PDA

Bekijk Volledige Versie : Grootste zwarte aller tijden: Jezus



Marsipulami
26-10-04, 18:57
Grootste zwarte aller tijden: Jezus

Londen - In de hausse van enquêtes naar 'De grootste... aller tijden' kon natuurlijk ook de vraag naar de grootste zwarte wereldburger uit de geschiedenis niet uitblijven. Maar de uitkomst van de peiling die het 'zwarte' Britse tijdschrift New Nation hield, is op zijn minst opmerkelijk: volgens donker gekleurde Britten is Jezus hun nummer één, vóór Martin Luther King, Malcolm X, Nelson Mandela en Mohammed Ali.

In overeenstemming met vaak gehoorde opvattingen in de zwarte gemeenschap, omschrijft New Nation Jezus zonder aarzeling als zwart. Volgens adjunct-hoofdredacteur Justin Onyeka geloven veel van zijn lezers dat Jezus zwart was. ,,In de Bijbel staat dat hij een donkere huid had. De hele geschiedenis door zijn we geconfronteerd met afbeeldingen van hem met blond haar en blauwe ogen, maar dat gelooft niemand.''

Rotterdams Dagblad

Julien
26-10-04, 19:09
:D

Jezus zwart? pff als je Arabieren/ Semieten zwart noemt, dan zijn Nederlanders zeker getint? :D

offtopic: noemt men Marokkanen eigenlijk ook 'zwart', want de meeste Marokkanen zijn eerder blank te noemen dan zwart.

Bofko
26-10-04, 19:29
Geplaatst door Julien
:D

Jezus zwart? pff als je Arabieren/ Semieten zwart noemt, dan zijn Nederlanders zeker getint? :D


In christelijke kringen is Jezus altijd voorgesteld als een arier met lange haren en zachte blik. Niet bepaald semitisch dus.Ik denk dat Jezus gewoon voldoet aan een heersend modebeeld waarmee desbetreffende gelovige zich graag wil identificeren. Een soort filmster dus.Een zwarte Jezus is blijkbaar goed voor het zwarte zelfbewustzijn.
Ik ben benieuwd of Mohammed ook ´zwart´gemaakt kan worden.



Geplaatst door Julien
:D
offtopic: noemt men Marokkanen eigenlijk ook 'zwart', want de meeste Marokkanen zijn eerder blank te noemen dan zwart.

Indirect wel, als er over ´zwarte scholen´ gepraat wordt.

Julien
26-10-04, 19:33
Geplaatst door Bofko
In christelijke kringen is Jezus altijd voorgesteld als een arier met lange haren en zachte blik. Niet bepaald semitisch dus.Ik denk dat Jezus gewoon voldoet aan een heersend modebeeld waarmee desbetreffende gelovige zich graag wil identificeren. Een soort filmster dus.Een zwarte Jezus is blijkbaar goed voor het zwarte zelfbewustzijn.
Ik ben benieuwd of Mohammed ook ´zwart´gemaakt kan worden.


die arische Jezus met blonde haren is natuurlijk net zo belachelijk..maar nu ik er over nadenk..op de paar plaatjes die ik over Mohammed heb gezien, was Mohammed behoorlijk lichtgetint getekend..erg typisch.

Terwijl Jesus en Mohammed gewoon op elkaar geleken moeten hebben; getint, zwart haar, dikke wenkbrouwen, kromme neus

Bofko
26-10-04, 19:41
Geplaatst door Julien
Terwijl Jesus en Mohammed gewoon op elkaar geleken moeten hebben; getint, zwart haar, dikke wenkbrouwen, kromme neus

Ik had vroeger een vriend en die leek zowel op Jezus als op Karl Marx. :D

Pytaghoras
26-10-04, 20:05
Geplaatst door Julien
die arische Jezus met blonde haren is natuurlijk net zo belachelijk..maar nu ik er over nadenk..op de paar plaatjes die ik over Mohammed heb gezien, was Mohammed behoorlijk lichtgetint getekend..erg typisch.

Terwijl Jesus en Mohammed gewoon op elkaar geleken moeten hebben; getint, zwart haar, dikke wenkbrouwen, kromme neus

Mohammed Ali zei: waarom ga ik in een Jezus geloven die blond is en blauwe ogen heeft?

barneveld
26-10-04, 21:51
jezus was een palestijn en was ver familie lid van Y. Arafat

barfly
26-10-04, 22:00
De grootste zwarte aller tijden was Jimi Hendrix :duim:

En Mohammed Ali tweede :)

Ricardo
26-10-04, 23:13
Goed mogelijk, er zijn tenslotte ook Etheopische joden ! :mrt2:

plexus
26-10-04, 23:20
Geplaatst door barfly
De grootste zwarte aller tijden was Jimi Hendrix :duim:


Amen http://deephousepage.com/smilies/afro.gif

Marsipulami
26-10-04, 23:28
Jezus was een Palestijn en zal er ongeveer zo uitgezien hebben:

http://www.anarchistblackcross.org/images/library/images/palestine.jpg

al qalam
27-10-04, 13:44
Volgens de haddith was hij tamelijk wit.

Sahih Bukhari :
Volume 1, Book 3, Number 63:
Narrated Anas bin Malik:
While we were sitting with the Prophet in the mosque, a man came riding on a camel. He made his camel kneel down in the mosque, tied its foreleg and then said: "Who amongst you is Muhammad?" At that time the Prophet was sitting amongst us (his companions) leaning on his arm. We replied, "This white man reclining on his arm." The an then addressed him, "O Son of 'Abdul Muttalib."

Volume 2, Book 17, Number 122:
Narrated 'Abdullah bin Dinar:
My father said, "I heard Ibn 'Umar reciting the poetic verses of Abu Talib: And a white (person) (i.e. the Prophet) who is requested to pray for rain and who takes care of the orphans and is the guardian of widows." Salim's father (Ibn 'Umar) said, "The following poetic verse occurred to my mind while I was looking at the face of the Prophet (p.b.u.h) while he was praying for rain. He did not get down till the rain water flowed profusely from every roof-g utter: And a white (person) who is requested to pray for rain and who takes care of the orphans and is the guardian of widows . . . And these were the words of Abu Talib."

Volume 2, Book 17, Number 141:
Narrated Anas bin Malik
The Prophet never raised his hands for any invocation except for that of Istisqa' and he used to raise them so much that the whiteness of his armpits became visible.

Volume 4, Book 56, Number 744:
Narrated Isma'il bin Abi Khalid:
I heard Abii Juhaifa saying, "I saw the Prophet, and Al-Hasan bin 'Ali resembled him." I said to Abu- Juhaifa, "Describe him for me." He said, "He was white and his beard was black with some white hair. He promised to give us 13 young she-camels, but he expired before we could get them."

delirious
27-10-04, 15:42
Geplaatst door Pytaghoras
Mohammed Ali zei: waarom ga ik in een Jezus geloven die blond is en blauwe ogen heeft?

Volgens mij zij Malcom X Dat :wink: