moet opstellen tegen gelovigen en met name moslims. Moet je ook niet groter maken dan het is.

Omdat de autochtone media en politici vrijwel elke jaar een paar keer een moslimhetze voeren met homosexuelen als inzet. Dan worden er allerlei zaken geroepen die vrijwel altijd negatief zijn voor de Islam en de moslims. Sommige moslims willen precies weten hoe het nu zit en vragen dan een imam hoe ze daar mee moeten omgaan zodat ze conform hun geloof daar mee omgaan.

Rabi'ah.
24-10-04, 16:08
Geplaatst door mark61
Niks. Maar ik kan me vagelijk herinneren dat je in discussies met David wel s vastliep, als het ware.

Ja, maar dat ging over de Gay Parade en onze verschillende opvattingen over het al dan niet bestaande oorzakelijke verband tussen religie en intolerantie jegens homo's.

Niet over mijn standpunt over homoseksualiteit op zich.

Ik zie btw moeilijk in waarom je daar überhaupt een standpunt over zou moeten hebben........maargoed.

Sommige mensen vallen van nature op het andere geslacht, anderen op hetzelfde geslacht. So be it.

mark61
24-10-04, 16:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Duidelijkheid verschaffen door vragen te stellen is geen twijfel. Dat is jezelf en anderen zekerheid verschaffen.

Maar zoals ik de reakties van enkele autochtonen lees zie ik dat je deze mensen nooit tevreden kunt stellen, hoe je ze ook tegemoet treedt het blijven bittere mensen die alleen negativiteit kunnen spuwen.

Je hebt het niet over mij? Ricardo en ik zijn het toch netjes eens geworden.

Ik vind elke twijfel of onzekerheid over of het misschien geoorloofd is in het algemeen mensen te negeren, uit te sluiten, vijandig te bejegenen, of zelfs te molesteren louter op grond van hun geloof of sexuele geaardheid abject. Ziekelijk. Onmenselijk. Daar heb ik geen dominee, pastoor, imam, dictator of heilig boek voor nodig. Dat vind ik als mens, nog voor enige affiliatie. Maar voor moslims bestaan mensen buiten hun geloof misschien niet.

Denk daar alsjeblieft eens over na. Ik wil geen belerend toontje aanslaan, ik schrik eigenlijk als ik lees wat ik schrijf. Want daar komt het wel op neer.

mark61
24-10-04, 16:24
Geplaatst door Dutchguy
Ik weet niet of je op mij doelt maar ik heb duidelijk gezegd dat wat El Moumni hier zegt begrijpelijk is. Blijft staan dat de vraagstelling ietwat vreemd is. Zoals ik zei, ik ga ook niet vragen hoe ik me moet opstellen tegen gelovigen en met name moslims. Moet je ook niet groter maken dan het is.

Ik maak het wel groter, maar niet groter dan het is. Zie mijn reply aan Schaap. Wat vind jij daarvan? Overtrokken?

Want het kernpunt is inderdaad dat je iemand anders gaat vragen hoe je met een willekeurige medeburger om moet gaan. Of juist een niet-willekeurige. Daar gaan mijn nekharen van overeind staan.

mark61
24-10-04, 16:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, maar dat ging over de Gay Parade en onze verschillende ...So be it.

Lamaar, de discussies zijn al heftig genoeg. Je bent koosjer en halal. :hihi:

Dr Seuss
24-10-04, 16:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je wilt dat ik je serieus neem en tijd aan je besteed moet je wel duidelijke eerlijke vragen stellen en niet van dat soort gluiperige reakties geven die alleen gericht zijn op bittere negativteit.

Het is saai met jou, je prikkelt mijn intellect en creativiteit niet met dergelijke reakties.

Je kunt daarmee mischien wel plezier beleven bij jonge moslims, maar ik ken je nu al te lang en heb je dat toneelstukje al te vaak voor mij uitgevoerd.

Niks gluiperigs an: ik geef het je open en bloot op een presenteerblaadje.

Als jonge moslims niet eens weten hoe ze met hun anders-gelovige, niet-gelovige of homoseksuele buren moeten omgaan en voor zoiets futiels al naar de imam stappen, dan weten ze al helemaal niet wat 'op gepaste wijze verdedigen' betekent. En al helemaal niet wanneer hun eer of godsdienst door die homo's in het geding zou zijn.

Het enige wat gepast is, is dat een imam bedenkt wat de consequenties zijn van zijn 'adviezen' aan jongens die van toeten noch blazen weten.

Julien
24-10-04, 16:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Omdat de autochtone media en politici vrijwel elke jaar een paar keer een moslimhetze voeren met homosexuelen als inzet. Dan worden er allerlei zaken geroepen die vrijwel altijd negatief zijn voor de Islam en de moslims. Sommige moslims willen precies weten hoe het nu zit en vragen dan een imam hoe ze daar mee moeten omgaan zodat ze conform hun geloof daar mee omgaan.

nee hoor. christenen hebben het wat dat betreft net zo hard te verduren als moslims. kijk maar naar de hetze die er nu is over Buttiglioni.

mark61
24-10-04, 17:06
Geplaatst door Julien
nee hoor. christenen hebben het wat dat betreft net zo hard te verduren als moslims. kijk maar naar de hetze die er nu is over Buttiglioni.

En? Heb jij je pastoor of Butt al gevraagd wat je met je homofiele moslimbuurman aanmoet?

Dr Seuss
24-10-04, 17:18
Geplaatst door Julien
nee hoor. christenen hebben het wat dat betreft net zo hard te verduren als moslims. kijk maar naar de hetze die er nu is over Buttiglioni.

Dat is geen hetze. Dat is terecht iemands positie als Europarlementarier in twijfel trekken vanwege zijn religieus geinspireerde intolerante visie op bepaalde zaken.

Ricardo
24-10-04, 17:31
Ik wil ook een poging wagen.

Stel, je woont in Rusland. En elke week is er een ritueel naast je huis door orthodoxen waar bij je hele woonkamer onder de wierook komt. Je wilt dit oplossen, want de wierook ruikt op zijn zachtst gezegd, niet lekker.Maar niet beledigend overkomen, want je weet hoe belangrijk dit ritueel voor de deelnemers is. Hoe ga je dit oplossen? Wanneer je in staat bent om hierover met een referentiefiguur van je eigen oorsprong te praten is dat toch enkel toppie. Want in elke situatiue die je niet kent is de beste overleving om te gaan communiceren
Dus leve het vragen stellen ! En hulde aan de goede antwoorden !


:duim:

Julien
24-10-04, 17:36
Geplaatst door mark61
En? Heb jij je pastoor of Butt al gevraagd wat je met je homofiele moslimbuurman aanmoet?

wat is Butt?

maareh ik hoef geen pastoor iets te vragen, ik heb er gewoon een eigen mening over.

Liefde is iets algemeens, de 1 vindt dat bij een vrouw, de ander bij een man. Homo's respecteren dat wij hetero zijn, nou dan moeten wij ook accepteren dat zij homo zijn.

Zoals ik al eerder schreef: "respecteer de ander zoals je zelf gerespecteerd wilt worden."

Dr Seuss
24-10-04, 17:41
Maar eh... ik heb even gekeken op zo'n site met een cyber-imam. Die vragen die daar gesteld worden!

En dan noemen ze de ongelovigen 'onwetenden' :-\

mark61
24-10-04, 17:47
Geplaatst door Ricardo
Ik wil ook een poging wagen.
...Dus leve het vragen stellen ! En hulde aan de goede antwoorden !
:duim:

Nee, Rico, niet de aandacht afleiden. De oorspronkelijke vraag ging niet om wat te doen in geval van problemen, maar wat te doen tegen de buren op zich, nog zonder dat ze iets bijzonders doen dat overlast geeft.

Get the difference?

En ook in jouw voorbeeld kan je toch waarachtig zelf wel wat bedenken. Of moet de imam vertellen dat je je ramen dicht moet houden, de kieren afplakken, of de buren vragen of het niet wat minder kan?

mark61
24-10-04, 17:49
Geplaatst door Julien
wat is Butt?
...
Zoals ik al eerder schreef: "respecteer de ander zoals je zelf gerespecteerd wilt worden."

Buttiglione.

Precies. Dus zoek geen parallel met moslims waar hij niet is.

Er hoeft dus niemand aan niemand te vragen wat hij met zijn buren aanmoet.

Dr Seuss
24-10-04, 17:53
Geplaatst door mark61
En ook in jouw voorbeeld kan je toch waarachtig zelf wel wat bedenken. Of moet de imam vertellen dat je je ramen dicht moet houden, de kieren afplakken, of de buren vragen of het niet wat minder kan?

Als je zo die vragen bekijkt die aan die cyber imam gesteld worden, kan dat best. Ze vragen alles, tot en met de vreemdste dingen aan toe.

Daarom is Schaap een gluiperd. Hij probeerde de oorspronkelijke topic-vraag op het bordje van het westen/media-hetze te gooien, maar de waarheid is anders.

Wat ik eruit kan opmaken, is dat niemand (van de vragenstellers) over de schreef wil gaan en geen enkele islamitische regel wil overtreden.
Of dat uit pieteit is of uit angst voor afrekening in het hiernamaals weet ik niet.

mark61
24-10-04, 17:57
Geplaatst door Dr Seuss
Als je zo die vragen bekijkt die aan die cyber imam gesteld worden, kan dat best. Ze vragen alles, tot en met de vreemdste dingen aan toe.

Ik weet het. Als je je afvraagt of het geoorloofd is om thee te drinken met een uitgestoken pink ben je wel erg onzeker over je rechte geloof.


Daarom is Schaap een gluiperd. Hij probeerde de oorspronkelijke topic-vraag op het bordje van het westen/media-hetze te gooien, maar de waarheid is anders.

Tsjah, ik zei al, een boemerangtopic. Ik vroeg hem in een ander topic al wanneer het voor hem of een ander geoorloofd is een misstand in eigen kring aan de kaak te stellen zonder bounty te zijn, maar dat weigert hij te beantwoorden.


Wat ik eruit kan opmaken, is dat niemand (van de vragenstellers) over de schreef wil gaan en geen enkele islamitische regel wil overtreden.
Of dat uit pieteit is of uit angst voor afrekening in het hiernamaals weet ik niet.

Oh daar had ik nog niet aangedacht. In positieve zin dus. Of ze zich wel mogen encanailleren met de locals.

Dat weet ik ook niet. De schrik voor het hiernamaals zit er bij jongens/mannen in general nooit zo in geloof ik.

Ricardo
24-10-04, 18:05
[QUOTE]Geplaatst door mark61
[B]Nee, Rico, niet de aandacht afleiden. De oorspronkelijke vraag ging niet om wat te doen in geval van problemen, maar wat te doen tegen de buren op zich, nog zonder dat ze iets bijzonders doen dat overlast geeft.

Tja Mark, we waren het even eens. Maar ik vind toch dat JIJ te bevooroordelend naar de vraag kijkt. Ik vat de vraag gewoon positief op. Nog even dat Russische voorbeeld. Dan kan ik ook aan een landgenoot vragen of het gebruikelijk is om op verjaardagen te komen bij de buren bv. Ik snap echt die ophef niet over de vraagstelling.
Laat die angst nou aub eens los ! :ego:

mark61
24-10-04, 18:12
Geplaatst door Ricardo
[QUOTE]Geplaatst door mark61
Tja Mark, we waren het even eens. Maar ik vind toch dat JIJ te bevooroordelend naar de vraag kijkt. Ik vat de vraag gewoon positief op. Nog even dat Russische voorbeeld. Dan kan ik ook aan een landgenoot vragen of het gebruikelijk is om op verjaardagen te komen bij de buren bv. Ik snap echt die ophef niet over de vraagstelling.
Laat die angst nou aub eens los ! :ego:

Ik ben voor geen enkele buurman of -vrouw bang. Integendeel. Ik lees juist angst in vragen aan religieuze leiders over wat je wel of niet met de enge anderssoortige buren mag doen.

Nou maak je het weer anders, je stelt een vraag over 'hoe doen die lui, die anderen dat, met verjaardagen bijvoorbeeld'. Dat is wat anders dan: 'hoe moeten wij dat doen met die lui, die anderen?' Begrijp je het verschil?

Wat was anders precies de vraag? Toch: wat mag een moslim doen, of moet hij niet doen in omgang met niet-moslims? Of hebben ze el-Moumni gevraagd wat de buren ervan gaan denken? Neehee toch?

Dr Seuss
24-10-04, 18:13
Geplaatst door mark61
[B]Ik weet het. Als je je afvraagt of het geoorloofd is om thee te drinken met een uitgestoken pink ben je wel erg onzeker over je rechte geloof.

Het in onzekerheid houden is een manier om het volk te controleren. Lijkt dan toch op angst inboezemen.


Tsjah, ik zei al, een boemerangtopic. Ik vroeg hem in een ander topic al wanneer het voor hem of een ander geoorloofd is een misstand in eigen kring aan de kaak te stellen zonder bounty te zijn, maar dat weigert hij te beantwoorden.

Over boemerang gesproken. Nu is het deksel eraf, want ben ik 's gaan checken wat er zoal gevraagd wordt... Tis bij de konijnen af.
Wil je iets leuks horen? Schaap had zich de smadelijke gang op het terrein van die Suri-gay kunnen besparen, want geld ophalen met kerst is voor islamitische krantenbezorgers hartstikke haram :haha:

Ricardo
24-10-04, 18:44
[QUOTE]Geplaatst door mark61
[B]Ik ben voor geen enkele buurman of -vrouw bang. Integendeel.

Waarom ga je toch steeds van je zelf uit. Empathie! Bedenk je nou eens in de ander in.
Deze site heet trouwens Maroc.nl. Dus waar anders heen met deze vragen ? Makkelijk om er dan als buitenstaander om heen te gaan staan en de zaak te bekritiseren

:italie:

Julien
24-10-04, 18:48
Geplaatst door Ricardo


:italie:

sei italiano, ragazzo? ciao.

Ricardo
24-10-04, 18:54
Geplaatst door Julien
sei italiano, ragazzo? ciao.

Un mezzo. E tu e Francese, vero? Ma scusa, la ragazza della fotografia, e il suo sorella? Mi piacere Lei moltissimo. Complimenti !

:stout:

mark61
24-10-04, 19:29
Geplaatst door Dr Seuss
Het in onzekerheid houden is een manier om het volk te controleren. Lijkt dan toch op angst inboezemen.

Voorwaar een marxistisch standpunt. Ik denk dat die onzekerheid autonoom is. En voortkomt uit het feit dat de eigen cultuur geen antwoorden biedt op dergelijke vragen. Die prangend worden als je in den vreemde komt. Niet-moslims zijn gewoon Eng.


Over boemerang gesproken. Nu is het deksel eraf, want ben ik 's gaan checken wat er zoal gevraagd wordt... Tis bij de konijnen af.
Wil je iets leuks horen? Schaap had zich de smadelijke gang op het terrein van die Suri-gay kunnen besparen, want geld ophalen met kerst is voor islamitische krantenbezorgers hartstikke haram :haha:

Ja dan zegt ie weer gauw dat ie niks van de islam weet. Of dat het met oud en nieuw was. Casuīstiek, noemen we dat ook wel. Of seculier: sofisme.

mark61
24-10-04, 19:31
Geplaatst door Ricardo
Un mezzo. E tu e Francese, vero? Ma scusa, la ragazza della fotografia, e il suo sorella? Mi piacere Lei moltissimo. Complimenti !

:stout:

Nee, tis Laura Pausini. Ook van katholieke zusjes moet je afblijven. :hihi:

Julien
24-10-04, 19:32
Geplaatst door Ricardo
Un mezzo. E tu e Francese, vero? Ma scusa, la ragazza della fotografia, e il suo sorella? Mi piacere Lei moltissimo. Complimenti !

:stout:

Che č il tuo otro mezzo, allora ;) Bene, io sono frencese sí, perķ anch'io sono un mezzo italiano. La mia madre č di Romagna!

:D La ragazza della fotografia non č la mia sorella, amico..c'č una cantante italiana, si chiama Laura Pausini heheh.. č bella opure no? (veramente! ;) )

ciao!

mark61
24-10-04, 19:35
Geplaatst door Ricardo
Waarom ga je toch steeds van je zelf uit. Empathie! Bedenk je nou eens in de ander in.
Deze site heet trouwens Maroc.nl. Dus waar anders heen met deze vragen ? Makkelijk om er dan als buitenstaander om heen te gaan staan en de zaak te bekritiseren

:italie:

Wat is er nou? Ik stel een te lastige vraag? Ik zit me juist ontzettend in te leven in de ander. Impliceer je nou (van jezelf uitgaan, zeg je) dat moslims bang zijn voor hun buren? Jij geeft mij geen antwoord en komt met ontwijkende verhalen. Omdat dit Maroc.nl is vraag ik het juist aan de betrokkenen. :confused: Wa bedoel je?

Waarom ben ik een buitenstaander? Ik ben een landgenoot die zich afvraagt waarom sommige landgenoten het eerst aan iemand moeten gaan vragen of ze de buurman mogen groeten, een handje geven of wellicht bij hem op de koffie mogen.

Jij mijn landgenoot weigert op mijn vragen in te gaan. Ik niet begrijp.

Zwarte Schaap
24-10-04, 19:58
Geplaatst door Dr Seuss
Niks gluiperigs an: ik geef het je open en bloot op een presenteerblaadje.

Als jonge moslims niet eens weten hoe ze met hun anders-gelovige, niet-gelovige of homoseksuele buren moeten omgaan en voor zoiets futiels al naar de imam stappen, dan weten ze al helemaal niet wat 'op gepaste wijze verdedigen' betekent. En al helemaal niet wanneer hun eer of godsdienst door die homo's in het geding zou zijn.

Het enige wat gepast is, is dat een imam bedenkt wat de consequenties zijn van zijn 'adviezen' aan jongens die van toeten noch blazen weten.

Omdat de autochtone media en politici vrijwel elke jaar een paar keer een moslimhetze voeren met homosexuelen als inzet. Dan worden er allerlei zaken geroepen die vrijwel altijd negatief zijn voor de Islam en de moslims. Sommige moslims willen precies weten hoe het nu zit en vragen dan een imam hoe ze daar mee moeten omgaan zodat ze conform hun geloof daar mee omgaan.

Als een homosexueel jou of je kind wil verkrachten of sexueel wil betasten dan weet je heus wel wat gepaste middelen zijn om hem te stoppen.

Zwarte Schaap
24-10-04, 20:05
Geplaatst door mark61
Wat is er nou? Ik stel een te lastige vraag? Ik zit me juist ontzettend in te leven in de ander. Impliceer je nou (van jezelf uitgaan, zeg je) dat moslims bang zijn voor hun buren? Jij geeft mij geen antwoord en komt met ontwijkende verhalen. Omdat dit Maroc.nl is vraag ik het juist aan de betrokkenen. :confused: Wa bedoel je?

Waarom ben ik een buitenstaander? Ik ben een landgenoot die zich afvraagt waarom sommige landgenoten het eerst aan iemand moeten gaan vragen of ze de buurman mogen groeten, een handje geven of wellicht bij hem op de koffie mogen.

Jij mijn landgenoot weigert op mijn vragen in te gaan. Ik niet begrijp.

Mischien hebben die landgenoten van jou wel domme vooroordelen en/of hebben ze wat opgevangen en willen nu weten of dat correct is. of ze onwetend handelen of niet.

Is dat nu zo moeilijk?

Simpel voorbeeld. Ik ben zo een onwetende landgenoot, nu lees en zie ik in de media en op journaals en andere programmas dat de moslims homosexuelen van de dak met hun hoofd naar beneden, van de hoogste toren moeten werpen. Zij denken na en vinden dat wel erg overdreven. Nu willen ze graag weten of dat wel correct is wat de Nederlandse media en/of politici schrijven en zeggen over dat onderwerp?

Tomas
24-10-04, 20:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Imam El Moumni beantwoordt een vraag gesteld door de vereniging Dar al Arqam.


Mooi, die is ook weer geassimileerd. Op naar de volgende bounty makeover.

En voor diegene die de vraag vreemd vinden: Uit mijn christelijke ervaring vermoed ik dat de El-|Moumni-groep deze zelf heeft verzonnen.

Mark
24-10-04, 20:10
Mijn buurman is gewoon een nette hetero.

Tomas
24-10-04, 20:12
Geplaatst door Mark
Mijn buurman is gewoon een nette hetero.

De situatie van jouw buurman is dan ook veel gecompliceerder.

Mark
24-10-04, 20:14
Geplaatst door Tomas
De situatie van jouw buurman is dan ook veel gecompliceerder.

Dan vraag ik gewoon 2 imams om advies.

mark61
24-10-04, 20:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Simpel voorbeeld. Ik ben zo een onwetende landgenoot, nu lees en zie ik in de media en op journaals en andere programmas dat de moslims homosexuelen van de dak met hun hoofd naar beneden, van de hoogste toren moeten werpen. Zij denken na en vinden dat wel erg overdreven. Nu willen ze graag weten of dat wel correct is wat de Nederlandse media en/of politici schrijven en zeggen over dat onderwerp?

Zeer pijnlijk voorbeeld, eerlijk gezegd.

Tomas
24-10-04, 20:15
Geplaatst door Mark
Dan vraag ik gewoon 2 imams om advies.

Nee, hij. Ik heb het over je buurman, narcist.

Ricardo
24-10-04, 21:01
[QUOTE]Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Mischien hebben die landgenoten van jou wel domme vooroordelen en/of hebben ze wat opgevangen en willen nu weten of dat correct is. of ze onwetend handelen of niet.

Ik ben blij dat ik zo eenvoudig van geest ben en het gewoon begrijp!

:jeweetog:

Hoe slimmer de mens, des te minder vrienden.

Ricardo
24-10-04, 21:05
Geplaatst door Julien
Che č il tuo otro mezzo, allora ;) Bene, io sono frencese sí, perķ anch'io sono un mezzo italiano. La mia madre č di Romagna!

:D La ragazza della fotografia non č la mia sorella, amico..c'č una cantante italiana, si chiama Laura Pausini heheh.. č bella opure no? (veramente! ;) )

ciao!

Uiteindelijk zijn we allemaal buitenlander !

Ciao amigo. Prendito un granchio con questo illustrazione, mi scusa. Lei e adesso scapola, la nouva CD e Italiono come sorpassato. Bravissimo!
Ti saluto! :knipoog:

Ricardo
24-10-04, 23:07
:brozac:

Julien
25-10-04, 00:00
Geplaatst door Ricardo
Uiteindelijk zijn we allemaal buitenlander !

Ciao amigo. Prendito un granchio con questo illustrazione, mi scusa. Lei e adesso scapola, la nouva CD e Italiono come sorpassato. Bravissimo!
Ti saluto! :knipoog:

uit welke regio komt je vader of je moeder? die nieuwe cd van pausini is idd schritterend, vooral #6 (come se non fosse stato mai amore)

Pytaghoras
25-10-04, 01:48
Geplaatst door Dr Seuss
Kan het nog vager?

Wanneer oordeel je dat jou 'kwaad' is aangedaan, en welke middelen hanteer je ter 'verdediging'. Geheel volgens opvoeding, karakter, achtergrond en emotionele toestand kan hier naar eigen inzicht invulling aan gegeven worden.

Ik weet niet wat je met je vragen wilt bereiken. Van een mug een olifant maken? Moet je maar volgende keer aan Imam Almoumni vragen wat hij met kwaad bedoelt en/of als er sprake is van kwaad, de homo's met hun hoofd naar beneden uit het raam gooit.

Aan El moumni zijn er vagen gesteld en hij heeft op de juiste manier een antwoord geven. Op welke manier zou je dan antwoorden geven?

Pytaghoras
25-10-04, 01:49
Geplaatst door Mark
Mijn buurman is gewoon een nette hetero.


Hoe weet je dat? Heb je iets bij hem geprobeerd?

Ricardo
25-10-04, 01:55
Rustig ! Dr. Seuss heeft helemaal geen titel...

David
25-10-04, 10:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als een homosexueel jou of je kind wil verkrachten of sexueel wil betasten dan weet je heus wel wat gepaste middelen zijn om hem te stoppen.


Hoe doe je dat als een heterosexueel dat probeert? Anders?

Mark
25-10-04, 10:08
Geplaatst door Pytaghoras
Hoe weet je dat? Heb je iets bij hem geprobeerd?

Ik liet een foto van Zwarte Schaap zien en hij begon niet te kwijlen.

Bewijs geleverd.

David
25-10-04, 10:13
Geplaatst door Mark
Ik liet een foto van Zwarte Schaap zien


Heb jij een foto van onze glamour boy?

Rabi'ah.
25-10-04, 10:27
Zijn er nu ineens 3 pagina's uit het topic verdwenen? :confused:

Orakel
25-10-04, 19:50
pfffff....

Na het boekje De Weg van de Moslim ontstond hier een discussie over wat de Koran en de Hadith afzonderlijk of overeenkomstig te melden hadden over sodomie en homosexualiteit.
Daar bleek uit dat Moslims het daar zelf niet over eens waren en elkaar tegenspraken.
Dus in dat licht is de vraag aan El Moumni zo gek nog niet.

Wel als je bestiaal ingesteld bent, want het lijkt me logisch dat ze niet van de imam hoeven te horen of ze hun buren wel of niet moeten groeten, helpen sjouwen met verhuizen of z'n accalia's wateren tijdens z'n vakantie.

Ricardo
25-10-04, 20:04
Geplaatst door Julien
uit welke regio komt je vader of je moeder? die nieuwe cd van pausini is idd schritterend, vooral #6 (come se non fosse stato mai amore)

Madre di Patti, Sicilia.
Ik heb haar laatste cd helaas nog niet beluisterd. Vind het wel toppie dat ze weer in haar moerstaal zingt. Haar avontuur in the States is een drama geworden, ze werd door velen gepiepeld op commercieel vlak. Die meid barst van de principes want ze verdomde het om een of ander commercieel mokkel van zich zelf te laten maken. Op een gegeven moment moest ze zelfs vertellen dat ze 21 jaar oud was, en toen zij ze BASTA! Nu weer terug in Italia. Haar verkering uitgemaakt, en ze was al lange tijd met die man. Stond zelfs op het punt om samen te gaan wonen, gezinnetje stichten. Dit alles moet wel in de tkstn op haar laatste cd doorklinken.
Enfin, deze "Ragazza Caraterre" is weer vrijgezellig...
( Ze staat er echt prachtig op je foto...} :zozo:

En nu weer de andere discussie.....

Ik ben ook voor buurmannen! En buurvrouwen !

barneveld
25-10-04, 20:12
Geplaatst door Karel
wel triest dat je zo'n vraag aan een imam moet stellen.

Maar goed ikzelf loop natuurlijk al jaren met de vraag hoe ik als niet-moslim met mijn marokkaanse islamitische buren moet omgaan.
Moet ik vriendelijk zijn of moet ik ze negeren of ondersteboven van een hoog gebouw gooien, pff ik weet 't echt niet meer

waar is de imam met het antwoord op mijn vragen





je moet doen wat van je verwacht wordt te doen

barneveld
25-10-04, 20:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Zijn er nu ineens 3 pagina's uit het topic verdwenen? :confused:

heb ik even geleend ik breng ze zo terug.

Julien
25-10-04, 20:16
Geplaatst door Ricardo
Madre di Patti, Sicilia.
Ik heb haar laatste cd helaas nog niet beluisterd. Vind het wel toppie dat ze weer in haar moerstaal zingt. Haar avontuur in the States is een drama geworden, ze werd door velen gepiepeld op commercieel vlak. Die meid barst van de principes want ze verdomde het om een of ander commercieel mokkel van zich zelf te laten maken. Op een gegeven moment moest ze zelfs vertellen dat ze 21 jaar oud was, en toen zij ze BASTA! Nu weer terug in Italia. Haar verkering uitgemaakt, en ze was al lange tijd met die man. Stond zelfs op het punt om samen te gaan wonen, gezinnetje stichten. Dit alles moet wel in de tkstn op haar laatste cd doorklinken.
Enfin, deze "Ragazza Caraterre" is weer vrijgezellig...
( Ze staat er echt prachtig op je foto...} :zozo:

En nu weer de andere discussie.....

Ik ben ook voor buurmannen! En buurvrouwen !

http://mp10.sr.dialup.uno.it/LP/photo_gallery/DSC_0092.jpg
;)

ja die Engelstalige cd was echt een flop. Italiaans is gewoon een veel mooiere taal om te zingen. Fuck dat Engels. Resta in ascolto staat trouwens al 3 weken op #1 in Italia.. op de nieuwe cd van Laura staan liedjes die gemaakt zijn door niemand minder dan Biagio Antonacci, Vasco Rossi (!) en Madonna. Hier kun je die #1 single (clip) bekijken

http://www.mtv.it/music/video/vid_src_rsl.asp?txtName=Laura+Pausini&ID=P+++141561&flag=1&corretto=1

Sicilia č molto bella!! Ik heb deze zomer nog Palermo bezocht. De mensen zijn daar erg aardig (overigens lijken ze daar erg veel op Marokkanen ;) )

Dr Seuss
25-10-04, 20:19
Geplaatst door barneveld
heb ik even geleend ik breng ze zo terug.


Jij bent wel de Marokkaanse Ab Normaal he? :moe:

barneveld
25-10-04, 20:22
Geplaatst door Dr Seuss
Jij bent wel de Marokkaanse Ab Normaal he? :moe:


nee, barneveld ab normaal

Ricardo
25-10-04, 20:54
Helemaal geweldig Julien !!! De botanische tuinen nog gezien in Palermo?
Ik ben er 3 x geweest met de auto en weer terug met de boot. Wilde niet terug!
Klopt, ze lijken op vele mensen aldaar. Zelfs de Noren zijn er geweest. Michiel de Ruyter is op Sicilia gestorven. Misschien wel het enige bewijs dat het samengaan der culturen succesvol kan plaatsvinden. Leuke nieuwe discussie!
Kan je die foto's naar mij mailen, word daar erg vrolijk van.

:fplayer:

Hoe kom je in hemelsnaam met een Franse en Italiaanse achtergrond hier terecht?