PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders somber over allochtonen



Seif
25-10-04, 12:43
Uitgegeven: 25 oktober 2004 12:52
Bron: nu.nl

DEN HAAG - Nederlanders zijn overwegend somber gestemd over de integratie van allochtonen. Driekwart vreest dat door de toestroom van migranten het sociale zekerheidsstelsel onbetaalbaar wordt, dat er getto's ontstaan en dat de dreiging van het moslimfundamentalisme toeneemt. Dat blijkt maandag uit het rapport In het zicht van de toekomst van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

In 2020 telt Nederland 2,4 miljoen niet-westerse allochtonen, aldus het SCP. Dat is dan 14 procent van de bevolking. Nu zijn dat er 1,6 miljoen (10 procent). Etnische minderheden zullen zich in de toekomst nog meer in de grote steden concentreren dan nu het geval is. Dat zal duidelijk te merken zijn aan de schoolpopulatie en de arbeidsmarkt in deze steden.

Extra spanningen

Een ruime meerderheid van de Nederlanders verwacht dat dit leidt tot extra spanningen tussen autochtonen en allochtonen. Eenderde voorziet verder een verslechtering van de eigen situatie door de aanwezigheid van minderheden. Dat gevoel is aanzienlijk sterker onder laagopgeleide autochtonen dan onder hun hoogopgeleide.

Het is niet alleen kommer en kwel. Meer dan de helft van de Nederlanders verwacht dat in 2020 de meeste etnische minderheden beter geïntegreerd zijn dan nu. Ruim tweederde denkt dat ze er qua werk, opleiding en inkomen beter voor staan dan nu en dat meer allochtone vrouwen een baan zullen hebben.

David
25-10-04, 12:45
De doorsnee mens is áltijd bang voor de toekomst.

plexus
25-10-04, 12:54
een beetje spanning kan nooit kwaad.. :lole:

mark61
25-10-04, 13:01
Hadden ze die respondenten ook even kunnen vragen wanneer die 'allochtonen' eindelijk mede-Nederlanders worden in hun ogen? Blijven ze zulke onderzoeken alleen uitvoeren onder 'autochtonen'? Negeren ze de rest van de Nederlandse bevolking tot het 'bittere end'?

taouanza
25-10-04, 13:17
Ben ik blij dat ik weg ga. Kan me niet snel genoeg.:moe:

Seif
25-10-04, 13:21
Geplaatst door taouanza
Ben ik blij dat ik weg ga. Kan me niet snel genoeg.:moe:

Ik ben het zowaar een keertje met je eens. :D

David
25-10-04, 13:26
Geplaatst door taouanza
Ben ik blij dat ik weg ga. Kan me niet snel genoeg.:moe:


Waar ga je naar toe?

taouanza
25-10-04, 13:29
Geplaatst door David
Waar ga je naar toe?

Marokko.:)


Ps Wanneer kan ik je weer zien ik wil je iets laten zien.:)

David
25-10-04, 13:30
Geplaatst door taouanza
Marokko.:)


Ps Wanneer kan ik je weer zien ik wil je iets laten zien.:)


Ga je definitief naar Marokko? Je ging toch alleen op werk-vakantie?


Ik pm je!

Lampo
25-10-04, 13:33
Geplaatst door taouanza
Marokko.:)



En....komt gij nog terug?

taouanza
25-10-04, 13:39
Geplaatst door Lampo
En....komt gij nog terug?

Ja er zijn ook leuke kanten van Nederland en Nederlanders. En ik ga natuurlijk ook de andere allochtonen missen. Dus ik ga ook Nederland missen en blijf terug komen.Maar ik ben er nog hoor.

David
25-10-04, 13:42
Geplaatst door taouanza
Ja er zijn ook leuke kanten van Nederland en Nederlanders. En ik ga natuurlijk ook de andere allochtonen missen. Dus ik ga ook Nederland missen en blijf terug komen.Maar ik ben er nog hoor.


Mooi zo! Anders moet ik weer helemaal naar Marokko om op de thee te komen.

taouanza
25-10-04, 13:45
Geplaatst door David
Mooi zo! Anders moet ik weer helemaal naar Marokko om op de thee te komen.

Jij bent overal welkom.:)

Seif
25-10-04, 13:47
Geplaatst door taouanza
Ja er zijn ook leuke kanten van Nederland en Nederlanders. En ik ga natuurlijk ook de andere allochtonen missen. Dus ik ga ook Nederland missen en blijf terug komen.Maar ik ben er nog hoor.

Jammer dat ik geen land heb waar ik naartoe kan vluchten om de Marokkanen te ontlopen.

Mark
25-10-04, 13:48
Geplaatst door Seif
Jammer dat ik geen land heb waar ik naartoe kan vluchten om de Marokkanen te ontlopen.

Israel?

David
25-10-04, 13:48
Geplaatst door Seif
Jammer dat ik geen land heb waar ik naartoe kan vluchten om de Marokkanen te ontlopen.

Vertrek naar Antartica. Daar is het nog ouderwets blank, wit en rustig.

plexus
25-10-04, 13:55
Geplaatst door Mark
Israel?

daar zitten ze ook! :fplet:

SalmayaSale
25-10-04, 14:03
Geplaatst door Seif
Uitgegeven: 25 oktober 2004 12:52
Bron: nu.nl


Een ruime meerderheid van de Nederlanders verwacht dat dit leidt tot extra spanningen tussen autochtonen en allochtonen. Eenderde voorziet verder een verslechtering van de eigen situatie door de aanwezigheid van minderheden. Dat gevoel is aanzienlijk sterker onder laagopgeleide autochtonen dan onder hun hoogopgeleide.



Hier is alles mee gezegd.

De loosers van de maatschappij zijn de meeste racistische en negatief ten aanzien van allochtonen.
Wat grappig is, de loosers van de allochtonen kant doen hetzelfde, ze verwijten hun Misères aan het afvallige Nederland en niet aan hen zelf.

Hwnz dat hoogopgeleide helemaal niet negatief zijn maar die gaan subtieler mee om dan anderen.

Seif
25-10-04, 14:05
Geplaatst door SalmayaSale
Hier is alles mee gezegd.

De loosers van de maatschappij zijn de meeste racistische en negatief ten aanzien van allochtonen.
Wat grappig is, de loosers van de allochtonen kant doen hetzelfde, ze verwijten hun Misères aan het afvallige Nederland en niet aan hen zelf.

Hwnz dat hoogopgeleide helemaal niet negatief zijn maar die gaan subtieler mee om dan anderen.

Grotendeels mee eens.

Maar zelfs hoogopgeleiden kunnen bepaalde nare aspecten van de Marokkaanse/Turkse aanwezigheid niet loochenen.

En daar komt nog bij dat het juist de laagopgeleiden zijn die in dezelfde wijken wonen als de allochtonen. De hoogopgeleiden hebben wel erg makkelijk praten in hun villawijken.

mark61
25-10-04, 14:10
Geplaatst door SalmayaSale
...Wat grappig is, de loosers van de allochtonen kant doen hetzelfde, ze verwijten hun Misères aan het afvallige Nederland en niet aan hen zelf.

Is nu behalve Touriya heel Nederland murtad?


Hwnz ...

Wat is hwnz? Het Wil Natuurlijk Zeggen?

Je hebt gelijk hoor. :tik:

Julien
25-10-04, 14:16
Geplaatst door taouanza
Ja er zijn ook leuke kanten van Nederland en Nederlanders. En ik ga natuurlijk ook de andere allochtonen missen. Dus ik ga ook Nederland missen en blijf terug komen.Maar ik ben er nog hoor.

zo denk ik er ook over :) ..na mn bachelor ga ik iig voor een tijdje weg hier

mark61
25-10-04, 16:55
Ze zijn nog vergeten allo's te vragen hoe somber zij over hollanders zijn.

Je trekt me daar een beerput open, maar niet zo groot als andersom.

De stand is 1-1

taouanza
26-10-04, 11:27
Geplaatst door Seif
Jammer dat ik geen land heb waar ik naartoe kan vluchten om de Marokkanen te ontlopen.

Zit je ook daarom op Maroc.nl?Om Marokkanen te ontwijken?

SalmayaSale
26-10-04, 11:41
Geplaatst door mark61
Is nu behalve Touriya heel Nederland murtad?



Wat is hwnz? Het Wil Natuurlijk Zeggen?

Je hebt gelijk hoor. :tik:



Merci.
hwnz:HET WIL NIET ZEGGEN:huil:

Seif
26-10-04, 13:17
Geplaatst door taouanza
Zit je ook daarom op Maroc.nl?Om Marokkanen te ontwijken?

Die uitspraak was meer een spiegel voor jou, dan mijn werkelijke gevoelens.

Goodnight
26-10-04, 13:53
Geplaatst door Seif

Maar zelfs hoogopgeleiden kunnen bepaalde nare aspecten van de Marokkaanse/Turkse aanwezigheid niet loochenen.



Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde...zelfs hoogopgeleide allochtonen kunnen de vaak onderhuidse nare aspecten van mensen zoals jij niet loochenen.

ja sorry...ik houd je ff het spiegeltje wat je taounza voorhield, nu zelf ff voor.

Goodnight
26-10-04, 13:53
[

Seif
26-10-04, 13:58
Geplaatst door Goodnight
ja sorry...ik houd je ff het spiegeltje wat je taounza voorhield, nu zelf ff voor.

Ik zal je jijbak onthouden, mocht ik dit land ooit nog ontvluchten vanwege de allochtonen.

Goodnight
26-10-04, 14:07
Geplaatst door Seif
Ik zal je jijbak onthouden, mocht ik dit land ooit nog ontvluchten vanwege de allochtonen.

jijbak.......wat is nu weer een jijbak.....


Gossie, het land ontvluchten vanwege de allochtonen.
Zou haast medelijden met je gaan krijgen.......

mark61
26-10-04, 14:52
Geplaatst door Goodnight
Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde...zelfs hoogopgeleide allochtonen kunnen de vaak onderhuidse nare aspecten van mensen zoals jij niet loochenen.

Sterker nog, zelfs hoogopgeleide autochtonen kunnen vaak de nare aspecten van de autochtoonse aanwezigheid niet loochenen.