PDA

Bekijk Volledige Versie : Godslasterlijke autokentekens voortaan verboden in Nederland



Marsipulami
29-10-04, 23:07
Godslasterlijke kentekens verboden

Lettercombinatie ´GVD´ en enkele andere combinaties verboden

Geplaatst op 29/10 '04 om 22:53u
Door Eric Masseus


ZOETERMEER (RKNieuws.net) - Christenen die straks een nieuwe auto met het welbekende visje kopen, hoeven niet bang te zijn een godslasterlijk kenteken toegewezen te krijgen. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) maakte vrijdag bekend dat de lettercombinatie GVD en enkele andere combinaties verboden zullen zijn.

Door de komst van de nieuwe kentekencombinatie is de kans groter op ongewenste woordvorming. Het nieuwe kenteken (12 - ABC - 3) heeft namelijk drie opeenvolgende letters in het kenteken. Daarom komen er geen klinkers in het kenteken. Enige uitzondering vormt de Y. Een aantal maatschappelijk onaanvaardbare lettercombinaties zijn op voorhand uitgesloten: GVD, NSB, TBS, LYK, SS en SD.

Met de introductie van de kentekenplaat voor brom- en snorfietsen in 2005 verschijnen de eerste platen met de nieuwe kentekencombinatie. Een combinatie van drie letters levert een groter risico op ongewenste woorden of lettercombinaties. Alles uitsluiten kan er bovendien toe leiden dat het aantal ongebruikte kentekencombinaties te groot wordt. De uitsluiting is daarom beperkt tot enkele lettercombinaties die maatschappelijk onaanvaardbaar zijn.

Als in de toekomst een maatschappelijk niet gewenste en nu nog onbekende combinatie ontstaat, kan die alsnog worden uitgesloten. Voorwaarde is dat deze combinatie nog niet eerder is uitgebracht.

Marsipulami
29-10-04, 23:09
XTC en LSD daar had het bevoegde overlegorgaan natuurlijk geen bezwaar tegen. :hihi:

Seif
29-10-04, 23:17
In Amerika mag je geloof ik zelf je kenteken kiezen. Dat is pas relaxed.

Marsipulami
29-10-04, 23:25
Geplaatst door Seif
In Amerika mag je geloof ik zelf je kenteken kiezen. Dat is pas relaxed.

In België ook, maar dan moet je meer betalen. Dat laatste heeft waarschijnlijk te maken met de taalunie tussen Noord en Zuid Nederland. :p

S@deeQ
29-10-04, 23:29
je zal maar met een kenteken als [ LUL -001 ] of [ KUT - 111] rond rijden :lekpuh:

ZbaqZbaq
30-10-04, 00:40
ik wil er één met AEL

TonH
30-10-04, 00:49
@S@deeQ en ZbaqZbaq


Geplaatst door Marsipulami
Daarom komen er geen klinkers in het kenteken. Enige uitzondering vormt de Y.



:fpetaf:

ZbaqZbaq
30-10-04, 00:51
TZZ

freya
30-10-04, 00:54
Geplaatst door ZbaqZbaq
TZZ

:haha:

Marsipulami
30-10-04, 00:54
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik wil er één met AEL

Volgens mij ben jij geen 'echte' Marokkaan, daarvoor ben je niet wispelturig genoeg. AEL heeft zijn beste tijd wel gehad. Met de merknaam AEL kan je de komende honderd jaar geen succes meer halen in de lage landen.

TonH
30-10-04, 00:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
TZZ

:D

ZbaqZbaq
30-10-04, 00:59
Geplaatst door Marsipulami
Volgens mij ben jij geen 'echte' Marokkaan, daarvoor ben je niet wispelturig genoeg. AEL heeft zijn beste tijd wel gehad. Met de merknaam AEL kan je de komende honderd jaar geen succes meer halen in de lage landen.

Wat de autochtoon zal vinden zal mij een worst wezen...immers als "Moslim", "Marokkaan" of "Arabier" hoef ik ook niet aan te komen in de lage landen.

Siah
30-10-04, 01:36
Geplaatst door Marsipulami
Volgens mij ben jij geen 'echte' Marokkaan, daarvoor ben je niet wispelturig genoeg. AEL heeft zijn beste tijd wel gehad. Met de merknaam AEL kan je de komende honderd jaar geen succes meer halen in de lage landen.

dat misschien;
maar dat is het minst van belang! :D
..
..en gezien de situatie, is dat begrijpelijk.

ael heeft wel wat dingen teweeg gebracht, die niet meer te stoppen zijn! :hardlach: