PDA

Bekijk Volledige Versie : Streng verboden verzamelde bierviltjes te exposeren.



Joesoef
01-11-04, 07:40
Verzamelaars boos over uitstalverbod sigarenbandjes


DEN HAAG - De Voedsel en Warenautoriteit (VWA) heeft zich de woede op de hals gehaald van verzamelaars van sigarenbandjes en bierviltjes. De verzamelaars mogen hun collecties niet meer op beurzen tonen, omdat de logo's die hierop staan in strijd zijn met reclamebeperkende regelgeving voor tabakswaar en alcohol.

Het beleid van VWA kwam vorige week naar voren tijdens een hobbybeurs in Leeuwarden waarop diverse verzamelaars van sigarenbandjes en bierviltjes stonden. Op last van inspecteurs van de autoriteit moesten ze hun collecties inpakken.

"Het uitstallen van producten met merknamen in openbare ruimtes valt onder het reclameverbod voor alcohol en tabak", aldus een VWA-woordvoerster zondag. "Dit geldt overigens niet voor logo's van merken die niet meer bestaan zoals op hele oude sigarenbandjes maar nog bestaande merken mogen niet zomaar worden uitgestald."

De Bier en Artikelen Verzamelaarsvereniging (BAV) stelt stomverbaasd te zijn over de regel. "Dit is te belachelijk voor woorden", aldus een woordvoerder. De 1800 leden van de organisatie hebben zich onder meer toegelegd op het verzamelen van bierglazen, etiketten en viltjes. "Onze leden zijn totaal niet bezig met het maken van reclame. Ze hebben gewoon een leuke hobby en doen hun best hun verzamelingen te vergroten. Het zou pure vrijheidsberoving zijn als ik mijn 3200 glazen grote verzameling niet meer zou mogen tonen. We zijn ook nooit op de hoogte gesteld van deze maatregel en willen zeker opheldering van VWA krijgen over het beleid."

Ook de Nederlandse Vereniging De Verzamelaar, die jaarlijks honderden verzamelbeurzen en exposities organiseert, wil opheldering van VWA. " Dit is de doodsteek voor de verzamelaar", aldus een woordvoerder. " Ik vind het ook erg dat we hier nooit van op de hoogte zijn gesteld. Degene die dit besloten heeft, had het ten minste bekend moeten maken aan de verzamelaars zelf."

Bofko
01-11-04, 08:55
Geplaatst door Joesoef
Verzamelaars boos over uitstalverbod sigarenbandjes


DEN HAAG - De Voedsel en Warenautoriteit (VWA) heeft zich de woede op de hals gehaald van verzamelaars van sigarenbandjes en bierviltjes. De verzamelaars mogen hun collecties niet meer op beurzen tonen, omdat de logo's die hierop staan in strijd zijn met reclamebeperkende regelgeving voor tabakswaar en alcohol.

Het beleid van VWA kwam vorige week naar voren tijdens een hobbybeurs in Leeuwarden waarop diverse verzamelaars van sigarenbandjes en bierviltjes stonden. Op last van inspecteurs van de autoriteit moesten ze hun collecties inpakken.

"Het uitstallen van producten met merknamen in openbare ruimtes valt onder het reclameverbod voor alcohol en tabak", aldus een VWA-woordvoerster zondag. "Dit geldt overigens niet voor logo's van merken die niet meer bestaan zoals op hele oude sigarenbandjes maar nog bestaande merken mogen niet zomaar worden uitgestald."

De Bier en Artikelen Verzamelaarsvereniging (BAV) stelt stomverbaasd te zijn over de regel. "Dit is te belachelijk voor woorden", aldus een woordvoerder. De 1800 leden van de organisatie hebben zich onder meer toegelegd op het verzamelen van bierglazen, etiketten en viltjes. "Onze leden zijn totaal niet bezig met het maken van reclame. Ze hebben gewoon een leuke hobby en doen hun best hun verzamelingen te vergroten. Het zou pure vrijheidsberoving zijn als ik mijn 3200 glazen grote verzameling niet meer zou mogen tonen. We zijn ook nooit op de hoogte gesteld van deze maatregel en willen zeker opheldering van VWA krijgen over het beleid."

Ook de Nederlandse Vereniging De Verzamelaar, die jaarlijks honderden verzamelbeurzen en exposities organiseert, wil opheldering van VWA. " Dit is de doodsteek voor de verzamelaar", aldus een woordvoerder. " Ik vind het ook erg dat we hier nooit van op de hoogte zijn gesteld. Degene die dit besloten heeft, had het ten minste bekend moeten maken aan de verzamelaars zelf."

Verzamelaars van sigarenbandjes en bierviltjes zijn vaak de meest eerzame en brave burgers die er bestaan. Ze werken hard (of hebben hard gewerkt), ze betalen trouw hun belastingen, zijn koningsgezind en hebben een goed gezinsleven. Ze vormen de hoeksteen van de maatschappij. :nijn:
Deze brave mensen dreigen dus nu genaaid te worden door de VWA die blijkbaar grootindustrielen vertegenwoordigt. Lijkt mij onmogelijk om aan te tonen dat de verzamelaars met hun activiteiten inkomens-derving van deze ondernemingen veroorzaken.

mark61
01-11-04, 10:33
Geplaatst door Bofko
... Ze werken hard (of hebben hard gewerkt), ze betalen trouw hun belastingen, zijn koningsgezind en hebben een goed gezinsleven. Ze vormen de hoeksteen van de maatschappij. :nijn: ...

Wat een nare mensen schets je hier. Weet je ook of ze anti-homo en -1-oudergezinnen zijn? :hihi:

Bofko
01-11-04, 12:17
Geplaatst door mark61
Wat een nare mensen schets je hier. Weet je ook of ze anti-homo en -1-oudergezinnen zijn? :hihi:

Ja ze zijn anti-homo. En nee ze zijn tegen 1-oudergezinnen.
Wat wordt alles toch lekker overzichtelijk gemaakt door te generaliseren.

mark61
01-11-04, 12:46
Geplaatst door Bofko
Ja ze zijn anti-homo. En nee ze zijn tegen 1-oudergezinnen.
Wat wordt alles toch lekker overzichtelijk gemaakt door te generaliseren.

Heerlijk overzichtelijk! Van mij mogen ze gewoon doorsparen en etaleren.

Bofko
01-11-04, 12:53
Geplaatst door mark61
Heerlijk overzichtelijk! Van mij mogen ze gewoon doorsparen en etaleren.

Helaas is het een uitstervend ras, dit soort spaarders. De burgers van tegenwoordig zijn veel moeilijker te begeneraliseren.

mark61
01-11-04, 13:01
Geplaatst door Bofko
Helaas is het een uitstervend ras, dit soort spaarders. De burgers van tegenwoordig zijn veel moeilijker te begeneraliseren.

Die ellendige mondige, individualistische burgers ook. Ik eis hokjes!

David
01-11-04, 13:05
ik spaarde vroeger suikerzakjes

mark61
01-11-04, 13:06
Geplaatst door David
ik spaarde vroeger suikerzakjes

Hmm. Jij past niet in ons profiel. Weet je zeker dat je niet tgv een ziekte homofiel bent geworden? Of werd je gedwongen suikerzakjes te verzamelen, bij wijze van therapie?

David
01-11-04, 13:10
Geplaatst door mark61
Hmm. Jij past niet in ons profiel. Weet je zeker dat je niet tgv een ziekte homofiel bent geworden? Of werd je gedwongen suikerzakjes te verzamelen, bij wijze van therapie?


Homofilie is sowieso een ziekte. Maar nee, ik kreeg ooit op m'n achtste een enorme verzameling suikerzakjes van één of andere zonderlinge oudtante. En toen ben ik maar doorgegaan met sparen en sorteren en in mappen doen. En stiekem alle suiker opvreten.

~Panthera~
01-11-04, 13:12
Geplaatst door David
Homofilie is sowieso een ziekte. Maar nee, ik kreeg ooit op m'n achtste een enorme verzameling suikerzakjes van één of andere zonderlinge oudtante. En toen ben ik maar doorgegaan met sparen en sorteren en in mappen doen. En stiekem alle suiker opvreten.
---------------

:schok: OMG ! ik voel de tanden al afbrokkelen.

David
01-11-04, 13:21
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

:schok: OMG ! ik voel de tanden al afbrokkelen.


Nee hoor, twee rijen keurig nette witte bijtertjes met een tikkie rookaanslag.

~Panthera~
01-11-04, 13:27
Geplaatst door David
Nee hoor, twee rijen keurig nette witte bijtertjes met een tikkie rookaanslag.
------------------

Busje Vim ? :stout:
Effe raggen.

mark61
01-11-04, 13:31
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Busje Vim ? :stout:
Effe raggen.

Chloor? HG-cementsluier? Rioolontstopper. Girl, you're sick.

David
01-11-04, 13:32
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Busje Vim ? :stout:
Effe raggen.


Nee hoor, braaf twee keer per jaar naar de tandarts, goed poetsen en goed flossen. en regelmatig voor blaadjes over tandenbleek winkels schrijven, dan mag je zelf gratis een behandeling.

~Panthera~
01-11-04, 13:37
Geplaatst door mark61
Chloor? HG-cementsluier? Rioolontstopper. Girl, you're sick.
-----------

Don't even go there. :hihi:

~Panthera~
01-11-04, 13:38
Geplaatst door David
Nee hoor, braaf twee keer per jaar naar de tandarts, goed poetsen en goed flossen. en regelmatig voor blaadjes over tandenbleek winkels schrijven, dan mag je zelf gratis een behandeling.
---------

Dus eigenlijk ben je een hele nette knul ? :moe:

mark61
01-11-04, 13:45
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Dus eigenlijk ben je een hele nette knul ? :moe:

Voor de rest wel.

David
01-11-04, 13:46
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Dus eigenlijk ben je een hele nette knul ? :moe:


Beeldig van buiten, satanistisch ziek & verdorven van binnen.

~Panthera~
01-11-04, 13:47
Geplaatst door David
Beeldig van buiten, satanistisch ziek & verdorven van binnen.
--------------


Gelukkig, ik begon al even te twijfelen. :lekpuh:

~Panthera~
01-11-04, 13:48
Geplaatst door mark61
Voor de rest wel.
-----------

:schok: jij ook al ? :moe: