PDA

Bekijk Volledige Versie : Blair laat nu een vrouwelijke gegijzelde vermoorden.



Joesoef
25-10-04, 08:06
Britse gijzelaar: red mij



BAGDAD, 23 OKT. De ontvoerde hulpverleenster Margaret Hassan heeft gisteren een zeer emotionele oproep gedaan aan de Britse premier Blair haar leven te redden door de Britse troepen terug te trekken uit Irak.

Op een door de Arabische zender Al-Jazira uitgezonden video was te zien hoe Hassan smeekte om de Britse troepen weg te halen en geen Britse troepen over te plaatsen naar Bagdad. ,,Alstublieft help me, alstublieft help me. Dit kan mijn laatste uur zijn'', zei ze met een betraand gezicht.

Margaret Hassan, een geboren Ierse die een Brits en een Iraaks paspoort heeft, woont en werk al dertig jaar in Irak, de laatste twaalf jaar als landendirecteur van de internationale hulporganisatie CARE. Afgelopen dinsdag werd ze in Bagad ontvoerd door een onbekende groepering. In haar videoboodschap van gisteren verwees ze naar het lot van Kenneth Bigley, de Brit die eerder deze maand werd onthoofd.

Hassan's smeekbede komt een dag na het besluit van de Britse regering om in te gaan op het Amerikaanse verzoek tijdelijk ongeveer 850 Britse soldaten uit Basra, in het zuiden van Irak, over te plaatsen naar de omgeving van Bagdad. De Britse versterking moet de Amerikaanse troepen meer armslag geven om de haarden van verzet in de soennitische stad Falluja op te ruimen. In Falluja zou ook de gezochte Jordaanse Al-Zarqawi zich bevinden. Ook gisteren werd in de stad weer gevochten. Daarnaast werd melding gemaakt van incidenten in het noorden van het land, onder andere in Mosul, waarbij rebellen zouden zijn gedood.

Premier Blair wilde gisteren niet reageren op de uitzending op Al-Jazira. Minister van Buitenlandse Zaken, Jack Straw, omschreef de videobeelden van Margaret Hassan als ,,buitengewoon verdrietig'' en hij zei intens mee te leven met de familie. ,,Margaret Hassan heeft zich meer dan dertig jaar ingezet voor het Iraakse volk. Wij hopen dat alle Irakezen ons zullen bijvallen in de oproep haar onmiddellijk vrij te laten.''

Een Turkse lasser die sinds vorige maand in Irak werkte en twee weken geleden werd ontvoerd, wist gisteren te ontsnappen, heeft zijn moeder bekend gemaakt aan een Turks persbureau. (Reuters)

barfly
25-10-04, 08:20
Het is triest voor die vrouw maar ze is slechts een propaganda pion in het vieze spelletje van een stel zieke geesten die denken Allah aan hun kant te hebben in het vermoorden van onschuldige mensen. Het meest walgelijke is nog wel dat deze vrouw in haar doodsangst wordt aangespoord om voor een videocamera om haar leven te smeken. Uiteraard zal de Britse regering hier niet op ingaan onderhandelen met terroristen is uit den boze.

Mark
25-10-04, 09:33
Margaret Hassan, een geboren Ierse die een Brits en een Iraaks paspoort heeft, woont en werk al dertig jaar in Irak, de laatste twaalf jaar als landendirecteur van de internationale hulporganisatie CARE.

bah weer een blanke duivel die haar imperialistische medicijnen komt opdringen aan het onderdrukte volk van Iran. Goed dat deze misdadiger gestraft wordt.

Tomas
25-10-04, 09:35
Geplaatst door Joesoef

Een Turkse lasser die sinds vorige maand in Irak werkte en twee weken geleden werd ontvoerd, wist gisteren te ontsnappen, heeft zijn moeder bekend gemaakt aan een Turks persbureau. (Reuters)

Zullen we deze turk opsporen en terugsturen naar Irak, Mark?

Mark
25-10-04, 09:38
Geplaatst door Tomas
Zullen we deze turk opsporen en terugsturen naar Irak, Mark?

Hij krijgt zijn straf wel na de dood Tomas.

Tomas
25-10-04, 09:44
Geplaatst door Mark
Hij krijgt zijn straf wel na de dood Tomas.

Bedenkelijke uitspraak, Mark. Het lijkt bijna wel of je een ge-assimileerde, seculiere bounty aan het worden bent.

sjaen
25-10-04, 09:45
Geplaatst door Mark
bah weer een blanke duivel die haar imperialistische medicijnen komt opdringen aan het onderdrukte volk van Iran. Goed dat deze misdadiger gestraft wordt.

Je bent 't raaskallen, weet je zeker dat je geen koorts hebt?!

:nijn:

Mark
25-10-04, 09:46
Geplaatst door Tomas
Bedenkelijke uitspraak, Mark. Het lijkt bijna wel of je een ge-assimileerde, seculiere bounty aan het worden bent.

ben ik een goede allochtoon als ik daar antwoord op geef?

Mark
25-10-04, 09:47
Geplaatst door sjaen
Je bent 't raaskallen, weet je zeker dat je geen koorts hebt?!

:nijn:

Het zijn de wormen in mijn misselijke brein die weer opspelen :cheefbek:

nl-x
25-10-04, 09:49
Gaan jullie eens gauw terug naar bed, en stap er eens met de andere poot uit.

Tomas
25-10-04, 09:50
Mark, je maakt nu wel erg veel en erg verre verwijzingen naar andere topic's en replies. Ik haak dan af. Mijn geheugen haalt amper een kwartiertje. Door die verdomde wormen.

Mark
25-10-04, 09:51
Geplaatst door Tomas
Mark, je maakt nu wel erg veel en erg verre verwijzingen naar andere topic's en replies. Ik haak dan af. Mijn geheugen haalt amper een kwartiertje. Door die verdomde wormen.

Bah, jij prikt te weinig zo mis je alles...

Mark
25-10-04, 09:51
Geplaatst door nl-x
Gaan jullie eens gauw terug naar bed, en stap er eens met de andere poot uit.

Ik slaap niet met poten. :rolleyes:

David
25-10-04, 10:18
Geplaatst door Mark
Ik slaap niet met poten. :rolleyes:

Voor je het weet betasten je kinderen sexueel in de V&D.

Julien
25-10-04, 10:50
het verbaast me hoe ontzettend dom die terroristen zijn. Steeds maar weer weten ze de verkeerde mensen te gijzelen! Het zijn gewoon honden die gijzelaars! Deze vrouw was tegen de oorlog in Irak! Sowieso is het ongepast om vrouwen te vermoorden, vind ik overigens.

Ik ga zelfs nog sympathie voor Blair krijgen op deze manier!

nl-x
25-10-04, 11:46
Omdat zijn honden worden gegijzeld?

Julien
25-10-04, 12:08
Geplaatst door nl-x
Omdat zijn honden worden gegijzeld?

nee, wel een zeehondje nu :D

http://frontpage.fok.nl/nieuws/47616

mark61
25-10-04, 13:05
Geplaatst door Joesoef
Blair laat nu een vrouwelijke gegijzelde vermoorden.

Kan het niet wat tendentieuzer? 'Blair gijzelt en vermoordt vrouw' ofzo?

We houden hier niet van zulke neutrale koppen.

Overigens vroeg een vriendin van haar Blair en zijn maats zich er niet mee te bemoeien. Dat wordt in Irak wel opgelost, dacht ze.

Mark
25-10-04, 13:06
Geplaatst door mark61
Kan het niet wat tendentieuzer? 'Blair gijzelt en vermoordt vrouw' ofzo?

We houden hier niet van zulke neutrale koppen.

zie mijn nieuwe topic :)