PDA

Bekijk Volledige Versie : Afrux geliefd en gevreesd?



Afrux
29-10-04, 10:47
Wanneer je geen doekjes om heen bindt, niet een kinderwaardigheid gevoel, in geen sociale isoloment verkeert, geen denkzij van 1400 jaar geleden hanteert, durft taboes te doorbreken, en religieuze zaken te bekritiseren die volgens jou niet kloppen, tot het bittere einde voor je mening opkomt, niet mislukt ben in je leven, leeft in de realiteit en niet in illusies, etc, etc, etc dan is er een kans dat sommige bekrompen MINDS (hier op het forum) je zuyllen bombarderen tot de zwarte schaap van het forum (als is deze plek al op vrijwillige wijze ingenomen door anderen).

Op zich heb ik geen moeite mee, zolang de reacties gebaseerd zijn op inhoud en niet op emotie dat gesteund wordt schuldgevoel en identiteitscrisis. Ik heb ook geen problemen mee zolangs het geen simplistisch statment zijn, zoals van vele heer (denk aan khatabi en zbq).
- jij gata naar de hel (omdat z ehet niet eens zijn met een reactie)
- jij bent kafir (idem dito)
- 1001 voorbeelden.




Buiten deze futiliteiten raag ik me af of er mensne zijn die wel enige waarheid zien in mijn reactie ( al geef ik toe dat ze soms bedoeld provocerend zijn) in de hoop de discussie scherp te houden.


Was getekend Afrux (LEES AFRUKH)

Mark
29-10-04, 10:49
pas op voor die derde punt gozer

Dr Seuss
29-10-04, 10:49
Geplaatst door Afrux
Wanneer je geen doekjes om heen bindt, niet een kinderwaardigheid gevoel,
[...]

Was getekend Afrux (LEES AFRUKH)

Mijn zegen heb je. En mijn instemming ook.

Goodnight
29-10-04, 10:57
Je provoceert is zacht uitgedrukt.

Volgens jou zijn de arabieren de duivels op deze aarde.
te pas en te onpas kom je met voorbeelden waarmee je dit wil bewijzen.

Het grappige is dat de meesten die hier tegen ageren ofwel berbers zijn of op zijn minst hun roots daar hebben liggen.

Respect moet van beide kanten komen Afrux.
En als berberse weet ik heel goed hoe het is om anders behandeld te worden omdat ik geen arabisch spreek.
Maar de wig die jij wil drijven tussen bevolkingsgroepen vind ik niet kunnen.
De moslims hebben op dit moment al genoeg problemen aan hun hoofd, moet je niet het berber versus arabier probleem er ook nog eens boven op gaan gooien.

Jij durft de 1400 jaar oude religie te bekritiseren zeg je...je gaat je gang maar.Maar als mensen je dan beschuldigen van dubbelhartigheid moet je niet op je achterste poten gaan staan.

Je zegt in de Islam te geloven, maar tegelijkertijd verwerp je bepaalde aspecten van datzelfde geloof.Dat vind ik vreemd.

Verder kom je dan met een topic over 47 boeken waarin 'hadiths' voorkomen die zich negatief uitlaten over de Berbers.
Wanneer men je er op wijst dat dit niet correct is ( die hadiths dus) dan twijfel je min of meer niet aan het waarheidsgehalte ( dat staat ineens wel onomstotelijk voor je vast).

Je blijft teruggrijpen op wat zich in de geschiedenis heeft voorgedaan.

In dat opzicht verschil je niet veel van de bepaalde bevolkinsggroepen die hun huidige misere wijten aan iets wat honderden jaren heeft plaatsgevonden.

nard
29-10-04, 11:00
Wat ik jammer vond, was dat jullie die discussie over Augustinus in t honderd lieten lopen, alleen maar om mekaar etnisch af te gaan lopen hakken.
Knap irritant. Kunnen jullie dat niet gewoon in de Rif (of zo) doen?

Goodnight
29-10-04, 11:03
Geplaatst door nard
Wat ik jammer vond, was dat jullie die discussie over Augustinus in t honderd lieten lopen, alleen maar om mekaar etnisch af te gaan lopen hakken.
Knap irritant. Kunnen jullie dat niet gewoon in de Rif (of zo) doen?

ter info voor jou: de discussie was niet gestart om jouw geliefde Augustinus te bespreken.
Mocht je daar behoefte aan hebben dan start je die maar lekker apart.

Als je dat irritant vind hoepel jij maar lekker op naar de Veluwe kan je het daar uitgebreid over hem hebben.

David
29-10-04, 11:03
Geplaatst door Goodnight
Je zegt in de Islam te geloven, maar tegelijkertijd verwerp je bepaalde aspecten van datzelfde geloof. Dat vind ik vreemd.

En dat begrijp ik dan weer niet. Is geloven in de islam zoiets als zwanger zijn? Helemaal of helemaal niet? Waarom kun je niet geloven in Allah, terwijl je bij bepaalde aspecten van de islam kanttekeningen zet?

Goodnight
29-10-04, 11:06
Geplaatst door David
En dat begrijp ik dan weer niet. Is geloven in de islam zoiets als zwanger zijn? Helemaal of helemaal niet? Waarom kun je niet geloven in Allah, terwijl je bij bepaalde aspecten van de islam kanttekeningen zet?

ja je kan niet van 2 walletjes eten David.je kan geen kanttekeningen zetten bij de islam.
Wel bij producten die door mensen zijn gemaakt, je kan kanttekeningen zetten bij bijv de uitleg van koranverzen omdat dit een interpetatie is van iemand die daar jaren op heeft gestudeerd.

maar je kan bijv niet zeggen: alcohol is niet haram het mag wel ook al zegt de Islam dat het niet mag.

snap u het een beetje?

nard
29-10-04, 11:07
Geplaatst door Goodnight
ter info voor jou: de discussie was niet gestart om jouw geliefde Augustinus te bespreken.
Mocht je daar behoefte aan hebben dan start je die maar lekker apart.

Als je dat irritant vind hoepel jij maar lekker op naar de Veluwe kan je het daar uitgebreid over hem hebben.

:D

Wat een spin zeg....

David
29-10-04, 11:08
Geplaatst door Goodnight
ja je kan niet van 2 walletjes eten David.je kan geen kanttekeningen zetten bij de islam.
Wel bij producten die door mensen zijn gemaakt, je kan kanttekeningen zetten bij bijv de uitleg van koranverzen omdat dit een interpetatie is van iemand die daar jaren op heeft gestudeerd.

maar je kan bijv niet zeggen: alcohol is niet haram het mag wel ook al zegt de Islam dat het niet mag.

snap u het een beetje?


Goed je mag dus wél kanttekeningen zetten bij bepaalde aspecten, althans, bij sommige wel, bij andere niet. Fair enough.

nard
29-10-04, 11:11
Geplaatst door David
Goed je mag dus wél kanttekeningen zetten bij bepaalde aspecten, althans, bij sommige wel, bij andere niet. Fair enough.


maar nu wordt de discussie, net als in het christendom, pas boeiend; wat zijn hoofdzaken en wat zijn middelmatige zaken? Wat is de kern en wat zijn slechts aspecten?

Afrux
29-10-04, 11:24
Deze discussie gaat niet over islam, allah, mohammed, jesus, christendom of augustinus.

Het gaat over AFRUX en zijn mening.

Maar dit kenmertk de discussies op dit forum die geen noch kop noch staart hebben en die nergens naartoe leiden. Omdat sommige ervan uitgaan dat hun waarheid de absolute waarheid is.

David
29-10-04, 11:35
sorry afrux

Goodnight
29-10-04, 11:40
Geplaatst door nard
:D

Wat een spin zeg....

nog altijd beter dan een rat :wink:

Goodnight
29-10-04, 11:42
Geplaatst door Afrux
Deze discussie gaat niet over islam, allah, mohammed, jesus, christendom of augustinus.

Het gaat over AFRUX en zijn mening.

Maar dit kenmertk de discussies op dit forum die geen noch kop noch staart hebben en die nergens naartoe leiden. Omdat sommige ervan uitgaan dat hun waarheid de absolute waarheid is.

deze discussie gaat daar wel degelijk over.
Zonder deze aspecten had je geen thread over jezelf kunnen openen.
ga jezelf nu niet bijzonder maken dan je bent hoor!

Bovendien geldt de laatste opmerking net zo goed voor jou...anders had je nogmaals niet deze thread geopend!

taouanza
29-10-04, 11:44
Geplaatst door David
Goed je mag dus wél kanttekeningen zetten bij bepaalde aspecten, althans, bij sommige wel, bij andere niet. Fair enough.

HIj mag kanttekeningen zetten bij bepaalde aspecten.
ALs iemand anders het doet dan roept hij dat je ongelovig bent.
Alleen Afrux mag kritiek hebben en moslim zijn tegelijk.
Alleen zo kan hij uniek zijn en anderen blijven beschuldigen van dat ze zijn mening niet respecteren. Afrux is Liberated Arab.

mark61
29-10-04, 12:10
Geplaatst door Goodnight
ter info voor jou: de discussie was niet gestart om jouw geliefde Augustinus te bespreken.
Mocht je daar behoefte aan hebben dan start je die maar lekker apart.

Als je dat irritant vind hoepel jij maar lekker op naar de Veluwe kan je het daar uitgebreid over hem hebben.

Beng! 1-0

Round two...

mark61
29-10-04, 12:14
Geplaatst door Goodnight
deze discussie gaat daar wel degelijk over.
Zonder deze aspecten had je geen thread over jezelf kunnen openen.
ga jezelf nu niet bijzonder maken dan je bent hoor!

Bovendien geldt de laatste opmerking net zo goed voor jou...anders had je nogmaals niet deze thread geopend!

Yep. Bijzonderder. der.

@ Afrux: jaha, een groot deel van jouw geprik gaat over kritiek op de islam. Nu begint er een discussie over, is het weer niet goed.

Jouw persoon zelf is op aparte wijze al in een ander topic aan de orde gesteld. En intussen is de storm weer gaan liggen.

Goodnight
29-10-04, 12:15
Geplaatst door mark61
Yep. Bijzonderder. der.



Thnx, ik zat al te twijfelen of bijzonderder wel goed Nederlands was.
maar wist ff niets anders te verzinnen dus hield het bij bijzonder :wink:

mark61
29-10-04, 12:27
Geplaatst door Goodnight
Thnx, ik zat al te twijfelen of bijzonderder wel goed Nederlands was.
maar wist ff niets anders te verzinnen dus hield het bij bijzonder :wink:

Maid, ik weet zelf niet eens wat correct is. In de praktijk zeg ik -derder, geloof ik. Zal wel 'meer bijzonder' moeten zijn. boeiuh

Zwarte Schaap
29-10-04, 12:28
Geplaatst door Afrux
Buiten deze futiliteiten vraag ik me af of er mensne zijn die wel enige waarheid zien in mijn reactie ( al geef ik toe dat ze soms bedoeld provocerend zijn) in de hoop de discussie scherp te houden.


Was getekend Afrux (LEES AFRUKH)

Je discrimineert bij het leven. Je bent verworden tot een ordinaire racist.

David
29-10-04, 13:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je bent verworden tot een ordinaire racist.


Sleep rascisten niet overal bij, je ontkracht het woord. Echte rascisten lachen zich suf.

Zwarte Schaap
29-10-04, 13:06
Geplaatst door David
Sleep rascisten niet overal bij, je ontkracht het woord. Echte rascisten lachen zich suf.

Ik weet wat ik zeg, jij kennelijk niet. Als ik in de stukken van afvalux het woord arabier vervang door het woord jood dan zou je de poppen aan het dansen hebben.

David
29-10-04, 13:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet wat ik zeg, jij kennelijk niet. Als ik in de stukken van afvalux het woord arabier vervang door het woord jood dan zou je de poppen aan het dansen hebben.


Ach Schaap, het is hier al zo'n poppenkast! Een paar dansende poppen kunnen we er nog wel bij hebben. Het is tenslotte vrijdagmiddag!

freya
29-10-04, 13:13
Geplaatst door nard
maar nu wordt de discussie, net als in het christendom, pas boeiend; wat zijn hoofdzaken en wat zijn middelmatige zaken? Wat is de kern en wat zijn slechts aspecten?

Die discussie heb ik ook al geprobeerd met Bismillah te voeren, maar die snapte ook al helemaal niet waar ik naar toe wilde :moe:

Al Sawt
29-10-04, 13:18
Afrux geliefd en gevreesd?

Is gevreesd geen verkeerde woord, voor iemand die geen argumenten kan inbrengen in discussie`s?

Al Sawt
29-10-04, 13:20
Geplaatst door Afrux


Het gaat over AFRUX en zijn mening.
. Omdat sommige ervan uitgaan dat hun waarheid de absolute waarheid is. Probeer eerst jouw versie van waarheid met feiten te staven, zodat we aan onze absolute waarheid kunnen twijfelen.

taouanza
29-10-04, 13:25
Geplaatst door Al Sawt
Afrux geliefd en gevreesd?

Is gevreesd geen verkeerde woord, voor iemand die geen argumenten kan inbrengen in discussie`s?

Zullen we over onze harten strijken en hem in de waan laten?

Zullen we ff op commando bibberen en huiveren?:schok:

akram1
29-10-04, 13:43
Afrux lijdt of aan grootheidswaanzin of hij heeft een minderwaardigheidscomplex

mark61
29-10-04, 14:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet wat ik zeg, jij kennelijk niet. Als ik in de stukken van afvalux het woord arabier vervang door het woord jood dan zou je de poppen aan het dansen hebben.

Das nogal een zwak argument en je weet waarom. :hihi:

Zwarte Schaap
29-10-04, 14:13
Geplaatst door mark61
Das nogal een zwak argument en je weet waarom. :hihi:

Dat is knap van je, voortaan zal ik jou inschakelen om te weten wat ik denk.

taouanza
29-10-04, 14:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is knap van je, voortaan zal ik jou inschakelen om te weten wat ik denk.


:jeweetog: :jeweetog: :jeweetog: :jeweetog: :jeweetog: