PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontvoering Hassan verbijstert moslims



Orakel
26-10-04, 18:39
Ontvoering Hassan verbijstert moslims

26 OKTOBER 2004 - DEN HAAG (ANP) - Bijna veertig moslims in Nederland hebben vandaag in een verklaring hun ,,diepe verslagenheid'' geuit over de ontvoering van de Brits-Iraakse hulpverleenster Margaret Hassan in Irak. De ontvoering van Hassan, die zich al jaren inzet om de humanitaire nood van de Irakezen te verlichten, is volgens hen ,,onbegrijpelijk en niet te rechtvaardigen''.

,,In naam van de menselijke waardigheid en de Arabisch-islamitische principes van humaniteit'' doen de ondertekenaars een beroep op de ontvoerders om de directeur van de hulporganisatie CARE in Irak vrij te laten.

Tot de ondertekenaars behoren de Amsterdamse wethouder Aboutaleb, GroenLinks-Kamerlid Azough, directeur Haci Karacaer van Milli Görüs, voorzitter Ayhan Tonca van de Turks-Islamitische Culturele Federatie en de niet-islamitische PvdA-Kamerleden Dijsselbloem en Verbeet.

Afrux
26-10-04, 18:58
Geplaatst door Orakel
Ontvoering Hassan verbijstert moslims

26 OKTOBER 2004 - DEN HAAG (ANP) - Bijna veertig moslims in Nederland hebben vandaag in een verklaring hun ,,diepe verslagenheid'' geuit over de ontvoering van de Brits-Iraakse hulpverleenster Margaret Hassan in Irak. De ontvoering van Hassan, die zich al jaren inzet om de humanitaire nood van de Irakezen te verlichten, is volgens hen ,,onbegrijpelijk en niet te rechtvaardigen''.

,,In naam van de menselijke waardigheid en de Arabisch-islamitische principes van humaniteit'' doen de ondertekenaars een beroep op de ontvoerders om de directeur van de hulporganisatie CARE in Irak vrij te laten.

Tot de ondertekenaars behoren de Amsterdamse wethouder Aboutaleb, GroenLinks-Kamerlid Azough, directeur Haci Karacaer van Milli Görüs, voorzitter Ayhan Tonca van de Turks-Islamitische Culturele Federatie en de niet-islamitische PvdA-Kamerleden Dijsselbloem en Verbeet.

Niet alleen de ontvoering van Hassan, maar ook van die libanees jongtje, alle hulpverleners, alle ongepande burgers uit andere landen (moslims en niet moslims) zijn tegen d eprincipes van de islam. Zij worden tevens afgekeurd door alle moslim geleerden (behalve de extremisten onder hun) verbijsteren de moslims.

Althans de normale moslims, want ook hier in Nederland ken ik mensen waarvan met een universitaire niveau die sympathie hebben voor deze achterlijke acties.

ZbaqZbaq
26-10-04, 23:04
Geplaatst door Orakel
Ontvoering Hassan verbijstert moslims

26 OKTOBER 2004 - DEN HAAG (ANP) - Bijna veertig moslims in Nederland hebben vandaag in een verklaring hun ,,diepe verslagenheid'' geuit over de ontvoering van de Brits-Iraakse hulpverleenster Margaret Hassan in Irak. De ontvoering van Hassan, die zich al jaren inzet om de humanitaire nood van de Irakezen te verlichten, is volgens hen ,,onbegrijpelijk en niet te rechtvaardigen''.

,,In naam van de menselijke waardigheid en de Arabisch-islamitische principes van humaniteit'' doen de ondertekenaars een beroep op de ontvoerders om de directeur van de hulporganisatie CARE in Irak vrij te laten.

Tot de ondertekenaars behoren de Amsterdamse wethouder Aboutaleb, GroenLinks-Kamerlid Azough, directeur Haci Karacaer van Milli Görüs, voorzitter Ayhan Tonca van de Turks-Islamitische Culturele Federatie en de niet-islamitische PvdA-Kamerleden Dijsselbloem en Verbeet.

ach..stelletje hypocrieten.... daags voor de bezetting van Irak en gedurende de bezetting hebben ze hun smoel gehouden over het zenden van troepen...maar op het moment dat ze de kans hebben een wit voetje te halen bij hun autochtone meester staan ze vooraan de rij

mark61
26-10-04, 23:13
'Verbijstering' is ook wat verbazingwekkend. Ze hadden niet door wat er zo al een jaar aan de gang is in Irak?

Julien
26-10-04, 23:58
elke ontvoering is gewoon verbazingwekkend!

maar deze is wel extra pijnlijk..

wanneer houden die sukkels een keer op met het ontvoeren en doden van onschuldige buitenlanders die vaak tegen de oorlog zelf waren!!!

mark61
27-10-04, 00:06
Geplaatst door Julien
elke ontvoering is gewoon verbazingwekkend!

maar deze is wel extra pijnlijk..

wanneer houden die sukkels een keer op met het ontvoeren en doden van onschuldige buitenlanders die vaak tegen de oorlog zelf waren!!!

Ik geloof niet dat het tot de goegemeente hier is doorgedrongen dat de Amerikanen als eerste wapenfeit de Abu Ghraib leeg hebben laten lopen toen ze aankwamen. Daar zaten dus vnl. gewone criminelen in.

Ontvoeringen worden dus gepleegd door 'commerciëlen' en 'idealisten', of een combinatie van beiden.

Er bleken in het recente verleden al 'politieke' gijzelaars opeens te worden vrijgelaten voor een zak geld. Wherever de opbrengst heenging.

Mark
27-10-04, 08:24
Ik vond het 7-jarige libanese jongetje dat ontvoerd werd verbazingwekkender

taouanza
27-10-04, 11:57
Geplaatst door mark61
'Verbijstering' is ook wat verbazingwekkend. Ze hadden niet door wat er zo al een jaar aan de gang is in Irak?

Kijk de integratie is wel geslaagd.:moe:

taouanza
27-10-04, 12:04
Geplaatst door Mark
Ik vond het 7-jarige libanese jongetje dat ontvoerd werd verbazingwekkender

En die kapot geschoten jongetjes in Falluja?

Yahud Seculaere
27-10-04, 12:34
Geplaatst door taouanza
En die kapot geschoten jongetjes in Falluja?


Ook erg, zeker maar heeft hier niets mee te maken
en is juist geen reden om hulpverleners die zulke jongetjes en meisjes helpen en hun familie in zulke ondragelijke angst en pijn te laten verkeren.

taouanza
27-10-04, 12:37
Geplaatst door Yahud Seculaere
Ook erg, zeker maar heeft hier niets mee te maken
en is juist geen reden om hulpverleners die zulke jongetjes en meisjes helpen en hun familie in zulke ondragelijke angst en pijn te laten verkeren.

Waarom heeft er niks met te maken?
een kind is toch een kind?
Geen kind verdient het ontvoerd of vermoord te worden.

Yahud Seculaere
27-10-04, 12:39
Geplaatst door taouanza
Waarom heeft er niks met te maken?
een kind is toch een kind?
Geen kind verdient het ontvoerd of vermoord te worden.


moeten er daarom nog meer kinderen en hun hulpverleners ontvoerd en etc etc worden ?

kenshiro
27-10-04, 12:46
Geplaatst door taouanza
En die kapot geschoten jongetjes in Falluja?

Dat is even zo goed erg. Of mag daar (bij dat ontvoerde jongetje) niet bij worden stilgestaan?

sjaen
27-10-04, 13:19
Irak versus Irak.
Ze waren beter af met een dictator.

taouanza
27-10-04, 14:12
Geplaatst door Yahud Seculaere
moeten er daarom nog meer kinderen en hun hulpverleners ontvoerd en etc etc worden ?
Jij bent ziek!

taouanza
27-10-04, 14:14
Geplaatst door kenshiro
Dat is even zo goed erg. Of mag daar (bij dat ontvoerde jongetje) niet bij worden stilgestaan?
Nee je moet juist bij iedereen stilstaan.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?

De meeste moslims vinden die hele oorlog in Irak verbijsterend maar dat kan niemand een moer schelen. Waarom hun verbijstering over dat Libanese jongetje wel? Waarom telt hun mening opeens wel?

sjaen
27-10-04, 14:39
Geplaatst door taouanza
Nee je moet juist bij iedereen stilstaan.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Uitzonderingen daargelaten ingeval van Israël, he Tao! :stout:


De meeste moslims vinden die hele oorlog in Irak verbijsterend maar dat kan niemand een moer schelen.

Wie kan dat geen moer schelen? :confused:


Waarom hun verbijstering over dat Libanese jongetje wel? Waarom telt hun mening opeens wel?

Hun, hun, wie is hun?
:rolleyes:

:knipoog:

kenshiro
27-10-04, 15:21
Geplaatst door taouanza
Nee je moet juist bij iedereen stilstaan.
Is dat zo moeilijk te begrijpen?

De meeste moslims vinden die hele oorlog in Irak verbijsterend maar dat kan niemand een moer schelen. Waarom hun verbijstering over dat Libanese jongetje wel? Waarom telt hun mening opeens wel?

Dat hij (Mark) zich bekommert over een libanees jongetje wil nog niet zeggen dat hij niets geeft over zaken die jou misschien harder aangaan of meer zeggen. Je insinueert eigenlijk dat Mark zich niets van de gruwelijkheden van de oorlog aantrekt. Die conclusie trek je wat mij betreft iets te snel.

taouanza
27-10-04, 15:22
Geplaatst door kenshiro
Dat hij (Mark) zich bekommert over een libanees jongetje wil nog niet zeggen dat hij niets geeft over zaken die jou misschien harder aangaan of meer zeggen. Je insinueert eigenlijk dat Mark zich niets van de gruwelijkheden van de oorlog aantrekt. Die conclusie trek je wat mij betreft iets te snel.

Over conclusies trekken gesproken.:moe:

mark61
27-10-04, 16:09
Geplaatst door Marruecos
Tja, alles om de autochtoon wat gemoedsrust te gunnen. Ja ja, wij moslims in Nederland zijn tegen deze ultieme vorm van SM. Ik ben er namelijk van overtuigd dat dat stelletje achter de camera aan het rukken is.

Dit initiatief is mijns inziens merkwaardig en riekt naar klassejustitie. Zodra er een hoog piefje vermoord dreigt te worden is de moslim verontwaardigd. En Bigley? Tja, had ie maar geen haram-woorden in z'n naam moeten gebruiken.

Je hebt in principe wel gelijk, maar voor 'voorstanders' van dergelijke gijzelingen maakt het misschien verschil of het gaat om iemand wiens motieven om in Irak te zijn dubieus zijn, en iemand wiens motieven dat niet zijn. Voor de goegemeente at large, in en buiten Irak, maakt dat wel verschil denk ik. Net zoals zo'n 'commerciële' kidnapping van een Libanees. Jong of oud, dat doet er ff niet toe. Of wellicht ook wel.

kenshiro
27-10-04, 16:10
Geplaatst door taouanza
Over conclusies trekken gesproken.:moe:

Misschien trek ik wel iets te gauw die conlcusie maar kun jij mij dan het tegendeel aangeven? Jij beweert wat en ik trek een conclusie uit wat je zegt, moet kunnen denk ik.

taouanza
27-10-04, 16:14
Geplaatst door kenshiro
Misschien trek ik wel iets te gauw die conlcusie maar kun jij mij dan het tegendeel aangeven? Jij beweert wat en ik trek een conclusie uit wat je zegt, moet kunnen denk ik.

Ik hoef jou niks te bewijzen. Jouw voorbarige conclusies zijn jouw probleem.

kenshiro
27-10-04, 16:32
Geplaatst door taouanza
Ik hoef jou niks te bewijzen. Jouw voorbarige conclusies zijn jouw probleem.

Leg iemand anders dan geen woorden in de mond aub.

Yahud Seculaere
28-10-04, 10:14
Zolang mensen zich krampachtig blijven vastklampen aan hun afkomst en opvoeding, zonder zich te verdiepen in elkaar, wordt het niks met de mens en resteert ons de Babylonische spraakverwarring die naar de ondergang voert.

Dan blijven ze elkaar omwege kleur en geloof bestrijden.



Laten we bidden dat we ooit elkaar weer zullen begrijpen als mens gemaakt door G-d met Zichzelf als beeld.

Want de lankmoedigen en de zachtmoedigen zullen de aarde beërven, aan het einde der tijden, wanneer leeftijd onbelangrijk geworden is en de sterfelijke geschiedenis van de heidense tijden zijn vergaan.



1. Sir 3,19
Er zijn veel hooggeplaatste en beroemde mensen, maar aan de zachtmoedigen onthult hij zijn geheimen.

2. Sir 10,14
Tronen van heersers heeft de Heer omvergeworpen, zachtmoedigen heeft hij aangesteld in hun plaats.

3. Mat 5,5
Gelukkig de zachtmoedigen, want zij zullen het land bezitten.


uit de NBV !!

Mähden
28-10-04, 20:50
Geplaatst door Yahud Seculaere
Zolang mensen zich krampachtig blijven vastklampen aan hun afkomst en opvoeding, zonder zich te verdiepen in elkaar, wordt het niks met de mens en resteert ons de Babylonische spraakverwarring die naar de ondergang voert.

Dan blijven ze elkaar omwege kleur en geloof bestrijden.



Laten we bidden dat we ooit elkaar weer zullen begrijpen als mens gemaakt door G-d met Zichzelf als beeld.

Want de lankmoedigen en de zachtmoedigen zullen de aarde beërven, aan het einde der tijden, wanneer leeftijd onbelangrijk geworden is en de sterfelijke geschiedenis van de heidense tijden zijn vergaan.



1. Sir 3,19
Er zijn veel hooggeplaatste en beroemde mensen, maar aan de zachtmoedigen onthult hij zijn geheimen.

2. Sir 10,14
Tronen van heersers heeft de Heer omvergeworpen, zachtmoedigen heeft hij aangesteld in hun plaats.

3. Mat 5,5
Gelukkig de zachtmoedigen, want zij zullen het land bezitten.


uit de NBV !!