PDA

Bekijk Volledige Versie : Wit-Christelijke-maatschappelijk-terreur-veroozakende-jongeren op dreef in Drente



ZbaqZbaq
24-10-04, 23:23
Jongeren zorgen voor onrust in Hoogeveen
Bron: Dagblad van het Noorden
Gepubliceerd: zondag 24 oktober 2004 @ 23:31


Rellende jongeren houden de laatste tijd de gemoederen in het Drentse Hoogeveen bezig. Zaterdagnacht was het opnieuw raak, verschillende groepen raakten in het centrum met elkaar slaags. Toen de politie tussenbeide probeerde te komen, keerden de vechtersbazen zich als één groep tegen de politie.

Met pepperspray en politiehonden werden de relschoppers uiteengedreven. Een 20-jarige man werd aangehouden omdat hij de agenten uitschold. Volgens een uitbater van een café aan de Grote Kerkstraat zijn het steeds dezelfde groepen die voor de onrust zorgen. "Het zijn niet eens cafébezoekers, maar jongeren die op straat staan te drinken uit een 1,5 liter-fles gevuld met sterke drank", aldus de café-eigenaar.

Volgens politiewoordvoerder Bert Visser wordt overwogen om een aantal personen in het weekend met een centrumverbod uit het uitgaansgebied te weren. In het nabijgelegen Meppel, dat met soortgelijke problemen kampte, bleek een dergelijke maatregel succesvol.


-----------------------------------

Is Nederland nog wel veilig ?

Julien
24-10-04, 23:57
ik ben benieuwd hoe je aan de info komt dat deze jongeren wit en christelijk waren ;)

Bismilaah
25-10-04, 00:53
Geplaatst door ZbaqZbaq
Jongeren zorgen voor onrust in Hoogeveen
Bron: Dagblad van het Noorden
Gepubliceerd: zondag 24 oktober 2004 @ 23:31


Rellende jongeren houden de laatste tijd de gemoederen in het Drentse Hoogeveen bezig. Zaterdagnacht was het opnieuw raak, verschillende groepen raakten in het centrum met elkaar slaags. Toen de politie tussenbeide probeerde te komen, keerden de vechtersbazen zich als één groep tegen de politie.

Met pepperspray en politiehonden werden de relschoppers uiteengedreven. Een 20-jarige man werd aangehouden omdat hij de agenten uitschold. Volgens een uitbater van een café aan de Grote Kerkstraat zijn het steeds dezelfde groepen die voor de onrust zorgen. "Het zijn niet eens cafébezoekers, maar jongeren die op straat staan te drinken uit een 1,5 liter-fles gevuld met sterke drank", aldus de café-eigenaar.

Volgens politiewoordvoerder Bert Visser wordt overwogen om een aantal personen in het weekend met een centrumverbod uit het uitgaansgebied te weren. In het nabijgelegen Meppel, dat met soortgelijke problemen kampte, bleek een dergelijke maatregel succesvol.


-----------------------------------

Is Nederland nog wel veilig ?

Zulke jongens moeten ze in een kamp opsluiten en eens goed leren wat de gedragsregels zijn in een westers land als Nederland!! :moe:

ZbaqZbaq
25-10-04, 01:17
Geplaatst door Julien
ik ben benieuwd hoe je aan de info komt dat deze jongeren wit en christelijk waren ;)

dit speciefieke soort achterlijke cultuuruitspattingen en gebrek aan respect en vooral het gebrek aan aandacht van politici en media voor dit gebeuren liggen aan de basis van mijn conclusie dat ze wit en christelijk zijn.

denk je dat ik het mis heb ?

Marsipulami
25-10-04, 01:44
Ik ben het wel eens met Zbaqzbaq. Moslimjongeren zullen mogelijks wel drinken uit 1.5 liter flessen sterke drank, maar ze zullen dat waarschijnlijk niet op straat doen.

Het gaat dus waarschijnlijk over witte jongeren. Of die dan ook nog christelijk waren, dat weet ik nog niet zo zeker. Voor zover mijn perceptie van de realiteit reikt is de term christelijke jongeren een contradictie. Tenzij je de EO-jeugd bij de zaak betrekt, maar die drinken dan ook alweer niet op straat uit 1.5 liter flessen sterke drank.

Volgens mij waren het gewoon witte geseculariseerde atheïstische jongeren die het licht van de Verlichting hebben gezien.

Zwarte Schaap
25-10-04, 01:50
Geplaatst door Marsipulami
Ik ben het wel eens met Zbaqzbaq. Moslimjongeren zullen mogelijks wel drinken uit 1.5 liter flessen sterke drank, maar ze zullen dat waarschijnlijk niet op straat doen.

Het gaat dus waarschijnlijk over witte jongeren. Of die dan ook nog christelijk waren, dat weet ik nog niet zo zeker. Voor zover mijn perceptie van de realiteit reikt is de term christelijke jongeren een contradictie. Tenzij je de EO-jeugd bij de zaak betrekt, maar die drinken dan ook alweer niet op straat uit 1.5 liter flessen sterke drank.

Volgens mij waren het gewoon witte geseculariseerde atheïstische jongeren die het licht van de Verlichting hebben gezien.

Uit de geografische locatie op te merken kan ik wel wijzen op een deel die wel een christelijke achtergrond zou kunnen hebben waarvan de ouders nu ook met hun handen in haar zitten vanwege het gedrag van hun nageslacht.

Marsipulami
25-10-04, 02:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uit de geografische locatie op te merken kan ik wel wijzen op een deel die wel een christelijke achtergrond zou kunnen hebben waarvan de ouders nu ook met hun handen in haar zitten vanwege het gedrag van hun nageslacht.

Jah, ik ben niet zo goed in aardrijkskunde. Dieper dan Rotterdam ben ik nooit in dat kikkerland geweest. Laat staan dat ik een beeld heb van de populatie van Hoogeveen. Moslimjongeren tref je vooral aan in de grotere steden Hogeveen lijkt me daarbuiten te liggen. Met die christelijke ouders heb ik geen medelijden, ze hadden hun kinderen maar beter moeten opvoeden.

Mark
25-10-04, 07:07
Echte christenen doen dit soort dingen niet, het is dus uitgesloten dat dit christenen waren :)

barfly
25-10-04, 08:16
Deze jongeren hebben een moeilijke jeugd, ze wonen in een negorij waar nagenoeg niets te doen is en ze worden door de horeca gestigmatiseerd. Het zou me niet verbazen als deze jongeren niet eens een jeugdhonk hebben laat staan een smulbos. Verder denk ik dat bureau jeugdzorg hier aandacht aan zal moeten besteden om deze jongeren en hun ouders te begeleiden in de opvoeding wat kennelijk nu niet het geval is. Ook pleit ik ervoor om meer activiteiten te organiseren voor deze ontheemde groep jongeren die ongetwijfeld door de politie worden lastig gevallen zodat deze jongeren niet meer weten wie ze moeten vertrouwen en dan hun eigen weg moeten keizen en dus nooit leren wat wel en niet kan in deze veel te ver geindividualiseerde maatschappij waar deze jongeren zeker ontzettend onder lijden. Al met al moet ik concluderen dat de samenleving de oorzaak is voor deze uitwassen. Zolang de samenleving haar verantwoordlijkheid niet wil nemen zal er niets veranderen en zullen deze kansarme jongeren niet veranderen in hun gedrag.

Julien
25-10-04, 10:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
dit speciefieke soort achterlijke cultuuruitspattingen en gebrek aan respect ... liggen aan de basis van mijn conclusie dat ze wit en christelijk zijn.


ik denk dat dit een racistische opmerking is!

Tomas
25-10-04, 11:06
Geplaatst door Julien
ik denk dat dit een racistische opmerking is!

Volgens mij is een cultuurfenomeen bekritiseren niet racistisch hoor. Je kunt als individu afstand nemen van je cultuur als je dat wilt. Het is b.v. wel racistisch om te beweren dat fransen dom zijn, maar niet racistsich als je beweert dat fransen minder intelligent zijn door hun erg chauvinistische cultuur.

Rabi'ah.
25-10-04, 11:09
Geplaatst door Julien
ik denk dat dit een racistische opmerking is!

Sarcasme is niet altijd aan jou besteed he? :wink:

:p

Julien
25-10-04, 11:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik denk dat jij moeite hebt het verschil te zien tussen sarcasme en serieuze opmerkingen. :rolleyes:

nergens blijkt dat het sarcastisch bedoeld is hoor..

@Tomas: sinds wanneer is het een CHRISTELIJK cultuurfenomeen om te gaan zuipen op straat en overlast te bezorgen?

Tomas
25-10-04, 11:31
Geplaatst door Julien
nergens blijkt dat het sarcastisch bedoeld is hoor..

@Tomas: sinds wanneer is het een CHRISTELIJK cultuurfenomeen om te gaan zuipen op straat en overlast te bezorgen?

Als een opmerking niet racistisch is wil nog niet zeggen dat het waar is. Dat zou wel erg makkelijk zijn. Je kunt dus discusseren over het feit of de pmerking klopt. Maar aangezien ie sarcastisch is bedoeld, moet je eigenlijk discusseren over het feit of je dergelijke generaliserende koppen in een krant kunt plaatsen. Zoals laats met die terroriserende marokkanen in de volkskrant. Die vandaag heel wat ingezonde brieven over die kop heeft.

freya
25-10-04, 11:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uit de geografische locatie op te merken kan ik wel wijzen op een deel die wel een christelijke achtergrond zou kunnen hebben waarvan de ouders nu ook met hun handen in haar zitten vanwege het gedrag van hun nageslacht.

Welnee, die deden toen ze jong waren precies hetzelfde :moe:

freya
25-10-04, 11:47
Geplaatst door barfly
Deze jongeren hebben een moeilijke jeugd, ze wonen in een negorij waar nagenoeg niets te doen is en ze worden door de horeca gestigmatiseerd. Het zou me niet verbazen als deze jongeren niet eens een jeugdhonk hebben laat staan een smulbos. Verder denk ik dat bureau jeugdzorg hier aandacht aan zal moeten besteden om deze jongeren en hun ouders te begeleiden in de opvoeding wat kennelijk nu niet het geval is. Ook pleit ik ervoor om meer activiteiten te organiseren voor deze ontheemde groep jongeren die ongetwijfeld door de politie worden lastig gevallen zodat deze jongeren niet meer weten wie ze moeten vertrouwen en dan hun eigen weg moeten keizen en dus nooit leren wat wel en niet kan in deze veel te ver geindividualiseerde maatschappij waar deze jongeren zeker ontzettend onder lijden. Al met al moet ik concluderen dat de samenleving de oorzaak is voor deze uitwassen. Zolang de samenleving haar verantwoordlijkheid niet wil nemen zal er niets veranderen en zullen deze kansarme jongeren niet veranderen in hun gedrag.

Ik denk dat het gewoon tijd wordt dat we weer eens ophouden met zeiken over dit soort gedragingen.

Het is nl iets van alle tijden en komt over de hele wereld voor.
Het is vervelend als je er last van hebt, maar ik denk ook dat we hier in Nederland weer zullen moeten leren accepteren dat niet het hele leven perfect kan zijn. De wereld is niet zoals in de reclamespotjes. Minder leuke dingen horen er ook bij en kunnen niet altijd worden weggepoetst.

In deze maatschappij is OK niet goed genoeg, alles moet tot in de puntjes inorde zijn, als er iets niet bevalt dan gaan we naar de plastisch chirurg of naar de orthodontist. We huren een tuinarchitect in en we laten een nog grotere keuken inbouwen. En alles wat het sprookje verstoort moet geëlimineerd worden door maakt niet uit wie, zolang wij maar helemaal nergens last van hebben. :moe:

freya
25-10-04, 11:51
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: so what?!

Jongeren misdragen zich, dat hoort bij de leeftijd.
Als het te erg wordt, dan worden ze gestaft en verder hoef je niet te zeuren over oorzaken en de verloedering van de maatschappij.

Rabi'ah.
25-10-04, 12:00
Mee eens.

mark61
25-10-04, 14:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
..."Het zijn niet eens cafébezoekers, maar jongeren die op straat staan te drinken uit een 1,5 liter-fles gevuld met sterke drank", aldus de café-eigenaar....

Had ie de prijzen maar niet moeten verdubbelen met de euro. Boontje komt om zijn loontje.

mark61
25-10-04, 14:53
Geplaatst door Mark
Echte christenen doen dit soort dingen niet, het is dus uitgesloten dat dit christenen waren :)

2) Het is niet waar.

3) Het mag niet van de bijbel.

4) Moslims doen het ook.

het zijn tenslotte boeren