PDA

Bekijk Volledige Versie : Michael Moore gaat verkiezingen controleren



Mark
01-11-04, 11:46
Michael Moore gaat verkiezingen controleren

Bron: The Guardian
Gepubliceerd: maandag 1 november 2004 @ 10:09
Documentairemaker Michael Moore wil morgen met 1200 vrijwilligers toezicht gaan houden op het verloop van de Amerikaanse presidentsverkiezingen in Florida en Ohio. Naar verwachting zal in deze staten de beslissing van de verkiezingen vallen. Oscarwinnaar Moore is bang dat kiezers van etnische minderheden bij het uitbrengen van hun stem worden geïntimideerd.

"Intimidatie en onderdrukking bij de verkiezingen zal ik niet toestaan", zo heeft Moore laten weten in een verklaring. De controle lijkt geen overbodige luxe. Gisteren werd al bekend dat er al 53.000 klachten zijn binnengekomen uit het omstreden Florida over de verkiezingen. In de zuidelijke staat kan al sinds half oktober worden gestemd.

Moore onderneemt overigens meer actie. Vanochtend werd al bekend dat zijn laatste film 'Fahrenheit 9/11' gratis te downloaden is.

~Panthera~
01-11-04, 11:48
:duim: hehe.....

David
01-11-04, 11:50
Ik wens hem sterkte.

Spoetnik
01-11-04, 11:52
Hmm, dus zowel Republikeinse als Democratische knokploegen bij de stemlokalen, dat kan nog gezellig worden.

~Panthera~
01-11-04, 11:54
Geplaatst door Spoetnik
Hmm, dus zowel Republikeinse als Democratische knokploegen bij de stemlokalen, dat kan nog gezellig worden.
---------

Het wachten is op het imploderen van Amerika, dan heb je een burgeroorlog. :moe:

TonH
01-11-04, 12:06
't Is, geloof ik, niet echt nodig om op te blijven, die verziezingsnacht. De definitieve uitslag zien we wel over een weekje of 3 :D

~Panthera~
01-11-04, 12:08
Geplaatst door TonH
't Is, geloof ik, niet echt nodig om op te blijven, die verziezingsnacht. De definitieve uitslag zien we wel over een weekje of 3 :D
-----------------

:vlammen: :D

mark61
01-11-04, 13:43
Intussen laat Jeb Bush gewoon wat knoeien met de software; er is toch geen paper trail. Niks aan de hand, niks te controleren.

Julien
01-11-04, 14:44
volgens mij hoort zo'n controleur onpartijdig te zijn.

TonH
01-11-04, 14:55
Geplaatst door mark61
Intussen laat Jeb Bush gewoon wat knoeien met de software; er is toch geen paper trail. Niks aan de hand, niks te controleren.

Zijn die in Nederland wel te controleren?

Don Vito
01-11-04, 15:16
Geplaatst door Julien
volgens mij hoort zo'n controleur onpartijdig te zijn.

Onpartijdig zijn Bush en zijn matties niet. 16000 negers hadden in 2000 niet mogen stemmen, waarom?! Dat weet niemand.
De campagneleister van Bush was lid van de tel commissie, zijn broeris daar gouverneur, dus een beetje partijdigheid vgoor de democraten mag wel. Sowiezo maakt het niet uit wie er aan de macht komt, corrupt blijven ze daar in Amerika toch.

Tomas
01-11-04, 15:19
Geplaatst door TonH
Zijn die in Nederland wel te controleren?

Volgens mij is er bij ons ook geen papertrail. Maar, wij zijn nederlanders en amerika is ver weg.

Sofhie
01-11-04, 15:29
Ben benieuwd! :o

Tomas
01-11-04, 15:32
Geplaatst door Don Vito
Onpartijdig zijn Bush en zijn matties niet. 16000 negers hadden in 2000 niet mogen stemmen, waarom?! Dat weet niemand.
De campagneleister van Bush was lid van de tel commissie, zijn broeris daar gouverneur, dus een beetje partijdigheid vgoor de democraten mag wel. Sowiezo maakt het niet uit wie er aan de macht komt, corrupt blijven ze daar in Amerika toch.

Kan je ook wat background info over die 16.000 negers geven?

Tomas
01-11-04, 15:43
Geplaatst door Marruecos
Waarschijnlijk dat verhaal dat jouw burgerrechten, op grond van een wet die uit de slavernij-tijd stamt, je ontnomen worden als je gezeten hebt. Dan kun je dus ook niet stemmen.

Geldt die wet alleen voor negers? Doar geleuf ik niks van.

mark61
01-11-04, 22:57
Geplaatst door TonH
Zijn die in Nederland wel te controleren?

Kweenie. Dacht het niet.

Wie heeft er ooit een reçu gekregen?

Siah
02-11-04, 00:19
Geplaatst door Tomas
Kan je ook wat background info over die 16.000 negers geven?


Manning Marable
..
"Mass incarceration, of course, breeds mass political disfranchisement. Nearly 5 million Americans cannot vote. In seven states, former prisoners convicted of a felony lose their voting rights for life. In the majority of states, individuals on parole and probation cannot vote. About 15 percent of all African-American males nationally are either permanently or currently disfranchised. In Mississippi, one-third of all black men are unable to vote for the remainder of their lives. In Florida, 818,000 residents cannot vote for life.

Even temporary disfranchisement fosters a disruption of civic engagement and involvement in public affairs. This can lead to “civil death,” the destruction of the capacity for collective agency and resistance. This process of depolitization undermines even grassroots, non-electoral-oriented organizing. The deadly triangle of the New Racial Domain constantly and continuously grows unchecked.

Not too far in the distance lies the social consequence of these policies: an unequal, two-tiered, uncivil society, characterized by a governing hierarchy of middle- to upper-class “citizens” who own nearly all private property and financial assets, and a vast subaltern of quasi- or subcitizens encumbered beneath the cruel weight of permanent unemployment, discriminatory courts and sentencing procedures, dehumanized prisons, voting disfranchisement, residential segregation, and the elimination of most public services for the poor. The later group is virtually excluded from any influence in a national public policy. Institutions that once provided space for upward mobility and resistance for working people such as unions have been largely dismantled. Integral to all of this is racism, sometimes openly vicious and unambiguous, but much more frequently presented in race neutral, color-blind language. This is the NRD of globalization."

TonH
02-11-04, 00:34
Geplaatst door mark61
Kweenie. Dacht het niet.

Wie heeft er ooit een reçu gekregen?

In Amsterdam stemde men tot nu toe met het rode potlood. Dat WAS controleerbaar.