PDA

Bekijk Volledige Versie : OM toch in beroep zaak Erik O.



ZbaqZbaq
29-10-04, 00:36
Lees net dat het OM toch beroep aantekent in de zaak Erik O.

dat had ik niet gedacht

nl-x
29-10-04, 00:38
HULDE! (waar lees je dat?)

ZbaqZbaq
29-10-04, 00:48
Geplaatst door nl-x
HULDE! (waar lees je dat?)

Tilietekst

Ricardo
29-10-04, 00:52
ze zijn juridisch kansloos! :mad:

nl-x
29-10-04, 00:53
aha... hier dus:

http://teletekst.nos.nl/gif/114-01.html

nl-x
29-10-04, 00:56
Geplaatst door Ricardo
ze zijn juridisch kansloos! :mad:
Ze zijn juridisch twijfelachtig. Niet kansloos.

Ze hebben immers de verklaringen van al z'n collega's. En die zijn niet al te rooskleurig.

ZbaqZbaq
29-10-04, 01:05
OM in beroep tegen Eric O. 28-10-'04


Het Openbaar Ministerie gaat in beroep tegen de vrijspraak van de marinier Eric O. Dat besluit wordt morgen officieel bekend gemaakt. Dat meldt het NOS-Journaal op basis van bronnen in Den Haag.

Het Openbaar Ministerie wil nog niet reageren. In Den Haag is de hele avond tot op het niveau van minister Donner van Justitie overleg gevoerd.

De militaire kamer van de rechtbank in Arnhem sprak sergeant-majoor Eric O. twee weken geleden vrij. Volgens het OM had de marinier in Irak de geweldsinstructie overtreden door een waarschuwingsschot in de grond te lossen, terwijl er geen sprake zou zijn geweest van een dreigende situatie. Door de afgeketste kogel zou een Irakees zijn omgekomen.

De officier van justitie eiste zes maanden voorwaardelijke militaire detentie en een taakstraf van 240 uur tegen de marinier. De rechtbank oordeelde echter dat Eric O. wel degelijk volgens de voorschriften had gehandeld.

Kritiek
Na het vonnis kreeg het OM veel kritiek, ook van Tweede Kamerleden. Volgens hen heeft Justitie verkeerd gehandeld door Eric O. in Irak te arresteren, hem van moord te beschuldigen en hem geboeid naar Nederland af te voeren.

Vooral procureur-generaal Joan de Wijkerslooth werd het mikpunt van de kritiek, omdat hij de arrestatie van Eric O. in het televisieprogramma Nova had verdedigd.

Ricardo
29-10-04, 20:00
Geplaatst door nl-x
Ze zijn juridisch twijfelachtig. Niet kansloos.

Ze hebben immers de verklaringen van al z'n collega's. En die zijn niet al te rooskleurig.

Het OM is de pispaal van nu. heeft de NS van de eerste plaats gestoten. Ze maken fout op fout. De zaak is heel fragiel, plus heer O laat zich bijstaan door een van de beste advocaten op dit moment.

Ik hoop dat de waarheid boven komt, maar veracht dat het OM afgaat als een gieter. Flesje wijn ? :fpiraat:

nl-x
29-10-04, 20:18
Geplaatst door Ricardo
Flesje wijn ? :fpiraat:
Nee, ik rook niet. :zegniets:

Ricardo
29-10-04, 20:24
Geplaatst door nl-x
Nee, ik rook niet. :zegniets:

Nee, is voor mijn collectie in de wijnkelder. Ik ga er toch vanuit dat ik m win... :duim:

barfly
29-10-04, 20:47
Dat hele OM functioneert voor geen meter en zou flink moeten worden gereorganiseerd! Het is van de zotte dat een clubje Melkert banen in Nederland zoveel te zeggen heeft en rucksichtlos voorbij gaat aan het nationale belang. Eric O is een militair en zit in een oorlogsgebied en daar schieten mensen mekaar dood, hoe erg dat ook is. Het enige dat het OM wil bereiken is weer in het nieuws komen als notoir stelletje nutteloze prutsers en wederom laten zien dat het OM volstrekt incapabel is. Grote criminelen in Nederland lachen zich compleet een ongeluk, de politie heeft slechts nog kennis van haar flits instrumenten en het OM maakt zich graag en vrijwillig op kosten van de belastingbetaler belachelijk. Uiteraard treft ook de politiek blaam. Laat de politiek een krijgsraad in hanteren voor militaire disputen.

Ricardo
29-10-04, 21:45
Geplaatst door barfly
Dat hele OM functioneert voor geen meter en zou flink moeten worden gereorganiseerd! Het is van de zotte dat een clubje Melkert banen in Nederland zoveel te zeggen heeft en rucksichtlos voorbij gaat aan het nationale belang. Eric O is een militair en zit in een oorlogsgebied en daar schieten mensen mekaar dood, hoe erg dat ook is. Het enige dat het OM wil bereiken is weer in het nieuws komen als notoir stelletje nutteloze prutsers en wederom laten zien dat het OM volstrekt incapabel is. Grote criminelen in Nederland lachen zich compleet een ongeluk, de politie heeft slechts nog kennis van haar flits instrumenten en het OM maakt zich graag en vrijwillig op kosten van de belastingbetaler belachelijk. Uiteraard treft ook de politiek blaam. Laat de politiek een krijgsraad in hanteren voor militaire disputen.

:duim: Aan jou verdien ik geen fles wijn.

S@deeQ
29-10-04, 23:27
Geplaatst door barfly
Dat hele OM functioneert voor geen meter en zou flink moeten worden gereorganiseerd! Het is van de zotte dat een clubje Melkert banen in Nederland zoveel te zeggen heeft en rucksichtlos voorbij gaat aan het nationale belang. Eric O is een militair en zit in een oorlogsgebied en daar schieten mensen mekaar dood, hoe erg dat ook is. Het enige dat het OM wil bereiken is weer in het nieuws komen als notoir stelletje nutteloze prutsers en wederom laten zien dat het OM volstrekt incapabel is. Grote criminelen in Nederland lachen zich compleet een ongeluk, de politie heeft slechts nog kennis van haar flits instrumenten en het OM maakt zich graag en vrijwillig op kosten van de belastingbetaler belachelijk. Uiteraard treft ook de politiek blaam. Laat de politiek een krijgsraad in hanteren voor militaire disputen.

:loens:

Hoe dan ook , die hond heeft een ongewapende burger op meer dan 100 meter afstand in de rug geschoten en gedood,dat zijn NAZi praktijken uit de jaren 40. :jammer:

barfly
29-10-04, 23:52
Geplaatst door S@deeQ
:loens:

Hoe dan ook , die hond heeft een ongewapende burger op meer dan 100 meter afstand in de rug geschoten en gedood,dat zijn NAZi praktijken uit de jaren 40. :jammer:

Ik ga er ff van uit dat je er bij bent geweest? Alle details goed in je hebt opgenomen? Video materiaal wellicht?

S@deeQ
30-10-04, 00:31
Geplaatst door barfly
Ik ga er ff van uit dat je er bij bent geweest? Alle details goed in je hebt opgenomen? Video materiaal wellicht?

:wijs: ooggetuige verklaringen van de irakezen die erbij stonden en van de officiele instanties in irak :auw:

observer
30-10-04, 15:19
er is geen bewijs zo simpel

in een land met meer wapens dan mensen heb je minimaal het lichaam en de kogel nodig om te bewijzen dat hij het dodelijke schot heeft gelost

zonder dat is er geen sprake van dat er 100% vast staat dat hij het was en dan volgt vrijspraak

zo simpel

euhh
30-10-04, 16:45
Geplaatst door S@deeQ
:wijs: ooggetuige verklaringen van de irakezen die erbij stonden en van de officiele instanties in irak :auw:

Jaja en die zijn ook echt betrouwbaar, erger nog de 'officiele' instanties wisten van de aanslag op die neederlander af, dus zo betrouwbaar zijn die.

En even voor de duidelijkheid, hij vuurde een waarschuwingsschot af, geen gericht schot.
Wat doen die gasten uberhaupt bij een omgevallen vrachtwagen die niet van hun is?

S@deeQ
30-10-04, 19:20
Geplaatst door euhh
Jaja en die zijn ook echt betrouwbaar, erger nog de 'officiele' instanties wisten van de aanslag op die neederlander af, dus zo betrouwbaar zijn die.

En even voor de duidelijkheid, hij vuurde een waarschuwingsschot af, geen gericht schot.
Wat doen die gasten uberhaupt bij een omgevallen vrachtwagen die niet van hun is?

:fuckit:

wat hebben irakezen te zoeken in irak , op een iraakse weg, bij een iraakse auto :lekpuh:

de vraag moet luiden :

Wat heeft die hollander daar te zoeken ,7000 km ten oosten van zijn varkensboerderijtje ??

euhh
31-10-04, 07:32
Geplaatst door S@deeQ
:fuckit:

wat hebben irakezen te zoeken in irak , op een iraakse weg, bij een iraakse auto :lekpuh:

de vraag moet luiden :

Wat heeft die hollander daar te zoeken ,7000 km ten oosten van zijn varkensboerderijtje ??

Het was helemaal geen iraakse auto mafkees,
als jij met je neus bovenop een bankoverval gaat staan moet je ook niet raar staan te kijken als je een paar kogels in je flikker krijgt.

Vergeet niet even voor het gemak dat als Eric O. iemand op 100 meter kan omlegen, die iemand ook bijv. Eric O. op die afstand kan omleggen.


En voor wat jou vraag betreft sadeeq, wat doe jij 3000 km te noorden van jou geytenfokkerij.?

S@deeQ
31-10-04, 13:37
Geplaatst door euhh
Het was helemaal geen iraakse auto mafkees,

maffe randdebiel

elke auto op iraakse bodem komt toe aan de iraakse burgers, je moet niet vergeten dat die nazi honden (nederlandse en amerikaanse soldaten in irak ) iraakse eigendommen aan het leegplunderen zijn.




als jij met je neus bovenop een bankoverval gaat staan moet je ook niet raar staan te kijken als je een paar kogels in je flikker krijgt.

:maf2: Die irakees was een waarschijnlijk politieagent in burger , die probeerde de lading te beschermen tegen de dieven en piraten uit holland :p




Vergeet niet even voor het gemak dat als Eric O. iemand op 100 meter kan omlegen, die iemand ook bijv. Eric O. op die afstand kan omleggen.
:hihi: en dus kun je maar beter iedereen binnen die 100 meter maar als eerste aknallen .
sukkel :watte?:




En voor wat jou vraag betreft sadeeq, wat doe jij 3000 km te noorden van jou geytenfokkerij.?

mis, mijn geiten boerderij ligt tegenwoordig op nog geen 10 meter afstand,

en nu nog de vraag wat doe jij op een marokkaanse forum ? zit je niet een beetje verkeerd te surfen ? :haha:

euhh
31-10-04, 17:58
Geplaatst door S@deeQ
maffe randdebiel

elke auto op iraakse bodem komt toe aan de iraakse burgers, je moet niet vergeten dat die nazi honden (nederlandse en amerikaanse soldaten in irak ) iraakse eigendommen aan het leegplunderen zijn.


Da's mooi, de eerste de beste stap op nderlands grondgebied en we plukken je kaal.




mis, mijn geiten boerderij ligt tegenwoordig op nog geen 10 meter afstand,


Ga dan eens een geit fokken ipv een beetje doelloos surfen



en nu nog de vraag wat doe jij op een marokkaanse forum ? zit je niet een beetje verkeerd te surfen ? :haha:

www.maroc.NL

S@deeQ
31-10-04, 18:12
Geplaatst door euhh
Da's mooi, de eerste de beste stap op nderlands grondgebied en we plukken je kaal. dat is al gebeurd
nederlanders zijn alom bekend om hun piraterij en koloniale geschiedenis





Ga dan eens een geit fokken ipv een beetje doelloos surfen

een varken fucken zie ik niet echt als doelloos, blijft een leuke bezigheid



www.maroc.NL
[/quote]

NL = Niet Lullen

nog steeds geen reden om hier aanwezig te zijn , klote kolonist :ego:
zelfs internet is niet heilig meer :slaap:

euhh
31-10-04, 18:44
Als je geen argumenten heb kan je ook gewoon niet reageren.[taouanza]

S@deeQ
31-10-04, 18:56
Geplaatst door euhh
Tja gefrustreerd dat jullie altijd het lijdend voorwerp zijn geweest in de geschiedenis, voetveeg van andere volken?

jullie?

:gniffel:
ik kan alleen maar tevreden zijn over mijn voorouders, :lol:



IS weer eens wat anders dan een geit he?
heel anders en stukken smeriger




Wat doe jij in het land van de kolonisator dan, en waarom spreek je zijn taal, waarschijnlijk zou jij in de werkelijke dagen van de kolonie's een soort van koelie zijn geweest.

:gniffel: de gestolen rijkdomen bij rechtmatige eigenaren proberen terug te krijgen :gniffel: :gniffel:

euhh
01-11-04, 06:02
Geplaatst door S@deeQ
jullie?

:gniffel:
ik kan alleen maar tevreden zijn over mijn voorouders, :lol:


heel anders en stukken smeriger



:gniffel: de gestolen rijkdomen bij rechtmatige eigenaren proberen terug te krijgen :gniffel: :gniffel:

welnee, je bent gewoon zo'n eentje dat niet meer welkom is in het eigen land vanwege heulen met de kolonisator :D

p.s. sinds wanneer heeft nederland marokko gekoloniseerd, volgens mij moet jij een GPS gaan kopen, je zit namelijk in het verkeerde land.