PDA

Bekijk Volledige Versie : Tien maanden cel voor christen in Saudi Arabië



Marsipulami
29-10-04, 10:47
Tien maanden cel voor christen in Saudi Arabië
"Omdat hij zijn geloof verkondigde"

Geplaatst op 28/10 '04 om 22:47u
Door Theo Borgermans (Bron: Asianews)


RIYAD (RKnieuws.net) - Een protestantse inwoner van Saudi-Arabië, die in maart dit jaar gearresteerd werd omdat hij zijn geloof verkondigde, is veroordeeld tot 10 maanden cel en 300 zweepslagen.



Brian Savio O´Connor werd in India geboren, maar woont al enkele jaren in Saudi-Arabië. Hij is officieel veroordeeld voor de verkoop van alcohol, een aanklacht waartegen hij in beroep gaat.

O’Connor werd in maart door de religieuze politie gearresteerd en werd later ook mishandeld. De politie beschuldigde hem toen van het verspreiden van het geloof. Maar op het proces was daarvan plots geen sprake meer, hoewel hij had toegegeven dat hij bijbelklassen geleid had. Wellicht riskeerde de Saudische overheid het onder hevige diplomatiek druk niet om hem daarvoor te veroordelen. (tb)

nard
29-10-04, 10:52
Hij wordt uiteraard gewoon veroordeeld omdat hij een illegale whiskey-stokerij heeft en het brouwsel op straat verpatst.
Dat hij zegt dat zijn christen-zijn de oorzaak van zijn veroordeling is, is gewoon om het humane rechtssysteem van SA te demoniseren.

Liegende Ierse zuipschuit.


Ps. Mars, hij is toevallig toch niet Rooms he?

Afrux
29-10-04, 11:04
Geplaatst door nard
Hij wordt uiteraard gewoon veroordeeld omdat hij een illegale whiskey-stokerij heeft en het brouwsel op straat verpatst.
Dat hij zegt dat zijn christen-zijn de oorzaak van zijn veroordeling is, is gewoon om het humane rechtssysteem van SA te demoniseren.

Liegende Ierse zuipschuit.

Dan moeten ze zelf eerst alle alcohol uit d ecompounds verbieden. Nee doen ze niet, want zo kunnen veel saudiers zelf aan alcohol komen. en dat weet iedereen... het is dus onzin ...


waarom is die speler die ooit dat bekende doelpunt maakte niet gestraft ondanks dat hij tijdens ramadan opgepakt is aan het eten en alcohol aan het drinken...

de helft van de 30000 prinsen zelf is verslaafd aan cocaine, alcohol, gokken en vrouwen. moeten ze eerst deze oppakken dat hebben besparen ze gelijk ook misschien wel een miljard aan salarissen.


Het is een achterlijke en dictatuur systeem.



Dalil Boubakeur
Die teksten komen van islamitische neo-theologen die opgeleid zijn in Arabië (van de wahabitische godsdienst - letterlijk: streng). Een eenvoudige vergelijking: die strekking heeft het over 28.000 ahadith (traditionele voorschriften). Bij ons, in het malekisme, zijn er dat slechts 500 of 600. Hun islam is antimodernistisch en omknelt de gelovige met een strak web. Gedurende de volledige twintigste eeuw hebben alle vernieuwers van de islam hen beschouwd als taqlid: autoriteit gebaseerd op een traditie die zich naar het verleden richt. Het is de islam van de vierde school (hanbalisme) die ons overwoekert, dikwijls dankzij oliedollars en wahabitische imams."

Met name wat betreft de mensenrechten. Hoe kun je theorieën als polygamie aanvaarden onder het mom van de islam? Ik zeg nee! De handen afhakken in naam van de sharia: accepteer je dat op de Grote Markt van Brussel? Dat is de wahabitische sharia!

David
29-10-04, 11:06
Geplaatst door Afrux
Het is een achterlijke en dictatuur systeem.


Nietwaar, het is een Heilstaat. Vraag maar aan de immer beleefde Bilal. :student:

Bofko
29-10-04, 11:11
Jij hebt je de sarcasme-mode ook eigen gemaakt nard, zie ik.
Lekker hé.
Maar niet al te vaak gaan doen hoor.

In een ander topic zag ik dat je onthoofd werd voor het verspreiden van een ander geloof. Het kan dus erger.
Wat hebben die religieuze leiders toch weinig fiducie in de geloofskracht van hun onderdanen. Maar wel roepen wat die gezamelijke devotie wel niet aan bergen kan verzetten.

Mark
29-10-04, 11:13
Wat een dumbass, wie gaat er nou de christen aanhangen en alcohol verkopen in SA?

Wie gaat er nou uberhaupt werken?

oh ja ik misschien :haha:

nard
29-10-04, 11:14
Geplaatst door Bofko
Jij hebt je de sarcasme-mode ook eigen gemaakt nard, zie ik.
Lekker hé.
Maar niet al te vaak gaan doen hoor.

In een ander topic zag ik dat je onthoofd werd voor het verspreiden van een ander geloof. Het kan dus erger.
Wat hebben die religieuze leiders toch weinig fiducie in de geloofskracht van hun onderdanen. Maar wel roepen wat die gezamelijke devotie wel niet aan bergen kan verzetten.

Eerlijk gezegd tegen jouw, Bofko. Toen ik het nog eens overlas; ik schrok van mezelf....

Bofko
29-10-04, 11:25
Geplaatst door nard
Eerlijk gezegd tegen jouw , Bofko.

Dit is de meest gemaakte spellingsfout op dit prikbord.
Tegen jou.
"jouw" kan alleen als bezittelijke voornaamwoord, als in "jouw boek".


Geplaatst door nard
Toen ik het nog eens overlas; ik schrok van mezelf....

:cool:

nl-x
29-10-04, 12:17
Geplaatst door Bofko
Dit is de meest gemaakte spellingsfout op dit prikbord.
Tegen jou.
"jouw" kan alleen als bezittelijke voornaamwoord, als in "jouw boek".



:cool:
Samen met de d/t fouten wil ik daar ook strafpunten voor gaan voorstellen aan beheer.

(Trouwens idd wel erg makkelijk om je er van af te maken door achteraf te stellen dat je je godsdienst aanhing. Je moet gewoon geen alcohol stoken waar dat niet mag. Netzoals je geen soft-drugs moet gaan smokkelen waar dat niet mag.)

Marsipulami
29-10-04, 13:16
10 maanden cel en 300 zweepslagen vind ik wel een gepaste straf voor die opdringerige protestantse evangelicalen. Als ik er wat aan te zeggen had, dan was die kerel er niet zo goedkoop van af gekomen. :lachu:

DEMOcraat
29-10-04, 14:30
Geplaatst door Marsipulami
Tien maanden cel voor christen in Saudi Arabië
"Omdat hij zijn geloof verkondigde"

Geplaatst op 28/10 '04 om 22:47u
Door Theo Borgermans (Bron: Asianews)


RIYAD (RKnieuws.net) - Een protestantse inwoner van Saudi-Arabië, die in maart dit jaar gearresteerd werd omdat hij zijn geloof verkondigde, is veroordeeld tot 10 maanden cel en 300 zweepslagen.



Brian Savio O´Connor werd in India geboren, maar woont al enkele jaren in Saudi-Arabië. Hij is officieel veroordeeld voor de verkoop van alcohol, een aanklacht waartegen hij in beroep gaat.

O’Connor werd in maart door de religieuze politie gearresteerd en werd later ook mishandeld. De politie beschuldigde hem toen van het verspreiden van het geloof. Maar op het proces was daarvan plots geen sprake meer, hoewel hij had toegegeven dat hij bijbelklassen geleid had. Wellicht riskeerde de Saudische overheid het onder hevige diplomatiek druk niet om hem daarvoor te veroordelen. (tb)
hij is er goed van afgekomen...
in thailand hadden worden ze afgeslacht als dieren voordat ze een rechtbank mogen bezoeken,en alleen omdat ze demonstreerden.