PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël bereidt zich voor op overlijden Arafat



Marsipulami
28-10-04, 15:58
Israël bereidt zich voor op overlijden Arafat
VOORZIET CRISIS OVER VRAAG WAAR ARAFAT BEGRAVEN MOET WORDEN

15/07/2004


JERUZALEM (ap) - De dood van Yasser Arafat zal leiden tot het ineenstorten van de Palestijnse Autoriteit en chaos in de Palestijnse gebieden, waar de radicale organisaties onder aanvoering van Hamas de macht zullen proberen te grijpen. Dat staat in een scenario van de Israëlische regering voor de dood van Arafat dat het persbureau AP in handen heeft gekregen.



ISRAEL moet nu al vooruitlopen op de dood van de 75-jarige Arafat, staat in het scenario. Het kan dat onder meer doen door ,,druk uit te oefenen'' op Hamas, om te voorkomen dat zij in staat zijn de macht te grijpen, én door alvast gesprekken te voeren met gematigde Palestijnen over de vorming van een ,,acceptabele'' regering.

Zodra Arafat overleden is, rekent Israël op massale rouw onder de Palestijnen. Ongeacht de doodsoorzaak zal Israël de schuld krijgen van Arafats dood.

Israël voorziet ook een crisis over de vraag waar Arafat moet worden begraven. De Palestijnen zullen eisen dat hij bij de Al Aqsa-moskee in Jeruzalem wordt begraven, Israël is vastbesloten dat te voorkomen.

Israël houdt er rekening mee dat gesteggel over de begrafenis ertoe zal leiden dat Arafats lichaam dagenlang in zijn hoofdkwartier in Ramallah blijft liggen, wat zal leiden tot internationale druk op Israël om toe te geven.

Ook is mogelijk dat duizenden Palestijnen zullen proberen Arafats lichaam naar Jeruzalem te brengen, of er nu Israëlische soldaten in de weg staan of niet. Dat kan leiden tot rellen en een nieuwe spiraal van geweld.

Bij wijze van compromis wordt in het plan voorgesteld om Arafat te begraven in Abu Dis, een voorstad van Jeruzalem met uitzicht op de oude stad.

Hoe het precies staat met de gezondheid van Arafat is niet bekend. Er zijn tekenen dat die achteruitgaat. Zijn trillende handen en lippen hebben het gerucht de wereld in geholpen dat Arafat aan de ziekte van Parkinson leidt, maar dat hebben zijn artsen nooit bevestigd.

Vorig jaar kreeg Arafat een zware buikgriep. Zijn naaste getrouwen bespraken toen al mogelijke begraafplaatsen. Nadat hij was hersteld, werd een kliniek in zijn hoofdkwartier opgeknapt. Ook houdt Arafat zich aan een strikt dieet: hij eet alleen gekookte groenten, geen gebakken voedsel.

In het Israëlische scenario worden drie mogelijke doodsoorzaken besproken: een Israëlische militaire operatie, een snelle, natuurlijke dood of een lange ziekte. Israël lijkt de voorkeur te geven aan het laatste.

In het hoofdstuk ,,Aanbevelingen'' staat dat Arafat toestemming moet krijgen om zich in het buitenland te laten behandelen als zijn gezondheid verslechtert. Als het voor Israël meezit, overlijdt de Palestijnse leider in het buitenland, waardoor Israël de schuld niet kan krijgen en het gemakkelijker wordt om een begrafenis in Jeruzalem te voorkomen.



©Copyright De Standaard

plexus
28-10-04, 16:03
Geplaatst door Marsipulami
Israël bereidt zich voor op overlijden Arafat
VOORZIET CRISIS OVER VRAAG WAAR ARAFAT BEGRAVEN MOET WORDEN

15/07/2004






Zodra Arafat overleden is, rekent Israël op massale rouw onder de Palestijnen. Ongeacht de doodsoorzaak zal Israël de schuld krijgen van Arafats dood.


©Copyright De Standaard

tis toch ook de schuld van IsraeL..wie anders?

David
28-10-04, 16:56
Geplaatst door Stance
Nee hoor, is niet de schuld van Israel. het is gewoon een oude knakker die z,n tijd heeft gehad :fpetaf:


Nee hoor, alles is altijd de schuld van Israël.

plexus
28-10-04, 17:10
Geplaatst door David
Nee hoor, alles is altijd de schuld van Israël.

..kijk jij begrijpt 't tenminste.

Turkish_boy
28-10-04, 18:22
Geplaatst door plexus
..kijk jij begrijpt 't tenminste.

VIND IK OOK!!!!

euhh
28-10-04, 18:33
Geplaatst door David
Nee hoor, alles is altijd de schuld van Israël.

Welnee, gewoon wat vaker naar southpark kijken en dan had je geweten dat het de schuld van Canada is.

mark61
28-10-04, 19:25
Geplaatst door Marsipulami
...In het Israëlische scenario worden drie mogelijke doodsoorzaken besproken: een Israëlische militaire operatie, een snelle, natuurlijke dood of een lange ziekte. Israël lijkt de voorkeur te geven aan het laatste. ...

Wastittan? Israel heeft voor een langzaamwerkend gif gezorgd?

En als ik nou de voorkeur geef aan een lang en pijnlijk ziekbed voor Sharon? Gaan ze dat dan ook 'doen'?

Al Sawt
28-10-04, 20:10
laten we hopen dat Arafat, een lange en vooral een pijnlijke ziektebed voor de boeg heeft.

Pytaghoras
28-10-04, 21:19
Geplaatst door Al Sawt
laten we hopen dat Arafat, een lange en vooral een pijnlijke ziektebed voor de boeg heeft.

Waarom? Ik begrijp niet dat er mensen bestaan die zoiets voor medemens kunnen wensen.

Afrux
28-10-04, 21:26
Zoiets wens je niemand! Ik ben geen voorstander van hem. Hij heeft veel geld naar zich toe getrokken. Folteringen, schending van mensen rechten, corruptie en geld stelen waren aan de orde van de dag bij zijn regerentje (een president die gevannge zit en niet eens naar buitendurft, zegt genoeg).

Ik heb eerder medeleden met hem. Mocht hij dood gaan zoals we allen dood zullen gaan. Dan hoop dat hij vergevenis krijgt. Ik hoop ook dat het een einde aan zijn vernitiegend beleid (in alle opzichten).

Ik heb maande geleden ergens gelezen of op een tv gezien dat israel militaire oefnening gehouden heeft in verband met zijn dood (al dan niet gericht).

Al Sawt
28-10-04, 21:35
Geplaatst door Pytaghoras
Waarom? Ik begrijp niet dat er mensen bestaan die zoiets voor medemens kunnen wensen. Die bestaan wel degelijk!

Arafat heeft verraad gepleegd door zijn mislukte onderhandelingen met Israel.

Door de vroegtijdige oprichting van Palestijnse Autoriteiten, heeft hij de Israelische bezetting van Palestijnse gebieden 'gelegaliseerd' als het ware.

Hij had eerst defenitieve vrede moeten bewerkstelligen, dan had ie vrede met Israel moeten sluiten.

Afrux
28-10-04, 21:45
Geplaatst door Al Sawt
Die bestaan wel degelijk!

Arafat heeft verraad gepleegd door zijn mislukte onderhandelingen met Israel.

Door de vroegtijdige oprichting van Palestijnse Autoriteiten, heeft hij de Israelische bezetting van Palestijnse gebieden 'gelegaliseerd' als het ware.

Hij had eerst defenitieve vrede moeten bewerkstelligen, dan had ie vrede met Israel moeten sluiten.

Jij ziet het als verraad, Ik zie het als mismanagement en gebrek aan democratie.

Maar het recht heb je niet en heeft niemand om dit soort onzin aan anderen te wensen. En zeker als iemand op sterven ligt (of het zo is of niet).

Het is wel raar dat iemand die 6000 km verder leeft in land waar hij geen zorgen heeft over het ontbijt, het als verraad ziet. terwijl de absolute meerderheid van de palestijnen zelf achter hem staan en achter hem stonden. Palestijnen komen bij elkaar en maken zich zorgen om zijn gezondheid, terwijl je zoiets aan hem wenst.

Al Sawt
28-10-04, 21:46
Geplaatst door Afrux
Zoiets wens je niemand! Ik ben geen voorstander van hem. Hij heeft veel geld naar zich toe getrokken. Folteringen, schending van mensen rechten, corruptie en geld stelen waren aan de orde van de dag bij zijn regerentje (een president die gevannge zit en niet eens naar buitendurft, zegt genoeg).
Dit zijn logische uitwassingen, van een systeem die onder beleg functioneert.

Dit bewijst wederom jouw politieke mening, die door zionistische media beinvloed is.


Geplaatst door Afrux

Ik heb maande geleden ergens gelezen of op een tv gezien dat israel militaire oefnening gehouden heeft in verband met zijn dood (al dan niet gericht). Omdat ze al maanden ook daadwerkelijk oefenen, om hem te doden.

Die oefeningen zijn gericht, om Palestijnse wraakacties in veel bloed te laten smoren.

Ze hielden geen rekening bij een natuurlijke dood van de verrader.

Al Sawt
28-10-04, 22:04
Geplaatst door Afrux
Jij ziet het als verraad, Ik zie het als mismanagement en gebrek aan democratie. Hoe kan je democratie hebben in een bezette land, hoe kan een democratie aarden in een samenleving die gebukt gaat onder militaire restricties en hierarchie?

Je bent echt van de pot gerukt.

Geplaatst door Afrux

Maar het recht heb je niet en heeft niemand om dit soort onzin aan anderen te wensen. En zeker als iemand op sterven ligt (of het zo is of niet). Sommige mensen wensen etnische verdeeldheid wat opzich al een ziekte is en andere wensen ziektes naar bepaalde individuen.

Geplaatst door Afrux

Het is wel raar dat iemand die 6000 km verder leeft in land waar hij geen zorgen heeft over het ontbijt, het als verraad ziet.Je weet niets over mijn levenstijl. Misschien ben ik een minima.

Als een Nederlandse Jood, het recht heeft om op Likoed te stemmen, dan heb ik het volste recht om mijn afschuw jegens Arafat te uiten.

Voorts zijn jouw verwijten geheel op jouw van toepassing.

Wie zit hier telkens de vermeende Arabische nationalismegehalte van Arabische leiders, aan te klagen?

Ben je ook niet 6000km, van verwijdert?

Geplaatst door Afrux

terwijl de absolute meerderheid van de palestijnen zelf achter hem staan en achter hem stonden. Palestijnen komen bij elkaar en maken zich zorgen om zijn gezondheid, terwijl je zoiets aan hem wenst. Als ik een Palestijn was zou landsbelang ook voorop komen staan en uit het oog van nationale eenheid, Arafat steunen.

Ondanks al mijn persoonlijke aversie tegenover hem.

observer
28-10-04, 22:04
Dit zijn logische uitwassingen, van een systeem die onder beleg functioneert. dus om voor de armoe van zijn volk te compenseren gaat zijn vrouw in parijs voor 20k per maand winkelen?

Afrux
28-10-04, 22:07
Geplaatst door Al Sawt
Dit zijn logische uitwassingen, van een systeem die onder beleg functioneert.

Dit bewijst wederom jouw politieke mening, die door zionistische media beinvloed is.

Omdat ze al maanden ook daadwerkelijk oefenen, om hem te doden.

Die oefeningen zijn gericht, om Palestijnse wraakacties in veel bloed te laten smoren.

Ze hielden geen rekening bij een natuurlijke dood van de verrader.

Natuurlijk is het altijd de makkelikste weg om de mening van een ander te bepalen door zaken erbij te halen die in werkelijkheid niets mee te maken heeft. Dat noem ik leven in illusie en de werkelijheid ontlopen. Dat is erg zwak in MIJN ogen. het is hetzelfde alles de mensen die bij een ander mening met simplistische statments komen als: verdeelheid en haat zaaien. Welke eenheid is er dan? En welke liefde? bbegin bij Marokko en Algerije en ga verder tot de islam ophoudt, de werkelijheid is iets anders. Dat moet je zien, anders krijgt je dit soort reacties.

Wat heeft de zionistische media te maken met de objectieve waarneming van een dictatuur. Een dictauur die gebaseerd is op familie, stam en vriendjes politiek. Een onderdrukkend regime die palestijnen zomaar oppakt, als ze het niet eens zijn met d eregering. Een rigime die het geld van het volk steelt. De vrouw van Arafat krijgt maandelijke 300000 dollar op een zwitserse rekening om haar leven in Parijs te bekostigen. Zijn dochter leeft ook niet in de kampen. Om te zwijgen over de rest. Maar ik wens hem geen pijnelijke en langzame dood. Ik ben niet jij.


Stel voor dat hij democratie had geimplenteerd, ongeacht de bezetting of niet. Voor de palestijnen zelf. Wat heeft het te maken met de zionistische beelden. Ik kan je wel een ding vertellen maat, natuurlijk is de media in zekere mate pro israel, maar toch is de vrijheid van mening in de wetserse media niet te vergeleken met de arabische censuur en vooral retoriek. Deze achterlijke propaganda is pas zionistisch te noemen. En als je me beweert dat mijn mening gevormd wordt door zionistisch media (ik wil graag weten wat deze is, ja ik lees de volkskrant en soms de nrc, ja ik lees asharq al awsat en kijk soms naar aljazeer, bovendien begrijpt ik het ook, wat jij waarschijnelijk niet doet. Ik kijk naar de nederlandse omroep en naar bbc world, wat is volgens jouw de definitie van zionistische media?

Moet ik dan zeggen dat je inhoudeloze reacties gevormd worden door de achterlijke arabische nationalistische politiek propaganda.

Al Sawt
28-10-04, 22:09
Geplaatst door observer
dus om voor de armoe van zijn volk te compenseren gaat zijn vrouw in parijs voor 20k per maand winkelen? Dus jij probeert op basis van een simplistisch redenering, de Palestijnse miserè af te schuiven op zijn vrouw?

Misschien moeten we de corruptie en armoede in Israel, afschuiven op de zoon van Sharon. Die dealtjes sluit met louche zakenlieden.

Afrux
28-10-04, 22:11
Geplaatst door Al Sawt


Wie zit hier telkens de vermeende Arabische nationalismegehalte van Arabische leiders, aan te klagen?



Ondanks al mijn persoonlijke aversie tegenover hem.

In mijn berichten verwijt ik jasser arafat dat ook, maar je weet dodnersgoed dat het hier gaat om deze in mijn ogen achterlijke zinnen: Ik wens hem een langzame en pijnlijk dood (ofzo).

IK zeg dat mag je niet doen, allah die beslist hoe iemand dood gaat en niet jij. Alleen al uit respect voor de dood en voor de familie zou je het niet doen.

maar dat neem me niet het recht af om hem en zijn beleid te bekretiseren.

Afrux
28-10-04, 22:16
quote:
Geplaatst door observer
dus om voor de armoe van zijn volk te compenseren gaat zijn vrouw in parijs voor 20k per maand winkelen?




Geplaatst door Al Sawt
Dus jij probeert op basis van een simplistisch redenering, de Palestijnse miserè af te schuiven op zijn vrouw?

Misschien moeten we de corruptie en armoede in Israel, afschuiven op de zoon van Sharon. Die dealtjes sluit met louche zakenlieden.


Kijk dat is je probleem, je probeert een slechte zaak te rechtvaardigen door een andere slechte zaak te noemen. Dat is onzin. Als je observer of ik vraagt hoe we over sharon denken dan geven we antwoord daarop. Zal ik het al doen, ja sharon is een oorlogsmisdadiger die veel onschuldige mensne op zijn geweten heeft. Hij moet eingelijk ervoor gestraft worden.


Maar dat neem niet weg dat arafat bijna zijn hele leven lang fout is geweest. En zeker niet dat zijn vrouw 300000 dollar per maand uitgeeft. Trouwens zij is veel jonger, volgens mij hebben ze een keer geslapen en voor d erest doet ze het in Parijs. Het is fout dat hij geld steelt van de palestijenen terwijl duizenden kinderen niet te eten hebben. Voor 200000 duizenden dollar kan hij ze eten geven. weet je ironisch genoeg, voor bush de president van de machtigste land in de wereld (feit) is het het jaar salaris.

nl-x
28-10-04, 22:23
Geplaatst door Afrux
Zoiets wens je niemand! Ik ben geen voorstander van hem. Hij heeft veel geld naar zich toe getrokken. Folteringen, schending van mensen rechten, corruptie en geld stelen waren aan de orde van de dag bij zijn regerentje (een president die gevannge zit en niet eens naar buitendurft, zegt genoeg).
Gelul. Typische zionistische propaganda dat nergens mee te staven is. Puur gelul. Eventjes Arafat als Sadam Hussein proberen af te schilderen. :kotsen: En gek he? Dat ie niet naar buiten durft? Zn kantoor is nu jarenlang OMSINGELD! Buiten wachten mensen met smart om of 1) hem af te maken, of 2) hem het land uit te zetten. Gek! Ik vraag me af of jij weet waar jij het over hebt.



Geplaatst door Afrux
Ik heb eerder medeleden met hem. Mocht hij dood gaan zoals we allen dood zullen gaan. Dan hoop dat hij vergevenis krijgt. Ik hoop ook dat het een einde aan zijn vernitiegend beleid (in alle opzichten). Ja natuurlijk! Gewoon weg met al die palestijnen in Israel toch? En dan doe jij je zgn voor als iemand die zich ook 'verzet'. Maar dan ze3ma tegen de 'arabieren' die jij met je volste kunnen haat. Ik vraag me af wanneer jij nou eens echt je masker afdoet en toont wie je echt bent. Ik geloof er overigens geen snars van dat jij ze3ma een Marokkaan bent.

Al Sawt
28-10-04, 23:09
Wederom heb je niet inhoudelijk gereageerd en blijf je steken in verdachtmakingen.
Geplaatst door Afrux
Natuurlijk is het altijd de makkelikste weg om de mening van een ander te bepalen door zaken erbij te halen die in werkelijkheid niets mee te maken heeft. Je gaat die zaken uit de weg omdat je helaas de inzicht ontbeert, om ze in de juiste dimensie te plaatsen.

Maar dat ben ik onderhand van je gewend.


Geplaatst door Afrux

Dat noem ik leven in illusie en de werkelijheid ontlopen. Dat is erg zwak in MIJN ogen. Je moet eens voorstellen, hoe zwak je in mijn ogen uitziet.

Geplaatst door Afrux

het is hetzelfde alles de mensen die bij een ander mening met simplistische statments komen als: verdeelheid en haat zaaien. Welke eenheid is er dan? En welke liefde? bbegin bij Marokko en Algerije enWie voorstander is van separatisme, zaagt aan de eenheid.

Zoals ik al eerder zei; zolang Marokkanen elkaar niet naar het leven staren, kunnen we van eenheid spreken.

Dat is mijn visie van eenheid. Jouw visie van eenheid, is waarschijnlijk meer etnisch bepaald. In jouw vergiftigde visie moeten etniciteiten elkaars gelederen sluiten en tegen elkaar op nemen.


Geplaatst door Afrux

ga verder tot de islam ophoudt, de werkelijheid is iets anders. Dat moet je zien, anders krijgt je dit soort reacties.Welke soort reacties? Doel je op jouw soort reacties, die gebaseerd zijn op zelfhaat, misplaatse frustraties en een totaal verkeerde zelfbewustzijn?
Vind ik niet erg, aangezien ze makelijk te pareren zijn.

Misschien mag de werkelijkheid anders zijn, maar in de Islamitische wereld hebben we nooit destructieve en allesomvattende oorlogen gevoerd als WO1 en 2. Al met al valt de werkelijkheid wel mee.

Geplaatst door Afrux

Wat heeft de zionistische media te maken met de objectieve waarneming van een dictatuur. .Het feit dat ze je totaal verkeerde nieuws voorschotelen.

Geplaatst door Afrux

Een dictauur die gebaseerd is op familie, stam en vriendjes politiek..Hier beginnen we al. Ik heb nog nooit geweten, dat Palestina een tribale maatschappije is. Wie heeft jou dat wijs gemaakt?

Over welke familieleden praten we? Kan je een familielid opnoemen, die een belangrijke positie bekleed?

Vriendjespolitiek? Dat kan wel kloppen. Maar dat komt ook in Israel voor. Maar ze hebben je wijs gemaakt, dat Israel een perfecte democratie is met al haar toeters en bellen. Een democratie waar geen plaats is voor vriendjespolitiek, die alleen in achterlijke samenlevingen als die van Palestijnen voorkomen.

Israel is zelf door en door corrupt en doorspekt met vriendjespolitiek. Hoe kom dat? Puur omdat de politieke complexiteit, verschillen en externe factoren het in de hand werken.

Net als bij de Palestijnen.

Geplaatst door Afrux

Een onderdrukkend regime die palestijnen zomaar oppakt, als ze het niet eens zijn met d eregering. Een rigime die het geld van het volk steelt..Welk geld? Doel je op geld die gedoneerd is?
Kan onmogelijk. Aangezien die geld op VN bankrekeningen gestald is en door Israel geblokkeerd zijn. Praten we over belastinginingen van de Palestijnse ministerie van financien? Kan ook niet, aangezien er geen staatsapparaat functioneert.

Over welke geld hebben we het, Afrux?

Geplaatst door Afrux

De vrouw van Arafat krijgt maandelijke 300000 dollar op een zwitserse rekening om haar leven in Parijs te bekostigen. Zijn dochter leeft ook niet in de kampen. Om te zwijgen over de rest Zijn vrouw kwam uit een vermogende familie. Wat trouwens ook voor Arafat geldt.

Zionistische media heeft de luxeuze leventje van Arafats ega, met een vergrootglas vergroot en simpele mensen als jij wijs gemaakt, dat ze genieten van geld die voor de Palestijnen bestemd was.



Geplaatst door Afrux

. Maar ik wens hem geen pijnelijke en langzame dood. Ik ben niet jij. Nee, je bent erger! Je bent voorstander van een etnische conflict in Marokko. Zo n gestoorde geest bezit je.


Geplaatst door Afrux

Stel voor dat hij democratie had geimplenteerd, ongeacht de bezetting of niet. Hoe kan democratie onder bezetting functioneren?

Zelfs Westerse democratieen, voeren in oorlogstijd een regering van nationale eenheid in het leven. Waar alle partijen in vertegenwoordigd zijn en waar de parlement een symbolische functie vervult.

Afrux, jouw kennis is zeer bedroefend.
Je had jezelf Agyur -Ezel in het Amazigh- moeten noemen.

Geplaatst door Afrux

Voor de palestijnen zelf. Wat heeft het te maken met de zionistische beelden. Ik kan je wel een ding vertellen maat, natuurlijk is de media in zekere mate pro israel, maar toch is de vrijheid van mening in de wetserse media niet te vergeleken met de arabische censuur en vooral retoriek. Deze achterlijke propaganda is pas zionistisch te noemen. En als je me beweert dat mijn mening gevormd wordt door zionistisch media (ik wil graag weten wat deze is, ja ik lees de volkskrant en soms de nrc, ja ik lees asharq al awsat en kijk soms naar aljazeer, bovendien begrijpt ik het ook, wat jij waarschijnelijk niet doet. Ik kijk naar de nederlandse omroep en naar bbc world, wat is volgens jouw de definitie van zionistische media?Je mag alle kranten en andere media in Nederland lezen, maar zij hebben hun nieuws van een bron. En dat zijn de persbureau s in Israel.

Ook worden ze keihard door de molen gemalen, als ze de Israelische politiek bekritiseren. Zo werdt NRC correspodent ontslagen, omdat ie de Israelische beleid als racistisch gekwalificeerd had.

BBC werdt beschuldigd van antisemitisme, omdat ze Joodse kolonisten als fundamentalisten noemden.

Hoe kan een columniste en journaliste als Annete Bleich, objectieve verslag doen?

Aangezien haar man een van de Israelische atleten is, die in Munchen gesneuveld is.

Dan hebben we het niet over CIDI en haar sympathisanten.


Dit bedoel ik met Zionistische media en propaganda machine.

Petje af dat je NRC en Volkskrant leest, alleen jammer dat jouw intellect het niet weerspiegelt.

P.S. Ik ben Arabisch redelijk machtig!

Geplaatst door Afrux


Moet ik dan zeggen dat je inhoudelozereacties gevormd worden door de achterlijke arabische na tionalistische politiek propaganda. Van jou ben ik niets anders gewend! Het zou me verbazen, als je Arabische nationalisme niet gebruikt had.

En als ik een Palestijn was, dan zou ik Arafat ondanks mijn persoonlijke aversie steunen.

Maar puur uit landsbelang.

Al Sawt
28-10-04, 23:13
Geplaatst door nl-x
Ik geloof er overigens geen snars van dat jij ze3ma een Marokkaan bent. Die gevoel krijg ik voortdurend.

Zijn kennis over de Marokkaanse geschiedenis is zeer slecht en hij blijft keer op keer zeer oppervlakkig over Marokko.

En iemand die beweert dat ie Sharq al Awsat-Midden Oosten- leest, moet toch onbewust bepaalde mate van hun visie ventileren. Maar Afrux zit alleen de visie van Westerse media, te ventileren.

Ooit zullen we het zeker weten.

mark61
28-10-04, 23:22
Geplaatst door Al Sawt
laten we hopen dat Arafat, een lange en vooral een pijnlijke ziektebed voor de boeg heeft.

Kijk, hier wil ik ook wel even van mening verschillen met je.

Elk mens is feilbaar, alleen de paus te Rome niet. Ik weet niet half wat de man allemaal uitgespookt heeft, maar ik weet dat hij veel slechts op zijn geweten heeft.

Onder de omstandigheden is democratie sowieso een illusie.

Toch is mijn totale oordeel positief, want hij had rustig zoals zoveel ex- of would-be dictators rustig ergens (in Tunis) in een villa kunnen blijven en zich ongestoord vermaken met de geneugten des levens. Dat heeft hij niet gedaan.

Bovendien maakt het volgens mij niet zoveel uit hoe hij Israel tactisch heeft benaderd. Jij vindt ws. dat hij eigenlijk een super-collaborateur is; ik denk dat geen enkele Palestijnse leider er een beter resultaat van had gebakken.

Ik ben ervan overtuigd dat geen enkele Isr. regering ooit een rechtvaardige vrede heeft gewild; ze hebben altijd een zelfbestuurd concentratiekamp voor ogen gehad, ipv een Palestijnse staat. De Palestijnen staan machteloos, met of zonder Arafat, met of zonder Hamas, met of zonder samenwerking met 'welwillende' Vrede Nu-organisaties in Israel. Je kan kiezen tussen de dood in de strijd, zuchten onder onderdrukking of wegwezen, bij voorkeur naar de VS. Arafat zocht daar iets tussenin, ondanks al zijn tekortkomingen.

Als iemand voor de een een terrorist (teggogist, © Sharon) is, en voor de ander een collaborateur, dan denk ik dat de werkelijkheid er ergens tussenin ligt.

Al Sawt
28-10-04, 23:36
Geplaatst door mark61
Kijk, hier wil ik ook wel even van mening verschillen met je.

Elk mens is feilbaar, alleen de paus te Rome niet. Ik weet niet half wat de man allemaal uitgespookt heeft, maar ik weet dat hij veel slechts op zijn geweten heeft.

Toch is mijn totale oordeel positief, want hij had rustig zoals zoveel ex- of would-be dictators rustig ergens (in Tunis) in een villa kunnen blijven en zich ongestoord vermaken met de geneugten des levens. Dat heeft hij niet gedaan.

Bovendien maakt het volgens mij niet zoveel uit hoe hij Israel tactisch heeft benaderd. Jij vindt ws. dat hij eigenlijk een super-collaborateur is; ik denk dat geen enkele Palestijnse leider er een beter resultaat van had gebakken.

Ik ben ervan overtuigd dat geen enkele Isr. regering ooit een rechtvaardige vrede heeft gewild; ze hebben altijd een zelfbestuurd concentratiekamp voor ogen gehad, ipv een Palestijnse staat. De Palestijnen staan machteloos, met of zonder Arafat, met of zonder Hamas, met of zonder samenwerking met 'welwillende' Vrede Nu-organisaties in Israel. Je kan kiezen tussen de dood in de strijd, zuchten onder onderdrukking of wegwezen, bij voorkeur naar de VS. Arafat zocht daar iets tussenin, ondanks al zijn tekortkomingen.

Als iemand voor de een een terrorist (teggogist, © Sharon) is, en voor de ander een collaborateur, dan denk ik dat de werkelijkheid er ergens tussenin ligt. Tja, Mark.

Arafat grootste misstap is zijn ´vrede´ met Israel.

Die vrede heeft ervoor gezorgd dat Israel uit haar internationale isolement gekomen is en dat Israel zelf door aantal Arabische landen erkent werdt.

Arafat heeft zonder garanties vooraf, de handreiking van Israel geaccepteerd en ongegrond vanuit gegaan dat Israel een echte vredespartner is.

Hierdoor heeft Israel haar verantwoordelijkheid van de welzijn van de Palestijnse burgers in bezette gebieden, aan PA kunnen afschuiven. En daarmee de bezetting camoufleren en telkens de schuld in de schoenen van Arafat steken.

Israel heeft in ruil voor een valse vrede, miljarden dollars verdiend in vorm van financiele hulp en handel met voorheen gesloten markten,

Als Arafat pas vrede had gesloten als er een defenitieve vredesakkoord lag, dan was de situatie geheel anders.

Maar Arafat heeft van de Palestijnse gebieden, townships gemaakt en van zichzelf een zondebok.

mark61
28-10-04, 23:55
Geplaatst door Al Sawt
Tja, Mark.

...
Maar Arafat heeft van de Palestijnse gebieden, townships gemaakt en van zichzelf een zondebok.

Nou, dat ben ik allemaal met je eens. Toch blijft de vraag, wie had het beter kunnen doen onder de omstandigheden? Die townships zijn er in feite altijd geweest, of anders kon Isr. er zo aan beginnen.

Voor mij is er maar 1 omstandigheid die ertoe doet, en dat is de absolute onvoorwaardelijke steun van de VS voor Isr. Daar kan geen slimme, sterke, populaire, integere Palestijnse leider tegenop. Tenzij er 1 een atoombom op Tel Aviv weet te gooien, maar dat is collectieve zelfvernietiging.

Uiteindelijk is haat en geweld toch geen oplossing, denk ik. Al ben ik heel 'ruim' in mijn opvattingen over Hamas en wat Hamas 'mag' doen van mij. Even als voorbeeld.

De vrede met Egypte en Jordanië is toch van voor de 'serieuze' onderhandelingen? OK, de PA was een schaamlapje voor de valse 'vrede', maar die Arabische landen die vrede sloten lieten zich denk ik echt niet leiden door wat een Palestijnse leider doet of niet doet, maar helaas simpelweg door het gerammel met zakken dollars in Washington. Afgewisseld met de zweep.

De VS is momenteel oppermachtig en geen individueel land, en al helemaal niet een volk zonder land of staat, dat daar wat aan doet. Het wachten is op verandering in dat land. Ik hoop dat het niet lang meer duurt. Ik ben niet bang voor een wereld zonder onze 'politieagent'. Het alternatief kan nooit erger zijn. Voor mij en NL wel, maar voor de wereld als geheel niet. Dus moet mijn belang maar even wijken.

mark61
28-10-04, 23:57
Geplaatst door splijtstof
...om een uitgemergelde gore despoot die maar beter snel als de Habekuk naar de stront goot kan afglijden van de 7e hel laag,voor zijn veraad van de Islamitische en Christelijke heilige plaatsen aan die hij aan Wallstreet heeft verkwanseld.

Dat is waar, maar wat was het reële alternatief? Wat voor een beleid verkoop jij aan het Palestijnse volk?

mark61
29-10-04, 01:23
Geplaatst door splijtstof
Beste Mark61: als eerste mijn oprechte waardering van je rechtvaardige kijk en manier van discuseren.

Dank je. Er zijn hier mensen die daar anders over denken :hihi:. In any case, ik ben wie ik ben en of dat een verdienste is weet ik niet. Dus daarvoor verdien ik geen dank, hoogstens voor het feit dat ik bereid ben me in een ander te verplaatsen. Elke ander eigenlijk, dat maakt het zo moeilijk. En je moet dat natuurlijk kunnen . Maar ik denk dat elk mens zich moet kunnen verplaatsen in de ander, gewoon omdat je allebei mens bent, en vooral als die ander het moeilijker heeft dan jij.


De Palestijnen worden al zo'n pak weg 80 jaar door die laffe kindermoordenaars uitgemoord. Ook in die tijd was er niemand die ze wat kon verkopen, zelfs de Nazi's niet want die hadden het te druk met het handel drijfen aan zionisten in de jaren 30 en 40 toen de helewereld Nazi duitsland voor haar onmenselijkheden boycoten.

:hihi: Verder geen commentaar.


Nee de ellende begon pas goed na de invasie van Kuwait.
toen Saddam (die ik ook naar de 7e goot laag etc wens)
Arafat aanbood om naar Irak te komen om van daar uit Palestina te bevrijden (i.p.v de route van Oslo te volgen), uiteraard zal dat ook niet geen zoden aan de dijk hebben geholpen.

Nope.


Maar de geheime boodschap daar achter, kan iedereen die een beetje verstand van de MO kwestie heeft begrijpen.

Stel je eens voor dat Arafat zou handelen naar Saddam's wens en de
hele PLO meute met zich mee neemt naar Irak incluis de getrainde elite troepen (een paar duizend verspreid over de Arabische wereld).
En rijm deze scenario met rond de klok bombardementen van Irak
door Zengeland en Zamerika. en aangezien Saddam ook nog zijn WMD programma om Pisrael tot een snel terug tocht van de Moslim en Christen heilige plaatsen bewegen.

Eigenlijk lijkt dit een beetje op Bin Laden die schuilt bij de Taliban. De 'slechtigheid' van OBL straalt af op de Tal. Maar dan omgekeerd. De erkende 'slechtigheid' van Saddam straalt af op Arafat, die daarmee een 'erkende' boef wordt. Als je me nog kan volgen. Dat schiet dus volgens mij niet op. Als ik je goed begrijp.


Wat krijg je voor een puding, He!! de VSA spant samen met de Israelis...
Ja dan kan Fortyun echt geen nee verkopen aan de lege maag van
de Rotterdamse haven arbeider, want die kijkt volkomen terecht naar
wat zijn kinderen te eten hebben dan naar de belangen van een paar zionistische kindermoordenaars.

Of ik begrijp je niet goed (hoewel je je best doet om wat minder 'literair' te schrijven dan normaal, al vind ik dat altijd erg leuk, maar niet helemaal te volgen), of je schetst in feite de situatie die nu al bestaat. Israel bombardeert nu toch ook al ongestraft de Palestijnen (hoewel voor mij de grootste onderdrukking zit in het niet-zichtbare, niet-directe geweld)? Hoe kunnen ze er beter van worden als ze hun lot hadden verbonden aan Irak?

De ellende is dat de huidige wereldorde in het belang is van het hele westen, pijnlijk genoeg ook van de Arabieren en moslims die hier leven, en dat is waarom Bakellende verliefd lijkt op Bush. Hij zal m wel niet mogen maar ziet hem als garantie voor welvaart en vrede (lees: naar de rest van de wereld geëxporteerde armoede en oorlog) hier. Dat daarvoor hier en daar een paar miljoen Arabieren, Palestijnen of andere volkeren voor worden opgeofferd blokt ie weg, en verzint wat krokodillentranen. Anders fluistert het CIDI hem wel in wat hij moet zeggen als ze de haven van Gaza, met NL geld aangelegd, platgooien. Ontwikkelingshulp zullen we maar zeggen, uit het hart gegeven geld in een bodemloze put. (Sou - dit is sarcasme).

Als ik je niet goed begrijp moet je het zeggen. Ik doe mijn best.


En daarom heeft Pisrael Arafat altijd laten leven ,en onze P.Fortuyn de Schindler van de Moslims als een hond in mediapark afgeslacht.

Dat eerste begrijp ik wel en ben ik met je eens, het tweede begrijp ik niet. Ik zou niet op je Schindler vertrouwen. Zo labiel als het weer. Ik houd best wel van een samenzweringstheorie of twee, maar de Mossad die Volkert recruteert, dat wordt me net ff te dol. Of bedoel je dat overdrachtelijk?

Enfin, ik zie alleen de macht en het cynisme van de VS, en het nog steeds behoorlijk volgzame Europa. En als het niet volgzaam is is het te soft. Het verandert wel, maar duurt veel te lang.

Op het tweede plan zie ik nog steeds Israël als de grootste fout uit de recente wereldgeschiedenis, en niemand die het kan toegeven, uit schaamte. Als die generatie is uitgestorven misschien. Enfin, zie Maarten. Ten koste van de Palestijnen, die moeten boeten voor 2000 jaar EUROPEES antisemitisme.

Kan iemand me nog even uitleggen wat zij ermee te maken hebben? De eerste die over de groot-mufti van al-Quds begint, daar bak ik matzes van.

Marsipulami
29-10-04, 01:34
Geplaatst door Al Sawt
Tja, Mark.

Arafat grootste misstap is zijn ´vrede´ met Israel.

Die vrede heeft ervoor gezorgd dat Israel uit haar internationale isolement gekomen is en dat Israel zelf door aantal Arabische landen erkent werdt.

Arafat heeft zonder garanties vooraf, de handreiking van Israel geaccepteerd en ongegrond vanuit gegaan dat Israel een echte vredespartner is.

Hierdoor heeft Israel haar verantwoordelijkheid van de welzijn van de Palestijnse burgers in bezette gebieden, aan PA kunnen afschuiven. En daarmee de bezetting camoufleren en telkens de schuld in de schoenen van Arafat steken.

Israel heeft in ruil voor een valse vrede, miljarden dollars verdiend in vorm van financiele hulp en handel met voorheen gesloten markten,

Als Arafat pas vrede had gesloten als er een defenitieve vredesakkoord lag, dan was de situatie geheel anders.

Maar Arafat heeft van de Palestijnse gebieden, townships gemaakt en van zichzelf een zondebok.

Arafat is een moedige en dappere man. Het is één van de weinige mensen op deze planeet die zowel de hand van fundamentalistische moslims als van Amerikanen en Israëliërs schudde. Israël verwijt Arafat een leugenaar te zijn die zijn beloften niet nakomt. Moslims verwijten hem dat hij het kan vinden met christenen en Amerikanen. Arafat heeft de Palestijnen nooit in de steek gelaten. De haatzaaiende moslimfundamentalisten en de Israëliërs hebben dat wel gedaan.

mark61
29-10-04, 01:51
Geplaatst door Marsipulami
Arafat is een moedige en dappere man. Het is één van de weinige mensen op deze planeet die zowel de hand van fundamentalistische moslims als van Amerikanen en Israëliërs schudde. Israël verwijt Arafat een leugenaar te zijn die zijn beloften niet nakomt. Moslims verwijten hem dat hij het kan vinden met christenen en Amerikanen. Arafat heeft de Palestijnen nooit in de steek gelaten. De haatzaaiende moslimfundamentalisten en de Israëliërs hebben dat wel gedaan.

Naar Israël (of de VS - does it matter?) hoef je niet te luisteren. Daar komt in dit verband alleen bagger vandaan. Moslims verwijten hem helemaal niet dat hij het kan vinden met christenen, hoe kom je daar bij? Minstens 20% van de Palestijnen is christen. Arafat is met een christen getrouwd, ik heb daar nooit gemor over gehoord. Wel s van het PFLP gehoord? Begin jij ook nog s het vuurtje islam-christendom op te stoken.

Wat jij 'haatzaaiende moslimfundamentalisten' noemt noem ik wanhopigen die een uitweg zien in 'mutual destruction', om tenminste iets gedaan te hebben op deze wereld. Een doodlopende weg, maar toch. Begrijpelijk.

Israël heeft Arafat nooit 'in de steek gelaten', omdat ze nooit 'met hem' zijn geweest. Genaaid van begin tot eind.

Ik ben het met je eens dat hij nooit de Palestijnen in de steek heeft gelaten. Anders woonde hij al lang en breed op de Bahama's.

Moedig was hij ook, omdat hij bijzonder impopulaire stappen durfde te nemen. Dat is misschien een negatieve kwalificatie; dat moet dan maar.

Goodnight
29-10-04, 09:43
Ik ben momenteel bezig met een interessant boek:

het web van de Mossad geschreven door een voormalige agent van de Mossad.

Verbijsterend als je dat bepaalde zaken leest.....
Toont aan hoe verdorven,achterbaks en slinks de regering en deze organisatie zijn.

mark61
29-10-04, 09:57
Geplaatst door Goodnight
Ik ben momenteel bezig met een interessant boek:

het web van de Mossad geschreven door een voormalige agent van de Mossad.

Verbijsterend als je dat bepaalde zaken leest.....
Toont aan hoe verdorven,achterbaks en slinks de regering en deze organisatie zijn.

Dat geldt helaas voor alle regeringen en hun stiekeme organisaties. Wat dacht je van NL? Pakistanen de deur weigeren, Koerdische 'fundi's' naar Noorwegen moffelen en eerzame MocroNLers uit hun huis slepen. Plus wat we nog niet eens weten.

Goodnight
29-10-04, 10:18
Geplaatst door mark61
Dat geldt helaas voor alle regeringen en hun stiekeme organisaties. Wat dacht je van NL? Pakistanen de deur weigeren, Koerdische 'fundi's' naar Noorwegen moffelen en eerzame MocroNLers uit hun huis slepen. Plus wat we nog niet eens weten.

Ja maar dit was toch echt van een heel ander soort kaliber.
Ze hadden ook een of andere leus die luidde geloof ik: door sluwheid en arglist......nou als iemand dat als leus gebruikt dan zegt dat al genoeg......

Cohen
29-10-04, 10:50
Geplaatst door nl-x
Gelul. Typische zionistische propaganda dat nergens mee te staven is. Puur gelul. Eventjes Arafat als Sadam Hussein proberen af te schilderen. :kotsen: En gek he? Dat ie niet naar buiten durft? Zn kantoor is nu jarenlang OMSINGELD! Buiten wachten mensen met smart om of 1) hem af te maken, of 2) hem het land uit te zetten. Gek! Ik vraag me af of jij weet waar jij het over hebt.


Ja natuurlijk! Gewoon weg met al die palestijnen in Israel toch? En dan doe jij je zgn voor als iemand die zich ook 'verzet'. Maar dan ze3ma tegen de 'arabieren' die jij met je volste kunnen haat. Ik vraag me af wanneer jij nou eens echt je masker afdoet en toont wie je echt bent. Ik geloof er overigens geen snars van dat jij ze3ma een Marokkaan bent.

Afrux is een joodse amazigh, net als David Pinto (je weet wel, die rukker van Leefbaar Nederland)

Dr Seuss
29-10-04, 11:12
Geplaatst door Cohen
Afrux is een joodse amazigh, net als David Pinto (je weet wel, die rukker van Leefbaar Nederland)

Oef.

mark61
29-10-04, 11:36
Geplaatst door Goodnight
Ja maar dit was toch echt van een heel ander soort kaliber.
Ze hadden ook een of andere leus die luidde geloof ik: door sluwheid en arglist......nou als iemand dat als leus gebruikt dan zegt dat al genoeg......

In de strijd om 'overleving' is alles toegestaan, denken ze dan. Ik wil helemaal niet nadenken over de geheime diensten der wereld. Die van I. zal wel de kroon spannen ja.

mark61
29-10-04, 11:37
Geplaatst door Dr Seuss
Oef.

Het complot is rond!

TonH
29-10-04, 12:23
Geplaatst door Cohen
Afrux is een joodse amazigh, net als David Pinto (je weet wel, die rukker van Leefbaar Nederland)

En die is inmiddels duo-raadslid in Amsterdam Oud Zuid en ondersteund daar Hans Bremer, die vent die handtekeningen vervalste om in meerdere Waterschappen gekozen te kunnen worden om de vergoedingen op te kunnen strijken. En die laatste is ook voorzitter van 3VO-Amsterdam. Maar geen joodse amazigh. :maf2:

ROM
29-10-04, 14:52
De dood van Arafat zal de dood van het gezicht van Palestina zijn. De bestaande onenigheden tussen de politieke stromingen zullen de waarheid voor goed en altijd doen exploderen: Dat Palestina een stuurloos verzinsel is van Arabische expansionisten en Westerse nestbevuilers.