PDA

Bekijk Volledige Versie : Barroso trekt voorstel voor Europese Commissie in



Dutchguy
27-10-04, 19:34
Barroso trekt voorstel voor Europese Commissie in.

"Deze laatste dagen hebben bewezen dat de Europese Unie een sterke instelling is en dat dit parlement een vitale rol heeft in het bestuur van Europa." Barroso zei niet hoe veel tijd hij nodig denkt te hebben voor herschikking of vervanging van de kandidaat-eurocommissarissen.

Door het intrekken van het voorstel vermijdt Barroso een mogelijke afkeuring van zijn team woensdag door het Europees Parlement. Ongeveer de helft van de parlementariërs verzet zich hevig tegen de Italiaanse kandidaat Buttiglione op justitie, die homoseksualiteit zondig vindt,

Het parlement kan alleen de hele Europese Commissie afkeuren of goedkeuren.

Bron:nu.nl

~Panthera~
27-10-04, 19:48
Gaat die Butt nu exit ? :D

mark61
27-10-04, 19:53
Barroso blokkeert zo juist de Europese democratie. Schijnheil.

@ Panth: misschien wordt het toch een visserijbutt. Of Berlusconi smijt er een ander vriendje tegenaan.

~Panthera~
27-10-04, 20:04
Geplaatst door mark61
Barroso blokkeert zo juist de Europese democratie. Schijnheil.

@ Panth: misschien wordt het toch een visserijbutt. Of Berlusconi smijt er een ander vriendje tegenaan.
---------------

sneaky buggers.

mark61
27-10-04, 20:12
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

sneaky buggers.

Pizzabodem van karton. Of zoiets. Iets anders durf ik niet meer te zeggen anders krijg ik Mars met zn Inquis2004 achter me aan.

Dutchguy
27-10-04, 20:14
Natuurlijk bezopen dat de hele commissie dan weggestemd zou worden maar kennelijk zijn er van die absurde regels. Terwijl iedereen weet om wie het gaat, het Vaticaanse schoothondje van de paus.

mark61
27-10-04, 20:19
Geplaatst door Dutchguy
Natuurlijk bezopen dat de hele commissie dan weggestemd zou worden maar kennelijk zijn er van die absurde regels. Terwijl iedereen weet om wie het gaat, het Vaticaanse schoothondje van de paus.

Die regels zijn er om het parlement zo machteloos mogelijk te maken. Immers, de drempel om iemand weg te krijgen wordt dan erg hoog. Dat was precies de bedoeling van de regeringsleiders die destijds deze organisatie in elkaar schroefden. Net zoals bij mijn weten de begroting alleen in zijn geheel kan worden weggestemd, niet geamendeerd. Parlement als doekje voor het bloeden.

Heel langzaam krijgt het parlement ietjse meer macht.

Julien
27-10-04, 21:28
Geplaatst door Dutchguy
Natuurlijk bezopen dat de hele commissie dan weggestemd zou worden maar kennelijk zijn er van die absurde regels. Terwijl iedereen weet om wie het gaat, het Vaticaanse schoothondje van de paus.

de Paus is anders wel een belangrijke factor in Europa hoor.

Ik hoop dat Buttiglione de plaats krijgt van Neli Cruz, lekker om die zeik-hollanders terug te pesten :p :D

Dutchguy
27-10-04, 22:06
Geplaatst door Julien
de Paus is anders wel een belangrijke factor in Europa hoor.

Ik hoop dat Buttiglione de plaats krijgt van Neli Cruz, lekker om die zeik-hollanders terug te pesten :p :D

Fat chance! :bril:

Marsipulami
27-10-04, 22:09
Geplaatst door Dutchguy
Fat chance! :bril:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=114858

Marsipulami
27-10-04, 22:18
Geplaatst door mark61
Heel langzaam krijgt het parlement ietjse meer macht.

Europa wordt niks. Het wordt een compleet onbestuurbaar machteloos iets. Zeker sedert de nieuwe lidstaten erbij gekomen zijn. Het is gewoon wachten tot de boel weer uit elkaar valt. Alleen een economische Unie kan overleven. Dat parlement moet alleen de schijn van democratie hoog houden, maar als het lastig wordt is het voortbestaan Europese Unie in gevaar. Europa is absoluut niet democratisch maar wordt gewoon geregeerd door een aantal machtige lobby's, de multinationals en het grootkapitaal.

Seif
27-10-04, 22:20
Geplaatst door Marsipulami
Europa is absoluut niet democratisch maar wordt gewoon geregeerd door een aantal machtige lobby's, de multinationals en het grootkapitaal.

....en die vervloekte Christenen. :knipoog:

Dutchguy
27-10-04, 22:21
Geplaatst door Marsipulami
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=114858

Laten ze 'm maar op visserij of zo zetten. Iets waar hij met zijn antieke denkbeelden weinig kwaad kan.

Marsipulami
27-10-04, 22:25
Geplaatst door Seif
....en die vervloekte Christenen. :knipoog:

Nah, die hebben niks te zeggen, als ze er al zijn dan dienen ze alleen maar om de facade hoog te houden. Democratie bestaat al lang niet meer, het is gewoon het grootkapitaal dat regeert.

Jane Doe
27-10-04, 22:29
Geplaatst door Marsipulami
Europa wordt niks. Het wordt een compleet onbestuurbaar machteloos iets. Zeker sedert de nieuwe lidstaten erbij gekomen zijn. Het is gewoon wachten tot de boel weer uit elkaar valt. Alleen een economische Unie kan overleven. Dat parlement moet alleen de schijn van democratie hoog houden, maar als het lastig wordt is het voortbestaan Europese Unie in gevaar. Europa is absoluut niet democratisch maar wordt gewoon geregeerd door een aantal machtige lobby's, de multinationals en het grootkapitaal.

Uhuuuh!

Ik denk dat we leven in een moderne communisme :giechel:

mark61
27-10-04, 22:42
Geplaatst door Marsipulami
Europa wordt niks. Het wordt een compleet onbestuurbaar machteloos iets. Zeker sedert de nieuwe lidstaten erbij gekomen zijn. Het is gewoon wachten tot de boel weer uit elkaar valt. Alleen een economische Unie kan overleven. Dat parlement moet alleen de schijn van democratie hoog houden, maar als het lastig wordt is het voortbestaan Europese Unie in gevaar. Europa is absoluut niet democratisch maar wordt gewoon geregeerd door een aantal machtige lobby's, de multinationals en het grootkapitaal.

Kijk, das nog s een positieve grondhouding! Jij ook zo geschokt over de voorwaardelijke uitroeping van de onafhankelijkheid van Brussel gisteren? Geheel naar Belgisch model gaan we terug naar de middeleeuwen, stadstaten en graafschappen? Hoe kleiner hoe fijner? Het grootkapitaal van DHL lacht zich ook gek. En smeert m gauw.

Engeland wilde met alle geweld directe uitbreiding voordat de staatsrechtelijke hervorming was voltooid, om zo chaos te schoppen en de EU te saboteren. Jij doet er graag aan mee. Een België met vijf (5!) parlementen is zeker beter bestuurbaar? Vooral tegen multinationals? Het was inderdaad een machtsvertoon tegenover DHL. Sidderend dropen ze af.

Een EU waarin meerderheidsbesluiten kunnen worden genomen, waarin het parlement geen wassen neus is maar een echt democratisch parlement, dat bovendien niet heen en weer sjeest tussen Brussel en Straatsburg, dat werkt prima.

Wat is het verschil tussen lobby's, multi en grootkap? Of bekt het gewoon wel lekker? Denk je dat nationale regeringen sterker zijn tov die krachten?

mark61
27-10-04, 22:54
Geplaatst door Julien
de Paus is anders wel een belangrijke factor in Europa hoor.

God verhoede dat deze niet-democratisch gekozen functionaris van een ministaat wat te zeggen krijgt over Europese politiek. Zn euro's met eigen opdruk vind ik meer dan genoeg.

Zeg, jij was toch soldaat van het secularisme? Zit je nou opeens religieuze invloed op de politiek te verdedigen?

Marsipulami
27-10-04, 22:56
Geplaatst door mark61
Kijk, das nog s een positieve grondhouding! Jij ook zo geschokt over de voorwaardelijke uitroeping van de onafhankelijkheid van Brussel gisteren? Geheel naar Belgisch model gaan we terug naar de middeleeuwen, stadstaten en graafschappen? Hoe kleiner hoe fijner? Het grootkapitaal van DHL lacht zich ook gek. En smeert m gauw.

Engeland wilde met alle geweld directe uitbreiding voordat de staatsrechtelijke hervorming was voltooid, om zo chaos te schoppen en de EU te saboteren. Jij doet er graag aan mee. Een België met vijf (5!) parlementen is zeker beter bestuurbaar? Vooral tegen multinationals? Het was inderdaad een machtsvertoon tegenover DHL. Sidderend dropen ze af.

Een EU waarin meerderheidsbesluiten kunnen worden genomen, waarin het parlement geen wassen neus is maar een echt democratisch parlement, dat bovendien niet heen en weer sjeest tussen Brussel en Straatsburg, dat werkt prima.

Wat is het verschil tussen lobby's, multi en grootkap? Of bekt het gewoon wel lekker? Denk je dat nationale regeringen sterker zijn tov die krachten?

Tja, ik zeg gewoon wat ik vaststel. Ik vind de Europese éénwording een mooi en behartenswaardig ideaal. Maar in de praktijk is het is een schijndemocratie. Het is alleen de economische logica die telt en de macht van het grootkapitaal die doorslaggevend is. Dat parlement dient alleen maar om de zaak wat te legitimeren in de ogen van de goegemeente.

Bv: denk je dat het al of niet toetreden van Turkije iets te maken zal hebben met islam/christendom, democratie, scheiding kerk/staat, mensenrechten, enz. ? Nee, Turkije zal enkel maar kunnen toetreden als daar geld aan te verdienen valt. (Economisch afzetgebied, goedkope werkkrachten, enz. )

Marsipulami
27-10-04, 23:06
Geplaatst door mark61
God verhoede dat deze niet-democratisch gekozen functionaris van een ministaat wat te zeggen krijgt over Europese politiek. Zn euro's met eigen opdruk vind ik meer dan genoeg.

In religie draait het niet om democratie, maar om waarheid. Ook al zegt 99% van de bevolking dat 1+1=3, het juiste antwoord blijft dan nog steeds dat 1+1=2.

Democratie werkt niet omdat naast de trias politica de media de vierde macht zijn in een land en de media beslissen wie er zal verkozen worden. Berlusconi is daar een mooi voorbeeld van. De media zijn echter instrument in handen van het grootkapitaal.

Daarnaast is een goed bestuur van een land een complexe zaak. Te complex voor de modale burger om er inzicht in te verwerven. Zijn stem doet er dus niet toe. Democratie is alleen maar goed om een regering naar huis te sturen als ze teveel brokken maakt.

mark61
27-10-04, 23:07
Geplaatst door Marsipulami
Tja, ik zeg gewoon wat ik vaststel. Ik vind de Europese éénwording een mooi en behartenswaardig ideaal....(Economisch afzetgebied, goedkope werkkrachten, enz. )

Au, die kwam wat hard aan hè? Maar gelukkig begrijp je de parallel.

Juist economische experts zijn voor toetreding, dus het verzet komt van de niet geld-kant. Uit het Vaticaan, bijvoorbeeld. :hihi: nou doe ik het weer.

Jongeman, 95% van de politiek gaat over geld. Dat heb je met die materialistische tijden. Hoewel, vroeger ging het ook daarover. Ook en vooral in stadstaten.

Ik zal maar niet beginnen over waar die overige 5% over gaat, want dan krijgen we meteen weer ruzie. :hihi:

Marsipulami
27-10-04, 23:21
Geplaatst door mark61
Juist economische experts zijn voor toetreding, dus het verzet komt van de niet geld-kant. Uit het Vaticaan, bijvoorbeeld. :hihi: nou doe ik het weer.

Het Vaticaan probeert van de situatie ge-(mis-)bruik te maken om voor de christenen in Turkije meer rechten te vragen. Daar kan ik wel tot op zekere hoogte inkomen. Maar over het algemeen vind ik het verzet tegen de troetreding van Turkije maar een achterlijke stellngname. Naast het feit dat een toetreding meer welvaart kan brengen aan deze en gene zijde van de Turkse grens, kan Turkije een belangrijke rol spelen in de verzoening van de mensenfamilie.

mark61
27-10-04, 23:41
Geplaatst door Marsipulami
Het Vaticaan probeert van de situatie ge-(mis-)bruik te maken om voor de christenen in Turkije meer rechten te vragen....kan Turkije een belangrijke rol spelen in de verzoening van de mensenfamilie.

Ik denk dat het Vaticaan in deze beter de Griekse patriarch kan laten manoeuvreren, want die heeft er meer kijk op en gaat tactischer te werk, denk ik. Gelijk hebben ze natuurlijk wel.

Voor de rest waren wij het om dezelfde redenen al eens over toetreding. Hé, we zijn het ergens over eens! :belgie:

TonH
28-10-04, 02:01
Geplaatst door mark61
Ik denk dat het Vaticaan in deze beter de Griekse patriarch kan laten manoeuvreren, want die heeft er meer kijk op en gaat tactischer te werk, denk ik. Gelijk hebben ze natuurlijk wel.



http://www.ort.fi/patriarkka2003/images/patriarkka.gif

Bartholomeos rules :handbang:

mark61
28-10-04, 10:02
Geplaatst door TonH
http://www.ort.fi/patriarkka2003/images/patriarkka.gif

Bartholomeos rules :handbang:

Ja ja rustig maar. Jij was toch geëxcommuniceerd?

TonH
28-10-04, 11:12
Geplaatst door mark61
Ja ja rustig maar. Jij was toch geëxcommuniceerd?

:D

Vind hem hier zó op Prins Bernhard lijken. Het zou toch niet? :argwaan:

Dutchguy
28-10-04, 11:30
Geplaatst door TonH
:D

Vind hem hier zó op Prins Bernhard lijken. Het zou toch niet? :argwaan:

Ook een beetje op Ron Haleber met baard.

mark61
28-10-04, 11:54
Geplaatst door TonH
:D

Vind hem hier zó op Prins Bernhard lijken. Het zou toch niet? :argwaan:

Zijn broer? Een voortijdige reïncarnatie?

TonH
28-10-04, 12:22
Geplaatst door mark61
Zijn broer? Een voortijdige reïncarnatie?

Met Lennart terug dacht ik meer aan Bilderberg :nerveus:

mark61
28-10-04, 13:39
Geplaatst door TonH
Met Lennart terug dacht ik meer aan Bilderberg :nerveus:

:haha: