PDA

Bekijk Volledige Versie : Delfste studenten mishandelen varken



Mark
25-10-04, 13:11
Studentengrap: varken mishandeld achtergelaten

- Bron: De Telegraaf (restricted editie)
Gepubliceerd: maandag 25 oktober 2004 @ 13:22
Een stel studenten uit Delft heeft afgelopen weekend een varken mishandeld omdat ze het dier zonodig moesten gebruiken bij een huwelijksfeest in de Amsterdamse kerk De Duif aan de Prinsengracht. Een oud-lid van het dispuut - een zogeheten knor - ging trouwen en het varken was volgens de studenten een 'toepasselijk cadeau'. De heren studenten hadden het beest via internet gratis op de kop getikt in Klazienaveen.

Het bruidspaar, de beheerder van de kerk H.M. Fischer en de rest van het aanwezige publiek kon de lol van de studentengrap niet inzien. Het varken moest daarom de kerk weer verlaten, nadat het beest net de hele kerktrap al was opgesjord. Kerkbeheerder Fischer: ''Het was vreselijk, het varken werd aan een touw meegesleurd, geschopt en geslagen. Ik heb die gasten uit mijn kerk gejaagd en eenmaal buiten bonden ze het dier aan een paal vast en gingen er in busjes vandoor.''

Bij het achtergelaten varken werd onder meer een opengescheurde rug en een aantal kneuzingen geconstateerd. Fischer belde meteen woedend de politie. Die achterhaalde al snel de busjes en ondervroeg de heren studenten. Twee dispuutleden wierpen zich op als verantwoordelijken. Die zijn vervolgens gearresteerd en 'getracteerd' op een proces-verbaal wegens het overtreden van de Gezondheidswet voor dieren. Bovendien moeten zij het vervoer van het varken betalen.

Het varken is door een dierenambulance teruggebracht naar Klazienaveen.

plexus
25-10-04, 13:16
misschien moeten we maar een stille tocht voor dat beestje regelen..

Mill
25-10-04, 13:20
Als dit een misdrijf is dan heb ik nog wel een paar tips voor de politie voor een paar miljoen heterdaadjes.

mark61
25-10-04, 17:04
Geplaatst door Mill
Als dit een misdrijf is dan heb ik nog wel een paar tips voor de politie voor een paar miljoen heterdaadjes.

Das niet in het openbaar. Dan telt het niet.