PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat vinden jullie van deze site?



barfly
31-10-04, 01:33
http://www.dutchkids.nl/

Ik weet nog niet of ik me moet ergeren aan het gegeneraliseer ofdat ik het initiatief leuk moet vinden eigenlijk :)

Mark
31-10-04, 01:42
wat een ongelofelijke suffe site hahahahaha

:fplet:

nl-x
31-10-04, 01:54
zie geenstijl voor een goede recensie.

Siah
31-10-04, 01:55
Kwame en zijn toekomst


Indra: Kijk daar, …. Bram traint hard.

Sarah: Wat is dat toch met mannen en spierballen?

Kwame: Hoezo, ik ben toch met jullie gaan spinnen.

Jeroen: En zie je mij aan de gewichten trekken?

Sarah: Lusten jullie ook wat te drinken? Ik heb dorst gekregen.

Indra (ziet een krant liggen): He Kwame, moet je nu ook terug naar Afrika?

Kwame: Hoezo, Afrika is niet één land, hoor. Ik kom uit Togo.

Indra (verveld): Jaja, maar alle asielzoekers moeten toch terug.

Kwame: Indra heeft weer eens wat gehoord. Hoe noemen jullie dat ook al weer, van die klok en die klepel.

Jeroen: De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt?? Volgens mij zeg je dat zo.

Kwame: Niet alle asielzoekers moeten terug. De regels in Nederland worden strenger. Mijn moeder en ik hebben al lang asiel. Ik heb al twee jaar een Nederlands paspoort. Mijn moeder heeft snel Nederlands geleerd en een baan gevonden. Ik wil niet meer terug naar Togo.

Indra: Wat vind jij nou van de asielzoekers die in hongerstaking gaan?

Kwame: Ik denk dat Nederlanders niet begrijpen wat die mensen voelen. De angst om terug te moeten naar een land waar je niet veilig bent.

Bram (inmiddels klaar met sporten): De minister heeft een weeshuis voor AMA's in Angola geopend. Veel AMA’s geven in hun gesprekken aan dat ze niet terug kunnen naar Angola omdat ze geen thuis hebben. En wat staat er in de krant ….. ze worden allemaal opgehaald worden door familie. Het weeshuis staat leeg. Weer belastinggeld verspild!!!

Jeroen: Ik vind het erg ingewikkeld. Hoe oordeel je in Nederland wie mag blijven en wie niet? Er zijn ook uitgeprocedeerde asielzoekers die in een onmogelijke situatie terugkomen.

Bram: Ja, maar er zijn er ook die in Nederland voor een onmogelijke situatie zorgen.

Sarah: Volgens mij vergeten jullie dat vluchtelingen hier niet zomaar komen. Ze komen omdat ze in eigen land vervolgd worden vanwege hun politieke mening, omdat ze hun leven niet zeker zijn vanwege oorlog of discriminatie. In de kranten lijkt het soms of Nederland de zwaarste last van de hele wereld draagt bij het opvangen van vluchtelingen. Terwijl wij in Europa pas op de 8ste plaats staan. Weet je welk land de meeste vluchtelingen opvangt?

Jeroen: Geen idee?

Sarah: Engeland.

Bram: Maar Nederland is veel kleiner.

Sarah: Bij een vergelijking van het aantal asielzoekers per oppervlakte staat Nederland op de 3e plaats. Terwijl Nederland in 2002 al de meeste afwijzingen had. Het lijkt ook alsof we nu pas beginnen met uitzetten terwijl we in 1995 meer mensen hebben uitgezet in vergelijking met 2002.

Bram: Maar Nederland is al heel vol. Dus het moet wel.

Jeroen: Dat idee heb ik ook als ik met de trein naar Groningen ga. O .. wat is Nederland vol. Waarmee??? Met koeien.

Indra: Kwame, wil jij niet meer terug omdat je bang bent?

Kwame: Nee, dat niet. De situatie in Togo is vrij rustig. Ik zou wel terug durven. Maar mijn moeder en ik zijn net aan Nederland gewend. We spreken goed Nederlands en mijn moeder heeft een fijne baan. Ik ga hier naar school en heb vrienden. Ik zou in Togo weer helemaal opnieuw moeten beginnen.

Indra: Dan moet je blijven. Met wie zou ik anders naar school lopen?


:hihi:

barfly
31-10-04, 02:02
Geplaatst door nl-x
zie geenstijl voor een goede recensie.

Ik wilde het juist niet aan geenstijl linken om vooroordelen te voorkomen..... :p

barneveld
31-10-04, 02:04
TFOE STELT NIETS VOOR

Zwarte Schaap
31-10-04, 02:10
Geplaatst door barfly
http://www.dutchkids.nl/

Ik weet nog niet of ik me moet ergeren aan het gegeneraliseer ofdat ik het initiatief leuk moet vinden eigenlijk :)


...Doel van de website was om leerlingen die in het dagelijks leven en op school weinig in contact komen met kinderen met andere culturele achtergronden inzicht te geven in de veelzijdigheid van de Britse multiculturele samenleving....

...De makers zijn er daarnaast van uitgegaan dat kinderen in groep 7 en 8 en in de basisvorming van het voortgezet onderwijs vooral nieuwsgierig zijn naar het leven van leerlingen die net iets ouder zijn dan zijzelf. De setting is daarom een school voor voortgezet onderwijs en ook de vrijetijdsbesteding van de Dutchkids past bij jongeren van ongeveer 15 á 16 jaar....

...Deze ervaringen en opvattingen kunnen herkenbaar én uitdagend zijn. De auteur heeft de leerlingen soms extreme opvattingen in de mond gelegd. Het is de bedoeling geweest om tegenstellingen uit de huidige discussie over de multiculturele samenleving duidelijk naar voren te laten komen.

In de dialogen is geprobeerd om zo goed mogelijk aan te sluiten bij het hedendaags taalgebruik van scholieren. Hierbij wordt in een enkel geval een uitdrukking gebruikt die aanstootgevend kan zijn. Uit de context mag duidelijk blijken dat deze gebruikt wordt om duidelijk te maken dat een dergelijke uitdrukking juist niet gewenst is...

Dutchkids is mogelijk gemaakt door een subsidie van Directie Coördinatie Integratiebeleid Minderheden van het Ministerie van Justitie

Dutchkids is op 28 oktober 2004 gelanceerd door drs. M.C.F. Verdonk, minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie


Bron: http://www.dutchkids.nl/ts-achtergrond.html

Joesoef
31-10-04, 08:11
Net zo debiel als de inburgeringsvragen van Verdonk. Suf, saai en vol met vooroordelen.

Siah
31-10-04, 09:41
...Doel van de website was om leerlingen die in het dagelijks leven en op school weinig in contact komen met kinderen met andere culturele achtergronden inzicht te geven in de veelzijdigheid van de Britse multiculturele samenleving....

In de dialogen is geprobeerd om zo goed mogelijk aan te sluiten bij het hedendaags taalgebruik van scholieren . Hierbij wordt in een enkel geval een uitdrukking gebruikt die aanstootgevend kan zijn. Uit de context mag duidelijk blijken dat deze gebruikt wordt om duidelijk te maken dat een dergelijke uitdrukking juist niet gewenst is...
Dutchkids is mogelijk gemaakt door een subsidie van Directie Coördinatie Integratiebeleid Minderheden van het Ministerie van Justitie
[/url]

:kotsen:

Kiekeboe
31-10-04, 09:43
Alsof Nederland alleen maar bestaat uit

Nederlanders
Homo's
Moslims
Afrikanen
Surinamers
en Joden

:ego:

Maar voor de rest heel leuk, alhoewel het misschien beter iets is voor oudere mensen om de jongere generatie wat beter te begrijpen.

Mark
31-10-04, 10:20
Ik vind dat normale mensen als ik ondervertegenwoordigd zijn in die klas :)

mark61
31-10-04, 13:47
Geplaatst door Siah
:hihi:

De kans dat een Kwame uit Togo komt en asiel krijgt is close to zero. Of is dat de anti-stereotyperingsgedachte?

Al Sawt
01-11-04, 00:58
Geplaatst door mark61
De kans dat een Kwame uit Togo komt en asiel krijgt is close to zero. Of is dat de anti-stereotyperingsgedachte? De kans dat een inwoner in Togo zijn kind Kwame noemt, is close to zero.

mark61
01-11-04, 09:17
Geplaatst door Al Sawt
De kans dat een inwoner in Togo zijn kind Kwame noemt, is close to zero.

Dat bedoelde ik ook, maar dan anders gezegd. :hihi: