PDA

Bekijk Volledige Versie : ERIC O (mijn mening)



NIS
01-11-04, 10:59
Stilletjes volg ik zo nu en dan de verhalen over Eric O. Iedereen wil zich ermee bemoeien en zeteltjes opstrijken.

Ik heb het volgende over dit onderwerp te melden. Raar genoeg heb ik er nog niemand over gehoord:

We moeten als Nederlanders trots zijn, dat zaken als Eric O hier kunnen plaatsvinden. Van de Amerikanen kunnen we dit niet zeggen. Die krijgen zelfs de opdracht om alles te beschieten wat maar beweegt. Onder het motto, we brengen jullie vrijheid.

OM, bravo! Als Eric O zo heilig is, laat hem dat maar bewijzen. Stel je eens voor dat je, als militair, voor alles groenlicht krijgt. We leven niet in de middeleeuwen. :student:

observer
01-11-04, 13:39
Als Eric O zo heilig is, laat hem dat maar bewijzen. dat hoeft hij dus niet het om moet bewijzen dat hij schuldig is

en zonder fysiek bewijs kan geen enkele officier die zaak winnen.

beachboy
01-11-04, 14:48
Let wel in tijd van oorlog vallen aan beide partijen doden,op dit moment vallen de Irakezen hun eigen broeders aan.Dit zijn doden die onnodig zijn.Ik neem aan dat Eric O met een goed doel naar Irak is gegaan,tenslotte zijn de nederlanders daar niet om te vechten,maar op de vrede te bewaren tussen de jawel Irakezen.Eigenlijk is het toch belachelijk dat ze elkaar nu opblazen.Toch?

GroteWolf
01-11-04, 16:30
We leven bijna weer in de middeleeuwen.

Dr Seuss
01-11-04, 17:01
De NL-troepen hebben inmiddels wel bewezen met welke instelling ze naar Irak zijn gegaan. Toch lopen ze gevaar. Een zinniger discussie is of ze bereid zijn om doelwit van terroristen te blijven en de risico's te lopen, of de Irakese burgers te laten barsten en vertrekken.

ZbaqZbaq
01-11-04, 17:24
We moeten blij zijn dat we in NL leven en niet in Congo

shlaat nerges op

euhh
01-11-04, 17:32
Geplaatst door NIS
OM, bravo! Als Eric O zo heilig is, laat hem dat maar bewijzen. Stel je eens voor dat je, als militair, voor alles groenlicht krijgt. We leven niet in de middeleeuwen. :student:

Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is hoor, eric. o hoeft zijn onschuld helemaal niet aan te tonen maar het OM zijn shculd, verder is ie helemaal niet aangeklaagd wegens moord maar wegens het vermeend overtreden van de geweldsinstructie, dus zelfs al zou ie daar voor veroordeeld worden dan nog wordt ie NIET veroordeeld over de dood van die irakees.

Julien
02-11-04, 00:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
We moeten blij zijn dat we in NL leven en niet in Congo

shlaat nerges op

nee het slaat idd nergens op, alles hier in het Westen is immers slecht en alles in de Islamitische wereld is per definitie goed :moe:

Puk
02-11-04, 00:53
Geplaatst door observer
dat hoeft hij dus niet het om moet bewijzen dat hij schuldig is

en zonder fysiek bewijs kan geen enkele officier die zaak winnen.

Jah, dat is tegen de Echte Islam.... dat je een lijk opgraaft.
Geen lijk... geen misdaad.
Lijkt me logisch.

De Islam heeft praktisch gezien toch een paar minpuntjes.

:D

Al Sawt
02-11-04, 07:52
Geplaatst door GroteWolf
We leven bijna weer in de middeleeuwen. Liever de middeleeuwen, dan 1900 t/m 1945.

Al Sawt
02-11-04, 07:55
Geplaatst door Puk
Jah, dat is tegen de Echte Islam.... dat je een lijk opgraaft.
Geen lijk... geen misdaad.
Lijkt me logisch.

De Islam heeft praktisch gezien toch een paar minpuntjes.

:D Mis!
Autopsie wordt al eeuwen in de Islamitische wereld uitgevoerd.

Het opgraven van lijken is aan regels verbonden.

observer
02-11-04, 08:02
Geplaatst door Al Sawt
Mis!
Autopsie wordt al eeuwen in de Islamitische wereld uitgevoerd.

Het opgraven van lijken is aan regels verbonden. des te meer reden om in dit geval een gezonde dosis wantrouwen te hebben

Dr Seuss
02-11-04, 08:06
Geplaatst door Al Sawt
Liever de middeleeuwen, dan 1900 t/m 1945.

Dat stokpaardje van jou begint wel een erg doorgebogen rug te krijgen.
Als de islamitische Turken en Irakezen beter technisch onderlegd waren geweest, waren er nog meer doden gevallen dan die paar miljoen nu.
Wat is je punt? Westerlingen deugen niet, generaties later ook niet, want ooit was er oorlog?

Al Sawt
02-11-04, 08:32
Geplaatst door Dr Seuss
Dat stokpaardje van jou begint wel een erg doorgebogen rug te krijgen.
Als de islamitische Turken en Irakezen beter technisch onderlegd waren geweest, waren er nog meer doden gevallen dan die paar miljoen nu.
Wat is je punt? Westerlingen deugen niet, generaties later ook niet, want ooit was er oorlog? Heb je kritiek?
Jouw argument dat technisch onderlegdheid zo bijdragen tot meer doden, wordt nergens door de geschiedenis gestaafd.

Ik heb geen enkel aversie tegen Westerlingen. Sterker nog ik reken mezelf qua gedachtengang eerder als een Westerling dan als een Arabier.

Maar als mensen vanuit misplaatste superieuriteit wat gebaseerd is op verkeerde of totale gebrek aan historische kennis, hun beschaving gaan vergelijken met de Islamitische wereld.
Dan acht ik mezelf vrij om die kronkels recht te zetten.

Dus jouw aantijgingen van anti-Westerse sentimenten aan mijn persoon, gaan niet op.

NIS
02-11-04, 08:39
In ieder geval. De Nederlandse soldaten denken nu wel 10000 keer na, voordat ze een onschuldige Irakees gaan neerschieten.

Wat hebben de Nederlanders daar te zoeken. Het is een illegale oorlog, weten we dat nog?