PDA

Bekijk Volledige Versie : 70 % van voorverpakt vlees en kaas wordt mee gesjoemeld.



Zwarte Schaap
28-10-04, 22:47
Klant opgelicht met plakjes kaas

Van een verslaggever

DEN HAAG - Wie voorverpakte kaas of vleesproducten koopt, komt vaak bedrogen uit. In zeven van de tien gevallen zit er minder in de verpakking dan is aangegeven.

Hierdoor betaalt de klant gemiddeld twee procent te veel. Dit blijkt uit onderzoek van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA).

Het is de tweede keer binnen korte tijd dat de VWA winkeliers betrapt op gesjoemel met het gewicht van versproducten. Twee weken geleden bleek dat slagerijen en supermarkten knoeien met het gewicht van filet américain.

Voor het onderzoek heeft de VWA 511 monsters van voorgesneden vleesproducten onderzocht en 87 van voorgesneden harde kaas. De dienst deelde 93 waarschuwingen uit en 37 boetes van 450 tot 900 euro.

Een woordvoerder van de VWA noemt het percentage overtredingen 'erg hoog'. Vooral warenhuizen en delicatessen- en zuivelzaken knoeien met de gewichten: alle ingekochte vleeswaren bevatten minder dan is aangegeven.

Maar ook in supermarkten is de kans groot dat de consument niet krijgt waar hij volgens het etiket voor betaalt.

Van de 33 kaasmonsters in gewone supermarkten bevatten 26 monsters te weinig gewicht (bijna 80 procent) en van de 223 onderzochte vleesmonsters waren dat er 162 (ruim 70 procent).


Bron: Het Parool 28/10/04

Orakel
28-10-04, 23:42
Hmmm, dan moek morgen de kaas eerst maar es wegen bij de groente-afdeling.
Nadat ik de steeltjes van de tomaten gescheiden heb.

~Panthera~
28-10-04, 23:45
Geplaatst door Orakel
Hmmm, dan moek morgen de kaas eerst maar es wegen bij de groente-afdeling.
Nadat ik de steeltjes van de tomaten gescheiden heb.
---------


Ik neem aan, dat je de tomaten dan wel koopt ? :hihi:

taouanza
28-10-04, 23:54
Geplaatst door ~Panthera~
---------


Ik neem aan, dat je de tomaten dan wel koopt ? :hihi:


:hihi:

Orakel
28-10-04, 23:58
Geplaatst door ~Panthera~
---------


Ik neem aan, dat je de tomaten dan wel koopt ? :hihi:

Steeltjes wegen minder en zijn goedkoper. Kejje prima soep van maken.
En repels.

~Panthera~
29-10-04, 00:11
Geplaatst door Orakel
Steeltjes wegen minder en zijn goedkoper. Kejje prima soep van maken.
En repels .
-----------------



:hihi: