PDA

Bekijk Volledige Versie : pro- abortusactiviste roept op om voor Bush te stemmen



Marsipulami
30-10-04, 01:22
Voormalig abortusactiviste ´Jane Roe´ steunt herverkiezing George Bush
Door Norma McCorvey werd abortus gelegaliseerd, nu roept zij op om op Bush te stemmen

Geplaatst op 29/10 '04 om 20:46u
Door Eric Masseus


Norma McCorvey.
DALLAS (RKNieuws.net) - De bekende Amerikaanse pro-life voorvechster Norma McCorvey, beter bekend als de ‘Jane Roe’ van de rechtszaak “Roe versus Wade”, heeftn opgeroepen om op George W. Bush te stemmen. In 1973 speelde McCorvey onder de schuilnaam ‘Jane Roe’ de hoofdrol in een proces dat leidde tot legalisering van abortus in de VS.

“Dit jaar zal ik voor George W. Bush stemmen, omdat hij zich verplicht het recht op leven te beschermen. Bush zou willen zien dat in ons land elk ongeboren kind welkom is en beschermd wordt,” verklaarde McCorvey. “Zolang wij het leven van de ongeboren kinderen niet beschermen, zullen we nooit in een wereld leven met sociale rechtvaardigheid. Ik roep al mijn pro-life vrienden op om op de president te stemmen.”

Norma McCorvey speelde een sleutelrol in een rechtszaak ter egalisering van abortus in de Verenigde Staten. Op aandrang van haar advocaten, de feministes Sarah Weddington en Linda Coffee, gaf zij aan verkracht te zijn. Haar advocaten gebruikten haar zaak als de kans om het toenmalige Texaanse abortusverbod aan te vechten.

In 1995 bekeerde Norma McCorvey zich tot het christendom en distantieerde ze zich van het proces in 1973. In 1998 liet zij zich opnemen in de Rooms-katholieke Kerk. Sindsdien zet zij zich in voor de bescherming van het leven en probeert zij de beslissing uit de jaren zeventig terug te draaien.

Ook Sandra Cano, "Mary Doe" in de zaak “Doe versus Bolton” waarin ook positief over abortus werd besloten, vecht de uitspraak in haar rechtszaak aan.