PDA

Bekijk Volledige Versie : 'We hebben niets geleerd van Fortuyn'



Seif
26-10-04, 21:11
26-10-2004

Door Carel Brendel

Kasper van Noppen, PvdA-campagneleider bij de laatste twee raadsverkiezingen. Heeft geen goed woord over voor partijgenoot Job Cohen. De burgemeester bagatelliseert de problemen met jongeren in de Diamantbuurt.

1. 'Schaamrood op de kaken' stond boven uw laatste column op de website van de PvdA in Amsterdam. Waarom?
,,Omdat ik me enorm opwind over de afwerende en lauwe manier waarop bestuurders en politiemensen reageren op klachten uit de Diamantbuurt. Je lost problemen niet op door ze te bagatelliseren. Cohen maakt niet de indruk dat hij daadkrachtig en meelevend optreedt. Donderdag in het NOS-Journaal wuift hij alles weg, enkele dagen later organiseert hij een persconferentie, waarmee hij toegeeft dat er grote problemen zijn. Hij vertelt daar dat zijn wethouder jeugdzaken Aboutaleb al maanden in de weer is in deze buurt. Zeg dat dan gelijk op de televisie. Cohen heeft een grote inschattingsfout gemaakt.''
2. Waar schort het aan?
,,De burgemeester hoort duidelijk te maken waar hij voor staat. Ik ben als Amsterdammer jaloers op Rotterdam. Ze hebben een grotere haven, Feyenoord staat boven Ajax en het gemeentebestuur maakt duidelijk wat er wel en niet wordt getolereerd. Je moet durven benoemen wat er aan de hand is. Waarom mag je niet zeggen dat de jongens om wie het in dit geval gaat, van Marokkaanse afkomst zijn. Dat is beter dan net te doen of de stad een soort walhalla is met af en toe een probleempje.''
3. In 2002 had uw partij toch beterschap beloofd?
,,We hebben helemaal niets geleerd van Fortuyn. Iedereen in de PvdA werd groen en geel en paars van angst voor hem. Nu leunen we weer achterover, omdat de ontevreden burgers terug in hun hok zouden zijn. Dat idee is een vergissing. Wat Fortuyn heeft losgemaakt, is nog steeds los. Het jongste rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau laat zien dat Nederlanders zich grote zorgen maken over het mislukken van de integratie. De burgemeester van een grote stad moet bij dat onderwerp zijn verantwoordelijkheid nemen.''
4. U schrijft over 'de wurggreep van het ongeïnteresseerde en laatdunkende'.
,,Dat bedoel ik niet persoonlijk. Cohen is een integer bestuurder. Hard roepen om veiligheid en daarna iedereen z'n gang laten gaan, dat kleeft aan de gemiddelde Nederlander. Alle partijen maken van veiligheid een issue. Met de mond belijden ze dat de openbare ruimte van iedereen is. Alleen merk je er in de praktijk weinig van. Netto komt er geen agent bij. Zo voed je het cynisme in plaats van het weg te nemen.''
5. Op de PvdA-website staan oproepen dat Cohen weg moet.
,,Dat is te gemakkelijk, net als het wegsturen van Koeman. Cohen is benoemd, je kunt hem niet eens wegsturen. Maar als hij bij de burgemeestersverkiezingen in 2006 in de race wil zijn voor een nieuwe termijn, dan moet hij alerter zijn dan vorige week.''

hassan1111
26-10-04, 22:40
nergens voor nodig!!

mark61
26-10-04, 23:35
Geplaatst door Seif
...,,Dat is te gemakkelijk, net als het wegsturen van Koeman. Cohen is benoemd, je kunt hem niet eens wegsturen. Maar als hij bij de burgemeestersverkiezingen in 2006 in de race wil zijn voor een nieuwe termijn, dan moet hij alerter zijn dan vorige week.''

Giuliani nog vrij?

TonH
27-10-04, 01:36
Geplaatst door Seif
26-10-2004

Door Carel Brendel

Kasper van Noppen, PvdA-campagneleider bij de laatste twee raadsverkiezingen. Heeft geen goed woord over voor partijgenoot Job Cohen. De burgemeester bagatelliseert de problemen met jongeren in de Diamantbuurt.

1. 'Schaamrood op de kaken' stond boven uw laatste column op de website van de PvdA in Amsterdam. Waarom?
,,Omdat ik me enorm opwind over de afwerende en lauwe manier waarop bestuurders en politiemensen reageren op klachten uit de Diamantbuurt. Je lost problemen niet op door ze te bagatelliseren. Cohen maakt niet de indruk dat hij daadkrachtig en meelevend optreedt. Donderdag in het NOS-Journaal wuift hij alles weg, enkele dagen later organiseert hij een persconferentie, waarmee hij toegeeft dat er grote problemen zijn. Hij vertelt daar dat zijn wethouder jeugdzaken Aboutaleb al maanden in de weer is in deze buurt. Zeg dat dan gelijk op de televisie. Cohen heeft een grote inschattingsfout gemaakt.''
2. Waar schort het aan?
,,De burgemeester hoort duidelijk te maken waar hij voor staat. Ik ben als Amsterdammer jaloers op Rotterdam. Ze hebben een grotere haven, Feyenoord staat boven Ajax en het gemeentebestuur maakt duidelijk wat er wel en niet wordt getolereerd. Je moet durven benoemen wat er aan de hand is. Waarom mag je niet zeggen dat de jongens om wie het in dit geval gaat, van Marokkaanse afkomst zijn. Dat is beter dan net te doen of de stad een soort walhalla is met af en toe een probleempje.''
3. In 2002 had uw partij toch beterschap beloofd?
,,We hebben helemaal niets geleerd van Fortuyn. Iedereen in de PvdA werd groen en geel en paars van angst voor hem. Nu leunen we weer achterover, omdat de ontevreden burgers terug in hun hok zouden zijn. Dat idee is een vergissing. Wat Fortuyn heeft losgemaakt, is nog steeds los. Het jongste rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau laat zien dat Nederlanders zich grote zorgen maken over het mislukken van de integratie. De burgemeester van een grote stad moet bij dat onderwerp zijn verantwoordelijkheid nemen.''
4. U schrijft over 'de wurggreep van het ongeïnteresseerde en laatdunkende'.
,,Dat bedoel ik niet persoonlijk. Cohen is een integer bestuurder. Hard roepen om veiligheid en daarna iedereen z'n gang laten gaan, dat kleeft aan de gemiddelde Nederlander. Alle partijen maken van veiligheid een issue. Met de mond belijden ze dat de openbare ruimte van iedereen is. Alleen merk je er in de praktijk weinig van. Netto komt er geen agent bij. Zo voed je het cynisme in plaats van het weg te nemen.''
5. Op de PvdA-website staan oproepen dat Cohen weg moet.
,,Dat is te gemakkelijk, net als het wegsturen van Koeman. Cohen is benoemd, je kunt hem niet eens wegsturen. Maar als hij bij de burgemeestersverkiezingen in 2006 in de race wil zijn voor een nieuwe termijn, dan moet hij alerter zijn dan vorige week.''

Zoals ik al een paar keer heb gezegd: het ging nooit over de bewoners van de Diamantbuurt en het zal er niet over gaan. De spelletjes over de rug van de buurtbewoners worden nu steeds openlijker uitgevochten.

~Panthera~
27-10-04, 01:41
En van Voortuin was al helemaal niks te leren. :moe:

O nee toch : hoe je van de ene party waar je uitgeknikkerd werd, weer naar de andere party overliep.
Ach, houdt je van de straat he ? :fpuh:

Mark
27-10-04, 08:46
Geplaatst door Seif
Cohen is benoemd, je kunt hem niet eens wegsturen. Maar als hij bij de burgemeestersverkiezingen in 2006 in de race wil zijn voor een nieuwe termijn, dan moet hij alerter zijn dan vorige week.''

Ben benieuwd wat de gemiddelde Amsterdammer vindt van de prestaties van job.

Mark
27-10-04, 08:51
Overigens viel het mij op in een overzicht van de Volkskrant dat het meestal allochtonen zijn die een blanke buurt uit worden gepest. Van die typisch christelijke dorpen waar ze geen buitenstaanders willen.

Het gaat eigenlijk niet om de Diamantbuurt of om Amsterdam. Het gaat erom dat het in nederland blijkbaar mogelijk is om mensen ongestraft dag in dag uit te treiteren tot ze moeten verhuizen.

De halfzachte aanpak van politie, justitie en burgemeesters toont aan hoe machteloos deze slachtoffers en de hele maatschappij is.

er MOET iets tegen gebeuren, anders zullen de huidige bestuurders hier keihard op worden afgerekend.

dicksr
27-10-04, 09:25
Geplaatst door Mark
Overigens viel het mij op in een overzicht van de Volkskrant dat het meestal allochtonen zijn die een blanke buurt uit worden gepest. Van die typisch christelijke dorpen waar ze geen buitenstaanders willen.

Het gaat eigenlijk niet om de Diamantbuurt of om Amsterdam. Het gaat erom dat het in nederland blijkbaar mogelijk is om mensen ongestraft dag in dag uit te treiteren tot ze moeten verhuizen.

De halfzachte aanpak van politie, justitie en burgemeesters toont aan hoe machteloos deze slachtoffers en de hele maatschappij is.

er MOET iets tegen gebeuren, anders zullen de huidige bestuurders hier keihard op worden afgerekend. :handbang:

Siah
27-10-04, 09:37
'We hebben niets geleerd van Fortuyn'
26-10-2004

Door Carel Brendel




in tegen deel! :boogjes:
.

gewoon door :hardlach: gaan

Marsipulami
27-10-04, 10:18
Job Cohen is de grootste NL-politicus van de laatste twee decennia.

Seif
27-10-04, 10:31
Geplaatst door Marsipulami
Job Cohen is de grootste NL-politicus van de laatste twee decennia.

:lol:

Siah
27-10-04, 10:41
Geplaatst door Marsipulami
Job Cohen is de grootste NL-politicus van de laatste twee decennia.
:duizelig:

TonH
27-10-04, 12:30
Geplaatst door Mark
Overigens viel het mij op in een overzicht van de Volkskrant dat het meestal allochtonen zijn die een blanke buurt uit worden gepest. Van die typisch christelijke dorpen waar ze geen buitenstaanders willen.

Het gaat eigenlijk niet om de Diamantbuurt of om Amsterdam. Het gaat erom dat het in nederland blijkbaar mogelijk is om mensen ongestraft dag in dag uit te treiteren tot ze moeten verhuizen.

De halfzachte aanpak van politie, justitie en burgemeesters toont aan hoe machteloos deze slachtoffers en de hele maatschappij is.

er MOET iets tegen gebeuren, anders zullen de huidige bestuurders hier keihard op worden afgerekend.

Het valt me al een tijdje op dat er in Amsterdam steeds vaker door bewoners geëist wordt dat er een geluids en ander overlastniveau komt dat niet bij een grote stad hoort, maar bij een dorp.

Er gebeurd van alles en er is van alles gebeurd. En niks halfzacht. Of is plaatsen van camera's op de Van Woustraat half zacht? Is het oppakken en sturen naar Den Engh half zacht?

Fouten zijn er vast gemaakt. Maar treiteren en pesten is niet buurtgebonden. In het sjieke stukje aan de andere kant van de Amstel heb je een keurige mensen die de woonbootbewoners 'terroriseren'. Vernielingen en dreigementen zijn aan de orde van de dag. "De spanning is er te snijden." Niet hetzelfde misschien, maar je snapt het wel.

Mark
27-10-04, 12:42
Geplaatst door TonH

Fouten zijn er vast gemaakt. Maar treiteren en pesten is niet buurtgebonden. In het sjieke stukje aan de andere kant van de Amstel heb je een keurige mensen die de woonbootbewoners 'terroriseren'. Vernielingen en dreigementen zijn aan de orde van de dag. "De spanning is er te snijden." Niet hetzelfde misschien, maar je snapt het wel.

Dat was juist mijn betoog, dat dit niet een Amsterdams of wijkgebonden probleem is.

De maatregelen die jij opnoemde zijn blijkbaar niet voldoende geweest, en zie ook dus wat er met die woonbootbewoners gebeurt.

Als je in A'dam woont heb je niet de rust van een dorp. Echter vernielingen aan je huis en mishandeling lijkt mij niet een van de dingen die er nou eenmaal bij moet horen als je in een stad woont.

TonH
27-10-04, 13:20
Geplaatst door Mark
Dat was juist mijn betoog, dat dit niet een Amsterdams of wijkgebonden probleem is.

De maatregelen die jij opnoemde zijn blijkbaar niet voldoende geweest, en zie ook dus wat er met die woonbootbewoners gebeurt.

Als je in A'dam woont heb je niet de rust van een dorp. Echter vernielingen aan je huis en mishandeling lijkt mij niet een van de dingen die er nou eenmaal bij moet horen als je in een stad woont.

Je kunt niet altijd alles voorkomen. Maar dat wordt wel geëist. Een samenleving die accident-proof is.

Ik kan me voorstellen dat er koppen rollen omdat die familie het huis uit moest. Bescherming van de burger is tenslotte een van de primaire taken van de overheid. Prima, maar er moet ook erkent worden dat er verschrikkelijk veel gedaan is en dat de algehele situatie in de wijk niet in overeenstemming was/is met het beeld dat geschapen werd/wordt.

Vernielingen en mishandelingen zijn nooit te tolereren en de dader(s)moeten aangepakt worden. Maar wat zou je er van vinden wanneer er bij je in de straat een steen door de ruiten gaat en de politie pakt iedereen uit de straat op en stuurt je het land uit of naar opvoedingsgestichten of naar ik weet niet wat. En jij moet maar bewijzen dat je het niet was. Dat is wél waar bij voortduring om geroepen wordt. Ook hier op Maroc weer.

Mark
27-10-04, 13:41
Geplaatst door TonH
Je kunt niet altijd alles voorkomen. Maar dat wordt wel geëist. Een samenleving die accident-proof is.

Ik kan me voorstellen dat er koppen rollen omdat die familie het huis uit moest. Bescherming van de burger is tenslotte een van de primaire taken van de overheid. Prima, maar er moet ook erkent worden dat er verschrikkelijk veel gedaan is en dat de algehele situatie in de wijk niet in overeenstemming was/is met het beeld dat geschapen werd/wordt.

Vernielingen en mishandelingen zijn nooit te tolereren en de dader(s)moeten aangepakt worden. Maar wat zou je er van vinden wanneer er bij je in de straat een steen door de ruiten gaat en de politie pakt iedereen uit de straat op en stuurt je het land uit of naar opvoedingsgestichten of naar ik weet niet wat. En jij moet maar bewijzen dat je het niet was. Dat is wél waar bij voortduring om geroepen wordt. Ook hier op Maroc weer.

Is het dan een mediahype dat de politiek en politie heeft gezegd dat ze precies weten wie de daders zijn en dat dit maanden lang doorgaat terwijl er niets tegen die daders gedaan kan worden?

mark61
27-10-04, 13:52
Geplaatst door Mark
Overigens viel het mij op in een overzicht van de Volkskrant dat het meestal allochtonen zijn die een blanke buurt uit worden gepest. Van die typisch christelijke dorpen waar ze geen buitenstaanders willen.

Het gaat eigenlijk niet om de Diamantbuurt of om Amsterdam. Het gaat erom dat het in nederland blijkbaar mogelijk is om mensen ongestraft dag in dag uit te treiteren tot ze moeten verhuizen.

De halfzachte aanpak van politie, justitie en burgemeesters toont aan hoe machteloos deze slachtoffers en de hele maatschappij is.

er MOET iets tegen gebeuren, anders zullen de huidige bestuurders hier keihard op worden afgerekend.

Yep. Er is sprake van totale ongeremdheid, verbaal en fysiek, anything goes. De ultieme democratisering, vrees ik. Je mag iedereen bedreigen, dat is blijkbaar wijd en zijd aanvaardbaar, je laat je willoos meeslepen in groepsgedrag en escalatie. Geweld en wapens zijn de gewoonste zaak van de wereld.

Behalve de VS ken ik geen land waar dat zo gaat. In Engeland is grote beroering over de verspreiding van guns onder jonge zwarte losers, waar vnl. andere zwarte jongeren het slachtoffer van worden. Innocent bystanders. Maar het is nog niet te vergelijken met NL. Hier hebben we nl. alleen rechten, die worden elke dag bij bosjes uitgevonden, maar geen plichten. Die zijn passé.

En als ik dan vraag waarom jongeren zonodig moeten rondhangen als grondrecht der beschaving, en niet wat leuks of nuttigs gaan doen (kan ook in groepsverband), sport, lezen, god knows hoeveel mogelijkheden er hier zijn, dan ben ik dus een ouwe lul.

TonH
27-10-04, 13:54
Geplaatst door Mark
Is het dan een mediahype dat de politiek en politie heeft gezegd dat ze precies weten wie de daders zijn en dat dit maanden lang doorgaat terwijl er niets tegen die daders gedaan kan worden?

Nee, dit is de cumulatie van de voorgaande hype, waarin volledig aan de realiteit voorbijgegaan werd. Ik vrees zelfs dat door die hype eventuele signalen zelfs gemist kunnen zijn.

Maar die uitspraak over de daders is ook een belachelijke uitspraak, die terecht heel veel kwaad bloed gezet heeft.

mark61
27-10-04, 13:58
Geplaatst door TonH
Er gebeurd van alles en er is van alles gebeurd. En niks halfzacht. Of is plaatsen van camera's op de Van Woustraat half zacht? Is het oppakken en sturen naar Den Engh half zacht?...

Nee, het is de overspannen reactie, die duidt op TE LAAT. Die jongeren die nu een probleem zijn, hebben dat probleem 10 jaar eerder ontwikkeld. Opvoeding, schoolsituatie. Daar is niks aan gedaan. Want niemand durft te wroeten in gezinssituaties, of 20 diensten lopen elkaar voor de voeten. Als je zorgt dat 99% van de jongens op de een of andere manier een opleiding afmaakt en werk vindt, heb je dit gezeik nauwelijks nog.

In die christelijke dorpen mag nou net de kerk met zijn morele claims wel wat aan de mentaliteit van de burgers doen.

Helaas is kinderen krijgen een basisrecht, ook voor mensen die blijkbaar not fit to be a parent zijn. En, zegt opa, dat komt doordat de sociaal-democratie na de oorlog zijn oorspronkelijke beschavingsideaal heeft laten vallen en zich alleen op de materiële kant der volksverheffing heeft gericht. Oei wat klinkt dat conservatief. Ik kan het niet helpen dat je gedragen en je geest ontwikkelen vieze woorden zijn geworden. Daar is niks links of rechts aan, maar in NL helaas wel.

GroteWolf
27-10-04, 16:14
We hebben niks geleerd van Frits Bolkestein.


Maar deze meneer had het over de PvdA. En die hebben sowiso nergens van geleerd.

mark61
27-10-04, 16:47
Geplaatst door GroteWolf
We hebben niks geleerd van Frits Bolkestein....

Van Bolkestein hebben we kunnen leren dat achtenswaardige erudiete staatslieden niet moeten zwetsen over een onderwerp waar ze niet het geringste verstand van hebben.

dicksr
28-10-04, 08:15
Geplaatst door Mark
Is het dan een mediahype dat de politiek en politie heeft gezegd dat ze precies weten wie de daders zijn en dat dit maanden lang doorgaat terwijl er niets tegen die daders gedaan kan worden?


Nederland, woensdag 27 oktober 2004

Aanpak probleemjongeren Diamantbuurt verwaterde

Romana Abels

De overlast en conflicten in de Amsterdamse Diamantbuurt komen niet uit de lucht vallen. Al eerder ontspoorden Marokkaanse jongeren. De intensieve aanpak die succes had, verkruimelde de afgelopen tijd.


AMSTERDAM - ,,Ik kan zo nog wel twee, drie gezinnen aanwijzen die hierna aan de beurt kunnen komen.” Hans Zuiver, directeur van Welzijnsstichting Combiwel, ziet al 25 jaar jongeren zich misdragen op het Smaragdplein. Keer op keer worden bij ernstige ontsporingen maatregelen getroffen. Die werken, zeker. Maar na een paar jaar is iedereen de noodzaak alweer vergeten. En dan loopt het wéér uit de hand.

,,Toen ik hier kwam werken, werden iedere nacht opnieuw de lichten kapot gegooid op en rond het Smaragdplein”, zegt Zuiver.

,,Een groep rotjochies haalde daar de grootst mogelijke rotzooi uit. Van buurtbewoners hoorde ik toen ook al dat het geen nieuw verschijnsel was.” Zuiver nam maatregelen. De jongeren werden aangesproken op hun gedrag, de ouders werden erbij gehaald.

,,Binnen een maand was het Smaragdplein van de toptien van meest gevandaliseerde plekken van Amsterdam verdwenen.”

Ook Nanja van Wensen, van 1994 tot 1997 als jongerenwerker actief in de Amsterdamse Pijp, komen de nu door Cohen aangekondigde straatverboden bekend voor. ,,In die tijd was er een aantal Smaragdplein-jongeren met een straatverbod. Destijds begon er weer een periode met regelrechte jongerenterreur. Dat je als jongerenwerker door die jongens geslagen werd was bijna aan de orde van de dag.”

Na overlastklachten uit de buurt werd er destijds een bijzonder strenge aanpak vastgesteld.

,,We hadden wekelijks overleg met justitie, de leerplichtambtenaar, vertegenwoordigers van ouders, de wijkagent. Afgesproken werd dat van ieder incident aangifte werd gedaan. Het was zero tolerance voordat die term was uitgevonden”, zegt Van Wensen. Na verloop van tijd nam de overlast af. En daarmee verdween ook de aandacht voor het probleem.

Welzijnsdirecteur Zuiver zag het verwateren. ,,Destijds hadden we een goede buurtregisseur, we hadden een kantoor van justitie in de buurt en er was dat overleg tussen iedereen die met de jongeren werkte. De wijkagent kreeg een andere baan, er kwamen daarna nog wel zes anderen. Justitie in de buurt gaat nu ook nog naar Amstelveen verhuizen. En het overleg verdween.”

Terwijl het in de jaren daarna, zelfs nu nog, deels om dezelfde jongeren gaat. Neem die jongen (we noemen hem Achmed) die in 1996 een straatverbod kreeg: nu hoort hij tot wat de Amsterdamse politie noemt de 'harde kern', de aanstichters van veel criminaliteit. Voor de 1500 hardekerners in Amsterdam geldt een speciaal beleid: individuele, intensieve begeleiding, snelle straffen. Ook Achmed komt nog steeds op het Smaragdplein, als een van de vier hardekerners in de groep van twintig die het gezin hun huis uit pestte. Cohen wil vooral hen zo snel mogelijk aanpakken.

,,Die jongens uit de harde kern zijn nu het probleem niet”, zegt Zuiver. ,,Voor hen is het wegtreiteren van een gezin echt peanuts. Die rijden langs in hun Ferrari en stoken de boel wat op, maar ze gaan echt niet stenen door ruiten gooien. Dat is te min voor ze.” De treiteraars zijn eerder tieners.

,,Jongens die een keer een paar gympies hebben gejat. Met volgelingen. Een jongere groep, kinderen van soms nog maar tien jaar, kijkt tegen hen op.”

Die groep manifesteerde zich een jaar of drie geleden. Toen werd Zuiver 's nachts gebeld: trammelant. Meer dan 100 man bestormden het politiebureau omdat een van hen onrecht was aangedaan. Toen ook werden de klachten uit de buurt weer gehoord: een snackbar werd belaagd, bewoners uit een andere straat werden weggepest.

De voorzitter van de stadsdeelraad, J. Hellendoorn, zegt dat het stadsdeel flink op weg is om de problemen op te lossen. Ging het eerst om een groep van 100 jongeren, nu staan er nog maar 20. Dat komt door de 'routeplanner', een nieuw project waarbij jongeren hulp krijgen hun route naar de toekomst uit te stippelen.

Die hulp biedt onder meer de stichting streetcornerwork. Medewerker Jim Robinson wil meer instellingen bij het project betrekken: het onderwijs, de politie. Maar geef hem nog even de tijd, vraagt hij. ,,Alles moet van de grond af worden opgebouwd.”


Copyright: Trouw

Wellicht voegt dit nog wat toe.

Een duidelijk beeld van brandblussen i.p.v. langere termijn visie. Iets waar onze hele staat onder lijdt. Voortdurend jachtig ad-hoc 'beleid'. Altijd reactief, met geen enkel helder en/of wenkend perspectief voor de burgers, autochtoon of allochtoon.

Alleen maar achter de feiten aanrennen, geen enkele consistentie. Vind je het gek dat niemand echt weet waar hij/zij aan toe is. Iedereen is wel gedwongen zijn individuele weg te gaan, een gemeenschappelijke wordt niet geboden.

mark61
28-10-04, 10:14
Geplaatst door dicksr
Wellicht voegt dit nog wat toe.... Iedereen is wel gedwongen zijn individuele weg te gaan, een gemeenschappelijke wordt niet geboden.

Das knap stom inderdaad. Zou permanente aanpak moeten zijn. Voorkomt, en scheelt daarmee nog geld ook. Als dat een overweging is. Vast wel.

TonH
28-10-04, 12:27
Geplaatst door mark61
Das knap stom inderdaad. Zou permanente aanpak moeten zijn. Voorkomt, en scheelt daarmee nog geld ook. Als dat een overweging is. Vast wel.

Is de laatst 2,5 jaar een permanente aanpak geweest. Gemankeerd misschien op sommige terreinen, maar toch. Dat deze mijnheer een andere agenda heeft heb ik elders al gezegd (Aboutaleb-topic)

mark61
28-10-04, 14:29
Geplaatst door TonH
Dat deze mijnheer een andere agenda heeft heb ik elders al gezegd (Aboutaleb-topic)

Jah zag ik later. Sowieso heb ik al lang de indruk dat het over Bert, Marja noch Ahmed gaat, maar wel over politieke vliegenafvangerij. Maar dat zal zo onderhand elke burger wel duidelijk zijn. Toch? Toch? Toch?