PDA

Bekijk Volledige Versie : Marja en Bert slachtoffers van discriminatie



GroteWolf
26-10-04, 10:49
Ik kan er eigenlijk weinig anders van maken. Marja en Bert zijn gewoon weggepest omdat ze Nederlanders zijn. Of denkt iemand hier echt dat er ook Marokkaanse gezinnen zijn weggetreiterd uit de Diamantbuurt? Volgens mij waren het zonder uitzondering Nederlandse gezinnen. En dat is geen toeval.

Joesoef
26-10-04, 11:05
Ikdenk dat elk gezin uit die woning zou zijn weggepest. De locatie van de woning is daar de aanleiding van, niet wie of wat er woont.

Ik zou die woning nog niet eens voor de helft willen kopen, het is alsof je op straat woont ipv aan straat.

TonH
26-10-04, 11:27
Geplaatst door GroteWolf
Ik kan er eigenlijk weinig anders van maken. Marja en Bert zijn gewoon weggepest omdat ze Nederlanders zijn. Of denkt iemand hier echt dat er ook Marokkaanse gezinnen zijn weggetreiterd uit de Diamantbuurt? Volgens mij waren het zonder uitzondering Nederlandse gezinnen. En dat is geen toeval.

Ja hoor. 't Is goed. En nu nog even staven met met feiten i.p.v. veronderstellingen graag.

freya
26-10-04, 11:30
Geplaatst door GroteWolf
Of denkt iemand hier echt dat er ook Marokkaanse gezinnen zijn weggetreiterd uit de Diamantbuurt? Volgens mij waren het zonder uitzondering Nederlandse gezinnen.

Hoeveel gezinnen zijn er daar weggepest volgens jou?

Zonder uitzondering iid: 1

freya
26-10-04, 11:31
Geplaatst door Joesoef
Ikdenk dat elk gezin uit die woning zou zijn weggepest. De locatie van de woning is daar de aanleiding van, niet wie of wat er woont.


Inderdaad ja. Daar kan je alleen wonen als je stokdoof bent of een overmatige behoefte aan veel mensen om je heen hebt :hihi:

Afrux
26-10-04, 11:41
Geplaatst door Joesoef
Ikdenk dat elk gezin uit die woning zou zijn weggepest. De locatie van de woning is daar de aanleiding van, niet wie of wat er woont.

Ik zou die woning nog niet eens voor de helft willen kopen, het is alsof je op straat woont ipv aan straat.

Ergens ben ik het met je eens, maar aan de andere kant ook weer niet. Als deze lafaardjes wisten dat een echte awayigher daar woonde dan hadden ze wel het geweten en dan waren ze denk zelf een andere buurt gaan terroriseren. Laat ze dat in marokko maar doen! Dat kan niet, want daar worden ze goed gepakt.

Denkt iemand van jullie dat iemand in Marokko zijn huis gaat verlaten omdat een paar sukkeltje hem terropriseren. Nee, Want daar komt de buurt in actie enb worden deze lafaards gelyncht.

Joesoef
26-10-04, 11:44
Geplaatst door TonH
Ja hoor. 't Is goed. En nu nog even staven met met feiten i.p.v. veronderstellingen graag.


Foto's, beelden op de tv. Je zou er beter een snackbar of een turkse super in kunnen beginnen. En een aanloop dat je krijgt.

Ik denk dat die mensen die er woonden al een beetje gek werden van al de langs lopende mensen, als er dan ook nog wat randdebielen gaan rond hangen dan ga je jezelf daar helemaal opvreten, psychotisch worden ed. En ja, dan ga je jezelf afreageren op degene die er rond hangen. En dat er dan woorden vallen die niet helemaal correct zijn wil ik ook wel geloven. Maar dat de bewoners discrimineerden, nee. Ze hadden zo gedaan bij een ieder ander. En jongeren zijn jongeren, hou ze een lap voor en ze vallen aan.

Dus niemand discrimineert Wat ik wel denk is dat je een beetje gestoord moet zijn om juist die woning te kopen of te betrekken.

Joesoef
26-10-04, 11:50
Geplaatst door Afrux
Ergens ben ik het met je eens, maar aan de andere kant ook weer niet. Als deze lafaardjes wisten dat een echte awayigher daar woonde dan hadden ze wel het geweten en dan waren ze denk zelf een andere buurt gaan terroriseren. Laat ze dat in marokko maar doen! Dat kan niet, want daar worden ze goed gepakt.

Denkt iemand van jullie dat iemand in Marokko zijn huis gaat verlaten omdat een paar sukkeltje hem terropriseren. Nee, Want daar komt de buurt in actie enb worden deze lafaards gelyncht.


Er zijn genoeg Nederlandse ettertjes die het ook doen. Ligt niet aan de nationaliteit van de daders en/ of slachtoffers maar aan de cultuur in Nederland.

freya
26-10-04, 11:51
Geplaatst door Joesoef
Foto's, beelden op de tv. Je zou er beter een snackbar of een turkse super in kunnen beginnen. En een aanloop dat je krijgt.


Welnee die zitten daar al per bosjes om de hoek.


Wat ik wel denk is dat je een beetje gestoord moet zijn om juist die woning te kopen of te betrekken.

Nou het is een hele leuke buurt, met veel winkels en de Albert Cuyp vlakbij. Ik zou daar best willen wonen.
Ook in dat huis en als die jongens te veel lawaai maken, ga ik gewoon snoeihard Um Kalthoum draaien.

Moet je zien hoe snel ze weg zijn :haha:

TonH
26-10-04, 11:53
Geplaatst door Joesoef
Foto's, beelden op de tv. Je zou er beter een snackbar of een turkse super in kunnen beginnen. En een aanloop dat je krijgt.

Ik denk dat die mensen die er woonden al een beetje gek werden van al de langs lopende mensen, als er dan ook nog wat randdebielen gaan rond hangen dan ga je jezelf daar helemaal opvreten, psychotisch worden ed. En ja, dan ga je jezelf afreageren op degene die er rond hangen. En dat er dan woorden vallen die niet helemaal correct zijn wil ik ook wel geloven. Maar dat de bewoners discrimineerden, nee. Ze hadden zo gedaan bij een ieder ander. En jongeren zijn jongeren, hou ze een lap voor en ze vallen aan.

Dus niemand discrimineert Wat ik wel denk is dat je een beetje gestoord moet zijn om juist die woning te kopen of te betrekken.

Die opmerking was niet tegen jou bedoeld, want dat snapte ik wel. Toch dank voor de nadere verduidelijking, want daar heb je een punt. Lees het volgende stukje maar dat ik op amsterdamcentraal.nl vond:


Het is de plek waar ik ben opgegroeid, mijn vader woont daar nog steeds.
De nu zo beruchte hangplek is zolang ik mij kan heugen al de hangplek van de jeugd. Ik vermoed zelfs al vanaf 1924. De nozems van weleer hingen er met brommers, meest kreidlers, rond het badhuis. Vrouwen die langs liepen werden bevloten en als de dames zich met hen inlieten in het openbaar betast. Mensen liepen toen al liever langs de overkant. Het wildlassen werd op het smaragtplein gedaan, in de bosjes van het perk voor de school. Stom genoeg hebben ze die perken weggehaalt. Dit was ook de plek waar alle honden uit de buurt werden uitgelaten. Op het smaragdplein hadden de beneden woningen vroeger gaas voor de ramen! Waar is dat gaas eigenlijk gebleven, blijkbaar was het niet meer nodig.
Ik vroeg aan mijn vader of hij niet behoefte had om te reageren op de plubliciteit. Neen dat heeft hij niet. Hij vind die ophef komplete onzin. Hij maakt regelmatig een praatje met de jongen en deze groeten hem altijd met respekt en bij zijn achternaam! Zijn oude auto staat al geruime tijd stil, omdat hij het niet meer zo prettig vind om te rijden. De auto gebeurt niets mee!
En echt hij woont ook aan het badhuis! De interpretatie dat andere buurtbewoners hun mond niet zouden durfen open te doen is dus veel genuanceerder dan de huidige publiciteit zou mogen doen laten geloven.
Aldus mijn vader is het gewoon hoe je de jongens zelf benadert! Ton (email) - zaterdag 23 oktober 2004 - 18:06

BTW die Ton is niet ondergetekende...

freya
26-10-04, 11:54
Geplaatst door Joesoef
Ligt niet aan de nationaliteit maar aan de cultuur in Nederland.

Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Hier is geen solidariteit met de buren. Als er iemand wordt lastig gevallen, dan denk men al gauw: gelukkig dat ik het niet ben, snel wegwezen.

Maar aan de andere kant wil jetoch ook niet dat een buurt een eigen knokploeg gaat vormen. In Nederland is er vrees ik geen tussenweg.

TonH
26-10-04, 11:55
Geplaatst door freya
Nou het is een hele leuke buurt, met veel winkels en de Albert Cuyp vlakbij. Ik zou daar best willen wonen.


Jij liever dan ik. Van mijn leven niet! Het is daar altijd zo ongelovelijk uitgestorven... Brrr.

Joesoef
26-10-04, 11:58
Geplaatst door freya
Welnee die zitten daar al per bosjes om de hoek.

Was ook meer om aan te geven hoe de woning is gelocaliseerd ;).

freya
26-10-04, 12:01
Geplaatst door TonH
Jij liever dan ik. Van mijn leven niet! Het is daar altijd zo ongelovelijk uitgestorven... Brrr.

Op het pleintje kan het soms best gezellig zijn :hihi:

Lees ik in de krant :vierkant:

taouanza
26-10-04, 12:04
Overal waar ik kom zie ik hangjongeren in woonwijken. Waarom is het een punt als Marokkanen hangen.
Ik schrik ook bijna elke avond wakker omdat mensen keihard praten als ze op de gallerij lopen na middernacht. Die denken ook niet van er slapen mensen nu.
Heeft het mischien te maken met de houding tegenover jongeren?
Dat als autochtone hangen dan men ze ziet als onze jongeren en Marokkanen niet?
Dat ondanks dat ze in de buurt zijn opgegroeid nooit als bekenden worden gezien?

GroteWolf
26-10-04, 12:05
Een benedenwoning in Amsterdam, ik zou het niet moeten.

Maar, terug naar het onderwerp: Er zijn bij mij weten wel degelijk andere mensen weggepest.

(Interessante informatie van Ton van Ton trouwens. Het blijft allemaal lekker mysterieus. Is het nu wel, is het nu niet.....)

TonH
26-10-04, 12:07
Geplaatst door taouanza
Overal waar ik kom zie ik hangjongeren in woonwijken. Waarom is het een punt als Marokkanen hangen.
Ik schrik ook bijna elke avond wakker omdat mensen keihard praten als ze op de gallerij lopen na middernacht. Die denken ook niet van er slapen mensen nu.
Heeft het mischien te maken met de houding tegenover jongeren?
Dat als autochtone hangen dan men ze ziet als onze jongeren en Marokkanen niet?
Dat ondanks dat ze in de buurt zijn opgegroeid nooit als bekenden worden gezien?




Februari 1994: De Turkse Dordtenaar Zuffikar Karasahin gaat zwerven omdat hij niet meer in zijn huis aan het Jozefs Israëlsplein durft te wonen. Nederlandse en Marokkaanse jongeren gooien zijn ruiten in, vernielen zijn inboedel en gebruiken zijn huis als toilet. De politie zegt niks te kunnen doen, ondanks het feit dat de vorige huurder ook is weggepest.


Juni 1998: Het Iraakse gezin Kaka wordt vijf jaar lang door Volendamse jongeren geterroriseerd. Stenen vliegen door de ramen, vuilniszakken worden voor de deur geleegd, een molotov-cocktail in de tuin gegooid. Na beledigende leuzen op de ramen en zestien vergeefse aangiftes bij de politie, besluit het gezin Kaka naar Zoetermeer te verhuizen.


Februari 2002: Tweemaal worden nieuwe bewoners van de Reitzstraat en het Pretoriaplein in Gouda weggepest door enkele gezinnen die voor hun eigen kinderen vrijkomende huizen opeisen. Daarbij is sprake van vernielingen, intimidatie en een poging tot brandstichting.


Juli 2003: Het gezin Jansen zet zijn huis in Veenendaal-West te koop als kinderen uit de buurt het anderhalf jaar lang op hun Haïtiaanse adoptiekinderen hebben gemunt. Speelgoed wordt afgepakt en de kinderen met messen bedreigd. Daarnaast wordt hun huis bekogeld met eieren en hun auto's regelmatig bekrast. De politie houdt het bij de eerste aangifte op een uit de hand gelopen grap. De tweede keer op eigen schuld en daarna op puur toeval.


Juni 2004: Christelijke jongeren in IJsselmuiden pesten, discrimineren en dreigen drie jaar lang een Afghaanse moeder en haar vier kinderen. De politie is op de hoogte van de incidenten maar zegt de daders niet te kennen. Daarop besluit Vluchtelingenwerk het asielzoekersgezin in Kampen onder te brengen.

Volkskrant, 26 oktober 2004

Joesoef
26-10-04, 12:08
Geplaatst door TonH
Die opmerking was niet tegen jou bedoeld, want dat snapte ik wel. Toch dank voor de nadere verduidelijking, want daar heb je een punt. Lees het volgende stukje maar dat ik op amsterdamcentraal.nl vond:



BTW die Ton is niet ondergetekende...


Dank voor je verhaaltje, maakt veel duidelijk.

Julien
26-10-04, 12:10
Geplaatst door taouanza
Overal waar ik kom zie ik hangjongeren in woonwijken. Waarom is het een punt als Marokkanen hangen.
Ik schrik ook bijna elke avond wakker omdat mensen keihard praten als ze op de gallerij lopen na middernacht. Die denken ook niet van er slapen mensen nu.
Heeft het mischien te maken met de houding tegenover jongeren?
Dat als autochtone hangen dan men ze ziet als onze jongeren en Marokkanen niet?
Dat ondanks dat ze in de buurt zijn opgegroeid nooit als bekenden worden gezien?

er werden bij hen hakenkruizen op de muur geschilderd, en ze werd HOER genoemd. Dat noem ik wel een stapje verder dan "irritant hangen"

ik ken die wijk niet dus ik kan niet oordelen of er racisme in het spel is, maar ik weet wel dat blanke nederlanders in een buurt met 'donkere' allochtonen ook gediscrimineerd worden.

TonH
26-10-04, 12:12
Geplaatst door GroteWolf
(Interessante informatie van Ton van Ton trouwens. Het blijft allemaal lekker mysterieus. Is het nu wel, is het nu niet.....)

Er zijn meer hondjes die Fikkie heten... Mijn vader heeft nooit in Amsterdam gewoond. :fpetaf:

taouanza
26-10-04, 12:16
Geplaatst door Julien
er werden bij hen hakenkruizen op de muur geschilderd, en ze werd HOER genoemd. Dat noem ik wel een stapje verder dan "irritant hangen"

ik ken die wijk niet dus ik kan niet oordelen of er racisme in het spel is, maar ik weet wel dat blanke nederlanders in een buurt met 'donkere' allochtonen ook gediscrimineerd worden.

Wat denk je dat er gaat gebeuren als ik de raam open doe en vraag of het rustiger kan.
De buurman met de grote honden is ook meer malen vriendelijk gezocht zijn honden op tijd uit te laten. Toch heb ik met mijn buurvrouwen een paar keer stront voor onze deuren moeten schoonmaken. En dan loopt hij gewoon lachend voorbij. Een van ons spreekt m aan en hij zegt sarcastisch: Ja hij krijgt er van langs van mij ik hang m op.

Alsof het aan de hond ligt.:moe:

Julien
26-10-04, 12:20
Geplaatst door taouanza
Wat denk je dat er gaat gebeuren als ik de raam open doe en vraag of het rustiger kan.
De buurman met de grote honden is ook meer malen vriendelijk gezocht zijn honden op tijd uit te laten. Toch heb ik met mijn buurvrouwen een paar keer stront voor onze deuren moeten schoonmaken. En dan loopt hij gewoon lachend voorbij. Een van ons spreekt m aan en hij zegt sarcastisch: Ja hij krijgt er van langs van mij ik hang m op.

Alsof het aan de hond ligt.:moe:

:lachu: typisch verhaal, maar wat heeft het te maken met het wepesten van een familie?

observer
26-10-04, 12:26
Ik denk dat die mensen die er woonden al een beetje gek werden van al de langs lopende mensen, als er dan ook nog wat randdebielen gaan rond hangen dan ga je jezelf daar helemaal opvreten, psychotisch worden ed. En ja, dan ga je jezelf afreageren op degene die er rond hangen. En dat er dan woorden vallen die niet helemaal correct zijn wil ik ook wel geloven. Maar dat de bewoners discrimineerden, nee. Ze hadden zo gedaan bij een ieder ander. En jongeren zijn jongeren, hou ze een lap voor en ze vallen aan. je gaat er nog steeds vanuit dat de bewoners de daders zijn

afreageren etc

laten we nu voor eens en altijd er over eens zijn

dit ettertjes zijn de daders

Joesoef
26-10-04, 12:30
Geplaatst door observer
je gaat er nog steeds vanuit dat de bewoners de daders zijn

afreageren etc

laten we nu voor eens en altijd er over eens zijn

dit ettertjes zijn de daders


Ontken ik ook niet. Ik vind het alleen wel wat onverstandig om net nu daar een huis te kopen. Beetje naief.

Joesoef
26-10-04, 12:33
Meer terroriserende jongeren



Van een verslaggever



AMSTERDAM - Dat een groep van twintig jongens afgelopen week een gezin uit de Diamantbuurt wegpestte, staat als voorval niet op zichzelf. Volgens burgemeester Job Cohen zijn er in heel Amsterdam tachtig identieke groepen actief.

Hij zei ditt vanmorgen, in aanwezigheid van korpschef Jelle Kuiper, hoofdofficier van justitie Leo de Wit en stadsdeelvoorzitter Jan Coen Hellendoorn, 'erg zorgelijk' te vinden dat één van de vier 'harde-kernjongens' mislukt is op de strenge en gedisciplineerde justitiële jeugdinrichting Den Engh. ''Voor een hoop jongens werkt het, maar voor een aantal ook niet. Daar moet naar gekeken worden.'' Van de overige jongens is sowieso duidelijk, aldus Cohen, 'dat het geen lieverdjes zijn'. In elk geval één kampt er met ernstige psychiatrische problemen. Cohen probeert de ouders voor de schade aansprakelijk te stellen, die dan later op de daders moet worden verhaald.

De groep van honderd jongens die eerder de Van Woustraat in De Pijp terroriseerde, is inmiddels uiteengevallen. Ongeveer veertig zijn er van hen nog over. De helft veroorzaakt de problemen op en rond het Smaragdplein.


© Het Parool, 25-10-2004

mark61
26-10-04, 12:36
Geplaatst door TonH


+ Urk, Dedemsvaart.

TonH
26-10-04, 12:40
Geplaatst door Joesoef
Ontken ik ook niet. Ik vind het alleen wel wat onverstandig om net nu daar een huis te kopen. Beetje naief.

Huren.

TonH
26-10-04, 12:40
Geplaatst door Joesoef
Ontken ik ook niet. Ik vind het alleen wel wat onverstandig om net nu daar een huis te kopen. Beetje naief.

Huren.

freya
26-10-04, 12:50
Geplaatst door TonH
Huren.

Welke woningbouw vereniging is eigenaar?

En hoeveel kamers heeft het?

:engel:

Joesoef
26-10-04, 12:53
Geplaatst door TonH
Huren.

Blijft een beetje dom.

wytze
26-10-04, 12:57
Aan het lijstje wegpesten van Ton H uit de Volkskrant van vandaag en de toevoeging Urk en Dedemsvaart van Mark61 kan nog een hele lijst worden toegevoegd. Begin dit jaar hoorde ik een radioreportage over hoe, met name asielzoekers, door lokale jeugd werden belaagd en/ofhun huis uit werden gepest.
Merkwaardig genoeg vind je daar bijna nooit iets over in de krant.

freya
26-10-04, 12:59
Geplaatst door wytze
Aan het lijstje wegpesten van Ton H uit de Volkskrant van vandaag en de toevoeging Urk en Dedemsvaart van Mark61 kan nog een hele lijst worden toegevoegd. Begin dit jaar hoorde ik een radioreportage over hoe, met name asielzoekers, door lokale jeugd werden belaagd en/ofhun huis uit werden gepest.
Merkwaardig genoeg vind je daar bijna nooit iets over in de krant.

Nee die asielzoekers hebben geen vriendjes bij de volkskrant :moe:

Joesoef
26-10-04, 13:02
Geplaatst door wytze
Aan het lijstje wegpesten van Ton H uit de Volkskrant van vandaag en de toevoeging Urk en Dedemsvaart van Mark61 kan nog een hele lijst worden toegevoegd. Begin dit jaar hoorde ik een radioreportage over hoe, met name asielzoekers, door lokale jeugd werden belaagd en/ofhun huis uit werden gepest.
Merkwaardig genoeg vind je daar bijna nooit iets over in de krant.

Boeren vinden mensen uit de randstad ook asielzoekers.

TonH
26-10-04, 13:05
Geplaatst door freya
Welke woningbouw vereniging is eigenaar?

En hoeveel kamers heeft het?

:engel:

Algemene Woningbouw Vereniging (AWV)

Aantal kamers? Kijk binnenkort maar op http://www.woningnet.nl/

wytze
26-10-04, 13:05
Ja, maar die radioreportage ging niet over randstad-asielzoekers.

freya
26-10-04, 13:06
Geplaatst door TonH
Algemene Woningbouw Vereniging (AWV)

Aantal kamers? Kijk binnenkort maar op http://www.woningnet.nl/

Snel ff inschrijven als woningzoekende.

Heb zo'n idee dat ik grote kans maak :D

GroteWolf
26-10-04, 14:45
Dat als autochtone hangen dan men ze ziet als onze jongeren en Marokkanen niet?
Dat ondanks dat ze in de buurt zijn opgegroeid nooit als bekenden worden gezien?

Zeker waar. Maar mijn ervaring is dan ook dat Marokkanen niet snel in contact komen met autochtonen (gaat ook op voor Afrikanen en Hindoes en Turken en die weer onderling). Ze zoeken elkaar blijkbaar niet op (onderzoek wijst dit ook uit). Maar ook daar kan best wel eens meer achter zitten, dat contact met autochtone Nederlanders gewoon niet wenselijk wordt gevonden (want 'anders'). Laat ik voorlopig er van uitgaan dat beide partijen hieraan schuldig zijn.

Daarnaast denkt men volgens mij (terecht of ten onrechte) dat Marokkaanse jongeren gevaarlijker (onerantwoordelijker) zijn dan autochtone. Dat heeft natuurlijk ook met de berichtgeving te maken (maar die is wmb dan ook wel gestuurd door feiten. Ik ga niet uit van een collectieve hetze tegen Marokkaanse jongens in de media. Er zijn wel misschien nog verklaringen voor die wij niet kennen).

Maar wees eerlijk: Hoe worden Nederlanders door de gemiddelde Marokkaanse jongen gezien?
Ik ben benieuwd.

GroteWolf
26-10-04, 14:52
Nee die asielzoekers hebben geen vriendjes bij de volkskrant


Nou.......


Punt is overigens dat het gegeven dat er ook buitenlanders door Nederlanders worden weggepest uit (wellicht) racistische motieven geen bewijs is dat het tegenovergestelde niet ook mogelijk is. Eerder een bevestiging.

freya
26-10-04, 14:57
Geplaatst door GroteWolf
Punt is overigens dat het gegeven dat er ook buitenlanders door Nederlanders worden weggepest uit (wellicht) racistische motieven geen bewijs is dat het tegenovergestelde niet ook mogelijk is.

Er is helemaal niemand hier die dat beweert.

Alleen het verschil in media-aandacht is schrijnend, daar wordt hier op gewezen.

Siah
26-10-04, 16:16
Geplaatst door Joesoef
Ikdenk dat elk gezin uit die woning zou zijn weggepest. De locatie van de woning is daar de aanleiding van, niet wie of wat er woont.

Ik zou die woning nog niet eens voor de helft willen kopen, het is alsof je op straat woont ipv aan straat.

ben bereid om dat in te ruilen! :stout:

GroteWolf
26-10-04, 16:27
De aandacht voor de Diamantbuurt staat niet in verhouding tot de incidenten zelf. Dat komt (denk ik) omdat een hele grote groep autochtone Nederlanders zich zorgen maakt (net ook gerapporteerd). Ze verwachten, niet zonder reden, zich steeds minder thuis, prettig en veilig zullen voelen in Nederland, en zeker in de Randstad.

In een ander onderzoek bleek dat de groep die zich in Amsterdam het onveiligst volede de Marokkanen in Zuid Oost waren. Waarom? Omdat ze daar maar 7% van de bevolking uitmaken.
Elke bevolkingsgroep wil graag de meerderheid in de eigen buurt of wijk vormen. Dat is gewoon biologie, verder niks (Ik heb er persoonlijk niets mee. Weg met die roots! Niemand is iets). Ben je minderheid, dan sta je zwakker en dat kan je zelfs de kop kosten. Basic. Homo hominem lupus est.

Siah
26-10-04, 16:28
Geplaatst door GroteWolf

dat contact met autochtone Nederlanders gewoon niet wenselijk wordt gevonden (want 'anders').

keb morgen een afspraakje :stout:



Geplaatst door GroteWolf

Laat ik voorlopig er van uitgaan dat beide partijen hieraan schuldig zijn.



en we zijn allebei Schuldig aan:hardlach:

freya
26-10-04, 17:04
Geplaatst door Siah
ben bereid om dat in te ruilen! :stout:

Ho ho!

In de rij! :mad:


Ik was eerst :engel:

freya
26-10-04, 17:06
Geplaatst door GroteWolf
De aandacht voor de Diamantbuurt staat niet in verhouding tot de incidenten zelf. Dat komt (denk ik) omdat een hele grote groep autochtone Nederlanders zich zorgen maakt (net ook gerapporteerd). Ze verwachten, niet zonder reden, zich steeds minder thuis, prettig en veilig zullen voelen in Nederland, en zeker in de Randstad.

In een ander onderzoek bleek dat de groep die zich in Amsterdam het onveiligst volede de Marokkanen in Zuid Oost waren. Waarom? Omdat ze daar maar 7% van de bevolking uitmaken.
Elke bevolkingsgroep wil graag de meerderheid in de eigen buurt of wijk vormen. Dat is gewoon biologie, verder niks (Ik heb er persoonlijk niets mee. Weg met die roots! Niemand is iets). Ben je minderheid, dan sta je zwakker en dat kan je zelfs de kop kosten. Basic. Homo hominem lupus est.

Wie heeft er op wolf's nick ingelogd?!

S@deeQ
26-10-04, 17:13
Geplaatst door freya
Wie heeft er op wolf's nick ingelogd?!

:argwaan: zo nu en dan verandert die tandeloze wolfje in een ratje , niets bijzonders :giechel:


:Iluvu: ben er weer voor ff

freya
26-10-04, 17:16
Geplaatst door S@deeQ


:Iluvu: ben er weer voor ff

:) WB! :)

Julien
26-10-04, 17:20
Geplaatst door S@deeQ
:argwaan: zo nu en dan verandert die tandeloze wolfje in een ratje , niets bijzonders :giechel:


:Iluvu: ben er weer voor ff

eeyyy sadeeq :p

S@deeQ
26-10-04, 17:27
Geplaatst door Julien
eeyyy sadeeq :p

:moe: eeeyyy La vache
:terrorist

Julien
26-10-04, 17:45
Geplaatst door S@deeQ
:moe: eeeyyy La vache
:terrorist

wanneer gaan we een keer slakken eten?

Orakel
26-10-04, 18:21
Geplaatst door GroteWolf
Ik kan er eigenlijk weinig anders van maken. Marja en Bert zijn gewoon weggepest omdat ze Nederlanders zijn. Of denkt iemand hier echt dat er ook Marokkaanse gezinnen zijn weggetreiterd uit de Diamantbuurt? Volgens mij waren het zonder uitzondering Nederlandse gezinnen. En dat is geen toeval.

Verbaast het jou ook dat het Turkse gezin uit Genemuiden, het Irakese gezin uit IJsselmuiden en het Antilliaanse gezin uit Zwolle veel minder aandacht hebben gekregen?
Terwijl het dochtertje uit het eerste gezin bijna verkracht was en de vader uit het laatste gezin letterlijk z'n huis uit geknuppeld is?

DEMOcraat
26-10-04, 19:47
Geplaatst door Afrux
Ergens ben ik het met je eens, maar aan de andere kant ook weer niet. Als deze lafaardjes wisten dat een echte awayigher daar woonde dan hadden ze wel het geweten en dan waren ze denk zelf een andere buurt gaan terroriseren. Laat ze dat in marokko maar doen! Dat kan niet, want daar worden ze goed gepakt.

Denkt iemand van jullie dat iemand in Marokko zijn huis gaat verlaten omdat een paar sukkeltje hem terropriseren. Nee, Want daar komt de buurt in actie enb worden deze lafaards gelyncht.
in marokko gaan ze niet weg als je hun een huis verhuurt ze kunnen nergens heen...

barfly
26-10-04, 20:56
Heej Sadeeq! Ben je op proefverlof? :haha: :zwaai:

S@deeQ
26-10-04, 22:44
Geplaatst door barfly
Heej Sadeeq! Ben je op proefverlof? :haha: :zwaai:

je kent die TBS klinieken toch , eenmaal verlof ieindigt vaak in levenslangverlof :lole: :lole:

dicksr
27-10-04, 08:52
Geplaatst door Joesoef
Ikdenk dat elk gezin uit die woning zou zijn weggepest. De locatie van de woning is daar de aanleiding van, niet wie of wat er woont.



Daar geloof ik niets van. Ik denk niet dat (in dit geval) een marokkaans gezin uit die woning weggepest zou zijn, ik geloof dat die jongetjes te bang zijn voor hun eigen gemeenschap.
Ik geloof ook niet dat het rascistisch geinspireerd is, het is gewoon een zwakke partij (niet of slecht in staat zich fysiek te verweren) geweest die nu eenmaal altijd door dit soort lafaardjes wordt gepakt.

Tomas
27-10-04, 09:00
Geplaatst door Orakel
Verbaast het jou ook dat het Turkse gezin uit Genemuiden, het Irakese gezin uit IJsselmuiden en het Antilliaanse gezin uit Zwolle veel minder aandacht hebben gekregen?
Terwijl het dochtertje uit het eerste gezin bijna verkracht was en de vader uit het laatste gezin letterlijk z'n huis uit geknuppeld is?

Dat verbaast echt wel en klopt natuurlijk van geen kanten. Maar wat ook meespeelt, naast het meten-met-twee-maten is dat er in het geval van dat Turkse gezin direct is ingegrepen. Die jongeren zijn opgepakt en er is iets meegedaan. Wat weet ik niet meer. Wat ik toen las klonk adequaat. In dit a'damse geval is het juist dat overloze gezeik en geouwehoer dat die jongens zo zielig zijn zonder jeugdhonk en internetaansluiting wat in mijn beleving vooral irriteert. Of dat het er maar 1 is en iedereen dat weet. En dat iedereen er zich mee moet bemoeien om vooral aan te tonen dat het een media of racistisch autochtoon probleem is. Dat is erg vermoeiend. En triest voor de slachtoffers. Als dat in het geval van het turkse gezin ook zo was gelopen had ik me echt helemaal kappot geschaamd. Nu kan ik me nog wel wat voorstellen bij de motieven van de zeikers.

Julien
27-10-04, 10:15
Geplaatst door dicksr
Daar geloof ik niets van. Ik denk niet dat (in dit geval) een marokkaans gezin uit die woning weggepest zou zijn, ik geloof dat die jongetjes te bang zijn voor hun eigen gemeenschap.
Ik geloof ook niet dat het rascistisch geinspireerd is, het is gewoon een zwakke partij (niet of slecht in staat zich fysiek te verweren) geweest die nu eenmaal altijd door dit soort lafaardjes wordt gepakt.

het waren geen racisten. ze stemden bijvoorbeeld SP.
de enige schuldigen zijn die jongeren die die zo a-sociaal zijn om hun buren weg te pesten.

freya
27-10-04, 10:17
Geplaatst door dicksr

Ik geloof ook niet dat het rascistisch geinspireerd is, het is gewoon een zwakke partij (niet of slecht in staat zich fysiek te verweren) geweest die nu eenmaal altijd door dit soort lafaardjes wordt gepakt.

heeft niets met fysieke kracht te maken. Er heeft hier ook al een interview gestaan met een oude man die even verderop ook in een benedenhuis aan het zelfde pleintje woont. Hem schijnen die jongens altijd vriendelijk gedag te zeggen.

Het klinkt lullig, maar pestgedrag wordt meestal door het slachtoffer zelf onbewust! ook uitgelokt of aangewakkerd. Dat kan je op scholen zien en ook in dit soort zaken.

Het is een bepaalde manier van niet handig met de situatie om kunnen gaan die er voor zorgt dat zaken uit de hand lopen.

( Ja ik ben ook als kind vreselijk gepest en als ik daarop terugkijk zie ik nu heel duidelijk wat ik toen fout deed. Toen ik bleef zitten, nam ik mij in de vakantie voor om het heel anders aan te pakken. Mijn hele houding (+ garderobe) veranderd en voila ik was meteen klassenvertegenwoordiger.)

freya
27-10-04, 10:19
Geplaatst door Julien
het waren geen racisten. ze stemden bijvoorbeeld SP.


:lol:


In de SP ben ik bijzonder veel racisten tegengekomen, overgoten met een politiek correct jasje dat wel :moe:

Julien
27-10-04, 10:29
Geplaatst door freya
:lol:


In de SP ben ik bijzonder veel racisten tegengekomen, overgoten met een politiek correct jasje dat wel :moe:

ja, maar ik weet zeker dat deze mensen geen SP hadden gestemd als het ECHTE RACISTEN zouden zijn. Jij weet toch ook wel hoe dat domme volk denkt : "Links zijn allochtonenknuffelaars"

Als het echte racisten waren geweest dan hadden ze wel LPF/VVD gestemd.

taouanza
27-10-04, 10:31
Geplaatst door Julien
:lachu: typisch verhaal, maar wat heeft het te maken met het wepesten van een familie?

Ja had ik kunnen verwachten Einstein!:moe:
Ik hou mijn mond dicht doe ik dat niet wordt ik ook weggepest.
Maar das niet nieuwswaardig dat ik me niet prettig voel in mijn woning.
En dat is niet uniek wat wel uniek is dat het een mediahype wordt als Marokkanen een autochtoon gezin wegpesten.
Nou jij weer.:moe:

freya
27-10-04, 10:32
Geplaatst door Julien
ja, maar ik weet zeker dat deze mensen geen SP hadden gestemd als het ECHTE RACISTEN zouden zijn. Jij weet toch ook wel hoe dat domme volk denkt : "Links zijn allochtonenknuffelaars"

Als het echte racisten waren geweest dan hadden ze wel LPF/VVD gestemd.

Optimist :moe:

Helaas speelt de SP heel handig de 'allochtonenkaart' om kiezers te trekken. SP mikt op racisten die net ff te slim zijn om LPF te kiezen.
Ik ben een paar keer walgend van SP bijeenkomsten weggegaan.

Racisme is helaas niet alleen iets dat bij extreem rechts voorkomt

taouanza
27-10-04, 10:33
Geplaatst door freya
Nee die asielzoekers hebben geen vriendjes bij de volkskrant :moe:

Volgens Joepie mogen ze al blij zijn dat ze uit de klauwen van de Taliban zijn ontsnapt en moeten ze niet zo zeuren en dankbaar zijn dat ze hier 'veilig' zijn.

taouanza
27-10-04, 10:34
Geplaatst door freya
Snel ff inschrijven als woningzoekende.

Heb zo'n idee dat ik grote kans maak :D

Mag ik je huis?:jumping:

taouanza
27-10-04, 10:36
Geplaatst door GroteWolf
Zeker waar. Maar mijn ervaring is dan ook dat Marokkanen niet snel in contact komen met autochtonen (gaat ook op voor Afrikanen en Hindoes en Turken en die weer onderling). Ze zoeken elkaar blijkbaar niet op (onderzoek wijst dit ook uit). Maar ook daar kan best wel eens meer achter zitten, dat contact met autochtone Nederlanders gewoon niet wenselijk wordt gevonden (want 'anders'). Laat ik voorlopig er van uitgaan dat beide partijen hieraan schuldig zijn.

Daarnaast denkt men volgens mij (terecht of ten onrechte) dat Marokkaanse jongeren gevaarlijker (onerantwoordelijker) zijn dan autochtone. Dat heeft natuurlijk ook met de berichtgeving te maken (maar die is wmb dan ook wel gestuurd door feiten. Ik ga niet uit van een collectieve hetze tegen Marokkaanse jongens in de media. Er zijn wel misschien nog verklaringen voor die wij niet kennen).

Maar wees eerlijk: Hoe worden Nederlanders door de gemiddelde Marokkaanse jongen gezien?
Ik ben benieuwd.

Jij zegt percies wat ik bedoel.:moe:
Alsof Marokkanen marsmannetjes zijn ipv van mensen die hier geboren zijn en opgegroeid.

taouanza
27-10-04, 10:41
Geplaatst door S@deeQ
:argwaan: zo nu en dan verandert die tandeloze wolfje in een ratje , niets bijzonders :giechel:


:Iluvu: ben er weer voor ff

He waar ben je gebleven man?!
En dan kom je online wanneer ik er niet ben.
7schoema 3liek ke3!:(

mark61
27-10-04, 12:56
Geplaatst door Julien
het waren geen racisten. ze stemden bijvoorbeeld SP.
...

Das geen argument :hihi:

Julien
27-10-04, 13:18
Geplaatst door taouanza
Ja had ik kunnen verwachten Einstein!:moe:
Ik hou mijn mond dicht doe ik dat niet wordt ik ook weggepest.
Maar das niet nieuwswaardig dat ik me niet prettig voel in mijn woning.
En dat is niet uniek wat wel uniek is dat het een mediahype wordt als Marokkanen een autochtoon gezin wegpesten.
Nou jij weer.:moe:

hoe vaker je zegt dat er een marokkanen-hetze is door de media, hoe meer je het gelooft. zo lees ik net dat een prikker is gaan turven hoe vaak het woord Marokkaan voorkwam in een uitzending van B&VD..jah :moe: soms lijkt het wel alsof mensen willen dat er een hetze is.

(ik vind overigens wel dat de politiek verkeerd bezig is..)

taouanza
27-10-04, 13:53
Geplaatst door Julien
hoe vaker je zegt dat er een marokkanen-hetze is door de media, hoe meer je het gelooft. zo lees ik net dat een prikker is gaan turven hoe vaak het woord Marokkaan voorkwam in een uitzending van B&VD..jah :moe: soms lijkt het wel alsof mensen willen dat er een hetze is.

(ik vind overigens wel dat de politiek verkeerd bezig is..)


:moe:

GroteWolf
27-10-04, 15:41
Racisme is helaas niet alleen iets dat bij extreem rechts voorkomt


Nederlanders stemmen met hun portemonaie (solidariteit=geld willen van iemand anders). Er is geen partij die beide issues combineert: Voor de "armen" opkomen plus een hard standpunt ten aanzien van immigratie. Dus hebben ze weinig keuze.

De SP: Mijn partij is het niet (dom + links) maar om nu te stellen dat ze een populistisch standpunt ten aanzien van allochtonen verkondigen, dat weet ik nog niet zo. Het is eerder zo dat een deel van de minder-verdiendenden-en-dus-links-stemmenden (mi terecht) de PvdA verwijten Nooit enige visie op de immigratie te hebben gehad (en dus de huidige problemen mede veroorzaakt hebben).

Wat de berichtgeving betreft: Het Volkskrant en het Parool worden geschreven en gelezen door (voornamelijk) autochtone Nederlanders. Dus die kiezen die invalshoek. Prem (schrijft voor het Parool) in zijn hoekje duidelijk niet. Die kiest weer 100% voor de 'allochtone' invalshoek.
Oorzaak is inderdaad dat autochtone Nederlanders (merendeels) de immigranten niet evenzeer als Nederlander ziet. Ik ben het daar ten dele mee eens, met name omdat Neder-Marokkanen en -Turken zichzelf ook vaak in de eerste plaats Marokkaan of Turk voelen. Dan houdt het toch op. je kunt dan natuurlijk nog wel met respect langs elkaar leven, wat over het algemeen gebeurt.

mark61
27-10-04, 16:17
Geplaatst door GroteWolf
...Ik ben het daar ten dele mee eens, met name omdat Neder-Marokkanen en -Turken zichzelf ook vaak in de eerste plaats Marokkaan of Turk voelen. Dan houdt het toch op. ...

Hoe weet jij dat? Hejje daar cijfers van? Das flauw als vraag, maar wel ter zake.

Het is wel een issue, maar een issue dat volop in beweging is. Op dit forum zie ik daar heel verschillende uitkomsten van. Dat nieuwe NLers in de verdrukking hun eigenheid benadrukken lijkt me heel logisch. Dat ze zich in realiteit misschien verscheurd voelen, of for all practical purposes gewoon NLer zijn, zou ook een antwoord kunnen zijn. Ik kan en mag en wil daar geen uitspraken over doen. Behalve dan dat ik me geen zorgen maak over het NL-loyale (welja, laten we het zo maar noemen) gehalte van nieuwe NLers, excusez le mot.

Dat die ver voorloopt op hun acceptatie door autochtonen is voor mij een feit. Ook al niet bewijsbaar, natuurlijk.

Maar het feit dat autochtonen, inclusief mijzelf, meestal aan 'hen' refereren als 'ze' zegt mij al genoeg.

GroteWolf
27-10-04, 16:44
Hoe weet jij dat? Hejje daar cijfers van? Das flauw als vraag, maar wel ter zake.

Vind ik geen flauwe vraag. Er wordt al teveel met de natte vinger gezwaaid. Er zijn cijfers van, alhoewel ik die niet heb. Bij een enquete blijkt echt het overgrote deel, ook de derde generatie, zich in eerste instantie Marokkaan/Turk te voelen, dan Moslim en dan pas Nederlander.

Het is voor mij geen gegeven dat dit ooit verandert. Zelfs in de USA, de zogenaamde 'melting pot', leven zwart en blank nog steeds in vrijwel gescheiden culturen. En Hispanics weer in hun eigen territorium. Ze werken misschien in dezelfde bedrijven maar daar houdt het vaak op.
In het oostblok blijken bevolkingsgroepen zelfs na honderden jaren hun etnische achtergrond te laten prevaleren boven hun nationaliteit. Kijk in Irak: Shiieten en Sunnieten kunnen elkaar wel schieten (doen ze ook).
In Nederland kenden we de betrekkelijke luxe en rust van een natie die uit voornamelijk gelijkgestemden bestond (alhoewel katholiek en protestant elkaar ook hier hebben afgemaakt. Maar dat is erg lang geleden). Dat zal niet zo blijven en ik hou van rust dus ik vind dat jammer.

Ik denk dat de volgorde is: Individu, gezin, familie, vrienden, volk, geloof en dan pas nationaliteit.

mark61
27-10-04, 17:02
Geplaatst door GroteWolf
Vind ik geen flauwe vraag. Er wordt al teveel met de natte vinger gezwaaid. Er zijn cijfers van, alhoewel ik die niet heb. Bij een enquete blijkt echt het overgrote deel, ook de derde generatie, zich in eerste instantie Marokkaan/Turk te voelen, dan Moslim en dan pas Nederlander.


Heb je daar een link naar? Verder vind ik enquetes heel vervelende dingen, omdat ze niet representatief / aselect hoeven te zijn. Niemand die zich ooit afvraagt wat het verschil tussen respondenten en mensen die weigeren te 'responderen' uitmaakt voor de waarde van de uitkomst van die enquete. Of voor de motivatie om een bepaald antwoord te geven. In dit geval kunnen we 'sociaal wenselijk' outrulen, tenminste als de enqueteurs Hollanders waren. :hihi:

Ik denk dat steeds meer MarTur NLers zich als in de eerste plaats moslim gaan omschrijven. Lees Olivier Roy er s op na. Sommigen nemen afstand van hun 'cultuur van oorsprong' om een zuiverder moslim te kunnen zijn. En daarmee niet nationaal geaffiliëerd, als je me nog kan volgen.

De vraag is voorts (jaja) wat dat 'voelen' betekent. In emotionele zin verbonden voelen? In politieke, burgerlijke, economische zin?


Het is voor mij geen gegeven dat dit ooit verandert. Zelfs in de USA, de zogenaamde 'melting pot', leven zwart en blank nog steeds in vrijwel gescheiden culturen.

Nah dat ben ik met je oneens. Ik denk dat er een scheiding is, 50-50 had ik geloof ik wel eens gelezen, tussen min of meer geslaagde AfroAm die 'tussen' de blanken leven en min of meer mislukte AfroAm die aan een ghettocultuur vasthouden. Zo bekeken is het meer een socio-economisch dan raciaal of etnisch verschil. Met dien verstande dat in NL de socec verschillen niet zo groot zijn als in de VS, en wat nieuwe NLers betreft eerder kleiner dan groter worden. Daar komt nog bij dat AfroAm als gedwongen migranten, slaven 'begonnen' zijn, dat maakt de uitgangspositie heel anders dan hier


En Hispanics weer in hun eigen territorium. Ze werken misschien in dezelfde bedrijven maar daar houdt het vaak op.

Dat is wel vergelijkbaar; het is een recente en massale immigratie. Tsja, ze krijgen media in hun eigen taal etc. Niet dat ze daardoor minder Engels spreken vooralsnog, dacht ik. Opklimmen = min of meer conformeren aan de WASP-norm.


In het oostblok blijken bevolkingsgroepen zelfs na honderden jaren hun etnische achtergrond te laten prevaleren boven hun nationaliteit.

Ook socec.


Kijk in Irak: Shiieten en Sunnieten kunnen elkaar wel schieten (doen ze ook).

Irak was nooit een land, maar een verzinsel van GB. Dus dat telt niet. Bovendien is niet een groep immigrant en de ander autochtoon. Turkije heeft soennieten en alevieten, gaat wel over het algemeen. Pakistan heeft soen.<>sji'ieten, ja bomaanslagen over en weer, maar procentueel stelt dat niets voor. Ook geen allo-autogeval.


In Nederland kenden we de betrekkelijke luxe en rust van een natie die uit voornamelijk gelijkgestemden bestond (alhoewel katholiek en protestant elkaar ook hier hebben afgemaakt. Maar dat is erg lang geleden). Dat zal niet zo blijven en ik hou van rust dus ik vind dat jammer.

Die rust was juist gebaseerd op volledige segregatie, remember? Dus nu ben je weer wel voor segregatie. Make your mind up. Hoe weet je nou weer zo goed 'dat dat niet zo zal blijven'? Ik vind het op de media en politieke herrie na heel rustig, in feite.


Ik denk dat de volgorde is: Individu, gezin, familie, vrienden, volk, geloof en dan pas nationaliteit.

Volgorde van wat? Jouw ideale loyaliteits-schema?

taouanza
27-10-04, 17:11
Geplaatst door GroteWolf
Vind ik geen flauwe vraag. Er wordt al teveel met de natte vinger gezwaaid. Er zijn cijfers van, alhoewel ik die niet heb. Bij een enquete blijkt echt het overgrote deel, ook de derde generatie, zich in eerste instantie Marokkaan/Turk te voelen, dan Moslim en dan pas Nederlander.



Wat zeik je nou man!
Jij ziet ze andersom toch ook zo?
Eerst Marokkaan of Turk en dan moslim en al helemaal niet als Nederlander.
Waarom stel je eisen waaraan je zelf niet voldoet?

Orakel
27-10-04, 17:22
Geplaatst door Tomas
Maar wat ook meespeelt, naast het meten-met-twee-maten is dat er in het geval van dat Turkse gezin direct is ingegrepen. Die jongeren zijn opgepakt en er is iets meegedaan.

Is ook weer waar.

Hoorde overigens vanochtend op de radio een uitzending over de Diamantbuurt en daarbij liet de buurvrouw van de slachtoffers een heel ander geluid horen.
Daar komen ook enkele van Morocco's finest aan het woord, waar je niet vrolijk van wordt.

Maar goed Realplayer: de uitzending (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio1/vara/hetinterview/20041027.ra?start=00:03:30)

Uitzending begint bij 26.13 min en de buurvrouw komt bij 43.16 aan het woord.

mark61
27-10-04, 17:57
Ik vind buuf geweldig, maar zeggen dat het je eigen schuld is dat iemand binnendringt en je portemonnee steelt, dat vind ik bespottelijk. Net als de politie tegenwoordig zegt dat je je huis in een fort moet veranderen, anders is het je eigen schuld dat er ingebroken wordt. In wat voor land leven we eigenlijk.

Maar goed, in dit verband is het van ondergeschikt belang. Buuf is zo!

freya
27-10-04, 18:17
Geplaatst door Orakel

Hoorde overigens vanochtend op de radio een uitzending over de Diamantbuurt en daarbij liet de buurvrouw van de slachtoffers een heel ander geluid horen.


Hier is ook moed voor nodig zeg, om zo tegen de heersende opinie in te gaan.
Dat is wel ff iets anders dan mensen die bang zijn om aangifte te doen.

Beginnen jullie nu ook mij een beetje te geloven als ik zeg dat het steeds bijzonder relaxt was als ik door dat buurtje heen reed?

mark61
27-10-04, 18:24
Geplaatst door freya
Hier is ook moed voor nodig zeg, om zo tegen de heersende opinie in te gaan.
Dat is wel ff iets anders dan mensen die bang zijn om aangifte te doen.

Beginnen jullie nu ook mij een beetje te geloven als ik zeg dat het steeds bijzonder relaxt was als ik door dat buurtje heen reed?

Je had je portemonnee zeker niet in je mandje liggen? Hoewel, met dat ding van jou ga je natuurlijk als een speer. Dat is niet bij te houden. solly glapje.

Buuf is moedig. Hoewel de wraak van de politici niet veel zal voorstellen. Haar opinie is toch de heersende opinie in de wijk?

Orakel
27-10-04, 21:26
Geplaatst door mark61
Ik vind buuf geweldig, maar zeggen dat het je eigen schuld is dat iemand binnendringt en je portemonnee steelt, dat vind ik bespottelijk. Net als de politie tegenwoordig zegt dat je je huis in een fort moet veranderen, anders is het je eigen schuld dat er ingebroken wordt. In wat voor land leven we eigenlijk.


Of die opmerking dat Marja die jongens uitdaagde doordat haar memmen zowat uit d'r shirt rolden.

:hihi:

freya
27-10-04, 21:29
Geplaatst door mark61
mandje

Wat denk je wel! :ego:

mark61
27-10-04, 22:14
Geplaatst door Orakel
Of die opmerking dat Marja die jongens uitdaagde doordat haar memmen zowat uit d'r shirt rolden.

:hihi:

Daar wou ik niet eens over beginnen. Dat ligt/hangt gevoelig. :lachu:

mark61
27-10-04, 22:15
Geplaatst door freya
Wat denk je wel! :ego:


OK KRAT

TonH
28-10-04, 01:18
Geplaatst door Orakel
Maar goed Realplayer: de uitzending (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio1/vara/hetinterview/20041027.ra?start=00:03:30)

Uitzending begint bij 26.13 min en de buurvrouw komt bij 43.16 aan het woord.

Hele grote hartelijk dank voor deze link. Lag vanochtend nog op twee oren. Maar heel informatief. Of eigenlijk: ZIE JE WEL!

En Freya, je hebt helemaal gelijk hoor, meid. Ben er zelf nu tig maal geweest, maar je indrukken kloppen. Lees ook maar onderstaande uit het Parool:


FRENK DUIKT ONDER IN DE DIAMANTBUURT (2)

“Jongen kijk je wel uit?" zei mijn moeder, en haar stem trilde van angst. Ook zij had het journaal gezien en nu ging nota bene haar eigen zoon op reportage in dat getto, waar brave burgers om niets uit hun huis worden gejaagd door bloeddorstige Marokkanen. "Je weet hoe ze zijn." Ik vertelde haar dat het grosso modo wel meeviel in de Diamantbuurt, maar mijn woorden waren aan dovemansoren gericht. "Je vader vindt het ook maar niets."
Dat verbaasde me geenszins. Waar ik ook woonde in Amsterdam, of het nou de Mercatorbuurt was, de Rivierenbuurt of de Watergraafsmeer, nooit vertrouwde hij de boel. Als hij op bezoek kwam, keek hij voortdurend uit het raam om te controleren of zijn auto er nog wel stond. Je zag de opluchting in zijn ogen als de visite ten einde liep en hij de stad, dat verderfelijke Sodom en Gomorra waar ze voor een habbekrats een mes tussen je ribben steken, weer de rug kon toekeren.

Nochtans ben ik in twintig jaar Amsterdam niet een keer overvallen, bedreigd of in elkaar geslagen. Is Amsterdam dus een veilige stad? Nee, kijk maar naar de statistieken. Vorig jaar werden maar liefst 44 mensen in koelen bloede geliquideerd en voor je het weet word je getroffen door een rondvliegende kogel. Is Amsterdam dus een 6nveilige stad? Nee, kijk maar naar de statistieken. Het aantal misdrijven vertoont al jaren een dalende lijn, met dank aan Jelle 'De Denker' Kuiper en Joop 'De Doener' van Riessen. De ellende met statistieken is dat je er niets mee kunt. De kans dat een vliegtuig neerstort, is nauwelijks in percentages uit te drukken, maar als je de pech hebt in zo'n vliegtuig te zitten, ben je wel honderd procent dood.
Vragen we nog even verder. Is de Diamantbuurt een onveilige wijk en veroorzaken Marokkaanse jongeren hier meer problemen dan elders?
Kloppen de alarmerende verhalen in de media of kunnen we spreken van een onvervalste hype, onder aanvoering van de Volkskrant?
Hebben al die dappere, plotseling wakker geschrokken politici gelijk als ze zeggen dat 'de situatie' volledig uit de hand is gelopen?

Ik geloof er helemaal niets van. Dat er overlast is, staat buiten kijf. Overal waar meer dan tien jongeren bijeenkomen - in dit geval bij het badhuis op het Smaragdplein - ontstaan herrie en gesodemieter. Soms vallen ze voorbijgangers lastig, ze smijten eens een flesje kapot of ze gaan tekeer op hun opgevoerde scooters. Maar terreur is een veel te groot woord. Te veel bewoners, mensen die al meer dan twintig jaar in de buurt wonen en weten wat er speelt, zeggen in alle oprechtheid dat zij zich niet in het beeld van, hun wijk herkennen. Zij zeggen: "Welke krant we ook openslaan en wat voor nieuwsprogramma's we ook bekijken: overal zien we dat dichtgetimmerde huis. Maar wij wonen hier heerlijk."

En die ingegooide ruiten dan, en de inbraken, en de bedreigingen? Moeten we die dan maar accepteren? Zijn dat nu eenmaal de onvermijdelijke uitwassen van de grote stad? Natuurlijk niet. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat Bert en Marja het tragisch slachtoffer zijn geworden van een privé-oorlog, die ze hebben verloren van enkele criminele jongeren die 66k op het plein rondhangen? Gooide de - op zichzelf begrijpelijke - klaagzang die ze door een bevriende journalist lieten optekenen, niet onafwendbaar olie op het vuur? Is, kortom, de vraag gerechtvaardigd of zij niet medeverantwoordelijk zijn voor de escalatie?

Nu de meeste journalisten weer uit de wijk verdwenen zijn, likt de Diamantbuurt zijn wonden. En ook nu weer blijkt dat van een tweedeling geen sprake is: iedereen is met iedereen driftig in gesprek. Stadsdeel, gemeente, politie, justitie, woningbouwvereniging, ROC en buurthuis zoeken al dan niet gezamenlijk naar een oplossing. Leraren van de drum school die in het badhuis is gevestigd, geven hun leerlingen brieven mee waarin ze de ouders gerust proberen te stellen. En ondertussen surveilleert de politie als nooit te voren, in auto's, op motoren en te paard.

En de jongeren? Die laten zich nauwelijks meer zien. Alleen gisteravond waren ze weer eventjes van de partij toen ze zagen dat journalisten naar hen op zoek waren. "Op straat hangen is een verslaving," zei de een. "Wij zijn hier geboren, dit is onze buurt, en dan laten we ons niet wegjagen door een stel dat hier nog geen jaar woont," zei de ander. "Er is hier gewoon geen fuck te doen," zei de derde. Waarna ze nog een blowtje draaiden en de twee agentes te paard, die poolshoogte kwamen nemen, beleefd goedenavond wensten.
Morgen verder.

FRENK DER NEDERLANDEN

dicksr
28-10-04, 08:42
Geplaatst door freya


( Ja ik ben ook als kind vreselijk gepest en als ik daarop terugkijk zie ik nu heel duidelijk wat ik toen fout deed. Toen ik bleef zitten, nam ik mij in de vakantie voor om het heel anders aan te pakken. Mijn hele houding (+ garderobe) veranderd en voila ik was meteen klassenvertegenwoordiger.)

Kortom je fysiek (houding en garderobe) conformeren aan de pestgroep,
i.p.v. een pestgroep die anderen toestaat anders te zijn.

Ik ga er maar niet verder op in wat de consequentie van deze opmerking van jou zou zijn op de zo gepeste allochtonen.

taouanza
28-10-04, 09:25
Geplaatst door TonH
Wij zijn hier geboren, dit is onze buurt, en dan laten we ons niet wegjagen door een stel dat hier nog geen jaar woont

Tomas
28-10-04, 09:30
Geplaatst door Orakel
Is ook weer waar.

Hoorde overigens vanochtend op de radio een uitzending over de Diamantbuurt en daarbij liet de buurvrouw van de slachtoffers een heel ander geluid horen.
Daar komen ook enkele van Morocco's finest aan het woord, waar je niet vrolijk van wordt.

Maar goed Realplayer: de uitzending (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio1/vara/hetinterview/20041027.ra?start=00:03:30)

Uitzending begint bij 26.13 min en de buurvrouw komt bij 43.16 aan het woord.

Was boeiend, ja. Allemaal in het kader van rondjes fietsen en maar door blijven lullen. En geen kwaad woord over de buurt, want dat kan wel eens invloed hebben op de toch al overspannen huizenprijsen.

GroteWolf
28-10-04, 10:51
En daarmee niet nationaal geaffiliëerd, als je me nog kan volgen.


De gedachte aan een Kalifaat en dergelijke. Dat leeft wereldwijd wel enorm. Maar ik zie Turken daar helemaal niet aan meedoen, al was het maar dat het juist hen verweten wordt dat ze het vorige Kalifaat hebben opgebroken. (En de Berbers het eerste Kalifaat).


Wat zeik je nou man!
Jij ziet ze andersom toch ook zo?
Eerst Marokkaan of Turk en dan moslim en al helemaal niet als Nederlander.
Waarom stel je eisen waaraan je zelf niet voldoet?

Ik stel geen eisen. Maar ik ben wel (van nationaliteit) Nederlander en ik voel me Nederlander en niet nog wat anders. Terwijl ik misschien wel van vierdubbelbloed ben.


Die rust was juist gebaseerd op volledige segregatie, remember? Dus nu ben je weer wel voor segregatie. Make your mind up. Hoe weet je nou weer zo goed 'dat dat niet zo zal blijven'? Ik vind het op de media en politieke herrie na heel rustig, in feite.

Ik was altijd al voor segregatie, althans, niet voor door politiek gestuurde integratie. Laat mensen apart wonen en naar school gaan die dat willen, en gemengd wonen die dat willen. In de meeste gebieden waar verschillende bevolkingsgroepen vreedzaam samenleven doen ze dat gescheiden van elkaar (ook in de steden van de US en Canada). Eigen gemeenschappen en met eigen verantwoordelijkheden.

Of die rust zal blijven (of wederkeren) weet ik niet. De omstandigheden zijn er in ieder geval niet makkelijker op geworden.

mark61
28-10-04, 11:27
Geplaatst door GroteWolf
De gedachte aan een Kalifaat en dergelijke. Dat leeft wereldwijd wel enorm.

Nee, niet de gedachte aan een kalifaat. De gedachte dat je in de eerste plaats moslim bent, en daarna pas lid van een etnos of cultuur. Die gedachte leeft wereldwijd helemaal niet enorm, hoe kom je erbij? Ik kan je verzekeren dat dat de grootst mogelijke onzin is. Als je op die manier naar je medeburgers kijkt kan ik begrijpen dat je spastisch op ze reageert.


Ik was altijd al voor segregatie, althans, niet voor door politiek gestuurde integratie. Laat mensen apart wonen en naar school gaan die dat willen, en gemengd wonen die dat willen. In de meeste gebieden waar verschillende bevolkingsgroepen vreedzaam samenleven doen ze dat gescheiden van elkaar (ook in de steden van de US en Canada). Eigen gemeenschappen en met eigen verantwoordelijkheden .

En je maakte je zorgen over het langs elkaar heen leven en het isolement? Ik zou even na moeten kijken hoe je het formuleerde, maar zoiets was het toch wel. O ja, hier:


Maar ook daar kan best wel eens meer achter zitten, dat contact met autochtone Nederlanders gewoon niet wenselijk wordt gevonden (want 'anders'). Laat ik voorlopig er van uitgaan dat beide partijen hieraan schuldig zijn.

'Schuldig' impliceert dat je het niks vindt, die segregatie.

Ik zie er in ieder geval niets in. Het leidt tot statische, gefixeerde beelden van de 'andere groep', die bij elke crisis in geweld zal ontaarden.


Of die rust zal blijven (of wederkeren) weet ik niet. De omstandigheden zijn er in ieder geval niet makkelijker op geworden.

De 'omstandigheden' zijn niet meer dan een hysterisch, verbaal en moreel ontremd, politiek, media- en borreltafelklimaat.

Siah
28-10-04, 11:39
Geplaatst door freya

( Ja ik ben ook als kind vreselijk gepest en als ik daarop terugkijk zie ik nu heel duidelijk wat ik toen fout deed. Toen ik bleef zitten, nam ik mij in de vakantie voor om het heel anders aan te pakken. Mijn hele houding (+ garderobe) veranderd en voila ik was meteen klassenvertegenwoordiger.)

een van mij goede oosteuropeze do-centen zei een paar jaar geleden;
dat als ik problemen heb met mijn omgeving, zou ik beter in het engels gaan praten...
(hij had gelijk; als je ergens binnen loopt en begint in het engels te praten, wordt je dan heel andres opgevangen en benaderd :kotsen: )
..
maar:fuckit:
ik blijf in het nederlands spreken; zei ik toen tegen hem.

en als er 'onze' gasten dat niet leuk vinden, begin ik in farsi te praten. :hardlach:

mark61
28-10-04, 12:13
Geplaatst door freya
( Ja ik ben ook als kind vreselijk gepest en als ik daarop terugkijk zie ik nu heel duidelijk wat ik toen fout deed. Toen ik bleef zitten, nam ik mij in de vakantie voor om het heel anders aan te pakken. Mijn hele houding (+ garderobe) veranderd en voila ik was meteen klassenvertegenwoordiger.)

Kwou het eerst niet doen, maar ik wil toch even reageren.

Jij hebt een strategie ontwikkelt om een concreet probleem aan te pakken, en het werkte. Hulde.

Intussen ben ik evengoed van mening dat dit niet nodig moest zijn. Iemand anders hier heeft er al opgewezen, en die wil ik even bijvallen, dat overgeplaatst naar Nieuwe NLers dit betekent: aanpassen want anders blijf je altijd buitengesloten. Ik ben hier fundamenteel op tegen. Het werkt als strategie, maar je gooit jezelf weg in the process .

Nou svp niet terugkoppelen naar je eigen ding, dit is algemeen en verderreikend.

Ik bedoel wel, toegepast op het onderwerp, de perfecte oom-Tom-legitimering.

Ik weet dat je dit niet bedoelt, maar wou het toch even gezegd hebben.

freya
28-10-04, 12:18
Geplaatst door dicksr
Kortom je fysiek (houding en garderobe) conformeren aan de pestgroep,
i.p.v. een pestgroep die anderen toestaat anders te zijn.


Dat heb ik niet gezegd. Ik had het wel over zelfverzekerdheid en een betere manier jezelf te presenteren.

Ik was altijd een buitenbeentje en zal dat ook altijd blijven :ego:

freya
28-10-04, 12:25
Geplaatst door mark61
Kwou het eerst niet doen, maar ik wil toch even reageren.

Jij hebt een strategie ontwikkelt om een concreet probleem aan te pakken, en het werkte. Hulde.

Intussen ben ik evengoed van mening dat dit niet nodig moest zijn. Iemand anders hier heeft er al opgewezen, en die wil ik even bijvallen, dat overgeplaatst naar Nieuwe NLers dit betekent: aanpassen want anders blijf je altijd buitengesloten. Ik ben hier fundamenteel op tegen. Het werkt als strategie, maar je gooit jezelf weg in the process .

Nou svp niet terugkoppelen naar je eigen ding, dit is algemeen en verderreikend.

Ik bedoel wel, toegepast op het onderwerp, de perfecte oom-Tom-legitimering.

Ik weet dat je dit niet bedoelt, maar wou het toch even gezegd hebben.

Ik bedoelde dit idd niet en ben het ook helemaal niet met je eens.

Ik heb mezelf indertijd een nieuw soort zelfbewustzijn aangeleerd en weigerde nog langer de underdog te zijn.

Dat is echt iets heel anders dan proberen in de groep te verdwijnen.

Nu ik er over nadenk, begrijp ik dat dat de reden is waarom de AELfilosofie mij zo aanspreekt. Ik heb zelf ondervonden hoe belangrijk het is om te weten en te accepteren wie je bent (zelfbewustzijn dus!) en daar trots op te zijn.

David
28-10-04, 12:30
Geplaatst door freya
hoe belangrijk het is om te weten en te accepteren wie je bent (zelfbewustzijn dus!) en daar trots op te zijn.


da's misschien wel het allerbelangrijkste in het leven.

GroteWolf
28-10-04, 13:15
(#)



Geplaatst door GroteWolf
De gedachte aan een Kalifaat en dergelijke. Dat leeft wereldwijd wel enorm.

Nee, niet de gedachte aan een kalifaat. De gedachte dat je in de eerste plaats moslim bent, en daarna pas lid van een etnos of cultuur. Die gedachte leeft wereldwijd helemaal niet enorm, hoe kom je erbij? Ik kan je verzekeren dat dat de grootst mogelijke onzin is. Als je op die manier naar je medeburgers kijkt kan ik begrijpen dat je spastisch op ze reageert.

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt. Ik iig van forums van grote kranten in Islamitische landen, zoals Maleisie, Indonesie en Pakistan. Daar leeft zeker de gedachte dat het voor alle Moslims noodzakelijk is het Kalifaat na te streven. Niet zo heel gek als je uitgaat van het fenomeen dat je religie belangrijker is dan je nationaliteit. Ik vind het nogal spastisch dat dan ten stelligste te ontkennen. Er zijn dus talloze miljoenen die dat leren en vinden, over de hele wereld verspreid. Hoe kun jij nou verzekeren dat dat onzin is? omdat jij de enige echte Mark 61 bent?



Ik was altijd al voor segregatie, althans, niet voor door politiek gestuurde integratie. Laat mensen apart wonen en naar school gaan die dat willen, en gemengd wonen die dat willen. In de meeste gebieden waar verschillende bevolkingsgroepen vreedzaam samenleven doen ze dat gescheiden van elkaar (ook in de steden van de US en Canada). Eigen gemeenschappen en met eigen verantwoordelijkheden.

En je maakte je zorgen over het langs elkaar heen leven en het isolement? Ik zou even na moeten kijken hoe je het formuleerde, maar zoiets was het toch wel. O ja, hier:



Maar ook daar kan best wel eens meer achter zitten, dat contact met autochtone Nederlanders gewoon niet wenselijk wordt gevonden (want 'anders'). Laat ik voorlopig er van uitgaan dat beide partijen hieraan schuldig zijn.

'Schuldig' impliceert dat je het niks vindt, die segregatie.

Nee, dat is gewoon Nederlands. 'Verantwoordlijk', zo goed? Ik vind het overigens niets want ik vind 'roots' en 'identiteit' en religie domme dingen voor domme bange mensen. Maar ik ga uit van de realiteit: mensen willen zich daaraan vastklampen. Ze willen ergens bijhoren en 'iets' zijn

Ik zie er in ieder geval niets in. Het leidt tot statische, gefixeerde beelden van de 'andere groep', die bij elke crisis in geweld zal ontaarden.

De smaak van de dag. Je hebt de PvdA zeker mee. Ik denk dat dit soms wel, en soms niet zo blijkt te zijn. Ik zie iig niet wat het alternatief is als mensen dat blijkbaar niet willen (witte suburbane gemeentes rondom zwarte steden zijn het gevolg van het huidige beleid dat in lijn is met jouw visie)



Of die rust zal blijven (of wederkeren) weet ik niet. De omstandigheden zijn er in ieder geval niet makkelijker op geworden.


De 'omstandigheden' zijn niet meer dan een hysterisch, verbaal en moreel ontremd, politiek, media- en borreltafelklimaat.

Tuurlijk. Whatever. Jij hebt gelijk en al die journalisten zitten van alles uit hun duim te zuigen. Weet je wat: het is een internationale samenzwering van Joden die de media beheersen!

Wees realistisch: het gaat om een brede, maatschappelijke onrust (net nog gerapporteerd). Dat is dus gevaarlijk. Veel gevaarlijker dan wat mediagebrabbel

mark61
28-10-04, 13:19
Geplaatst door freya
Ik heb mezelf indertijd een nieuw soort zelfbewustzijn aangeleerd en weigerde nog langer de underdog te zijn.

Dat is echt iets heel anders dan proberen in de groep te verdwijnen.


Ja dat zag ik toen ik mijn post verzonden had. Excuus. Kon toch niet veel kwaad dacht ik.

Enfin, dames en heren: zelfbewustzijn is alles. Keer je agressie niet naar de ander of naar jezelf, maar turn die om in zelfvertrouwen. This is me and this is MY space.

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. :cheefbek:

dicksr
28-10-04, 13:30
Geplaatst door freya
Ik heb mezelf indertijd een nieuw soort zelfbewustzijn aangeleerd en weigerde nog langer de underdog te zijn.


Onder dwang van pesterijen heb ik mezelf een nieuw soort zelfbewustzijn aangeleerd.

Kennelijk was mijn 'oude' zelfbewustzijn niet goed genoeg voor de pestgroep.


Ik ga er toch op in omdat ik de dwang die er toch in zit niet accepteer. Alsof ik me voortdurend een nieuw zelfbewustzijn moet aanmeten als mijn omgeving mij niet pikt. Dat zal g.v.d. lekker wezen (NBV)

mark61
28-10-04, 13:31
Geplaatst door GroteWolf
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt. ...Hoe kun jij nou verzekeren dat dat onzin is? omdat jij de enige echte Mark 61 bent?

Ik geef toe dat het arrogant klinkt (Taouanza heeft het daar ook nog al s moeilijk mee, en hey, guess what, wel meer mensen in mijn omgeving) , waarvoor mijn excuses, komt ook omdat ik zo bondig mogelijk wil zijn, maar ik ben toevallig goed op de hoogte. Gedeeltelijk omdat ik Turks(e talen en culturen) gestudeerd heb, gedeeltelijk omdat ik veel over het onderwerp lees, gedeeltelijk omdat ik nogal wat moslims ken, gedeeltelijk omdat ik denk wel enig inzicht te hebben in Turkije, Marokko en de landen die jij noemt, alleen al door jarenlang kranten te lezen, en niet pas sinds 9/11.


Nee, dat is gewoon Nederlands. 'Verantwoordlijk', zo goed? Ik vind het overigens niets want ik vind 'roots' en 'identiteit' domme dingen voor domme bange mensen. Maar ik ga uit van de realiteit: mensen willen zich daaraan vastklampen. Ze willen ergens bijhoren en 'iets' zijn

Dat is altijd net iets te makkelijk gezegd als je zelf deel uitmaakt van de bovenliggende groep. En je daar niet van bewust bent. Een beetje empathie is nooit weg.


De smaak van de dag. Je hebt de PvdA zeker mee.

Volgens mij is het nog lang niet de smaak van de dag. Met de PvdA heb ik niets te schaften.


Tuurlijk. Whatever. Jij hebt gelijk en al die journalisten zitten van alles uit hun duim te zuigen. Weet je wat: het is een internationale samenzwering van Joden die de media beheersen!

Waarom reageer je nou zo? Je bevestigt zo eerder mijn observatie dan dat je hem ontkracht.

Al die journalisten schrijven artikelen over zaken waar ze om te beginnen de ballen verstand van hebben. Het vereist enige studie om er iets van te begrijpen. Er zijn er wel, Joris Luyendijk bijvoorbeeld, of destijds Harm Botje. Lees aub s Luyendijk's introductie tot de islam, speciaal voor ongeïnformeerde maar wel geïnteresseerde mensen met weinig tijd. Speciaal ontworpen om in een avond rudimentair bijgespijkerd te raken. Kan de ISBN wel opsnorren als je wilt.

Verder ligt het in de aard van journalistiek dat alleen incidenten en opmerkelijke tot extreme verschijnselen worden beschreven. Die vertekenen dus het algemene beeld. Op die forums waar je het aan het begin over hebt komt een miniem promillage van de bevolking van die landen samen. Dat zegt werkelijk niets over de opinies van 95-99% van de bevolking.

mark61
28-10-04, 13:36
Geplaatst door dicksr
Onder dwang van pesterijen heb ik mezelf een nieuw soort zelfbewustzijn aangeleerd.
...Dat zal g.v.d. lekker wezen (NBV)

Nou moet je het ook weer niet te dol maken. :hihi:

Het kan zijn dat externe omstandigheden je nopen (ja, ja) je ervan bewust te worden dat je je eigen positie moet opeisen en afbakenen. Het hele leven is zo 'dwang' om je aan te passen aan veranderde omstandigheden. Dat is wat de mens zo succesvol maakt.

In an ideal world zou het allemaal niet nodig moeten zijn, nee. Maar as it is...

GroteWolf
28-10-04, 14:03
Waarom reageer je nou zo? Je bevestigt zo eerder mijn observatie dan dat je hem ontkracht.


Het is pas heel recent dat de eerste planners en sociologen zijn gaan erkennen dat het voor mensen heel belangrijk is een eigen wijk, school en sociale structuur te hebben. Waar ze zich met hun eigen, zelfbepaalde of aangeboren groep thuis kunnen voelen. En dat dit wellicht belangrijker is dan een hoger ideaal van 'alle menschen werden bruder'. Omdat dat niet werkt, je krijgt alleen maar straten en wijken waar mensen langs elkaar heen leven. In een "Little Turkey" of "Little Marocco" hebben de bewoners er veel meer belang bij dat de inwoners niet ontsporen dan dat dat weer de verantwoordelijkheid is van 'de gemeente', 'de politie' of 'de overheid'. Of erger nog: Die mensen die ze wegpesten zijn toch maar Nederlanders, dus niet van ons.


Dat is altijd net iets te makkelijk gezegd als je zelf deel uitmaakt van de bovenliggende groep. En je daar niet van bewust bent. Een beetje empathie is nooit weg.


Hetzelfde geldt voor de bovenliggende groep. Die is niet anders met z'n Sinterklaas (moeten ze zelfs van mij afblijven trouwens), rookworst, vrouwen mogen ook sexueel actief zijn, doe lekker gewoon, zo ik ben aan vakantie toe joh, nog een bakkie doen? Uitverkoopmanie, allemaal tegelijk naar het strand of de wintersport en "effe knuffelen' of 'moet kunne' of 'lekker knallen'. Wat dacht je dat de begrafenis van Fortuyn anders was dan een collectief beleiden van saamhorigheid als groep?

taouanza
28-10-04, 14:12
Geplaatst door GroteWolf
(#)



Nee, niet de gedachte aan een kalifaat. De gedachte dat je in de eerste plaats moslim bent, en daarna pas lid van een etnos of cultuur. Die gedachte leeft wereldwijd helemaal niet enorm, hoe kom je erbij? Ik kan je verzekeren dat dat de grootst mogelijke onzin is. Als je op die manier naar je medeburgers kijkt kan ik begrijpen dat je spastisch op ze reageert.

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt. Ik iig van forums van grote kranten in Islamitische landen, zoals Maleisie, Indonesie en Pakistan. Daar leeft zeker de gedachte dat het voor alle Moslims noodzakelijk is het Kalifaat na te streven. Niet zo heel gek als je uitgaat van het fenomeen dat je religie belangrijker is dan je nationaliteit. Ik vind het nogal spastisch dat dan ten stelligste te ontkennen. Er zijn dus talloze miljoenen die dat leren en vinden, over de hele wereld verspreid. Hoe kun jij nou verzekeren dat dat onzin is? omdat jij de enige echte Mark 61 bent?



En je maakte je zorgen over het langs elkaar heen leven en het isolement? Ik zou even na moeten kijken hoe je het formuleerde, maar zoiets was het toch wel. O ja, hier:



'Schuldig' impliceert dat je het niks vindt, die segregatie.

Nee, dat is gewoon Nederlands. 'Verantwoordlijk', zo goed? Ik vind het overigens niets want ik vind 'roots' en 'identiteit' en religie domme dingen voor domme bange mensen. Maar ik ga uit van de realiteit: mensen willen zich daaraan vastklampen. Ze willen ergens bijhoren en 'iets' zijn

Ik zie er in ieder geval niets in. Het leidt tot statische, gefixeerde beelden van de 'andere groep', die bij elke crisis in geweld zal ontaarden.

De smaak van de dag. Je hebt de PvdA zeker mee. Ik denk dat dit soms wel, en soms niet zo blijkt te zijn. Ik zie iig niet wat het alternatief is als mensen dat blijkbaar niet willen (witte suburbane gemeentes rondom zwarte steden zijn het gevolg van het huidige beleid dat in lijn is met jouw visie)



De 'omstandigheden' zijn niet meer dan een hysterisch, verbaal en moreel ontremd, politiek, media- en borreltafelklimaat.

Tuurlijk. Whatever. Jij hebt gelijk en al die journalisten zitten van alles uit hun duim te zuigen. Weet je wat: het is een internationale samenzwering van Joden die de media beheersen!

Wees realistisch: het gaat om een brede, maatschappelijke onrust (net nog gerapporteerd). Dat is dus gevaarlijk. Veel gevaarlijker dan wat mediagebrabbel

Zo Wolfje dus je haalt je informatie over je landgenoten die hier zijn geboren en opgegroeid uit kranten uit Maleisie en Pakistan.
Fijn de volgende keer dat ik iets wil weten over mijn autochotone landgenoten zoek ik het wel in Brazilie ofzo.
Marokkanen komen dan wellis waar niet van Mars maar eerder uit Pakistan. Het is maar om het even.:loens:

freya
28-10-04, 14:15
Geplaatst door dicksr
Onder dwang van pesterijen heb ik mezelf een nieuw soort zelfbewustzijn aangeleerd.

Kennelijk was mijn 'oude' zelfbewustzijn niet goed genoeg voor de pestgroep.


Ik ga er toch op in omdat ik de dwang die er toch in zit niet accepteer. Alsof ik me voortdurend een nieuw zelfbewustzijn moet aanmeten als mijn omgeving mij niet pikt. Dat zal g.v.d. lekker wezen (NBV)

nee hoor niet voortdurend, zodra je ontdekt hebt dat jij een uniek mens bent dat de moeite waard is dan ben je zelfbewust genoeg om pesterijen uit welke hoek ze ook komen te kunnen pareren. Maar meestal is zo'n houding (mist het geen fake is) voldoende om pesterijen te voorkomen.

GroteWolf
28-10-04, 15:45
Zo Wolfje dus je haalt je informatie over je landgenoten die hier zijn geboren en opgegroeid uit kranten uit Maleisie en Pakistan.

Nee joh. Ik heb helemaal niet de indruk dat het Kalifaat onder de moslims in Nederland erg leeft. Het ene heeft niets met het andere te maken.

Het is soms gewoon wel aardig om (dat kan nu eenmaal via internet) te communiceren met mensen die je normaal nooit zou spreken. Bijvoorbeeld mensen in Maleisie of Pakistan maar ook uit Zuid Korea. Mijn ervaring is dat sommige moslims het nastreven van het Kalifaat als godsdienstige plicht zien (zelfs aannemen dat Allah als beloning de ellende op de wereld zal doen afnemen). Maar het grootste deel heeft gewoon geen zin in hun eigen (vaak corrupte) regering en snakt dus naar iets anders.

I

taouanza
28-10-04, 15:51
Geplaatst door GroteWolf
Nee joh. Ik heb helemaal niet de indruk dat het Kalifaat onder de moslims in Nederland erg leeft. Het ene heeft niets met het andere te maken.

Het is soms gewoon wel aardig om (dat kan nu eenmaal via internet) te communiceren met mensen die je normaal nooit zou spreken. Bijvoorbeeld mensen in Maleisie of Pakistan maar ook uit Zuid Korea. Mijn ervaring is dat sommige moslims het nastreven van het Kalifaat als godsdienstige plicht zien (zelfs aannemen dat Allah als beloning de ellende op de wereld zal doen afnemen). Maar het grootste deel heeft gewoon geen zin in hun eigen (vaak corrupte) regering en snakt dus naar iets anders.

I

Dus je weet dondersgoed dat het Kalifaat niks te maken heeft met de Diamantbuur maar toch haal je het erbij?
Wat is je punt dan?

David
28-10-04, 15:53
Geplaatst door taouanza
Dus je weet dondersgoed dat het Kalifaat niks te maken heeft met de Diamantbuur maar toch haal je het erbij?
Wat is je punt dan?


Weet je zeker dat er geen Kalifaatstraat is in de Diamantbuurt? Of een Kalifaatpleintje? Kalifaatplantsoen?

taouanza
28-10-04, 15:55
Geplaatst door David
Weet je zeker dat er geen Kalifaatstraat is in de Diamantbuurt? Of een Kalifaatpleintje? Kalifaatplantsoen?

Ik heb nog geen antwoord van mijn Braziliaanse vrienden of had ik het nou in Alaska gevraagd? :cheefbek:

mark61
28-10-04, 16:08
Geplaatst door GroteWolf
Het is pas heel recent dat de eerste planners en sociologen zijn gaan erkennen dat het voor mensen heel belangrijk is een eigen wijk, school en sociale structuur te hebben.... Die mensen die ze wegpesten zijn toch maar Nederlanders, dus niet van ons.

Ik begrijp niet hoe dit verhaal een antwoord is op mijn verwijt en daarvoor bewering.

Jij bent blijkbaar niet op de hoogte van onderzoeken onder NLTurken en ik dacht ook NLMarocs waarin de meerderheid zegt liever in een 'witte' wijk te wonen. De meeste mensen wonen daar niet omdat ze zo gezellig op elkaar kunnen klitten, maar omdat ze geen keus hebben.

Ik kom steeds meer tot de overtuiging dat de mentaliteit waar jij 'hen' van beschuldigt eerder jouw mentaliteit is.


Hetzelfde geldt voor de bovenliggende groep.... Wat dacht je dat de begrafenis van Fortuyn anders was dan een collectief beleiden van saamhorigheid als groep?

Alweer: dit is geen reactie op wat ik zei. Net vond je 'roots' en 'identiteit' nog domme dingen. Uit het bovenstaande blijkt dat je het nu weer niet dom vindt. Wel dom voor MarTur, niet dom voor Hollanders?

Overigens negeer je het belangrijkste wat ik gezegd heb.

Ik ga er dus van uit dat ik je overtuigd heb van mijn gelijk. Dus hou op over kalifaat en meer van die nonsens.

mark61
28-10-04, 16:09
Geplaatst door taouanza
Zo Wolfje...
Marokkanen komen dan wellis waar niet van Mars maar eerder uit Pakistan. Het is maar om het even.:loens:

Goh ik heb daar altijd een halve pagina voor nodig.

mark61
28-10-04, 16:11
Geplaatst door David
Weet je zeker dat er geen Kalifaatstraat is in de Diamantbuurt? Of een Kalifaatpleintje? Kalifaatplantsoen?

Binnenkort wordt het Smaragdplein omgedoopt tot Jma el-Fna (Executieplein), weet je dat niet?

GroteWolf
28-10-04, 17:04
Ik ga er dus van uit dat ik je overtuigd heb van mijn gelijk. Dus hou op over kalifaat en meer van die nonsens.


Ik hield je voor intelligenter dan dit. Maar goed: Het Kalifaat heeft er ook helemaal niks mee te maken, ik dacht alleen dat je het daar over had.

Waar je gelijk over zou moeten hebben, ik weet het niet meer. I am lost. Dus laat ik het simpel maken:
Ik vind iedereen die met lawaai maken, laat rondhangen, groepsgewijs dreigend op straat hangen en dingen vernielen het leven van bewoners in een straat verziekt een enorme e1kel. Zeker als ie niet naar school gaat. Of ie nou (al) crimineel is of niet. En of ie nou wel of niet Marokkaan, Turk of Nederlander is. Laten ze gewoon wat zinnigs gaan doen. Ik heb altijd al een hekel aan dat soort gedrag gehad en ik heb helemaal geen zin om begrip voor dat soort jongens te hebben.


Alweer: dit is geen reactie op wat ik zei. Net vond je 'roots' en 'identiteit' nog domme dingen. Uit het bovenstaande blijkt dat je het nu weer niet dom vindt. Wel dom voor MarTur, niet dom voor Hollanders?


Cynisme is ook niet aan jou besteed dus. Nee, ik vind dat dus niks. Niet bij Nederlanders en niet bij Marokkanen. Begrijp jij me nu expres steeds verkeerd? Of kan je me gewoon niet volgen?


Dus je weet dondersgoed dat het Kalifaat niks te maken heeft met de Diamantbuur maar toch haal je het erbij?
Wat is je punt dan?


Dus: het heeft er niks mee te maken maar ik dacht dat Mark61 het er over had. Het is gewoon een misverstand. Ga er lekker nog 60 keer over door.

taouanza
28-10-04, 17:18
Geplaatst door mark61
Binnenkort wordt het Smaragdplein omgedoopt tot Jma el-Fna (Executieplein), weet je dat niet?

Komen er dan ook lelijke travestieten dansen?

mark61
28-10-04, 17:38
Geplaatst door taouanza
Komen er dan ook lelijke travestieten dansen?

Misschien dat David het weet. Ik kom in ieder geval even kijken, if so.

mark61
28-10-04, 17:46
Geplaatst door GroteWolf
Ik hield je voor intelligenter dan dit. Maar goed: Het Kalifaat heeft er ook helemaal niks mee te maken, ik dacht alleen dat je het daar over had.

Mag ik het even samenvatten? Het topic ging over anderhalve NLer van Marokkaanse afkomst die wel s rottigheid uithaalt. Jij begint over hoe 'die lui' dan ook helemaal niet ingeburgerd zijn, ik bestrijd dat, jij begint over kalifatisten in Pakistan, ik weerleg alles, maar dan ook alles wat jij verzint, maar dat wil je niet toegeven. Intelligenter dan wat moet ik zijn? Dan jij? Dat lukt wel, dank je.

Tenslotte ben je opeens helemaal in de war, weet je niet meer waar het over ging en begin je gewoon weer bij het begin en wil je het simpel maken. Wie maakte het ingewikkeld dan? Jij sleepte mij toch de wereld over, van de VS naar Maleisië en terug? Ik niet.

En dan durf je ook nog te beweren dat ik over het kalifaat begon te schuimbekken. Lef heb je wel. Ga nou maar Luyendijk lezen en kom dan nog s terug.

Je denkt dat ik seniel ben? Gek dat Taouanza precies in hetzelfde reuzenrad zat met jou. Enfin, ritje is klaar.

Da-ag wolf. uitgeluld.

freya
28-10-04, 20:37
Geplaatst door mark61
Intelligenter dan wat moet ik zijn? Dan jij? Dat lukt wel, dank je.


:lol:

Al Sawt
28-10-04, 21:10
Geplaatst door GroteWolf
(#)

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt. Ik iig van forums van grote kranten in Islamitische landen, zoals Maleisie, Indonesie en Pakistan. Daar leeft zeker de gedachte dat het voor alle Moslims noodzakelijk is het Kalifaat na te streven. Niet zo heel gek als je uitgaat van het fenomeen dat je religie belangrijker is dan je nationaliteit. Ik vind het nogal spastisch dat dan ten stelligste te ontkennen. Er zijn dus talloze miljoenen die dat leren en vinden, over de hele wereld verspreid. Hoe kun jij nou verzekeren dat dat onzin is? omdat jij de enige echte Mark 61 bent?
Jouw wereldje is echt verdeeld in jullie en zullie.

Ik heb nog nooit een moslim tegen gekomen, die voor een Kalifaat ijvert.

Meeste moslims ijveren voor een hechte samenwerking binnen de Islamitische wereld, maar niet voor een kalifaat.

Je hebt een bekrompen beeld over de Islamitische wereld en over de sentimenten die daar voorkomen.

In jouw ogen is het alleen Whabisme en Kalifaat die de klok slaat.

Maar het geeft niets, je bent door de eenzijdige discussie`s over de Islamitische wereld en Islam in het bijzonder, totaal geestdodend gemaakt in deze materie.

Ik kan je het niet kwalijk nemen.


Nee, dat is gewoon Nederlands. 'Verantwoordlijk', zo goed? Ik vind het overigens niets want ik vind 'roots' en 'identiteit' en religie domme dingen voor domme bange mensen. Maar ik ga uit van de realiteit: mensen willen zich daaraan vastklampen. Ze willen ergens bijhoren en 'iets' zijn Als identiteit en religie voor domme en bange mensen zijn, door wie worden rechts en links georienteerde politieke stromingen gepraktiseerd?

Ook door bange en domme mensen.

Belangrijkste lessen in sociologie en sociaal politieke wetenschappen, is de behoefte van de mens.

Een mens wil van nature, een identiteit en groep waar ie zich bij kan sluiten. En die behoeftes komen ook dag van vandaag voor, in onze moderne maatschappij.

Kijk maar naar opkomst van Pim Fortuyn, wiens achterban voornamelijk uit laaggeschoolde bestond.

Juist bange en 'domme' mensen, die door veranderingen in de samenleving het verlies van hun identiteit en groep vreesden.

Misschien is Nederland een a-religieuze land, maar de vacum van religie is opgevuld door politieke ideologieen.

De smaak van de dag. Je hebt de PvdA zeker mee. Ik denk dat dit soms wel, en soms niet zo blijkt te zijn. Ik zie iig niet wat het alternatief is als mensen dat blijkbaar niet willen (witte suburbane gemeentes rondom zwarte steden zijn het gevolg van het huidige beleid dat in lijn is met jouw visie) Waarom proberen mensen, ontwikkelingen in steden altijd via politiek te verklaren?

Waarom vergeet men voor gemakshalve, demografische, economische en sociale processen?

Waarom kijkt men niet naar de Pull factoren, die steden of randgebieden op een bepaalde groep uitoefenen?

Tuurlijk. Whatever. Jij hebt gelijk en al die journalisten zitten van alles uit hun duim te zuigen. Weet je wat: het is een internationale samenzwering van Joden die de media beheersen!

Wees realistisch: het gaat om een brede, maatschappelijke onrust (net nog gerapporteerd). Dat is dus gevaarlijk. Veel gevaarlijker dan wat mediagebrabbel Jij bent wel realistisch zeker?

Wel knap voor iemand, die met oogkleppen de wereld in goed en kwaad probeert te defenieeren.

dicksr
29-10-04, 07:29
Geplaatst door mark61
Nou moet je het ook weer niet te dol maken. :hihi:

Het kan zijn dat externe omstandigheden je nopen (ja, ja) je ervan bewust te worden dat je je eigen positie moet opeisen en afbakenen. Het hele leven is zo 'dwang' om je aan te passen aan veranderde omstandigheden. Dat is wat de mens zo succesvol maakt.

In an ideal world zou het allemaal niet nodig moeten zijn, nee. Maar as it is...

Als een mens zich WIL veranderen (een autonome keuze) prima. Maar het voorbeeld dat werd aangehaald is nu typisch in de lijn van wat Rabia hier loopt te beweren: Je conformeert (waaraan en aan wie? en wanneer en in welke mate?) of je wordt het slachtoffer.

Terecht zeg je dat externe omstandigheden je nopen je EIGEN positie op te eisen en af te bakenen. Daar zeg ik niets van. Aanpassing aan de voortdurend veranderende omstandigheden in je leefmilieu = overleven. Maar dit type omstandigheden heeft m.i. weinig van doen met 'incidentele' pestgroepen (hoe verschrikkelijk ook) of zelfbenoemde moraalridders.

Nee, het is geen ideale wereld en als je ervoor kiest je te conformeren om te overleven of dragelijker te leven, is daar ook niets mis mee, maar niet met dit voorbeeld in de context van rabia's betoog.

freya
29-10-04, 08:49
Geplaatst door dicksr
Als een mens zich WIL veranderen (een autonome keuze) prima. Maar het voorbeeld dat werd aangehaald is nu typisch in de lijn van wat Rabia hier loopt te beweren: Je conformeert (waaraan en aan wie? en wanneer en in welke mate?) of je wordt het slachtoffer.

Terecht zeg je dat externe omstandigheden je nopen je EIGEN positie op te eisen en af te bakenen. Daar zeg ik niets van. Aanpassing aan de voortdurend veranderende omstandigheden in je leefmilieu = overleven. Maar dit type omstandigheden heeft m.i. weinig van doen met 'incidentele' pestgroepen (hoe verschrikkelijk ook) of zelfbenoemde moraalridders.

Nee, het is geen ideale wereld en als je ervoor kiest je te conformeren om te overleven of dragelijker te leven, is daar ook niets mis mee, maar niet met dit voorbeeld in de context van rabia's betoog.

Hallo!!!

Ik heb al gezegd dat je mijn verhaal verkeerd interpreteerde. Wil je dan alsjeblieft ophouden met het gebruiken als voorbeeld op een plek waar het niet past :mad:

Mark
29-10-04, 08:54
Geplaatst door freya
Het klinkt lullig, maar pestgedrag wordt meestal door het slachtoffer zelf onbewust! ook uitgelokt of aangewakkerd. Dat kan je op scholen zien en ook in dit soort zaken.

zeer curieuze opmerking voor iemand die in een andere topic rabia erop aanspreekt dat zij de schuld niet bij de daders maar bij de slachtoffers legt.

:zegniets:

Mark
29-10-04, 08:54
i know ik interpreteer het vast verkeerd :hihi:

freya
29-10-04, 09:20
Geplaatst door Mark
zeer curieuze opmerking voor iemand die in een andere topic rabia erop aanspreekt dat zij de schuld niet bij de daders maar bij de slachtoffers legt.

:zegniets:

Het heeft met een innerlijke houding te maken. Gebrek aan zelfbewustzijn, onzekerheid dus, plus (of: en dus) emotioneel reageren.


Dat is iets heel anders dan keuze en gedrag die door anderen, omdat het niet in hun moraal-systeem past, veroordeeld worden.


twee tegenovergestelde dingen dus. :moe:

Mark
29-10-04, 09:23
Geplaatst door freya
Het heeft met een innerlijke houding te maken. Gebrek aan zelfbewustzijn, onzekerheid dus, plus (of: en dus) emotioneel reageren.


Dat is iets heel anders dan keuze en gedrag die door anderen, omdat het niet in hun moraal-systeem past, veroordeeld worden.


twee tegenovergestelde dingen dus. :moe:

Ok, dat is dus in feite nog erger want daar kunnen ze niet zo 1,2,3 iets aan doen.

Het is hoe dan ook een kwestie van dader en slachtoffer. Het maakt niks uit of iemand niet zelfbewust is, de dader is en blijft de schuldige. Er is geen excuus voor. Anders geef je mensen een vrijbrief om onzekere mensen te pesten.

freya
29-10-04, 09:35
Geplaatst door Mark
Ok, dat is dus in feite nog erger want daar kunnen ze niet zo 1,2,3 iets aan doen.

Het is hoe dan ook een kwestie van dader en slachtoffer. Het maakt niks uit of iemand niet zelfbewust is, de dader is en blijft de schuldige. Er is geen excuus voor. Anders geef je mensen een vrijbrief om onzekere mensen te pesten.

Daar ben ik het absoluut mee eens.

In het geval van pesten is het bovendien ook weer eens een teken van innerlijke zwakte van de pester, die het kennelijk nodig heeft een andere te vernederen om zichzelf beter te kunnen voelen.


Maar in het geval van pesten gaat de aandacht meestel uitsluitend naar de pesters, terwijl je daar het basisprobleem van het slachtoffer niet mee verhelpt. ( tenzij het slachtoffer het aandurft om zijn eigen rol onder ogen te zien en te veranderen, iets dat best vaak gebeurt)

Het slachtoffer innerlijk weerbaar maken, is volgens mij effectiever

freya
29-10-04, 09:37
Geplaatst door Mark
Ok, dat is dus in feite nog erger want daar kunnen ze niet zo 1,2,3 iets aan doen.


Waarmee je dus zegt dat je je gedrag maar gewoon moet aanpassen aan de meerderheid?

Mark
29-10-04, 09:39
Geplaatst door freya
Daar ben ik het absoluut mee eens.

In het geval van pesten is het bovendien ook weer eens een teken van innerlijke zwakte van de pester, die het kennelijk nodig heeft een andere te vernederen om zichzelf beter te kunnen voelen.


Maar in het geval van pesten gaat de aandacht meestel uitsluitend naar de pesters, terwijl je daar het basisprobleem van het slachtoffer niet mee verhelpt. ( tenzij het slachtoffer het aandurft om zijn eigen rol onder ogen te zien en te veranderen, iets dat best vaak gebeurt)

Het slachtoffer innerlijk weerbaar maken, is volgens mij effectiever

Het slachtoffer sterker maken is zeker een goed idee.

Maar ik vind dat het de pester is die zijn gedrag moet aanpassen, niet de gepestte.

Ik zie WEL de paralel met slachtoffers van sexueel misbruik die hun gedrag ook moeten aanpassen om niet opnieuw slachtoffer te worden.

Mark
29-10-04, 09:40
Geplaatst door freya
Waarmee je dus zegt dat je je gedrag maar gewoon moet aanpassen aan de meerderheid?

ehh nee? wat bedoel je precies? :fpotver:

freya
29-10-04, 09:45
Geplaatst door Mark

Ik zie WEL de paralel met slachtoffers van sexueel misbruik die hun gedrag ook moeten aanpassen om niet opnieuw slachtoffer te worden.


Op het gevaar af nu illegaal te crossposten:

In het andere topic gaat het niet om sexueel misbruik.
Het gaat om sexuele vrijheid, waarvan mannen zichzelf aanpraten dat ze daar misbruik van zouden kunnen maken.
Wat dus niet het geval is, maar wat wel wordt bevestigd door allerlei oproepen van vrouwen om je toch vooral zo kuis mogelijk te gedragen en kleden, om vooral nooit dat waanidee bij mannen te laten ontstaan.
Want anders is het jouw eigen schuld dat zij zo denken :moe:

mark61
29-10-04, 09:46
Geplaatst door Mark
ehh nee? wat bedoel je precies? :fpotver:

Freya is een peu gevoelig voor dit onderwerp. en ik :hihi:Zie onze discussie op CENSUUR sorry geen crosstopics. Iets met sex anyway.

David
29-10-04, 09:48
Geplaatst door Mark
Ik zie WEL de paralel met slachtoffers van sexueel misbruik die hun gedrag ook moeten aanpassen om niet opnieuw slachtoffer te worden.


Begin jij nou ook al, Judas? :mad:

mark61
29-10-04, 09:49
Geplaatst door freya
Op het gevaar af nu illegaal te crossposten:

In het andere topic gaat het niet om sexueel misbruik.
Het gaat om sexuele vrijheid, waarvan mannen zichzelf aanpraten dat ze daar misbruik van zouden kunnen maken.
Wat dus niet het geval is, maar wat wel wordt bevestigd door allerlei oproepen van vrouwen om je toch vooral zo kuis mogelijk te gedragen en kleden, om vooral nooit dat waanidee bij mannen te laten ontstaan.
Want anders is het jouw eigen schuld dat zij zo denken :moe:

Maid hou nou op! Tis genoeg geweest.

Terug naar Bert en Marja. Off-topic gaan is ook een halsmisdaad, ook als je geen crypto-berber-maroc bent.

Wie is hier slachtoffer en dader? Ligt dat hier niet gemengd? Wat zegt dat voor jullie theorie?

Bertje en zijn lief zijn niet weerbaar genoeg tegen pesten? Of Mah-moet (erg leuk grapje van Afrux < van Bommel) niet weerbaar genoeg tegen racistische uitlatingen?

mark61
29-10-04, 09:52
Geplaatst door David
Begin jij nou ook al, Judas? :mad:

Het hangt ervanaf hoe je dit opvat. Tenslotte hadden wij het niet zozeer over misbruik, maar over wat zich tussen de oren afspeelt van veroordelaars. Over feitelijk gedrag van de 'dader' ging het eigenlijk niet; onze breezers. is geen slachtoffer van gedrag in de eerste plaats, maar hoogstens van een mentaliteit. Haar reputatie is het slachtoffer.

Heb jij je niet afgevraagd waarom er alleen Hollandse mannen plus 1 vrouw op dat topic reageerden? Behalve Orakel dan...

Mark
29-10-04, 09:54
oeps ik wilde gewoon het smileytje gebruiken met een vraagteken maar het werd per ongeluk die boze smiley ;)

Mark
29-10-04, 09:55
Geplaatst door David
Begin jij nou ook al, Judas? :mad:

Ik ben gewoon consistent in mijn mening over slachtoffers en daders :)

GroteWolf
29-10-04, 11:25
Mag ik het even samenvatten? Het topic ging over anderhalve NLer van Marokkaanse afkomst die wel s rottigheid uithaalt. Jij begint over hoe 'die lui' dan ook helemaal niet ingeburgerd zijn, ik bestrijd dat, jij begint over kalifatisten in Pakistan, ik weerleg alles, maar dan ook alles wat jij verzint, maar dat wil je niet toegeven. Intelligenter dan wat moet ik zijn? Dan jij? Dat lukt wel, dank je.


Ik ken jouw IQ niet, wel het mijne en maak me dus geen zorgen. Dat jij je bij voorbaat als intelligenter beschouwd dan mij vind ik eerder een teken van domheid maar laat ik dan openstaan voor het tegendeel (dat is immers een teken van intelligentie).

Ik herken helemaal niks in deze samenvatting dus ik kan alleen maar concluderen: we hebben volledig langs elkaar heen gepraat. Sterker nog, ik lees dingen die haaks staan op hetgeen ik vind en beweerd heb. Je moet me niet van alles in de mond leggen. De problemen zouden ontstaan zijn omdat 'die lui' niet helemaal ingeburgerd zijn? Ik ben tegen inburgeringsgedoe! Ik gebruik geen termen als 'die lui'. Begrijp je me niet of die je dat expres?

Weerlegd? Wat heb je dan bewezen? Niks, behalve dat je zo bevooroordeeld bent over wat 'iemand als ik' wel zal vinden dat je een clichébeeld neerzet. Dat absoluut niet strookt met mijn opvattingen. Waarom? Blijkbaar vind je dat nodig.

mark61
29-10-04, 11:44
Geplaatst door GroteWolf
Ik ken jouw IQ niet, wel het mijne en maak me dus geen zorgen. Dat jij je bij voorbaat als intelligenter beschouwd dan mij vind ik eerder een teken van domheid maar laat ik dan openstaan voor het tegendeel (dat is immers een teken van intelligentie).

Ik herken helemaal niks in deze samenvatting dus ik kan alleen maar concluderen: we hebben volledig langs elkaar heen gepraat. Sterker nog, ik lees dingen die haaks staan op hetgeen ik vind en beweerd heb. Je moet me niet van alles in de mond leggen. De problemen zouden ontstaan zijn omdat 'die lui' niet helemaal ingeburgerd zijn? Ik ben tegen inburgeringsgedoe! Ik gebruik geen termen als 'die lui'. Begrijp je me niet of die je dat expres?

Weerlegd? Wat heb je dan bewezen? Niks, behalve dat je zo bevooroordeeld bent over wat 'iemand als ik' wel zal vinden dat je een clichébeeld neerzet. Dat absoluut niet strookt met mijn opvattingen. Waarom? Blijkbaar vind je dat nodig.

Yep. Lees nog even de thread terug. Geef jij s een samenvatting, zowel van mij als van Taoua.

Je moet en hoeft niet alles wat ik schrijf letterlijk te nemen. Er bestaan zekere stijlfiguren die ik graag mag hanteren. Wie begint er bijvoorbeeld over 'intelligentie'? Oei, straks was ik het zelf.

TonH
29-10-04, 12:32
Geplaatst door mark61
Maid hou nou op! Tis genoeg geweest.

Terug naar Bert en Marja. Off-topic gaan is ook een halsmisdaad, ook als je geen crypto-berber-maroc bent.

Wie is hier slachtoffer en dader? Ligt dat hier niet gemengd? Wat zegt dat voor jullie theorie?

Bertje en zijn lief zijn niet weerbaar genoeg tegen pesten? Of Mah-moet (erg leuk grapje van Afrux < van Bommel) niet weerbaar genoeg tegen racistische uitlatingen?

Hèhè, eindelijk even on-topic :)

Uit een VVD-motie:
Besluit
-...
-...
-Onmiddelijke intensivering empowerment opvoeders in de Diamantbuurt.
-...

Stelletje geitenwollensokken, die VVD :D

mark61
29-10-04, 12:33
Geplaatst door TonH
Hèhè, eindelijk even on-topic :)

...
Stelletje geitenwollensokken, die VVD :D

?? De ouders zijn niet weerbaar tegen hun kinderen? soft hoor, die guys.

TonH
29-10-04, 12:40
Geplaatst door mark61
?? De ouders zijn niet weerbaar tegen hun kinderen? soft hoor, die guys.

Ja, staat wel raar tussen de andere eisen:

-Intensivering politietoezicht en-optreden;
-Inzet particuliere beveiligingsdiensten;
-Cameratoezicht;
-Straatverboden;
-Onmiddelijke intensivering empowerment opvoeders in de Diamantbuurt;
-Onderzoek naar de sociaalculturele/etnische aspecten + rapportage op korte termijn.

Namens de VVD,
...

Vooral dat laatste punt was wel weer echt lekker des Wilders' :duivels:

mark61
29-10-04, 12:50
Geplaatst door TonH
...
Vooral dat laatste punt was wel weer echt lekker des Wilders' :duivels:

Nou al bang voor de komende verkiezingen?

TonH
29-10-04, 12:58
Geplaatst door mark61
Nou al bang voor de komende verkiezingen?

Niks bang. Gemeenteraadverkiezingen zijn pas in 2006. Tot die tijd hebben racisten gewoon vrij spel om dit soort onzedelijk onderzoek te willen instellen. Onderzoek naar etnische aspecten van Marokkanen! Hoe krijgen ze het op papier. :moe:

Op het gevaar of-topic te gaan en je weet hoe ik dat haat en ik moet vermelden dat ik geen puntenklaagtopic wil openen: je had net toch ineens 1 strafpunt? :confused:

Tomas
29-10-04, 13:03
Geplaatst door TonH
Ja, staat wel raar tussen de andere eisen:

-Intensivering politietoezicht en-optreden;
-Inzet particuliere beveiligingsdiensten;
-Cameratoezicht;
-Straatverboden;
-Onmiddelijke intensivering empowerment opvoeders in de Diamantbuurt;
-Onderzoek naar de sociaalculturele/etnische aspecten + rapportage op korte termijn.

Namens de VVD,
...

Vooral dat laatste punt was wel weer echt lekker des Wilders' :duivels:

Als Wilders er nog iets mee temaken had stond er:

Rapportage op korte termijn met bevestiging van sociaalculturele/etnische acterliggende oorzaken.

Opzich is er niks mis met de opdracht naar zo'n onderzoek. Wel even opletten wie het doet. Misschien aast Wilders wel op een schnabbeltje.

TonH
29-10-04, 13:12
Geplaatst door Tomas
Als Wilders er nog iets mee temaken had stond er:

Rapportage op korte termijn met bevestiging van sociaalculturele/etnische acterliggende oorzaken.

Opzich is er niks mis met de opdracht naar zo'n onderzoek. Wel even opletten wie het doet. Misschien aast Wilders wel op een schnabbeltje.

Zal toch niet :schok:

Dus dat bij de mondelinge toelichting geweigerd werd om sociaaleconomische aspecten in dit onderzoek te betrekken maakt dan niks uit? :)

Tomas
29-10-04, 13:17
Geplaatst door TonH
Zal toch niet :schok:

Dus dat bij de mondelinge toelichting geweigerd werd om sociaaleconomische aspecten in dit onderzoek te betrekken maakt dan niks uit? :)

Hoe kan je een sociaalcultureel/etnisch onderzoek doen zonder economische aspecten mee te nemen?

mark61
29-10-04, 13:44
Geplaatst door TonH
Niks bang. Gemeenteraadverkiezingen zijn pas in 2006. Tot die tijd hebben racisten gewoon vrij spel om dit soort onzedelijk onderzoek te willen instellen. Onderzoek naar etnische aspecten van Marokkanen! Hoe krijgen ze het op papier. :moe:

Yep.


Op het gevaar of-topic te gaan en je weet hoe ik dat haat en ik moet vermelden dat ik geen puntenklaagtopic wil openen: je had net toch ineens 1 strafpunt? :confused:

Is al weer history. As the world turns. Beats me anyway

Tomas
29-10-04, 13:46
Geplaatst door mark61
Yep.

Op het gevaar of-topic te gaan en je weet hoe ik dat haat en ik moet vermelden dat ik geen puntenklaagtopic wil openen: je had net toch ineens 1 strafpunt? :confused:

Is al weer history. As the world turns. Beats me anyway

Jij had er net ook 1 hoor. Ik heb zelfs even gekeken wat de reden was: "Teasing". Ja echt. Zal wel een grapje zijn geweest. Lachen man.

mark61
29-10-04, 13:57
Geplaatst door Tomas
Jij had er net ook 1 hoor. Ik heb zelfs even gekeken wat de reden was: "Teasing". Ja echt. Zal wel een grapje zijn geweest. Lachen man.

Heb je het nou tegen mij? Dat zeg ik toch, ik had en nu is het history. Stond er teasing? Niet eens gezien. Face-saving, dat wel.

Maar intussen, hoe kom jij nou weer aan zo'n ding? Zeker te brutaal geweest tegen nl-x? Je krijgt je teasing ook wel :hihi:

Of is TonH ook aan de beurt geweest? Net een kippenhok. en wij maar kakelen.

Tomas
29-10-04, 14:02
Geplaatst door mark61
Heb je het nou tegen mij? Dat zeg ik toch, ik had en nu is het history. Stond er teasing? Niet eens gezien. Face-saving, dat wel.

Maar intussen, hoe kom jij nou weer aan zo'n ding? Zeker te brutaal geweest tegen nl-x? Je krijgt je teasing ook wel :hihi:

Of is TonH ook aan de beurt geweest? Net een kippenhok. en wij maar kakelen.

Ja ik had 't tegen jou, maar volgens mij heb je net toen ik quote je reply aangepast ofzo, want het leek alsof jij het tegen TonH had.

Ja, ik heb er ook 1. Ik heb nl-x geprovoceerd. Erg he? Met:


Dat ie nu engiszins boos reageerd kan ik wel begrijpen. Maar ja, dat was dan ook de bedoeling van het hele topic. Dag Afrux, het ga je goed jongen.

mark61
29-10-04, 14:22
Geplaatst door Tomas
Ja ik had 't tegen jou, maar volgens mij heb je net toen ik quote je reply aangepast ofzo, want het leek alsof jij het tegen TonH had.

Ja, ik heb er ook 1. Ik heb nl-x geprovoceerd. Erg he? Met:

Ja, ik had het tegen TonH, jou nog niet gezien.

Ja, rub it in.

GroteWolf
29-10-04, 14:34
Yep. Lees nog even de thread terug. Geef jij s een samenvatting, zowel van mij als van Taoua.


Ik heb de moeite daadwerkelijk genomen.

Ik noem het woord 'Kalifaat' en meteen bast de hel los. Je zou er bijna achterdochtig van worden.
Ja, ik heb mijn twijfels ten aanzien van verdergaande immigratie, zeker als dat weer een monocultuur wordt (in Polen, Albanie en Argentinie wonen ook veel arme mensen die hier willen wonen. Wmb zijn die even aan de beurt). Ik heb liever een gereguleerde immigratie die er in ieder geval voor zorgt dat er geen te grote (ergo invloedrijke) minderheden komen. Ik wil ook best zo eerlijk zijn om aan te geven dat ook ik één van die Nederlanders ben die de toekomst van de MultiCulti maatschappij zeer somber tegemoet ziet.
Dat is dus niet omdat ik mijn eigen cultuur als absoluut de beste zie. Dat is omdat ik een maatschappij/stad wil leven waaron ik mijzelf herken. Heel menselijk en dat komt onder alle culteren voor.

Het Nederlandse cultuur relativisme vind ik dan ook voornamelijk een zwaktebod, niet omdat ik die cultuur verheven vind maar omdat het in andere culturen heel gebruikelijk is om de eigen cultuur zonder gene de beste te vinden. Onder Chinezen, Japanners en, toch ook, onder moslims. Bij een religie is dat nog vaker het geval aangezien die per definitie absoluut is (en zich dus niet kan verenigen met een andere, tegenstrijdige waarheid). Laten we in ieder geval trots mogen zijn op onze verworvenheden, net zoals de Amerikanen, de Chinezen en de Berbers.

Dan constateer ik in ieder geval dat het 'optimaal mengen van allochtonen door autochtenen' de smaak van de dag is. Lees het na: VVD, CDA, PvdA, SP, ze roepen het allemaal om het hardst. Ik ben het er niet mee eens. Ik zie in andere immigratielanden dat juist het hebben van een eigen wijk met alles er op en er aan prima functioneert. Terwijl in de 'gemengde wijken' in Nederland de culturen (althans, volgens onderzoek) volledig langs elkaar heen leven. Vervreemding is aan de orde van de dag (een thema dat Taouanza inbracht).

Dat Nederturken en nedermarokkanen liever in 'witte' wijken wonen heeft er vast alles mee te maken dat die vaak veiliger, rustiger, en welvarender zijn. Als het witte getto's waren zouden er niet veel puur om de gezelligheid willen wonen dunkt me. Dat bewijst dus niks, laat staan het tegendeel van mijn visie.

Even terug naar het Kalifaat: Die jongens op het Smaragdplein weten vast niet eens wat dat is. Maar heel wat Mullahs en dergelijke wel. In vroeger tijden werd het ook op dit forum doorheel wat Marokkaanse jongens en meisjes verheerlijkt (ik was er bij, nu post er bijna geen Marokkaan meer maar toen echt heel veel). Maar daarmee heb ik nooit beweerd dat dat gedachtegoed in Nederland wijd verspreid is.

taouanza
29-10-04, 14:37
Geplaatst door GroteWolf
Ik heb de moeite daadwerkelijk genomen.

Ik noem het woord 'Kalifaat' en meteen bast de hel los. Je zou er bijna achterdochtig van worden.
Ja, ik heb mijn twijfels ten aanzien van verdergaande immigratie, zeker als dat weer een monocultuur wordt (in Polen, Albanie en Argentinie wonen ook veel arme mensen die hier willen wonen. Wmb zijn die even aan de beurt). Ik heb liever een gereguleerde immigratie die er in ieder geval voor zorgt dat er geen te grote (ergo invloedrijke) minderheden komen. Ik wil ook best zo eerlijk zijn om aan te geven dat ook ik één van die Nederlanders ben die de toekomst van de MultiCulti maatschappij zeer somber tegemoet ziet.
Dat is dus niet omdat ik mijn eigen cultuur als absoluut de beste zie. Dat is omdat ik een maatschappij/stad wil leven waaron ik mijzelf herken. Heel menselijk en dat komt onder alle culteren voor.

Het Nederlandse cultuur relativisme vind ik dan ook voornamelijk een zwaktebod, niet omdat ik die cultuur verheven vind maar omdat het in andere culturen heel gebruikelijk is om de eigen cultuur zonder gene de beste te vinden. Onder Chinezen, Japanners en, toch ook, onder moslims. Bij een religie is dat nog vaker het geval aangezien die per definitie absoluut is (en zich dus niet kan verenigen met een andere, tegenstrijdige waarheid). Laten we in ieder geval trots mogen zijn op onze verworvenheden, net zoals de Amerikanen, de Chinezen en de Berbers.

Dan constateer ik in ieder geval dat het 'optimaal mengen van allochtonen door autochtenen' de smaak van de dag is. Lees het na: VVD, CDA, PvdA, SP, ze roepen het allemaal om het hardst. Ik ben het er niet mee eens. Ik zie in andere immigratielanden dat juist het hebben van een eigen wijk met alles er op en er aan prima functioneert. Terwijl in de 'gemengde wijken' in Nederland de culturen (althans, volgens onderzoek) volledig langs elkaar heen leven. Vervreemding is aan de orde van de dag (een thema dat Tetouanza inbracht).

Dat Nederturken en nedermarokkanen liever in 'witte' wijken wonen heeft er vast alles mee te maken dat die vaak veiliger, rustiger, en welvarender zijn. Als het witte getto's waren zouden er niet veel puur om de gezelligheid willen wonen dunkt me. Dat bewijst dus niks, laat staan het tegendeel van mijn visie.

Even terug naar het Kalifaat: Die jongens op het Smaragdplein weten vast niet eens wat dat is. Maar heel wat Mullahs en dergelijke wel. In vroeger tijden werd het ook op dit forum doorheel wat Marokkaanse jongens en meisjes verheerlijkt (ik was er bij, nu post er bijna geen Marokkaan meer maar toen echt heel veel). Maar daarmee heb ik nooit beweerd dat dat gedachtegoed in Nederland wijd verspreid is.

Wat gebruik jij veel woorden om te vertellen dat je niks te zeggen hebt.
Zijn het de Mullahs die het plein onveilig maakten?
Dus omdat er hier een paar prikkers waren die geloofden in het kalifaat en je dat bevestigd kreeg uit Pakistan en Malesie heeft het wel te maken met de Diamantbuurt?
Hoe logisch/

GroteWolf
29-10-04, 14:45
Wat gebruik jij veel woorden om te vertellen dat je niks te zeggen hebt.
Zijn het de Mullahs die het plein onveilig maakten?
Dus omdat er hier een paar prikkers waren die geloofden in het kalifaat en je dat bevestigd kreeg uit Pakistan en Malesie heeft het wel te maken met de Diamantbuurt?
Hoe logisch/


Spreek ik Russisch?

taouanza
29-10-04, 14:47
[QUOTE]Geplaatst door GroteWolf
Spreek ik Russisch?

Dan was je niet minder onduidelijk geweest.
Maar ik zou het in Indonesie navragen.

GroteWolf
29-10-04, 14:53
Taouanza, je wilt of kunt het gewoon niet begrijpen. Daar kan ik dan op geen enkele manier meer iets aan doen.

TonH
29-10-04, 14:57
Geplaatst door Tomas
Hoe kan je een sociaalcultureel/etnisch onderzoek doen zonder economische aspecten mee te nemen?

Beats me. Maar da's toch echt de bedoeling. Er werd iets gezegd in de trant van: "als je sociaaleconomische faktoren meeweegt is dat een belediging voor alle mensen (lees: Nederlanders) die het sociaaleconomisch ook niet makkelijk hebben." :moe:

Ik snap helemaal niks van die nieuwe prikregels :confused:

Tomas
29-10-04, 15:00
Geplaatst door TonH
Beats me. Maar da's toch echt de bedoeling. Er werd iets gezegd in de trant van: "als je sociaaleconomische faktoren meeweegt is dat een belediging voor alle mensen (lees: Nederlanders) die het sociaaleconomisch ook niet makkelijk hebben." :moe:

Ze begrijpen dus wel hoe stigmatisering werkt. Da's al een begin.


Ik snap helemaal niks van die nieuwe prikregels :confused:

De beheerders moeten zelf ook nog die lap tekst lezen en je weet hoe moeilijk dat is.

TonH
29-10-04, 15:15
Geplaatst door Tomas
Ze begrijpen dus wel hoe stigmatisering werkt. Da's al een begin.



De beheerders moeten zelf ook nog die lap tekst lezen en je weet hoe moeilijk dat is.

Optimist :D

dicksr
29-10-04, 16:15
Geplaatst door freya
Hallo!!!

Ik heb al gezegd dat je mijn verhaal verkeerd interpreteerde. Wil je dan alsjeblieft ophouden met het gebruiken als voorbeeld op een plek waar het niet past :mad:

Ik reageer op wat ik lees in de context van waar het geplaatst werd en op een plek waar het mij past.

freya
29-10-04, 16:49
Geplaatst door dicksr
Ik reageer op wat ik lees in de context van waar het geplaatst werd en op een plek waar het mij past.

Daarmee latere reacties en nadere verklaringen negerend :rolleyes:

dicksr
29-10-04, 17:07
Geplaatst door freya
Daarmee latere reacties en nadere verklaringen negerend :rolleyes:

Nee hoor, ik vond ze alleen een bevestiging van het voorbeeld.

Kijk, niemand ontkomt 100% aan dwang, dat zit me al ontzettend dwars. Waarom kan iemand, jong of oud of auto of allo of zwak of sterk of rk of prot niet gewoon zijn wie hij/zij is zonder fysieke, geestelijke of sociale dwang?
Iedere keer dat je toegeeft (en iedereen doet dat in meer of mindere mate) lever je iets van jezelf in. Ik doe dat ook, ik hoop zo min mogelijk, maar toch en ben me daar wellicht TE bewust van ik voel en mis dat stukje en baal van mezelf dat ik het inlever. :traan2: Daar komt dus die principiele reactie vandaan. Verder ben ik het helemaal eens met wat je Rabia probeert duidelijk te maken, ik baal er alleen van dat zo'n aardige prikker juist dit niet zelf ziet :duim:

freya
29-10-04, 17:13
Geplaatst door dicksr
Nee hoor, ik vond ze alleen een bevestiging van het voorbeeld.

Kijk, niemand ontkomt 100% aan dwang, dat zit me al ontzettend dwars. Waarom kan iemand, jong of oud of auto of allo of zwak of sterk of rk of prot niet gewoon zijn wie hij/zij is zonder fysieke, geestelijke of sociale dwang?
Iedere keer dat je toegeeft (en iedereen doet dat in meer of mindere mate) lever je iets van jezelf in. Ik doe dat ook, ik hoop zo min mogelijk, maar toch en ben me daar wellicht TE bewust van ik voel en mis dat stukje en baal van mezelf dat ik het inlever. :traan2: Daar komt dus die principiele reactie vandaan. Verder ben ik het helemaal eens met wat je Rabia probeert duidelijk te maken, ik baal er alleen van dat zo'n aardige prikker juist dit niet zelf ziet :duim:

Volgens mij hen jij in dit topic iets gemist.

Ik doelde niet op toegeven aan de groep, maar op het versterken van het eigen zelfbeeld. Daar hoef je je echt niet voor aan te passen, dat is een proces dat zich in jezelf voltrekt.

Tomas
29-10-04, 17:13
Geplaatst door dicksr
Nee hoor, ik vond ze alleen een bevestiging van het voorbeeld.

Kijk, niemand ontkomt 100% aan dwang, dat zit me al ontzettend dwars. Waarom kan iemand, jong of oud of auto of allo of zwak of sterk of rk of prot niet gewoon zijn wie hij/zij is zonder fysieke, geestelijke of sociale dwang?
Iedere keer dat je toegeeft (en iedereen doet dat in meer of mindere mate) lever je iets van jezelf in. Ik doe dat ook, ik hoop zo min mogelijk, maar toch en ben me daar wellicht TE bewust van ik voel en mis dat stukje en baal van mezelf dat ik het inlever. :traan2: Daar komt dus die principiele reactie vandaan. Verder ben ik het helemaal eens met wat je Rabia probeert duidelijk te maken, ik baal er alleen van dat zo'n aardige prikker juist dit niet zelf ziet :duim:

Mensen die zich nooit ergens aan aanpasen, geen dwang hebben gekend of tegenslag of het nu geestelijk of fysiek is bestaan niet. En als je ze zou proberne te kweken, zal je zien dat ze ook echt niet kunnen bestaan. Je persoonlijkheid ontwikkelt zich juist bij de gratie van tegenslag en tegenstand. Daar is dus niks jammerlijks aan. Integendeel zelfs. Liever in meer of mindere mate gefrustreerd dan een kasplantje.

freya
29-10-04, 17:18
Geplaatst door Tomas
Liever in meer of mindere mate gefrustreerd dan een kasplantje.

Wat een geruststellende gedachte voor onzekere ouders :D

Tomas
29-10-04, 17:20
Geplaatst door freya
Wat een geruststellende gedachte voor onzekere ouders :D

Reken maar dat ze gefrustreerd raakt straks als ze in het klooster zit. Maar eerst moet ze nog wat slaap inhalen van d'r schoolkamp.

dicksr
01-11-04, 08:11
Geplaatst door Tomas
Mensen die zich nooit ergens aan aanpasen, geen dwang hebben gekend of tegenslag of het nu geestelijk of fysiek is bestaan niet. En als je ze zou proberne te kweken, zal je zien dat ze ook echt niet kunnen bestaan. Je persoonlijkheid ontwikkelt zich juist bij de gratie van tegenslag en tegenstand. Daar is dus niks jammerlijks aan. Integendeel zelfs. Liever in meer of mindere mate gefrustreerd dan een kasplantje.

Hierover bestaat w.m.b. geen misverstand. Waar ik het over heb is dwang te conformeren aan bijv. een "pest-groep".
Ik heb het dus niet over je ontwikkeling als / tot volwassen mens o.i.v. voorspoed en tegenslag die je nu eenmaal ontmoet.

Tomas
01-11-04, 08:48
Geplaatst door dicksr
Hierover bestaat w.m.b. geen misverstand. Waar ik het over heb is dwang te conformeren aan bijv. een "pest-groep".
Ik heb het dus niet over je ontwikkeling als / tot volwassen mens o.i.v. voorspoed en tegenslag die je nu eenmaal ontmoet.

Wat mij betreft is dit de basis voor een en al misverstand. Er is geen heldere lijn tussen normale "voorspoed en tegenslag" en "pesten en je daaraan conformeren". Kinderen die pesten zijn niet zelden het meeste gehate kind in de klas en kinderen die gepest worden zijn niet zelden de pesters van gister of morgen. Kortom een genuanceerd oordeel vormen over een pest-situatie in een klas of op school is nagenoeg onmogelijk. Dat Freya ooit eens besloot om haar eigen gedrag eens kritisch te analyseren en te veranderen over-night vind ik persoonlijk een bijzonder dappere en uitermate inteligente beslissing geweest en dus absoluut geen laffe conformistische keuze. Alles is gewoon voorsped en tegenslag, niets staat daar boven. Het onderscheid dat jij aanbrengt is slechts een arbitraire keuze gebasseerd op gesimplificeerde voorstellingen van zaken.

GroteWolf
01-11-04, 08:56
Mensen die zich nooit ergens aan aanpasen, geen dwang hebben gekend of tegenslag of het nu geestelijk of fysiek is bestaan niet.

U riep?