PDA

Bekijk Volledige Versie : Celstraf voor voor bedreiger VVD-Kamerlid Hirsi Ali



freya
26-10-04, 13:29
Celstraf voor voor bedreiger VVD-Kamerlid Hirsi Ali
ANP

DEN HAAG - De politierechter in Den Haag heeft dinsdag een 22-jarige man veroordeeld tot negen maanden gevangenisstraf, waarvan drie maanden voorwaardelijk wegens het uiten van bedreigingen aan het adres van VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali. Hij heeft volgens de rechter twee berichten met dreigementen voor de politica op internet gezet. De verdachte werd in september aangehouden.

De man plaatste zijn bedreigingen op internet na de uitzending op 29 augustus van het televisieprogramma Zomergasten, waarin Hirsi Ali te gast was. Door deze dreigementen trof justitie extra veiligheidsmaatregelen om de politica haar werk als lid van de Tweede Kamer te kunnen laten doen.

In de bewuste uitzending van Zomergasten werd de film Submission van Theo van Gogh en Hirsi Ali getoond. In deze film figureren vier mishandelde vrouwen in een doorschijnend gewaad, waarbij de borsten zichtbaar zijn. Op de lichamen is een aantal omstreden vrouwonvriendelijke tekstfragmenten uit de koran in het Arabisch gekalligrafeerd. Het idee voor de film kwam van de VVD-politica. Ze verklaarde niet moslims te willen provoceren, maar alleen te willen prikkelen tot nadenken.


De nationale recherche wist in samenwerking met justitie in Amerika het e-mailadres van de 22-jarige man te achterhalen. Dit leidde tot invallen op drie adressen in Den Haag. Bij de doorzoekingen zijn back-ups gemaakt van de harde schijven en de geautomatiseerde bestanden van de twaalf aangetroffen computers.

De rechter stelde dinsdag dat de man niet alleen zelf de politica bedreigde, maar ook anderen die kans bood. Hij publiceerde namelijk ook haar adres op de internetpagina. Dat gaat meer dreiging van uit dan alleen van één persoon, concludeerde de rechter.

SalmayaSale
26-10-04, 14:17
Geplaatst door freya
Celstraf voor voor bedreiger VVD-Kamerlid Hirsi Ali
ANP

DEN HAAG - De politierechter in Den Haag heeft dinsdag een 22-jarige man veroordeeld tot negen maanden gevangenisstraf, waarvan drie maanden voorwaardelijk wegens het uiten van bedreigingen aan het adres van VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali. Hij heeft volgens de rechter twee berichten met dreigementen voor de politica op internet gezet. De verdachte werd in september aangehouden.

De man plaatste zijn bedreigingen op internet na de uitzending op 29 augustus van het televisieprogramma Zomergasten, waarin Hirsi Ali te gast was. Door deze dreigementen trof justitie extra veiligheidsmaatregelen om de politica haar werk als lid van de Tweede Kamer te kunnen laten doen.

In de bewuste uitzending van Zomergasten werd de film Submission van Theo van Gogh en Hirsi Ali getoond. In deze film figureren vier mishandelde vrouwen in een doorschijnend gewaad, waarbij de borsten zichtbaar zijn. Op de lichamen is een aantal omstreden vrouwonvriendelijke tekstfragmenten uit de koran in het Arabisch gekalligrafeerd. Het idee voor de film kwam van de VVD-politica. Ze verklaarde niet moslims te willen provoceren, maar alleen te willen prikkelen tot nadenken.


De nationale recherche wist in samenwerking met justitie in Amerika het e-mailadres van de 22-jarige man te achterhalen. Dit leidde tot invallen op drie adressen in Den Haag. Bij de doorzoekingen zijn back-ups gemaakt van de harde schijven en de geautomatiseerde bestanden van de twaalf aangetroffen computers.

De rechter stelde dinsdag dat de man niet alleen zelf de politica bedreigde, maar ook anderen die kans bood. Hij publiceerde namelijk ook haar adres op de internetpagina. Dat gaat meer dreiging van uit dan alleen van één persoon, concludeerde de rechter.


Ik ben ook niet met de dwangneurotische ideeën van Hirsi mee eens maar ik wens haar zeker geen dood. Iedereen moet het recht hebben en houden om te spreken al is het onzin voor sommigen.
Schamte kent geen grens maar angst wel. Misschien voorkomt zn "ten voorbeel stellen straf" dat de heisa rondom Hirsi escaleert.

Het is wel schrikwekkende hoeveel mensen dat wel wensen.
Daar maak ik me zorgen over.
Ik ben jaloers en bang voor mijn geloof, omdat zulke domkoppen maar zullen bevestigen wat de media al jaren aankondigt, namelijk dat de islam tot geweld roept.
Heel spijtig en treurig, Mijn Islam is de vrede zelf.

nl-x
26-10-04, 14:45
Ik vind het VOLKOMEN BELACHELIJK dat iemand daar nu een HALF JAAR de cel voor in moet. Alleen maar omdat dat mens lid is van de tweede kamer. Er worden zóveel mensen bedreigd. Maar omdat zij dus politica is, kan dit nu. Verstoring van een vergadering van de tweede kamer ofzo noemde ze dit. Yeah right. Verstoring van een filmregie is het.

En meneer zou haar adres gegevens online hebben gezet. Zijn die dan soms staatsgeheim?

Begrijp me niet verkeerd, hoor. Dat bedreigen vind ik ook niet kunnen. Maar ik kan echt niet begrijpen dat iemand hiervoor een halfjaar het gevang voor in moet. (9 maanden eigenlijk, maar 3 voorwaardelijk.)

:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

freya
26-10-04, 15:02
Geplaatst door nl-x
Ik vind het VOLKOMEN BELACHELIJK dat iemand daar nu een HALF JAAR de cel voor in moet. Alleen maar omdat dat mens lid is van de tweede kamer. Er worden zóveel mensen bedreigd. Maar omdat zij dus politica is, kan dit nu. Verstoring van een vergadering van de tweede kamer ofzo noemde ze dit. Yeah right. Verstoring van een filmregie is het.

En meneer zou haar adres gegevens online hebben gezet. Zijn die dan soms staatsgeheim?

Begrijp me niet verkeerd, hoor. Dat bedreigen vind ik ook niet kunnen. Maar ik kan echt niet begrijpen dat iemand hiervoor een halfjaar het gevang voor in moet. (9 maanden eigenlijk, maar 3 voorwaardelijk.)

:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Weet iemand wat je daar anders allemaal voor moet doen, voordat je 9 maanden krijgt?

nl-x
26-10-04, 15:29
Geplaatst door freya
Weet iemand wat je daar anders allemaal voor moet doen, voordat je 9 maanden krijgt?
Een tientalkinderen onzedelijk betasten, een belhuizen beginnen op kosten van een bank en 3 inbraken ofzo?

mark61
26-10-04, 15:30
Geplaatst door nl-x
Ik vind het VOLKOMEN BELACHELIJK ...

Het bedreigen van kamerleden is het bedreigen van de democratie en de vrijheid van meningsuiting.

Het bedreigen van een privé-persoon is niet meer dan dat.

Ik vind dat een essentiëel verschil, dat vooraf gaat aan alle andere overwegingen.

Ik vind deze straf eerder te laag dan te hoog.

Wanneer kan dat imbeciele bedreigen een keer afgelopen zijn? Wat een zwaktebod. Wat laf.

Je bestrijdt iemand met argumenten. Steeds opnieuw. Das alles. Als iemand je op de zenuwen werkt dan negeer je die persoon.

freya
26-10-04, 15:31
Geplaatst door nl-x
Een tientalkinderen onzedelijk betasten, een belhuizen beginnen op kosten van een bank en 3 inbraken ofzo?

Hoe weet jij dat? :stout:

Siah
26-10-04, 15:56
Geplaatst door mark61
Het bedreigen van kamerleden is het bedreigen van de democratie en de vrijheid van meningsuiting.

Het bedreigen van een privé-persoon is niet meer dan dat.

Ik vind dat een essentiëel verschil, dat vooraf gaat aan alle andere overwegingen.

Ik vind deze straf eerder te laag dan te hoog.

Wanneer kan dat imbeciele bedreigen een keer afgelopen zijn? Wat een zwaktebod. Wat laf.

Je bestrijdt iemand met argumenten. Steeds opnieuw. Das alles. Als iemand je op de zenuwen werkt dan negeer je die persoon.

:tover:
:wijs:

nl-x
26-10-04, 16:32
Geplaatst door mark61
Het bedreigen van kamerleden is het bedreigen van de democratie en de vrijheid van meningsuiting.
Voor mij valt dit eerder onder het bedreigen van een filmproductente. Daar ze ook daarom is bedreigd.

freya
26-10-04, 16:51
Geplaatst door mark61
Het bedreigen van kamerleden is het bedreigen van de democratie en de vrijheid van meningsuiting.

Het bedreigen van een privé-persoon is niet meer dan dat.

Ik vind dat een essentiëel verschil, dat vooraf gaat aan alle andere overwegingen.

Ik vind deze straf eerder te laag dan te hoog.

Wanneer kan dat imbeciele bedreigen een keer afgelopen zijn? Wat een zwaktebod. Wat laf.

Je bestrijdt iemand met argumenten. Steeds opnieuw. Das alles. Als iemand je op de zenuwen werkt dan negeer je die persoon.

Dan hadden ze de bedreigers van Rosenmuller ook moet opsporen, die heeft nb daardoor de politiek gedag gezegd.

Deze plotselinge dadendrang vind ik zachtjes gezegd verdacht :moe:

Orakel
26-10-04, 18:08
Geplaatst door freya
Weet iemand wat je daar anders allemaal voor moet doen, voordat je 9 maanden krijgt?

Behoorlijk wat. Ik heb ze gehad die zelfs voor 2 gewapende overvallen geen 9 maanden kregen.

De bedreiging van de veroordeelde zou zijn dat "de dood zal haar achterhalen". Dan zijn er een hoop religieuze texten dus ook bedreigend.

Volkomen belachelijke uitspraak.
Z'n advocaat moest maar beroep aantekenen en es kijken wat de requieer-richtlijnen zijn in deze.
Da's een soort landelijke menukaart voor op te leggen straffen om te voorkomen dat iemand voor hetzelfde delict in Grun zwaarder gestraft wordt dan iemand in Vlagtwedde.

Julien
26-10-04, 18:26
geheel terechte uitspraak. dit was gewoon aanzetten tot moord en het oproepen van anderen tot moord. en nog wel moord op een politica..dat maakt het nog erger. ik sluit me aan bij de woorden van mark61..

mensen die beweren dat deze straf niet in verhouding staat met andere straffen die in NL worden uitgedeeld, hebben ook een beetje gelijk. maar dan is mijn conclusie dat alle straffen in NL omhoog moeten, de straffen zijn hier belachelijk laag (en ik ben niet eens rechts)...

Orakel
26-10-04, 18:41
Meneertje is verbannen. [Marruecos/beheer]

nl-x
26-10-04, 21:47
Geplaatst door Julien
geheel terechte uitspraak. dit was gewoon aanzetten tot moord en het oproepen van anderen tot moord. en nog wel moord op een politica..dat maakt het nog erger. ik sluit me aan bij de woorden van mark61..

mensen die beweren dat deze straf niet in verhouding staat met andere straffen die in NL worden uitgedeeld, hebben ook een beetje gelijk. maar dan is mijn conclusie dat alle straffen in NL omhoog moeten, de straffen zijn hier belachelijk laag (en ik ben niet eens rechts)...
Op zich zijn we het eens in je tweede alinea. Maar je tweede alinea spreekt juist je eerste tegen! Het is een belachelijke uitspraak die riekt van ongelijkheid. AHA kan misbruik maken van haar positie om de goorste dingen te doen buiten haar werkgebied als politica om en dan nog onterecht extra beschermd worden omdat ze in de 2de kamer zit.

Marsipulami
26-10-04, 22:13
Zes maanden effectief en drie maanden voorwaardelijk, dat komt in Nederland neer op vier maanden aangezien je op 2/3e van je straf naar huis mag. Wellicht kan het ook met een enkelband onder electronisch toezicht zonder dat ie effectief de cel in moet. (In België toch)

Niettemin een bijzonder zware straf voor een bedreiging. Men zou het aantal gevangenissen moeten vertienvoudigen in NL denk is als iedereen die doodsbedreigingen heeft geuit tgo een ander voor 4 maanden de cel in zou moeten.

Vermoedelijk heeft het gerecht een voorbeeldstraf willen geven. Voorbeeldstraffen zijn in feite altijd onrechtvaardige straffen. Maar wellicht kan de dader nog in hoger beroep gaan en kan er een lichtere straf worden uitgesproken.

Maar de hoogte van de straf is in feite bijzaak. Of de dader nou helemaal niet, 4 maanden, een jaar of langer in de gevangenis zit. Hij komt snel weer vrij. Men zou meer bereikt hebben als men hem tot andere inzichten had kunnen brengen. Ik vermoed dat hij na zijn gevangenisstraf Ayaan Hirsi Ali nog steeds geen sympathieke dame gaat vinden.

In geval dat de bedreigingen die hij heeft geuit meer waren dan een grap, maar een uiting waren van diepgewortelde haat tgo AHA om redenen van de bekende islamkritiek van AHA. In dat geval is de actieve medewerking van de allochtone moslimgemeenschap vereist om hem wat meer gevoel voor nuance bij te brengen wat betreft zijn participatie aan het maatschappelijk debat rond de islam.

mark61
26-10-04, 23:07
Geplaatst door freya
Dan hadden ze de bedreigers van Rosenmuller ook moet opsporen, die heeft nb daardoor de politiek gedag gezegd.

Deze plotselinge dadendrang vind ik zachtjes gezegd verdacht :moe:

Dat moeten ze ook, maar misschien konden ze dat niet. Ik denk niet dat AHA wordt 'voorgetrokken' op Rosenmöller. Ik dacht dat hij voor Fortuyn werd bedreigd, misschien heeft dat er iets mee te maken. Tot Fortuyn was politiek geweld in NL ondenkbaar.

Hoe dan ook, de eerste keer dat een kamerlid of minister etc. ten gevolge van bedreiging anders handelt dan hij/zij zonder bedreiging zou doen is het begin van het einde van de democratie , vrijheid van meningsuiting of rechtsstaat. Die we hier ondanks alle in het oog lopende mankementen nog wel genieten. Dan wordt het hier een Italië, of erger.

Dit allemaal ruim voor overwegingen van Marokkanen vs. Hollanders of moslims vs. niet-moslims. Interesseert me niks.

mark61
26-10-04, 23:11
Geplaatst door Orakel
Behoorlijk wat. Ik heb ze gehad die zelfs voor 2 gewapende overvallen geen 9 maanden kregen.

De bedreiging van de veroordeelde zou zijn dat "de dood zal haar achterhalen". Dan zijn er een hoop religieuze texten dus ook bedreigend.


Behalve dat iemands naam en adres erbij staan.

Das jammer dat je voor 2 overvallen geen 9 maanden krijgt, maar dat heeft hier niets mee te maken. Overvallen bedreigen onze manier van leven niet, geweld in de politiek introduceren wel. En wel direct in het hart.

Geen land op deze aarde functioneert prettig voor de inwoners, waar geweld, en niet het woord, heerst.

DJGP
27-10-04, 01:55
Geplaatst door freya
Weet iemand wat je daar anders allemaal voor moet doen, voordat je 9 maanden krijgt?

Hoewel elke zaak per geval wordt bekeken, is het misschien ook interessant te weten wat de maximale vrijheidsstraffen zijn voor bedreiging. Je kunt ze helemaal lezen op bijvoorbeeld www.wetten.nl, waar je 'wetten' aanvinkt, het artikelnummer (zonder toevoegingen) invult en daarna 'wetboek van strafrecht' selecteert. Makkelijker kunnen ze het blijkbaar niet maken...

art 285 lid 1
Bedreiging: 2 jaar

art 285 lid 2
Schriftelijke bedreiging: 4 jaar

art 121
Geweld tegen Staten-Generaal: levenslang of 20 jaar

Maar goed, dat wil(de) je niet weten, maar in dezelfde zoek-engine kun je ook het zinsdeel 'gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden' invoeren en dan blijkt dat er 6 delicten zijn die dat kunnen opleveren.

Afrux
27-10-04, 12:19
Ik ben het eens met de straf niet vanwege de bedreiging, want zo een achterlijke iemand moet dit soort zaken verwachten.

Ik ben het eens met de straf in de hoop dat niemand het meer doet, want dat is voor Rehrach Ali (zoals ze wordt genoemd door de berbers: ziekte ali) alleen maar goed en het bevestigt haar vooroordelen over de moslims. Bovendien komt ze hierdoor alleen maar meer in het nieuws waarop ze geilt, aangezien ze niet meer normaal kan geilen vanwege de verwijdering die ze ondergaan is. Hierdoor likt het of ze zelf leven lang heeft.

taouanza
27-10-04, 12:33
Geplaatst door mark61
Dat moeten ze ook, maar misschien konden ze dat niet. Ik denk niet dat AHA wordt 'voorgetrokken' op Rosenmöller. Ik dacht dat hij voor Fortuyn werd bedreigd, misschien heeft dat er iets mee te maken. Tot Fortuyn was politiek geweld in NL ondenkbaar.

Hoe dan ook, de eerste keer dat een kamerlid of minister etc. ten gevolge van bedreiging anders handelt dan hij/zij zonder bedreiging zou doen is het begin van het einde van de democratie , vrijheid van meningsuiting of rechtsstaat. Die we hier ondanks alle in het oog lopende mankementen nog wel genieten. Dan wordt het hier een Italië, of erger.

Dit allemaal ruim voor overwegingen van Marokkanen vs. Hollanders of moslims vs. niet-moslims. Interesseert me niks.

Spreek je jezelf niet erg tegen Mark?

Eerst is Rosenmoller anders omdat het voor Pim was. En dan is Ayaan vn alle tijden voor alle hypes. Wat is het nu?

Max Stirner
27-10-04, 13:29
Geplaatst door taouanza
Spreek je jezelf niet erg tegen Mark?

Eerst is Rosenmoller anders omdat het voor Pim was. En dan is Ayaan vn alle tijden voor alle hypes. Wat is het nu?

In het eerste geval betreft het een (mogelijke) verklaring, in het tweede geval een mening. Dus hij spreekt zichzelf niet tegen, denk ik. :)

mark61
27-10-04, 14:05
Geplaatst door taouanza
Spreek je jezelf niet erg tegen Mark?

Eerst is Rosenmoller anders omdat het voor Pim was. En dan is Ayaan vn alle tijden voor alle hypes. Wat is het nu?

Gesteld dat Rosenm. voor Fortuyn was, wat ik niet weet, was het besef van de reële dreiging er nog niet, omdat dat voor NL (maar niet voor de rest van de wereld, zie België - Cools bijv.) ondenkbaar was.

Het verschijnsel is dus van alle tijden, het besef dat dat in NL ook kan, is nieuw. De eerste en laatste politieke moord voor F. was van Oldebarnevelt. 17e eeuw?

In any case vind ik dat Ros. net zo serieus behandeld had moeten worden als AHA of wie dan ook. Melkert werd ook bedreigd dacht ik. In 1 van deze 2 gevallen is er een (Indonesische?) man opgepakt.

Als Aboutaleb of welke vooraanstaande Marokkaan wordt bedreigd moet er dezelfde straf en aandacht aan worden gegeven, zeg ik nog maar s.

Dit overstijgt etniciteit, geloof en wat dan ook.

mark61
27-10-04, 14:13
Geplaatst door Afrux
Ik ben het eens met de straf niet vanwege de bedreiging, want zo een achterlijke iemand moet dit soort zaken verwachten.

Ik ben het eens met de straf in de hoop dat niemand het meer doet, want dat is voor Rehrach Ali (zoals ze wordt genoemd door de berbers: ziekte ali) alleen maar goed en het bevestigt haar vooroordelen over de moslims. Bovendien komt ze hierdoor alleen maar meer in het nieuws waarop ze geilt, aangezien ze niet meer normaal kan geilen vanwege de verwijdering die ze ondergaan is.

Begin jij nou ook al met sexistische, male chauvinist opmerkingen? Valt me erg van je tegen.


Hierdoor likt het of ze zelf levenslang heeft.

Niet-zo-leuke Freudiaanse verschrijving?

Bedreiging is altijd fout, hoe achterlijk of niet-achterlijk iemand is. Is er ook zo iets als moreel juist bedreigen? Het is afhankelijk van de perceptie van een referendum-meerderheid wie er wel, en wie er niet bedreigd mag worden?

Iemands fysieke of psychische gesteldheid erbij halen als argument tegen iemands opvattingen is fantastisch intelligent. Komen jouw opvattingen ook voort uit het feit dat je besneden bent?

mark61
27-10-04, 14:15
Geplaatst door Max Stirner
In het eerste geval betreft het een (mogelijke) verklaring, in het tweede geval een mening. Dus hij spreekt zichzelf niet tegen, denk ik. :)

Dank u.

Het allermoeilijkste voor de mens, vooral hier en nu, is het onderscheid weten te maken tussen FEITEN en MENINGEN.

Aangezien iedereen graag zijn mening voor onwankelbaar feit wil verkopen.

nl-x
27-10-04, 14:27
Geplaatst door mark61
Begin jij nou ook al met sexistische, male chauvinist opmerkingen? Valt me erg van je tegen.

Gaat ie weer met zn male chauvinistische ge-lul.

Als ze nou een gecastreerde man was, waren de opmerkingen net zo hard!

Max Stirner
27-10-04, 14:27
Geplaatst door mark61
Dank u.

Het allermoeilijkste voor de mens, vooral hier en nu, is het onderscheid weten te maken tussen FEITEN en MENINGEN.

Aangezien iedereen graag zijn mening voor onwankelbaar feit wil verkopen.


Graag gedaan. :)

:nerd: De laatste politieke moord in Nederland (voor P.F.) was trouwens op de gebroeders de Wit, 1672 - vind ik.

Max Stirner
27-10-04, 14:28
Geplaatst door nl-x
Gaat ie weer met zn male chauvinistische ge-lul.

Als ze nou een gecastreerde man was, waren de opmerkingen net zo hard!


en net zo irrelevant........

mark61
27-10-04, 15:21
Geplaatst door Max Stirner
Graag gedaan. :)

:nerd: De laatste politieke moord in Nederland (voor P.F.) was trouwens op de gebroeders de Wit, 1672 - vind ik.

Ja eh, die was ik ff kwijt. Had al het idee dat.

mark61
27-10-04, 15:21
Geplaatst door nl-x
Gaat ie weer met zn male chauvinistische ge-lul.

Als ze nou een gecastreerde man was, waren de opmerkingen net zo hard!

Zou je denken? Zie verder Max S.

muha
29-10-04, 13:00
TOZ WAT EEN FANTA DIT LAAT PRECIES ZIEN WAT DE HOUDING IN NEDERLAND IS.
ALS JE WILT ZEGGEN EN DOEN WAT JE WILT HOEF JE MAAR 1 DING TE DOEN ANTI MOSLIM WORDEN DAT GEEFT JE DAN AL HET RECHT IN DE WERELD OM MENSEN O SORRY MOSLIMS TE BELEDIGEN/VERKRACHTEN/MARTELEN/VERMOORDEN ( ZIE QUANTANAMO OF PIM FORTYN) EN IEDEREEN DIE DIT ONTKENT ONTKENT DE WERKELIJKHEID ZIE IRAK, PALLESTINA,Tsjetsjenië.
IK BEN NU 18 JAAR EN NU AL MOET IK MIJ DANKZIJ PIM/ HIRSI/ BALKELLENDE IEDERE FUCKING DAG BEWIJZEN DAT IK EEN GOEIE MAROKKAAN BEN DAT IK GEEN DIEF BEN, MAAR ZOALS IK MIJ NU VOEL EN MET MIJ DUIZENDEN ANDERE MOSLIMS/MAROKKANEN ZOIETS ALS FUCK JULLIE ALLEMAAL MAAR DE ZOGENAAMDE MAATSCHAPPIJ FUCK YOU, DE OVERHEID FUCK YOU, HET GEZAG FUCK YOU, EN DAN HET LATER MAAR WEER OP ONZE OPVOEDING GOOIEN EN NIET NAAR DE ECHTE REDEN KIJKEN WIE HET KLIMAAT HEEFT GESCHEPT.
EN VOOR HIRSI ALI DIT VERDIEN JIJ [edit] EN INDERDAAD JA IK BEN EEN OPGEFOKTE JONGE MAROKKAAN MAAR DAARVOOR MAG JE DE MAATSCHAPPIJ BEDANKEN.
:aftel:

Max Stirner
29-10-04, 16:10
Chill dude.......

:blowen:

sjo
30-10-04, 21:57
Geplaatst door muha
EN NIET NAAR DE ECHTE REDEN KIJKEN WIE HET KLIMAAT HEEFT GESCHEPT.

:aftel:

Geschapen moet het zijn.......

maar verder ; mijn complimenten hoor.

gr.
sjo

Julien
02-11-04, 11:32
met de laffe moord van vandaag in mijn achterhoofd, kun je alleen maar concluderen op dit nieuws: je bent echt volledig gestoord en achtelijk als je op deze manier de discussie aangaat (met dreigementen)

deze jongen mag van mij betreft hard aangepakt worden, en ook al die andere gastjes die op internet of waar dan ook iemand bedreigen!

muha
04-11-04, 09:22
Geplaatst door Julien
met de laffe moord van vandaag in mijn achterhoofd, kun je alleen maar concluderen op dit nieuws: je bent echt volledig gestoord en achtelijk als je op deze manier de discussie aangaat (met dreigementen)

deze jongen mag van mij betreft hard aangepakt worden, en ook al die andere gastjes die op internet of waar dan ook iemand bedreigen!

Sorry man je hebt helemaal gelijk, Ik verkondigde hier niet mijn mening en ervaringen maar ik liep mensen te bedreigen toch. Het spijt me dat ik dacht dat ik in een vrij land leef daar waar zelfs een moslim het recht zou hebben op een eigen mening.
Maar ja als ik dan toch me spijt aan het tonen ben, het spijt me dat theo vermoord is want wij Marokkanen hebben 1 brein en zijn aan elkaar verbonden. En als eentje iets doet dan zijn wij er allemaal natuurlijk van op de hoogte. HET SPIJT MIJ ECHT :stout:

En weet je deze jongen gaf hier zijn mening, en weet je deze jongen heeft dat recht ook nog om zijn EIGEN mening te hebben, en weet je deze jongen wordt al hard aangepakt alleen maar omdat hij een Marokkaan is, en weet je deze jongen is niet trots op de moord van theo maar veroordeelt het juist, en weet je deze jongen vind dat dit aantoont hoe belangrijk het is een eigen mening te hebben en te verkondigden, dus weet je laat deze jongen dan dat gewoon blijven doen, EN PROBEER JE DAN AAN JE EIGEN WETTEN TE HOUDEN dan zal ik dat ook doen.
Beslama EN HOUD JE HOOFD KOEL.

Julien
04-11-04, 09:25
muha, iemand bedreigen vindt ik geen mening geven, maar een strafbaar feit. die jongen moet juist het hoofd koel houden!

ieniemienie
04-11-04, 09:48
Geplaatst door muha
EN VOOR HIRSI ALI DIT VERDIEN JIJ [edit] EN INDERDAAD JA IK BEN EEN OPGEFOKTE JONGE MAROKKAAN MAAR DAARVOOR MAG JE DE MAATSCHAPPIJ BEDANKEN.
:aftel:

Tja, komt me bekend voor. Ik gooide vroeger ook alles op de maatschappij. Verschuiving heet dat. Dat is altijd makkelijker dan zelf iets positiefs aan je situatie te doen.Gewoon een ander de schuld geven en zelf niet de verantwoordelijkheid nemen.Ook nog een moeilijke jeugd gehad ja. :brozac:
Ik ben opgevoed ben met het idee dat je anderen moet respecteren om hun mening, ook al ben je het er totaal mee oneens.Het eens zijn met het bedreigen van mensen hoorde daar dus niet bij. :verward: Mocht ook niet van mijn geloof trouwens.

muha
04-11-04, 10:59
Geplaatst door Julien
muha, iemand bedreigen vindt ik geen mening geven, maar een strafbaar feit. die jongen moet juist het hoofd koel houden!

Hahahahahaha kijk dan hoe je reageert uit het niets kom je vertellen dat ik mensen bedreig (nogmaals) ik zij wat ik vond en ik blijf erbij want er is dan ook niks wat jij er aan zou kunnen doen dat word democratie genoemd Want als hirsi Ali dingen mag zeggen over ons dan heb ik dat recht ook. (of wil je net als het kabinet je niet houden aan de grondwet maar aan je eigen wetten) want ik hou me vast aan meningsuiting. En wees niet getreurd ik hou mijn hoofd koel ik ben gewend dat als ik mijn mond open doe dat het dan 9 van de 10 keer niet geaccepteerd word door mijn cristelijke landgenoten. Maar ja mischien dat onze kleinkinderen wel in gelijkheid zullen leven als christen, moslim, jood, hindoe en al het andere.

En dit is voor iedereen die een mening heeft over de Islam, verdiep je er aub eerst in en laat je mening niet vormen door de media, maar door zelfstudie want iedereen heeft een mening maar die meningen hoor ik al iedere dag al op het nieuws lees de koran en kom dan met argumenten. Dus niet twee versen van het internet en dan gelijk bla schreeuwen :wink: want we weten wel dat wij dat doen TOCH??

Julien
04-11-04, 12:40
Geplaatst door muha
Hahahahahaha kijk dan hoe je reageert uit het niets kom je vertellen dat ik mensen bedreig (nogmaals) ik zij wat ik vond en ik blijf erbij want er is dan ook niks wat jij er aan zou kunnen doen dat word democratie genoemd Want als hirsi Ali dingen mag zeggen over ons dan heb ik dat recht ook. (of wil je net als het kabinet je niet houden aan de grondwet maar aan je eigen wetten) want ik hou me vast aan meningsuiting. En wees niet getreurd ik hou mijn hoofd koel ik ben gewend dat als ik mijn mond open doe dat het dan 9 van de 10 keer niet geaccepteerd word door mijn cristelijke landgenoten. Maar ja mischien dat onze kleinkinderen wel in gelijkheid zullen leven als christen, moslim, jood, hindoe en al het andere.

En dit is voor iedereen die een mening heeft over de Islam, verdiep je er aub eerst in en laat je mening niet vormen door de media, maar door zelfstudie want iedereen heeft een mening maar die meningen hoor ik al iedere dag al op het nieuws lees de koran en kom dan met argumenten. Dus niet twee versen van het internet en dan gelijk bla schreeuwen :wink: want we weten wel dat wij dat doen TOCH??

nogmaals: ik ken jou niet en ik weet niet wat jij allemaal gezegd hebt over Hirshi Ali. Maar ik vind een bedreiging uiten (dreigen met geweld of de dood) geen vrijheid van meningsuiting maar een strafbaar feit.

Je mag alles zeggen wat je wil hier..bijvoorbeeld dat je Hirshi Ali een %^&#$% vindt, maar iemand bedreigen is strafbaar. Denk toch na!

muha
04-11-04, 13:40
[QUOTE]Geplaatst door Julien
[B]nogmaals: ik ken jou niet en ik weet niet wat jij allemaal gezegd hebt over Hirshi Ali. Maar ik vind een bedreiging uiten (dreigen met geweld of de dood) geen vrijheid van meningsuiting maar een strafbaar feit.

Waar haal je die bedreiging dan vandaan?? Ik heb alleen gezegd wat ik haar gunde maar niet wat ik haar zou aan doen rustig LEZEN dan begrijp je de intentie. :fuckit:

Julien
04-11-04, 13:45
Geplaatst door muha
[QUOTE]Geplaatst door Julien
[B]nogmaals: ik ken jou niet en ik weet niet wat jij allemaal gezegd hebt over Hirshi Ali. Maar ik vind een bedreiging uiten (dreigen met geweld of de dood) geen vrijheid van meningsuiting maar een strafbaar feit.

Waar haal je die bedreiging dan vandaan?? Ik heb alleen gezegd wat ik haar gunde maar niet wat ik haar zou aan doen rustig LEZEN dan begrijp je de intentie. :fuckit:

JONGEN IK HEB HET NIET OVER JOU! maar over die bedreiger van Hirshi Ali die in de openingspost genoemd wordt! :moe: